Új hozzászólás Aktív témák
-
Atos23
senior tag
A programozás szép és hasznos dolog. Én IT Supportban dolgozom, valószínűleg abban is fogok megöregedni. Programtervező Informatikus diplomát csináltam tavaly 30 évesen, jelesre, és dicséretes szakdogát (programot) írtam.
Ennek ellenére fél évvel ezután most a tudásom arra jó, hogy ügyesebben próbálok bánni az erőforrásokkal a napjaim során.
Summa summárum egy informatikusnak szerintem is érdemes tudnia programozni, de nem OOP (magas) szinten. -
#35193216
törölt tag
válasz MrSealRD #3698 üzenetére
Egyetértek, hogy a különböző területeken dolgozó informatikusoknak nem egyformán kell tudnia. A példa viszont rossz, mert épp a fogorvos van külön szakon, még ha nagy az átfedés aközött, amit ők és az általános orvosok tanulnak. Pl. ha azt mondod, hogy nem a nőgyógyász fogja a szívműtétet végrehajtani, akkor az jó példa lett volna. A fogorvosok például anatómiából könnyebbet tanulnak, nagyjából félúton van az orvosi és a gyógyszerész anatómia között a tananyag mennyiségét tekintve.
De nem véletlenül írtam, hogy a programozás példa volt, az üzemeltetési ismeretek is 0-hoz konvergálnak annál, aki csak elvégezte az egyetemet, de pluszban semmivel sem foglalkozott, ami informatika.
-
MrSealRD
veterán
válasz #35193216 #3697 üzenetére
másrészt nem csak a programozónak kell tudnia programozni.
Ez így sajnos nagyon pontatlan... A tudás szint ami különbséget tesz IT-n belül... Valamekkora átfedés van más területekre... Ennyi erővel lehetne hozni a linux ismereteket, vagy a virtualizációt MS, meg Vmware környezetben... Akik ebben melóznak biztos nem fogják befonni a szemöldöküket, ha egy monitoron látnak néhány sor kódot. Na de nem is ők írják a vállalat irányítási rendszereket...
Csak, hogy elővegyem a klasszikus példát. Minden orvos tudja, hogy működnek a dolgok belül, de végül mégsem a fogorvos fogja kivenni a vakbeled...Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
#35193216
törölt tag
válasz Mercutio_ #3680 üzenetére
Ez inkább az a szitu amikor a végzett zenész múlt századi, manapság nem játszott darabokat tud fejből, de a hangszerét kellő szinten használja és egy új darab megtanulasa se annyi idő és olyan színvonalú vissza adást jelent mint egy zenei középiskolásnak.
A zeneművészetin valóban ez a helyzet, csak oda ugye nem vesznek fel senkit, aki nem tud eleve játszani a hangszerén. Az informatika szakokra viszont felvesznek olyat, aki nem tud programozni, és el is tudja végezni anélkül, hogy megtanulná rendesen.
-
#35193216
törölt tag
Ez attól függ, ki mit hasznosít belőle. Ha csak végigbulizza az egészet, mint ahogy legtöbben teszik, akkor sok értelme a jövője szempontjából nincs, ezzel együtt mondom, hogy szellemi fejlődés szempontjából még ekkor is lehet értelme. Ha tényleg nyitott szemmel jár, akkor viszont lehet.
-
#35193216
törölt tag
válasz skoda12 #3683 üzenetére
Öcsém volt Erasmuson, de nem itthonról, hanem osztrák egyetemről ment ki egy fél évet Olaszországba. Neki sem számítottak be semmit, de lehetőséget biztosított a küldő egyetem, hogy az összes tárgyból levizsgázzon utólag, a félév végén. Igaz, ezt elég nehéz lenne elképzelni egy komoly képzésnél, ahol mondjuk laborgyakorlatok, sok-sok ZH vagy akár rendszeres számonkérés is van, mert ő gazdasági szakon tanult.
-
axioma
veterán
válasz skoda12 #3683 üzenetére
En peldaul - mar meg nem mondom milyen neven futott akkor, de nem erasmus - otodevben mentem ki. Mondjuk bonyolult voltam, mert keresztbe kasul pakolgattam, osszevonogattam a feleveimet meg a diplomazasokat ugy alapbol is, de konkretan a progtervmat (volt Jate) otodev masodik felet toltottem kint, az egyetlen megmaradt szakdogairasra megkaptam az alairast (bar hm, nem volt az teljesen jogos mert nem nagyon csinalgattam kint, de ez csak rajtam mulott, na meg hatternek ott volt a fejemben, hogy volt mar masik), es igy nem vesztettem vele felevet, csak annyit hogy - egyebkent temat valtva, a kinti egyik tantargyamra alapozva - melo kozben kov. februar kornyeken diplomaztam le, mert nem fert mar bele a diplomamunka megirasa (januar elejetol majus elejeig voltam kint).
-
skoda12
aktív tag
válasz KergeK@csa #3689 üzenetére
Nem írtam, hogy a kettő egyenlő lenne, pláne nem kötelező gyakorlatra gondoltam, mert önállóan is lehet jelentkezni suli mellett gyakornoki pozicióra akár fél évre is. Arra próbáltam rávilágítani, hogy nem feltétlen kell külföldre menni csak azért, hogy idegennyelvet használhasson az ember minden nap és kapcsolati hálót építsen. A munkatapasztalathoz meg semmi köze nem volt a hsz-emnek.
-
KergeK@csa
tag
válasz skoda12 #3685 üzenetére
Kötelező gyakorlat == Erasmus? Wtf.
Nem voltam Erasmus-on, így hát nem önigazolásból kell védenem, úgyhogy bátran vállalom, hogy ez nettó hülyeség. (Ellenben viszont rendszeresen interjúztatok (és veszünk fel) juniortól-seniorig embereket, úgyhogy a munkáltató oldalát remekül látom.
A kötelező gyakorlat egészen konkrétan semmit nem ér, kb. elolvasásra sem méltó munkatapasztalat szempontjából. Talán fél év környékén kezdődik az, hogy pályakezdő, de már volt valamennyi munkatapasztalata.
És munkatapasztalat alatt azt is értjük, hogy képes bejárni napi 8 órát, nem anyukája keltegeti naponta, hogy mennyire önálló.
(És igen, ez egy Erasmus-nál egészen jól ki tud derülni.) -
vzozo
senior tag
válasz skoda12 #3685 üzenetére
Vagy nem. Ha elmész Erasmusra, és nem bulizol végig, akkor tutira megszerzed ezeket a tapasztalatokat. Bulizással is részben. Illetve azt nem kell tudnia a munkaadónak, hogy mit is csináltál ott, és olyanról sem hallottam, hogy az Erasmus vagy bármilyen külföldi tapasztalat negatív tényező lett volna a felvételinél.
Ezzel szemben nem egy multihoz került ismerősöm van, akik ott vannak, és évek alatt még csak egy külföldi munkára vagy tréningre sem jutottak el. Na igen, ezt a válságos - cost cutos résznél nem is említettem: bizony a tréningek nagyon sok helyen meg lettek vágva, és maradtak az online oktatások...
-
skoda12
aktív tag
válasz Oppenheimer #3678 üzenetére
Nálunk is már a tanárok írtak mailt a levlistákra, hogy gyerekek lécci menjetek ki erasmusszal, mert nincs kihasználva és ez milyen ciki meg mekkora lehetőség ...
Hát jah, csak elfelejtették megemlíteni, hogy kinti tárgyak nem ismertethetők el itthon, szóval kapásból összeszed az ember 1 félév csúszást plusz mivel a legtöbb tárgyból nincs kereszt igazából 1 év lesz az inkább. True story. -
azbest
félisten
válasz Mercutio_ #3680 üzenetére
Itteni diákként azért picit más az Erasmus fekvése. Anyagi oldalról nézve is kell valamennyi tőke, mert az ösztöndíj az főleg a diákszálló díjára elég. A fiatalok indulási hajlandóságát sem segíti, hogy nálunk nem építik az önbizalmukat, hanem ahol érik alázzák őket.
Egy nyugati gyerek, amikor idejön, akkor komplett lakást bérel, felveti a költőpénzt és tele van a nyugaton általános önbizalommal, mert nem az alapvető dolgok eléréséért kell küzdeniük, mint az ittenieknek. Az otthonról hozott mentalitás az, ami visszafogja az itteni fiatalokat. Nem konkrétan rád értem, hanem úgy általában.
-
Mercutio_
félisten
válasz #35193216 #3659 üzenetére
Ez inkább az a szitu amikor a végzett zenész múlt századi, manapság nem játszott darabokat tud fejből, de a hangszerét kellő szinten használja és egy új darab megtanulasa se annyi idő és olyan színvonalú vissza adást jelent mint egy zenei középiskolásnak.
djgeg:Nem csak a BME-n, a gyerek BGF pénzügy szakos és hiába noszogatjuk magyarázzuk, hogy csak profitálhat belőle nem érdekli az Erasmus
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
djgeg
őstag
válasz Oppenheimer #3678 üzenetére
Mármint BME-ről?!
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
djgeg
őstag
válasz Oppenheimer #3676 üzenetére
"keresztes hadjáraton "
Ha tényleg ez a helyzet akkor ez azért érdekes. Papíron azért elég jónak tűnik ha pedig ennyire alacsony a bekerülési limit akkor nem igazán értem.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
Oppenheimer
nagyúr
Aluljelentkezés van a pályázaton, így végülis az megy aki akar (talán 4-es átlag kell hozzá). Persze bukdácsoló, keresztes hadjáraton lévő embereket még egy plusz teher nem érdekel, szóval kevés olyan ember van, akit érdekel, de nem tud bekerülni.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
djgeg
őstag
válasz Oppenheimer #3674 üzenetére
Ezek szerint félreértettük egymást a bekerülő magyarokról. Az egy dolog, hogy páran részt vehetnek, és "társaságként" megéri felvenni a külföldi diákok mellé, de ez nem azt jelenti, hogy beböfented, BME-n hogy szeretnék részt venni és bam átvesznek... Többek között max párat, tekintve az ember mennyiséget ami ott van.
Nem gondolom, hogy kamuznál, csak azok mellet nekem ott tanuló diák aki mesélt róla és az alapján nagyon nem arról van szó, hogy egy az egyben a BME-s képzés és tananyag van átemelve. Vannak tanárok és kutatót teljesen máshonnan, és normálisabb a tananyag azok alapján amit láttam belőle.[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
-
-v-
addikt
válasz Oppenheimer #3672 üzenetére
(Recski és Szeszlér)
aajjaj ..
-
Oppenheimer
nagyúr
Akkor ne higyjél nekem. Bojár Gábor milliárdosként ezzel akar adni valamit a magyar társadalomnak. Ha egy magyar részt vesz AIT-s képzésben, csak annyit kell cserébe tennie, hogy az amerikai diákoknak segít az ékszakai életben boldogulni, el kell velük menni kocsmázni meg bulizni, mert nem ismerik a jó helyeket.
Én azért nem vettem részt ezen, mert egyrészt nem érdekel az entrepreneurship világ (ebben különbözik csak a BME-s anyagtól) a maradék tárgy ugyan az a matek/grafika lett volna, amit már tanultam, harmadrészt a graphisoft park kurva messze van a BME-től és otthonról is.
Mellesleg egyik ismerősöm aki részt vett, mesélt róla. Szóval nekem az alapítótól (Bojár Gábor), 2 ott oktató tanártól (Recski és Szeszlér) és egy résztevőtől vannak infóim.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
djgeg
őstag
Ha a nagy neveket nézzük akkor mondjuk lenne 10 a világon (elit). A "TOP"listákról meg az egész egyetemet rangsorolni szerintem baromság... a szakokat még talán van értelme.
Viszont, ahogy említetted is... milyen szempontok alapján rangsorolják és ki?!"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
-
#35193216
törölt tag
Sajnos ez a hazai felsőoktatás sajátos finanszírozása miatt alakult ki. Ha 50 fővel is ugyanazt a pénzt kapnák meg az államtól, akkor nem lenne ilyen.
A másik pedig nem is a hallgatók minősége, hanem a hozzáadott érték, mert ez lenne a valódi mérce. Ha 300 hallgatóból fokozatosan kiszórnak 250 hülyébbet, akkor persze, hogy a maradék 50 megállja a helyét a munkaerőpiacon, csak ilyenkor kérdés, hogy mit is adott ehhez hozzá az egyetem.
-
djgeg
őstag
válasz #35193216 #3661 üzenetére
Hát mondjuk igen. Szerintem egy oktatási intézmény nem azért jó mert pl 300 ból végül csak 50 végzi el... Vajon mit keresett ott a másik 250 akkor? Az egyetem miért vette fel? Jaaa, hogy kell a pénz? jaaa Nagyon ELIT.
Szerintem egy ELIT iskola, alapvetően csak olyanokat venne fel akiket képezni is tud és akik el tudják végezni azt. (Persze mindenhonnan buknak ki, csak nem mindegy, hogy a túlnyomórésze a tanulóknak vagy csak elenyésző...)(#3663) emvy
Itt jön képbe, hogy kinek mi az elit. Magyar szemmel nem lehet az az elvárás szerintem, hogy egy MIT szintet hozzunk... Egyébként egész EU ban nagyon jó helyeken végez a CUE .... Legtöbb szakon top 10-30 ban benne van tudtommal és nagyon jó a megítélése mind az képzése.
Neked mit jelent egy elit Felsőoktatási intézmény?
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
#35193216
törölt tag
Igazság szerint a magánintézményekből még a jó középút nem született meg itthon. Létrejött ugye a GDF, amely aztán azok gyűjtőhelye lett, akiket máshová nem vettek fel, és a színvonal a béka segge alatt volt, a Bojár féle magánintézmény meg színvonalas ugyan, de nagyon nem olcsó. Olyan intézmény is kellene, amelyet 100%-ban az IT vállalatok finanszíroznak, nincs tandíj, és csak a (felvételi alapján) legjobbak kerülhetnének be.
-
djgeg
őstag
válasz Oppenheimer #3657 üzenetére
1, ATI oldalon, pont hogy nekem diák felől van infóm, és vannak BME-s tanárok, de nagyon nem csak azok és nagyon nem ugyan az a tananyag.(válogatott mind a két téren) Az ingyen résztvevős story-ról pedig egyáltalán nem hallatom semmit, elég érdekes lenne ha neked BME-ről még ha elég jó is a kapcsolat a 2 "szervezet" között, ha tényleg ingyenesen és könnyen részt vehetnél (Nagyon nem az a koncepció és k kevés magyart láttam ott, aki ott volt, k sok pénz után és ajánlás útján.)
2, Kisebb csoportban ahol oda is tud figyelni rád a tanár és sokkal normálisabban oktatja le neked a tananyagot biztos a motiváló, hogy a "kisebb a csoport és ciki ha nem tudsz valamit"...(#3656) Mercutio_ Mert a magyar Akkreditációnak van fogalma az elitképzésről, vagy csak a "papíron" dolog érdekel. Egyébként nagyon meglepődnék az általam linkelteken, ha nem lenne az. Főleg monjduk a CUE-n.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
#35193216
törölt tag
Szerintem itt összekevertek két fogalmat, amelyre mindkettőre szokták használni az elitiskola kifejezést. Az egyik az olyan intézményeket takarja, amelyeknek a képzései a tehetősek privilégiuma. A másik pedig a pórnép számára nyitott, de erősnek számító intézmények. Az megérne még egy misét, hogy utóbbinak Magyarországon egyetlen mércéje, hogy mennyire szórják meg a népet, de ez egy másik kérdés...
-
#35193216
törölt tag
Azért mondjuk ciki lenne, ha olyanok kerülnének ki a zeneművészetin zongora szakról, akik nem tudnak zongorázni, de zeneelméletből, zenetörténetből pengék. Még ha zongorázni nem is az egyetem tanítja meg őket, ez tény.
Lehet, hogy szar suliba jártam, sőt tény, csak az a probléma, hogy kívülről a munkaerőpiacon jó suliként tekintenek rá, én meg tudom, hogy mi van a máz mögött. Emellett ismerősöktől ugyanazokat a problémákat hallom vissza más intézményekből, ezért gondolom, hogy nem egyedi jelenség, hogy a felsőoktatás köszönő viszonyban sincsen a munkaerő piaci igényekkel, legalábbis informatikai területen. Egyszerűen arra építenek, hogy úgyis olyanok végzik el, akik érdeklődnek, valamint van némi eszük, hogy átvergődjenek a szopatásokon, így aztán végső soron nem kapnak a munkáltatók rémesen rossz munkaerőt, csak éppen ebben semmi érdeme az intézménynek.
Az biztos, hogy rosszul mértem fel a helyzetet. Ha újra kezdhetném, nem azt csinálnám, hogy még jobbnak mondott suliba mennék, hanem a legkönnyebben elvégezhetőt választanám ki, így több időm jutna hobbi fejlesztésre, és már 1. évben keresném a szakmai gyakorlatot.
4.5 év tapasztalattal? Ja úgy a dupláját.
Nem hiszem, mert csak juniorként tudnék elhelyezkedni, mivel több szempontból is sok a hiányosságom.
-
Because
őstag
sziasztok!
szerintetek 30 évesen bele merjek vágni egy mérnök infóba és ráadásul levelezőn? lenne értelme 36-37 évesen kikerülni pályakezdőként? (itt beleveszem, hogy semmi előképzettségem sincs és főállás mellett az adott tantervet nem mindig lehet teljesíteni)
jelenleg munkanélküli mechatronikai technikus vagyok (operátori állásokat ajánlanak sajnos csak a környéken, költözni nem éri meg albérlet sokat elvinne) -
Oppenheimer
nagyúr
AIT-n BME-s tanárok oktatják 1-1-ben ugyan azt, mint a BME-n. Ott a képzés minősége abban van, hogy a hallgatók jobban motiváltak:
1) kurva drága tandíjat fizettek (vagy fizeti a sulijuk), és ha már ilyen drága, akkor komolyan is veszik ---> napról napra készülnek az előadásokra is
2) kisebb a csoport és ciki ha nem tudsz valamit
Erről az alapító beszélt nekünk, mert BME-sként ingyen részt vehetsz az AIT programjában. + szakmai tudást nem ad, de amerikai kapcsolatokat igen.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
djgeg
őstag
Hmmm mit szólsz mondjuk ezekhez?
[Aquincum Institute of Technology] (Igaz ez papíron amerikai egyetemekről jelentkező "cserediák" programot csinál)
[Central European University]Ezekről eddig csak jót hallottam, kiscsoport, friss technológia és releváns oktatók. Tudomásom szerint egyik sem elérhetetlen a magyar "pórnép" számára sem. (Méretes pénztálcával és megfelelő ajánlással)
Persze kinek mi az "Elit", de nekem az az oktatási intézmény aminek nagyok az elvárásai és kb csak a legjobbakból válogat akiknek majd kiemelkedő oktatást, későbbi kapcsolatrendszert és karrier lehetőséget nyújt.
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
djgeg
őstag
"elitegyetemen " "mondjuk a BME-n" "ország legjobbjai,"
Te ezt komolyan is gondolod, vagy valami vicces szívásból kihagytál minket? Elitegyetem? Ország legjobbjai? Magyar felsőoktatási képzésről beszélünk? Nem degradálom le a magyar egyetemeket, vagy a képzésüket. Vannak normálisak... de hogy ELIT ... "BME".. pffff.. hagyjuk már... "Ország legjobbjai"....
Ha körbe nézel akkor már itthon is találhatsz tényleg ELIT sulit, csak nem igazán a felvételi kisegítő könyvben (ára se az...) Ha pedig elit és tényleg elit képzésről beszélünk azt itthon nem fogod megkapni.Persze kinek mi az elit... Ebben a csodálatos véleményem szerint oktatás oldalon vészesen romló országban...
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
KergeK@csa
tag
"Olyan emberek vesznek körül mondjuk a BME-n, vagy ÓE-n, akiknek hasonló az érdeklődési körük, az ország legjobbjai, és akikkel rengeteget tanulhattok egymástól."
A jobb egyetemek hasznát közel sem vitatnám (bár az elitegyetem szótól ódzkodnék), de remélem a kiemelt részt nem a diákokra értetted.
Nyilván a tanárok átlagban jobbak, mint kevésbé jó egyetemeken, ezt még megértem.De diákokról nehéz ilyet általánosítani, főleg mert ezen a szinten ritkán van olyan (nem iskolai, szakmai!) tapasztalatuk, amit el lehetne eltanulni hisz 99%-uk még sehol nem dolgozott.
(Elég keveset jelent a későbbi szakmai tudás tekintetében, hogy valaki egyetemre úgy jön, hogy tök jól derivál p. ) -
veterán
válasz #35193216 #3639 üzenetére
A kollégák elég sok mindent leírtak már előttem. Az a baj, hogy te a saját mikrokörnyezetedből indulsz ki, egy vidéki főiskola diplomájával a kezedben. Hidd el, hogy egy elitegyetemen nagyon sok hasznos, és naprakész tudásra tehetsz szert. És senki sem említette, pedig talán a legfontosabb: a közösség. Olyan emberek vesznek körül mondjuk a BME-n, vagy ÓE-n, akiknek hasonló az érdeklődési körük, az ország legjobbjai, és akikkel rengeteget tanulhattok egymástól.
Azt pedig vitatom, hogy felesleges tárgyak lennének az egyetemeken. Én eddig mindből tudtam profitálni, mert olyan beszélgetésekbe is be tudtam kapcsolódni, amik ezen témák ismeretét követelték meg. A nagy cégeknek pedig nem code junkiek kellenek, hanem olyan arcok, akik a programozás mellett széles látókörrel is rendelkeznek, hogy önállóan tudjanak projekteket vinni. Üzemeltetésen talán kicsit másként megy a dolog, de ott sem árt, ha képben vagy.
-
Blaise
veterán
válasz Oppenheimer #3646 üzenetére
Levendovszky?
-
őstag
válasz Oppenheimer #3644 üzenetére
Az nem adatb. ZH vagy vizsga volt Gajdossal? Nagyon rémlik egy ilyen eset pár évvel ezelőttről.
Bocs srácok, már majdnem BME topikban éreztem magam.
[ Szerkesztve ]
Semper fi!
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz inferno88 #3643 üzenetére
1 éve, egyik ZH-n egy srácot kiküldtek a teremből, mert "puskázás gyanuját keltette", engedély nélkül a táskájába nézett. Meglátta a felügyelő, 5 percig alázta, aztán fegyelmi eljárás is indult ellene. (bme)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
őstag
válasz Jhonny06 #3642 üzenetére
BME-n legjobb esetben kiküldenek a teremből nulla ponttal, de lazán bejátszik a félév utólagos teljes passziváltatása(minden addigi eredmény kuka) + adott tantárgyat garantáltan nem tudod elvégezni pár félévig.
Filler tárgyak nem ennyi szigorúak, ott tanára válogatja.
Semper fi!
-
Jhonny06
veterán
válasz Mercutio_ #3641 üzenetére
OE-NIKen is maximum az ilyen bullshit szabváloknál lehet puskázni, de semmi olyan tárgynál, ami tanterv szerinti és/vagy kicsit is komolyabb. _Kifejezetten_ nézik és keményen büntetik. De gondolom a BME-n is meg minden komolyabb helyen.
Ez a "végigpuskázzuk a 4 évet" nem tudom, hogy hol megy, de valószínűleg nem ezeken a helyeken.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz #35193216 #3637 üzenetére
Nemtom, én még credit rendszer előtti időben (10 éve) jártam, de szimplán voltak olyan szóró tárgyak ahol vagy esélyed nem volt puskázni, vagy azzal csak a beugróig jutottál el, vagy egyszerűen gyakorlati jellegű volt amit nem tudtál behahuzni.
Volt olyan tárgy ahol a tankönyv, jegyzet, órai anyag is használható volt, de ha nem értetted ez együtt se segített, mert az adott időre nem tudtad negoldani a feladatokat.És bár estin toltuk, de az alapján, hogy 120-ból 22-en végeztük nem követeltek kevesebbet a tanárok mint a nappalisoktól. ( Kandó)
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
-v-
addikt
válasz #35193216 #3637 üzenetére
Pl. rengetegen kikerülnek ki úgy, hogy valójában nem tudnak programozni, valahogy összehozták a tárgyakat, de a hasznosítható tudásuk 0.
Nem igazán arra való az egyetem, hogy megtanítsanak olyat amit utána is meg tudsz vagy úgyis muszáj lesz, hanem olyat amit amúgy nem tudnál nem akarnál vagy nem nagyon lehetne, meg ami alapozó dolog stb.
Hadd mondjak egy analógiát, bár nem tudom sportolsz-e. Ha egész télen alapozol, lehet amikor tavasszal kimész a cimboráddal (aki alapozás nélkül ész nélkül azonnal elkezdett intervallozni) akkor lemaradsz, mert ő jobb formában van, több épp pillanatnyilag a "hasznosítható tudása", de ha te a tisztességes téli edzésmunka után rendesen formába hozod magad, nem kell mondanom ki lesz előrébb kettőtök közül nyáron formailag
Vagy ha kiegészítő sportként úszol egész télen, azt utána adaptálni kell. Ha egész télen úszol, és utána kimész bicajozni, azt fogod érezni szart se ért az úszás. De év közben már rohadtul érezni fogod ...Annyiban egyetértek, lenne miben fejlődni, hangsúlyokon lehetne változtatni, van amit lehetne korszerűsíteni, de szerintem a suli nyilván soha nem a cutting edge technológiákat fogja tanítani. Amúgy mellesleg erre is van ám lehetőség, általában nagyon jó választható tárgyak vannak, sőt szakirányon is lehet jó konzulenst választani, lespannolni a tanszékkel stb. rengeteg tudást és korszerű tudást is lehet szerezni. Az egyetem nem ilyen segged alá tolja a dolgokat intézmény (ahogy az élet sem), rajtad áll mennyit veszel ki belőle.
Szerintem simán csak szar suliba jártál, vagy rosszul álltál a dolgokhoz / rosszul mérted fel a helyzetet körülményeket, nem tudom (meg talán most is), sorry de bennem ez a benyomás körvonalazódott most.funkcionális programozás
Tudod te a funkcionális programozás meg a lambda kalkulus hány éves paradigma? Meg hány ezer éve tanítják a bme-n a deklaratív programozás tárgy keretében?
párhuzamos programozás
Valóban nagyon "új" paradigma ez is, mellesleg önlab keretében olyanokkal dolgoztam együtt, akik akkor 20-25 éve foglalkoztak párhuzamos programozással.
virtualizáció
Emögött mi is az elmélet vagy paradigma? Egyébként volt virtualizációval foglalkozó laborom. Szar egyetemre jártál nehari ...
ORM
Végülis csak 3 tárgy keretében tanultam. Amúgy 2001 óta van hibernate, 14 éve, ezt se mondanám "új" dolognak, és lényegében semmilyen új elmélet nincs mögötte, mert az OO ezer éves dolog, ahogy a relációs adatbázis is, ami szintén nagyon "új" matekon alapul ugye.
ezeknek mind-mind vannak elméleti alapjaik
Én tanultam is mindet egyetemen És a gyakorlati részét is.
Lassan 3 éve dolgozok teljes állásban, előtte gyakornokként dolgoztam 1,5 évet
A fizetésem ~200 nettó. Nem vagyok vele elégedetlen, nyilván Pesten talán többet kaphatnék valahol4.5 év tapasztalattal? Ja úgy a dupláját.
[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
-
#35193216
törölt tag
válasz Mercutio_ #3633 üzenetére
Mert szerinted nem puskázhatta ki, nem magolhatta be magnószerűen az anyagot, és akkor ugyanolyan lyukak lehetnek a tudásában, ha nem nagyobbak? Pl. rengetegen kikerülnek ki úgy, hogy valójában nem tudnak programozni, valahogy összehozták a tárgyakat, de a hasznosítható tudásuk 0. Ráadásul a tantervek is úgy vannak összedobálva, általában a tanszéki harcok következményeként, hogy nincs benne semmi következetesség. Ez nekem akkor jött le leginkább, mikor utólag rengeteg olyan ELMÉLETI kérdéssel találkoztam, amelyről egy szót sem hallottam, de voltak olyan dolgok, amelyeket 15 tárgyból is tanultam, mégsem került elő egyelőre.
-
#35193216
törölt tag
Attól függ, mit értesz elmélet alatt. Ha a matematikai alapokat érted, akkor igazad van, de ha a szakmai alapokat, akkor nincsen. Pl. amikor új paradigmák jönnek, akkor azok mögé is kell elméletnek épülnie. Nyilván lassabban fejlődik az elmélet, mint a technológia, de fejlődik.
-
#35193216
törölt tag
Nem akkora töménységben, és lehet fiatal vagyok még, de legnagyobb töménységben ezt egyetemen kaptam, valamint az egyetemen nem tekintettek felnőtt embernek, ezért teljesen más volt lelkileg. Tanultam utána levelezőn (nem informatikát), ott felnőtt embernek tekintettek az oktatók, teljesen más volt a helyzet, és nem csak azért, mert a levelezősöktől kevesebbet várnak el.
[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
Ok.
Programtervező informatikus BSc szakon végeztem egy vidéki egyetemen.Lassan 3 éve dolgozok teljes állásban, előtte gyakornokként dolgoztam 1,5 évet, ezt beleértve összesen 3. munkahelyemen dolgozok jelenleg.
Jelenleg fejlesztőként dolgozok egy vidéki cégnél, főleg Java szerver oldalon, plusz némi Android. A fizetésem ~200 nettó. Nem vagyok vele elégedetlen, nyilván Pesten talán többet kaphatnék valahol, de nem akarok költözni.
-
Mercutio_
félisten
válasz #35193216 #3630 üzenetére
Ja, apró difi, hogy az egyetem igazolja, hogy az adott témák /anyagok ismeretében /megértésében egy adott szintet legalább teljesített az illető, ez a kontroll autodidakta esetén nincs meg és akkora lyukak / rejtett aknáklehetnek amit a mmunkáltatók tetemes része nem fog bevállalni.
A tantárgyak egy része sem feltétlenül arról szól, hogy azt mikor és mennyit fogod használni, hanem, hogy adott komplexitású ismereteket képes vagy megérteni, feladatokat negoldani.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
#35193216
törölt tag
válasz Jhonny06 #3628 üzenetére
De önerőből azt tanulja, ami érdekli, onnantól kezdve nem akaraterő kérdése, hanem érdeklődésé.
És tévedsz, mert ha valakit érdekel valami, akkor nem csak a "szísárp könyvet" fogja elolvasni, hanem megismerkedik/megismerkedhet pl. a programozáselméleti alapokkal is, olyan könyvek is léteznek, meg anyagok a neten. Sőt, minden létezik, amit egyetemen is tanulnak. Persze az is, aki egyetemre járt, szintén fontos, hogy művelődjön, mert nem csak a gyakorlat, hanem az elmélet is fejlődött az elmúlt 20-30 évben, csak az oktatás nem tartja a lépést. Amúgy saját tapasztalatból mondom, hogy nagyságrendekkel jobban megmarad valami, ha tudom hová kötni, lehet, hogy az egyetemnek is X év munka után több értelme lenne (akkor is csak az anyag egy töredékének, de annak igen).
-
vzozo
senior tag
válasz #35193216 #3627 üzenetére
"papírfetisizmust"
"Stockholm szindróma"
"szopjanak az utánunk lévők is"Ajjaj, van itt baj, nem kevés. Fáradt és időhiányos vagyok most egy korrekt válaszhoz, ami még offtopik is lenne.
Ezért hogy visszatereljük a témát ontopikabb irányba, megtennéd, hogy megosztasz velünk néhány információt magadról?
- Végzettség
- Szakmában eltöltött évek
- Jelenlegi beosztásod, munkád
- Fizetés (nem kell konkrét összeg, csak az, hogy szerinted mennyire vagy jól fizetve a topikban hallottak alapján, és mennyire vagy elégedett a jelenlegi helyzeteddel).Köszönöm.
-
Jhonny06
veterán
válasz #35193216 #3627 üzenetére
"Igen, ez valóban felkészít egy fajta alkalmazkodásra, de én valahogy azt érzem, hogy ebben az érvelésben inkább az is benne van, hogy ha mi szoptunk, szopjanak az utánunk lévők is."
Nem, ez leginkább arról szól, hogy bármit is elérni csak kemény munkával lehet (aka: szopás). Itt most nem is feltétlenül a diploma a lényeg, de esélyes, hogy akinek nincs akarata a képzést végigcsinálni, annak önerőből tanulni se lesz akarata, a kettő között semmi különbség nincs.
Ezt már korábban is írtam, de aki önerőből tanul, annál ez a folyamat kb. kimerül abban, hogy "szísárp könyv". Erre csak annyit lehet írni, hogy ma már nem keresnek mezei codert -> ezért kell egyetemre járni. Mert az ilyen könyvekből kb. ezt lehet megtanulni, többet nem, amik ma már elvárások. Üzemeltetésnél ez kevésbé fontos, mert ott többet ér a gyakorlati tudás, de még oda is javasolt.
[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
Hozzáteszem, a papírfetisizmust a Stockholm szindróma is táplálja, itt is gyakran felmerül az az érv a diplomaszerzés mellett, hogy aki képes átküzdeni magát, az máshol is megállja a helyét, szerintem ez pontosan ebből fakad. Gondoljunk hány katonaviselt férfi érvel amellett, hogy kellett, hogy anno ott megszívassák, attól lett férfi, bezzeg a mai fiatalok. Szerintem ugyanez megvan az egyetemen is. Már csak azért is, mert nem egy oktató személyében is megalázza a hallgatókat. Pl. tudod, hogy hibás a tananyag, és ezért hibásan kell megtanulnod, visszaadnod, aki pedig ezt szóvá teszi az oktatónál, az örökre elásta magát (aki ilyennel vagy ehhez hasonlóval nem találkozott, az vagy nagyon jó helyen tanult, vagy annyira lazán veszi a dolgokat, hogy már rég elfelejtette). Igen, ez valóban felkészít egy fajta alkalmazkodásra, de én valahogy azt érzem, hogy ebben az érvelésben inkább az is benne van, hogy ha mi szoptunk, szopjanak az utánunk lévők is.
-
#35193216
törölt tag
"Aki szerint az egyetemen hülyeségeket tanítanak meg majd hosszú és vaskos könyvek meg leírások részletes elolvasása és megértése nélkül, séróból rá fog jönni az otthoni hobby-IT-s a szakma minden csínjára-bínjára, hát az qrvára el van tévedve, esetleg szimplán irigykedik azokra, akik végigtolták az egyetemet azért a papírfecniért."
Nem azt mondtam, hogy hülyeségeket tanítanak, hanem azt, hogy szakmailag nem releváns vagy elavult dolgokat (tisztelet a kivételnek). Másrészt az autodidakta tanulási mód nem jelenti azt, hogy nem olvasol el vaskos könyveket és leírásokat. Meg azt sem jelenti, hogy az elméleti alapokról ne tudnál ilyen módon tanulni. Előnye az is, hogy nem 20 éve elavult paradigmákat fog így megtanulni.
Persze valójában annak, aki nem megy egyetemre, nehéz dolga van, de nem azért, mert kevesebb lesz a tudása, hanem azért, mert papírfetisizmus van. Ezért én mindenkinek tanácsolom, hogy ha tudja, végezze el, egyrészt a papír miatt, másrészt, hogy kommunikáljon a hozzá hasonló jövőbeli szakemberekkel, harmadrészt pedig hogy a hallgatói jogviszonyát kihasználva szakmai gyakorlatot is találjon, hogy elindulhasson. Más érv nem szól mellette, ezek viszont elég erősek.
Vagy nem, mert nem lesz rá időd. Esetleg mert a főnököd rá sem tesz a projektre / fel sem vesz a melóba, mert talál 10-100-1000 olyat, akinek viszont csuklóból megy, esetleg már valós tapasztalata is van - miközben te akkor állnál neki az alapokat megismerni...
Akkor így jártam, de ha 10-15 évig nem használok valamit, akkor így is elfelejtem. Nekem az első féléves alapozó tárgyak 10 éve voltak, szerinted mennyire emlékszek azon részéből, amit máig nem használtam, és még a ráépülő tárgyakból sem hasznosult?
-
syl5
őstag
Feleges szerintem már ez a vita, térjünk vissza a témához.
-
#35193216
törölt tag
Egy mérnöki diplomának alapvetően az adja az értékét, hogy képes voltál végigcsinálni, és nem adtad fel útközben az első szembejövő akadálynál.
De biztos, hogy ez minden esetben jó tulajdonságnak számít? Egy rakás dolog van a világban, ami éppen azért működik rosszul, mert senki nem kérdőjelezte meg azt, hogy a főnök ötlete hasznos.
-
vzozo
senior tag
válasz #35193216 #3618 üzenetére
mint 7 féléven át 90%-ban felesleges dolgokat bevágni úgy, hogy nagy részét utána el is felejted.
Már jó régen végeztem, nem tudom, hogy most miket okítanak, de nem hiszem, hogy ennyire lealacsonyodott volna a képzés színvonala egy normális infó szakon. Ilyen egyszerűen nincs.
Aki szerint az egyetemen hülyeségeket tanítanak meg majd hosszú és vaskos könyvek meg leírások részletes elolvasása és megértése nélkül, séróból rá fog jönni az otthoni hobby-IT-s a szakma minden csínjára-bínjára, hát az qrvára el van tévedve, esetleg szimplán irigykedik azokra, akik végigtolták az egyetemet azért a papírfecniért.
Kicsit talán több alázatot.
Szerk:
Ha mégis kell, akkor így is, úgy is újra kell tanulnom.
Vagy nem, mert nem lesz rá időd. Esetleg mert a főnököd rá sem tesz a projektre / fel sem vesz a melóba, mert talál 10-100-1000 olyat, akinek viszont csuklóból megy, esetleg már valós tapasztalata is van - miközben te akkor állnál neki az alapokat megismerni...
[ Szerkesztve ]
-
Blaise
veterán
-
#35193216
törölt tag
válasz inferno88 #3612 üzenetére
A feladata az, hogy "megtanítson tanulni", adjon egy megfelelő mérnöki szemléletet és alapozást, amire te majd szépen építkezhetsz az évek során.
Semmi köze nincsen a ZH-ra, vizsgára készülésnek ahhoz a fajta tanuláshoz, amire egy informatikusnak a gyakorlatban szüksége van. Inkább árt, mint használ, ha valakit az egyetem tanít meg tanulni.
Attól nem kell parázni, hogy nem vesznek majd fel, ha elvégzed a BSc-t, pár nap/1-2 hét alatt mindenkit felszipkáznak, aki nem a fikájával kidobósozik.
Mondjuk ma már ez sem igaz, mivel a cégek 99%-a kész szakembereket keres, aki egyetem mellett nem ment el jó helyre gyakornoknak, annak azért annyira nem egyszerű. Azokról nem is beszélve, akik csak elvégezték a képzést, de hobbi szinten nem foglalkoztak informatikával, mert nekik 0 az esélyük.
-
kovsol
titán
válasz #35193216 #3614 üzenetére
Olyan nincs pedig, hogy a munka minden részét érdekesnek találja az ember. Én is tök fölöslegesnek tartom, hogy sokszor jobban kell tudnom az processeket, mint azoknak akiknek csak az lenne a melója. Mégse mondhatom, hogy ezt én nem tanulom meg, mert ezzel védem be a seggemet, hogy mit miért is csináltam meg az adott rendszeren, meg bizonyíték gyártás is kell
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
#35193216
törölt tag
-
#35193216
törölt tag
Én is azért végeztem el, a szülői nyomás mellett, mert tudtam, hogy ez kell. Vagyis eleinte még reménykedtem abban, hogy hasznos dolgokat fogok tanulni, de közben kiderült, hogy nem igazán, de ha egyszer ez kellett, akkor ez kellett.
Az más kérdés, hogy a cégek szerintem nem jó irányból közelítik meg a dolgot. Ha diplomást vesznek fel, főleg ha jó intézményben végzett, akkor tudják, hogy olyat is hajlandó lesz megcsinálni, ami annyira nem motiválja, csak kell és kész. Szerintem ez rossz szemlélet, mert igazából olyan embert kéne találniuk, aki bizony abban motivált, amit ott kell csinálni, ha uncsi a munka, akkor a monotonitást jobban tűrő kollégákat kell keresni, vagy olyat, akinek az is kihívás, nem csak az összetettebb, bonyolultabb, de több sikerélménnyel kecsegtető feladatok.
-
Mercutio_
félisten
válasz MrSealRD #3608 üzenetére
Danex: Eddig mivel töltötted az egyetemi féléveidet? Mennyi időt szántál tanulásra (a kötelezők elkészítése nem az), mennyit bulira/szórakozásra? Amikor láttad, hogy egy téma nem megy kerestél-e saját, vagy felsőbb évfolyamost aki párszáz ft-ért vállal tanítást, vagy magántanárt? Ha nem, miért nem?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
őstag
Neki kell feküdni és csinálni kell, máshogy nem fog menni. Csak és kizárólag elhatározás kérdése.
Az egyetemnek nem dolga, hogy fullosan felkészítsen a szakmára és Bill Gates tudásával gyere ki a kapuján. A feladata az, hogy "megtanítson tanulni", adjon egy megfelelő mérnöki szemléletet és alapozást, amire te majd szépen építkezhetsz az évek során. Attól nem kell parázni, hogy nem vesznek majd fel, ha elvégzed a BSc-t, pár nap/1-2 hét alatt mindenkit felszipkáznak, aki nem a fikájával kidobósozik.Semper fi!
-
kovsol
titán
Mindenki nem lehet jó informatikus, és kereshet sokat. Mert ha ez olyan könnyű lenne, akkor nem fizetnék meg jól. Sokan elbuknak az úton.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
MrSealRD
veterán
A hozzászólásaidból nem érzem azt pánikot/kétségbeesést aminek ilyenkor lennie kell. Te gyakorlatilag most keresed a választ a 'mit kezdjek az életemmel?' kérdésre. Az, hogy a mobilfejlesztést el tudod képzelni az olyan messze van attól, hogy tudod is csinálni mint ide Tokyo...
Arról amit nem csináltál nem tudod eldönteni, hogy jó lesz neked vagy sem.
Olyan nyugodtsággal vagy a téma felé, hogy már-már érdektelenséget érzek...vagy csak jóféle dohányt pippantottál...
A lényeg, hogy senki nem úgy emlékszik vissza az egyetemre mint ahol megtanulta a szakma minden csínját-bínját...
Tudod mi a poén?
Óvodába azt mondták mennyi hasznos dolgot fogok tanulni az általánosban.
Általánosban azt mondták, hogy a középsuliban majd lesz már specializáció
Középsuliban azt mondták, az egyetem csak szakmai tárgyak lesznek...(végül is volt spec)
Egyetemen meg ugyanúgy volt egy rakás felesleges fejtágító amiből már a felére sem emlékszem. Helyette tanultam mást a meló alatt...Szóval ha azt hiszed mindig azt csinálhatod amihez éppen kedved van a melóban akkor tévedsz. Vannak jó részek és vannak kevésbé jók...
Hogy egy klasszikus kis zöld fickót idézzek: "Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld."
Te jelenleg csak próbálkozol. Nincs meg benned a kellő szorgalom és elszántság ahhoz, hogy elvégezd a sulit és tovább csináld ezt az egészet. Ellentétben a többiekkel én másképpen motiválnálak.
Hagyd a fenébe az egyetemet mert ezzel a hozzáállással totálisan alkalmatlan vagy rá. Ha időközben rájössz miről beszélek akkor képes leszel befejezni...Nekem nem volt ilyen opció, hogy majd lesz így megy úgy... egy út volt. Megcsinálom akkor is a vért hányok és nem alszom egy hétig, mert tudtam, hogy nem akarok egy szalag mellett 12 órában megrohadni annyi pénzért ami max sértésnek jó... Üdvözöllek a való világban...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Danex
addikt
válasz belotas #3606 üzenetére
Teljesen nem hagynám el az IT szektort, ha végül úgy döntenék ,hogy ott hagyom az egyetemet.
Jelenleg készülök még a maradék vizsgára és a következő félévet érzem majd vízválasztónak akkor majd eldöl, hogyan tovább csak a lexikális tudás megszerzése megy nagyon nehezen számomra, amit gyakorlatban kell végezni, az többé- kevésbé de megy.
Ha végül úgy alakul, hogy ezek a tárgyak nagyon visszahúznak akkor könyvekből próbálnék mondjuk mobil alkalmazás fejlesztést tanulni mert ezt tudom még elképzelni magamnak, csak ezen időre egy biztosabb munkahelyet kínáló szakma megléte szerintem kellene, hisz lassan jó lenne függetlenedni itthonról, vagy legalább pénzbe ne kerüljek.
[ Szerkesztve ]
-
belotas
csendes tag
A papír megszerzése azt bizonyítja, hogy akármilyen fölösleges nagy mennyiségű dolgot megtudsz tanulni rövid idő alatt. Van 1-2 hasznos és sok fölösleges tárgy, de ezt le kell nyelni és túlélni. Kezd el azt a részét tanulni ami igazán érdekel, a sulin meg csak juss át vhogy. Ha most szívsz még 1-2 évet, akkor majd válogathatsz az állások közül jó kezdőfizetésért, amit nem sok területen mondhatnak el az emberek. (tapasztalatból: utolsó éves proginf). Ha most feladod és 5 év múlva alacsony fizetéssel valami robot melót művelsz, majd rájössz h elnyested.
Ha itt hagyod a szakmát csak nekünk segítesz, mert kevesebb riválisunk lesz és mi még többet kereshetünk.
-
addikt
válasz Jhonny06 #3604 üzenetére
Embere válogatja, de az biztos, hogy a tanulmányi eredmény nagyon keveset mutat meg. Én jelenleg az összes volt évfolyamtársamnál többet keresek, tippre legalább egy kettes szorzóval. Bár van pár vállalkozós emberke, akikről nem tudni mit is keresnek. Az IT most jól pereg, ha valakinek van szorgalma és affinitása, jóval többet lehet keresni mint egy gyárigazgató vagy bármi.
-
Jhonny06
veterán
válasz #35193216 #3602 üzenetére
"Aztán, hogy abból lesz jobb informatikus, aki már kisiskolás kora óta érdeklődik, programoz, meg ami az útjába kerül, vagy abból, aki mindig is jó tanuló volt"
Nem tudom, hogy nektek mik a tapasztalataitok, de nekem az ismerőseim közül/baráti körömből nem igazán vitték semmire az ilyen tipikus "jó tanulók". Persze felvették őket oda, ahova akartak menni, azt is végighajtották, de igazából diploma után átlagos állásuk lett, ~átlagos fizuval.
Az IT meg pont olyan, hogy kurva sokra lehet vinni az ilyen otthoni tanulással. Igazából enélkül nem is érdemes elvégezni, tehát valamilyen szinten kell is, de ha komolyan csinálja az ember, akkor sokra lehet vinni, nagyon jó kezdőfizuval.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz #35193216 #3602 üzenetére
Anyuci pénze is kellett ahhoz, hogy kifizethessem a korrepetálást. Ja, és nem csak a pénze, hanem a kapcsolatai is, mert egy ismerőse ajánlotta az idős profot.
Szerintem ez viszonylag egyszerű kérdés, két eset van ... a) vagy totálisan lehetetlen megoldani, és ha fejem tetejére állok se jön össze (pénz idő stb. akármilyen requirement is az ami teljesíthetetlen), ilyenkor nyilván vége a történetnek... b) megoldható, de áldozatot kell hozni .. valamekkorát, mindegy is mekkorát, mert innentől meg csak az a lényeg, szerintem megéri-e azt az áldozatot és hajlandó vagyok-e meghozni.
Ha valakinek nem éri meg, lehet úgy is dönteni, hogy túl nagy a kockázat és nem elég nagy vagy nem elég biztos a várható hozam Ez egy befektetés a jövőbe .. lehet az is, hogy valaki inkább más befektetéstől lát a jövőben nagyobb előrejutást, vagy más miatt nem éri meg stb. ezek mind valid döntések.Aztán, hogy abból lesz jobb informatikus, aki már kisiskolás kora óta érdeklődik, programoz, meg ami az útjába kerül, vagy abból, aki mindig is jó tanuló volt (nyilván van metszete is, de nem mindenki akkora zseni), és jól tud tanulni.
Azon kívül, hogy ez nyilván egy érdekes kérdés, meg nyilván nagyon nem fekete fehér és nincs is rá válasz, szerintem irreleváns, hogy te vagy én mit gondolunk erről, vagy mi az igazság, mert úgyis az számít, a munkáltatók meg az álláspiac hogy vélekedik erről.
De meg lehet más oldalról is közelíteni a dolgot, ami szakma független. A diploma egy garancia ... mire? Sok mindenre lehet. Ha jól, könnyen, gyorsan elvégezted az egyetemet, arra, hogy okos vagy valószínű, szorgalmas, tudsz újat tanulni stb. Ha nehezen vérrel verejtékkel, akkor arra, hogy kitartó vagy, nem adod fel, küzdesz, nem futamodsz meg a kihívás elől, terhelhető vagy. Ha trükkösen, puskázva, trógerelve, ügyeskedve, akkor arról, hogy te egy életrevaló valaki vagy, vannak munkakörök ahol az ilyen emberek érvényesülnek. Ha csak valami bivalybasznádi főiskola huszonnyolcadik büfészakát végezte el valaki, arra se mondanám na az a papír semmit nem ér, mert azon az emberen látod, hogy szeretne valamit kezdeni az életével, lehet nincs esze, lehetősége etc. többre, de nem nem ül a seggén hanem próbált valamit csinálni. Voltak szaktársaim akikre aztán tényleg azt mondtam volna, na bazmeg ez sose fogja tudni elvégezni ... és elvégezte. Lehet tényleg meghaladta a képességeit az egyetem, de azon az emberen például látom, ez igen, ez nem fog elkezdeni sírdogálni ha ne adj isten szembekerül egy olyan feladattal, ami meghaladja a tudását, hanem képes azzal is megbirkózni. De legalábbis nem áll neki hisztizni. Szerintem ez mind tökre értékelendő (és még lehetne nyilván sorolni az eseteket).
Pl. volt már sok kollégám, aki lehet észkombájn meg tehetséges, de minden szaron behisztizik stb. tipikusan az aki tudásilag lehet hogy lehetne senior, de annak van egy softskilles meg emberi oldala is, hogyan áll valaki a dolgokhoz, hogyan tud helyzeteket kezelni.
Az egyetemen sok olyan helyzettel találkozol, ami lehet akkor szopás, kellemetlen stb. de ha melózni mész más szemmel nézed a dolgokat, a gondolkodásmód se mindegy ám, ezt elfelejtik sokszor. Nem csak a tiszta tudás számít. Lesz mihez viszonyítani ..Sok felől meg lehet ezt közelíteni szerintem, de a diploma meg végzettség az _valami_ . Hogy mire meg mennyire garancia, más kérdés, de valamire valamilyen szinten az. Ha van diplomám, mondhatom, hogy szerintem én ettől nem lettem jobb szakember (nem igaz amúgy) és ugyanezt tudnám enélkül is meg szar az egész bla bla bla, viszont fordítva nem igaz, hogy nem végzem el, és ezt mondom. Barátom, nem végezted el, nem tudhatod. Való igaz, lehet valaki anélkül is jó, vagy jobb, de az csak egy ígéret, a végzettség meg valami. És még egyszer mondom, totál mindegy én most mit okoskodok itt, úgyis az számít, hogy kell-e az állások 80%-ához diploma (mondtam valamit hasamra csapva) vagy nem kell.
"Ez van ezt kell szeretni" alapon is kell (meg érdemes) néha dolgokat csinálni.[ Szerkesztve ]
-
#35193216
törölt tag
Anyuci pénze is kellett ahhoz, hogy kifizethessem a korrepetálást. Ja, és nem csak a pénze, hanem a kapcsolatai is, mert egy ismerőse ajánlotta az idős profot.
Az affinitás sokat számít, de pont mert sok a mechanikus feladat, a seggelés még többet. Az infós kockák többsége pedig már általános és középiskolás korában sem arról híres, hogy sokat képes monoton tanulni, inkább tölti az ideit gép előtt hasznos és haszontalan dolgokkal egyaránt. Aztán, hogy abból lesz jobb informatikus, aki már kisiskolás kora óta érdeklődik, programoz, meg ami az útjába kerül, vagy abból, aki mindig is jó tanuló volt (nyilván van metszete is, de nem mindenki akkora zseni), és jól tud tanulni.
-
#35193216
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- CES 2025: közeleg az AMD és az NVIDIA CES előadása
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kvantumpontos OLED monitorokkal bővült az ASUS ROG-os portfóliója
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest