Új hozzászólás Aktív témák
-
Lokarson
tag
Hétvégére próbára teszek egy Olympus 60mm f2.8-t. Sajnos egy-két óra után lelkes amatőrként is látom, hogy mennyire más liga, mint egy Olympus 40-150 f4-5.6 + makró lencse.Manuál fókusszal jól muzsikál; így egy 7artisans 60mm is célkeresztbe kerülhet a vásárláskor.
"Ha jön a világvége kimegyek majd külföldre, ott nem talál meg elrejtőzöm előle..."
-
MrChris
nagyúr
válasz forceberg #97950 üzenetére
Nemtom, ez a Pana és az Adobe titka. Betöltöttem Ps-be a rawokat, WB-t lehet kicsit piszkálni, de nem lesz igazán jobb, viszont a Color Grading-el alul lehet korrigálni zöld felé és a midtones-t picit a narancs felé.
Szerintem az ACR a Panával nincs túl jó viszonyban. Nézd meg ezt a képet, felül a C1 alap és max szaturációval, alul ACR alap és 20-as szaturációval. ACR-nél a vörös azonnal túlcsordul. Így hogyan adjak színt ennek a képnek? Maszkolgassak? -
hibavissza
veterán
válasz MrChris #97954 üzenetére
Ez inkább gammut probléma. Nem jó a színkezelésed vagy a képnézegetőd nem kezeli jól a képeid. Ps. azon kívül, hogy nyilván másként dolgozik a két alkalmazás szaturációra, de a vörös túlcsordulás pl. lehet attól, hogy a kép P3 színtérben lett feldolgozva és menve, de a képnézegető nem ismeri fel.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz hibavissza #97960 üzenetére
Nem a WB driftel, totál eltér az egyik kép...
Töltsd le őket,próbáld ki!http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
hibavissza
veterán
válasz forceberg #97961 üzenetére
Ennyi időt nem szánnék rá. Nekem az összes Pana vázamon elmászott a WB, ha változott a záridő és AWB-n hagytam. Egyébként ilyen +2, +3, +4 EV korrekciózott képeim vagy bw-ben vagy monokromatikban végzik. Pont letojom mennyire lett lilás vagy zöldes. Ezek selejt fotók megmentve, mert a pillanat fontos volt. Esztétikailag, technikailag értékelhetetlenek.
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz hibavissza #97962 üzenetére
Ez nem egy egyszerű WB elmászás, hogy pl. 6000-ről odébb kell tolni 5700-ra, meg a tint-et +12-ről 0-ra.
Hanem hogy a tint-et kb. -60-ra kell rakni, hogy eltűnjön a lilaság.Nem selejt, ha valaki kihasználja a szenzort. Azért van.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #97959 üzenetére
sRGB-be mentek, ez van C1-ben, Ps-ben is beállítva, de ettől még lehet, hogy ott van a kutya elásva. Nem találok Ps-ben megfelelő colorspace-t amitől jobb lenne. Képnézegetők ugyan úgy jelenítik meg mint ahogy a Ps és C1-ban látom. Van ötleted?
[ Szerkesztve ]
-
peppe79
senior tag
válasz Lokarson #97952 üzenetére
Én is pont szemezgetek a 7Artisans-al. A régit vagy az újat nézted ki magadnak?
Az újnál már 17,5cm a minimális fókusztávolság, és mindössze 339 gramm (!) a súlya.
Kérdés, hogy az elődjéhez képest, hogyan sikerült a 210 grammot lefaragni belőle? A leírás szerint ugyanúgy fémházas, mint a régi. -
hibavissza
veterán
válasz MrChris #97965 üzenetére
A LR valami gyökér módon felülbírálhatatlan melissa rgb-t tolt develop alatt. Már ha jól emlékszem. Ezért is hanyagoltam anno. Próbáld Ps Legacy mentésnél bepipálni a Convert to sRGB-t. Ekkor (elméletileg) nem enged ki srgb gammuton kívüli értéket.
Vagy húzd be Ps alá a C1 és Lr fájlt és nézd meg a gammut warning mit mutat.Egyébként a Lr egy fos. Soha nem használnám. ACR+Bridge sokkal élhetőbb fos. Mondjuk a legutóbbi frissítéssel szétbarmolták az ACR-t is. El is kezdtem szétnézni hová meneküljek. Annyira tele a hócipőm. Pedig fizetem az adobe adót rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
gorgo
őstag
válasz hibavissza #97967 üzenetére
Melyik ACR verziót cseszték el? Már rég frissítettem, ideje volna. Melyik verzió a legfrissebb, amelyik még nincs elcseszve?
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Allien
veterán
válasz peppe79 #97966 üzenetére
Szerintem, át van tervezve. Bár, az alap hülyeség (szerintem) a szűrőmenet elhagyása, és egy cső kitolása megmaradt... Cső nélkül amúgy alig változik a méret. Olcsó, de jó választás lehet. Kérdés, mennyiért szerzed be, mert elég nagy a szórás. Az első verziót vettem asszem olyan 130 euró körül. Itthon meg 65E HUF-rt mérik...
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
aginor
veterán
válasz Lokarson #97952 üzenetére
Én mondjuk pont eladtam a 60-ast, amikor kellett a lé, mert a 40-150 PRO+ közgyűrű kiváltotta.
Allien: nem te ígértél beszámolót arról a lencséről?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
nozs23
addikt
Heteken belul uj OM kamera jon: [link]
Illetve az ideiglenesen licenszelt Olympus nevet meg evekig hasznalni fogjak. -
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #97967 üzenetére
Nekem ez sehogy se sikerül. Workflow-ban mindegyik colorspace-nél a vörös egyből csúcson van, miközben a többi szín sehol sincs. Ps-be húzom és Camera raw 13.1-t használok.
-
aginor
veterán
válasz nozs23 #97983 üzenetére
Mondjuk én is ezt gondolom, pláne, hogy a Magyar Olymusosok is azt nyilatkozták nemrég, hogy júniusban várhatók objektív és váz bejelentések. Aztán tudja a fene..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
hibavissza
veterán
válasz MrChris #97978 üzenetére
Lehet privátban kéne folytatni.
Megnéztem Chrome-ban és Windows Picture viewerben. A Windows 10 beépített képnézője elméletileg nem ismeri a profilokat. Lényeg, hogy Ps-ből csak úgy tudsz kizárólag sRGB-t tartalmazó képet exportálni, ha a Workflow is sRGB és átkonvertálod a képedet sRGB-be. Ekkor, ha nem tag-eled sRGB-nek exportnál akkor is csak az sRGB színeket látod Ps-ben, Chrome-ban és Picture Viewerben. Szóval csekkold a Ps színtered, konvertáld sRGB-be és a végén azért nézz rá Gammut Warninggal.
ACR-ben próbáld Image P3 16 bit PNG-ben menteni a képed. Sokkal jobb színeket ad főleg vöröseknél. Az aRGB inkább zöldeknél részletezőbb. Az aRGB amúgy nem igazán jó PC megjelenítéshez, mivel az a szubtraktív leképezés modellezésében segít.
Valószínűleg a C1 nem hagy kilépni az előre adott színtérből. Hülyebiztos. A Ps a maga suttyó módján azt feltételezi, hogy büfé vagy. Ott a Gammut Warning oszt' használd.[ Szerkesztve ]
-
Allien
veterán
No, spórólok NEKTEK egy kis pénzt! Ne, ismétlem NE vegyetek 7artisans 60mm f/2.8 Macro-t! Optikailag amúgy jó lenne, kezelhető. De, szerintem konstrukciós hibás lehet. Bár, még nem olvastam utána, másnak is van-e hasonló problémája. A lényeg, hogy eddig kb 3x használtam. Most megakad a fókusz gyűrű. Nem lehet egyenletesen tekerni. Meglátásom szerint, ennek egyik oka lehet, hogy diák munkásra bízták a tervezést. Ugye, videókban látszik, hogy bentről kifele halad az optikája, de ezzel nyitva is van a porosodás felé (tippelem), vagy mittomén. Nem tudom elképzelni, hogy mitől akadhat meg, hiszen nem láttam, hogy bele került volna bármi is... Most próbálok levelezni a eglobalcentraleu.com-l, de vanank kétségeim.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Allien
veterán
válasz Throme #97988 üzenetére
Nehéz eldönteni, mi a franc van. Tegnap szorulása volt az optikának. Ma már mintha sokat javult volna. Franc tudja. Bele néztem. Kiszedhető a cső belőle, kb, mint egy napellenző, de cső. Viszont, így jól látszik, hogy a belső falon valami kenő anyag lehet, és van egy vezető rúd. Ergo, annak a napellenző csőnek szerintem, jobb, ha benne marad. Mindegy, jegyet indítottam, reklamálok... Elég szar érzés. Mivel, nem tudom, elmúlt-e az obi szorulása.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Throme #97990 üzenetére
Nem tudom, hogy az eglobaltól egy indoklás nélküli visszaküldés esetén mekkora eséllyel lehet pénzt visszakapni. Nem velük voltak mostanában olyan hírek hogy nem küldték a terméket és pénzt a PayPalon keresztül lehetett visszaszerezni? Mert ha ők voltak azok, én nem biztos hogy megrizikóznám a visszaküldést.
-
-
yle_greg
tag
Olcso kinai objektiv temaban ezt a napokban irtam, talan hasznos lehet.
Számomra a fényképezés hobby, élvezetből csinálom, szívesen kísérletezek, és nem zavar ha valami nem olyan mint elképzeltem. Egy ideje már szemezgetek az extrém nagylátószög témával, egy 7-14 -et el tudnék képzelni magamnak, de anyagi okok miatt ez nem időszerű, mert nemrég egy "kicsit" kiköltekeztem.
Ami ennél is extrémebb, az már halszem, és bevallom, hogy főleg a kíváncsiság vezérelt ebbe az irányba, mert hát tény, hogy ritkán szükséges a használata. A legnagyobb teret visszaadó halszemek cirkulárisak, viszont ez már túl extrém nekem, nem tudom élvezni a képét. Ha meg levágom a kör oldalait, akkor meg minek az egész?
Diagonális sok féle van, én olcsót vettem, eredeti kínait, egy Risespray 7.5mm/f2.8 -at, itt találtok róla képeket, hogy hogy néz ki: https://www.aliexpress.com/item/4000613924942.html
26 ezer forintért nem egy hatalmas kiadás, ha nem romlik el a következő 5 évben, akkor havi cirka 500 forintba kerül. (Én így szoktam számolni a vásárlásaimat, bekerülés per minimum élettartam.)
Kézbe fogva teljesen korrekt érzete van, nem lötyög, nem kotyog, simán forognak a gyűrűk, a filléres apróságokkal (ecset, mikroszálas kendő, szütyő) ügyesen kiszúrták a szemem, még egy cérnakesztyűt is adtak hozzá, csak tudnám, hogy minek. :-)
Szóval teljesen jó a kialakítása, tényleg semmi rosszat nem tudok rá mondani. A kupakja belül körben valami mikrobársonnyal van borítva, így a ráapplikált napvédőre finoman szorulva csúszik rá, nem kell erőltetni, de nem is esik le ha fejjel lefele fordítom. Mondjuk előbb-utóbb valszeg ki fog kopni ez a megoldás, de kezdésnek tök jó. (Megnéztem, a bele ragasztott bársony csík nem szöszöl, szóval pirospont.)
Az alja kupakot nem számolva minden fémből van rajta, még a front kupak is feketére eloxált alumíniumnak tűnik a súlya és a pöckölésre kiadott hangja alapján. A front lencse valami fura sötétlilás bevonatot kapott, gondolom az oldalsó fény kizárása miatt. Ettől függetlenül észrevettem, hogy ha sréhen kap napot, akkor fátyolos lesz a kép, szóval erre érzékeny. Sokkal szebb, kontrasztosabb a kép, ha sikerül úgy helyezkednem, hogy az objektív árnyék foltban legyen.
Még ismerkedős fázisban vagyok, és sokat bénázok, például csináltam tök jó szelfit a feleségemmel, tökéletes kompozíció, mi ott vagyunk középen, felénk mutat egy csomó árnyék nyíl minden irányból, a kis gömb hatás miatt a néző szemét szintre középre húzza a kép, és tökéletesen éles a... háttér. Ehh. Szóval még bénázok rendesen.
Ahogy sejtettem, sok helyen abszolút alkalmatlan ez az objektív, mert olyan torz lesz a kép, hogy nézhetetlen. Például szobában, az egyenes falak, bútorok görbülete, főleg ha asszimetrikus a két oldal, akkor az nagyon zavaró. Épített környezetben, utcán, hasonló, bár ott egy-egy jobban elrendezett kompozícióval lehet ezen segíteni, szóval ott azért lehet helye ennek.
Ahol szerintem hasznos, az a természetfotó, mert ott ha a horizont nem görbül, akkor alig vehető észre, hogy az a fa nem a szél miatt olyan görbe amilyen, hanem az optika húzza be. Oké, nyilván észrevehető, de nem szúrja ki az ember szemét, max egy kicsit furának tartja, ha nem tudja előre, hogy mivel készült a kép. Ilyen a feltöltött setany_07.jpg amin latszik ugyan egy kicsit, de azért mégsem egy tipikus halszem.
A másik hasznos területe amikor eleve spéci a perspektíva, például a virágos képeim. Nekem tetszenek, aki meg lehurrogna az előtte üljön rá egy esernyőre.
Felrakok néhány képet, ezek OOC JPG -k, annyit csináltam, hogy leméreteztem a felére, hogy felférjenek. Ehh,így se férnek fel, szóval indafotóra raktam fel őket, ide: https://indafoto.hu/ylegreg/alap_album
Az említett virágosokon kívül csináltam néhány összehasonlításra alkalmas képet is, ugyanarról a pontról fényképezve,mert én szeretek ilyeneket nézegetni, hátha másnak is hasznos, ha azt tervezi, hogy ilyet venne. Ezek 3 képből álló sorozatok, ugyanazon a néven, csak a vége 07, 10, és 25, ami jelzi, hogy a halszemmel (7.5 mm) vagy a nagy kedvenc 10-25 -el készült 10 illetve 25 mm -en.
Ezeken jól látszik, hogy a park mekkora része kerül bele így a képbe, és milyen torzítási árat kell fizetni érte. A középpontos képeken nem olyan feltűnő a különbség, de csináltam szélére igazított sorozatot, space_XY.jpg néven, ahol a kép jobb széle (egy fatörzs) a fix pont. Ezeken sokkal látványosabb, hogy bal oldalt mekkora terület marad le a képről 25 és 10 esetén a 7.5 mm-hez képest.
Természetesen nem lehet teljesen elrejteni a gömb torzítást, szóval a 7-14 helyett nem használható natívan, de vannak olyan témák amikor nem zavaró az észrevehető torzítás mértéke, illetve ahol előnyére is válhat a képnek.
No, remélem tetszenek, vagy ha nem, hát legalább hasznosak a képek. :-)A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Hi!King
őstag
válasz yle_greg #97993 üzenetére
Nekem tetszenek a képeid, igen, ha jól megnézem, látszik a torzítás, de nem néznek ki hülyén emiatt.
Én is szemezgettem olcsó fisheye obikkal (Samyang, Rokinon, 7Artisans, stb., vannak olyanok, amik ugyanazok más-más márkanéven), de én végül Olympus 9 mm F/8 BCL-t vettem, ami nem teljes fisheye, csak 140 fok, viszont kicsi, egyszerű, így a táskám kis zsebébe is belefér.
Én bizonyos esetekben szoktam utólag korrigálni, nem mindig teljesen egyenes vonalakig, és még akkor is általában nagyobb látószög marad, mint egy ugyanolyan gyújtótávolságú rectilineáris objektív esetében. Szoktam kilátásos tájképre is használni, tehát amin általában hegyek vannak, ott is kevésbé látszik a torzítás, hiszen a hegyek alakja eleve szabálytalan, viszont mivel a horizontnak kb. középen érdemes lennie, hogy ne legyen ferde ezért túl nagy az ég. Ebből a szempontból jó a 4:3 képarány, mert levágva a tetejéből 3:2 vagy 16:9 képet csinálok belőle, és így jobb az ég aránya is. Épüketeknél, de fasoroknál is tényleg van hogy jól mutat a torzítás, vagy ha mondjuk lombkoronát fotózod. Nemrég egy felhagyott felszíni bauxitbányát fotóztam, bár a kép nem lett túl jó, mert abból az irányból nem voltak jók a fényviszonyok, de nagyon tetszett, hogy felerősítette a bánya amúgy is gömbszerű alakját.
Egyébként nekem lehet hogy jó lenne az Olympus 9-18 mm is sima szélesnek, csak kicsit azt is drágállom, persze ebben benne van, hogy másfél éve feleségemnek vettem újonnan egy Canon EF-S 10-18-at 70 ezerért, amihez képest a m4/3 széleslátó obik meglehetősen drágák.
[ Szerkesztve ]
-
yle_greg
tag
Koszonom a valaszokat, es a kedves szavakat, orulok hogy tetszenek a kepek. :-)
Az a Canon 10-18 az 5-9 -nek felelne meg MFT -ben? Az eleg durvan szeles lato!
MFT -ben, vagy adapterrel mi a legszelesebb elerheto objektiv? Marmint ami nem halszem. Leteznek, hogy 7 a legszelesebb mikozben egy FF objektivvel atszamitva 5 is lehetne adapterrel? Van ehhez szerintetek mukodo adapter, ami kirajzolja a teljes erzekelot?A nyelvtannaciknak uzenem, hogy en trafok, te trafsz, o pedig trafik. Erted? Igen? Akkor ez kiallta a gyakorlat probajat, karoghatsz amit csak akarsz. :-)
-
Hi!King
őstag
-
asdf_
veterán
Hiányozni fog...
A message from David (Thorpe)[ Szerkesztve ]
-
hotkar
aktív tag
válasz Hi!King #97997 üzenetére
Nem egészen.
Mindegyik objektívre a teljes Full Frame képkivágásra vonatkoztatott gyújtótávolságot adják meg (igen, még a m43-nál is!).
Ezt azután az adott rendszerre jelemző szorzóval - illetve itt, mivel visszafelé számolunk, osztóval - kell értelmezni. Azaz 5-9 mm-es m43 obival lehetne lefedni a Full Frame 10-18-at. A Canon féle APS-C esetén pedig cca. 6-11 mm-rel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest