Új hozzászólás Aktív témák
-
aginor
veterán
válasz ROBOTER #98349 üzenetére
Ezt írja a cikk: "Lens IS Mechanism VCM (voice coil motor)".
Mondjuk pont van értelme az obiban is stabinak, pláne most, amikor a Canon 8 fényértéket prognosztizál az R3-ba. Bár az tény, hogy nem a 8-25 a legérintettebb gyújtótáv, én se ebbe tenném ha választhatnák (hanem mondjuk a 100-as makróba, vagy egy 40-150 Pro mk2-be).Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
aginor
veterán
válasz ThorsHUN #98350 üzenetére
A leírt körülményekre felejtsd el a 2.8-at. Ide minimum 1.4-el mennék. Panaleica 25 1.4, vagy Sigma 16 1.4 amik szerintem szóba jöhetnek, már ha az 1.2-es lencsék nem számítanak.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
hibavissza
veterán
válasz ThorsHUN #98350 üzenetére
Van olyan, hogy 14 f2,5. 40 ezer körül megy hasznàltban. Ezzel sok mindent meg lehet oldani. Autófókusszal nem nagyon van olcsóbb megoldàs. Méltatlanul mellőzött obi. Valójàban picit nagyobb làtószöget ad mint a kitobik és az f2,5 ISO 1600-on még értelmezhető zàridőket ad belérben. Esetleg 20 f1,7 vagy Oly 18 f1,8 a következő lépcső. Az ekv. 40 mm szerintem szűk egy kocsmàba. Sigmànak is van 2,8-as AF obija 20 mm körül. Szerintem az màr sem làtószögben, sem fényerőben nem elég jó. Sigma szinte mindig gyebgébb T értékkel bír. Egy próbàt megér, mert nem dràga a Sigma sem.
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz ThorsHUN #98350 üzenetére
Direkt ezért vennél obit? Akkor én inkább egy fényerős zoom-ot néznék, pl. 12-35mm f/2.8 (akár kölcsönbe). Sokat nem tudunk a szituról, de szerintem dobna a fotók változatosságán, ha nem csak egy gyújtótávon készülnének. Azzal sincs baj, ha kicsit bevillantod a helyet vakuval. Finoman, odafigyelve használva, géptől távolabb elsütve (esetleg fóliákkal színezve) szerintem még hozzá is tenne a képekhez. Egy Godox TT350 bőven elég lenne ide. Ha van led fényed, azokat is elrejtheted okosan ide-oda.
hibavissza, aginor: Esetleg még Leica 15mm f/1.7. Bár ez is sokkal drágább, mint a 14-es, meg a 25-ös Lumix.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
forceberg
veterán
válasz hibavissza #98358 üzenetére
Pont van fent egy 15-ös 99-ért a melléfogáson.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
aginor
veterán
A 15-ös sem lenne rossz, de az csak 1.7 és közben alig olcsóbb csak mint a fenti két típus.
ROBOTER: 25mm-en F4 rekesz mellett van értelme, 8mm-en valóban kevesebb, de ugyanakkor ha már nagy és nem is túl olcsó, akkor legalább legyen benne fícsőr.
Egyelőre nincs közmegegyezés a fórumokban arról, hogy lesz-e benne képstab, vagy nem. Mondjuk a VCM inkább fókuszmotorra utal, ami viszont a te álláspontodat támasztja alá. Igazából mindegy is, mert szerdán elvileg kiderül, addig meg már csak kibírjuk vhogy a biztos tudat nélkül is.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
asdf_
veterán
8-25-re halál fölösleges az obistabi, el nem tudom képzelni, hogy raknának bele. Minek???
-
ROBOTER
addikt
-
aginor
veterán
válasz ROBOTER #98366 üzenetére
Igen, akkor biztos csak valami véletlen miatt adhatták ki az mk2-őt dual is-el. Mindegy, igazából úgy látom, elkerülte a figyelmedet az előző hozzászólás végén látható két hangulatjel..
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Hi!King
őstag
válasz ROBOTER #98366 üzenetére
Engem érdekelne miben segít, eddig azt gondoltam, hogy 25 mm-en is igaz, hogy dual is-el hosszabb záridővel lehet megtartani ugyanazt, mint ha csak vázstabi van. Mennyire jelentéktelen az a jelentéktelen? Ami pedig a méretnövekedést, illetve a drágítást illeti, ezt összevetve egy esetleges nagyobb rekesszel, mint alternatívával, is igaz, hogy a stabi durván növeli az árat és a méretet? (Nyilván tudom, hogy a nagyobb rekesz mozgó témánál is segít.)
-
ROBOTER
addikt
válasz Hi!King #98368 üzenetére
Az optikai tengely nem kívánt mozgásának nem csak sebessége van, és nem csak az ehhez tartozó érzékelési és beavatkozási sebességet kell értékelni, hanem amplitúdója is van.
Ha 50mm-eq-n akkorát mozdul a tengely (és olyan hosszú az idő), hogy kimegy az IBIS oldalirányú mozgásteréből (mm nagyságrend), abból pixelre éles kép nem lesz semmivel. Maximum egy menthető művészfotó. Több mm-t képes elmozdulni a szenzor, 2mm esetén azt jelenti, hogy 5 fok körül eltekeredik a tengely. Ahhoz nem remegő kéz kell, hanem el kell dobni a kamerát.
Az objektív IS és a hibrid ott segít, ahol az oldalirányú elmozdulás a szóba jöhető záridő alatt kimehet az IBIS mozgásteréből.
[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz ROBOTER #98366 üzenetére
Nem hozzáértőként azért csodálkozok ezeken (az utóbbi kettőn), mert pl. a Pana 12-32 is stabis, és egy kicsi, könnyű objektív, és az se tűnt fel hogy nagyon megdrágította volna a dolgokat, kitobiként nem volt jelentős felára.
Az igaz hogy a megjelenésekor a GM1-ben tényleg nem volt IBIS. -
-
ROBOTER
addikt
válasz Hi!King #98371 üzenetére
Szögben gondolkodj. Amikor a kezed remeg, a témához képest nem csak oldalirányban mozdul el, hanem elfordul. Az oldalirányú elmozdulás hatása jelentéktelen normál esetben, mert ott a lineáris nagyítás pici. Egy tájképnél 1:1000 vagy 1:10000. Ha kezed elmozdul oldalirányban 1cm-t, az a tárgysíkban 1 század, vagy 1 ezred mm. Pont ez választja el egymástól a makrót és a normál (kis lineáris nagyítású) helyzeteket, annak idején ezért volt nagy szám a Canon 100 IS, ami oldalirányban is stabilizált. Ilyesmi az Olympus 5 tengelyes IBIS.
De még egy fejportré is 1:30 körül van a rendszerünkben.
Az elfordulásnak van igazán hatása. Minél nagyobb a képszög, annál kevésbé mozdul el a vetített kép azonos kamera-elfordulásnál. Ami 1mm elmozdulás 25-ös obinál, az 12mm a 300-asnál. Nyilván a szenzor szélességének 2/3-át nem lehet eltolni. Lehet, csak kicsit "érdekes" felfüggesztés kellene hozzá. De az 1..2mm-t gyönyörűen megoldották.
A lencsét nem lehet sem gyorsabban, sem "jobban érzékelve" elmozdítani, mint a szenzort. Ha az érzékelés pontossága a kor színvonalán adott, az nem fog jobb lenni az objektívben, mint a vázban.
És lehet velem van a gond, de 20 megapixeles vázat 4K monitorral nem azért veszek, hogy 3x3 pixelt összevonva elfogadhatóan nézzen ki egy kép.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz ROBOTER #98373 üzenetére
Ez alapján továbbra sem világos. Az nem világos, hogy mi magyarázza, hogy a szenzor stabi működése, vetített mm függő, míg az ois működése kamera elfordulás függő? Mert amit írsz, az alapján csak erre tudok következtetni, hiszen azt állítod, hogy ugyanannyi mm szenzoron mért elmozdulás esetében tele tartományban hozzátesz az ois, széles látószögön meg nem, mert ugye az előbbihez nagyobb kamera elfordulás tartozik, mint az utóbbihoz. Ha ez az összefüggés, akkor viszont tele tartományban meg az ibisnek kellene értelmetlennek lennie.
-
ROBOTER
addikt
válasz Hi!King #98374 üzenetére
Nem, könyörgöm.
Az elmozdulás maximális mértéke a korlátozó tényező.
25m gyurtáv, 1 fok elfordulás, X mm mozgási kényszer a szenzoron, hogy stabil maradjon a kép
250mm gyutáv, 1 fok -> 10X mm
X mm-t el tudunk tolni a szenzoron.
10X mm-t nem tudunk tolni a szenzoron, mert lehetetlen, ki kellene jönni a kamera oldalán a szenzornak
De a 25mm vicc. A mai IBIS megoldja. Amit már nem tud megoldani, ott az érzékelés/mozgatás pontossága amúgy is szétcseszi a képet.
vagy: Biztosan érted, hogy néz ki egy objektívben a fény útja?
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Hi!King #98374 üzenetére
Vegyél egy random alapobit, meg egy hozzá 10x-es nagyításút. Ha elmozdul a kezed fél mm-t, akkor egy alapobival minimálisat kell korrigálni, simán kimozogja a szenzorstabi. Ugyanekkora elmozdulás egy teleobinál akár azt is jelentheti, hogy a látott kép harmada kimozdult a keretből. Tehát sokkal gyorsabban, és sokkal precízebben kell a szenzorstabinak dolgoznia, és ennek nyilván fizikai határai vannak, ennek van egy felbontóképessége , egy pontossága és egy sebessége, amit nem lehet megugorni, no meg persze a vetített képnek sem kéne lemozdulnia a szenzorról, ennek is van egy határa. Emiatt minél nagyobb a gyújtótávolság, annál inkább az obistabi a hatásosabb a szenzorstabi ellenében, mert az nem a szenzoron, hanem még az obiból kilépő fény előtt nyúl bele, ahol még sokkal könnyebb korrigálni (már csak azért is, mert (frontlencse-szenzor távolságilag) nem a legvégén, hanem a közepén, harmadán nyúl bele, ahol logikusan könnyeb korrigálni).
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz ROBOTER #98375 üzenetére
"25m gyurtáv, 1 fok elfordulás, X mm mozgási kényszer a szenzoron, hogy stabil maradjon a kép
250mm gyutáv, 1 fok -> 10X mm"
Igen, ezt elsőre is felfogtam.
"X mm-t el tudunk tolni a szenzoron."
Ezt is. Nem ez volt a kérdés, hanem hogy ha már nem tudjuk eltolni a szenzoron, akkor dual IS esetében segít-e az ois.
Ezért vetettem fel, hogy akkor miért van az, hogy ugyanazon Y mm eltolás esetében, ahol a záridőt változtatjuk 250 mm, illetve 25 mm esetében, tehát a fok fog eltérni, az Y marad, akkor mi a különbség az ois és az ibis működése között, miért tud az egyik esetben ha már nem elég a szenzor eltolás, segíteni az ois, a másik esetben meg nem? A hülyének nézés nem segít, mert amit most megismételtél, azokat elsőre is értettem, de épp a lényeget nem válaszoltad meg, hogy miért segít az ois hosszú gyújtótávolság esetében, ott miért nem számít, hogy már nem tud a szenzor stabi annyit eltolni adott esetben?
-
Hi!King
őstag
"Emiatt minél nagyobb a gyújtótávolság, annál inkább az obistabi a hatásosabb a szenzorstabi ellenében, mert az nem a szenzoron, hanem még az obiból kilépő fény előtt nyúl bele, ahol még sokkal könnyebb korrigálni (már csak azért is, mert (frontlencse-szenzor távolságilag) nem a legvégén, hanem a közepén, harmadán nyúl bele, ahol logikusan könnyeb korrigálni)."
Na, épp erre voltam kíváncsi, akkor ezek szerint jól értelmeztem. Tehát gyakorlatilag az ois hatékonysága függ az elfordulás fokától, míg a szenzorstabijé elsősorban a vetített kép elmozdulásától függ (nyilván ez leegyszerűsítés).
-
MrChris
nagyúr
válasz ROBOTER #98375 üzenetére
Ezért lenne jó, ha a keresőben lenne egy IBIS helyzetjelző pontocska, ami mindig az optikai közepet mutatná, így némi ügyességgel, mint a golyós labirintus játék középen lehetne tartani a szenzort, vagy segíteni. Mert miközben a keresőbe bámul a szemem nem annyira jól tudom kontrollálni a saját elmozdulásom, hisz a képen mindent jónak látok aztán egyszer csak visszamozog. Főképp telézésnél, meg videózásnál lenne hasznos, hasonlóan a műhorizonthoz.
-
Allien
veterán
válasz Hi!King #98379 üzenetére
Amúgy, ha nem is érti az ember, meg lehet tapasztalni, elvileg. Már, ha van a két véglet obid. Mondjuk, nekem a Pana G80 mellé a 12-60-s van. De, az előző vázam is hasonló volt, Pentax K5-nél is. Verőfényes napsüti, nézel bele a keresőbe, és mintha minden stabil lenne (ekv. 28mm és alatta tutira), nem látsz mozgást. Aztán, obi csere, és bele nézel egy erős telébe. Ugyan az a fényerő, süt ezerrel a napocska, mégis, erős (akár erős is lehet) mozgást tapasztalhatsz. Van szerencsém bírtokolni egy 100-300mm-st, és biza ekv 600mm-nél van ám mozgás rendesen. Pedig, tudom, hogy tartsam stabilan a gépm. Hiszen, én nem boxolni jártam, hanem lövészetre.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Allien
veterán
válasz MrChris #98381 üzenetére
Erre vannak jó technikák is... Már persze, a legtutibb az állvány. De, ha nincs ló, jó a szamár, és ennek minden változata is. Anno, jártam légpuska lövészetre, ott kezdő szinten megtapasztaltam a (NEM)légzés fontosságát! A puska helyes tartását, és ezeken felül a kreativitás is sokat segíthet. Rossz fényviszonyok mellett, nagylátó is be-bemozdulhat. Példul, temlomban. Ott, akár a földre is le lehet rakni a kamerát, leülni, könyökök letámasztva, és sorolhatnám. De, ez sokatoknak evidens, gondolom. A nagytele már más kérdés. Az már állvány nélkül kb mint egy snipa fegyverrel célzás. Már, nem a COD-bam, természetesen. Habár, anno a Battlefield-ben is jól le volt modellezve, ahogyan a célkereszt egy fektetett nyolcasban kóricált. Ugyan ez a nagytelénél is megvan.. Ergo, össze kombinálva a dolgokat, plusz a dual stabi azért lehet eredményes...
[ Szerkesztve ]
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
ROBOTER
addikt
válasz Allien #98383 üzenetére
Akkor ugyanezt képzeld el úgy, hogy nagytelével svenkelsz egy íven mozgó tárgyat, ami 250km/h-val megy éppen és 1/60-at ki kell tartanod, mert az adja a képi hatást, amit el szeretnél érni.
-
Allien
veterán
válasz ROBOTER #98384 üzenetére
Ehhez kell gyakorolni, tervszerűen. Akár, csak kézbe venni a kamerát, és bohóckodni vele, minden cél nélkül. Akár, galamb lövészetet tartani, vagy mittoménmit. Gyakorolni, hogy amikor eljön életed egyik legjobb pillanata, sikerüljön is az a kép.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
MrChris
nagyúr
-
forceberg
veterán
válasz MrChris #98392 üzenetére
Arra, hogy a stabi brutál gyors mozgásokra képes, a kijelző meg kb. 30/60FPS-sel frissít, + a kijelző késleltetése. Mire a kijelző frissül, a stabi már ment 3 kört ide-oda
+ hiába látod, lenyomod az expógombot, elmozdul a gép és az expógomb után is van késleltetés a kép elkészültéig, megint mozdul a gép.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
MrChris
nagyúr
Bocs fiúk, de most túlgondoltátok
I.S. Status Scope, jöhetne G9-re is. -
forceberg
veterán
A G7-et hová lehet elhelyezni egy GX9-cel szemben?
A 16 vs. 20-as szenzort leszámítva.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
aginor
veterán
válasz forceberg #98398 üzenetére
Markolatos váz, a régi zárral, képstab nélkül, de már 4k videóval és sorozattal. Nem időjárás álló, kissé műanyag hatású, és -ha csak nem változott az elmúlt két évben- a színei kissé furák. Videóra gimballal jó választás lehet, mert elég korrekt áron mennek mostanában használtan.
A GX9 ezzel szemben egy zsebváz formára, de már az új szenzorral, képstabbal és elektromágneses zárral, markolat nélkül.
Itt van hozzájuk egy kis segítség.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Hardcore café
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen széket vegyek?
- Opel topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest