-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Zolee
veterán
válasz mohabá 007 #49438 üzenetére
Hibakódot ki kell üttetni valakivel. Na meg legutóbb amikor próbáltam szétszedni a légtömegmérőt az istenért se akart róla lejönni a két végén a cső. Ők talán tudnak valami "fogást".
Lambda szonda már régebben is kérdéses volt de tünet úgy nem párosult semmihez. Mondjuk egy jó ideje jelen van olyan "gond", hogy ha jobban gyorsítani akarok akkor nem egyenletesen húz de ezt már anno leírtam. Egyéb bajt nem tapasztaltam.
Szonda kimérésére rákérdezek majd, hogy tudnak-e valamit tenni. De sejtem, hogy ha a gépre kötve nem lát rossz értéket nem igazán fog vele foglalkozni. -
-
haddent
addikt
válasz szabonagyur #49449 üzenetére
Ha jól látom a fekete már pont liftes, a szürke meg nem. Nekem szimpibb, még akkor is ha többet futott, vagy épp azért. Meg a környezet ahol fotózták is, tudom hülyeség, de az utóbbi elég ócska helynek tűnik
-
Borokafa
őstag
válasz szabonagyur #49452 üzenetére
A szomszédom Toyotás szerelő, szerinte amennyivel drágább hozzá az alkatrész annyival kevesebbszer kell hozzá Szóval szerintem használtban is igencsak jó autók azok. De mint mindegyiknél itt sem mindegy az előélet.
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Nordik #49430 üzenetére
Ha nehezen indul be melegen,esetleg csak padlógázzal,akkor ő lesz a bűnös. Hideg jelet küld az ECU-nak,az meg bedúsít.A meleg motor a sok benzinnel nem tud mit kezdeni,nehezen (csak gázzal indul) mert lenyomott gázpedálnál sokkal több levegőt tud beszívni a motor.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
diegho
nagyúr
válasz szabonagyur #49452 üzenetére
Nekem a Meriva előtt csak Toyotám volt, csak kopó alkatrészt kellett cserélni mindegyikben. A Meriva azért tetszik, mert ebbe beülök, nem pedig leülök.
-
szabonagyur
félisten
válasz haddent #49453 üzenetére
Igen a fekete szimpibb nekem is, az a km mennyiség meg nem igazán tétel, évente szerintem 20-at bele fogok rakni én is legalább.
(#49454) Borokafa: persze előélet illetve valós állapot sokat számít, de valahol el kell indulni a nézelődéssel.
(#49456) diegho: köszi neked is a Toyota infót, megnézem őket, az új Auris ami nagyon tetszik, de annyit nem adok ki érte most
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Borokafa
őstag
válasz szabonagyur #49457 üzenetére
Csak érdekességképpen.....az egyik kollégám majdnem akkor vett corolla sedant mikor én a J sedant. Annak a motorja modernabb 1,6 szívó 130 paci. Hasonló a felszereltség is (nálam plus az alufelni+tolatóradar) és így lett neki 1 millával több az ár. Fogyasztásban kis különbséggel a Toyota a jobb. Én is kíváncsi vagyok hosszabb távon hogy fog alakulni a két autó fenntartása.
-
lolka1980
aktív tag
Sziasztok!
Valaki tudna nekem linkelni Astra j sports tourer karbantartási tervet? -
mohabá 007
aktív tag
válasz F_Zolee #49451 üzenetére
A hibakódod alapján oxigénszonda gyanús.Szakszervízben biztos szakszerűen bemérik,hogy jó e.(nem olyan ezermesteres minden ótót ismerünk,és meg tudunk javítani)tipusú mek-elekekhez.Addig is le kell húzni a csatit.Az ECU-nak van egy jó tulajdonsága,könnyen felejt.Akkusarut leveszed,kb:egy óra elteltével elfelejti amit addig tárolt,tiszta lesz.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
F_Zolee
veterán
válasz mohabá 007 #49460 üzenetére
Ezek jó hírek csak aknát kellene találni meg olyan szervízt ami a munkaidőm után is nyitva van.
-
Calogero
addikt
-
AMD Power
titán
válasz szabonagyur #49457 üzenetére
Nem lenne jobb inkább egy 1.6 belőle? Amúgy szerintem mind a kettő jó. Bár az a manuális klíma ennyi pénzért elég vicces.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mohabá 007
aktív tag
válasz F_Zolee #49461 üzenetére
Nem tudom,hogy neked hol van,nekem a kipuff csövön a katalizátor előtt.Onnan feljön a motortérbe,és egy dugaljba csatlakozik, tehát a motortérből bontható a csati.Ehhez nem kell akna,csak a vezetéket kell végigkövetni.A szervíz meg jókérdés.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
w333
félisten
válasz szabonagyur #49425 üzenetére
Csak kíváncsiságból ... milyen volt a régi autó ?
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Nordik
őstag
válasz mohabá 007 #49455 üzenetére
Így van, ha lenyomom a gázpedált akkor felpörög és beindul. Hidegen semmi gond, hibalámpa sincs és ha már beindult utána mindig tökéletes. Esetleg annyi, hogy ha már meleg akkor van, hogy kinyomom a kuplungot akkor nagyon leejti a fordulatot. De ez is gondolom azért lehet mert megfojtja a sok benzin a rendszert.
Tehát szinte biztos, hogy vízhőmérséklet jeladó? Más nem nagyon lehet? Egyébként én is erre gondoltam. Cserélhetem?
Még annyi, hogy a külső hőmérsékletet ennél a motornál a légtömegmérő nézi ugye? Mert ha jól tudom az előző légtömegmérő ezt rosszul mérte. Illetve nem is találok hozzá külső levegő hőmérséklet szenzort.
[ Szerkesztve ]
-
Borokafa
őstag
válasz sasa58 #49465 üzenetére
Mi gyártjuk a hozzá való hengerfejet, én is részt veszek a hengerfejek fejlesztésében már vagy 20 éve, hidd el, hogy az Sok probléma volt a csatornák közti vékony borda öntésével..... Ha gondolod holnap küldök róla képet, ha bementem melózni. Egyébként nekem is ilyen van....
[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz mohabá 007 #49467 üzenetére
Ha minden igaz akkor van egy-egy a katalizátor előtt-után. Utóbbit tudom hol van, ahhoz kellene akna. De egyenlőre még antitálentum vagyok ezekhez szóval nézelődnöm kell.
-
sasa58
tag
válasz Borokafa #49470 üzenetére
Hát ezen most meglepődtem, nekem egy márkaszervizben dolgozó szerelő mondta, hogy nem twinport, de a neten vadászva sem találok rá semmilyen utalást, kivéve egy finn használtautó hirdetésben.
Ahogy Haddent is mondta a Twinport főleg alacsony fordulaton biztosít nagyobb nyomatékot és ezt én is megtapasztaltam, ezelőtt Z14XEP-s autóm volt, most A16XER.[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Borokafa #49474 üzenetére
És elhitted, hogy ebből laikus szemmel kilátjuk amit ki kell?
Egyébként mesélj már akkor még róla, Cam Phasing vagy Cam Switching? (Egyszer csak bekattan mint a VTEC vagy folyamatos? Ugye asszem ez a 2 VVT fajta van főleg divatban)
És ebbe még plusszba bele van alulra kavarva az is, hogy váltogatja a szívócső hosszát és átmérőjét? Azé nem semmi akkorsasa58 mert tuti nem "twinport", az csak egy logó, az fix hogy kommersz módon nincs rajta. A technika ettől még lehet mondjuk, hogy ott van mögötte, csak már nem hangzatos
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
válasz szabonagyur #49473 üzenetére
Hmmm ... és mi baj volt vele, vagy miért váltál meg tőle ?
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Borokafa
őstag
válasz haddent #49476 üzenetére
A szívó csatorna egy bordával ketté van választva, na azért twinport. Vezérlés nálunk az Opelnál a lehető leg egyszerűbb van, csak a vezértengelyek(szívó-kipufogó oldalon is ) szögét tolja el. Talán a régi röpsúlyos szabályzókhoz tudnám hasonlítani. Más gyártóknál sokkal komolyabbak is vannak.
Itt a néha előforduló hibával együtt jól látható:[link][ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Borokafa #49478 üzenetére
Igen a vidit ismertem, itt is van "Double Continuous Variable Cam Phasing", azaz fázistológatos, folyamatos. Jó is az egyszerű szerintem
Egyébként vajon a turbó-benzineknél hogy van a dolog? Ott fogták ezt a sok finomságot (szívócső-variálás, változó szelepvezérlés stb..) és kidobták mert hogy túl bonyolult és nem kell ott a turbó? Szóval egy hót egyszerű tök sima 16szelepes mocira rányomtak egy turbót kész, csók? Vagy van ott is minden, és még a turbo?w333 nem Opel volt
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Nordik #49469 üzenetére
Szerintem igen,csere.
Általában,a külső hőmérsékletet, a külső hőmérséklet jeladó adja, és többségében jobb oldalt lent a hűtőhöz közel van rögzítve.(autóval szembe állva)Azaz,egy különálló alkatrész.Nem hiszem hogy a légtömegmérő végzi a mérést.Viszont valszeg van a légtömeg mérő előtt a vastag csőbe beépítve egy elektromos érintkezős cucc,de az a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő.Nem erre gondoltál véletlenül?Nálam ez külön cserélhető,a légtömegmérőtől függetlenül Két különálló cucc,annyi a közös bennük,hogy mind kettő az ECU-nak küldi a jeleket.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Nordik
őstag
válasz mohabá 007 #49480 üzenetére
Igen erre gondoltam. Légtömegmérő csere előtt rossz volt a beszívott levegő hőmérsékletem, utána jó lett.
Akkor szerintem veszek egy vízhőfok jeladót. nem nagy összeg és most szerelőhöz sincs kedvem vinni, hogy találgassunk. Jól sejtem, hogy ennél a motornál a vízpumpa tetején található az érzékelő ugye? Ahol a termosztát is van.
-
Petyyyyy
addikt
Lenne szíves tartani valaki egy gyorstalpalót a tempomat használatáról G Astra esetén? Merre, mikor, mit kell nyomkodni?
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Nordik #49481 üzenetére
Ami a termosztáton,vagy a hengerfejen van,(ha van ott) az egy egycsatlakozós(egy kis pöcökre kell rádugni egy sarut)
ilyen:
ez adja a műszerfalnak a vízhőfok jelet.(vízhő jeladó vízhő órához)
Neked ilyet,vagy ehhez hasonlót kell keresni,a hengerfejen kell hogy legyen.(de lehet,hogy ez van a vízpumpán)
ilyen:
Ő a vízhőmérséklet érzékelő.Ezt kell kicserélni.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
ALI_G
veterán
válasz mohabá 007 #49416 üzenetére
Hát azt nem tudom, hogy eredeti gyári vagy utángyártottat rendelt, de bízom benne (ismerős). 2 autót is ide viszünk általában és a többi ismerős is elégedett vele, de computerrel nem foglalkozik, nincs hozzá gépe, de lehet szaktudása se
Pesten esetleg tudtok szervizt ajánlani? -
Nordik
őstag
válasz mohabá 007 #49483 üzenetére
Koszi, akkor a vizpumpan lesz. A masik ha jol emlekszek valahol az egr szelep kornyeken van. Esetleg ha eloszor megprobalom megtisztitani? Bar nem gondolom, hogy valamitol is annyira koszos lenne.
Meg annyi, hogy vezetektores is elofordulhat? Bar szep mind a csatlakozo, mind az oda meno kabelek. Ezt hogyan tudnam kimerni? Multimeterem nincs. Valami kis lampaval esetleg? Gondolom a lehuzott csatlakozo labaihoz kellene hozzaerintenem es mozgatni a kabeleket.
[ Szerkesztve ]
-
korobi
aktív tag
válasz F_Gergely #49407 üzenetére
a hűtőt eléggé takarásban van alul a lökhárító által, azt nem volt se időm se kedvem lebontani. a csövet elértem ugyan, de az az összeszorítós bilincs pont olyan irányba áll hogy fogóval nem férek hozzá.
(#49408) mohabá 007: igen pontosan ugyanezt írtad te is. mikor levettem a bilincses csövet, azt megfújtam, de nem igazán szelelt. a szelep irányába meg nem bontottam meg a csövet.
Kicsit pipa vagyok, hogy nemrég volt teljes motorgenerálom, és ilyenekkel kell sz@rakodnom. ráadásul, mondta a szerelő hogy az egyik csövem lyukas volt a szivattyúnál, hétvégén ránéztem mire cserélte és rosszul lettem...
valami hibát is jelez minden induláskor amíg a fékre rá nem taposok. ( volt hátsó tárcsa + betét csere gondolom ott nem volt frankó valami. )érik egy rendes szerviz keresése...
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Nordik #49485 üzenetére
Lehet,hogy a villanyászok megszólnak,de szerintem egy sima kis izzóból csinálsz egy mezei próbalámpát,azzal is meg tudod nézni,hogy van e szakadás.A tisztítás nem lesz elegendő,mert nem a vízzel érintkező rész koszos,hanem a benne lévő bimetálos (vagy másmilyen) hőérzékelős rendszer adta meg magát.Ilyen a felépítése.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz korobi #49487 üzenetére
A szelep a motortében van,hozzáférhető,a ki-be vezető csövek is csak simán rá vannak tolva nem nagy dolog megfújni,hogy szelel e.Ennek ellenőrzését csak azért mondom,mert a rendszer működését az ECU vezérli,ha nem ok minden,a motor dadogós,alapjárat egyenetlen.Sok tulaj panaszkodik,hogy alapjárati motort,oxigénszenzort,MAP-ot cserélt,EGR-t tisztított (cserélt),pill szelepet,házat takarított,de a hiba továbbra is fenn áll.Mi lehet még? Hát pl: a rendszer dugulása.
Ahhoz a nyomorult bilincshez én se férek hozzá.
Az indításkori hibajelzésre csak tippelni tudok:a hidraulika tartályban nem túl alacsony az olajszint?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Declare
őstag
válasz szabonagyur #49491 üzenetére
Ez mit jelent amugy? Marmint, hogy mit jelent az, hogy egy auto "nem jön at"?
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz mohabá 007 #49488 üzenetére
Es ezt a probalampas dolgot pontosan hogyan is csinaljam? mert probalampam mar van.
A masik, hogy voltam autosboltba es 4 szinben aruljak ugyanazt az erzekelot. Boltos szerint mind mas ellenallasu lehet. Jelenleg Bosch van benn, feher csatlakozoval. Most berendeltunk egy masik markat feherbe, mert a Bosch eleg huzos aron volt. Remelem ez meg a gyari ami benne volt. Vajon ez ugyan azt az ertekeket tudhatja?
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Noble Chair EPIC
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest