-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
Jah, meg a hetvegi story (csak hogy visszaterjünk az opel es a földközelibb teljesitmenyekhez )
Szoval hetvegen nagyon pozitiv volt ismet a kis opel. A7 autopalya frankfurtba iszonyat jo, szerpentines, emelkedös, ennek ellenere sok kacskaringos reszen sincs korlatozas egy 320i bmw elöttem es egy feher astra J mögöttem mentünk vagy 30-40km t a belsösavban padlon . Azert a bömös jobban ment, de amikor kijöttek ele, mindig beertem es a kigyorsitasnal egy darabig mindig tudtam vele tartania a tempot. Volt egy ket olyan kanyar, hogy basszus mar azert akartam kiszallni a "versenyböl", mert mondom itt 160-180 al ezeket beszedve, lekoptatom a gumijaimat
Van azert jopar epitkezes, korlatozo 120as tablas szakasz is volt egy darabon, igy az atlag tempo csak 105km/h lett a kb 520km es tavon döbbenet egyebkent. 3 megallassal. Azok nagyon sokat levontak. Az atlag fogyi igy is csak 6,7 liter volt a BC szerint klimaval.
Visszafele, nem teljesen összemerhetö, mert volt egy kis kiterö, de ugyan azon a palya szakaszon a felenel lehajtva rola, majd ugyan ott kesöbb vissza es tovabb haza, max 140 tempomattal 5,6 l/100 BC szerint majd kiszamolom, de jo volt eddig kb mindig amit irt. (mielött lementem a palyarol, 5,7 l/100 at irt es 107km/h atlagot, 315km tavon, ami kb 95% ban palya, megallas nelkül)
Szoval a fogyi az nagyon jo es tenyleg, egyszerüen ha az ember tolja neki, akkor sem lehet sokkal többet megetetni vele (dizel rulz ).
Dinamizmusa nagyon franko, jopar alkalommal volt, ilyen 4-be, 5-be emelkedön 100-120 rol kigyorsitas, ahol nyilvan a hatul sok kipufogos versenyzök elöl lehuzodva, tovabbra is padlon allva, azok ugy mentek el, mint a huzat, de a 2.0 audi a4 avant pl, csak ilyen szep lassu elnyulast tudott produkalni. (na ugye ilyenkor sir az ember lelke a 200lo vas dizel utan de nagyon )
Szep egyenletesen jar a moci, nem ingadozik a fordulat picit sem, szep egyenletes a hangja alapjaraton, amikor parkoloban hütöttem, meghallgattam kivülröl is, semmi hiba lampa, minden tuti
Max 95 fokot tudtam produkalni a vizzel, de alapbol 89-92 fok.Soval azt kell mondjam, hogy eleg gyorsan kellett kocsit vennem, minimal utanajarassal, de megmondom öszinten, nem vennek mast most sem, ugyan ebben az arkategoriaban, ugyanerre a celra
-
Declare
őstag
válasz haddent #42652 üzenetére
Igen, ez az autobahn nagyon jo de a 200 pont nem nagy fun, mert ahhoz ez a moci mar keves. Az max egy kis lejtessel van meg gps szerint. Viszont 130-170 között szepen lehet vele tartani a nagyokkal a lepest (na marmint nem egy porschevel versenyzesre gondolok, de nem tartja fel az atlagos belsö sav forgalmat )
Meg föleg a szabadsag feeling, hogy ha sietni akarsz, vagy csak egy picit megpörgetni a kocsit megteheted es nem a kanyar mögött bujkalo trafipaxokat kell lesned. Baleseti statisztikaban, pedig ez igazabol nem jelenik meg, mint gond, mert megvan hozza a moral es a kultura....na jo frankfurt es környeken azert sokkal több a paraszt, itt a hamburgi reszen igazan patent a moral
[ Szerkesztve ]
-
honda 1993
senior tag
Sziasztok.
Pénteken mennék szervízbe a vezérlés cseréje miatt, de most vettük észre hogy a vezérlés műanyag borítására rá van írva hogy 169.000km nél cserélve lett, most pedig 225.000km van Benne.Az volna a kérdés hogy így ebben az esetben vajon nem lenne baj ha a vezérlés cseréje előtt inkább egyéb, szintén fontos dolgokat csinálnék meg és csak azok után térnék vissza a vezérléshez?
Mennyire lehet elhinni az ilyen dolgokat amit csak úgy ráírnak a vezérlés műanyag borítására?
XD alias IKSZDé
-
mephi666
nagyúr
válasz Declare #42653 üzenetére
mi a német pályákat bő 20 éve ezzel jártuk meg kecskemét-köln oda-vissza... durván 24 óra alatt értünk ki, 100 fölé csak komolyabb lejtőkön ment a mutató, viszont időnként lefogtuk a belső sáv forgalmát, amikor pl porsche-vel is lassítottak mellettünk, hogy megnézzék a gépcsodát ...már akkor '96-ban... most mit néznének, ha ilyet látnának? akkor egy parkolóházban is leálltunk, mentünk vissza a kocsihoz és egy 50-60 körüli német fickó sétálgatott körülötte vidáman, nézegette-csodálta... nézte rajta a "H"-betűt és azonnal leesett neki honnan jöttünk: "aaaaaa, ungarn"
(bocs a képminőségért, beszkennelt családi képen találtam csak meg és körbevágtam ...kint készült a kép)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nagyúr
válasz honda 1993 #42654 üzenetére
1) nem tudod 100%-ra hogy tekert-e az ora
2) nem tudod hogy hany éve volt cserelve, vezerlesnel az ido is szamit, allto helyeben is eloregszik
3) lehet csak rairta valaki, mintha cserelt volnaHa szamlaval, szerviztortenettel nem bizonyithato akkor en cserelnem, az a tuti.
-
nagyúr
válasz honda 1993 #42657 üzenetére
Ez esetben kb mindegy mit cserelsz eloszor Annyi, hogy vizpumpa cserenel elfolyik nemi hutoviz, celszeru a pumpa csereje utan cserelni a vizet.
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Declare #42653 üzenetére
Szeretem a Hazámat, de be kell vallani, hogy a német precizitáshoz köszönőviszonyban sem vagyunk... És ezt most nem csak az iparra értem, hanem a mindennapi életre, amiről te is beszélsz. Na meg van műszaki állapota a járműveknek stb.. Én azt gondolom, hogy a túlzott félemlítés/büntetés soha nem jó módszer
130-170 az simán tartható, nem versenyszerűen, de számomra (is, neked is ezek szerint) ettől még baromi élvezetes. Ráérek majd kapuzárási pánikkor versenyezni 250 -el Még soha nem mertem a trafik miatt, de szerintem olyan 5000-5500rpm környékén sík úton a 200 hozható egyébként. De hát ja, az már nem átlagos használat.honda 1993 ez rajtad áll, kinek és mit hiszel el. Ha valóban 55 ezer km van a vezérlésben (és nem öreg korra, nem 10 éves stb..) akkor szerintem hátradőlhetsz még minimum 20-25 ezer km -ig (meg egy pár évig ha nem öreg még!). A gyári előírás 150 ezret ír, a szerelők akiket kérdeztem hogy ha tutira akarok menni akkor mi a recept 100-110 ezret mondanak, én olyan 70 ezer környékén gondolom cserélni
-
gban
veterán
válasz honda 1993 #42660 üzenetére
Én még annyival egészíteném ki, hogy azt sem tudhatod, komplett vezérlés csere volt-e vagy csak szíjcsere.
Postázást nem vállalok.
-
beg
veterán
válasz honda 1993 #42662 üzenetére
Nem, de ha a vizpumpa beáll, az sem jelent jót az álmoskönyv szerint.
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
haddent
addikt
válasz honda 1993 #42662 üzenetére
De ha leszakad a görgő csavarral együtt, mint ahogy írták is a példát itt tegnap vagy mikor, akkor igazából majd felakaszthatod a falra a hibátlan szakadásmentes szíjadat
-
#81556480
törölt tag
Most én kérdezek:
x16xel motorban hány km-enként kell vezérlést cserélni? És mennyit megy el mondjuk egy continental szíj ?
-
honda 1993
senior tag
Sajnos csak reménykedhetek benne hogy minimális használat mellett 1,5 hónapig még kibirja.
Egy újabb kérdés..
Ha leszedem a motorolaj beöntő nyílást záró sárga kupakot, ahol az olajat lehet beonteni, akkor ott vajon miért van egy enyhe benzin szag? Hengerfej tömítés?Mármint a kupakot szagolva lehet érezni, de csak akkor ha közvetlen közelről szagolja az ember, különben nem lehet érezni.
[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
#81556480
törölt tag
válasz honda 1993 #42666 üzenetére
Mert az autó benzinnel megy.
Egyébként sokan csak a km-el foglalkoznak a vezérlés cserekkor pedig sokkal inkább veszélyes a korosodás, és a sok állás is. Pont a hétvégén beszéltünk erről autószerelő cimbikkel. Plusz a vezérlés minősége, márkája is nagyban befolyásolja. Azért cserél mindenki vásárlás után vezérlést, mert akkor nyugodtan alszol, ha tudod mit várhatsz a beépített terméktől.
-
gerisz23
őstag
C-corsa
Holnap ha minden igaz kicsrélik a 8 alsó hidrotőkét a corsámon,mindíg más szelep akad fent,remélem így elmúlik a hiba.Sztem koszosak vagy levegősek lehetnek a hidrotőkék-már ami infót összetudtam szedni.Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
haddent
addikt
válasz honda 1993 #42670 üzenetére
Szerintem annyira azért nem kell oda a benzinszag Hogy elfogadható-e, azt nem tudom, de kétlem, hogy "direkt jó". Főleg nem pont most cseréltél olajat nem rég? Mert akkor még azt se lehet mondani, hogy 30 ezer km alatt felhígult vele kicsit
[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz honda 1993 #42670 üzenetére
Kicsit ironizáltam. Ez használattól is lehet. nekem a sok rövid távnál szokott benzinszagú lenni, meg kicsit habos a kupak a párától. de amint kimozdulok a városból, ez elmúlik.
-
Markizmark
addikt
válasz honda 1993 #42670 üzenetére
Normális ott a benzinszag, mivel a kartergáz az olajtérben van, onnan van visszavezetve a szívó oldalra.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
honda 1993
senior tag
Az olaj még NEM LETT CSERELVE, pénteken lesz megcsinálva mindenestül.
Az enyhe benzinszagon kívül, semmi más tünet nincsen, ( semmilyen szennyeződés, semmilyen hab vagy hasonló).XD alias IKSZDé
-
AMD Power
titán
Frissített dízelmotort kap az Opel Cascada
5 liter alatti fogyasztást ígér az Opel Cascada 170 lóerős dízeleMilyen rohadt szép is ez az autó.....
-
haddent
addikt
válasz sziada5925 #42677 üzenetére
Boccs nem kötekedés tényeg érdekel: erre vállalnak is valóban garanciát? Magyarul ha 120e km előtt elszakad és a motor a saját farkába harap akkor fizetik a generált? Hülye kérdésnek hangzik de el tudom képzelni, főleg mert úgyis bizonygatni kéne, hogy a szíj volt a ludas.
-
sasa58
tag
válasz haddent #42646 üzenetére
Én egy 1.4 -es G-ből (Twinport, Ecotec) ültem át az 1.6-os H-ba és én sem értem, hogy alacsony fordulaton miért nem húz a H, már azt hittem valami baja van. És a G sokkal rugalmasabb volt visszakapcsolásoknál, még megpakolva is és kevesebbet is fogyasztott 0,6-0,8 literrel. Viszont a H, ha megindul, 3000 ford. felett nagyon tud menni.
-
haddent
addikt
válasz sasa58 #42679 üzenetére
Nálad ha ecotec akkor az is 1.4 16 szeleps volt nem? Akkor minden értelemben jobb kéne legyen Milyen 1.6, az sem mindegy? Z16XEP vagy Z16XER. Előbbi azt hiszem 100 ló, utóbbi 116ló és "VVT" -vel szerelt, gondolom az is sokat számít a fordulatszám-rugalmasságnál.
Én ugye egy ősrégi 8 szelepes F mocit hasonlítottam hozzá, az tök más kategória. Azt annyira nem esik jól pörgetni, hiába "bőg" szépen még gyári kipuffal is, egyszerűen csak nyűglődik és tényleg fuldoklik mert nincs elég szelep a gyors fordulathoz. Ez meg imád pörögni, tényleg, hihetetlen mennyire szeret felugrani 3-4 ezrekre egy-egy fröccsnél. Aztán onnantól nincs megállás ott a nyomatékcsúcs meg már van pörgés is. Én szeretem mindkettőt, bár 8 szelepesből inkább egy 2.5 literes V6 -os Calibra ( 8 szelepes!!) fogadnék el
szerk. utánnanéztem mi is az a twinport: valami olyasmi, hogy utánnozza a 8 szelepes viselkedést alacsony fordulaton. Hát akkor itt a megoldás, ezért érzed gyengébbnek. Főleg ha Z16XEP a mostani, előző meg Twinport volt
[ Szerkesztve ]
-
sziada5925
aktív tag
válasz haddent #42678 üzenetére
Jó kérdés, gondolom egy elég hosszú vizsgálatsorozat után lehetne kideríteni. Ott kezdődik, hogy számla kell a beépítésről, aztán be kell bizonyítani, hogy megfelelő feszességgel lett összerakva és a gyár által előírt csere perióduson belül történt az eset.
Egyébként szerintem nagyon kicsi az esélye, hogy optimális körülmények között csak úgy elszakadjon egy új, vagy alig futott szíj.Üdv: Ádám
-
#81556480
törölt tag
válasz haddent #42680 üzenetére
Én ebben a témában pont járatos vagyok mert az apámék kocsija 1.4 8szelep F astra nekem meg 1.6 16v b vectra. amennyivel erősebb a veki annyival nehezebb is. szóval a menetteljesítmény kb ugyan az lenne , csak más tartományokban dolgozik a 2 motor. viszont a 8 szelepesnél kevésbé tág a fogyasztás max és minimuma. én akárhogy gyilkoltam sosem ment 8 liter fölé. a vectra meg 5 személlyel csomaggal 150 átlaggal benyelte a 11et. (na ez már a horrorisztikus véglet, de van ilyen ).na meg van még a 8 szelepes f astrából ismert 1.6 motorral szerelt B vectra. az sem lehet egy egyszerű történet a 80 akárhány lóerejével.
Azt még hozzáteszem hogy az apámék F astrája az a c14se azaz hengerenkénti befecskendezéses 82 le változat ami korához és tipusához képest kifejezetten jó kis autó a 60le változatokhoz képest.
szerk: nem ismerem kifejezetten ezeket a motorokat, de van még egy olyan opció is hogy némelyik 1.4 16v motor láncos vezérlésű, akkor megint csak más a menetteljesítmény mintha szíjas lenne.
[ Szerkesztve ]
-
zsambek
aktív tag
Hú, de rég írtam már...
Opel Astra Z16XEP 1.6 benzin szelepfedél
Én voltam az, akinek 11-13l fogyasztása volt, és rángatott az autója. Végül kiderült, hogy a szelepfedél volt a ludas, azt kicseréltük egy helyszínen lévő használtra, és az volt benne mostanáig, de úgy tűnik, hogy megint átszakadt a membrán, és ismét rángat, szóval most lesz egy vadonatúj véve bele. Most kicsit jobban tudom a rángatást kezelni, nem hagyom, hogy rángasson, inkább nagy gáz, leveszem a lábam, nagy gáz, etc... Szóval most "csak" 8-9l a fogyasztása. Annyi a mázlim, hogy tavaly nyáron, amikor ki akartuk cserélni újra, akkor ilyen 90+ e. Ft. volt az ára, most már "csak" 55 e.
Igazából csak azért írtam ezt a posztot, mivel épp most írt rám egy srác pü-ben, érdeklődött, hogy mi volt az én gondom, szóval gondoltam, hogy megosztom ismét a nagyérdeművel.
-
mohabá 007
aktív tag
Nem azt írta,hogy a szelepfedél tömítés ment ki.A szelepfedélben a kartergáz kivezetésbe be van építve egy membrán,ez megakadályozza,hogy a levegő be,ill a kartergáz visszaáramoljon a hengerfejbe.Ha ez elromlik,gyógyítani nem lehet.
Igy valószínű,hogy a légtömegmérőn(MAP) beszívott levegő egy része bejut a szelepfedélbe,(oda ahová nem kéne),a motorvezérlő meg nem tudja mi van,azt hiszi,hogy rossz a MAP ,motor túlfogyaszt,gyorsításkor,motorféknél rángat,alapjárat ingadozik (szerintem)úgy látom lassú voltam.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
zsambek
aktív tag
válasz mohabá 007 #42689 üzenetére
+Fix fordulatszámon is rángat.
Köszönöm a javítást egyébként!
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #81556480 #42667 üzenetére
Csak azt nem értem,hogy a mi gépünkbe milyen minőségből készítik a vez szíjat, 4év/60000km,
másikba meg kibír akár 10év/150000km-t is.Anyagminőségben van különbség,vagy a motor vezérlése eszi meg? Égbekiálltó,lényeges különbség lenne a motorvezérlés kialakítása között?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #42691 üzenetére
Én más kocsikkal nem vagyok képbe ( sőt még most a sajátommal sem, de rajta vagyok, ezerrel tájékozódom mert most ez érdekel) de milyen autóban megy el 10év/150000km-t ? ( vagy csak viccelsz ? )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #81556480 #42692 üzenetére
Nem viccelek. Itt pl: [haddent ] ír hasonló adatot,de korábban AMD Power tett be terjedelmes listát ebben a témába.Megpróbálom megkeresni.
(má ha közbe el nem alszom)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #42693 üzenetére
ÉRdekes, most visszakerestem hogy neki is olyan motorja van mint nekem.
-
#81556480
törölt tag
válasz mohabá 007 #42695 üzenetére
na így gondoltam én is. De ennek a srácnak nem x16xel van a kocsijában ?
-
honda 1993
senior tag
Sziasztok.
Tanácsot kérnék.Arra gondoltam hogy a szerviz helyett ahol már voltam egyszer, inkább egy ismerősöm szerelő ismerőséhez viszem a kocsit, úgy hogy az alkatrészeket megveszem én és elviszem hozzá, mert ő jelentősen olcsóbban megcsinálja..
Első körben az alábbi dolgokra lesz szükségem (1998-as astra f sedan, 74kw v16 benzines) :
:motorolaj, az összes szűrő és egy tömítés (viszont azt nem tudom hogy tömítésből pontosan melyik kell, mert nem tudom hogy honnan szivárog az olaj) egy múltkori képen látható az olajfolt, azt akarom megcsináltatni)
Tehát az alkatrészek mégegyszer : motorolaj, olajszűrő, légszűrő, és egy tömítés. (ha van még valami amit ilyenkor cserélni szoktak akkor légyszíves szóljatok)
Itt van ez az oldal szerintetek jó ha innen rendelek? Vagy ti honnan szoktatok?
[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
F_Gergely
őstag
Tegnap hazafele voltam két klímásnál is, egyik sem vállalja a klímahűtő takarítását, sőt igazából csodálkoztak azt minek takarítani... Meg fújjam le magasnyomásúval, mondom oké csak rohadtul nem férek hozzá.
Különösen az bosszantott hogy egy TC cikkben említett klímáshoz mentem, ahol írják is hogy mennyire fontos és alap dolog a hűtő takarítása. Na ehhez képest én voltam a hülye hogy minek akarom azt takarítani. Mondom a csávónak mert nem tudja lehűteni a gázt a hűtő, erre a válasz: mossam ki a motorhűtőt.
Szóval ha valakinek van ötlete klímahűtő takarításra szívesen fogadom.(#42697) honda 1993
Én a Cromaxból szoktam rendelni, vagy német eBay.[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz mohabá 007 #42693 üzenetére
Annyi Szerintem a kérdésedre a válasz ennél egyszerűbb: a Ti szervízkönyveteket 10-20 éve írták meg, akkor még szarabb minőségű ilyen gumi cuccot tudtak csak gyártani, azóta van jobb anyag és készhonda 1993 én az olajat legutóbb innen vettem, számla, zárjegyes eredeti cucc, akkor ittvoltak a legolcsóbbak a cuccok. Normálisak, gyorsak (bementem-hoztam haza), adtak egy papírzsákot jó erőset hogy ne kézben kelljen elhoznom 5db 1 literes "köcsögöt" , olajcserés papírt, abból is a márkához valót. Szóval a kötelező az kiválóan megvan és még udvariasak/normálisak is
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest