-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz Borokafa #48946 üzenetére
Jó kis szívó benzines Opel. Nincs is annál jobb.
Az új autó nekem is "megérné". De ide a csillaggarázsba a panel elé soha nem vennék.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Borokafa
őstag
válasz diablo1984 #48952 üzenetére
Ha kell segíteni szólj...
-
Findzs
addikt
válasz Calogero #48937 üzenetére
szintén h astra 9 évesen 60 ezer volt benne
nem is hirdettem sokáig patika állapotban voltúgy néz ki cserés lesz az akksim
terheléses műszerrel már nem frankó de nem cellazárlatos
néztem a spar -ban akciós volt a varta black meg az s3 -as bosch 12900 45ah
egymás mellett voltak mint 2 tojás még a gyár is ugyanaz volt ahol készültek a címkéjük szerint
ti melyiket vennétek?ma ültem egy x1 -es bmw -ben utasként meg meg is tapizhattam amit akartam, a csomagtartót is megnézegettem, pont ilyen volt csak más színben: [link]
nem voltam elájulva tőle, 2 ezres dízel automata váltóval
a belső nekem ahhoz képest, hogy egy bmw nagyon puritán volt, az ülés kényelmetlen, rövid az ülőlapja nem találtam a helyem, a dízel hangja zavaró
a váltás sem volt finom, sima, kis rántást lehetett érezni (kézi váltóval a g astrámban szebben váltok)
a csomagtér kicsi, akkora mint egy astrában
nyomaték azért volt mikor odaléptek neki de érezni lehetett, hogy hamar el is fogy
én biztos nem adnék érte 11 milliót[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Findzs
addikt
válasz diablo1984 #48957 üzenetére
legszívesebben ezt venném de a pénztárca nem engedi: [link]
na meg megveszem aztán úgy alakul, hogy lecserélem a kocsit és senki nem fizeti meg a jó akksit benne
így jártam a h astrába rakott bosch 52 ah s5 -tel is, inkább vettem volna bele gyorsan egy periont eladás előtt, az s5 a mai napig meglenne, jó kis akksi volt 520 indító árammalhaddent:
"bevásárlóközpontokat járja cica-vagonként"[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Declare
őstag
válasz Borokafa #48934 üzenetére
Azert ez ritka eset, de nagyon racionalis
(#48937) Calogero az is az nagyon jo aron ment el 7 evesen
(#48956) haddent Akinek nem futja X5 -re az ne akarjon bmw terepjárót
Azert ez eleg hülye szöveg mar bocs...egyreszt ezeknek semmi köze a terepjarashoz....suv, azaz emelt hasmagassag, telen 4 kerek, amivel könnyen elmesz sielni+könyebb felparkolni a jardaszegelyre+kenyelmesebb beszallni.
Masreszt egy jol felszerelt x1 vagy x3 kerülhet sokkal többe egy kevesbe felszerelt, alapmotoros x5 nel
harmadreszt nekem se kellene x5...hivalkodo, nagy, statusz auto. Ha suvot akarnek, elöbb vennek x1 et vagy x3 at, mint x5 öt.
sorry, de ez azert megütötte a szemem
[ Szerkesztve ]
-
haddent
addikt
válasz Declare #48960 üzenetére
7.3 liter azzal a motorral dögnehéz J Astrában.. én nem értem hogy. Nekem több a H -ban vele és könnyebb 200 kilóval De a 6.7 az 1.4 -es H -val is vicc, szerintem nekem max. úgy jönne ki ha autópályán tempomattal 3000 -et pörögne konzisztensen végig.
Mostanában direkt mentem kímélősen, mentem vadállat módra minden. Mindig 5-600 km közti jön ki egy tankból.
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz haddent #48961 üzenetére
Egyik nap eszembe is jutottal. Ismerosom vezette a kocsim en mellette ultem anyos ulesen. Sracnak 1.4 G astraja van de vezet mar 30+ eve szoval rutinosabb mint en. Roviden es toromren: egy allat.
3asban 50el, mondom ember valtsal mar 2 ezret porog a motor. Erre a valasz mindig az volt neki benzines es porgetni kell, mondom wazz ez dizel nem kell porgetni. Raadasul 50-nel hova a tokombe porgeti mikor 50el lehet menni? 40nel kettesben. Komolyan a vegere mar duhos voltam ra, hogy a francba lehet igy vezetni. 4esbe 60nal valtott. En nem ertem ezt a perverziot mi a reteknek porgetni, raadasul 2 ezernelnigen erosen sziv a turbo, teljesen feleselegesen megy folyamatosan. 2 ezret nalam 5.-ben porog mikor autopalyan megyek nem varosban 50-el... -
F_Gergely
őstag
válasz Declare #48963 üzenetére
Az uj autokra biztos igaz. De a regiekre mint az enyem nem hinnem hogy igaz, nyilvan nem vagyok mernok, de ha csak jozan paraszti esszel nezem:
1700-nal sziv a turbo 2300-on kozel a teljesitmenye 100%-at leadja. Nincs kettostomegum meg ilyen olyan csodamegoldas. En 1500on elvaltok, es az utazo fordulatom is nagyjabol ennyi. Az alapjarat 800-as fordulat. Azt erzi az ember mikor erolkodik a kocsi, pl 50-nel 5.-be nem tudom berakni mert beremeg az auto, szinte alapjaraton megy, nincs ezres fordulat sem. De ez hogy 1500as fordulat keves neki, hulyesegnek tartom mert ez az jelentene hogy gyakorlatilag folyamatosan menne a turbo. Minek? Semmi ertelme. Nem ezert van, nem ez a feladata. Dizelt porgetni hulyesegnek tartom, nem erre van. 2 ezres fordulatra szvsz ott a benzines. 1500as utazoval siman elvan a dizel. Lehet az uj modernre ez nem igaz ahol van mindenfele szuro, meg kettestomegu de hogy az oregebb dizelekre ez nem igaz az is tuti. -
Petyyyyy
addikt
Nyitó hsz-szel mik a tervek? Helyre lesznek állítva egyszer a képek?
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #48964 üzenetére
Nem tudok hozzaszolni.....miutan megvettem a dizeles automat, mutattak ezt a cikket+ismeröseim is akinek dizel van es picit is hozzaertöbben hasznalja, ezt mondta+itt a forumon is szinte mindenki, szoval en erre figyelek es igy is hasznalom.
Hogy egy regi konstrukcioba, mas befecskendezesi rendszer mellett, kettöstömegü, egr, dpf, minden nelkül, mi igaz vagy mi sem azt nem tudom.
Nekem 4000 fordulaton adja le a max teljesitmenyt, 2000 alatt csak akkor hasznalom, ha egyenes vagy lejtös az ut es minimalis gazadassal megyek. Ha gyorsitok vagy emelkedö van, 2000 alatt erezni is, hogy remegösen morog a motort. Elözesnel meg minimum 2500-3000 ig visszavaltok, pont a teljesitmeny miatt.
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #48966 üzenetére
Ha lesz tali szivesen elviszlek egy korre 1500 nalam kenyelmes utazo, 2300at autopalyan porog a motor. En elozesnel nem szoktam visszavaltani csak max ha nagyon gyorsan kell elozni akkor harmasba visszarakom. De nem remeg, nem razkodik kenyelmesen fut. Olajat 10 ezrenkent cserelek, minden szurovel egyutt. Egyebkent pont az olaj miatt lesz bekotve homersekletmero es nyomasmero. En varosban is tempomattal megyek, feleslegesnek tartom porgetni a motort.
Nyilvan havonta en kikormolom, igy a turbo nem ragad le es a rendszer sem kokszolodik el. -
gban
Közösségépítő
válasz F_Gergely #48967 üzenetére
Én ezt úgy gondolom, hogy azon múlik igazából, hogy árt-e az alacsony fordulat, hogy terheled-e ott a motort ahol nincs ereje. Vagyis tolod-e neki ott, ahol nem képes azonnal felvenni a fordulatot.
Tehát a 60 lovas benzinesem igaz hogy nem húz 60-nál 5-ösben, de akkor ártasz a motornak ha nyomod is neki, és erősen (már ha ez értelmezhető 60 ló mellett) gyorsítani akarsz.
Ha gurulsz vele, és nem akarsz gyorsítani, az nem hinném hogy annyira káros.
Ha minimális gázzal is tartod a tempót akkor szerintem nem erőlteted a motort.
De ez az én véleményem, lehet hogy tévedek.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #48967 üzenetére
Azert mondom, nem ertek ennel jobban hozza Viszont az en kocsim is 8 eves es maga a motor...jo eg tudja, 15 eves konstrukcio biztos van. Szoval jo indulattal sem lehet tul modernnek nevezni
Viszont van aki igy vezeti az ujabb dizeleket is es borzaszto hallani es erezni, ahogy az egesz auto morog, remeg es razkodik.... aztan utanna meg ugye halnak meg sorra a kettöstömegük, dpf ek, egrek......es ugye jön, hogy sz@rfosdizelpenztemetö....
tudnia kell az embernek, hogy a sajat autojanak mi a jo
(#48968) gban sima szivo benzinnel tök mind1 mit csinalsz szvsz hidegen ne pörgesd üveghangon, de ennyi kb. Semmi nincs benne, aminek barmi mas arthatna, de a turbosoknal, plane turbodizeleknel, azert van egy ket kenyes dolog sajna
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz F_Gergely #48964 üzenetére
A turbó továbbra is mindig pörög, hol többet hol kevesebbet ahogy épp a kipufogógáz hajtja.
Illetve nem a fordulat árt neki, mert ezen logika alapján akkor az autópályás használat ártana a legtöbbet. A sok terhelés váltás sokkal megerőltetőbb. Illetve pörgetni azért nem árt mert az ideális olajnyomást így lehet fenntartani. De ha bekötöd az olajnyomás mérőt látni fogod, arra én is kíváncsi lennék.Én 1500 alá nem nagyon hagyom esni, pont ezért városban sokszor még 4-be se tudok felkapcsolni, attól függően hogy a forgalom hogy engedi, csak 60 környékén szúrom a negyediket. Talán így kevésbé kokszolódik az EGR és a szívósor.
-
Declare
őstag
válasz Kickass #48971 üzenetére
En is igy gondolom.
Mondjuk abban nem vagyok biztos, hogy a turbot nem szabalyozza semmi, csak a motorbol kiaramlo gaz? Szoval nincs e valami ami visszafogja pl, hogy 4000 nel ne pörögjön annyira? Illetve alapjaraton is forog pl?
A masik a fordulat. Azert biztos a turbo is szivesebben forog egyenletesen 2000 es fordulaton soksok üzemorat, mint 4000 es fordulaton
Szoval ezzel total egyetertek, amiket irtal....de ez csak laikus agyalas a reszemröl
-
mohabá 007
aktív tag
Kedves OPEL tulajdonosok.Homályosítson már fel valaki,mér teccenek ennyire szemérmesek lenni? Miért fedi "jótékony homály" hogy kinek milyen gépsárkánya van.
Ha már egyszer OPEL topik.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Petyyyyy
addikt
válasz mohabá 007 #48973 üzenetére
Minket nem fed homály, első hsz-ben ott a lista kb.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Skizz
addikt
válasz F_Gergely #48964 üzenetére
Ha 5.-ben forog 1500-at 90-nél, az nem gáz. Ellenben ha 1500-nál elváltod a fokozatokat, az gáz, mert az azt jelenti, hogy kb. alapjárat és 1500 között használod ha nem sietsz, ilyen alacsony fordulaton pedig nem épül fel korrekt olajnyomás, nem képződik a kennivalókon megfelelő olajfilm, sokkal jobban kopnak az alkatrészek, mintha engednéd kicsivel 2000 fölé mindig, és ott váltod el. Különösen igaz ez hideg motorra. A turbó meg forog mindig. Gyér olajnyomástól az is jobban szenved, mintha állandóan süvítene úszna az olajban.
-
Declare
őstag
válasz mohabá 007 #48973 üzenetére
Ezt mire irod? Senkinel, nem fed semmi, semmit
(#48974) Petyyyyy jah van egy ezer eves lista, ami reg nem aktualis es nem tölti be a kepeket
Pl, a vw topicban tök jol meg van csinalva. Van egy összefoglalo, milyen motork, mit jelentenek (amik itt is minden x havonta felmerül...melyik lancos nem lancos, mikor erdemes, mit cserelni, odafigyelni stb....meg van lista is kinek milyen autoja van.) Ennek igy van ertelme, masnak nem sok...szvsz
en pl az szivesen megcsinalom, hogy 1-2 mondatban leirom, amit tudok a H astra 1.7 dizelröl....mire erdemes figyelni hasznaltkent, mit mikor erdemes cserelni, stb...az ugy hasznos lenne, ha mindenki megtenne es nem is jönne elö vetesforgokent a szokasos temak, hogy milyen olajat, mikor kell vezerlest...., mikor kell valtani, mikor nem.....
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz mohabá 007 #48973 üzenetére
Azért mert nincs ott az aláírásában mindenkinek?
Nekem egyébként azért nincs odaírva, mert még 10 másik témában írogatok.
Szóval: 1998 Opel Astra F, csapott hátú 5 ajtós, X14NZ, 215ezer km és Marseillerot a színe.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
haddent
addikt
válasz F_Gergely #48962 üzenetére
Arrol jutottam eszedbe hogy a haverod alapjaratnal jobban porgette a dizelt?
Rendben van hogy van nyomatek meg a kettostomegutol ugyse erzi az ember ha haldoklik rangat meg meg egy decivel lejjeb tolod a fogyasztast de szerintem azert a dizelt is lehet meg kell is egy kicsit porgetni, en esdigi tapasztalataim alapja kb atlagban -1000RPM, nehol tobb benzinhez kepest.
De ez kozepen es fenn ervenyes nem legalul.Masreszt pedig en nagyon is vigyazok az enyemre 10 ezrenkent olyan olajat kap amitol meg a leghisztisebb legmodernebb turbodizel v turnobenzin is rozsasat kiufogna illetve hidegen lanyosan kinosan ugyelek arra hogy ne menjen a fordulat magasra, melegen viszont elkenem a szajat sokszor.
Amennyire en tudom es tanultam itt is es mashol is, ez a boldot es egeszseges szivobenzin receptjeDeclare Jo otlet! En is benne vagyok aztan majd valaki felvallalja a topikgazdasagot
AMD ha olvasod mostanabn: opel talalkaval mi lett ?
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz Declare #48978 üzenetére
Akkor első karikában akár pm-ben jöhet egy link az említett topikról, hadd sasolom a nyitójukat.
Másrészt létre is hozhatnál egy logout bejegyzést, amit addig szerkeszthetünk, míg ki nem forr Opel topic nyitó hsz címmel. Mi többiek nyilván hozzászólásokban hozzuk majd a magunkét.
A képeknek szívesen csinálok egy GDrive mappát és akkor fixen meglesznek.Most, hogy vebbful bedobta elsőként, mentem is rögtön az adatait egy ekkcelbe pl. hogy legyen mihez nyúlni.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Declare
őstag
válasz Petyyyyy #48981 üzenetére
Szvsz ez tulbonyolitas
Az egesz akkor fog müködni, ha valaki ilyen topicgazda lesz. Szoval elöször ezt kell valakinek bevallalni. Ha nincs ra ember, lephetjük is a programot.
Utanna meg lehet nyitni a topicösszefoglalot es meg lehet szepen közösen szerkesztgetni
vw topic uuuuuuuuuu micsoda eretnekseg....ezt belinkelni az opel topicba
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
válasz F_Gergely #48977 üzenetére
Én nem akarok beleszólni más dolgába, de az tuti, hogy minden helyzetben jobbat tennél neki, ha legalább kiforgatod 2000-ig. Ha az 5. meg úgy van belőve, hogy 1500@90-nél, azzal nincs semmi baj. De pláne hidegbn, pláne öregebb olajjal sokkal jobb, ha forog, mintha nem. (de friss olajjal is)
-
haddent
addikt
válasz Petyyyyy #48981 üzenetére
Na akkor legyen dolgod így péntek este :
2010, Astra H MK5, Z16XER, 185.000KM+, hófehér.
Skizz szerintem a 2000 is még a bőven nagyon kímélős laza. Most nem arról van szó, hogy ha leesik oda véletlen akkor rugdalja a gázt
(mint én )de folyamatos utazásnál, vagy átlagban, vagy hogy mondjam. Nem Ikarus ez -
haddent
addikt
Hát én beleszerettem. Olaszok mellett azért mehet ám a BMW is a sunyiba. Tiszta M3 forma az egész ami kb. 10 évvel előbb volt, mégis ránézek a kettőre és a Juliska mellett az M3 egy Lada finomságával meg stílusával bír kb.
-
diegho
nagyúr
válasz haddent #48987 üzenetére
Egyik kollégám BMW 1-ese háromszor állt meg motordiagnosztika hibával egy nap alatt a héten, elvitte a márkaszervizbe, ahol rengeteg motorhibás 5 évnél fiatalabb zömében 20M feletti kezdőárú autót látott. Eddig is tudtuk, hogy a BMW motorok elég problémásak, de ennyire?
-
HoaryFox
Topikgazda
Nyitótopikos kinek-mi mutogatásra +1. Én is benne lennék
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
haddent
addikt
válasz Borokafa #48990 üzenetére
Hát én elhiszem, csak nem értem hogy vagy erre képes
diegho én speciel nem tudtam hogy problémásak lennének olyan nagyon, meg nem is erről van most szó, csupán kinézet
diablo1984 hát szeretnék én olyat koala orrot ide a kertbe és igen, mondtam, nekem is feltűnt meg másoknak is hogy tiszta BMW világ. Aztán én ezt azzal egészítem ki, hogy szerintem az bömik iszonyat faragatlan tuskók (az újak csak!) és ez már a rossz értelemben, nem az a természetes vadság. Ez meg kifinomult. Olasz.
-
beg
veterán
válasz haddent #48987 üzenetére
Ehhez mindig is értett az alfa, döglesztő idomokat faragni. A műszaki kivitelezés már más pasta, de teljesen vállalható. Ez meg szimplán szép. Bmw és mazda szerelemgyereknek indul, de az a popsi
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.