-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_seth_
veterán
válasz ArthurShelby #99894 üzenetére
"viszont a súlyuk maradt..."
Nem maradt, az FL fogyott átlagosan 2-300 kg-ot. Az enyém pl 1672 minden létező extrával együtt.Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Hachiko95 #99891 üzenetére
Mi ugrik? Z16XER van öcsémnek, igen -0,2L, de a technika ugyanaz, az sem ugrik sehova, úgy kell noszogatni, hogy menjen már. Nyomaték fennsik? Igen, csak kár, hogy kissé üres az a fennsík, a 85-ös 1.3-as kadettem is tudott ennyi nyomatékot 8 szeleppel, csak az a kocsi nem volt 1 tonna sem.
Szívó benzinből tudod melyik autóra igaz amit írsz? Az utolsó M3 szívó 4 literes benzines, na az ugrik.
Vagy pl pár kollégának van itt V6-os benzin egész jól eleresztve lökettérfogattal, nekik milyük van 2000 felett? Nyomaték galaxis?[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Hachiko95 #99891 üzenetére
Azzal a mondattal az a baj, hogy egybe van mosva két különböző teljesen más motorvezérlés.
Twinport rendszer: kettéosztott szívócsatornával rendelkezik. Egyszerű vezérlőkerekek vannak, ezért a vezérműtengelyek fixen állnak. EGR van.
VVT rendszer: váltakozó szelepvezérlés. A vezérműtengelyeken okoskerekek” vannak. Ezek lehetővé teszik a vezérműtengelyek állítását, a motor terhelésének megfelelően. Ezáltal változik a szelepek nyitásának ideje. EGR nincs
Z18XER = VVT.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mephi666
nagyúr
na, pillanatnyi árajánlat: első toronycsapágyak, első-hátsó lengéscsillapítók, első-hátsó féktárcsák+fékbetétek, bölcsőszilentek, ablakmosó tartály, olaj+szűrők éves cseréhez... 280k + munkadíj (asszony kicsit ki van akadva) ...március elején hirtelen átvizsgáláskor toronycsapágyak, ablakmosó és olaj+szűrők nélkül 200 körül állt az anyag: ezzel a részével tisztában voltunk, hogy mennyi lesz
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
_seth_
veterán
válasz Petyyyyy #99904 üzenetére
Uhh, ez övön aluli. De csak azért nincs mert állófűtés mellé nem volt rendelhető
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Integrale #99906 üzenetére
Igen, 100nm és 75 paci és valami 932 kg. Mai turbó benzinesek és turbó dízelekből nézve egész közel állnak egymáshoz.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Hachiko95
aktív tag
válasz _seth_ #99902 üzenetére
Ne viccelj már 1.3-as Kadettel. Itt van egy C16NZ A Vectra, egy A20DTH Insignia, a Z18XER H Astra megy a legjobban a teljes fordulatszám tartományban. Az 1.6-os Vectra 125Nm-ének köze nincs ahhoz a 175Nm-hez, amit a Z18XER tud, pedig a Vectra csak 1020kg.
#99895-ös hozzászólásomban leírtam a kontextust.Köszi a becsült diagramot, oda van írva hogy approximation, egy program rajzolja a specifikációk alapján. Semmi köze a valósághoz, egy rendes padi mérésen nem így néz ki.
Akkor jól értem, hogy a twinportnál a szelepek előtti csatorna van két részre osztva és azt szabályozza, egy Z18XER-nek pedig "variable length intake manifold-ja" van, de a szelepek előtti nincs meg ez a funkció? Én úgy tudtam, hogy ezt a 2 csatornás szívósort is twinport-nak nevezték, legalábbis több helyen olvastam így.
Ahhoz képest elég kemény futóműve van, jobban pattog, mint a IDS+-os H Astra sport módban. Persze, hogy nem csapatós autó, a lényeg az lett volna, hogy a súly nagyon nagy ellensége a nyomatéknak, hiába van belőle sokkal több. A videóra reflektálva pedig, az smooth&fast vezetés volt finom terhelésváltásokkal, nem hülyegyerek csapatás. Néha muszáj az autó határai felé közelíteni a dízel Insigniával is, mert ha egy váratlan helyzet adódik sokkal könnyebb lereagálni. Mindenkinek tisztában kell lennie a saját autójának képességeivel.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Integrale #99914 üzenetére
Első generációs A Vectra C16NZ. 8 szelep tipikusan középre hangolt motor, 2000-től szépen veszi a lapot, 5000-től max. lejtőn forog el 6000-ig értékelhetően. 2000-4000, esetleg 4500-ig van szépen autózható teljesítménye, de a közvetlenség, ahogy egy gázfröccsre reagál, ahogy ejti a fordulatot sokkal jobb, mint bármelyik újabb alapmotornak, az Euro 1 nem hazudik. Lámpához érkezve egy alacsony fordulatos revmatch is brutál kielégítő. Bowdenes gázpedál, bowdenes kuplung, váltó rudazat, alacsony fék és kormányszervó rásegítés, Euro 1.
-
Gaga_30
tag
válasz mohabá 007 #99907 üzenetére
"Akkor a pihe!"
Kartergáz szelep volt, nyomta ki az olajat...
-
_seth_
veterán
válasz Hachiko95 #99913 üzenetére
Ne viccelj már, nekem is ez jutott az eszembe
100, 125, 175NM, ne dobálózzunk ilyen nagy számokkal szerintem
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
mephi666
nagyúr
válasz _seth_ #99918 üzenetére
van egy kis akkus bosch fúró-csavarozóm... az 25nm-t tud... minden kereket meghajtunk egy olyannal és az már 100nm
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
_seth_
veterán
válasz Hachiko95 #99919 üzenetére
Na ez az. Nem fontosabb, az a fontos, hogy az adott motor milyen váltót kap és kényelmesen kihasználható-e az a tartomány ahol "él" a motor és nem kell tiltásig forgatni. Kevesen használják az autójukat pl 5600-as fordulaton csak mert ott adja le a NM vagy LE maximumot, a többség 2000-nél szeret váltani ha dízel és 3000-nél ha benzin, a kérdés pedig az, hogy az adott motor ezeken a tartományokon mit tud, illetve ami nem elhanyagolható az az, hogy milyen súlyt kell mozgatni.
Az A20DTH 1200-as fordulaton már 200nm felett van, 2000-nél már 350 felett, hogy mit tud 3000-nél? Kb mindegy mert addigra már rég el kell váltani, nincs nyomaték fennsík, de megy. Hogy ehhez hogyan viszonyul a 175NM azt elvileg Te tudod.Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz mephi666 #99920 üzenetére
Jaja, de hol volt az az akkus csavarhúzó 85-ben?!
Amúgy enyhe átalakítás után tudta szedni a lábait[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
mephi666
nagyúr
válasz _seth_ #99922 üzenetére
vannak ilyenek... ez se a gyári, facelift előtti 60 lovas c14nz
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
vzsryl
nagyúr
válasz mephi666 #99923 üzenetére
Mindennél vagányabbak ezek 20+ éves, kommersz sleeperek. A kilinccsel előre menés engem inkább irritál, de amikor egy kocka Volvo, kettesgolf, vagy akár ez az F Astra megkúpolja a nagyfiúkat, akkor abban van egy kis érzelem.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
mephi666
nagyúr
válasz vzsryl #99924 üzenetére
ebből a témából a kedvencem a bajszos-pocakos dél-amerikai tag (ránézésre escobar 2.0) a nissan maxima-val, ahogy odarak egyet a porsche-nek
ui: ez is vicces a maga nemében, de az ilyen füstokádó dögöket nem szeretem szinte monitoron keresztül marja a torkomat a szaguk
#99926: jaja, minimum az esmeralda-nak kellene mennie meg azért lifeg a kötelező rózsafűzér is
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Hachiko95
aktív tag
válasz _seth_ #99921 üzenetére
Így van, annyival még kiegészíteném, hogy a nyomaték öl. Tehát a dízeleknél, nézhetjük konkrétan az A20DTH Insigniát, én 1750 alatt nem szeretem látni a fordulatot soha, az alacsony fordulat, nagy nyomaték nyír ki mindent, legyen inkább 2500-as fordulat kevesebb nyomatékkal kisebb gázon és ugyanakkora teljesítményünk van. Rendes olajnyomás is igazából 2000-től van, 1000-1500-as fordulaton szenvedtetés hiába van nyomaték, hiába megy úgyahogy az autó nagyon nem jó a motornak. A hosszú difi miatt városban nehéz is 2000-es fordulaton vagy felette tartani a motort, ezért mostmár csak autópályázós. 100-nál sem lehet rakni még 6.-at, de igazából 5.-ben sem indul meg rendesen, 4. kell neki.
Z18XER H Astránál pedig ugye rövid a váltó és 70-től végsebességig, ami 200 km/h felett van valamivel szépen lehet menni. Tehát, ez lényegében 5.-ben 2000-től leszabályzásig van.
Minden motort olyan fordulaton használok, hogy magához képest bármikor rendesen meginduljon, sőt úgy is biciklizek, rendesen pörgetve, mert a nagy nyomaték alacsony pörgetést kinyírja a térdet is.
tldr.: Én a dízelt is pörgetem (2000+).
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz BaKeSZ87 #99903 üzenetére
Mondjuk ha ilyen szűkre össze van nyomva, akkor ránézésre tényleg szörnyűnek tűnik (ha ki lenne rendesen húzva az ábra máshogy festene), de ha olvasod az adatokat is mellé, akkor nem rossz az a nyomatékgörbe. 2200-as fordulat felett már 150 Nm felett van és kitart felette végig 6500-ig úgy, hogy a max. 175 Nm. Az meg hogy mi van 1000 környékén az mennyire lényeges?
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz athomi #99928 üzenetére
Rangerről tudok beszámolni: úgy néz ki így EURO 6+++ idejére, hogy az autó 1600 felett úgy megindul megrakva is, hogy az valami borzalom.
Viszont ha szeretnél elindulni alapjárat körüli szintről, ami valljuk be, elég mindennapi eset, hát hu. Ha nem lenne benne ez a hülye lefulladásgátlós megoldás nonstop racse-rajtok lennének, akkora szutyok az egész.
Szóval ja. Ez azért elég komplex sztori.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
_seth_
veterán
válasz Hachiko95 #99927 üzenetére
Annyit tennék, hozzá, hogy az alacsony fordulattal sincs gond, csak nem 1500-as fordulatnál kell padlózva előzni, hanem visszaváltani egyel és úgy. Na ennek mondjuk az én A20DTE-m egy még jobban tovább szűkített változata, szinte már buszos, kamionos fordulatszám tartománnyal és váltóval. 130km/h nincs 2000-es fordulat hatodikban.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
nagyúr
válasz vzsryl #99924 üzenetére
egy kocka Volvo, kettesgolf, vagy akár ez az F Astra megkúpolja a nagyfiúkat, akkor abban van egy kis érzelem.
Na igen. Épp ezért nem szabad lebecsülni egy kisautót sem.
(Kollégám kisautója 140-160LE-s volt - Fiat Punto talán első szériás, de 1-4 turbo. Hát... ment rendesen. Vagy egy régirégi szögletes Toyota Corolla, meg hát az örök kiskoporsó, a Honda CRX, vagy a Renault5 Alpine turbo.)De sajnos sokan úgy vannak, hogy ha Astra-ban ülök, akkor "nehogyá előzzön ez a kis szar... de ha merciben ülnék, akkor azt elengednék. Mondjuk ez már másik topik témája...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz body007 #99935 üzenetére
Na igen... 1.6 16V twin cam.
Turbó nélkül volt ~130LE... veszettül ment (egyszer olyan 8500-ig forgattam)
Amit linkeltél, abban az a fura, hogy azt írják, 1.3-as. De pont annak a 3 ajtós csapott változatát hajtottam.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Hachiko95
aktív tag
válasz _seth_ #99931 üzenetére
Alacsony fordulaton a rezgések a kettőstömegűt is kinyírják, magasabb fordulaton simul a motor. Ez konkrét tapasztalat, egy jó pár éve álltam át arra, hogy 2000+ fordulat.
Fix tempónál esetleg 1750, de azaz abszolút minimum, amit használok.
A20DTH 6. sebességi fokozat 2000-es fordulat 140 Km/h.Akkor már egy rendes mérést dobjunk be, a nyomatékot Nm-re át kell számolni.
1600-tól már megy, 2600-tól 6300-ig csúcs nyomaték közelében. Gyakorlatilag tankönyvi teljesítmény görbe.
-
addikt
válasz cappa72 #99936 üzenetére
Igen, a linken valami nem kóser. Én is az 1.6-ban ültem (sajnos csak vittek). 4500 körül "váltott" a vezérlés azt úgy megindult csak néztem. Egy épített autó volt, nagy dobbal szal hanghatás is társult hozzá. A srác kicsit eresztette is a kanyarokban (városban), hát mitmondjak, nagyon tetszett
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
-
FoLey-v
addikt
válasz HoaryFox #99897 üzenetére
Azt is olvastam,hogy C Vectra tágasabb is mint az insignia,főleg hátul és csomagtéren.
A Vectra alkatrészei olcsóbbak is meg szerintem nem is tűnik olyan régimódinak.• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
Hachiko95
aktív tag
válasz BaKeSZ87 #99941 üzenetére
A #99884 hozzászólásban mindent megtalálsz, én csak simán reagáltam egy korábbi hozzászólásra. Ezután az én hozzászólásomra reagálók írányába lett elhúzva a beszélgetés. Hagy kérdezzem már meg, hogy mi alapján szúrtál be egy becsült grafikont, talán van/volt ilyen motorral szerelt autód, vagy van vele gyakorlati tapasztalatod?
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz Hachiko95 #99944 üzenetére
Amíg nem veszel iPhone-t addig a neved kuss és ne szólj bele. Ha megvetted és még mindig nem egyezik a véleményünk, akkor pedig jöhet a személyeskedés, gyalázás, terelés és végül privátban fenyegetőzés, majd végül random nickek mennek a lecsóba.
Ezt ott nagyba tolják, de tűpontosan látszik mikor valaki nem engedi el a koncot és mindenképp követni kell az utat, aminek a végét szintén ismerjük, mert hátraarc ebből már sosincs. Szerintem ne ez legyen az x+1-edik eset
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
zgospel
őstag
válasz vzsryl #99943 üzenetére
Nekem kombiban van, és egy nagyon jól használható, rugalmas motor. Előtte Z14XE volt, ott 4 felnőttel vagy klíma használattal erősen romlottak az esélyek a forgalom ritmusának a tartására Az 1.8-nak semmi ilyen gondja nincs, nem is kell tapossam úgy mint az 1.4-et, ezért kb decire ugyanolyan fogyasztással eljárok vele.
Múlt héten voltunk vele nyaralni, csomagokkal fullra rakva + klíma, és ugyanolyan nyugalommal előztem ki a kamiont, mint mondjuk egymagam klíma nélkül. Ugyanezt a manővert az 1.4-gyel meg kellett gondolni 5x is, aztán visszakúrni legalább harmadikba és 5-6 ezer között taposni neki
Autópályán ha megtorpan a sor, akkor újra felvenni a 130-140-et nagyon hamar megvan ezzel, igazából váltogatni sem kell.
Az 1.8 kb 3300-nál már azt a teljesítményt hozza, amit az 1.4 tud 6 ezernél.Most az hogy "ugrik" meg "erős" az csak viszonyítás kérdése. A motoromhoz képest minden 400-500 LE alatti autó gyenge menetdinamikával rendelkezik, szóval ennyi erővel az összes OPC-re is mondhatnánk hogy gyenge
De ha onnan nézem, hogy a hétközi sűrű forgalom tempóját könnyedén és rugalmasan tudja kezelni, akkor szerintem nyugodtan beszélhetünk egy kellően erős (és nem feleslegesen erős) autóról.Ugye az alapüzenet az volt, hogy "mindenhol megy" ami szerintem ésszerű keretek között teljesen igaz rá: 1500-tól már teljesen jól húz az autó a 330 ezer km ellenére is. Na most ehhez képest az 1.4 az 2 ezer alatt semmit nem csinált, 2-3 ezer között 1 személlyel klíma nélkül oké volt, de inkább 3000 fölött kezdtek el történni a dolgok. Én értem, amit Hachiko95 írt, nem látok benne nagyzolást, sem pöcsméregetést. Megfelelő kontextusban egyetértek vele.
Jogsiszerzés után 54 lóerővel közlekedtem 5 évig, utána még 5 év a 90 lovas G-vel, szóval jól ismerem a különbséget a küzdelem és a kényelmes autózás között
TLDR: a hétköznapokban egy nagyon jól használható, kellemes karakterű és rugalmas motor az 1.8as, főleg egy H Astra tömegű bódéhoz, és pláne ezzel a váltóval
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
BaKeSZ87
senior tag
válasz Hachiko95 #99944 üzenetére
Z18XE motoros Signumom van. -18le -8Nm XER-hez képest. Nincs benne változó szelepvezérlés meg twinport sem, meg gyárilag EGR sem. 2000-es fordulaton rendelkezésre áll a max. nyomaték 85%-a és ennek is 3.800-nál van a nyomatékmaximuma.
A mérés amit beszúrtam, gyári adatok alapján van legenerálva. Ha legörgetsz ott vannak az értékek fordulatszám alapján [link] GTC [link] Amit te beszúrtál abból nem derül ki, hogy gyári beállításokkal készült, vagy valamilyen módosítás utáni kontrollmérés. Mondjuk ha commentbe beírták volna, hogy stock, vagy valami, akkor ok, de így nekem gyanús, átszámítva a nyomaték pl. majdnem 182Nm a 175Nm gyári adat helyett, és a teljesítmény is több a gyárinál ami szívómotoroknál ritkán fordul elő, túlságosan eltér a gyári adatoktól. Jó motorok ez vitán felüli, de minden relatív.
A videót szerintem kár volt beszúrni, nem derül ki belőle semmi, csak, hogy egy boyracernek tetszik, hogy dombról lefelé jobban gyorsul az autó mint felfelé, meg jó hangja van.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Integrale #99949 üzenetére
Ezért írtam, hogy a teljesítményükhöz képest.
Nekem 1.6 C16NZ, 75LE után jött az Almera 1.5 N16 98LE. Az Almera alul nem igazán indult el, legalábbis 4000-es fordulat feletti teljesítményhez képest nagyon gyengének tűnt. 4000-től viszont bármire jó volt, simán tudtam vele előzni országúton nyerges után még egy tandemest is. A klíma maxon járatva sem érződött magas fordulatnál. Az Astra viszont 4000 felett már nem igazán húzott, nem is szerettem vele előzni, nem volt egyáltalán “sportos”, viszont városban nagyon virgoncnak érződött.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- Friss traileren a Commandos Origins
- Futás, futópályák
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- EA Sports WRC '23
- EAFC 24
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Spórolós topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- További aktív témák...