-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
3 részes cikk, talán ez a legegyszerűbb és leggyorsabb az infók felszívására
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Sza_Sa
senior tag
Nekem meg termosztát hibám van, az már biztos. 50 foknál is meleg a termosztát utáni cső, átenged.
Ahogy néztem eléggé vacak helyen van, a csövön lévő bilincset le lehet venni úgy, hogy később visszarakható legyen?"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
< DominuS >
csendes tag
Sziasztok
A segítségeteket kérném a következő problémámban . :Van kb 2 hónapja egy Opel Zafira A 1.8 benzin ,2001es évjáratú autóm melyen mióta nálam van a következőket szervizeltem rajta :
- Olaj csere minden szűrővel együtt
- Teljes vezérles csere vízpumpával együtt
- Termosztát csereA autó most teljesen random megáll menet közben és csak nagyon nehezen indul el utána. Gondoltam a főtengely jeladóra mint hiba forrásra , de ez az első Opelem és ha ez is a hiba forrása akkor is jó volna egy két tanács , hogy milyen márkájú alkatrészt vegyek bele , esetleg linkel együtt .
Hátha van itt olyan aki már találkozott a hibával és már megoldotta .Lambdaszonda okozhatt ilyen hiba jelenséget ?
Megtisztelő válaszaitokat előre is köszönöm !
Apple Iphone 11 PRO 64GB | Apple Macbook Air 2019
-
Sza_Sa
senior tag
válasz < DominuS > #81607 üzenetére
Az biztos, hogy a lambda nem okozhat ilyen hibát, sem az első, sem a katalizátor utáni.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
w333
félisten
válasz < DominuS > #81607 üzenetére
AC pumpa ? csak azért mert anyám autója (306) ugyan ezt a jelenséget csinálta, mindenre gondoltam volna csak erre nem, persze nálad lehet nem ez a gond !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
mohabá 007
aktív tag
válasz < DominuS > #81607 üzenetére
"...Lambdaszonda okozhatt ilyen hiba jelenséget ?.."
okozhat "csikkemsincs" jelzőlámpa nem jelez?Nem dob hibakódot?
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Lajos1966
tag
válasz athomi #81560 üzenetére
Hideg indításnál hallottad az ún. "traktor"-hangot.Később már nem jelentkezik,mert felépül az olajnyomás.Ez sajnos az XER-motor "sajátossága".
A hidegindítás utáni magasabb pill.fogyasztás teljesen természetes jelenség,hiszen a hideg motor dúsabb keveréket kér.Ahogy melegszik a motor,azzal arányosan le is csökken ennek a mértéke (nálam 0,6-0,7 között szokott lenni). -
adorjant
senior tag
válasz < DominuS > #81607 üzenetére
A leírtak alapján akár ECU hiba is lehet
Ha kicsit hűl,utána egyből beindul? -
Sza_Sa
senior tag
válasz mohabá 007 #81611 üzenetére
Jogos. Én az alapjel behelyettesítésére gondoltam.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
< DominuS >
csendes tag
válasz adorjant #81613 üzenetére
Eddig levettem az akksiról a sarut majd vissza tettem és indult pöccre. De legutobbi megállásnál már nem akart elindúlni az elöbb leírt “trükkel” sem. Kb 10perc bénázás és indítgatás után pedig elindúlt és azóta is vígan megy kb 1 napja ....
mohabá :
Nem jelezz semmi hiba lámpa de elviszem egy motor diagnosztikára .[ Szerkesztve ]
Apple Iphone 11 PRO 64GB | Apple Macbook Air 2019
-
Szada85
aktív tag
válasz < DominuS > #81616 üzenetére
Esetleg azt nézd meg, hogy amikor produkálja a hibát, ha ilyenkor kiveszed a kulcsot a gyújtáskapcsolóból, majd újra berakod, és gyújtásra rakod az autót ( amire ugye a müszerfalon a visszajelzök is felgyulladnak ), akkor a motorellenörzö lámpa ( ez a sárga, Motor formájú ikon ) nem villódzik-e (legalább párat).
Barátnö G Astra Cabrioja mutat hasonló tünetet ( a legváratlanabb pillanatban leáll a Motor, és utána van, amikor elsöre, de van, amikor sokadjára újra próbálva indítható újra ).
Barátnöm autóján ilyenkor kulcs berakásra, gyújtásra fordítva párat villódzik a motorellenörzö, majd csak teker az önindító, de nem indítható az autó.Némi googlis keresés után angol fórumokon találkoztam hasonló hibaleírással, ott azt írják, hogy az immobiliser tud ilyet csinálni, hogy valami hiba miatt ( kontakt hiba, transzponder hiba ) elveszti a kulcs jelét, ezért letiltja a motort (ezért le is áll, majd utána sem indítható újra ). Mi a héten visszük szervízbe - mivel egy kulcs van csak hozzá, amúgy is kap egy újat, ott márkaszervízzel is ránézetünk erre is - kíváncsi leszek, ök hallottak-e erröl, vagy hasonlóról.
-
-
Sanki
addikt
Rámértünk az akksira, 12,07 V van benne.
Felhoztam tölteni, de nem tudom, hogy kell e valamit az akksin "felnyitni" a töltés miatt.Típusa: Bosch S5 silver plus 52Ah 520A 001
A tetején van 1 rész, de feszegetni nem akartuk.. Illetve a leírásában sem említ ilyet.
-
Szada85
aktív tag
válasz < DominuS > #81619 üzenetére
Hogy konkrétan mi okozza a hibát még nem sikerült nekünk sem kideríteni. A legtöbb szervízes is csak a fejét vakarja, mivel ha ott helyben nem sikerült reprodukálni a hibát, akkor hiába olvastak diaggal, néztek hibatárolót, mert nem volt benne semmi. Márpedig szervízkor persze minden pöpec Volt, ahogy azt Murphy bácsi is megmondta.
Elsö nekifutásra meg lehet próbálni a másik kulccsal is, ha azzal is csinálja, akkor jöhet a következö gyanísított, maga a gyujtáskapcsolónál lévö immo-gyürü.
Mi holnap átvesszük a vatta új kulcsot az autóhoz, meg fel is programozzák hozzá a márkaszervízben, ott meg fogom kérdezni a srácokat, hogy erröl a hibáról hallottak-e, mi az Ö álláspontjuk, milyen megoldás jöhet szóba. -
Sanki
addikt
válasz molnarpeter #81621 üzenetére
eurotec charger wpew201 6/12v
Jelenleg 3A körül tölt. -
Kun89
csendes tag
Sziasztok! A vélemenyetekre lennek kivancs hogy milyen motorok ezek az uj 1.4 turbos és 1.6 turbos motorok megbizhatoság szempobtjából? Ajánlott motorok ezek vagy ezeknek is vannak olyan nagy hibái mint pl a vw TSI-k nek mint pl lekormolodas vagy a vez lanc szakadás.. előre is koszonom a segitseget..
-
Jofi81
őstag
Létezik, hogy egy felújított önindító csak 3 évet bírjon? Mentem vele azóta kb. 40 ezret, eddig mindig simán indult, ma reggel is. Megálltam vele a Lidl-nél, aztán mikor végeztem, már meg sem mozdult...
-
Petyyyyy
addikt
válasz < DominuS > #81628 üzenetére
Méghogy létszi??? Munez melegít...!
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Sanki
addikt
Kb összesen 4 órát volt töltve az aksi, olyan 13.1 V volt benne reggel. Levittem, beraktam a kocsiba és indult is elsőre.
Ettől függetlenül meg fogom nézetni.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Elhoztam a gepet szerelohoz. Megnezi mi lehet az a hang. Ezert is nagyon jo nekem ez az uj szerelo. Megyek meloba , kocsit bedobtam hozza, megcsibalja este jovok es elviszem. Nem kell nekem ott allni es varni amig kesz leszbstb.....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
athomi
veterán
Jut eszembe, H Astránál ha nincs a vezető mellett külön gomb az ajtók lezárására, akkor le sem lehet zárni az ajtókat?
Focus mk2-ben ilyen esetben a kilincset kell benyomni és akkor lezárnak az ajtók.[ Szerkesztve ]
-
-
Sukta 95
tag
Facelift (2014) elottiek m32 valtoja vacakolhat. Olajcsere a mindenuk, en nem hallottam olyan problemakrol, mint a tsi-nel volt a korai idoszakban. Oda kell rajuk fugyelni, hosszu ut utan kicsit jaratni, mielott leallitja az ember, stb es sztem nincs veluk gaz. Nekunk is 1.4t van, igaz csak 3 honapja. (felteve, hogy j astrarol van szo) K-nal szerintem meg ennyi gond sincs.
[ Szerkesztve ]
www.maon.hu Online marketing. Neked.
-
amargo
addikt
-
Sza_Sa
senior tag
Hátha tudok segíteni. A j 1.4 net motorját dícsérik, csak a kasztni súlya miatt nyög szerencsétlen motor, ezért aztán a fogyasztása nem baráti. Előnye, hogy szívócső befecskendezéses, nem koxolódik. Az 1.6 sidi már közvetlen befecskendezős, több törődést igényel.
A k astrával debütált 1.4 és 1.6 már mind közvetlen befecskendezéses.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Szada85
aktív tag
Kezdésnek ez egy hasznos oldal lehet:
-
Sukta 95
tag
Talán 2014-től már újabb váltó van. Jól írta a márkatárs, a trafó az, ami gond szokott lenni, valamint a gyertyákra allergiás, a gyárit szereti.
Az 1.4t-t nem mondanám már szenvedősnek azért, pláne optimalizálással. Az már egész jól mozgatja az autót, főleg, ha mondjuk a szívó 1.4, 1.6-hoz hasonlítod. Fogyasztása sem gáz, az elmúlt három hónap átlaga vegyesbe kerek 7 liter. Városban is 8 körül van, pedig nincs tojás a lábam alatt (az előd 1.6b c4 megevett 11-et is városba...)
[ Szerkesztve ]
www.maon.hu Online marketing. Neked.
-
Szada85
aktív tag
válasz < DominuS > #81628 üzenetére
Üdv.
Ma megvolt a márkaszervizes kör, elkészült az új kulcs is a G-hez.
Mivel nem volt meg a Passkártya az autóhoz (amin rajta van a security-kód, ami kell a kulcshoz), ezért ezt pluszban le kellett kérni az Opel rendszeréböl, így összesen volt 66 ezer Ft (távirányítós kulcs+programozás (55 ezer), plusz a lekérdezés (11 ezer)).Srácok kicsit belemásztak software-rel az autóba, és volt is tárolt (de valóban nem mutatott) adat a hibatárolóban, ami szerint a motorvezérlö (ECU) vacakol, és ezért áll le az autó.
Ismert hiba a G Astra/Zafira esetén, mivel a motorvezérlö a motortérben van a motor közelében, a zord körülmények pedig elöidézhetik ezt...Éljenek a tervezök...
Egy gyári új ECU ~300 ezer Ft (nem elírás), azonban van cég Pesten, akik ilyen elektronikák (ABS, Motorvezérlö, stb.) javításával foglalkoznak garanciával. Ök a Pixelfix.
Beszéltem is velük, a Z18XE ECU-ját 45 ezer Ft-ért javítják, reggel leadod, aznap, vagy legkésöbb másnap kész a javítás. Kizárólag kiszerelt ECU-t lehet odavinni, mivel nekik nincs szervizük, aki kiszerelje az autóból, tehát ezt a tulajnak kell megoldania.
Mivel holnap megy az autó másik szervizbe karbantartásra, ezért ott ki is vetetjük az ECU-t, és viszem a srácokhoz javíttatásra, meglátjuk az eredményt.
Vége az elsö felvonásnak.
[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz Szada85 #81641 üzenetére
Aztarohadt.
Most kotortam elő unalmamban a bicskakulcs ötletét.
Lehet nem is tudjuk megcsinálni, mert olyan kivitelű a pengém, de az árakkal nagyjából tisztában vagyok már.
Mivel én plusz egyet szeretnék, ezért:
Kulcsház elektronikával - 5K (és itt a poén, mert nyilván nem egy gyári minőség, azt kérem meg kell fizetni, nincs sumákolás. Cserébe meghatározóan jó lesz a minőségérzet - ami pedig nem utolsó szempont)
Erre jön még egy gyári IMMO chip - 4,5K
A programozást meg lendületből megcsinálja a szerelőm, mer ilyen jó arc.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Tikakukac
titán
-
Sza_Sa
senior tag
válasz Szada85 #81641 üzenetére
A kulcsnak horror ára van, pedig én is gondolkodtam a cserén, de csak azért mert már látszik rajta a 150k km.
Egyszer ha jó kedvem lesz lehet, hogy rendelek egyet. Jó lenne csak a ház is de aftermarket cuccot nem veszek, gyári meg nem tudom van-e."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Tikakukac
titán
-
Szada85
aktív tag
@to all:
Az autó ugyan két kulccsal jött, de az egyik halott teljesen (elemtartó leszakadva, immo chip hiányzott, tulaj bevallottan leejtette párszor), a másik pedig elég csoffadt, kopott állapotú, elemtartót ezen is a SüßMária tartja a helyén, a mikrokapcsolók sem túl acélosak rajta, szóval szerettünk volna egy patent, gyári minöségü kulcsot, ami sokáig jól fog szolgálni, és ez jött kézenfekvö opciónak ismerös által.
Így inkább csak infónak szántam, ha valaki ilyesmiben gondolkozik legalább lát hozzávetöleges összeget egy gyári Opel Márkaszervízböl/szalonból gyári távirányítós kulcs árát illetöen.
-
ArthurShelby
addikt
válasz Szada85 #81641 üzenetére
Nem pontosan emlékszem már miért kellett a kulcs csere, az immo volt a rossz, vagy az elektronika a kulcsban? Mert ha nem az immo, azt csak simán át tudod tenni másik kulcsra, és újra tanítani.
Nekünk is volt már a fulladásos hiba az ecu miatt (A zafi), és ezt egy specialista (Bánhegyi Gábor) javította meg anno (jó szakember, ezért is meri megkérni az árát).
Bár nálunk mondjuk a legnagyobb áttörést a pillangószelep tisztítás hozta meg (bár ezt már saját szerelő csinálta később), szóval ezt is ajánlom mellé, ha fulladásos, illetve alapjárat problémátok van.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
< DominuS >
csendes tag
válasz ArthurShelby #81648 üzenetére
Opel Zafira A 1.8 benzin 2001
Teljesen Random lefullad és csak úgy indúl el ha az akksi saruját leveszem majd vissza rakom .
A hibatárolóban van egy P1600 -as hba ami az ECUra utal .
A fojtószelep házam tiszta .
Autóvillamosági szervizba vigyem ? Vagy muszály a márka szerviz ?Apple Iphone 11 PRO 64GB | Apple Macbook Air 2019
-
ArthurShelby
addikt
válasz < DominuS > #81649 üzenetére
Na ilyenről én nem hallottam, hogy, valami miatt (pl saru visszatétel) beröffen a motor.
Általánosságban elmondható szerintem, hogy a márkaszervizek (modom szerviz Szada85 ) kevésbé jók.
Az szokott lenni, hogy a márkaszerviz éhbéren kinevel egy szerelőt, aki (mint később kiderül) tehetséges, majd ez a szerelő idővel kiválik (de a jó kapcsolat, infó áramlás megmarad) és saját vállalkozást nyit (mert így 1000-szer jobban keres).
Pont az említett Bánhegyi Gáborról ezt nem tudom, de másik 2 ilyenről tudok. (mind 2 villamosságis)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat