Új hozzászólás Aktív témák
-
-
b.vr
őstag
válasz zsiga_667 #90368 üzenetére
Annyi korrekciót írnék hogy 64x hosszabbra kell venni ebben az esetben a záridőt, lévén a stop-nál négyzetesen kell számolni (míg a záridővel a fényátbocsájtás viszont lineárisan arányos)
A 6 FÉ-t megfogó, nd64 szűrő 64x kevesebb fényt enged át."Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
peppe79
senior tag
válasz zsiga_667 #91222 üzenetére
"Sok AF objektív (minél olcsóbb annál inkább) szinte használhatatlan, ha manuálisan akarsz fókuszálni."
Ne is folytasd... Pont ma akartam lőni egy 40mm-es teszt-sorozatot, de az időjárás közbeszólt, így csak 1-1 kép készült. Biztos, hogy én voltam ügyetlen, vagy csak nem szoktam hozzá a műanyag mechanikához, de az Oly kitobival valahogy nem sikerült rendesen a brekire fókuszálni. A kiragadott részlet:
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz zsiga_667 #92245 üzenetére
Azért ezek az újabb Contemporary és Art sorozatú Sigmák betyárosan jók, nem csak ahhoz képest amit 10-15 éve csináltak a mainstream gyártók üvegeinek másolásával, hanem abszolút értékben is. A Contemporary sorozat meg aztán kifejezetten versenyképesen is van árazva.
Én például simán venném a Sigma 16mm f1.4-et az Oly 17mm f1.2 helyett, persze kompromisszumosabb olyan értelemben, hogy építési minőségben az Oly lehagyja, kicsit nagyobb is a Sigma, de konkrétan 310 ezer forinttal olcsóbb is egyben. Mennyi minden fér még bele csak az árkülönbözetbe...
-
aginor
addikt
válasz zsiga_667 #93408 üzenetére
Robin Wonggal ezekben most nem értek egyet. Sokszor én sem használom/használtam, bár annak általában prózaibb oka van: otthon felejtem, vagy nem fér el a táskában normálisan, de ettől még baj nem lehet belőle, ha felcsavarom.
Volt olyan ismerősöm, akinek eséskor lehet, hogy a napellenző mentette meg a 70-200-át, ahogy egy másiknak pedig törött a frontlencséje, napellenző és szűrő nélkül (itt a napellenző mentette volna a helyzetet).
Szerintem ez olyan meggyőződésbeli hitvita, mint a védőszűrő kérdése. Van aki esküszik rá, míg mások szidják. Olyan ellenérvet is hallottam már, hogy egy vékony szűrő semmitől sem véd, ellenben ha törik, akkor a szilánkok megsérthetik a frontlencsét.
A becsillanásos rész pedig egyszerűen nem igaz. Jó az Oly Pro objektívei, de azért ennyire nem. Robin Wong amúgyis kicsit mintha elvakultabb lenne mostanában (mióta nagykövet lett), vagy csak nekem tűnik kevésbé tárgyilagosnak, mint korábban?MrChris: direkt nem oda dobtam be. Viszont egy ilyen kijelentésnek érdekes üzenete lehet, különösen a tükrös hívők felé.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
vond
MODERÁTOR
válasz zsiga_667 #93611 üzenetére
Ha az egész mondatod idézted volna, akkor ott lenne az is, hogy: "hacsak nem lesz nagyon kicsi, könnyű, és olcsó". Mondjuk szerintem nem lesz. De ha mégis, akkor természetesen lehet létjogosultsága. Ezért írtam azt, amit.
(#93612) aginor:
Passz, ennyire nem néztem utána. De szerintem is jó lenne. Főleg, ha töredéke lenne a Leica 10-25, meg a 8-18 árának. Lehetne végre egy olcsóbb, AF-es nagylátó a rendszerben, de attól tartok, ez sem lesz az. Miattam lehetne f/5.6-os is végig, csak ne kelljen ~200 ezret leszurkolni érte.[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
-
vond
MODERÁTOR
válasz zsiga_667 #93617 üzenetére
Megtisztelő, hogy figyeled a "munkásságom", de nem csak a pálya szélén fotózok, videózok ám. Pl. pont most próbálom cserélni a Lumix 12-60mm + 25mm f/1.7-et egy 12-35mm f/2.8 II-re, mert azt talán jobban ki tudom használni kevés fényes szituációkban, meg olyankor, amikor biztosan nem kell ekv. 100+ mm. A képe nagyon penge, a stabi és az AF egy álom, valamint fényerejéhez és átfogásához képest brutál kicsi objektív. Beleszerettem.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
totálkezdő
tag
válasz zsiga_667 #93974 üzenetére
Most, hogy ezt írtad, tettem egy próbát. Az M10-II-őn nálam a 14-150-es obi van. A szobában kb. 2.5m lehetőségem van ezzel játszani, normál lámpafénynél (5db 60-as égő). 22 és 60mm között egyszer sem tévesztett (persze, minél közelebb került a fókusz az archoz annál nehezebb lett volna ) . 14 és 21-között viszont egyszer sem talált.
-
aginor
addikt
válasz zsiga_667 #93978 üzenetére
Csak egy kérdés, ha nem sértődsz meg. Ha ennyire körülményes a fotózás, akkor miért erőlteted. Értem én, hogy szeretnéd, hogy legyen onnan pár képed, de annyi idegességet és egy esetleges összetűzést nem biztos, hogy megér (pláne egy életlen képért). Nem lehet arrafelé találni olyan helyet/közeget, ahol nem ennyire elutasítók?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
addikt
válasz zsiga_667 #93985 üzenetére
Ok, én csak magamból indulok ki, hogy nem szeretem a túl macerás dolgokat.
vond: wow, nagyon kemény ez az guide. Hol találtad, van hasonló más típusokhoz is?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
vond
MODERÁTOR
válasz zsiga_667 #94074 üzenetére
Ott van még a Pana 12-35 II is, ami mindössze 3-3 mm-rel nagyobb és 5 dekával nehezebb, mint ez az új Oly 12-45, és mégis csak f/2.8. Szürkén/használtan kb. 180k.
Amúgy a 12-32 képét sem mondanám annyira átlagosnak. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy mekkora házba rakták bele, és mennyibe kerül.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
jaanoo89
aktív tag
válasz zsiga_667 #94077 üzenetére
Meglepően sok a decenteres példány a csúcs termékeiknél és igen, a szerviz 0. Nem tudom, hogy szürkeimportossal foglalkoznak-e vagy hogy van-e 14 napod elállni egy hibás objektív esetében, erről majd biztos ír valaki tapasztalatot, akinek van.
Egyébként ami még fura és keveset hallani róla, a Pana időjárásálló objektívek sem mindig azok. Nekem volt egy (egyébként decenteres) PLeica 12-60-as objektívem, ami meglepően könnyen felmászott a vázra és annyira pici gumi bevonat volt rajta, hogy elgondolkodtam, vajon mennyit bírhat. Erről végül semmi sem derült ki, mert előbb megszabadultam tőle. Netszerte arról is lehetett olvasni, hogy azzal a zoommal beáznak gépek és utólag a szerviz rak rá másik gumi bevonatot, de attól még a géped így járt. Az M.Zuiko 60mm macro szintén időjárásálló, de a gumi vastagabb és sokkal nehezebben lehet a gépre feltekerni, nem vagyok nagy fizikus, de abban valahogy jobban megbízom. -
totálkezdő
tag
válasz zsiga_667 #94091 üzenetére
Nem, egyáltalán nem mindenki. Én majdnem szóról-szóra ugyanezt mondtam a 94024-es hozzászólásomban. Én nem a képminőségre, vagy az árára, vagy arra panaszkodtam, hogy szétesik (mint ahogy ez jó néhány beszámoló alapján valóban megtörténhet), hanem azt írtam, hogy "bár kéne nekem egy ilyen, de ilyen építési minőséggel (mostani kiemelésem) nem, mert előre tudom, hogy állandóan bosszantani fog".
És akkor még nem is tudtam, amit jaanoo89 (#94088) írt, nevezetesen, hogy "a 12-32 a kép széleket csúnyán keni el, a sarkokról és vignettálásról meg ne is beszéljünk."
Szóval, nem vagy egyedül.[ Szerkesztve ]
-
CharlieFirpo
tag
válasz zsiga_667 #94091 üzenetére
+1 csak hogy belekotyogjak. Rosszul leszek ettől az objektívtől, pedig én is nekifutottam párszor. És ez teljesen szubjektív, mivel nem volt nálam fél évig, évekig, hogy teszteljem. Van ilyen, nem vagyunk egyformák. És én pont ezért a szubjektív érzetért várom nagyon a 12-45-öt. Ha bejön és jó vele fotózni, nem fog érdekelni, hogy sokak szerint ez kamu PRO objektív, vagy hogy szégyentelenül drága, ahhoz képest mit tud, meg nem tökéletes a képminősége.
[ Szerkesztve ]
Charlie
-
mephisoft
csendes tag
válasz zsiga_667 #94233 üzenetére
A szenzor-shift megoldásnál a szenzor picit, mondjuk fél pixellel (a Bayer mátrixtól most tekintsünk el) odébbmozdul. Ha az objektív éles képet adott (és a kérdése pozícióban a téma kontrasztos volt), akkor az új pozícióban a szenzor nagyon más intenzitású fényt kaphat, a két pixel értéke nagyon különböző lesz, vagyis a téma kontrasztja a digitális kép kontrasztjában is leképződik. Ha az objektív életlen képet adott (egész pixelhez még elég éleset, de fél pixelhez már nem), akkor a picit elmozdított pozícióban a pixelérték csak kicsit különbözik majd: nem hozza át a téma kontraszt ugrását.
Más megközelítésben: ha a földolgozási láncban valahol elvész az információ, akkor az el van veszve. A szenzor-shift/shaky hand arról tud gondoskodni, hogy a szenzor, ha nem is egy lövésben, de mégis rögzítse az információt. De ha az érzékelő síkjában már nincs ott az információ, akkor már hiába tornázik. -
FEDman
addikt
válasz zsiga_667 #94233 üzenetére
A szenzor mérete, felülete az ami számít. Hi Res módban a szenzor olyan aprókat mozog, hogy gyakorlati szempontból ez egy helyben toporgás. Azaz a szenzor mérete ezzel nem változik, így az objektív teljesítményének határai sem tolódnak ki. Ennek megfelelően a jelenlegi top MFT vázak Hi Res módban hiába készítenek 80Mp-es képet, a felbontás növekedés messze nem nő ekkorát, mert ezt ekkora szenzoron még a legjobb obik sem rajzolják ki.
Itt van erre egy extrém példa:Így néz ki amikor a Fuji GFX100 hatalmas szenzorra jó obival röhögve kirajzolja a 100Mp-t. Mellette baloldalt pedig a két top MFT váz jól láthatóan Hi Res módban már a 80Mp-el is küzd. Mikrokontrasztban, pixelszintű élességben nem lehet őket egy lapon említeni. Mindezt úgy, hogy PanaLeica 42,5/1,2 Nocticront használtak, ami az egyik legjobb MFT objektív. Ebből is látszik, hogy a relatíve kis szenzorméretnek ilyen szempontból vannak korlátai, a fizikát nem lehet megkerülni.
Ettől függetlenül a Hi Res egy jó dolog. Inkább csak annyi, hogy MFT rendszerben pont nem a felbontás a legnagyobb nyereség. Persze nő valamelyest a felbontás is, csak messze nem annyit, mint ezek az őrületesen nagy számok alapján gondolnánk. Az igazi nyereség itt inkább a csökkenő zaj, a jobb dinamika, jobb színek, tónusok, a szinte nulla demozaik hiba.
-
lugosi
MODERÁTOR
-
PuMbA
titán
válasz zsiga_667 #94718 üzenetére
Így van Minden gyújtótávra más méret kell és nem a szűrőméretről beszélek. Egy 600m-es obira ekkora batár kell: [link], de egy wide-ra csak ilyen kicsi és lehetőleg szirom kialakítású: [link]. A kettő között pedig folyamatosan növekszik a méret, illetve a szirom megszűnik.
[ Szerkesztve ]
-
mpierre
veterán
válasz zsiga_667 #95375 üzenetére
"Hallgattam már fél órát hasselblados tájképfotós hisztijét a hegytetőn." ->
Tavalyi Kenyér lelke fesztivál:
"- Az egy olympus? Pont olyan a hangja.
- Ja. Az.
- Én meg eladtam... Hát ezzel a csővel meg még fordulni is nehéz! Nagyobb... Na szia, megyek...."#### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html ####
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Autós topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Linux kezdőknek
- Mobil flották
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...