Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
válasz madgie #76336 üzenetére
Lukra fut, meg lóbaszó nagy, ja, de én az E-M5-ről talán ha egyszer csavaroztam le a portré markolatot, nekem azzal és két akkuval áll nagyon kézre a cucc, szóval amennyire lehet maximáltam az Oly m4/3-méret és súly lehetőségeit, de hétvégén megkértek, hogy lőjjek már pár fotót egy fellépésen egy Canon vázzal meg egy 70-200 f2.8-al, és mire lejöttek a tájcsisok a színpadról, beállt egy izom a hátamban a kályhacsőbe kapaszkodástól.
Szóval nekem még mindig adja bőven ez a rendszer a kis méretet és súlyt igen kellemes minőség mellett. A hátizsák aljában elpihen az a 9-18, 25, 45, 60 meg a műanyag 40-150, azt ezzel elvagyok. Mondjuk egy Fujival is ellenék.
-
madgie
titán
válasz Ear001 #76351 üzenetére
De miért a 70-200-zal jöttök mindig? Hoztam példákat, mennyire nagy, nehéz és drága (!) a pro fix vonal mostanában MFT-n. Ezt nem rosszallásból írtam, ha legalább olcsóbbak lennének, mint mondjuk a Fuji, akkor nem feltétlenül nézegetne szenzorban felfelé, akinek a nagy fényerő kell.
-
Studi
addikt
válasz madgie #76350 üzenetére
Persze, mindkettő a saját gesztenyéjét sütögeti.
Melyik 30-as macro APS-C? A Pana, vagy az Oly? Szerintem te kevered a Sigma 30/2.8-al.
Mondjuk itt is dupláztak, sőt, az Oly jelentkezésével már tripláznak.ekv 24 alatti fixekben egyik rendszerben sincs egyelőre nagy választék. Elférne, ez tény. De legalább zoom van 3 féle, és az kivételesen 3 különböző szintnek tekinthető.
-
Ear001
addikt
válasz madgie #76352 üzenetére
Mert egész konkrétan az volt a gépen. Amúgy értem én, amit írsz, igazad is van, de például elfotózgattam pár hete vagy 2000 képet a 12-40-el, és akkor például egyáltalán nem jutott eszembe, hogy Fuji. Sőt, múltkor már a színházteremben is csak nagyon kicsit. Lehet, kezdek megtanulni fotózni.
-
gabesz839
senior tag
Üdvözlet. Véleményeteket kérném ki a Panasonic Lumix G 25mm f/1.7, illetve a Panasonic Lumix G Vario 100-300mm f/4.0-5.6 OIS objektívekkel kapcsolatban. Ha van valakinek esetleg valamelyik. Tudom hogy kategóriában ezek a legolcsobbak és sok profi számára ezek talán gagyi obik viszont csak ezekre tudnék most költeni. Szóval ez lenne a kérdésem. Köszönöm.
Egy dolog biztos, mégpedig az, hogy semmi sem biztos. Vagyis nem biztos, hogy semmi se biztos.
-
fi:zi'k
nagyúr
Az összes panaleica olyan finom jószág, mint a 15 mm-es?
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
rumos14
nagyúr
most trollkodni fogok, de ez az 1300 dolláros ár a Panaleica 12/1.4-re egészen nevetséges. még a Sony SEL 70-300-nál is drágább, pedig az tényleg egy nagyon túlárazott lencse
szóval utáljatok, de ha egy FF 24/1.4 obi, nem is rossz fajta (Sigma Art) 849 USD, akkor ez az 1300 dollár egy tragédia. persze igazából egy 24/2.8 obihoz kellene hasonlítani... -
csurgoi
aktív tag
válasz gabesz839 #76358 üzenetére
Már fél éve használom a Pana 25/1,7-est és egyáltalán nem kell szégyenkeznie az obinak.
Kicsit műanyagos a fogása, de optikailag semmivel nem rosszabb a hasonló gyútávú társainál.
Nagyon szép éles képeket lehet vele lőni.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
rumos14
nagyúr
válasz madgie #76363 üzenetére
na igen, és hoppá, az "ekvivalens" Fuji 16/1.4 jelenleg áákciósan 700 USD [link]
a Fuji a 16, 23, 56, 90 fixekkel nagyon betalált, ott tényleg megvan az érzésem, hogy ilyen üvegekkel nincs sok értelme a FF-et erőltetni.szpetri: nem értek egyet. értem amit írsz, de ha egy alap FF váz (D610) iso12800-on jobb, mint iso3200-on egy GX8 (tehát 2 stopról beszélünk, ami az f1.4 - f2.8 közti különbséget kompenzálja), akkor igenis a 24/2.8 a "méltó" ellenfele egy 12/1.4-nek. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Végre van "élet" a topicban...
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
#31733248
törölt tag
válasz madgie #76336 üzenetére
"Igazából az MFT ezekkel kicsit lukra fut, mert se nem kisebbek, mint az APS-C-s hasonló kategóriájú profi fixek, se nem olcsóbbak. Persze elhiszem, hogy kell az ilyen is, csak aki erre vágyik, az valószínűleg már szenzorban feljebb lépett."
Én is így látom. Ha már nem kicsi, könnyű és olcsó, akkor érdemesebb feljebb lépni.
-
csurgoi
aktív tag
Megint egy költői kérdés a teoretikusokhoz
Sokszor hallom, hogy a tükrösnél a zár gyorsabb mint a milcnél.
Ezt nem pontosan értem.
A 1/125 nem azonos egy DSLR-en és egy milc-en?
Madárfotózásnál botlottam bele ebbe a kérdésbe, amikor is mind a két rendszert használó fotóstárs azt írta, hogy ő csak DSLR-el madarazik, mert a MILC ehhez lassú.[ Szerkesztve ]
https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
Studi
addikt
válasz csurgoi #76374 üzenetére
Ha arra gondolsz ,amit Kelepisti írt, akkor félreértetted. Nem a zár gyorsabb, az természetesen azonos záridők mellett azonos expoidőket eredményez.
Ami gyorsabb lehet a tükrösnél, az a zár kioldása. Az se feltétlenül a szerkezet miatt, némi lag mindkét technológiában van: a tükrösnél magát a tükröt kell felcsapni, a milceknél pedig a klasszikus expo előtt csukni kell a zárat, mert alapból ugye nyitva van. Ez utóbbit küszöböli ki a teljes/félig elektromos zár.Ami minimális késlekedést okoz, az az, hogy míg a DSLR-nél a kép azonnal, gyakorlatilag fénysebességgel jut a keresőbe, a milcnél van egy képfeldolgozási folyamat, és csak utána jeleníti meg a kereső. Ez a mai processzorok és megjelenítők mellett már csak néhány msec, szóval nem emiatt fogunk lemaradni életünk képéről. De valóban létező jelenség. Emiatt lehet/lesz késedelem egy pici a zárkioldásnál is, hisz ennyivel később nyomjuk le az expogombot. De szerintem az emberi reakcióidő ennél jóval magasabb.
-
Lassú Víz
őstag
válasz csurgoi #76374 üzenetére
A tükrösnél alapból be van zárva zár. Expozíciókor felcsapódik a tükör, és indul a redőny zár. MILC-nél előbb be kell zárni a zárat, kiüríteni a szenzort, és utána indul az expozíciót adó zárlefutás. A magam részéről nem vagyok meggyőződve róla, hogy a tükörfelcsapás gyorsabb lenne. Az viszont valós probléma, hogy az EVF képe késik az OVF-hez képest. Mindig is fog, a kérdés az, hogy az emberi reakcióidőhöz képest elhanyagolható-e a késése. Meg, hogy mit látunk a keresőben sorozatfelvétel készítése közben.
A másik vizsgálandó téma a fókusz rendszerek különbsége. CDAF-fel repülő madarat lekövetni..., háát sok sikert! Mozgó témához szerintem MILC gépeknél alap a hibrid AF rendszer, és akkor sem biztos, hogy felveszik a versenyt a keresztérzékelős prediktív PDAF-es sportfotós gépekkel, sőt... Nem lehetetlen MILC-cel sem a madarászás, de a shiftdeles képek aránya jóval magasabb lesz.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Victoryus94
őstag
Sziasztok, 3 kérdésem lenne:
1.) Olympus (stabi vázas) gép + Pana stabis obi együttműködik? -vagy maradni illik "márkán belül"?
2.) Sporthoz melyik váz javasolt?
3.) Sport fotóhoz melyik olcsóbb tele ajánlott (kültéri, de min. 1/1500-as záridővel)
Gyorsabb AF + élesebb kép az elsődleges szempont.
Használtan váz+obi max 300k (de inkább 250k lenne a keret)-
Van értelme ilyen felhasználásra a micro 4/3-nak, vagy vegyek Nikont?[ Szerkesztve ]
-
TayRol
veterán
válasz Victoryus94 #76378 üzenetére
dslr-t vegyél.
-
Studi
addikt
válasz Victoryus94 #76378 üzenetére
Szia,
Együtt nem működnek a különböző stabik, de lehet választani, hogy melyiket akarod használni. Sportra Olympus E-M1 + valami jó obi, de az nem fog a keretedbe férni. Erre a célra leginkább Canon, másodsorban egyéb DSLR.
-
TayRol
veterán
válasz Victoryus94 #76381 üzenetére
canon 60d/70d + 70-200/4. talán belefér.
-
Victoryus94
őstag
válasz TayRol #76382 üzenetére
Canon 70-200 /4 stabi nélküli használtan 120, a 70D pedig 180-200.
A jelenlegi vázam (Samsung NX500) van olyan jó, mint a 70D -tapasztalat. Abban bízom, hogy a Nikon szebb képet ad. A váltás oka, hogy Samsung NX szinte már nem is létezik, az 50-200 szar, az 50-150 drága, és nem éri meg építeni rá. Viszont bejött meló sportfotósként másodfotósnak, szóval júliusig ki kellene találnom, mire váltsak. A 60D mindenképp visszalépés lenne képminőségben, és funkciókban is. (nem beszélve a videóról).Legszívesebben maradnék MILC volnalon, de a Sonynak is kb 2 teléje van (70-200, 50-210), és az A7 ii / 6300 is drága.
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
válasz Victoryus94 #76383 üzenetére
Ha nem curlingről van szó akkor alapvetően nem a m43 lesz a megoldás, sajnos. Már rég lentebb bele kellett volna tenni a PDAF-et a felsőközép vázakba, hibridként használva. De hát az Oly megy a saját feje után...
-
aginor
addikt
válasz Victoryus94 #76383 üzenetére
Csak egy gondolat: ha másod fotós vagy és van egy állandó társad, akkor érdemes lehet olyan rendszerre építeni, ami neki is van, így szükség esetén tudjátok egymást eszközzel is támogatni.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Victoryus94
őstag
-
TayRol
veterán
válasz Victoryus94 #76387 üzenetére
nekem volt, szerettem.
-
ati3x
senior tag
válasz Victoryus94 #76385 üzenetére
Sony A6000? Valami adapterezett sony obival?
-
80hun
addikt
válasz Victoryus94 #76390 üzenetére
Sony A68 ?
Stabi a vázban, gyors sorozat , sztem elég jó kis fókuszredszere is van és A-bajonettes obit kapsz olcsón.
Még lehet ki tudsz csípni hozzá egy jó kis Sigma 100-300/4-et -
80hun
addikt
válasz Victoryus94 #76392 üzenetére
Szerintem ne offoljuk szét a topicot
Nekem nem volt gondom még az A58-al sem. -
polcsa
aktív tag
Előre bocs az amatőr kérdésért, de tényleg.
Olympuson (e-m10) lehet valahogy befolyásolni spot fénymérés esetén annak helyét? Tehát csak középen mér? Ha nem, akkor van valamilyen beállítás/üzemmód (nagyításban pl), amivel igen? -
sticky35
tag
válasz polcsa #76394 üzenetére
Gyorsan megnéztem, csak középen mér.
De ahogy Lassú Víz írta, AEL-lel tudod rögzíteni a mért értéket arra a pontra ahova szertnéd, ezután az exponáló gomb nem mér újra csak fókuszál félig lenyomásra. Az E-M10-en nem tudom defaultban melyik gombon van, én kiraktam Fn2-re.[ Szerkesztve ]
-
polcsa
aktív tag
válasz Muerte68 #76397 üzenetére
Lassú Víz, sticky35: igen, erre gondoltam, csak ez lefoglal 1 gombot
ferq68: Nem tudom, nekem nem. Fa középen, ég jobb felsőben, hiába rakom a fókuszt a jobb felsőbe akár fókuszterületként, akár nagyítóval, akkor is a közepéhez méri (ég kiég)-
Ok, marad az AEL...
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz Muerte68 #76397 üzenetére
Fail. E-M1-en kipróbáltam szobából ablak felé fotózva. Kép közép kifelé néz, fókusz pont mellette a leengedett redőnyön. Spot mérésnél, tök mindegy, hogy hová teszem a fókuszpontot, mindig középre mér. Még akkor is, ha belenagyításnál látszólag helyesen exponált képet látsz az EVF-ben, a képnél maradt a középen mért expozíciós érték.
Szóval AEL vagy M mód.
(#76399) polcsa: EVF-ben kiégett területek mutatása + expo korrekció a tárcsán.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fujifilm X
- Politika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Tippmix
- Házimozi belépő szinten
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...