Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz hibavissza #97448 üzenetére
nincs is a tulajdonában semmilyen Canon objektív az nem fogja tapasztalni ezt a jelenséget.
Általában nem, de kaphat ilyet kölcsön, vagy lehet tanúja az esetnek....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
hibavissza
veterán
12-32-re csináltam egy sorozat fotót könyvespolc előtt. A használt gyutávokon és használt rekeszeken. Megnyitottam az összeset ACR-ben (Lr) és mindegyikre csináltam egy szelektív élesítés presetet. Ezeket elneveztem a gyutáv/rekeszről. Bridbe-ben gyutáv-rekeszre szűrt képekre két klikkel ráhúztam. Mivel alig fotózom vele igazából felesleges két órát pazaroltam a projektre
-
PuMbA
titán
válasz philoxenia #97451 üzenetére
Ez igaz Környezetemben 1db Canon obi halt meg lóverseny fotózáskor, egy régi Canon 70-300-as nem L-es, de semmi más. L-es obi szétesésről nemigen hallottam, szóval valószínűleg ritka lehet és talán gyártási hibás.
hibavissza: Szerinted miért hoztam fel példaként egy hungaroringi fotóst? Ő éves szinten százezreket elkattint, ahogy te írod. A javíttatás oké, de ha alig mennek tönkre, akkor nem kell javíttatni. Ezért próbáltam ezen oldalról megfogni. Hagyjuk inkább most, MFT topikban vagyunk
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
Abból amit írsz nekem teljesen világos, hogy halvány lila dunsztod nincs arról, hogy működik egy objektív. Nem attól kopik el, mert hóban kattintanak vele párat.
Jelen esetben arról van szó, hogy éves szinten százezreket kattogtató fényképészeknek tönkremegy.
De ahogy nézem még mindig nem érted Nem az a fő baj, hogy tönkremegy. Az a gond, hogy gazdasági totálkár megjavíttatani.Nem mintha innen érdekelne ez bárkit is. Csak azért hoztam fel példaként, hogy a Canonnál sokkal súlyosabb gondok vannak. Pl. nem képesek kihozni egy használható vázat 2000 euro alatt.
[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
Hogy biztosra menjek, nem-e a gép romlott el menet közben, kimentem ugyanoda a 60-as macroval. Nyitva és egyet rekeszelve is, stabival és anélkül is teljesen jó képe van. 100%-os nagyításban olyan egyformának tűnik a két oldal, 150%-os nagyításban talán egy picit ott is a bal oldal az erősebb, de ehhez elég sok időt kell nézzem és nagyon az extrém széleknél.
Ezzel szemben a 45-ösnél nyitva és egyet (de még kettőt) rekeszelve is rossz és már 50%-os nagyításban is azonnal látni és nem csak az extrém széleknél.
Holnap visszaviszem, még 3 napon belül vagyok. -
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97449 üzenetére
Nekem a 25/1.8 kétszer is az volt. Elég olcsón jutottam hozzá az MM-ből, vissza akarták adni a pénzt, dehát olyan árért használtan se kaptam volna 25/1.8-at, így inkább elmentem a Mintaboltba javíttatni. Amikor kézhez vettem a bal oldal volt érzékelhetően rosszabb, majd a jobb, majd most elég jó lett. Ebből is gondoltam, hogy nem a géppel van a baj.
-
hibavissza
veterán
válasz jaanoo89 #97457 üzenetére
Nem a 25 1,7? Az egy érdekes jószág. Amiket írnak róla, soha nem venném meg. Azért veszek fix obit, hogy jó legyen. Nekem 25 1,4 van. Nagyon jó objektív. Pont ma fotóztam vele kerámiákat. Nehéz leválogatni a képeket, mert nem nagyon készül vele rossz, de megszokásból elkattintok egy csomót.
-
PuMbA
titán
válasz hibavissza #97454 üzenetére
Ma már első a pro piac. Olympus is EM1X territóriumra koncentrál most.
[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97458 üzenetére
Nem, a Zuiko-ról van szó. Egyébként arról is szoktak írni netszerte... Nem sok tapasztalatom van, de úgy tűnik a műanyag Zuikok neccesek tudnak lenni, míg a "fémek" nálam jók voltak. Kettő 17/1.8-am volt, az egyiket eladtam, végül csak hiányzott ez a látószög, vettem egy másikat, mindkettő hibátlan volt. A 12/2-t is próbáltam, végül azt nem vettem meg, de az is jónak nézett ki. (Az egy dolog, hogy azért az árért élesebb objektívet vártam volna el, de nem volt decenteres a kipróbált példány)
-
hibavissza
veterán
válasz jaanoo89 #97460 üzenetére
Bosszantó dolog a decenter, de ha megnézel egy pixel peep obi tesztet szinte mindegyik objektív decenteres egy picit. Még a pro obik is. Igaz csak nyitva és az extrém sarkokban ahol amúgy is ken mindegyik. Az MFT obik általában jobbak ebből a szempontból. Nem kennek annyira a sarkokban, mint mondjuk egy átlagos FF obi, viszont a decenter zavaróbb lehet emiatt. Én csak ezért nem váltanék rendszert. Nem tudom melyik rendszer nem szenved ettől. Fujit jónak mondják obi szempontból, de ott is lehetsz pechvogel. Olvastam már arrafelé is ezt-azt. Ha ennyire kényes vagy a rajzra FF felé nagyon nagy pénzekért adják a kifogástalan rajzú obikat.
Nekem pl. a Canon 10-18 STM nagy kedvencem a tesztekből. Csak hát nincs alá értelmes váz és cudar setét.[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97461 üzenetére
Idővel sikerül majd lenyugodni, tekintve, hogy szeretem ezt a méretet, megszoktam a gépet és igazából amim van, azok jók, mert elég sokat szenvedve, de össze legoztam magamnak a jó objektíveket. Ezt holnap megpróbálom cseréltetni vagy pénzt vissza és szerintem lenyugszom, használom amim van.
Nem kell teljesen tökéletes, hisz a 60-as macro is olyan hogy 150%-ban mintha jobb lenne a bal oldal, de azért elfogathatóan rajzoljon egy fix, hisz azért veszem, mondok le a zoomok adta kényelemről. Extrém peches vagyok, ez van.
Nálam az iMac is pixel hibás volt, az Iphone is hibás volt elsőre... mondhatni megszoktam már. Az élet többi területén viszont szerencsésnek mondhatom magam. -
peppe79
senior tag
válasz hibavissza #97458 üzenetére
Manuál módban a Pana 25/1.7 nagyjából hozza azt a képélességet, amit a 20mm-es.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97461 üzenetére
Nem volt a boltban cserére lehetőség, ezért vissza kaptam a pénz. Az eladó szerint belefér a decenter egy fix objektívnél f/1.8-on, de mondtam neki, hogy f/2.8-on is van...
Tényleg neten kell vásárolni, ott van elállásra lehetőség és nincsenek ezek a kínos beszélgetések sem, mert ilyenkor azért mindig futunk egy kört, hogy nekem ez nem fér bele, de annak aki nem használja, annak igen.
Egyelőre elment a kedvem a további vásárlástól, eldöntöm mi lesz, várok az MFT-s hírekkel is és addig használom azt, amim van. -
Hi!King
őstag
Sziasztok,
Az a kérdésem, hogy jól értelmezem, hogy nem minden Panasonic m4/3 objektív, aminek van stabija tud dual stabit (Pana vázzal), mert a nagyon régiek, amelyek firmware frissítést sem kaptak a dual ois bevezetésekor, nem tudják? Pl. 14-140 f/4-5.6? Igazából nem érint engem, mert a vázam eleve nem tud ibist, csak jó tudni, ha így van. -
Throme
veterán
válasz hibavissza #97468 üzenetére
Nyitva belefér? Még MFT-n is a nem olyan kis dof (FF-hez viszonyítva) mellett egy decenter szerintem a fél képet hazavághatja, nyitott rekesznél.
Vagy máshonnan nézve, MFT is kapunk FF szintű dof értéket, ha van pluszban egy kis decenter . Nem hiba, "fícsőr"
-
hibavissza
veterán
válasz Throme #97469 üzenetére
Sajnos akárhogy fáj a sarkokban nagyon ritka, hogy egy objektív ne legyen picit decenteres. Nyilván ezzel senki nem foglalkozik, mert amúgy is el van kenve. Alig akad olyan objektív amelyik ne kenné el a részleteket a sarkokban. Majd ha lesz tapasztalatod több objektívvel meglátod. A tesztek azért nem mindig mérvadók, mert a legtöbb tesztelő valamilyen szinten korrumpált, ha nagyon pocsék egy obi inkább kér másikat.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz hibavissza #97470 üzenetére
Az igazság az, hogy én ezidáig könnyebben kiszúrtam a decenterességet olyan obinál vagy kompakt gépnél, amelyik erősen keni a sarkakat, mint amelyik alig. Ha meg erősen vignettál, akkor a legszembetűnőbb. De leginkább szerintem az fedi el, hogy a legtöbb ember, alapból én is, már eleve automatikus korrekcióval nyitja meg a RAW képeket szerkesztőben, így nem feltétlenül az eredeti sarkokat látjuk.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97470 üzenetére
Ha csak az extrém sarkok mások, akkor beleférhet nyitva egy olcsó objektívnél, de nálam általában komplett oldalak szoktak életlenebbek lenni. Ez meg egy épületfotónál különösen rossz.
Meg lehet ezt jól is csinálni, mert nem egy fix objektívem nyitva is már tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli, ugyanakkor megértem, hogy az olcsó 100.000 FT-os üvegeket nem fogják szét tesztelni. Bevállalják azt, hogy néhány % hibás, azon belül is valaki észreveszi, valaki meg nem.
Leginkább azon voltam kiakadva, hogy egy PRO zoom is ilyen volt, igaz az meg zoom, de "PRO". -
jaanoo89
aktív tag
válasz hibavissza #97473 üzenetére
Amúgy körbe nézegettem a piacon a napokban. Basszus a Nikon azzal a Z bajonett átmérővel nem gyenge. Szépen van helye mozogni a szenzorstabinak és az egész rendszert úgy építik fel, amit én elvárnék, minden csepp és porálló. Szerintem ilyen árakon (mármint amennyiért a FF objektívek menjenek) mindegyik legyen csepp és porálló.
Kérdés, hogy mennyit kell egy Olympus után színezni a monitor előtt, majd szabad napjaimon utána nézek ennek is.
Teljes váltás szerintem sose lesz, de nagylátónál el tudnám képzelni. -
MrChris
nagyúr
válasz jaanoo89 #97474 üzenetére
Hely lehet, hogy van, de az obi a kérdés, akkora képkört is kell rá rajzolni, ráadásul ha a sarok és szél decenteres akkor ez tovább fokozhatja, ha pont oda megy a szenzor. m4/3-on is van hely, de pár obimat feladapterezve aps-c-re már eleve különböző mértékben vínyetálnak, ennek ellenére a Laova7.5 a kör pereméig tartja az élességet, az egy szinte tökéletes élességű obi.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz MrChris #97475 üzenetére
Ezt jó tudni. Ha előtúrnak egy új szenzort és belerakják az E-M5 IV -be, akkor az lesz és a Laowa. Kivárok, sok minden kiderül a nyáron. Addig is fotózok, végülis még mindig én vagyok a szűk keresztmetszet és nem a gép. (bár a nagyobb dinamika átfogás tényleg jól esne)
-
MrChris
nagyúr
válasz jaanoo89 #97476 üzenetére
Engem se a dinamika se a zaj se a váz se az obik se a szenzor... nem gátolnak. A napi mókuskerék és a 7végre maradtak összelapátolása annál inkább.
Egy FF rendszeren is előbb utóbb a határon is fotóznék és lesz majd újabb FF szenzor vázzal és akkor hirtelen a meglévő már muszájos, gyenge... Gondolom a következő generációban cserélik a 24-eseket 8k képes 36valahanyakra és újra megy a nyáladzás, mennyivel jobb is azzal... -
CharlieFirpo
tag
válasz jaanoo89 #97476 üzenetére
Én is mindig idelyukadok ki, mármint, hogy a gyenge láncszem én vagyok. Nekem nem a dinamika kevés, hanem az AF sebesség, ha nem statikus témát szeretnék fotózni. Persze, a saját technikámon is lehetne fejleszteni, csak a napi nyűgök mellett nem esik jól, ha még a fotózásban is küzdenem kell . Néhány dologban igenis szolgáljon ki a technika.
#97477 MrChris: ja, a szerzési és birtoklási vágy örök gyengeség. Meg az is, hogy úgy teszünk, mintha minden minden alkalommal díjnyertes fotóért indulnánk "harcba" vagy valami különlegesen igényes képzeletbelei (vagy valós) megrendelőt kellene kiszolgálnunk. Pedig csak a bennünk lakó kisördög macerál. Nagyobb, modernebb szenzor nélkül semmit sem érnek a fotóid, top-AF nélkül azt a képet sose fogod elkészíteni, ilyeneket sugdos a fülünkbe . Na jó, csak a magam nevében beszélek.Charlie
-
PuMbA
titán
válasz CharlieFirpo #97480 üzenetére
"Nagyobb, modernebb szenzor nélkül semmit sem érnek a fotóid, top-AF nélkül azt a képet sose fogod elkészíteni, ilyeneket sugdos a fülünkbe"
Ez könnyen kezelhető. Menj el fotós OKJ-ra, ami helyett ugye már más van és megvilágosulsz. Tavaly az én csoportomban voltak több milliós cuccok, MILC is, de 3db külön dicséretet osztottak ki a vizsga után a képek alapján. Az ő felszerelésük: Nikon D5200, Canon 5D Mark III, Pentax + filmes gépek.
[ Szerkesztve ]
-
pandur99
aktív tag
válasz CharlieFirpo #97480 üzenetére
Én is mindig idelyukadok ki, mármint, hogy a gyenge láncszem én vagyok. Nekem nem a dinamika kevés, hanem az AF sebesség, ha nem statikus témát szeretnék fotózni. Persze, a saját technikámon is lehetne fejleszteni, csak a napi nyűgök mellett nem esik jól, ha még a fotózásban is küzdenem kell . Néhány dologban igenis szolgáljon ki a technika.
Ma már egy jobb kompakton is van 3D követés és gyors sorozat, ezekkel nem nagy kunszt lekövetni egy akciót.
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
aginor
addikt
Fotós OKJ-ről tudnék mesélni, de sajnos ez a legegyszerűbb út a legális munkavégzéshez, bár olyan ez is, mint a jogsi, nem itt fogsz megtanulni fényképezni..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
peppe79
senior tag
válasz CharlieFirpo #97480 üzenetére
Én az örökmogzó gyerekemmel szoktam megküzdeni, amikor vintage üveget teszek fel. De nem lehetetlen vállalkozás, hozzá lehet szokni. Ha közeli készül, akkor inkább a géppel mozgok előre-hátra (persze nem egy szakadék mellett ), ha meg távolabb van, akkor a fókuszgyűrűvel könnyen rá lehet "tapadni", hála a focus peakingnek. AF-et nagyon ritkán használok, eleve alig maradt natív obim...
-
PuMbA
titán
válasz aginor #97483 üzenetére
Én csak azt mondom, hogy ott első kézből megtapasztalhatja mindenki, hogy a gépnek kevés köze van, hogy mennyire fotózol jól, mert biztos lesz olyan ember, aki nem mai cuccal tolja és brilliáns képeket csinál.
philoxenia: A vizsgabizottság + tanáraink, miután megnézték mindenki portfólióját + vizsgaremekét. Nálunk a vizsgabizottságban például csak művészettel foglalkozó emberek voltak.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Tehát nem fotósok voltak, hanem komoly művészeti hátterük volt. Ugye a fotóra is ugyanúgy vonatkoznak a festészet kompozíciói stb. A jó fotó és a pénzszerzés meg nem egyszerű kapcsolat. A profi fotós az pénzért fotózik és abból él meg, de nem jelenti azt, hogy egy amatőr fotósnál mindenképp jobban fotózna, csak jóval nagyobb az esélye.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Jó, de mondjuk olyan gépeket hoztál példának, amelyek azért bőven hoznak bizonyos szintet (objektívről meg nem volt szó, pedig az még többet számít, ráadásul kevésbé-lassabban avul el). Egyébként telefonnal is csinálsz brilliáns képet, ha megvan hozzá az érzéked, és jó témába jól találsz bele.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Hi!King #97489 üzenetére
Telefonnal is csinálhatsz brilliáns képet, de jóval korlátozóbb, mint bármilyen alap gép. Ezért nonszensz felhozni. Hogy oldasz ki 3 vakut stúdióban telefonnal? Vagy például egy fotón, ahol épp a finom részletek számítanak és kinyomtatnád nagyban jó minőségben, ott is vége van a dalnak. Az obik is vegyesek voltak, sok kép a két alap (standard és zoom) kitobival készült, szóval ez sem számít annyira.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Igazából el kell tudni választani a korrekt ábrázolást a művészi értékű képtől. Az iparosmunkánál a pontos leképezés lehet a lényeg, de azt nem az örökkévalóságnak csinálod.
Picasso is rémes szobafestő lett volna....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Hi!King
őstag
válasz philoxenia #97491 üzenetére
Nem értek egyet általánosságban. Fogsz egy VGA felbontású kamerát, a feladatod óriásplakátot készíteni, nem montázst, hanem mondjuk egy épület kell legyen rajta, a kép pedig töltse ki a plakát 90%-át. Persze, kreatív módon összevághatod sok képből, de mi van ha erre meg azért nem vagy képes, mert kapsz rá egy 286-os PC-t, hogy szerkeszd, ráadásul van rá fél napod. Ez esetben hiába használod ki a benne rejlő lehetőségeket, akkor is korlátozni fog. Szélsőséges és irreális példa, de épp az ellenkezőjére mutat rá, szerintem valójában épp akkor korlátoz a technika, ha már kihasználtad a benne rejlő lehetőségeket, de bizonyos szempontból még több kellene.
-
aginor
addikt
Ezek szerint a vezetésnél a vizsgabiztos mondja meg, hogy te mennyire jól vezetsz.
Komolyra fordítva a művészet szubjektív, és valamilyen szempontból minden "alkotás" szép és értékes, legfeljebb nem egyezik a közízléssel.Úgy veszem ki a hozzászólásaidból, hogy te már végeztél. Mi a véleményed a képzésről, a vizsgáról, tananyagról, ezek használhatóságáról az életben? Amúgy Dolgozol is a szakmában azóta?
Profi fotós: ne itt azt gondolom, hogy ahhoz, hogy valaki tisztességes profi fotós legyen, még csak az sem kell, hogy különösebben tehetséges, vagy kreatív legyen (bár ez a szakterülettől is függ). Legalább ilyen fontos a megbízhatóság, rugalmasság, kompromisszumkészség, konstans színvonal, igényesség, kommunikáció. Ahhoz pedig, hogy el tudja magát adni (ami ma talán a legfontosabb ebben az iparban) ezek közül egyik sem kell.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
PuMbA
titán
válasz aginor #97495 üzenetére
Sulitól és az ő tapasztalatukól függ. Műv / fotótöri kicsit sok és uncsi, de a többi teljesen oké volt. Vizsgán azt mondták a vizsgabiztosok, hogy legjobbak között voltunk a képeinkkel sok suli közül. 1 évvel előttünk kezdő csoportnak még nem volt ilyen jó a tanmenet, mert folyamatosan próbálnak javítani.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz hibavissza #97498 üzenetére
Ja és most mutass egy profit, aki így fotózik telefonnal Nagyon szépek az ilyen videók, csak ez nem a valóság.
[ Szerkesztve ]