-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
AMD Discontinues Radeon RX 6600 “RDNA 2” Series: Include RX 6600, RX 6600 XT, RX 6650 XT GPUs
De mi marad továbbra is velünk? Hát az RX6750 és az RX6800 Így, hogy 2025 elejére módosult az RDNA4 megjelenés kicsit megbillent a 3 AMD VGA generáció egyszerre a boltokban jóslatom, de még így is van esély.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
válasz hahakocka #65191 üzenetére
> Azt azért tudom hogy DLSS-FSR szépen megnöveli az FPS számot a felskálázással....
Azért manapság már az FMF2 se árt.
AMD Fluid Motion Frames 2 Is “Stupidly Good”, Doubling the Framerate in Most Scenarioseredeti videó - szerintem érdemes megnézned!
DF Direct Weekly #174: Star Wars Outlaws, EA Sports RT, AMD AFMF 2 Tested, PSVR 2 Discounted! https://www.youtube.com/watch?v=TjAhju5VGX4&t=3860s
Mottó: "A verseny jó!"
-
Busterftw
nagyúr
válasz hahakocka #65191 üzenetére
Itt konkretan te hiszed el amit mondanak, nem tunik fel?
En epp megkerdojelezem.
A tobbi agymenesre nem reagalok, senki nem beszelt rola."Egyedül te teszed mindig az értetlent..."
Hat, kettonk kozul meg mindig te nem erted mit jelent az, hogy kotelezo...
Pedig tobben is probaltak elmagyarazni. -
-
hahakocka
őstag
Igen és??? Attól még erősen ajánlott főleg akiknek nincs legalább 6800-a, de én inkább 6800 xt-t mondanék a biztonság kedvéért. A 6600-6700xt tulajok attól még használni fogják valószínűleg ugyanúgy. Tehát ebben mi a releváns? Ugyanúgy erősen ajánlott, ahogy jó pár napja írtam szinte 'kötelező' a kisebb kártyásoknak, de nagyobb felbontáson (1440p-4K) meg az erősebb kártyásoknak is. Ugyanez volt sokaknak Avatar-ral, főleg az Alan Wake 2 vel, a Starfieldnél, ahol ki is erőszakolták a DLSS támogatást is. Vagyis ha jól emlékszem moddolták rajongók. Mert annyira kellett a számukra is s a fejlesztő cég is ajánlotta.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz hahakocka #65191 üzenetére
"S ha minimumra ajánlják low 60 fps re, khmm akkor vajon mennyi lehet az ajánlandó DLSS-FSR nélkül hmm???"
20-30%-kal erősebb VGA, tehát egy szinttel feljebb Ezt fejből hozzá tudod adni a gépigényben leírt VGA igényekhez. Tehát az ajánlott 1080p 60fps High esetén a gépigényben leírt 6700XT helyett egy 6800-as kell FSR nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
őstag
válasz Busterftw #65190 üzenetére
Azt azért tudom hogy DLSS-FSR szépen megnöveli az FPS számot a felskálázással...... S ha minimumra ajánlják low 60 fps re, khmm akkor vajon mennyi lehet az ajánlandó DLSS-FSR nélkül hmm??? . Egy 'élmény' egy 60hz-es vagy 70hz - 140 hz es monitoron 30 fps el tolni ám! Ezt azért tudom! Vajon miért használják az FSR-t és a DLSS-t.
Remélem elhiszed amit a politikusok mondanak minden amit mondanak 100% úgy érthető!
A kötelezőt az élvezhetőség érdekében mondtam, mivel erősen ajánlott, mondhatnánk kötelező ahhoz hogy élvezhesd a game-t nem hiába a minimumon is minimum ajánlják!.
Azt viszont még mindig meg kell tapasztalnom, hogy tényleg jobb képet ad e natívnál a DLSS-FSR. Majd az új gépen le is fogom tesztelni ne aggódj! Addig nehezen tudom elhinni, mert akkor MINDENKI kb ezt használná. Mégis nagyon sok szavazásnál, fórumnál, 1 milliós feliratkozós csatornáknál valahogy nem ez jön ki végül győztesnek. Mármint hogy nem használják mert úgy érzik nem ad hozzá sokat, de ugyanez van az RT esetén is ezeknél a szavazásoknál. Vajon miért? Pedig most már sok 4060 is van, és 3060 amit szoktál emlegetni Steam statról. Ami mint mondtam nem reprezentatív azért.Mondom az egyetemen volt ilyen hogy ajánlott olvasmányok, igen de ha nem olvastál egyet se a tankönyvek mellé szépen 2 jeggyel minimum lejjebb ment az a bizonyos jegy hisz kikérdezték az ajánlottakból is legalább egyet amit választottál, tehát az is nagyon ajánlott volt! Ezért hívtuk mindannyian kötelezően ajánlottnak! Hisz ki akart újrázni vagy 2-3 asokat gyűjtögetni folyton? (2-3 ember a leglinkebbek? Mi meg inkább a 4.1 es átlagot gyűjtöttük az ösztöndíjhoz) Kb ez, ide is érvényes.
Egyedül te teszed mindig az értetlent... Hogy kötekedhess mindenbe amibe lehet amit valaki csak kiír. (Nem csak nekem szoktál) Most vagy direkt vagy véletlen, ezt is nehéz eldönteni. Remélem ilyen voltál a suliban is. Mindig imádtuk és a tanárok is az ilyesmit!
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
MI300 - FP8-as támogatás
AMD hopes to unlock MI300’s full potential with fresh code
Devs invited to ROCm out with FP8 precision, quantize to their heart's delight
https://www.theregister.com/2024/08/06/amd_unleashes_mi300s_full_potential/"
That FP8 support is a big deal since it was one of the flagship specs when AMD's MI300A and X APUs and GPUs arrived in December. The AI-centric MI300X boasted 2,614 teraFLOPS of dense FP8 performance (double that with sparsity) putting it well ahead of Nvidia's H100 and H200 at 1,979 teraFLOPS.
Unfortunately, tapping into that performance wasn't exactly easy as, at least at the time, vLLM, AMD's preferred model runner, didn't support FP8 data types. This has since changed, at least in the ROCm branch of vLLM and with the launch of ROCm 6.2 Instinct, developers can now take advantage of the data type.
Other optimizations include support for multi-GPU execution, and 8-bit key-value caches."Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
Open-Source AMD GPU Implementation Of CUDA "ZLUDA" Has Been Taken Down
https://www.phoronix.com/news/AMD-ZLUDA-CUDA-Taken-Down
( Nem az nVidia - hanem az AMD ügyvédei miatt ... )Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
válasz Petykemano #65185 üzenetére
> 32GB .. CXL ... XDNA2 ...
Igény lenne rá - főleg az AI-val foglalkozó közösség részéről.
( és a TinyGrad-os kütyü-be és klónjaiba ideális lenne )De ha az AMD komolyan akarja tolni az AI-t és az MI300, MI400, vonalat
- akkor kell olcsón elérhető - jó ár-teljesítményű - dev-kit.
- És ha lesz olcsó dev-kit, akkor sokkal gyorsabban meglesz a szoftveres támogatás
az OpenSource-os közösségtől.Persze ott lesz a StrixHalo APU - és a 128 Gb-os egyesített memóriás konfigok,
amiből ha 4-et összekötök, akkor már megüti a komoly hobbi kategóriát,
de emelett kellene még más is - a StrixHalo és az MI300 közé.Mottó: "A verseny jó!"
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #65183 üzenetére
Ezek mind ábrándok.
Nem mondom, hogy nem lehet 32GB-os. De a középkategóriához, ahová az RDNA4 készül 16 való. Nem vennék meg 32GB-tal, mert az AMD-t nem azért veszik az emberek, hogy pózoljanak vele, hanem hogy kedvező áron jussanak hozzá egy jó teljesítményszinthez.
Ugyanez igaz az XDNA2-re. Semmi nem utal arra, hogy az AMD tervei között szerepelne, hogy középkategóriás kártyák hátán növessze ki az AI DT PC piacot. Ilyen vonatkozásban mindenki a notebookokra épít. Az AMD-nek nincs olyan szoftvere, amire azt lehetne mondani, hogy na a mellékelt 100tops mellett e cél érdekében jó ajánlat. Erre vonatkozott a kérdésem, abunak, hogy legalább a drivert vagy FSR-t nem tudnák -e rádrótozni.
A CXL senkit se érdekel. Az AMD nem piaci innovátor, hanem követő.
És fentiek mindegyike ellentmond annak, hogy olcsón legyem gyártható.Persze ém tökre örülnek, ha nem így lenne, de az AMD eddigi produktuma alapján én ezt látom.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
addikt
Kepler:
"""
Deja vu15 years ago ATI realized TSMC's 40nm had reliability issues and cancelled their top end die. NVIDIA didn't and as result Fermi was delayed by many months.
Now Navi4C (first CoWoS-L product) gets cancelled and Blackwell gets delayed.
"" https://x.com/Kepler_L2/status/1820602858191904806Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
válasz Petykemano #65179 üzenetére
> RDNA4-re épített lapkák
Ha ...
- ha lesz 32GB VRAM-os verzió belőle
- és lesz benne elrejtve egy 100 TOPS-os XDNA2,
- és a PCIe Gen5 -ös kapcsolat még CXL-t is tud.
- és olcsón gyártható leszakkor garantált a siker.
Mottó: "A verseny jó!"
-
Busterftw
nagyúr
válasz Alogonomus #65180 üzenetére
Miert ne lehetne 1200 dollar a 5080? A 4080 es 4090 kozott eleg nagy gap van.
Igy is sokkal olcsobb lenne, mint a mostani 4090 ar. -
félisten
válasz Alogonomus #65180 üzenetére
"Szóval 4080-nál erősebb RDNA4 aligha fog érkezni, viszont a majd valamikor érkező 5080 valószínűleg $1000 alatt fog biztosítani játékban 4090 szintű teljesítményt, vagyis 4080 Super árán – a VRAM kapacitását nem nézve – kaphatsz egy 4090-et."
Rly? jensen mondta ezeket neked?
Semmi információ nincs még ezekről. Se ár, se teljesítmény. se semmi.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Alogonomus
őstag
válasz pRoject22 #65167 üzenetére
Petykamano kifejtett válaszát kicsit átfogalmazva főleg abban reménykedhetsz, hogy a szivárgások ígérete szerint a 4080 szintű 16 GB-os RDNA4 árban is azért középkategóriásként érkezik, vagyis 500-600 dollár lesz. Úgy pedig a szivárgások szerint 4090 környékére érkező 16 GB-os 5080 sem lehet majd 1200 dollár, vagyis a 4080-at olcsóbban tudhatod majd 5080-ra cserélni, ha erősebb kártyára szeretnél váltani.
Az Intel elmúlt pár hét során kiteljesedett problémája láttán az AMD valószínűlg akkor sem hozná ki a nagyobb RDNA4-eket 2025 elején, ha eddig teljes titokban azokat is fejlesztette. Amelyik szilíciumlapkából nem valamilyen MI300-as chipet készít az AMD, abból lehetőleg Zen5-ös chipet kell készítenie, hogy a problémás Raptor Lake processzorok miatt a 9000-es Ryzenek iránti várhatóan még tovább fokozódott igényt minél teljesebben ki tudja majd szolgálni 2024 hátralevő szakaszában.
Szóval 4080-nál erősebb RDNA4 aligha fog érkezni, viszont a majd valamikor érkező 5080 valószínűleg $1000 alatt fog biztosítani játékban 4090 szintű teljesítményt, vagyis 4080 Super árán – a VRAM kapacitását nem nézve – kaphatsz egy 4090-et.
-
Petykemano
veterán
válasz pRoject22 #65167 üzenetére
Az RDNA4 vonatkozásában nem (csak) a megjelenési dátum miatt gondolom azt, hogy nincs miben reménykedned.
Az RDNA4 valószínűleg jó lesz - mivelhogy PS széria. Teljesen nyilvánvaló, hogy az RDNA2-t vették komolyan (vagy ahhoz álltak rendelkezésre az igazán komolyan vett fejlesztések) és ehhez képest az RDNA3 architekturális szempontból egy low-effort kísérleti termék volt, amit a gyártástechnológiai részlegnek egy csoportjának kiadtak, hogy kísérletezzenek valamivel. Az egyetlen hozadéka, hogy az interconnectet (vagy az abból szerzett tapasztalatot) a jövőben az APU-k kapcsán fel tudják használni.
Az RDNA4 megint PS széria, vagyis hasznosítják azokat a fejlesztéseket, amiket a PS5Pro-ba beletettekEzzel együtt úgy gondolom, hogy neked 4080-nal nincs mire várakoznod, mivel a hírek szerint az RDNA4-re épített lapkák és kártyák legfeljebb épp azt a szintet fogják célozni, mint amin a 4080 van.
Sem abban nincs semmi okod reménykedni, hogy RT vonatkozásában valami a konkurenciánál drámaian jobbat fog hozni, sem abban, hogy mondjuk fogyasztásban.Lehetne persze reménykedni, hogy az AMD majd biztos bedob valami jó kis MCM GPU-t meglepetésként. De erre sem semmilyen szivárgás nem utal (ami akár jó jel is lehetne, ha abból indulunk ki, amit Abu mondott, hogy az AMD-nek mindig akkor jár a szája, amikor a terméke nem jó és titkolóznak, amikor igen), de az AMD-nek a GPU-k vonatkozásában nem szokása a meglepetés. Sem teljesítmény vonatkozásában, sem árazásban.
Ez a piac jellegéből fakad. A játékra használt GPU-k piaca TAM szempontjából sokadlagossá vált az AI és a korábban és meglevő DC, és mobil piacok
Ebből következik az is, hogy az RDNA architektúrán akkor dolgoznak komolyabban, amikor azt valaki kéri és megfinanszírozza, lásd Sony, MS. Ha az oda való fejlesztésből lecsurog valami a diszkrét GPU-kba, akkor örülünk, ha nem, akkor így jártunk.
Majd talán az adatközponti fejlesztésekből (Mi300) lecsorog valami használható. Nyilván a fejlesztéseket úgy igyekeznek tervezni, kivitelezni, hogy az egyéb piacokon való felhasználhatóságra is tekintettel vannak.
(Ne legyenek illúzióink az pontosan így történik az Nvidia esetén is, a DLSS hardveres szempontbó egy melléktermék)Ez már nem neked szól, de abban se érdemes reménykedni, hogy az árazás jó lesz. A GPU piac sokadlagos lévén már nem versengő.
Egyszer Németországban találkoztam egy őstermelő kisvárosban azzal, hogy a termelők a házuk elé kirakják a másodosztályú (lepotyogott) termékeket becsületkasszával. Az se baj, ha ellopod, az se baj, ha nem pont annyit fizetsz, de inkább vidd el. Nem pont ugyanaz a logika, mert itt nincs az, hogy bármennyiért csak vidd el (nyilván mert nem rohad rájuk), csak azt akartam érzékeltetni, hogy szerintem mennyire fontos piac ez ezeknek a cégeknek.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
X2N
őstag
válasz S_x96x_S #65173 üzenetére
Ha kicsi az e-pen azt meg kell próbálni mással kompenzálni, vannak más hobbik is. 10-15év és olyan homok nem lesz amiből ezeket a kártyákat ma gyártják, már most is problémás a gyártása. Én 4K-ra vettem a mostani 7900XTX kártyámat, ennél jobb kártya(meg grafika) nekem már nem kell, majd lejjebb adok a grafikából ha már kevés lesz, még akkor is szépen fog kinézni. A legszomorúbb az egészben hogy nincs is kihasználva a kártya úgy istenigazából, ami érdekelt, meg jelenleg érdekel már végigtoltam elégszer, olyan játékokhoz mint a Project Zomboid amivel szeretek játszani, meg nem kell komoly kártya, ami meg érdekelne pl Stalker 2 meg csúszik...
pRoject22-Ha VR is kell, akkor az AMD amúgy is felejtős.
-
PuMbA
titán
GIBS Lighting in Frostbite engine
"GIBS is a proprietary EA technology that leverages hardware ray tracing for indirect lighting."
"GIBS is a comprehensive solution for indirect light that frees artists from tedious and time-consuming processes (like using 2D light maps or 3D probe grids to store indirect light). "
“Through the exceptionally close collaboration between our rendering engineers and the Frostbite and SEED teams, we advanced GIBS performance to achieve our target of 60 frames per second across target platforms such as PS5, XBSX, and XBSS.” – Ishaan Singh (Technical Director - Rendering, College Football)
És minden további EA Sports játékban ott lesz A játékcégek csinálnak maguknak saját GI megoldásokat.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Alogonomus #65166 üzenetére
Szerinted azok a pletykák valósak lehetnek, hogy csak a közép kategóriát célozzák meg és nem elsz érdemi teljesítmény növekedés?
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
válasz Petykemano #65164 üzenetére
Igen, azóta szét néztem már X-en is meg itt-ott és valóban így van, sajnos
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
őstag
Sziasztok!
Van vmi érdemi infó arról, hogy lesz-e idén RDNA4 megjelenés? 4080-ról szeretnék majd feljebb váltani, az AMD roadmap szerint 2024, de a nem tudom ,hogy azt még most is tartják-e
¯\_(ツ)_/¯
-
huskydog17
addikt
válasz hahakocka #65150 üzenetére
Mivel ez nem válasz komment, így nem tudom kinek írtál itt, csak feltételezem, hogy nekem szántad, ezért válaszolok rá. Ha esetleg mégse nekem szántad, akkor ez a komment törölhető és kéretik figyelmen kívül hagyni.
A mozi témához nem kívánok többet hozzászólni, mert nem értek hozzá. Én csak azt tapasztaltam eddig, hogy hiába a nagy képátló ha homályos a kép. Igaz nem vagyok egy nagy moziba járós típusé s utoljára sok éve voltam olyan helyen, de pont azért nem megyek, mert sose voltam elégedett a képminőséggel, arról nem is beszélve hogy a 24 FPS is zavar.
"Nemrég kiadták a Star Wars Outlaws játék hivatalos gépigényét elég részletes, S most már ez már a 4-5. nagyon hypolt nagy költségvetésű game, ahol kötelező a FSR-DLSS ahhoz hogy 60 fps el fusson a game."
Nem, továbbra sem kötelező használni a felskálázást, sose kötelező, valamint továbbra se létezik olyan játék, ahol kötelező. A hivatalos követelmények azt jelentik, hogy a megadott konfigurációval és felskálázás beállítással milyen sebesség várható, ez egyfajta ajánlás, de sose kötelező. Nyugodtan visszaveheted a kimeneti felbontást és akkor tudod natívan tolni jobb sebesség mellett, csak úgy saját magaddal szúrsz ki, mert sokkal rosszabb lesz a képminőség. A lehetőséged viszont ott van rá. Esetleg visszább lehet venni még a grafikai presetet is, nem kötelező maxon játszani, ahogy a 60 fps sem kötelező.
"Bár te úgy szoktad tolni az FHD monitorodon a DLSS -t nem? Mik a tapasztalatok mostanság épp?"
Így van, egyelőre még 1080p monitorom van, lehet idén lecserélem, tervezgetek 144Hz-re menni, de lehet maradok 1080p kijelzőnél, még magam sem tudom hogyan/milyen lesz.
DLSS tapasztalatok - ahogy eddig is - ugyanazok, mint a független teszteknél. Ahol van, használom (kivéve a SotTR-t), vagy a DLAA-t, attól függően, hogy adott felbontáson milyen a sebesség, de képminőség tekintetében messze ez a kettő adja a legszebb képminőséget a legtöbb játékban.
Ghosting és artifact továbbra is az FSR-re jellemző. Nézd csak meg a régóta várt és sokat áhítozott FSR 3.1-nél milyen extrém mértékű ghosting van. Amíg a disocclusion artifactokat sikerült csökkenteni, a ghosting viszont masszívan nőtt, azaz romlott. Egy lépés előre, egy lépés hátra, az FSR egy helyben toporog.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
hahakocka
őstag
Star Wars: Outlaws gépigény (Hivatalos részletes)
Minimum gépigény:
CPU:AMD Ryzen 5 3600 @ 3.6 GHz, Intel Core i7-8700K @ 3.70 GHz, or betterRAM:16 GB (dual-channel mode)GPU:NVIDIA GeForce GTX 1660 (6 GB), AMD RX 5600XT (6 GB), Intel Arc A750 (8 GB, with ReBAR on) or betterDX:DirectX 12OS:Windows 10, Windows 11 (64-bit versions)STO:65 GB SSDRES:1080P, 30 FPS, LOW graphics preset with upscaler set to QualityAjánlott gépigény:CPU:AMD Ryzen 5 5600X @ 3.7 GHz, Intel Core i5-10400 @ 2.9 GHz, or betterRAM:16 GB (dual-channel mode)GPU:NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti (8 GB), AMD Radeon RX 6700 XT (12 GB) or betterDX:DirectX 12OS:Windows 10, Windows 11 (64-bit versions)STO:65 GB SSDRES:1080P, 60 FPS, HIGH graphics preset with upscaler set to QualityNOTE: HIGH:CPU: AMD Ryzen 7 5800X @ 3.8 GHz or Intel Core i5-11600K @ 3.9 GHz
RAM: 16 GB (dual-channel mode)
GPU: NVIDIA GeForce RTX 3080 (10 GB)/NVidia GeForce RTX 4070 (12GB), AMD Radeon RX 6800 XT (16 GB) or better
DX: DirectX 12
OS: Windows 10, Windows 11 (64-bit versions)
STORAGE: 65 GB SSD
NOTES: 1440P, 60 FPS, HIGH graphics preset with upscaler set to QualityULTRA:
CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D @ 3.4 GHz or Intel Core i7-12700K @ 3.8 GHz
RAM: 16 GB (dual-channel mode)
GPU: NVIDIA GeForce RTX 4080 (16 GB), AMD Radeon RX 7900 XTX (24 GB) or better
DX: DirectX 12
OS: Windows 10, Windows 11 (64-bit versions)
STORAGE: 65 GB SSD
NOTES: 2160p, 60 FPS, ULTRA graphics preset with upscaler set to QualitySajna az
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
-
S_x96x_S
addikt
"AMD Releases ROCm 6.2 With New Components, Improves PyTorch & TensorFlow"
https://www.phoronix.com/news/AMD-ROCm-6.2-ReleasedMottó: "A verseny jó!"
-
proci985
MODERÁTOR
nem mindenki vakegér
amit írtam, az tökéletes emberi látast feltételez ameddig a teljes képet fókuszálod. részletekre fókuszálva lehet/lesz előnye a magasabb felbontásnak, de az filmnél egyszerűen fárasztó.gondolom nem vagy sas
8Knak van amire van ertelme.
8K 55" oled pl megfeleloen kalibralva designer keszuleknek lehet tokeletes lenne, de hazimozi TVnek az pici. 4K elonye is ilyen 125 centi tavolsagbol jon ki. 8K tippre valahol 60 centi korul lenne. 55" kenyelmes tavolsagbol hazimozizni pici.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
X2N
őstag
válasz hahakocka #65150 üzenetére
"Moziban inkább a szar vásznak az oka a szar képminőségnek"
Az egész technika elavult már ami a moziban van a mai oled kijelzők mellett. Arról nem beszélve hogy még mindig 24fps-el forgatják a filmeketDehogy kötelező az FSR, DLSS az Outlaws-hoz, meg se jelent a játék még felesleges találgatni...
proci985-nem mindenki vakegér, tőlem jöhetne a 8k is, 55"-ös oled TV-kel...gyönyörű, részletes képe lenne.
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Raymond #65145 üzenetére
ott valami mas volt nagyon elszurva, tippre gyenge minosegu volt a forras vagy valami egyeb gaz volt a lancban.
itthon fHD projektor van. kb kenyelmes tavolsagrol fHD eleg, ha tapasztalt vagy es azt akarod befedje a latomezot, ott az 1440p hozhat. mozira 4Knak nincs ertelme. reszben jellemzoen nincs forras (szalag informaciotartalma altalaban 2K, folotte lehet oversamplingelni de az csak extra zorej lesz), masreszt meg annyira kozel kene ulni, ahol egyszeruen a FoV miatt nem lehet belatni egyszerre az egesz kepet.
PuMbA: marmint kozepso sorokra is ez mar igaz. ha befedi a teljes latotered, ott mar 1440pnek van ertelme.
rendes forrassal, rendes optikaval egy jol belott projektornak ott meg fHDben is elesnek kell lennie. ha kozelebb ulsz es mar eppen, hogy belatod a teljes 16:9et egyszerre, ott van ertelme 1080p folotti felbontasnak. imax elso sorban elvileg 1440p meg mindig eleg, illetve talan ott mar kell a 4K, de az mar mozizni nem idealis.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
hahakocka
őstag
Moziban inkább a szar vásznak az oka a szar képminőségnek. 4K ba is láttam már nagyon rosszat emiatt. De voltak szuper szép kivételek is.
FHD ba is annó (meg 2K ba is) egész szépet de ott is inkább a rossz tapasztalatok vannak legtöbbször.Nemrég kiadták a Star Wars Outlaws játék hivatalos gépigényét elég részletes, S most már ez már a 4-5. nagyon hypolt nagy költségvetésű game, ahol kötelező a FSR-DLSS ahhoz hogy 60 fps el fusson a game. A minimum 1080p-4K ig Qualityre állítva ott van sajnos Tudom így megspórolnak sokat a kedves fejlesztők az optimalizálás folyamatából , de mégis csak egy felskálázás lesz így az egész. Natívan sokat kéne optimalizálni így legalább megoldották a gondot.
Tudom hogy itt nem a gamekéről van szó csak mondtam hogy ott 1080p-n jellemzőbb. Bár te úgy szoktad tolni az FHD monitorodon a DLSS -t nem? Mik a tapasztalatok mostanság épp?
Nem én mondom hanem akik használták vagy még most is épp használják. RTX es tulajok. Meg a ghosting, artifact s egyéb csodás dolgokat is . Főleg FPS gamekben.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz proci985 #65144 üzenetére
"fHD eleg, ha optimalis THX nezesi tavbol nezed, ami kb 1.3* tavolsagra a kepatlotol 16:9es keparanynal."
Normál moziban ez azt jelenti, hogy csak a hátsó sorok jók Aréna IMAX-ről ne is beszéljünk, utolsó sorból is láttam, hogy homályos, mert még hatalmasabb a vászon. Nagyon kéne oda a 4K, de addig úgy se fogok oda járni.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz proci985 #65144 üzenetére
Amikor az elejen meg szinte minden film 2K volt (lehet ma is az, nem kovetem mar a dolgot) de a projektorok mar 4K voltak akkor nagyon eszre lehetett venni a minosegvaltozast es a pixeleket foleg ha rendesen be volt fokuszalva. A fo oka az volt hogy elotte a 20 percig a reklamokat 4K-ban toltak es kozvetlenul a film kezdete elott is a nagy statikus "ne telefonalj" es "vegyel meg fagyit" kepek is tueles 4K-ban voltak. Aztan arrol valtott a pixeles 2K-ra amit azonnal eszrevettel es par percig meg lattad a pixeleket amig a studio logok es a kezdo credits futottak. Utanna mar mindegy volt.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
proci985
MODERÁTOR
válasz huskydog17 #65141 üzenetére
az inkabb rosszul beallitott vagy gyenge minosegu optika lesz.
PuMbA: fHD eleg, ha optimalis THX nezesi tavbol nezed, ami kb 1.3* tavolsagra a kepatlotol 16:9es keparanynal.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
PuMbA
titán
válasz huskydog17 #65141 üzenetére
4K moziban nekem nincs bajom a képpel Régebbi moziban homályos, de csak azért, mert a FullHD felbontás tök kevés akkora vászonra.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Azért olyan csúnya (homályos) a kép a mozikban? Azt hittem a vetítővászon miatt.
Fényképeknél elég jó a JPEG tömörítés, nem tudtam, hogy mozik ezt használják a filmekhez.#65140 hahakocka: Te itt szerintem valamit nagyon keversz. Video stream artifactról van szó és nem real time render artifactról. 1080p-n is lehet bitang szép minőséget elérni megfelelő bitrátával, ahogy 4K-ban is lehet iszonyat pocsék minőséget szállítani. A DLSS/FSR témára vonatkozó kijelentésed továbbra sem igaz. Attól, hogy leírsz egy valótlan dolgot milliószor, még nem lesz automatikusan igaz, e mellett ráadásul semmi köze a témához. Nem értem hogy jön ide az upscaling.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
PuMbA
titán
válasz huskydog17 #65136 üzenetére
Mozikban is 150-200Mbps van, de még az elég rossz hatékonyságú JPEG2000-rel. Veszteségmentesnek felfogható a 150-200Mbps H265 vagy AV1
[ Szerkesztve ]
-
bitblueduck
senior tag
Mindenképpen lesz tömörítési artifact. Ez velejárója a tömörítésnek.
szerencsére írták már, így megelőztek, de a lényeg a tömörített anyag minősége. van az a szint ahol zenében meg filmben már nem érzékelem a különbséget a losslesshez képest. meg van az a fogalom is, hogy "elég jó", több ismerősöm az utóbbi években elkezdett tévére streamelni játékot wifin, nem használnak már HDMI kábelt. Pedig ott is van latency meg tömörítés.[ Szerkesztve ]
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
KaszkóPalkó
junior tag
Valahol az elején olvastam, hogy szerinted a VR kifújt, nem keresem már vissza, szóval bocs hogy nem arra válaszolok.De! A VR rohadtul nem fújt ki. Dinamikusan növekszik.
-171 million people use VR technology globally.
-The virtual reality user penetration rate is projected to be 52.8% in 2024 and is expected to increase to 55.9% by 2028. The number of AR & VR market users worldwide is expected to reach 3,674.0M users by 2028.
48% of US consumers have had at least one VR experience.Source: National Research Group, 2024 február
The market size of VR headsets will account for $9.2 billion by the end of 2023, with a market growth of 14% from the previous year.
By the end of 2024, the total installed base of VR headsets will hit over 100 million worldwide.
The VR headset segment in the consumer electronic market is growing continuously, and the global revenue earned in 2023 resulted in $2.3 billion, around 25.05% of the share.Source: [link] 2024, április
És amint jön egy eksön: "2350%-KAL NŐTT MEG A PS VR2 ELADÁSA, MERT A SONY VÉGRE LEÉRTÉKELTE"
Azaz Egy nap alatt annyi fogyott belőle, mint előtte 7 hónap alatt, ez pedig a napokban volt.
Tovább kellene már lépni arról a becsípődésről, hogy ha valami nem megy az amd-nek, az igazából nincs is.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz Raymond #65133 üzenetére
Egyet értek FLATRONW kollégával, ezek brutálisan magas bitráták. Én 50 Mbps-el rögzítem a 4K videóimat (HEVC, non-VR), ami már szintén egész jó minőség és már ott sem látszik semmilyen artifact (vagy elhanyagolható), a 200 Mbps ugye 4× annyi, emiatt kizártnak tartom, hogy bárki bármilyen tömörítési artifactot vegyen észre, főleg HEVC és AV1 esetén.
Egyszer készítettem kíváncsiságból és egyben kísérletképpen 200 Mbps HEVC felvételt egy játékból, na ott konkrétan nem láttam különbséget a veszteségmentes képhez képest.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
gulasoft
őstag
Nekem volt Indexem, Q2 és Q3. Az index 2 évig ment. Minden vezérlőt 2* cseréltek, a kábel 2* lett cserélve, pedig felfüggesztőkön volt és figyeltem, hogy hátul legyen egy ív, hogy ott se törjön meg a kábel. Igen a vasat is kellett fejleszteni ahogy váltottam, de hát változott a natív felbontás is. Én mostanában VD-t használok AV1-el a Q3-hoz. Lehet hogy a tömörítés miatt szarabb 10%-al a képp (jó csak hogy ne vitatkozzon senki legyen 30%) de a felbontás meg 150%-al jobb akkor az eredmény még mindíg több mint 100%-os javulás. Azért amíg az indexet vidáman elhajtotta egy 1080ti, a Q2-höz már egy 2080super volt, és a q3-hoz meg mot épp egy 4070ti. Az index, q2 párosnak a lencséi a kis sweetpot miatt kihasználhatták a fowated renderinget középre pozícionálva, a Q3 nál meg ez a sweetpot 80%, kell alá a vas. Az igaz, hogy kevés tartalom jelenik meg PCVR-ra de így sincs idő mindet kijátszani, lehet válogatni, mióta meg az uevr megjelent egy rakat unreal engines játék lett elérhető. (na azok alapból is erőforrásigényesek, VR-nál meg ezen a felbontáson tartani az akár csak 90FPS-t hát minden hardvernek kihívás)
Úgyhogy én úgy látom, hogy VR headsetek egyre fejlettebbek, a vezetéknélküliség az egy áldás, és az így elvesztett %-okat bőven kárpótolja a pixelszám %-os növekedési aránya.
Míg indexen az Elite Dangerous kijelzői szinte alíg voltak olvashatóak, addig ezek a Q3-nál nagyságrendekkel jobbak, és ezt tapasztalatból mondom, nem a légből kapom, mint itt egyesek, akiknek soha nem is volt VR heasetje.
De akkor még arról nem i volt szó, hogy a questek natívan is képesek futni mindenféle PC nélkül, és egyre szebb dolgokat adnak ki alá natívan és meg is van oldva a tömörítési mizéria.[ Szerkesztve ]
Discord:https://discord.gg/JkRTcgf
-
Raymond
félisten
válasz FLATRONW #65130 üzenetére
Link es Air Link - H.264 max 960Mbps, H.265 max 200Mbps
Steam Link - H.265 350Mbps
Virtual Desktop:
H.264 max 200Mbps
H.264+ max 400Mbps
H.265 (10bit) max 200Mbps
AV1 (10bit) max 200MbpsAzert nem ugyanaz mert mas encoder profilt hasznalnak az egyes megoldasok.
A felbontas attol fugg mi van beallitva a jatekban, a VD-nel pl igy alakul:
Setting Render_Res Encode_Res
---------------------------------
Potato 1440 x 1536 960 x 1024
Low 1728 x 1824 1152 x 1216
Medium 2016 x 2112 1344 x 1408
High 2496 x 2592 1664 x 1728
Ultra 2688 x 2784 1792 x 1856
Godlike 3072 x 3216 2048 x 2144Ez szemenkent ertendo, tehat a max 4096x2144 itt es az FPS pedig 60, 72, 80, 90 vagy 120.
A fentiek Quest 3-ra ertendok. A gyakorlatban nincs difi a H265 es AV1 kozott kepminosegben az alltalaban hasznalt 150-200Mbps kozott. Ha a Steam Link-ek automatikusra allitod az olyan 250-300Mbps kozott mozog. A magas bitrate H264 a szimulatoroknal jo mert ott sok a valtozas ket kep kozott es kell a bitrate hogy ne essen szet a kep ha egy open wheeler-ben ulsz mondjuk. normalis kasznis autoknal nem olyan veszes. Vagy ha az erdoben es esoben csapatod Dirt-ben.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
proci985
MODERÁTOR
válasz FLATRONW #65130 üzenetére
igen
---
[link] ez itt egy valamennyire bovebb leiras, ha a technikai resze erdekel, mert a valasz meglepoen bonyolult.
a felbontas SWfuggo eleve nativnal is. a CV1 gyakorlatban rossz felbontasat anno ugy oldottuk meg a topikban evekig, hogy addig tolta mindenki a super resolutiont, amennyit meg elbirt szamitasi kapacitassal. gyakorlatban ez az upscaling ami lathatoan javitotta az eredmenyt. Q3mat nativan szinte semmi nem hajtja meg.
bandwith: Q3nal elvileg 400Mbps megy H264ben es AV1/HEVC modban 200Mbps.
headset a konverziot felbontasnal (es egyebkent) megoldja, Q2nel benchek alapjan amit lattam kb Xbox S szinten van a headset, Q3 meg kb egy picit lassabb snapdragon gen2. szoval boven van kapacitas utanallitani.
---
emiatt nem erdekes annyira, hogy mennyi az artefact. eleve a lencse sem tokeletes amit valamennyire a headset belsoleg kezel. eleve nem grafikai munkara van szanva, amire a lencsek belso vezerlese miatt -es az ember fizikai interface miatt- ezek a headsetek eleve nem lennenek jok.
nem szabad abbol kiindulni, hogy egy PC kijelzon mi a fontos. hasonloan, ahogy egy projektor se lesz annyira eles, mint egy TV, cserebe sokkal puhabb lesz a kep. irodaban kozos code reviewre adott esetben nem biztos, hogy a projektor a jobb megoldas pl.
---
es ezzel kb vissza is terunk oda, hogy AMDnel a 7es generacio raszterben bivaly (7680x1440pben is), technologiai oldalon (is) kene a 8.nal javitani.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
proci985
MODERÁTOR
tomoritesi algoritmusok utobbi evekben nagyon sokat javultak, ne a 20 evvel ezelotti szintbol indulj ki
DSRrel es FSRrel is nagyon szkeptikusak voltak sokan az elejen (en is), ehhez kepest mindket megoldas meglepoen hasznos a gyakorlatban.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tömörítésben információ vész el. Ez artifactet szokott generálni. Attól, hogy valaki nem veszi észre, még ott van, és azért van az, hogy sokan a YouTube-ot például 1440p-ben nézik egy 1080p-s kijelzőn, mert ott kevesebb a tömörítésből eredő hiba. Ez kikerülhetetlen, maximum valaki elfogadja, és együtt él vele, de ettől még ott van.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
proci985
MODERÁTOR
probald ki. en is szkeptikus voltam, aztan megvettem es mivel 100 euro volt a hivatalos kabel, ugy voltam, hogy elobb kiprobalom, aztan majd utana veszek, ha kell.
kiprobaltam, itthoni USB3 kabellel is (dedikalt vezerlon amin egyedul logott szimulatorozni), en nem lattam kulonbseget. tomorites miatt valoszinuleg van, de nekem nem volt feltuno. its good enough.
content egyebkent van, csak nem mindig ott es ugy, ahogy elkepzeli az ember.
a nagyobbik baj inkabb az, hogy begyullad a szemed, es akkor onnantol nem szabad hasznalni a headsetet, mert fizikai fajdalmat okoz. plusz par oranal tovabb meg mindig, minden kenyelmetlen.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz proci985 #65124 üzenetére
AV1 mellett talán el tudom fogadni, hogy talán non-issue, de ha azt nem kínálja a termék gyárilag, amikor ez csak szoftveren múlik, akkor szerintem ez issue.
#65125 Busterftw : Mindenképpen lesz tömörítési artifact. Ez velejárója a tömörítésnek. Még az AV1-nek is, pedig az aztán bitang jó, messze jobb, mint a régebbiek. De ettől még információ veszik el, és nincs olyan hardrver, ami ezt az információt a semmiből visszavarázsolja neked. Ha lenne, akkor az egy veszteségmentes tömörítés lenne, és mindenki olyat használna, de nem létezik olyan paraméterekkel, mint például az AV1.
És ez a baj, hogy csak HEVC-t kínál, holott ez csak egy szoftveres probléma. Tehát annyiba nem veszi a fizető ügyfeleket a Meta, hogy legalább egy minőségi AV1-et kínáljon nekik. Na pont azért nem vettem ilyen hardvert. Miért is fizessek érte, ha a termék gyártója nem kínálja a lehető legjobb minőséget, amit szoftverből el lehetne várni?
Ma is rétegigény a PC-n. Igazából nem az árral van a legfőbb gond, hanem a tartalom hiányával. Ha lenne tartalom, fizetnének többen is érte.
VR headsetem nincs. Nem is akarok. Mondtam, hogy ha vennék, akkor PSVR-t vennék, mert arra legalább van minőségi kontent, de amúgy az sem elégséges szerintem az árához viszonyítva. És bocsi, de nem vágyok a gyártók kompromisszumára. Ha legalább látnám, hogy a Meta megtesz mindent, hogy a legjobb minőséget adja, de még azt sem látom. Nekem egyszerűen ez nem fér bele. Főleg úgy nem, hogy kontent alig van, ami jó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
nagyúr
Mi a hazugság?
Senki nem mondta, hogy natív a streaming, de nincs artifact és akkora latency amit itt próbálsz bemesélni.Az AirLink jelenleg HEVC kínál, fentebb a h.264-el volt problémád, HEVC és AV1 között pedig nincs akkora különbség.
"A piac nem lett vevő a VR-re."
Nem, a piac nem lett vevő az 1000 dolláros, szenzorokkal bohóckodó kábeles VR-ra. Rétegigény lett.Tehát nincs Indexed, nincs Quested, teszem fel nincs Nvidiad és osztod az észt a wireless VR-ról.
Gondolom Raymond ezzel már tisztában volt, azért hagyott állva. -
proci985
MODERÁTOR
a kábel hiánya nem csak a kényelmet jelenti, bár azt is. CV1 bleeding edge cucc volt, anyám akart volna, de annyira macera volt üzemeltetni, hogy lebeszéltem róla. akkoriban a VR topikban szinte kizárólag ITben dolgozók voltunk, jelentős mennyiségben software engineer/comp science diplomával. a három USB vezérlő tényleg a normális volt akkoriban, nekem konkrétan a kora2000es évek után 2015ben kellett megint alaplapi kapcsolási rajzokat néznem, hogy mi hogy van kapuzva a vezérlőkkel, és melyik slotokon lesz elég egyáltalán a sávszél. ez desktopon megy, de már laptopon sem.
a kábel megölte az immerziót. a képminőség VRnél fontos, de az immerzió miatt. az meg nem ment, hogy hiába vagy mondjuk egy 3.5x3.5ös roomscalen ahol tényleg nyugodtan lehet mozogni, de gyakorlatilag én színes irányfényeket használtam a szobában eldönteni, hogy épp merre vagyok. mert egyébként rámcsavarodott a kábel, vagy megtört.
utóbbi az, ami miatt a VR topikban szinte mindenki (maroknyi szimulátoroson kívül) bevállalta a minőségromlást, ami szemmel egyébként sem látható. latency sem feltétlenül érezhető. az, hogy már megint át kell lépni a kábelen, az viszont mindig és egyértelműen.
elején a topikban is nagyon szkeptikusak voltunk, pont azok miatt, amiket írtál, de a gyakorlatban kb non-issue szint.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #65122 üzenetére
Ez durva hazugság! A H.264, a HEVC és az AV1 is veszteséges tömörítés. Mind a stream előállítása időbe kerül, mind pedig a tömörítésben színinformációk vesznek el. Nincs olyan hardver, ami úgy tud tömöríteni, hogy nem veszik oda információ.
És az AirLink kínál AV1-et?
A piac nem lett vevő a VR-re. Ezt választotta. Ez van, kár.
Én nem vettem Indexet, csak jól össze van rakva technikaiag. De ettől az a gond, hogy a VR maga egy niche piac, amire alig van értelmes szoftver. Ha valamibe beneveznék az a PSVR, de abba se szívesen, csak arra sokkal több a minőségi kontent, mint PC-re.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
nagyúr
"Nincs olyan, hogy ez késleltetés nélkül és tömörítési artifact nélkül átmegy"
De van, setup és beállítás kérdése.
Az nem a hardver hibája, hogy te ehhez egy fikarcnyit sem értesz.Az AirLink-ért nem kérnek pénzt. De hát ugye ezt sem tudod.
A VD fizetős.A szürreális az, hogy egy olyan megoldás ellen kapálózol, amiről a piac már döntött és választott.
Értem én, vettél Indexet, nem tudod már visszavinni, így együtt kell élned a fossal, de elméletben nem vagy a legrosszabb élményre kényszerítve.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #65120 üzenetére
Az a koncepció maga, hogy a számolt képet még kódolja egy streammé teszi alapból szarrá, mert mindennek van egy extra késleltetése. Nincs olyan, hogy ez késleltetés nélkül és tömörítési artifact nélkül átmegy. És meglepő, hogy ezért pénzt is kérnek, amikor van natív minőség a legjobb késleltetéssel más, régebbi VR headseten.
Az egész azért szürreális, mert most eladják a rosszabb képminőséget a tömörítés által, nagyobb késleltetéssel, és tapsolunk neki, hogy a kezdeti minőségi szinthez viszonyítva ekkorát visszaléptünk. És akkor csodálkozunk, hogy a PC-n a VR kvázi kihalt.
Nem, nem azt kapod! A kódoló maga kódol, tehát tömörítési artifact keletkezik, extra késleltetéssel. Azért kisebb az adatfolyam, amit átvisz, mert nem kapod meg a natív minőséget. Ha natívat kapnál, akkor nem tudnád annyira kicsi adatfolyammá letömöríteni. Nettó hazugság, hogy a tömörítés az NVENC hardverrel veszteségmentes!
A legjobb minőség itt az AV1 lenne (tehát a legújabb Intel/AMD/NV GPU-k), de az is egy kompromisszum a natívhoz viszonyítva, mert annak is extra késleltetése van, és az is tömörítés, tehát nem adja át a tömörítetlen, nyers színadatokat. És itt mindegy, hogy a hardverek elég jók már, mert az AV1 egy nagyon jól sikerült formátum, a minőségvesztés mindenképpen ott lesz. De ha nektek ez megéri, akkor vegyétek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
nagyúr
Az hogy te mit akarsz senkit nem érdekel.
A Quest (2) azért robbant akkorát mert wireless tudtál vele játszani, nem voltál székhez/kábelhez kötve.
Konkrétan a többség, épeszű user ezért vette.Mellesleg Quest-en is lehet vezetéken játszani, natívban, mit akarsz tulajdonképpen mondani? Erre nem csak az Index képes.
"ami koncepció szintjén sem szart rak ki elém"
Használj NVENC-et és nem lesz szar. Erről a különbségről magyarázok."Miért ragaszkodsz elavult, szar minőségű codechez?"
Nem ragaszkodok, mint írtam az egy több éves Parsec mérés.
Quest 2 Airlink vagy VD NVENC default az már H.265, Quest 3 pedig AV1 is akár.Tehát nem vagyok arra kötelezve, bár tudnád ha kicsit értenél hozzá.
A h265 vagy AV1 mellesleg épp az AMD-vel crashelget az userek szerint, mert ótvar szar a szoftver. Na ezért kell VR-ra NVENC.
"mert pont az lenne a VR lényege, hogy tömörítési artifact nélkül kapj eredményt a lehető legjobb késleltetéssel"
Pontosan ezt kapod NVENC-el.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #65117 üzenetére
Attól, hogy te nem tekinted megfutamodásnak, még az.
#65118 proci985 : Oké, elfogadom, hogy van a két véglet, vagy minőséget és reszponzivitást kapsz a szemed elé, vagy kényelmet, és a kettő együtt nem megy. Tehát valahol áldozol, de igazából nekem nagyon nehéz a szememnél áldozni, mert pont az lenne a VR lényege, hogy tömörítési artifact nélkül kapj eredményt a lehető legjobb késleltetéssel. Ezt a Quest nem tudja teljesíteni.
És a legnagyobb szívfájdalom, hogy a Meta nem is törekszik a lehető legjobb eredményre, mert ha törekednének, akkor nem fizetős 3rd party program kellene az AV1-hez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
proci985
MODERÁTOR
tisztaban vagyok az idozitesi es minosegbeli problemakkal.
viszont van egy usability aspektus is: akarsz kabelt? akarsz egy csomo kulso szenzort? vagy akarsz egy teljesen mobilis cuccot, amit ott hasznalsz, ahol akarsz, folyamatos ujrakalibracio nelkul.
a kepminoseg romlas szerintem nem annyival rosszabb. akit ez zavar, tovabbra is lehet kabelen csatlakozni. hala egnek most mar cserelhetoen ami jo, mert egy ponton a CV1nel a hasznalt potkabel keszulekarban ment, mert javithatatlan es mar nem gyartjak. es csak ido kerdese mikor torik meg.
volt fullos CV1em, egyszeruen felhasznalokent jobb a Q2 (Q3 elvileg meginkabb). szerettem az oled feketejet, de bajban volt a a bevillanasokkal par effektre es a felbontasa a maga koraban is eppen elfogadhato volt.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Raymond
félisten
Ez nem megfutamodas, leirtam hogy szerintem fogalmad sincs a temarol es a multbeli tapasztalatok alapjan nem allok le neked magyarazni mert semmi ertelme.
Szerencsere az azota beirt hozzaszolasaidbol masok is latjak mi a helyzet es nem kell reszleteznem semmit.
Tovabbi sok sikert.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Apollyon #65110 üzenetére
Ha VR headsetre vágynék, akkor az első Riftet használnám. Utána csak esett a minőség a késleltetés tekintetében. A Quest már a szakadék alja.
#65111 proci985 : Meg a késleltetés miatt, mert az is idő, amíg kódolod a tartalmat, és a tartalom minősége is szar lesz. Tehát azért fizetsz ezeknél a dizájnoknál idővel, hogy rosszabb képet kapj. Már bocsánat, de ez egészen egyszerűen nevetséges.
A kábeltől való megszabadulás egy jelentős kompromisszum, nyilván nem lehet normálisan megcsinálni. Ezért sem hozta el az áttörést az eltörlése.
Már önmagában az sértő, hogy magasabb késleltetésért rosszabb képminőség jár az új headseteknél. Ezért se vennék ilyet, mert basszus ne fejlődjünk már visszafelé. És pláne ne úgy, hogy ezért még pénzt kérnek.
#65114 b. : Engem nem zavar, ha valaki megfutamodik. De akkor semmi értelme belekezdeni, ha egy hsz. után elfut.
#65115 kiskuplung : Ez a másik nagy probléma a Questtel. Külön kell fizetni egy 3rd party szoftvert, hogy a használhatatlannál normálisabb minőségben és élményben élvezd a hardvered. Már bocsánat, de ez rohadtul szánalmas a Metára nézve.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kiskuplung
őstag
válasz Lord Amper #65112 üzenetére
Nekem kicsit az a fura, hogy senki nem írta még, hogy amúgy AV1 már lassan 1 éve támogatott. Igaz, 3rd party tool-lal de ezt úgyis minden Quest-es megveszi.
-
félisten
Pont ezért nem áll neki kifejteni neked, mert az nem egy komment témája lenne és ismerünk, hogy úgy sem lehet meggyőzni téged arról, hogy nincs igazad. vagy nincs igazad teljesen.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
huskydog17
addikt
válasz Apollyon #65110 üzenetére
"Azt is sajnálom, hogy már személyeskedned kell. Ez az a színvonal, ami nem méltó hozzám, így ebben nem is szeretnék részt venni." - by Abu85.
Nem öregedett túl jól ez a kijelentése sem, főleg, hogy nem először teszi.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Lord Amper
junior tag
válasz Busterftw #65100 üzenetére
Jo de annak hogy hogy tolod fel tartalommegosztóra ahogy gamelsz, annak mi köze a VR szemüveg meghajtásához?
Mindenki tudja, hogy ha nem akarsz külön streamer PC-t akkor csakis Nvidia mert az NVENC performance cost-ja baromi alacsony, illetve mindenhol elég jól támogatott, csak ennek semmi köze semmihez.
De itt a kutya se veszélt arról hogy streameled a VR játékot.
Szerk: közben értem, hogy encodeolva megy át a kép a headsetre (ami kvagáz szerintem...) de ha h.264 az meg gázabb mert ott még szarul is működik az nvenc. Simán 30% gpu tergelést csinál sok esetben.
[ Szerkesztve ]
-
proci985
MODERÁTOR
legelso VR headsetek anno tomoritetlen adatstreameket hasznaltak a legjobb minoseg miatt (meg mert az amugy is brutalis hardverigenyt meg egy extra tomoritessel nem akarta senki fokozni). az eredmeny az volt, hogy az Oculus CV1 (ami a Meta elodje volt) konkretan harom (!) dedikalt USB vezerlovel erezte jol magat, de minimum ketto kellett, hogy negy eszkoznek (headset + 3 kamera a 360hoz) fullon kihasznalt USB3 stream mellett legyen eleg savszel es feldolgozokapacitas. evekig hasznaltam es VR tesztek alapjan a felso 5%ban volt a rendszerem a 3.5x3.5os roomscalevel.
akkoriban a legnagyobb problema a topikban kb mindenki szerint a kabel volt a headset fele (kiveve a dedikalt szimulatoros headsetek, de olyan meglepoen keves volt, meg ha eredetileg valaki arra is vette). de annyira problema volt, hogy volt, aki majdnem megegszer kifizette a headset arat a felig-meddig mukodo streamerert.
a Quest2-3 ehhez kepest mellesleg nativan tamogatja a PCt.
kell enkodolni? kell, mert igy is vagy dedikalt router ajanlott, vagy egy high-end (200+ euros) modell ami megoldja izombol.
egy idoben a topikban eleg sokaknal problema volt az AMDvel? igen.
nalam nem, de egyreszt en eleg keson valtottam CV1rol, reszben 7900XTm van.ja igen: a gyakorlatban a tomoritett kep elvileg gyengebb mint a vezetekes, de a kulonbseg boven nem akkora.
ugyanugy, a CV1 trackingje harom kameraval persze jobb volt, miutan rakoltottel meg 120+80+50 eurot a harmadik kamerara, meg egy USB3 vezerlore es USB3 aktiv repeaterekre (+opcionalisan falikonzolokra).
ja meg nem kell folyamatosan ujrakalibralni mindent is, mert leporolod a kamerat es elmaszik a tracking.az index nem veletlenul nem terjedt el.
retegigenynek retegigeny. viszont kutatasra azert kifejezetten jo, meg a triplamonitoros setupokat is mostanaban a SWfejlesztok es a szimulatorosok tartjak el. utobbi is egy pici, de kifejezetten nagy budgettel rendelkezo userek altal uralt piac.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Apollyon
Korrektor
Én mint full AMD és Quest user eléggé sértőnek és feleslegesen személyeskedőnek találom itt a kommentjeidet.
Szerintem nem fos, elég jó élmény tud lenni, nyilván nem tökéletes, mint ahogy semmi sem az.De azért kíváncsi lennék, ha ennyire technikailag lemélyelemezted a témát, akkor pontosan milyen konfiggal, milyen VR headsetet használnál és miért, ha nem lenne anyagilag korlát?
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #65108 üzenetére
Miért akarnák egy olyan headsetet használni VR-hez, ami kötelezően tömörített, artifactos képet rak a szemem elé? Ilyet épeszű ember nem tesz. Ha érdekelne a VR, akkor vennék egy normális VR headsetet, ami koncepció szintjén sem szart rak ki elém, hanem normális, alacsony késleltetésű natív pipeline-t.
Ha mindenképpen streamre lennék kényszerítve, akkor sem használnék H.264-et, mert az messze a legrosszabb codec erre. Ott van az AV1, ami minőségben és sebességben is köröket ver rá. H.264-en csak a mazochisták ragadtak. Elhiszem, hogy sok-sok éve nem volt más alternatíva, de ma 2024-et írunk. Miért ragaszkodsz elavult, szar minőségű codechez?
Értem én, vettél Questet, nem tudod már visszavinni, így együtt kell élned a fossal, de elméletben nem vagy a legrosszabb élményre kényszerítve, így nem vagy H.264-re kötelezve. Vagy a Meta nem adja meg ezt a lehetőséget? Mert akkor átvertek, ugyanis ez csak egy szoftveres probléma. Azt nyilván tudom, hogy a Meta nem érdekelt abban, hogy PC-hez is használd ezt, vagy ha használod is, akkor is csak fos minőséget kapj, de azért alapvetően nem nagy munka az AV1 implementálása, és köröket ver a H.264-re. Már önmagában az vérlázító, hogy kapsz +6 ms-ot késleltetésben... basszus ti ezért fizettetek? Nem csodálom, hogy nem halad előre a VR, ha az új headsetek ilyen visszalépésnek számítanak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
nagyúr
Mar hogyne lenne? A Link vagy VD Nvenc encodert hasznal defaulton ha Nvidia kartyad van. Igy erinti a VR-t. Hasznaltal mar egyaltalan Quest-et?
Ez mar 4 eves Parsectol, de mar akkor latencyben jobb volt az NVENC/QuickSync, mint az AMD VCE.
Azota ez csak jobb lett.
Csatlakozom Raymondhoz, fogalmad nincs a temarol. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bitblueduck #65106 üzenetére
Itt a VR-ről van szó, amikor játszol a hardverrel valós időben. Az egy szar runtime, ami neked nem natív pipeline-nal dobja át a képet a futtatott VR játékról, mert magas lesz a késleltetés, és sok lesz az artifact. A natív képmegjelenítés itt a legjobb, és minden, ami nem ilyen az maga a kompromisszum. Ezért csak azt tudom javasolni, hogy ne vegyetek olyan VR eszközt, ami ilyen limitekkel működik csak PC-n, mert csak kidobjátok a pénzt.
Tudom, hogy ma már van AV1 encode is, ami elfogadható minőségű, de az sem natív.
Ha játszani akartok VR-ben, akkor a Valve Index egész kellemes alternatíva, vagy jön a PS5-nek a headsetje.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bitblueduck
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #65104 üzenetére
Erre számítottam.
De hogy legyen hozzátéve valami. A VR-nél fontos, hogy minél hamarabb kapj egy képet, és ezt a natív pipeline adja a leggyorsabban. Mert ha neked a kész képkockákat még videostreambe kell transzkódolni, akkor az már csúszás a késleltetésben. Nem is kevés. És amikor olyan hardvert veszel, aminek a runtime-ja ilyen irtó fosul működik, akkor hülyeséget csinálsz, mert magaddal cseszel ki. Szerencsére a mai modern GPU-k már tudnak AV1-be transzkódolni, ami kevés artifactot és gyorsabb működést ereményez, de igazából ez is egy kompromisszum. Az más kérdés, hogy a régi klasszikus VR opciókat már nem kínálják a gyártók, vagy nem menők, mindenki a Questre van ráizgulva, ami pont egy szar PC-re, mert sok limitációt alkalmaz, ami miatt igazából nem is sok haszna van neki. Sokkal hasznosabb, ha klasszikusan PC-re tervezett VR headsetet veszel, és akkor nem kell szopni a limitekkel. De ha valaki Quest-féle magas késleltetéses, artifactes streamet akar, hát csinálja, bárki lehet saját maga ellensége. És ez ellen PC-n nem tudsz semmit tenni, mert maga a probléma ott keletkezik, hogy videostreamet kell csinálni, és ha ezt meg kell csinálni, akkor már szar lesz az élmény. Ne vegyetek szar élményt, és akkor nem szoptok vele.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
Mert nincs ertelme az eddigi hozzaszolasaid alapjan es az alapjan hogy allltalaban hogy reagalsz arra ha valaki megprobal valamit elmagyarazni. De nezd, majd valaki akinek van kedve hozza lehet megteszi. Ha nem akkor pedig nem. C'est la vie.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #65102 üzenetére
Ez a szokásos Raymond hsz... nagyvonalúan beszól, de aztán lófaszt sem tesz hozzá, csak azt, hogy mindenki hülye, aki nem te vagy, vagyis az egyetlen helikopter. Élvezted most is, vagy még bevettél egy Viagrát, hogy felálljon?
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raymond
félisten
''A streaminghez eleve nem sok köze van az NVENC hardvernek. Meg igazából nem tudom, hogy ez önmagában a VR-t hogyan érinti."
Szerintem akkor most lassan abba is lehetne hagyni a VR temat mert egyebkent is szinte faj olvasni amik le lettek eddig irva, csak eppen azokba mar vegkepp nincs ertelme belemenni mert latszolag kb. nulla informaciod van a temarol.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #65100 üzenetére
A streaminghez eleve nem sok köze van az NVENC hardvernek. Meg igazából nem tudom, hogy ez önmagában a VR-t hogyan érinti.
A VR-ben a különbséget a hardverekhez adott szoftveres háttér jelentette, a speciális VR SDK, de mivel azokra már senki sem épít, így tök lényegtelen, hogy milyen GPU-d van már, mert nincs köztük különbség a gyári runtime-okkal. És igazából már nem is lesz, mert sem az NV, sem az AMD nem fejleszti már a saját környezetét. Nem használja már ezeket senki. De mégha használná is, akkor is nagyon pici a piac, hogy megérje pénzt fektetni bele.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.