Új hozzászólás Aktív témák
-
aginor
addikt
válasz jaanoo89 #96341 üzenetére
"Ha az elején tisztázták volna, hogy srácok, ez a rendszer az utcára és a túrázásra, nyaralásra született" - ez lényegében megtörtént. A rendszert népszerűsítő anyagok szinte mindegyike kiemelte a hordozhatóságot: itt pl. mindjárt az első pont.
"Az objektív választékot pedig erre lehetett volna kihegyezni, kezdetektől fogva.. Ez csak részben történt meg és közben elkalandoztak ilyen-olyan irányokba" - ebben mondjuk van valami. Ha nem is minden típusnak kellene szigeteltnek lennie, de az olcsóbb darabok között is biztosítani kellett volna erre a lehetőséget. Ugyanakkor ha már objektív, én hiányolom az 1.4-es fix sort. Az fényerőben dof-ban jobb lenne, mint az 1.8-as darabok, miközben még a méretük is kordában tartható, lásd. Pana 25mm 1.4.
"Ehelyett zsinórban jöttek a pro fixek/zoomok, mintha mindegyikre hatalmas igény lenne. Csomó pénz ez, amit talán hasznosabban is el lehetett volna költeni." - ezzel is egyetértek, anno én is mondtam, de jól le lettem hurrogva, mivel állítólag a PRO obikon lehet sokat keresni. Látjuk, hogy mennyire..
" nagy fegyver a macro lehetett volna, ez a szenzor méret tökéletes macrozni, erre abból még nem jött pro objektív" - ezt is többször szóvá tettem, mint szükséges fejlesztési irányt (a zoom és fix uwa lencsékkel és a kis vakukkal egyetemben). Különösen az bosszantott, amikor mindkét gyártó kidobta egymás után a semmire nem jó 30mm-es makrókat, de egy 90-105 közöttit, vagy ne adj' Isten egy 150-est valahogy elfelejtettek. Amúgy most van az Oly útitervben egy 100mm-es Pro makró (kíváncsi leszek rá, hogy kijön-e, és ha igen akkor mikor, milyen áron/méretben). Mire kihal a rendszer, addigra szépen rájönnek a dolgokra.
De hogy mondjuk egy példát az inkonzisztens termékfejlesztésre, van időjárásálló makróvakujuk, ami a többi gyártónak nincs, ha jól tudom.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Throme
veterán
válasz aginor #96351 üzenetére
Inkább működtek volna együtt szorosabban (oly - pana). Obik terén egységes arculattal minden másodikat felváltva gyártani. Esetleg a best sellerekből duplázni max (pl 25mm).
Még a zoom gyűrű forgatási iránya is ellentétes. Ezek a dual IS témák -amiket írtatok - is viccesek, hogy csak egyező rendszeren működik...
Inkább konkurenciát látnak a másikban, nem partnert...Budget obiparkba még egy olcsó nagylátó (7-14) (nekem full műanyagból is jó lenne a ház, akár műanyag bajonettel is), és egy olcsó makró (min. 60mm).
Időjárásállóság ebben (budget) a kategóriában nem annyira fontos, csak minél olcsóbb lenne.Szerintem ezzel tudnának több fotózni vágyó amatőrt beszipkázni.
Hiába a pro obi, meg az EM5/G90 től felfelé vázak, ha nem jön a "friss hús", akik ha jól érzik magukat a rendszerben, akkor itt fognak feljebb lépni.szvsz
[ Szerkesztve ]
-
nozs23
addikt
válasz philoxenia #96352 üzenetére
Attól az még egy minden szempontból jobb objektív, amit az általad linkelt teszt is alátámaszt.
-
Hi!King
őstag
válasz aginor #96351 üzenetére
Egy 30 mm-es macro ebben a rendszerben nem igaz, hogy semmire sem jó. Pont előnyösebb a túrázós, utazós, nyaralós irányban, mivel egy ilyen gyújtótávolságú objektiv csere nélkül alkalmas másra is, még ha makrozás terén nem is a legjobb, de épp hogy egy olcsó, könnyű rendszer kompromisszumokkal jár. Nem mondom, hogy ne lenne igény hosszabb makroobjektívekre, de ez ugyanúgy nem a könnyű, túrázós irány, ahogy az 1.4-es fix sor az 1.8-as helyett sem, ez inkább hasonló irány, mint a pro objetivek, amik sem árban, sem méretben nem illeszkednek egy olcsó rendszerhez, míg a FF rendszerek hasonló vagy alacsonyabb áron megvalósítják ugyanazt nagyobb szenzorral.
Egyébként technikailag miért olyan nehéz megvalósítani egy olyan zoom obit, aminek a hosszú végén 1:1 makro van, hogy szinte egyáltalán nincs ilyesmi (régebbi kompakt gépekben fordult elő hasonló)?
@Throme:
A budget nagylátót én is komálnám.[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #96351 üzenetére
Hasonlóan látjuk a helyzetet. Egyébként az időjárásálló makrovakuval nincs bajom, mert az olcsóbb fixek közül pont a 60-as macro időjárásálló és a pici e-m5 II is az és ez így van nagyon is jól!
Csak e mellé kellett volna felsorakoztatni a többit is időjárásálló ruhában, eleve úgy adni ki őket. De gyakorlatilag ha pici időjárásálló vázad van csak ezt a macro-t tudod rátenni, vagy a hatalmas pro objektíveket. Esetleg még az új pana 25/1.4-et de azzal meg ez meg az meg amaz feature nem működik.
Nagyon remélem, hogy a JIP szeretne valamit kezdeni a márkával, és gatyába rázza a termékvonalat, mert jó az alapanyag, csak jobb piackutatás, marketing kéne.
Panasoniccal ha ennyire nem akartak együtt működni, akkor meg pláne kiadtam volna egy M.Zuiko 20/1.7-et időjárásálló ruhában és gyors AF-el. Basszus az az egyik legnépszerűbb objektív, tuti rárepültem volna. Ha valami, az tuti profitot hozott volna, még se lépték meg. -
vond
MODERÁTOR
válasz forceberg #96358 üzenetére
Szerintem a tele végén 1:2-t tud. A Lumix 12-60 kitobi meg még ennél is durbább, az 0.54-szeres nagyításra képes, szintén a tele végén. Én már eladtam az enyémet, de tényleg nagyon állat volt, hogy 60 (ekv. 120) mm-en, a frontlencsétől kb. 10 centire már élesre lehetett állítani. A 14-140 is kemény, ott a végén olyan 30-35 centinél van a közelpont. Mindkét objektív abszolút jó választás (nem is annyira) koca makrózásra.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz nozs23 #96354 üzenetére
Természetesen jobb, azonban nem látom azt a különbséget a rajzolatban stb. ami ekkora árkülönbséget indokolna. Nyilván amatőr/hobby felhasználásról beszélek. Itt jelentősebb a különbség érzésem szerint, de ez már olyan ár, amit végképp nem engedhetnék meg magamnak.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
jaanoo89
aktív tag
válasz philoxenia #96362 üzenetére
Eleve nincsenek fókusz problémái, jobb építési minőség, F/2.8-tól felfele talán a legélesebb MFT objektív a DXO szerint. A II változat ugyan drágább, de abban az AF is gyorsabb és időjárásálló is.
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
jaanoo89
aktív tag
válasz philoxenia #96364 üzenetére
Amikor az olcsó 25-öst hasonlították a Leica-hoz. Ahhoz képest írtam, hogy az a Leica változat azért jobb annál a 25-nél, főleg a II verzió, mert az még csepp és porálló is.
-
aginor
addikt
válasz philoxenia #96352 üzenetére
Én viszont pont azt vettem. Jó kompromisszum volt, a normál 1.7/1.8-nál jobb építési és képminőség, fényerő (igazából dof) és méret kontextusában. Az általad linket tesztben is jól látszik, hogy alig nagyobb, mint az 1.7. Ahol az elfér, ott az 1.4-is, miközben vannak előnyei is (különösen igaz ez a kettes verzióra, ami már szigetelt is).
Throme: arculatban mondjuk pont nem, de a többivel egyetértek, különös tekintettel az olcsó uwa-ra. Viszont a 60-as makró pont, hogy egy nagyon jó mintapéldája a rendszerben rejlő lehetőségeknek, mivel kicsi, olcsó, és remek képminősége van, miközben még szigetelt is.
Hi!King: akkor átfogalmazom, "szerintem semmire nem jó". Igazából terepen makrózni általában rövid, nem igazán jó a háttérelmosása, általános objektívnek nekem szűk kissé (tájképre meg pláne), nagy fényerejűnek pedig sötét.
"nem a könnyű, túrázós irány, ahogy az 1.4-es fix sor az 1.8-as helyett " - nézd meg a fentebb linkelt tesztet, ami jól mutatja, hogy ha odafigyelnek, akkor az 1.4 sor lehet közel akkora, mint az 1.7/1.8. Amúgy én túrákra viszem magammal a G85-öt, a 40-150Pro-t, a 8-18-at és mostanában a 25mm-is egy pici állvánnyal, és így a teljes táska (egyéb holmikkal is megrakva) 6,5kg, tehát még vállalható.jaanoo89:
"az időjárásálló makrovakuval nincs bajom" - nekem sem, csak arra akartam utalni, hogy egyszer meglátják azt, hogy mi kell a rendszernek, de a másik oldalon nem csinálnak mellé makró obiparkot, hogy rendesen ki is tudja futni magát a dolog. Amúgy -egymás közt- zseniálisnak tartom, hogy van ilyen vaku, és tervben is van, hogy venni kellene egyet, de a közel két kilós ára eddig megakasztotta a projektet, mert mindig van más, amire szórni kell a pénzt.
"Nagyon remélem, hogy a JIP szeretne valamit kezdeni a márkával" - ja, ma is jött egy hír, hogy a prémium szegmensben látják a jövőt. Nem azt mondom, hogy a rendszernek nincs keresni valója ott, vagy hogy ne lenne alkalmas munkára (én is fényképeztem már vele keresztelőt is), csak nem vagyok benne biztos, hogy ha elhanyagolják a belépőbb szinteket, akkor apsc/ff vonalról annyi embert tudnak átcsábítani, ami képes lehet rentábilissé tenni a rendszert. Lehetne még olyat, hogy megismétlik a Fuji mutatványát, és kialakítanak egy amolyan sznob hipszter imidzset, és akkor viszont már foghat bárhogyan a ceruza, mert a fanok eltartják, de ahhoz még sokat kellene melózni, és nem is biztos, hogy ennyi rétegmárkát el tud tartani a piac. Arról már nem is beszélve, hogy a Fuji piaci részesedése sz 5% körül van, ahol az Oly is tanyázik, tehát többet keresni csak drágább holmikkal lehetne, de az meg nem biztos tud működni az előzmények fényében.
Néha amúgy van együttműködés (p.: képstab, videó), de többnyire valóban lehet olyan érzése az embernek, hogy mintha egymással akarnának versenyezni a többi rendszer helyett. Valószínűleg ez a hozzáállás is kannibalizálja a belső piacukat, és a nem tud egyik sem rendesen kifelé koncentrálni, mert a másik szemével folyamatosan a hátát kell figyelnie. Valahogy elfelejtették, hogy egységben az erő, és pont az lett volna az egyik legnagyobb előnyük, hogy "megosztozhatnak" a fejlesztéseken, mert nem kell mindent csak az egyik gyártónak fejlesztenie, hanem helyette közösen tudták volna -lényegében fele erőfeszítéssel- lefedni a teljes kínálatot, még úgy is, hogy bizonyos kötelező dolgokat mindkettőnek meg kell csinálnia.philoxenia #96364:
"azért a PRO obi eléggé elveri élességben, CA-ban... Főleg a szélső rekeszértékeken." - ez igaz, de cserébe nem 210k, hanem 450. Nincs miről beszélni. egyszerűen az Oly pro nem éri meg ezt a felárat, csak ha a pénz nem számít és/vagy a legjobb kell.
Amúgy nem minden az élesség. Az 1.4-nek van egy érdekes karaktere, és szebb a bokeh-ja is. Én remek objektívnek tartom, még úgy is, hogy közel sem a rendszer legélesebb darabja (még azonos gyújtótávon sem).[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz aginor #96366 üzenetére
Nekem az 1.7 is elég, arra a pár alkalomra mikor használom. Nekem már a 210is nagyon sok egy obiért. Pláne így, hogy valószínűleg mire vázat váltok majd, rendszert is kell váltanom az eddig tárgyaltak fényében. Tehát nekem, de nyilván sokan vannak így, ezt a felárat nem éri meg. Mondjuk ez 3.5 x -ös felár a másik durván kétszeres felárával szemben...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
aginor
addikt
válasz philoxenia #96367 üzenetére
Ha nem használod sokat, és egyéb paramétereivel is elégedett vagy, akkor neked megfelelő lehet. Nálam volt a dologban egy "kevés" sznobizmus is a Leica logó és a ritka kivitel miatt (nem túl gyakori típus, ellenben az 1.7/1.8-asokkal) illetve mivel elképzelhető, hogy a jövőben azért rendszeresen lesz használva komolyabb "munkára" is, így már egyből szerettem volna egy olyan darabot, amit fél év múlva nem akarok lecserélni.És az sem mellékes, hogy egy ideje csak prémium és pro optikákat használok, így ezek az olcsó nagyon műanyag "vackok" már nem vonzanak annyira, hiába remek a képminőségük.
Mellesleg nem újként kell megvenni, hanem keresni egy szép használt darabot, az 90 környékén negvan, úgy már nem elviselhetetlen a difi (pláne, ha a gyakoribb Oly-hoz nézzük). Nem mellesleg nem csak a százalékos különbség számíthat, hanem a forintosított difi is, ami már az 1.2 esetében számomra még használtan is indokolhatatlanul sok volt (sem keret nem volt rá, sem valódi igény a teljesítményem alapján).Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Hi!King
őstag
válasz aginor #96366 üzenetére
Tájképezni nem csak széleslátóval lehet, elég sok olyan téma van, amelyik szűken-mélyen mutat jól, meglepően jó tájképeket látni még a kistelékkel készültek közül is. Erdőben pedig általános útvonal jellegű, vagy hangulat képekre a széleslátótól az 50 mm ekvivalens gyújtótávolságig bármi megfelel, és háttérelmosás sem kell.
Közel akkora, de azt is nézd, hogy árban mekkora a különbség, miközben túl szűk a pro kategória azon célközönsége, amelyiknek ez kell, de a nagyobb szenzor meg nem kell. Tévút volt pro rendszert csinálni a m4/3-ből, ha az Olympus csinál mellette egy FF rendszert is, és oda fejleszti a pro obijait, valamint a Panasonic is időben lép a FF felé, akkor azt a szerepet tölthetné be a rendszer, mint amit a Canon EOS-M tölt be.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Hi!King #96369 üzenetére
"Tájképezni nem csak széleslátóval lehet, elég sok olyan téma van, amelyik szűken-mélyen mutat jól"
Erre eszembe jut egy érdekes példa. Azt hiszem a luminous landscape-en olvastam egy olyat, amikor az illető egy ff canon vázzal és (azt hiszem) az 50/1.4-essel csinált 1.4-en egy tájképet, és nagyon erősen megcroppolta a közepét. Olyan nagyon, hogy a képnek ez a középső része erősen elmosott lett. Érdekes kép lett, jó volt a hangulata.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz aginor #96368 üzenetére
Ha dolgozol vele, esetleg pénzt is keresel, az más. Használt obit eddig egyet vettem, az itt jelen lévő Romeo&Juliet-ben szereplő nicknevet hordozó kollégától. De ha lecseréled majd valamikor az 1.4-et a PRO Oly-ra, azért szólj légy szíves...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
kovsol
titán
válasz Hi!King #96369 üzenetére
Meg ugye a compression is teljesen más egy telefotós tájképnél. Nem az lesz, hogy ami az előtérben van nagyobb mint mondjuk egy hegy a háttérben.
youtube tele van ilyen telefotós landscape fotós videókkal. Én személy szerint az FF 70-200 -t is tájképezni használom a legtöbbet, de nem egy tájképem készült 400 vagy 600mm -es objektívvel.May the Force be with you!
-
aginor
addikt
válasz Hi!King #96369 üzenetére
Nyilván, és is túrázok, így tudom, de klasszikus tájképhez panoráma vagy nagy látószög kell. Erdőben már a 8-18 is rövid sokszor, de egy 10-25 nagyszerű lenne, mert mehetne vele az erdő is, de már elég nagy a látószöge az egyképes tájképhez is akár.
Szerintem nem volt hiba a PRO vonal, inkább gondolom szükséges lépésnek. Pláne, mivel nagyobb szenzorban -teszem hozzá logikusan- nem gondolkodtak. A baj inkább a mértéke volt. Mert miközben volt olyan év amiből lényegében csak PRO optikákra emlékszem, ott tátongtak a nyilvánvaló rések az objektívparkban.philoxenia: Hááát, pénzt ugyan nem keresek vele, de az sem lenne hátrány (bár a múltkor lőttem egy keresztelő/szülinapi bulit gyakolásképpen), plusz az iskolához sem baj, ha minőségben meg tudod oldani a feladatokat. Arról nem beszélve, hogy szívesebben használom, mert jobb hozzáérni, megfogni, tekergetni is.
kovsol: nekem az ilyen képekkel sokszor az a bajom, hogy a légköri párával nem tudok mit kezdeni. Nálad ez nem okoz problémát? Esetleg mutatsz pár képet?
[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Hi!King
őstag
válasz kovsol #96373 üzenetére
Kimondottan szeretem azokat a tájképeket, ahol az előtér mögé magasodik a hegy, vagy ahol akár 3-4 rétegnyi táj van egymás mögött, ezekhez pedig teleobi kell. De a széles és a tele tartomány között is vannak jó tájképek.
Bár mára elcsépeltnek számít, de extrém példa Sopron belvárosa a Tűztoronnyal, a háttérben a fölé magasodó Schneberggel, ami a valóságban 60+ km-re van.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz philoxenia #96372 üzenetére
Na, majdnem pont ilyen volt!
-
-
vond
MODERÁTOR
válasz zolikaDB #96348 üzenetére
Részemről (használt) Pana GX80 + 12-32 kitobi + 25mm f/1.7. Kb. 140-ből meg is van.
Videóban nem túl acélos (nem rossz, csak néha megbízhatatlan), viszont fotóban teljesen jó, gyors és pontos AF, elég szép 50/60 fps FullHD videó, a 4K 25/30 meg egyenesen szuper (minimális, kb. 1.1-szeres crop-pal), masszív ház, jó kezelhetőség, sok programozható gomb, fel-lehajtható kijelző, gyengécske EVF (de legalább van), beépített, felfordítható vaku + papucs is van mellette, és persze ott a bitang jó stabilizátor, aminek a segítségével simán tolhatod kézből a videót, fotóban meg kitarhatóak ilyen fél másodperces expók nagylátón.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
jaanoo89
aktív tag
válasz aginor #96366 üzenetére
Én a helyükben lekotornám a komplett (váz) termékpalettát a boltok polcairól. Szép akciókkal fusson ki mindegyik és újra lehet gondolni. Az E-M1 III -ra építenék. Ott az Olympus kitesztelt egy nagyon jó zárszerkezetet, tovább fejlődött az egyébként is jó ibis, kézből működő HI-RES mode és társai, ez egy jó alap lehet.
Olcsó megoldás mindenféle tervezés nélkül én ugyanazt a vázat változtatás nélkül kiadnám csak egy új szenzorral és ezáltal fejlettebb fókusz rendszerrel, az új szenzor valószínűleg hozná magával azt is, hogy menne a 4K 60 fps videoban is. Első körben megnézném, hogy erre hogy reagálna a piac, azaz, hogy tényleg húzó erő lenne-e egy vadi új szenzor vagy már az sem.
Ugyanezt kicsit később megismételném egy E-M5 méretű vázban, a kettő között csak a méret lenne a különbség, meg a markolat miatt az akkuidő (de még a dupla kártyafoglalatot is beleraknám), azaz tényleg ugyanazt a tudást adnám pici méretben.
A belépő kategória is fontos, mert azon is lehet sok pénzt keresni, a Pen széria megy a nőknél, abból egyet hagynék csak simán Pen néven, evf-el. Az E-M10 kérdéses, talán még az is maradhatna, a csepp és porállóságot már ott is tartanám és akkor az egy tudásban csökkentett váz lehetne. A lényeg, hogy az E-M5-t abszolút csúcskategóriás vázzá tenném, csak pici méretben. Ez csak az én elképzelésem, ők biztos más fele fognak menni, de ha erre nem jól reagálnak a vevők, akkor nem kell nekik ez a rendszer.
Objektíveket már kibeszéltük, kell még pár darab, de ott nem állnak rosszul, csak át kéne árazni a mai piachoz megfelelően. 9-18 190 ezerért, ne máár, betyáros üveg de nem ér annyit. -
zolikaDB
veterán
Koszonom neked es a tobbieknek is.
Kb ilyesmire gondoltam!!!!
A Pana 12-32 "jobb", mint az Oly kitobi?
Lassú Víz: igazad van, igy ertem. Azok a vazak nem opciok. GX9-et kiprobaltam, annak a fokuszrendszere, sebessege egy fix fenyeros obival nekem nagyon tetszett.
t.imi: koszi neked is! Lehet tudnek egy GX8-at is kedvezo aron... GX80 vs G8!
Ezek a vazak hogyan viszonyulnak egy alap Olyhoz? Pl E-PL8! -
asdf_
veterán
válasz jaanoo89 #96382 üzenetére
Én a helyükben lekotornám a komplett (váz) termékpalettát a boltok polcairól. Szép akciókkal fusson ki mindegyik és újra lehet gondolni.
Ez a legnagyobb baromság, amit tehetnének. Egy már kifejlesztett termék, amire be van állítva a gyártósor, megvannak a beszállítók, az be van járatva, nem kér kenyeret, gyakorlatilag ingyen hozza a pénzt (és nem mellesleg minden eladott példány csökkenti az egyésgre jutó R&D költséget).
-
t.imi
addikt
válasz zolikaDB #96384 üzenetére
Ezt a szakik megmondják :)
E-M5 II volt csak nálam rövid ideig, többi Panasonic. Én imádtam őket. Ennyi eszem van, léptem Fujira. Ez már másik történet.
GX-80-ban emlékeim szerint 1/16000 e-zár, utólagos fókusz, árnyék kiemelés, kva hasznos funkció volt számomra. Ami hirtelen eszembe jut.
12-32-vel egyik nadrágzseb, 25-1.7 a másikban és mehetsz is.
Fuji 18-55-öt adtam most el, tulaj szerint (aki fenti gépet árulja) a 12-32 megeszi a fuji alap obit reggelire, pedig az f2.8-4. Használt árban majd 3x a különbség. De, valóban nagyon korrekt "üveg" a pana alap obi. 25 1.7 szintén. -
jaanoo89
aktív tag
Ez igaz, de nem egyik napról a másikra kellene. Nem gondolnám egyébként hogy az E-M1 II-t még gyártanák, szerintem azok már mind le vannak gyártva. Ez a folyamat lehet akár 1 év is, de a bizalom visszanyeréséhez kellene egy komplett új termékpaletta, arculat, célok stb. Még én is úgy, hogy jóformán csak Olympus gépem volt életem során, keserű szájízzel adnék ki fél milliót lassan 5 éves szenzorú vázra, ráadásul 5 éves pici szenzorú, ahol igazán számítanak az évek.
Nem tudják elkerülni, hogy egy új gépet dobjanak ki jövőre, lehetőleg minél előbb, akkor pedig mégis ki fogja venni a régi csúcs gépeiket? Pedig azok jók, akár változtatás nélkül ugyanazokba a vázakba mehetne az új szenzor és az se kér sok ennit feltétlen, tervezés oldalon.
De majd meglátjuk mi lesz, mert a JIP úgy néz ki, tényleg akar fejleszteni is.
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz jaanoo89 #96382 üzenetére
Szenzorban nem lehet ugrálni, abból kb egyféle van amit a sony gyárt talán több változatban ki tudja milyen feltételekkel és áron... Lenullázni a kínálatot és újra elkezdeni egyesével kialakítani, azzal megpecsételnék a sorsukat. Innen nem tudjuk megítélni a globális piacát, pl japánban sokszor vezették a milc eladásokat, míg másutt 3., 4. helyen voltak, de igazán részletes adatok is alig vannak.
[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
válasz MrChris #96388 üzenetére
A Fujinak azért sikerül 2 évente új szenzort szereznie és kb. hasonlóan 5%-ra tippelik a piacukat. Bár ők talán könnyebb helyzetben vannak, mert a Sony saját magának is gyárt ugyanakkora méretű szenzort.
Akárhogy is, ezzel valamit kezdeni kell. Egyébként nagyon jó az a 20 megapixeles szenzor ami az E-M1 II-ben van, szó se róla, csak új vevőket is kéne hozniuk valahogyan. -
Mercutio_
félisten
válasz jaanoo89 #96389 üzenetére
Nem kellene mást tenniük, mint a 20mpx-s PDAF-es szenzort és egy tisztességes keresőt beletenni a kisebb vázakba és tolni mellé frankó marketinget.
ZolikaDB: A 12-32 összecsukva pici, átlagnál élesebb a rajza az m4/3-on nagyon nagy előny, hogy 12mm-ről indul szemben az átlag kitobik 14mm-ével. Az, hogy a vége "csak" 32 nem 42 marginális.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Throme
veterán
válasz Mercutio_ #96391 üzenetére
Mégdrágább lenne az EM10. Természetesen én is örülnék 20 MP PDAF szenzornak, csak az árcédula ugye...
Az EM5 mk3 durván drága. Lehet, hogy király váz lett, de akkor is drága.Eladás kapcsán eshettek volna az árak... ráadásul a vírushelyzet se tett jót a fotózni vágyóknak...
Mégsem volt árcsökkentés. Mondjuk egy 12-45 150-ért -
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #96392 üzenetére
Sok mindennek felment az ára. 75/1.8-t nézegettem, drágább lett. Poénból megnéztem az egyik legdrágább terméket, a 300/4-et 800-ról ment fel fixen 970 ezerre.
Szerintem az E-M5 III eleve már ezeken a magasabb árakon nyitott. Pedig ha belegondolsz, alig volt fejlesztési költsége. Egy az egyben megkapta az E-M1 II belsejét. Külső tekintetében némi fejlesztés volt, viszont az anyag használat olcsóbb az E-M5 II-hoz képest és mégis drágábban nyitott annál. Pedig az elődje tartalmazott addig nem látott újításokat is (Hi-res mode) míg az E-M5 III tényleg semmi újat nem kapott, amit ne láttunk volna már az elődöknél.
Én vennék egyet, mert a 2012-es szenzorhoz képest előrelépés lenne az a 2016-os is ami abban van (valószínűleg ez lesz idővel, mert az objektíveimet nagyon szeretem), de még nekem is szájhúzós kiadni (akciósan) 400.000 Ft-t egy régi szenzorral szerelt gépre. Ha ebben egy új lenne, már ma megvenném. Úgy hogy hajrá JIP, én az E-M5 II építési minőségét, E-M5 III tudását várom egy teljesen új szenzorral, első napon vásárolnék. -
asdf_
veterán
válasz MrChris #96395 üzenetére
Két hete még 365 is volt. Ezt az obit meg jobban emelték mint a többit. Ha nem lenne vírus, akkor úgy 6-8 ezer Ft. egy Budapest Bécs vonatjegy, és 850e Ft-ny euróért már vihető is. És még egy kis városnézés is belefér. De SRS-nél 830e körül van, szállítanak is ide, ott is meg lehet rendelni.
-
Warton
őstag
Kérdés!
Eddig úgy makróztam, hogy váz | Minolta adapter | Minolta közgyűrű (20mm-es) | Minolta objektív.
Vettem egy Viltrox közgyűrűt, arra gondolva, hogy így egy univerzális közgyűrűm lesz, azaz:
váz | Viltrox közgyűrű 16mm-es | Minolta adapter | Minolta objektívEgyetlen bökkenő van, hogy a második felállásban nincs fókuszom és nem nagyon tudtam rájönni, hogy miért is? Ezek szerint nem mindegy, hogy hol is van az a közgyűrű pontosan? Erre tud valaki mondani valamit? Amúgy a kitobjektív + Viltrox közgyűrűvel egész jó eredményeket el lehet érni.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz Throme #96398 üzenetére
Nézd, én leginkább azért vagyok itt, mert nincsen külön Olympus csoport. Nincsen jó tapasztalatom a Panasonic termékekkel kapcsolatban, különösen a magyar szervizzel kapcsolatban.
Ár/érték arányuk mindig nagyon jónak hatott, ezért volt nekem is egy gx80, de a színekkel nem jöttem ki és nagyon soknak éreztem vele az utómunkát, így visszatértem az Olympushoz.
Kevésbé elfogultként, azért nem teljesen ugyanazt nyújtja a két váz. Az E-M5 III sokkal könnyebb, az pici, könnyű objektívekhez való, nagyobbakhoz jobb a G90 mérete, markolata. Videóban is többet nyújt a G90. A követő fókusz az E-M5 III-nak egész biztosan jó lesz, a G90-é meg kérdéses.
Csak fotózásra én az Olympust venném, de sok extra funkciója amit nem tud a Pana, az Zuiko objektívhez van kötve.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- További aktív témák...