-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
dik
őstag
Nekem Masterban (2016) is ilyen Exide aksi van csak nagy. A fesz benne hasonló 12,4V körül nyugiban. Nincs 3 éves. Én is gondoltam rá haldoklik. A gyári is csak 3 évig bírta és kuka volt a Varta. Nem tudom még most kínozom azt majd elválik. A töltésén én is csak pislogtam mikor mértem nekem is ilyeneket mutatott. Persze indítás után pár percig 14,3V majd leveszi 13,3V körülire. Én is kérdezgettem robot erről annó. Azt hittem valami nem fasza a generátor körül régi autóimban ilyen nem volt ott fordulaton stabil 14,4V körül volt. Majd valahol hallottam erről a inteligens töltés mizériáról. Persze arról nem nagyon hollottam semmit ott milyen értékeknek kellene, hogy jók legyenek. Szóval nem tudtam meg sokmindent erről az egészről mi jó és mi nem...
Ez az ESM téma is újdonság nekem. Az mi lenne? -
rob210
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
A fogyasztás mutatás az nálam is elég pontatlan.
Megane 2, 1.5dci - itt emlékeim szerint talán 1-2 deci csalás volt, annyival mért kevesebbet a tankoláshoz képest.
Laguna 3, 2.0dci - kb. fél liter a diffi, szintén a computer mutat kevesebbet a tankoláshoz képest.
Talisman 1.8tce - itt is a computer mutat kevesebbet, viszont itt bő egy liter a különbség.
-
-
t.imi
addikt
Na, meg volt a 4 csúcs csere. Kettőn nem tudtak mérni semmit sütés után, másik kettő 130 és 170 kohm.
Bíztam benne, hogy valamennyit számítani fog, de hogy ennyit.....
Mondták, új autót kaptam, csak a rendszám maradt.
Gondoltam ha-ha. 4k-ért két újat is
Eddig 90 paci körül lehetett, most már a forgalmiban szereplő 110 körül.Kb ugyanabban a tempóban haladva - néha megküldöm azért - 50-100%-al csökkent a pillanatnyi fogyasztás, az átlag is meredeken zuhant.
Perpill 4.5/100km-en vagyok - ennyit a télről - és még tanul az ECU állítólag.
5.7-en állt meg csere előtt.
Városban 6.7-el verekedtem át magam mikor megnézték 3 hete.
Pénteken 5.1 volt visszafelé , és álltam a Könyves Kálmánon eleget.
Maradhatna így, el tudnám viselni
-
gixxergabi
senior tag
Értem, de mivel folyamatosan változik, hogy melyik kúton tankolok, hosszú út, regenerálás után stb., de 1,1-et nem éri el, és 0,9-et sem, így gondolom még mehetek vele

De akkor megválaszoltad, hogy 2 injektor között nem lehet 0,3 az eltérés, és nem pedig az 1-től számított plusz-minusz 0,3, bár ha már gondolom az egyik 1,3 vagy 0,7 akkor az ugyanúgy xar (elég rosz hangja van mintha ki is fújna, tiédnek is?) -
A lett motorfék miatt én a hosszbordásszíj körében nézelődnék. Excesszív terhelése esetén jó kis motorfék lehet. A hossz. cserével engem anno átbaxtak... 2021-ben beállt a gen. szabadonfutóm. Ehhez le kell venni a hosszbordás szettet. Na ott ért a meglepetés, mert kiszereltem megnézni a hosszbordás feszítőjét. 2012-ben gyártott Rönó logós. Szerinted az 2018-ban ki volt cserélve? Nem hát!
Valahogy megérzés volt, hogy oda aztán nem is mentem többet.
Szerencsére nálam alapból gumiszőnyegek voltak.
-
Figyelni kell a szűrőnél, nálam pl. egy vezeték előszeretettel mászik be az egyik köröm alá, mielőtt megtekered, mindig át kell nézni a környéket, nehogy valamit letépj!

Tehát nem a pillanatnyi emelkedik 20-30%-ot, hanem az átlag. A pillanatnyiban duplázás az már sajnos tényleg valami hiba lehet. Ha ilyenkor kinyomod a kuplungot, akkor szépen beáll nem emeltre az alapjárat?
hány km-eket mész a kocsival? A kiégetéshez szerintem hosszabb út kell.Napellenzőt vegyél ide, ne hótálcát, hacsak nem északra költözöl! Milyen hótálcát vettél?
-
Időjárásfüggő lehet, hogy néha többet fogyaszt. Néha nekem is egy-egy úton, mondjuk nem 20-30%-kal.
1.6dCi-ről is hallottam már ilyet.
Gondolom a kedvezőbb kibocsátás miatt ha úgy gondolja néha többlet üzemanyagot éget, nekem ilyen a kezdetek óta. Vagy döglődik már 5 éve
, de akkor meg nem járna 5 alatt a másfél tonnával.VDO-Siemens-Continental - a német csúcstechnika

OMV-n a sima GO nem az igazi, Maxx-ot próbáltad, az nekem jó tisztító volt!
Az valami levezető cső lehet, a motor alá van vezetve a vége, ha minden igaz.
-
Tehát 19-ben szóltak, hogy xar. A M2-mnél meg 2010-ben szóltak, hogy xarok a csúcsok, ráadásul Delphi, ami nem tartós, stb., azóta ment legalább 150 ezret a kocsi, megbontás nélkül. Ha meg akarsz nyugodni cseréltetheted, de akár üzemanyag váltással is simán lehet, hogy legközelebb 1.00 körüli korrekciók lesznek.
(#87635) LamerGyuri:
Mi a baj azzal, hogy 16 Voltos aksi kell bele, drágább, de könnyebben indul!

-
t.imi
addikt
Kicseréltem őt, ez volt benne előtte is.[link] Nincs olyan erős Kamaz hangja, alacsony fordulatról (sokkal) jobban húz.
Ellenben a fogyasztás most 6.2-őn van az eddigi 4.9-5.1 után.
Főleg 1-es alapjárat, finom gyorsításoknál akad ki 15 liternél, fix tempóban csak 1-1.5 literrel mutat többet.
Akkusaru le volt szedve úgy 5 órán át.
Lehetséges emiatt a nagy eltérés? -
lsebestyen
addikt
-
Somatom
veterán
Bizony! Régen minden is jobb volt. Emlékszem, az összetartás is sokkal nagyobb volt. Volt annyi géppisztolyos karnagy, akiktől együtt, teli torokból énekeltük, hogy
"A párttal, a néppel egy az utunk."
Nem is értem, hogy ilyen összetartás mellett miért bukott meg az a rendszer.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Milyen olaj van benne? Ha jó értem, akkor 4500km alatt fogyott, de pontosan mennyi?
Alapjáraton az enyém hangja okés, viszont ahogy Robi írta nekem is ércesebb, mint a M2 Delphi rendszere. Az olyan, mint a vaj 360e km-nél
Indítás: Start-Stop és ESM ki van kapcsolva? Egy már sokat szolgált aksit, ha épp az ESM miatt olyan állapotban állítod le a kocsit, hogy nincs feltöltve, akkor az okozhat gyengébb indítást.
ESM mellett volt olyan, hogy pl. 12,2V-ot mértem az aksin pár órával a leállítás után.
Mióta az ESM-et offra tettem, mindig megvan a 12,6V, max. néhány nap után megy le 12,5-re.(#84554) Somatom: egy fáradt reggelen, amikor az ember csendre vágyna, nem dübörgésre, vagy a kocsi zajaira...

-
t.imi
addikt
#84551forceberg ajtókilincs + zár, ablakemelő mechanika egy évvel ezelőtt, ami korához képest bakker.
#84553rob210 Amit küldtél videó annó, ott szépen járt
Meg mhelyen a két M3 is. Marad így, csak kva dühítő. Olajfogyasztás megjelenése meg no kommnet.
#84554Somatom abból már kinőttem, árban a legolcsóbb megoldás
-
rob210
Topikgazda
Na ácsi! Ez nem így megy.
Ilyen mértékű avulást meg kell indokolni, hogy mégis miért! Simán beleállnék a dologba.
Engem is le akartak húzni!
Mondtam nekik , hogy én beviszem a renaultba 480ezerért megcsinálják, vagy kiköhögik a 287ezret amennyiből meg tudom csinálni.
Szerinted mit választottak?
Biztosítóval ne finomkodj, aljas gerinctelen, az összes! -
stickermajom
addikt
Opel ugyanez amúgy. Két dolgot kértem éves szerviznél: nézzék meg az automata fényszóró érzékelőjét, mert alagútban későn, vagy egyáltalán nem kapcsol, illetve esőben is későn kapcsol. Válasz: hibát nem ír, frissítés nincs, próbáljak meg együtt élni vele mert ez ilyen. Két éve nem ilyen volt.
Mindegy, amúgy sem esik útba a Baumgartner, majd megyünk máshova. Kösz mindenkinek!
-
ρσгτσ
addikt
Elvileg mindent lehetetlen kiszűrni egy használt autónál. Viszont aki jól ismeri az adott márkát, típust (és szerelő is), az tudja mire érdemes odafigyelni.
Eleve sokan semmit nem csináltatnak (/cseréltetnek) meg a használtan vásárolt autón, miután megvették. Akkor sem, ha amúgy adott esetben ajánlott lenne. Pl. vezérműszíj, olaj- és szűrőcsere.
Alkatrészekből és olajból is igyekszem normális minőséget venni. Ami szintén nem mindegy hosszútávon vagy eladáskor.
Persze most hogy már tudom létezik ez a topik, legközelebb itt is kérek véleményt alkatrészek vásárlása, berendelése előtt.
-
ρσгτσ
addikt
Nálam kb. 30-60 percig tartottak az eddigi átvizsgálások. Nem emlékszem már pontosan, mert 3 éve volt ilyen utoljára. Addig meghívtam az eladót egy italra az egyik közeli kávézóban és tök jól elbeszélgetettünk.
Amúgy nagybátyám most már jópár éve egy Renault Espace -t vett. Hiába mondtam neki, nem vizsgáltatta át az autót. Pár éves volt és jól is nézett ki. Aztán jöttek a hibák és kiderült, hogy valószínű árvízkárosult autó lehetett. Meg nem mondom mi alapján, mert nem értek hozzá....de két szerelő is ezt mondta neki. Azóta elég sokat ráköltött...bár lehet inkább eladni kellett volna.
Persze szélsőséges példa és valószínű többet ér egy kihívott szaki, mint a semmi...de én akkor is egy műhelyes átvizsgálást javasolnék. Azért nem két fillért költ el az ember amikor autót vesz, és könnyen lehet drága buli a későbbi javítás.
Szerk.:
Persze van ellenpélda is. Párom tesója Mazda -t vett. Az övét átvizsgálták, de később jöttek meglepetések. Állítólag nem lehet minden hibát kiszűrni, de én inkább a rendes átvizsgálásra mondanám, hogy jobb mint a semmi.Meg azért ezek mégsem új autók, hanem használtak.
-
Helyszini ellenorzesen is van diagnosztika, abban egyetertek hogy jobb lenne ha Renault szerelo nezne. Az elobb ajanlatt Francia kft zugloi szam se veszi fel. Pedig nincs is még ebédidő
Na mindegy, srácok köszi mindenkinek! Nem untatlak tovább titeket, majd megírom hogy mennyire szar, ha kiderül hogy az.
-
Felhívtam 3 Renault szervizt, kettő az kapufa, fel sem veszik. Az egyik felvette (nem mondok nevet), "hónap végére tudok időpontot adni, jó lesz?".
Mondtam a srácnak hogy vigyük el az Avalon-ba, azt mondta oda nem szeretné mert ott minden hülyeséget kitalálnak. Mondtam hogy tisztában vagyok azzal hogy nem új autó, de oda van időpont. Mondta hogy inkább márkaszervízbe, de oda ne.
Akkor, hova vigyem?
-
rob210
Topikgazda
Pont nem és tévúton jársz.
A töltet helyett itt tömör gumi van.
Emiatt a vas szerkezet is vastagabb erősebb, tudták, hogy rázni fog mint az állat.
Van benne plussz 20dkg.
De ez mondjuk lényegtelen, nem releváns a fogyasztás szempontjából, ellenben a kényelem, na az más dimenzió lesz. -
Azért a 15-20-ra sajna még rájön, hogy a 100%-os alkatrész árral számolnak, holott te pl. a ZSU/Kovács Autónál megveheted már normális kedvezménnyel. Ezért nem engedik sok helyen vinni az alkatrészt, mert egy 100-as tételnél 40-et nyernek az alkatrészen. Tehát 15-20-nál lényegesen magasabb az óradíj.
Jobb, szerencsés, ha tud / megtanul az ember valamennyire szerelni, ha Robi nem érne rá, mert az ő időkapacitása is véges. -
#89309696
törölt tag
Igazából semmi baja nem lesz 5 másodperc alatt alapjáraton, marad ott annyi régi olaj. Nem egy porszáraz, frissen összerakott motort indítasz be, ami egyébként nem is létezik, mert összerakásnál is kennek mindent. Simán csak semmi értelme, mert kicsöpög fél deci pluszban, de még mindig marad másfél a blokkban valahol. Olyan mindegy.
Esetleg az olajos láncfeszítőnek, okoskerekeknek nem tetszik, de ennyire nem kényes meg hülyére vannak ezek gyártva, nem szűz szirének ezek, hanem kbszott acél meg alu... Szép egy Novoth videón végignézni nyálcsorgatva és igaz is amit mond benne egyébként, de ez már inkább autósznob szerelés kategória, jó pénzért.Én közben hangosítottam még a turbón este, úgyhogy most már az egész újház-sor hallja, ha indulok vagy jövök haza.
Vííííííííííííííííííííííííííííí.
-
rob210
Topikgazda
Új roppantó gyűrű a leengedő alá.
Csavar kivesz, vár míg lecsepeg.
Nívót is vedd ki meg a szelepfedélből a betöltő sapkát.
Csavar visszarak, 35nm max
Olajszűrő levesz, új szűrő tömítése friss olajjal megken, csere.
Olaj betölt nívón ellenőriz. Amikor középszint felett van, akkor beindítod, 5-10mp elég.
Leállít és olajszintet feltöltöd, úgy, hogy 2-3mm el a maximum alatt legyen.
Bemész megmosakszol és örülsz
-
Ezek nagyon alacsony fesz. értékek. Rá kellene ezekre tölteni mindenképp. A Rönót kb. csak levett saruval érdemes nézni.
Nálam a Laguna ha 12,6V nyitás előtt, akkor ha kinyitom, mire beleülök kb. 12,2-re lemegy a fesz, mert ez-az elkezd fogyasztani. Vagy esetleg azt is kipróbálhatod, hogy nem zárod be a kocsit, csak úgy otthagyod nyitva, akkor is szerintem egy 10 perc után elmegy "stand-by"-ba a kocsi. Majd pár óra múlva rámérsz.
A néhány mA az jó, ha jó a műszer
Az árammérőkben nem mindig bízok, nálam a biztos árammérés amúgy nem is árammérő állásban történik, hanem egy mérőellenállást iktatok az áramkörbe, és az azon eső feszültségből jön ki az áram.
Ja, a Lagunán az aksi negatív pólusán van is gyárilag, szóval méri a kocsi maga is az áramot
Így néz ki a negatív saru: [link] -
Mérés közben ne szakadjon meg az áramkör, úgy mérd meg!
Ha csak simán saru levesz, műszer rá, akkor a műszer is elfüstölhet.
Egy pár A-es rúgás olyankor van.
Autó leállít, bezár, de géptető nyitva hagyva.
Vársz egy negyed órát, hogy tuti minden kapcsoljon le.
Sarut meglazítod, de nem veszed le. Műszer egyik kanócát rá a kábel sarura, a másikat a kábelsaru alatt az aksi kivezetésére. Saru így leemel. Mikor leemeled a sarut, az áram a műszeren fog folyni.
Először nagy áramhatárra állított műszerrel csinálod, ha nem túl nagy az áram, akkor utána új mérés kisebb méréshatárra állítva a műszer.
Csak saját felelősségre! Zárlatot ne csinálj közben
-
Meg kellene mérni a kocsi nyugalmi áramfelvételét, hogy mennyivel szívja az aksit, amikor a kocsi be van zárva? 20-30, max. 60mA felett már biztos nem egészséges.
+ feltölteni az aksit, majd állva hagyva megmérni a feszültségét.
Az egyéb tesztelések már nem könnyen kivitelezhetőek.
[Itt leírtam, link]A 12,12V a Meganeban is kevés, azt jelenti, hogy az aksi, vagy a töltése(pl. a Smart Management miatt) nincs rendben.
-
A 12,12V is kevés 1 nap állás után. Az milyen kocsi?
Ez 2014-es M3? Akkor abba szinte biztos, hogy AGM aksi kell, mert nem tölti telire...
Diaggal meg kell nézni, hogy az Energy Smart Management aktív-e?
+ ehhez kapcsolódik, start-stop funkció van?Ha aktív, akkor a FedComp nem mindig tölti telire az aksit. Feltölti, majd a generátor helyett az aksiról mennek a fogyasztók. Ha merül az aksi, vagy motorfék üzem van, akkor meg elkezdi nyélgázon tölteni. Meríti, majd töltögeti a kocsi az aksit, van, hogy épp úgy áll le, hogy nincs feltöltve. Egy szint alá persze nem engedi, hogy nehogy indítási gond legyen. Az AGM meg sokkal jobban bírja ezt az üzemet, mint a sima. A sima aksikat ez a használat kinyírja!
Diag sw-rel kikapcsolható ez a funkció, akkor jó a kocsiba sima aksi is.
A Lagunámban nemrég kapcsoltam ezt ki, azóta nem merítgeti menet közben az aksit a kocsi. -
lsebestyen
addikt
Ez 2 olajcserével ezelőtt volt, azóta 5W40 ment bele és még kisebb mértékben is fogyasztotta az olajat (excelben vezetve van minden, olajfogyasztás is - egyébként minimális). Főleg, hogy az a motor tipikusan magas fordulaton eszegeti az olajat, semmi nem magyarázza a 10W-t. Ellenben amikor hidegen jár, akkor jobban kopik.

molnarpeter: igaz, total olajválasztóban clio-ból van még DPF nélküli verzió is, ami lefedi a 2008-at.

Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Jellyfin, Emby, Stream.io, Plesk Streaming platform
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
- LG mosógép és hőszivattyús szárító összeszerelő konzollal
- Saeco Talea Giro Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Nespresso AEROCCINO XL Fekete tejhabosító, nagyobb kapacítású
- Eladó WHIRLPOOL PACW29HP Hűtő-Fűtő Mobilklíma Fekete
- Koenig One Touch Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Eladó Xiaomi Redmi A5 3/64GB / 12 hónap jótállással!
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 12 Mini 64GB mobiltelefon garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE B650M R7 8700F 32GB DDR5 512GB SSD RX 6800XT 16GB Zalman Z1 GIGABYTE 750W
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B650M R7 8700F 32GB DDR5 1TB SSD RX 7900XT 20GB Be quiet Pure Base 500FX EVGA750W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest






mycso
rob210
