-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dewill79
tag
-
dewill79
tag
válasz farkas-j #100345 üzenetére
Szia , szerintem jó helyen tapogatózol. Nézesd meg. A 13.8V alapjáraton, terhelés nélkül jónak tűnik, de ha felkapcsolod a világítást és lejjebb esik pár voltot, akkor a generátor fesszabályzója lehet ludas. Emelt fordulaton tartósan 14V felett kell lennie a töltőfesznek.
-
gban
Közösségépítő
válasz farkas-j #100359 üzenetére
Mennyi volt ha nem vagyok indiszkrét?
Nekem 2009-es gyártású, 2010-es forgalomba helyezésű J Astrám van, benne A16XER.
Sokat eszik, nem megy lent, ahogy írod.
Illetve azt tudja valaki hogy jönnek-e ki ezekhez is új szoftverek amivel frissíteni lehet a korai verziókat?Postázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
-
adorjant
senior tag
válasz wrongduke #100342 üzenetére
Szerintem maga a kezelőpanel ment tönkre. Nekem 2002-es G Astra digitje csinálta ugyanezt. Bontóból vettem másikat,szimplán kicseréltem,és kész. A tiednek is ugyanazok a gombjai,csak a keret másabb,szóval kis szerencsével nem kell kifejezetten Corsa panelt keresned, de ennek járj utána azért.
-
Greentea
senior tag
válasz farkas-j #100345 üzenetére
13,8 teljesen jó. Ha a fogyasztókat rádobod akkor is tartja ezt az értéket?
2 hónapja halt be nálam a generátor H Astran, bent a központi kijelző mellett minden izzó vibrált, kint első fényszóró tompított stb. szintén.szerk: Generátor mellett a saruknál illetve a testkábelnél is érdemes szétnézni. Utóbbit számos Opelben "alulméretezték".
[ Szerkesztve ]
-
farkas-j
őstag
válasz Greentea #100365 üzenetére
Neked és a többieknek is köszönöm a válaszokat! A 13,8V-os töltőfeszültséget kevésnek tartom. Egy savas akku cellának a teljes feltöltéskor gyártmánytól függően 2,4V-2,42V-os feszültséget kell elérnie. Ez 12V-os rendszer esetén 6 cella, azaz 14,4-14,5V-os kapocsfeszültség. Az autókat amiknél eddig töltőfeszültséget mértem, azoknál 14,2 - 14,6V-os feszültségeket mértem. A Meriva B-mnél is 14,45V-os a töltőfeszültség. Ha lesz időm, majd levonulok oszcilloszkóppal és megpróbálom megnézni a generátorból kijövő feszültséget. Az akku ugyan elsimítja a "3 fázisú" eltolt burkológörbéket, de hátha látok valamit. Pl csak 2 burkológörbe nyomát látom, akkor halott lehet az egyik dióda. Ha nem boldogulok vele, elmegyek egy autóvillamossági szakihoz.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
ncc1701
veterán
válasz mephi666 #100350 üzenetére
Nem, kevés, megbolondul a kocsiban az elektronika ilyen alacsony feszülségen. Kb 14.4-14.5V kell járó motornál. Ha nem önindító, akkor lehet valami oxidos testkábel is.
Nekem is azt mondta a felújító szaki, h elég, de a szerelő kiröhögött. Sajnos sok a laikus fotelhuszár a neten, akik félinformációk alapján osztják az észt a fórumokon. Ezért sokszor már az semmit sem ír, aki ért is hozzá, van benne tapasztalata, mert lehúzzák a fotelhuszárok a szintjükre, ott meg lenyomják a rutinjukkal.
[ Szerkesztve ]
-
Greentea
senior tag
válasz ncc1701 #100367 üzenetére
Ez érdekes. Én anno azt az infot kaptam, hogy mivel a motorvezérlő is beleszól az egészbe, ezért nem feltétlenül elvárt érték a 14,4-14,5V, főleg nem alapjáraton.
De jelzem nem vagyok autóvillamosságis. Viszont ha valóban úgy van ahogy írod, akkor a sok helyen feltüntetett 13,5V határérték mire szolgál? Végül neked kellett testkábeleket cserélned?
-
,
addikt
válasz ncc1701 #100367 üzenetére
Akkor viszont ez autótípusfüggő lenne? Nekem 2 autóvillamossági szerelő is azt mondta a 13,8V-ra, hogy jó. Az autóm (B Vectra) szerelési kézikönyve 14 V-ot ír. Viszont 13,8V mellett sem bolondult meg semmiféle elektronika, és a megkérdezett 2 autóvillamossági szerelő egymástól függetlenül állította, hogy teljesen jó a 13,8V (kb 1%-os eltérés a gyárilag megadott értéktől, ami egyébként sem fix 14 V-nak volt írva, hanem kb 14V-nak).
-
Tothgera30
Ármester
Vélemény? 2010 Astra H Cosmo Caravan 1.8?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
senior tag
válasz Tothgera30 #100371 üzenetére
Meg kell nézni, átlagos hirdetés. Helyszínen majd kiderül milyen.
EATON motorvédő kapcsolók eladók, keress privátban.
-
Szabi29
újonc
Üdv!
Az normális, hogy Opel Merivában kuplung benyomása nélkül lehet váltani? Járó motor mellett nem próbáltam még. 😀
-
-
Osti79
újonc
Sziasztok lenne egy érdekes problémám Opel Zafira 1 hetes dízel terhelés alatt bekopog és magas a hc je porlasztó ki voltak szedve be vizsgálva tökéletesen működnek közös nyomócső be a nyomás megfelelő nem lépi túl a megengedett értéket EGR szelep ki van tisztítva tökéletesen működik új levegőszűrő van benne találkozott e valaki ilyen jellegű problémával és ha igen mi volt megoldása ha tud valaki segíteni Azt köszönöm szépen
-
Osti79
újonc
Ha jól Csinálja az ember akkor kíméli a kuplung tárcsát csapágyatt kevésbé kopik
-
Osti79
újonc
Ha nem akkor előbb utóbb váltó csere
-
peet137
tag
Van valakinek valami nyerő ötlete, hogy tudnám az EGR szelep egyik csavarját kiszedni? Arról a csavarról lenne szó, ami imbusz nyílású, de olyan rozsdás, hogy már a kulcs se akar belemenni. Ha nem muszáj, nem szeretném az egész termosztátházat leszedni miatta. Ott még a leömlő hőpajzsát is le kellene szedni, hogy ki tudjam csavarni a termosztátházra, az EGR-hez menő "gázcsövet".
Erről a csavarról lenne szó:
A 4ből kettő kijött, a 3. felül van, azt simán kiszedem, hozzá lehet férni, ha más nem lesz, akkor vágok bele nútot és csavarhúzóval megoldom, de ennél az alsónál semmi hely nincs, alulról meg a váltó van útban... -
ncc1701
veterán
válasz Greentea #100369 üzenetére
Erre nem fogok tudni válaszolni, én csak egy műszerész sulit végzett informatikus vagyok. Testkábelt nem cseréltem, csak levettem őket, és 600-as papírral átcsiszoltam az érintkezőket, majd barom erővel visszahúztam rá az anya csavarokat.
Nálam az insignia azt játszotta, h indítózás nélkül 10-ből 1x ha ráadtam a gyujtást, akkor kiírta a drága, h check battery system. Ha ekkor röffentettem, és rámértem, akkor 13.8V körüli feszkót mértem az akku sarun. Ezt egy bontott generátor oldotta meg, nem volt "kedvem" megint kivenni a felújítottat, tenni bele gyári fesszabájzót, majd visszatenni, mindezekkel kocsikázni fél napot. Egy volt 50 körüli opel márkaszervizes, mára maszek emberke súgta meg, h ide a 13.8V nem elég. Egyébként a generátort felújító nyugdíjas szaki azt mondta, h a mai autókon elég a 13.8V, mert a generátor csak akkor ad nagyobb feszkót, ha kell. Én meg ilyet még nem láttam, szerintem a generátor egy fix feszülségen tud kitolni x ampert (nálam 120A), oszt nem variál. -
,
addikt
válasz ncc1701 #100388 üzenetére
Új korában nem tudom mennyi volt, de az autó szerelési kézikönyve is 14 V-ot ír (ez ahhoz képest kb 1%-os eltérés mindössze). Neten amúgy kb 13,6-14,4V közötti értékeket írnak mindenhol, mint jó értékek. A minimumnál se lehet kevesebb, meg a maximumnál se lehet több.
Nekem az autó 13 éves korábban kezdett el döglődni a generátor, akkor nálam úgy kezdte, hogy alapjáraton világított a töltésvisszajelző, de kb 2000-es fordulattól már elaludt. Az autót így is tudtam használni, csak figyelni kellett a fordulatszámra. Minden nap reggel rá szoktam mérni az akksira, de 100%-ra fel volt töltve mindig (12,74V-ot szoktam mérni).
Néhány hétig, talán 1-2 hónapig használtam így az autót, aztán fel lett újítva a generátor.
21 éves korában aztán teljesen megadta magát a gyári generátor, minden fordulatszámon világított a töltésvisszajelző, szerelőre várni, felújíttatni nem volt időm, úgyhogy került bele egy gyári bontott, ami azóta is hibátlanul üzemel (24 éves most az autó).A döglött generátorral amúgy el tudtam menni egy fullra töltött akksi mellett a kb 25 km-re lévő szerelőig. Igyekeztem a lehető legkevesebb fogyasztót használni, de így is mire beértem abba a városba, ahol a szerelő volt, pont fölgyulladt szépen sorban minden visszajelző a műszerfalon (légzsák, ABS, kipörgésgátló, stb.), szóval már a végét járta addigra az akksi ereje.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ncc1701 #100387 üzenetére
Elég általános már a terhelés függő töltés (ez alatt a motor terhelésére gondolok), itt egy jó írás a témában: [link]
Adott 13.8-ra én nem mernék hibát kiáltani, inkább mérnék de ha nincs töltés, akkor úgyis jelez a műszerfal, pár tized itt vagy ott nem jelentős (pláne a mérési pontosság, aktuális fordulatszám, akku kondíciója és töltési szintje ismerete nélkül). Szvsz a baj, ha nem töltődik egyáltalán, vagy fordulaton 15-16 vagy több V szaladgál -
Szabi29
újonc
Szerintetek mitől lehet az, hogy a motor bemelegedése után kicsit erősödik a motor hangja Merivánál?
Új hozzászólás Aktív témák
- Új LED izzó 12V , MR16, 4x1W / Philips PL-C 2P kompakt fénycső 18W / Osram G24 10W
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival! -
- Fém bútor fogantyú 15 db
- Új, bontatlan Siguro RC-R301W Rice Master digitális rizsfőző pároló kosárral - Még 2,5 év Alza gari!
- elado lakas lagymanyoson bme mellett