Új hozzászólás Aktív témák

  • aginor

    veterán

    válasz aginor #96572 üzenetére

    Látom, végre jól felpezsdült a topic. :K Külön köszönöm azokat a hozzászólásokat, amik "méltatnak", a véleményem miatt, de had szögezzem le, hogy nekem alapvetően az a bajom, hogy egy -a szerelő szerint is javítható- típus esetében nincs megoldva a szervizháttér. A technikus nagyon szívesen elvállalta volna a javítást, mivel szerinte rendben megoldható (nyilván ez függ a bevizsgálástól is), de nem teheti, mert 1. tiltja a Pana szabályzata (tilos megbontani a lencserendszert, a lentebb részletezett ok miatt), 2. a fókusz beállításához szükséges berendezés Európában nem elérhető (a szavaiból úgy vettem, ki, hogy azt a szervizeknek meg kellene vásárolni, de nem termelné vissza az árát ezért nincs belőle és emiatt nem bontható meg a belseje). Tehát mégis van javítási utasítás a típushoz, csak eszköz hiányában inkább vegyek egy újat. Garanciában a típust egyáltalán nem javítják -hacsak nem apró-cseprő problémák vannak- cserélik, garin túl pedig felajánlanak egy vásárlási lehetőséget. Továbbra is tartom, hogy ez nem korrekt. Lehet, hogy más gyártó sem jobb, ne nekem pillanatnyilag velük van bajom, nem mással.

    philoxenia: igen, az, de csak az ajánlat miatt, nem azért mert menthetetlen lenne.

    forceberg és Throme: az elmondottak alapján az ilyen hibás termékeket visszagyűjtik további felhasználás végett. Gondolom a méregdrága lencsék miatt. Tekintve, hogy ezeket az objektíveket lényegében kézzel gyártják, így van olyan szaki, aki szét tudja szedni, és kimenti a lencséket, amiből majd építenek egy új darabot. Ezzel nincs is baj, sőt, de ez esetben örültem volna egy jutányosabb ajánlatnak (mivel állítólag egy ilyen pro objektívben a lencsék a legdrágább elemek, a többi ami körülötte van, csak sallang). Külföldi szervizt még nem, de a Pana Europe-ot tervezem megkeresni (mag a magyar forgalmazót is a szervizen túl), hátha, van valami értékelhető méltányossági program, amire Magyarországon nincs rálátásuk/ráhatásuk.

    ROBOTER: nem, nem érthető, a fentebb vázolt okok miatt. Ha bevizsgálják és azt mondják, hogy bocs, de ebben lényegében semmi nem menthető, azt el tudom fogadni, de azt, hogy elvi szinten elutasítják, hogy vegyek másikat, azt valahogy nem veszi be a gyomrom. Abban viszont igazad van, hogy pozitívum a technikus stílusa, segíteni akarása. Persze kamuzhatott is, de nem hiszem, hogy így lett volna. Továbbra is hangsúlyozom, hogy jelen ügyben, nem a hazai szervizzel van bajom, hanem a Pana, mint vállalt hozzáállásával a problémához. kicsit olyan ez -philoxenia autós hasonlata alapján- mintha azt mondanák, hogy nem cserélnek váltót az autódban (vagy motort, ha úgy jobban tetszik), mert drága hozzá a célszerszám és nem vették meg, de tessék itt van egy másik autó, már számlázzák is neked.. :U

    gorgo: de megéri (né), de összességében jobban járnak vele, ha veszel egy újat. Ennek semmi köze, ahhoz, hogy a termék javítható-e vagy sem, mivel egyszerűen nem akarják, hogy javítható legyen. Ennyi, nem kell ezt túlmisztifikálni, bár való igaz, hogy vannak olyan árfekvésű modellek, amikhez ésszerű keretek között nem éri meg hozzányúlni (pl: pana 25mm 1.7). Maradjunk annyiban, hogy ha Angliából rendelek egy szürkézett vadi újat, akkor több tízezerrel jövök ki jobban és nem kellett leadnom a régit sem, aminek van alkatrészértéke.

    t.imi: nem az a baj, hogy drága a javítás, sokkal inkább az, hogy nincs javítás. Amúgy pont az Oly, aki még a régi 4/3-os pro objektíveket is javítja, pér éve még benn voltak az árlistában. Ez az általányos dolog pedig attól függ, hogy neked nit kell csinálni. Egy csavar meghúzásáért persze, hogy sok a 40-60k, de ennyiért csinálják azt is, amikor a fél objektívet ki kell cserélni.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

Új hozzászólás Aktív témák