-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz GTVili #126401 üzenetére
Brit care (prémium se rossz de annyival nem olcsóbb mint a care, hogy megérje), árukhoz mérten nagyon jó tápok kutya topikban mutatták nekem is azóta mindkettő ezen van meglepően kevés a végtermék* és jó húsban vannak.
*ProPlan-hez képes képest.Nem kicsit döbbentettek meg mikor rávilágítottak, hogy a ProPlan mekkora trágya egy táp.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
GTVili
tag
válasz bajnokpityu #126403 üzenetére
Ez volt rajta. Tavaly cseréltem az elsőt (ott még 3-as volt...), most a hátsó volt soron...
Biztosan van jobb gumi, de nekem eddig semmi gondom nem volt vele. Nem vagyok egy térden fordulós alkat, szóval amire én használom, arra jó... -
KuZo
tag
válasz Micsurin #126386 üzenetére
Persze, hogy őszíntén! :) Nem közlekedem nyitott sisakkal, de tankolás, rövid csevejek, készülődés közben nagyon praktikus nekem. Viszont a sima felnyitóssal (most olyan van) már beleakadtam párszor ajtófélfába, kocsiajtóba...stb. Ezért tetszenek a teljesen hátrahajthatóak, mert nem leszek 20 centivel magasabb tőlük.
[ Szerkesztve ]
-
#37910784
törölt tag
Sziasztok!
Ha minden jól megy, hamarosan sikerül megszeznem a korlátlan jogsit, és szeretnék egy "kezdő nagymotort" venni. A keret kb 2.5 M HUF, elkapkodni nem akarom, az sem baj, ha csak jövőre lesz. Az említett keretből szeretnék vagy újat, vagy pár éves használtat venni. Én 30 éves, 175cm-s, 75kg-os vagyok, szóval elég kompakt méret. Hosszabb túrákra nem mennék, inkább csak napos / fél napos csapatásokra. dombosabb, hegyi terepeken (Szlovén határ mellett lakom, úgyhogy közel van Ausztria is a jobb utakkal). Ezekből kiindulva valami naked típusra gondoltam.Amit néztem első körben, az a Honda CB 500 F. Erről mit gondolotok? Van esetleg valami alternatívája, ajánlott típus a felhasználási célokra?
-
Xero
nagyúr
válasz #37910784 #126413 üzenetére
Szia!
En ennyiert inkabb egy Suzuki SV650-ben vagy egy hasznalt MT07-ben gondolkoznek. 30 evesen talan nem okoz gondot az a plusz loero es nyomatek, es egy kicsit felnottebb gepek. Mondom ezt ugy, hogy en szinten egy 650-esen kezdtem ujra friss jogsival 10+ ev kihagyassal, tehat effektive kozuton nullarol 34 evesen.
Jonnek majd ugyis a tobbiek a pro-kontra dolgokkal es mas tippekkel, ez csak az en elso meglatasom volt, foleg azert mert igaz a Suzuki kisse puruttya es regi technika, de eleg jo aron lehet lecsapni a 2020-as modellekre belole ujonnan. -
Micsurin
nagyúr
Csak az MT07 miatt. Dodor kevés tényleg jó videóinak az egyike: Ésszel megyek! - De mennyire?
Ha 1-2 szezont beletesz az 500F-be aránylag kis bukóval túl fog tudni rajta adni és úgy szerez rutint, hogy véletlen se érheti meglepetés vagy viheti bele a motor hülyeségbe. 700-as nyomatékos és pörgős kéthengeressel nem biztos, hogy nagy ötlet első motornak ismerkedni....
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Micsurin #126415 üzenetére
Ha csak abból indulok ki, hogy 6 év és 50-60 ezer km után sem érzem azt, hogy az a 47Nm hihetetlen kevés lenne amit a CB tud akkor nem hiszem, hogy nulla tapasztalattal az a 43Nm amit az új 500F tud az annyira kevés lenne már az első év végén. (Mentem az újjal is, teljesen élvezhető annak a blokknak a karaktere A2-es létére.)
De, hogy az MT-vel kezdeni? 68Nm vagy 69 és már valami 6-6500-nál ott lesz keréken...
Ha már a felnőttesség a gond akkor ott a CB500X ha boldi elfért rajta innen akkor mindenki más is elfog. Bocsi boldi de a CBR1000RR kép még él az emlékeimben!
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
A Zéé
addikt
válasz Micsurin #126415 üzenetére
"és úgy szerez rutint, hogy véletlen se érheti meglepetés vagy viheti bele a motor hülyeségbe"
Én egy higgadt, de dinamikusan közlekedő ember vagyok, autóval évi 20k körül vezetek, de még a kis 125-ös is bele tudott hajszolni 1-2 olyan helyzetbe, amit előre nem is éreztem, hogy cinkes lehetne, mert annyira más a dinamikája a motorozásnak. Jöttek a kanyarok, egyre jobban magabiztosnak éreztem magam, aztán egyszer csak hirtelen kicsit sok lett. Baj még nem lett belőle, de előfordul, hogy kellett a másik sáv is, hogy be tudjam venni a kanyart. Ugye mindig abból lesz a baj, amikor az ember már azt hiszi, hogy ez már megy neki...
Szal jah, nem hülyeség egy gyengébb, de kezes motorba beletenni pár szezont, mert az is el tudja ragadni az embert.Just a simple Lineman...
-
fattyu
veterán
válasz Micsurin #126416 üzenetére
Ne már. A huskymat is provokálni kell hogy emelje az elejét. Nem digitális csuklóval azért nem fickandozik annyira semmi.
Nem mondom superdukeot vegyen de azért ne már.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Micsurin
nagyúr
válasz fattyu #126421 üzenetére
Hanyadik motorod is már az a 701?
Ne màr mit ne már, hogy egy 48 lovas egy harmadával nyomatékosabb motorral hamarabb tanulná meg a gyakorlati alapokat az úton? Hamarabb merné rendesen kihúzatni két kanyar közt pl és lendülettel ívet váltani mert szokhatóbb az ereje? ...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
etnies
senior tag
Ez minden kezdő motorosnál így van, elindulnak, jaj de jó, hogy megy, kiadja, kiadja, császár vagyok, kiadja, erre születtem, ezt is kiadja, Istenem, de jó, uuuuu ez sok.
Néha belehalnak ebbe, néha nem. Nagyobb motorral nagyobb a kockázat, mert könnyebben elérik a fénysebességet.
Pénzt mernék tenni arra, hogy az a szerencsétlen srác is így halt meg (aki a mentőnek ment pár hete)"önmagam hite vagyok magamban"
-
bayarena
aktív tag
válasz etnies #126423 üzenetére
Egyet ertek. Aldom az eszem, hogy anno egy Kawasaki z300al kezdtem. Elso motornak tokeletes volt, es az alapokat nagyon jol el lehet vele sajatitani. El tudom kepzelni h egy erosebb motor eseten nagyobb problemakba utkoztem volna. Szerintem erdemes elmenni egy vezetestechnikai treningre ha mar azt erzi az ember h jaj de jol megy a motorozas.
-
Somatom
veterán
válasz etnies #126423 üzenetére
Ez szigorúan magánvélemény.
Sztem ennek így is kell lennie. Csak nem mindegy, hogy milyen körülmények között. Anno csak szoci motorok voltak. Irány a hegyi "enduro pályák" és bizony, rengetegszer volt, hogy nem adta ki. De, pont ezekből lehet a legtöbbet tanulni. Ugyanez a pályamotorozás. Sztem nagyjából tök mindegy, hogy milyen motorral megy ki az ember. A lényeg, hogy megtanulja, hogy mit kell csinálni a határon. De, ez nem megy anélkül, hogy olykor át ne billenjünk a határon.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Micsurin
nagyúr
válasz Somatom #126425 üzenetére
Nem mindegy, hogy mivel és mennyire feszegeted a határokat.
De ha tudod, hogy a határokat akarod feszegetni az feltételez már egyfajta rutint is mert már tudod, hogy hol van a határod pl és van egy elképzelés, hogy hova szeretnéd kitolni.
Egy komolyabb gép meg élből elfogja veled hitetni, hogy igen kva jó vagy te nagyon tudsz ideje jobban nyomni mert menni fog az.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
nagyúr
válasz Micsurin #126416 üzenetére
Teljesen egyetértek. Én néha a cbf500-amat is soknak erzem elso motornak. Az elso par ezer km alatt alig mertem 4-5.000-ig elforgatni Most már nincs ezzel problemam, nem felek tole, de ha elmegyek kanyarogni akkor abszolut erzem hogy nem a motor a szűk keresztmetszet, hanem a tudasom. Örülök, hogy nem egy hornetettel vagy fz6-al kezdtem.
-
fattyu
veterán
válasz tboy93 #126428 üzenetére
de basszus ezt annyira nem értem. ha a cbn tudtál fordulatszámhatárolni csuklóból ezt a horneten nem tudtad volna?
és értem nem azt mondom gixer1000 mindenkinek azonnal mert ott persze már alulról büntet.
de ezek a 6-800 köbcentis sornégyek pont olyan linerásian épülnek fel ford emeléssel. nem büntet ha nem vagy hülye.
és mindenki csinál amit akar.
csak nem törvényszerű hogy attól hogy valaki olyannal kezd amit nem 1 év múlva vágyik erősebbre cserélni akkor tuti meg is fog halni nyomorodni...
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
ot93
senior tag
A mai ktm-ek mennyire megbízhatóak? Mekkora az élettartamuk?
Most néztem, hogy 2 millió körül van a KTM 390 adventure, szimpatikus, de nem akarom, hogy aztán később sokat kelljen költeni rá.Eladó: Sony HDR-AS20 akciókamera - 10k
-
Geresics
addikt
Elég jók az új KTM-ek, de az egy viszonylag friss modell, és mint minden elsőszériás modell, itt is akad pár azóta már ismert hiba. Nem követem aktívan azt a motort, de a KTM Adventure Crowd Hungary csoportban érdemes visszaolvasni, ott leírtak mindent! [link]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
-
JoinR
senior tag
Szerintem az amortizáció mellett fölösleges ezen gondolkozni, hogy mennyit kell rá költeni, főleg egy új, garis motorra.
Amúgy nekem ilyen van és szeretem. Újonnan nem működött rajta a kürt kontakt hiba miatt, majd 1 év és 3000km alatt párás időben kb 2x kialudt a kijelző, a téli állás után füstölt a kipufogóra folyt olaj, de amúgy nincs baja
Ez egy olcsó motor, de cserébe sokmindent tud, amit a kategóriában mások nem. A többit meg megoldja a szerviz, de ha minden körülmények között a megbízhatóság meg időtállóság a cél, szvsz ez nem a te motorod...arra ott a CB500X 10%-kal drágábban, de a blokkon kívül minden másban évekkel lemaradva. -
bacus
őstag
válasz tboy93 #126428 üzenetére
Általában érdemes itt is a fokozatosság elvét követni, egyre erősebb motorhoz szokni, de azért ez ember függő is, (meg életkor , ahogy mi boomerek mondjuk). Van akit nem kap el a gépszíj, nem kell mindig feszegetni a határokat. Egy erősebb motor egy elkottázott előzésnél pedig egyértelműen előny is lehet. Az újabb, jobban felszerelt motoroknál pedig az elektronika is ki tud húzni a bajból, pl kanyar abs.
Kezdő motornak egy 500-650-nél nagyobbat nem javasolnék, de kisebbet se !
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Xero
nagyúr
Na ma tekeregtem 250km-t. Nem mondom hogy nem fagytam szet, mert de, cserebe jovo heten szepen lassan bejelentkezek szervizre es ugorhat az elso olaj.
Az usb-t is hasznaltam ma vegre eloszor, egyelore ulesnel ki majd parasztban a labam alatt elore. Elso szerviz utan lekapom a tankot es berakom valami ertelmes modon a kormanyhoz. -
#02043648
törölt tag
Sziasztok! A nagymotoros A jogsit mennyi idő alatt lehet szerintetek megcsinálni?
Külföldön élek, itt kb 2000 euró a jogsi, ahogy nézegettem a netes fórumokat, Magyarhonban a harmadából kijönne, csak jó volna tudni, hogy mondjuk a 3 hetes szabim alatt volna-e értelme bevállalni vagy sem. -
Biqci
aktív tag
válasz #02043648 #126438 üzenetére
Ne is gondolkodj rajta. Nekem mind a két gyerek itt (Németország) csinálta a jogsit, mert sehogy sem lehetett volna megoldani az otthonit.
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
pakfong
tag
válasz #02043648 #126438 üzenetére
3 hét alatt még akkor is necces lenne, ha nem lenne járványhelyzet..vagy mi. Az autósiskolák előszeretettel hirdetik, hogy néhány hét alatt megvan, csak vhogy a gyakorlat sosem ez.
Amúgy a jogosítvány-turizmust nem igazán díjazzák Magyarországtól nyugatra. Nem tudom mióta vagy kint, de utána néztél ennek?A fórumon ha nem reagálok a kérdésedre, írj pm-t. | Königssee: https://www.youtube.com/watch?v=vjuWUe6Rz6s
-
Xero
nagyúr
válasz #02043648 #126438 üzenetére
En tavaly 09.07-en iratkoztam be, 11.03-an lett belole jogsi. 1 hetet vartam rutin vizsgara es 3 hetet vartam a kresz vizsgara. Szerintem ettol gyorsabban nem lehet megcsinalni magyar rendszerben. Szoval HA nem is csuszna semmi (ami kresznel kizart) akkor is minimum 4 het.
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #126448 üzenetére
Kemény vagy Csoki.
...megsétáltattam a padlócirkálókat (==kutya) és még a gondolatot is elhessegettem, hogy én ma felüljek de még a motormosásét is pancsoljon a halál ilyen rohadt szeles hidegben.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...