Új hozzászólás Aktív témák
-
yle_greg
tag
válasz Allien #97800 üzenetére
Jo hangulata van a kepeknek. :-)
Flare nem latszik, ez mindenkepp elony, de a para miatt (amitol szep a narancs-voros atmenet) sajnos nem lehet elesseget nezni.
Mondjuk teleobjektivnel nem is mindig lehet, mert a tavoli objektumig tobbnyire sok a koszos levego. Relativ kozeli kepeken lehet ilyet nezni, fan levo madar, de azt ki is kell fogni. :-)Nekem UV szuro van mindegyik objektivemen, szerintem megeri. Kepromlast nem vettem eszre, viszont amikor valamiert le kell torolnom, akkor rendkivul megnyugtato erzes hogy egy par ezres ablakuveget sikalok es nem egy par szazezres frontlencset.
Olyan objektiv kapcsan pedig meg inkabb hasznos egy vedo uveg amit az ember nem a tiszta levegoju hazban, szobaban hasznal, hanem inkabb a termeszetben kirandulva, peldaul olykor a port vagy kosza esocseppeket is fujo szelben.Emellett egy horror tortenetem is van ezzel kapcsolatban, egy automata ajto fem kilincse egyszer szembol megutotte a 14-140 -es objektivemet. Senkinek nem kivanom hogy hallja azt a femes-uveges csattanast, amit csilingeles kovetett. Remego labakkal ultem be az autoba, hogy szemrevetelezzem a kart.
Szerencsere csak a vedo uveget nyomta be, annak a belso karikaja kipattant a menetbol, ez nyelte el az ajto lokesenek az energiajat. Az uveg korong a frontlencse elott fityegett az csorompolt, mert nem esett ki a gepbol az atmeroje miatt.
Ha nincs ott a helyerol kipattano uveg, akkor a frontlencse kapja szembol a kilincset. Nem szeretnem kiprobalni, hogy birja-e. :-)Nekem az elso verziom volt a 100-300 -bol, nagyon szerettem, bar az igazat megvallva ritkan hasznaltam. Mostansag keveset kirandulunk. Elobb-utobb biztosan veszek egy (masodik generacios) 100-300 -at, csak meg varok egy lotto otosre, vagy a habzsidozsi boritekom kello merteku vastagsagara.
Koszonom a kepet!
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
peppe79
senior tag
válasz yle_greg #97801 üzenetére
Mit használsz? Hoya fusion?
Az ajtókilinccsel nagy szerencséd volt. Azért, ha fizikai behatás éri az objektívet, hál istennek többnyire nem pont szemből éri az ütés. Nem egy régi objektívvel találkoztam már, amin a szűrőmenet picit behorpadt, de a frontlencse láthatóan nem sérült meg. Más kérdés, hogy milyen, nem látható sérülések keletkeztek, vagy például elmozdultak-e a belső lencsetagok. Ilyen védelemre szerintem jobb választás egy gumis napellenző.
-
yle_greg
tag
válasz peppe79 #97803 üzenetére
Nem, egy naoname kínai üveg van rajta, így nagyjából egy pizza árával volt egyenértékű a befektetés. :-)
Szerencsére a gép (GX7) és a 14-140 együttes tömege nem túl nagy, így a tehetetlenségét nem volt nehéz leküzdeni, nameg ahogy jött az ajtó, én is elrántottam a csípőm, csak már későn, mert az ajtó gyorsabb volt.
Az ütközés kicsit megdobta a gépet, de nem is tudom, hogy hogyan jellemezzem az erőhatásokat... Mondjuk fellógatod a gépet egy madzagra, csinálva belőle egy ingát. Aztán vele szemben, közvetlenül az orra előtt fellógatsz egy mondjuk alma nagyságú kőgolyót. Aztán elhúzod a kőgolyót úgy 15-20 centire, és elengeded, hogy nekicsattanjon a frontlecsének. Na, cirka ekkora csattanást védett ki a kis üvegem. :-)Szerencsére az objektív teljesen be volt zoomolva, vagyis a zoomban részt vevő (nem tudom hogy mondják, talán helioid pálya?) mechanika nem sérült, vagy legalábbis eddig még nem vettem észre, hogy zoomolláskor akadna vagy bármi, továbbra is simán siklik rajta minden, és az autofókusz is ugyanolyan gyors és pontos mit új korában.
Igazából nem az ütések miatt van rajta az előtétüveg, hanem mert mivel szemüveges vagyok, tudom, hogy olyan nincs, hogy egy üveg csak úgy tiszta maradjon, és akkor még nem is beszéltem az ujjnyomokról rajta, amik szavamra, fogalmam sincs, hogy mikor és hogyan kerülnek oda. :-)
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
forceberg
veterán
Aki esetleg váltott valami hasonló formában, fotózás szempontjából van értelme M10 mk3-ról GX9-re cserélni?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Hi!King
őstag
válasz yle_greg #97805 üzenetére
Én egyszer kompakt gépet ejtettem le, és valószínűleg az akkor szerzett apró sérülés miatt fél év múlva megakadt a zoom egy bizonyos pontnál és a gép errort dobott, a folytatáshoz újra kellett indítani. Kézzel át lehetett lendíteni azon a ponton, és akkor használni lehetett, és még csak optikai hibát sem fedeztem fel a képekben emiatt, de annyira macera volt, hogy végül eladtam. Csak azért írtam le, mert emiatt van az, hogy soha nem vennék cserélhető objektíves géphez EZ obit, mert sokkal érzékenyebbek, egy leejtés, és hiába működne még, ha megakad a zoom.
-
Balinov
félisten
Sracok, EM1MK1-nel, ha a SCP engedelyezve van, hogy tudom visszallitani a single point AF pontrol az osszes fokuszpontra? SA-F/M fokuszmodot hasznalok szinte miota megvan a vaz. FW 4.3-as
User manual 54-55 oldal szerint elvileg ha az SCP-ben ramegyek az AF area-ra, majd a kurzorgombokkal kimegyek balra a mezobol, ott tudom valtoztatni, hogy a 4-5 lehetosegbol melyik legyen, de leOK-zva visszaugrik single point AF pontra. Ugyanitt, ha az osszes fokuszpontot valasztom ki (mind zold) akkor megjelenik egy kis HP ikon a kijelzo jobbfelso sarkaban. Azt sem lattam meg
Fogaskerek/An csak a Set home-ot tudom allitani.
Egyszeruten nem jovok ra a nyitjara, pedig tuti, valami egyszeru beallitas
Koszi
B6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
peppe79
senior tag
válasz yle_greg #97805 üzenetére
Hát, nem tudom. Ezeknek az olcsó UV szűrőknek nem igazán látom a létjogosultságát, pláne egy relatív drága objektíven. Egy kiváló minőségű, több lencsetagból álló, precíziós kialakítású lencserendszert kibővíteni egy kétes minőségű, filléres plusz optikai elemmel... Kizártnak tartom, hogy ez nem okoz minőségromlást. Használt objektívhez mellékelt, gagyi Hama-t, Polaroidot próbáltam már, de azok mentek is rögtön a levesbe.
-
Allien
veterán
válasz peppe79 #97812 üzenetére
De, kérdés, mégis mi az az, ami elfogadható? Eleinte azt hittem, majd veszek Hoya-t, és az milyen jó lesz! Remek, pár ezer forintos kittjei vannak, mondom, de frankó... Aztán az is kuka. Mondjuk, előzőekben mázlim volt, Pentax fix optikáimon a legkisebb, 46mm-s szűrők elegendőek voltak. Én speciel, az Amazon.de-n találkoztam először a Gobe márkával. Nekem pl az vált be. De, az M4/3 rendszerben már más a helyzet, már a 12-60-s optikára is 58mm-st kellett beszereznem, a 100-300mm-s meg 67mm-s..
Kész vagyon. Mondjuk, a csomagolása egyedi legalább, 1000x jobb, mint a hagyományos műanyag tokok, és törlő kendőt is mellékelnek hozzá.
[link]Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
yle_greg
tag
válasz kovsol #97813 üzenetére
Az elején én is filóztam ezen, de aztán úgy döntöttem, hogy inkább megmérem a dolgot, és az alapján döntök.
TLDR: Elviekben okozhat romlást, gyakorlatban nem tapasztaltam a plusz üveg miatt.
Állványról, időzítővel készített tesztábrás fotón biztosan lehetne látni, hogy pixelre nagyítve eltér a két kép.De én nem pixelkukkoltam, hanem fogtam és a szoba belsőről készítettem néhány képet, úgy mint ahogy az életben is gyakran fotózok, kézből. Megpixelkukkoltam a gépből kieső JPG -t, (mert 90% -ban ezeket hsználom úgy is) és nem találtam észrevehető különbséget, ami azt jelenti, hogy szemre a tömörítési veszteség mértéke alatt volt.
Megnéztem a RAW -ot is, de ott sem fedeztem fel egyértelmű jelét annak, hogy üveg van a képen.Aztán állványról sok képet csináltam, szűrővel és anélkül, majd a képeket átneveztem az MD5 sumjukra (szépszó, bocsi), és úgy kezdtem vizslatni őket. Teljesen elvesztem, nem volt támpontom, hogy melyiken volt szűrő és melyiken nem. Ezért döntöttem úgy, hogy ez a nem észrevehető romlás nekem bőven belefér, hiszen a másik oldala a dolognak, a frontlencse fizikai védelme mindenképpen hasznos. Amikor eladtam az objektívemet, igen jó érzés volt leírni, hogy a frontlencsét még a szél sem fújta meg, és úgy átadni a vevő kezébe, hogy ő is látta, hogy tényleg így van, vagyis az optikai része az objektívnek garantáltan mikrokarc mentes. Igen, tudom, hogy ez a gyakorlatban nem sokat számít, de az ember szivesebben vesz egy "új" üveget, na meg nekem sem mindegy, hogy milyen értékcsökkenéssel tudom eladni, ha úgy hozza az élet.Becsillanás próbát nem csináltam, ebben lehet valami. Odakint sem szoktam árnyákolót használni, ezen lehet, hogy változtatni kéne? Igazából most egy kicsit zavarban vagyok, mert sosem gondoltam erre. A lencsére oldalról vetülő fény mit okoz? Flare -nek nem láttam eddig nyomát, de gondolom nem csak így nyílvánulhat meg. Árnyékoló téren mik az ököszabályok? Tulajdonképen mi ellen véd? (Kicsit ciki, hogy ilyen alap dolgot nem tudok, de ez valahogy eddig kimaradt a látókörömből, soha nem gondoltam bele.)
[ Szerkesztve ]
A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
aginor
addikt
válasz yle_greg #97817 üzenetére
Nekem is van viszonylag olcsó UV szűrőm. Élességben nem ront semmit, kontraszton sem alapesetben, de ha lapos szögben esik be fény az objektívbe, akkor katasztrofális is lehet a végeredmény, olyan mértékben szét tuja csapni a képet. Ultra nagylátónál már az is elég lehet, ha nincs fent a napellenző és slégan van a nap a képben.
Amúgy az igazán drága előtétlencsék is rontják a becsillanást és szellemképet eredményezhetnek, csak kisebb mértékben, ettől drágábbak. Beltérben, ha nincs erős fényforrás, akkor nem fognak problémát okozni, de sajnos nem mindig használhatók kompromisszumok nélkül.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
jjeahh
nagyúr
Sziasztok! Rég jártam erre. A közeljövőben ismét gépet kéne cserélnem, mert a régi haldoklik, de látom egy ideje m4/3 fronton semmi újdonság nincs (?). Szerintetek érdemes még Pana vagy Oly gépekbe fektetni, vagy elindultak a Samsung NX útján? Jó lenne ha nem kéne rendszert váltanom, csak vázat.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Az igények nem magasak, kb csak működjön . Szenzorstabi előny, működjön rajta a speed booster és asszem kb. ennyi. Szinte kizárólag koncertfotóra használnám, de ezalatt nem hajrázós metálra kell gondolni csillió iso-n, hanem nyugisabb műfajokra, pl jazz, kevés a színpadon a mozgás. Egy G6-om volt, de tönkrement, így egy ideje a tartalék ősrégi GH2-őt használom, arról váltanék. Keret nincs, mert nem én veszem meg, hanem a cég, akiknek fotózok, egy viszonylag modern gép kéne, ami pár évig nem avul el, minél olcsóbban. Viszont olyan rendszerbe nem kéne beruházni, aminek nincs jövője.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Throme #97824 üzenetére
& 0519: Ahogy elnézem az E-M10 IV nem drága. Panából mi a legújabb, ami nem full frame? Optikából kéne még valahogy megoldjam a fényerős kistelét, de ha jól látom még mindíg nincs semmi megfizethető alternatívája a 75-ösnek. Jelenleg egy manuális 135mm/F2.8 optikával oldom meg speed boosterrel . Nem rossz, de unom már a manuális fókuszálgatást, főleg fókuszsegédek (focus peaking stb) nélkül.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
hibavissza
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz hibavissza #97827 üzenetére
Így van, nincsenek nagy igényeim. Használok néha kölcsön modernebb király gépeket, pl. volt nálam asszem GH5s, G9 (?), X-T4 (?), A7s (ez öreg, de nem rossz, csak lassú), de sosem volt olyan érzésem, hogy fényévekkel jobbak lennének, mint az öreg G3 vagy GH2, pedig biztosan jobbak, csak nekem alacsonyak az igényeim . Ami tényleg tetszik, az a nagyobb kereső és a Sonyban imádtam a focus peaking-et (Panában utáltam ). Amit még igényelnék az a szenzorstabi és a használható iso1600, sajnos a jelenlegi gép iso1250-ig okés, fölötte nagyon vacak.
A 135mm manuált boosterrel használom, szal olyan, mintha 100mm F2 lenne, ami szvsz koncertre nem rossz és éles is, a manuálfókuszhoz meg hozzá lehet szokni, de már régóta szeretnék én is helyette egy autofókuszos kistelét, csak sajnos az összes fényerős mft kistele pro cucc és aranyárban megy.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
aginor
addikt
válasz jjeahh #97821 üzenetére
Ha eddig Pana vázaid voltak, akkor célszerű lehet annál maradni. Egy G90 vaqy G9 szerintem kiszolgál ameddig el nem kopik és a menüje, működési logikája is ismerős lesz. Objektívből nem nagyon volt változás ebben a tartományban. Talán a Sigma 56mm 1,4 lehet elgondolkodtató, ha nem túl rövid. Ha hosszabb kell, akkor pedig a Pana 35-100 2.8 (esetleg kicsit drágábban az Oly 40-150 2,8), ha nem túl sötét már neked.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
vond
MODERÁTOR
válasz jjeahh #97828 üzenetére
G9 + 35-100mm f/2.8? A piac szinte legjobb és legnagyobb nagyítású EVF-je, Dual IS szintén brutális, jó sorozat képesség, ISO1600 szerintem még teljesen rendben van, fotóra, videóra egyaránt hatékonyan használható váz és obi.
Bár ha már ennyi pénzt elköltenél, akkor akár fullframe-re is válthatnál. Egy Sony a7III + Tamron 28-200 párossal szinte mindent meg tudnál oldani. 2-3 FÉ-vel simán mehetnél feljebb, sokkal jobb lenne az AF, a dinamika, de pár dologban meg kicsit gyengébb lenne (EVF, kijelző, stabi).
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
jjeahh
nagyúr
válasz forceberg #97829 üzenetére
Ja, ezt nézegettem én is, az evf nem igazán lenne előrelépés, de másképp nem tűnik rossznak.
aginor: Ja, ezeket az optikákat ismerem, sajnos drágák, valami (akár használt) oly 45-ös féle kéne, csak hosszabb, de nincs . Az Oly nem idegen, sőt, jobban szeretem őket, mint a panákat, használtam már e-m10-et, e-m5-öt és itthon van egy régi e-p1 is.
vond: drága.. . De bedobom az ötletet a főnököknek is, lássuk mit szólnak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
hibavissza
veterán
válasz jjeahh #97832 üzenetére
Tudom, hogy nem illik ide, de én nagyon megnézném a Canon RP-t is. Esetleg Sony a7 II-t. Elméletileg még kaphatók újonnan. Mindkettő viszonylag olcsó és olcsón kaphatók rájuk af obik. Egyébként az EM 10 IV-ben 2 megás OLED EVF van. Nem hangzik rosszul. A korábbiakban nem tudom milyen. A focus peaking tudtommal egyik MFT vázon sem ütős. Abban nem sokat lépnél előre.
-
asdf_
veterán
válasz forceberg #97829 üzenetére
Szerintem már akkor inkább em10 mkII, mert ahhoz vehet gripet is, és a speedbooster meg a 135-ös szerintem azt kívánja is, nekem van 135-ös Zeiss-em, én azt nem akarnám grip nélkül. Az EVF ugyanaz asszem. Más kérdés, hogy az fénykép only cucc, videózni nem lehet vele (jó, lehet, de minek).
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz jjeahh #97828 üzenetére
Ha a 100mm F2-t nyitva használtad akkor nehéz lesz ajánlani natív AF-os alternatívát. Az 'olcsó' telezoomok kategória 100mm-en fényerőben f5 körül gyülekeznek, hozzá a 20mp-es váz valszeg nem dolgozza le zajban a 2fé veszteséget. Ezek a legolcsóbb telék (40-150 csoport) 45e körül vannak a piacon.
Nekem 100-300 van G9-en eddig csak napfényben használtam, egészen meglepően éles, az ISlock mellbevágóan megfogja, de azért az 5.6 fényerő más körülmények között nem annyira nyerő. Iso 3200 még elmegy, 6400-on erősen szokni kell. -
INTELligent
senior tag
válasz jjeahh #97823 üzenetére
Esetleg egy G80/G90? Én G5-ről váltottam anno, nagyon szeretnem (csak használni is kéne ), ár-érték arányban szerintem nagyon faja gép, meg a fogása is jó. És ezen a focus peaking sem olyan rossz. De én csak a G80-amat ismerem, szóval a többiek véleményéhez lehet jobb a kontextus.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
jjeahh
nagyúr
Fuji lenne a legideálisabb a jpg miatt, csak emiatt túlzás lenne rendszert váltani. Oly nálam a második kedvenc.
#97834 hibavissza: Drágábbak az Olynál és nincs igazán szükségem nagyobb szenzorra. No meg a Sony színeket nem szeretem (Panáét sem), Pana-Sony képekkel túl sok az utómunka. Persze azért ezek is esélyesek, de Oly-fuji színvilág szimpibb.
Ja, Pana féle focus peaking-et ismerem, kb. használhatatlan szerintem.#97836 MrChris: Igen, tágra nyitva használom, mert éles, néha max egy kis CA korrekció kell. Ezek szerint az eltelt évek alatt kistele fronton semmit nem változott a helyzet, pedig reménykedtem, hogy legalább a Sigma kidobott valamit, de úgy tűnik nem látják a piaci rést .
#97837 INTELligent: Esélyes a G80 is, csak a panában 2 tönkrement gép után már annyira nem bízok és Oly tónusok jobban bejönnek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
aginor
addikt
válasz jjeahh #97832 üzenetére
Nincs nagyon más, de már rendszerre se nagyon van szerintem olyan 100mm körüli minimum F2-es ami olcsó és jó. A fényerőt sajnos mindenhol meg kell fizetni.
Olyból esetleg egy E-M5mk2 vagy ha használt is szóba jöhet, akkor akár egy M1mk2 is jó lehet neked. Amúgy a Pana színeivel már nincs nagy gond, a G80 környékén rendbe tették (G7 még problémás volt). A G80 élkiemelését kipróbálhatod valamikor Pesten, ha gondolod.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
CharlieFirpo
tag
válasz jjeahh #97838 üzenetére
Nem nagyon értem, hogy ha jó egy Sigma is, akkor miért sikkadt el, hogy van egy 56/1.4-es objektív is, ami ugye 112 mm-nek felel meg, optikailag jobbnak tartják az Oly 45/1.8-nál és MFT koordináta-rendszerben kiváló AF-motor van benne.
Ja és relatíve olcsó is![ Szerkesztve ]
Charlie
-
jjeahh
nagyúr
válasz CharlieFirpo #97840 üzenetére
Nem elég hosszú, volt 60-as Sigmám és az is rövidnek bizonyult.
aginor: 700km-t kéne utaznom odáig, de köszi! . De amúgy tudom milyen a Pana peaking, a G80-ban nem próbáltam, de másban igen, nem tudom pontosan melyikben, talán GH5s (?).
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
hibavissza
veterán
válasz jjeahh #97838 üzenetére
Akkor legolcsóbban EM10 II-vel úszod meg, ha még kapható számlával, boltban. Azt hiszem a G80 pana volt az utolsó gépváz a nyomi 16-os pana szenzorral. Ma már ők is sony szenzort használnak.
Amúgy az MFT fronton azon kívül, hogy mindenki deklarálja az elkötelezettségét még terv szinten sincs semmi érdekes. Pletykák is csak high-end cuccokról szólnak. Az elmúlt pár évben is csak alibizés és profit maximalizálás ment. Talán a Pana 10-25 volt kivétel. Annak is csak a gazdagok örülhettek.
Egyébként a "rendszer" váltás nálad mit jelent? Mert ha tele vagy adapterezett manuális obikkal számomra totálisan érthetetlen a ragaszkodás az MFT-hez.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz hibavissza #97846 üzenetére
Ha már így lenyomiztad, a 16-os M43 szenzorból hányféle volt?
Úgy olvastam, hogy a 20-asból szinte biztos, hogy nem egyféle van...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-