-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Gainka #65399 üzenetére
Látod ez a gond, amit képviselsz ,hogy szerinted az Raytracing egy Nvidia ART. Nem az én szegénységi bizonyítványom ez, hogy a tudatlanság mögé Nvidia sárdobálást tesztek.
Én az AMD ről egyetlen rossz szót sem írtam, rólatok és az elvult , soha igaz sem volt nézeteikről szól minden komment.
A raytracing egy technológiai következő szint, ezért állt be mögé minden cég mert a Microsoft betette mögé a DXR-t és a konzolok is elkezdték támogatni... valószínűleg a Sony [link] nem azért törekszik az RT gyrsítására , és kér a fejlesztőitől többek között erre támogatást hogy az Nvidia igényeit kiszolgálja....X2N: Ezzel alapjában véve egyetértek, én is néztem a játékról videókat.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Gainka
őstag
Nem fura hogy igazábol az Nvidia fanoknak elvárása hogy az AMD jo legyen az "nvidiart"-ben? Az a baj ti ugy latjatok hogy bemegy n es a a boltba levenni az rt-t es mindketten hasznalhatjak. Problema az hogy n vitte a polcokra es kozben elfelejtettek szolni a-nak, es veletlen rtx kartyak is jötek. Ennyi erövel a forma egyben is az egyik csapat hasznalhatna valami kirivoan jobb gumit vagy motort, ti meg a tobbi csapatot kopkodnetek hogy lassabbak. Lehet en vagyok a tul empatikus es gatlasos de nekem ez nem jön be és masnak sem, es ez nem kamu. És akkor meg kiirkalod erösebb benne az nv.... komolyan olyan hihetetlen hogy szandekosan van ez igy kitalálva, vagy tenyleg az nv ugy volt vele hogy az amd meg ra is elöz rt ben, ah tuti, csak megse ugy jött össze, pedig tuti ezt akarták...
________________________
Alogonomus -
X2N
őstag
Azért azt ne felejtsük el hogy a 7900XTX-en 50%-al több vram mint a 4080 Super-en van és olcsóbb...később még jól jöhet. Próbálgattam most a wukong benchmarkot, közepes nvidia rt-vel frame generation-al is egész vállalható frameratet összelehet hozni 4K-ban 50%-os resolution scalingel, de nagy különbség nincs a LOW-MED-HIGH RT beállítások között, és RT nélkül is szépen néz ki a játék, nincs akkora különbség hogy azt mondjam megérte ilyen kártyát venni...
[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
őstag
Ne feledjük a 3070 esetét mikor elfogyott a 8gb. Mentek azonnal az eladások sok helyen itthon is külföldön is. Ne feledjük a trükkös GTX 970 esetét a 3.5 gb al (4gb helyett) hányszor fogyott el. Szóval azért na számított már régebben és ma is a vram. Ennyi. Én lezártam e témát.
-
Busterftw
nagyúr
válasz hahakocka #65391 üzenetére
"Ha már vram mennyiség. Ez csak egy szarul optimaizált game ennyi. Nvidian se megy épp 120 fps el. "
Csak hogy nem a 120fps-ről van szó, hanem arról hogy a téves narrativád szerint itt a több vramnak több értelme van, csak hát itt sem látszik ez, hiába új játék, a több vramnak nincs hozzáadott értéke.
It tis látszik amit mondtunk már, hogy ha elfogy a GPU akkor hajadra kenheted a több vramot.Persze már jött az új kifogás, rosszul optimalizált a játék.
Az nem azt jelentené mellesleg, hogy pazarlóan bánna a vrammal, tehát többel érezné magát jobban?Nem RT-zik senki, ti beszéltek róla úgymint valami földönkívüli technológia lenne, miközben az RT itt van és marad, több száz játékban ott van és évek óta ezekkel is tesztelnek az oldalak.
Nincs akkora különbség raszterben, hogy azzal kitűnne értékben az AMD. -
félisten
válasz hahakocka #65391 üzenetére
Segítek neked,mielött továbbra is hazugságokkal ámítanál a fentebb lévő társaddal másokat és Vs be ennél jobban belemennénk. .nincs különösebb raszterelőny és árelőny megint álomvilágban él pár fan itt.
Nvidia olcsóbb, ha mindent összevetsz, mint az AMD, feketén fehéren ott vannak a Computerbase eredményei.. szólj hol látsz AMD árelőnyt, raszterelőnyt és hol nem látsz jelentős RT hátrányt...a 4070 Ti super és a 4080 super is azonos raszterért és 30 % kal gyorsabb RT ért minimális ( 8 %) felárral megy , cserébe kapsz is valami extrát.
Egyetlen kártya van ami benne van ebben ami fedheti azt amit elképzelsz, az a 7900GRE ha kapható 270 K környékén. Másik topikból [link] mivel nincs kedvem ide is kiszedni a dolgokat.
Elkeserítő 2024 ben ilyen kommenteket olvasni itt elrugaszkodva a valóságtól."Alza árak a legolcsóbat néztem mindegyikből FHD vagy 1440P Computerbase.
- RX 7600= 113 K , RTx 4060= 116 K. 4060 raszterben erősebb 4 % kal, RT ben 17 % kal.
- RX 7600XT = 144 K, RTX 4060 Ti = 154 K.. RTX 4060 Ti 15 % kal erősebb , RT ben 23% kal [link]
-7700 XT = 195 K 4070 = 225 K raszterben a 4070 14% kkal erősebb RT 27 % kal [link]
- 7800XT = 216 K 4070= 225 K, 4070 super =243K a 7800XT 6 % kal erősebb raszterben mint a 4070 és 10 % kal gyengébb mint a 4070 super. RT ben a 4070 23 % kal erősebb mint a7800XT a 4070 super 45 % kal erősebb.
- 7900 GRE : 319 K , 4070 Ti =303 K , 4070 Ti super = 353 K. A 4070 ti 13 % kal, RT ben 28 % kal a super 27 % kal erősebb raszterben és 55 % kal RT ben... [link] [link]
- 7900XT= 324 K 4070 Ti super = 353 K 4 K.. raszterben egál, 1 % kal erősebb a 4070 Ti super , RT ben 30% kal erősebb.
- 7900XTX =439K, 4080 Super =470K. 4 K raszterben egál, 1%, RT ben 30 % kal erősebb a 4080 ... [link]
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
X2N
őstag
válasz Busterftw #65390 üzenetére
Kár hogy kellene még vagy 30 év mire valóság lenne a path tracing egy mostani játéknál.
Jól néz ki a régi DOOM path tracelve, most kicsit sajnálom h nem nvidia kártyám van, kipróbálnám.[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
őstag
[link]
How Much VRAM is Enough for PC Gaming?Testing GPUs and VRAM Capacity: 8GB, 12GB, 16GB, 24GB
Továbbra is él ez a Techspot teszt.Ha már vram mennyiség. Ez csak egy szarul optimaizált game ennyi. Nvidian se megy épp 120 fps el. Meg framgennel sem! Emellett van olyan UE5 game tudtommal ahogy nincs lumen pl amivel jobban megy más UE5 game AMD n is RT vel. UE4 nél is láttam ultra rossz grafikájú és szarul optimalizált gameket és UE5 nél is. S volt ellenkezője is, mely csodaszép volt és ment szépen!
De régen nem volt RT akkor mindig a raszter volt fontos ma már le van szarva úgymond? Amióta Raszterben az azonos szintű vga-knél valamiért mindig AMD nyert? Ár lértékben is néztem hogy Asrock Phantom gaming meg XFX 3 ventis 7800 xt pl 205-220e ft a egy ugyanilyen minőségi Geforce pedig 35-40e ft al drágább. Kevesebb vrammal. A Vram amúgy RT-DLSS-FSR nél is kell 1.5 gb vramot megeszik.
A Path tracing meg kb 10-20 fps re képes jelenleg bár tényleg olykor egész jó jeleneteket biztosít csak kb még 3-4 gen. VGA -kban mire játszható lesz. Ha persze meg oldják.
Most ti csináljátok azt hogy AMD fórumon NV z-tek, RT-ztek folyton.... Akkor menjetek az NV fórumra nyalni a bőrkabát urat. Mert kb azt szoktátok. Én tudom, hogy AMD gyenge RT ben csak egyelőre nem nagyon érdekelt az RT meg ghostingos képek, az FPS shooter játékokban a gyenge horizont kép mely miatt hátrányba vagy az ellenfelekkel szemben. Látjátok a friss RT s gameknál is hogy framgegennel, mindennel egy 460e feletti Nvidia VGA se igazán elég. 1440p-4K ra.... Sokszor persze a szar optimalizáció miatt szóval nem kell mindig erre vagy arra fogni elég néha szerintem a ma már optimalizálni lusta fejlesztőkre fogni akik DLSS-FSR-el akarják megoldani a kártya meglévő ereje helyett mint régen. Lassan olyan lesz mint az Apple hogy a szoftvert fizeted lassan nem a hardware-t.[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
válasz Alogonomus #65389 üzenetére
Az Nvidia nem erőltet bele semmit, az Nvidia már ezzel jött ki először a piacra, amikor az AMD letolt gatyával azt se tudta honnan kukázzon hirtelen valami RT megoldást.
A Path Tracing technológia pedig a következő lépés, nem marketing gimmick.
A "jóval" drágábbon meg inkább csak röhögni lehet.
-
Alogonomus
őstag
válasz Gainka #65369 üzenetére
Teljesen egyetértek veled. Az Nvidia a rugalmatlanul kezelhető DXR-t azért erőlteti bele a játékokba, mert a raszteres fronton csak jelentősen drágább termékekkel tudja a z AMD termékeinek a teljesítményét elérni, illetve a radikálisan drágább csúcskártyájával tudta megőrizni a dobogó legfelsőbb fokát.
Az UE 5-tel érkezett a Lumen nagyon belekavart az Nvidia terveibe, ezért bedobták a path tracing lehetőségét, és minden arra hajlandó influenszerrel azt próbálják a csúcs RT-érzésnek beállítani. Lehetőleg minden komolyabb UE5 játékba is bevásárolják a path tracing opcióját, hogy az infuenszereiken keresztül azt hirdethessék be felsőbb szintűnek a Lumen helyett. -
X2N
őstag
Ha van egy ilyen moiré jellegű probléma akkor az a megoldás hogy elmossuk élsimítással? Ha alacsony felbontásról skálázol fel nem csodálkozom hogy még jobban is zavar, csak a hibát nagyítottad fel . A kamera gyártók is AA filtert tettek régen a szenzorokra, aztán elhagyta mindenki a szűrőt és megnövelték a felbontást, ezt kellene tenni itt is, 4K-8K kijelzők, 24-32-es maximális monitor méret, retina kijelzők, nem kell több élsimítás, oled, 1000Hz képfrissítés. Az RT-t meg lehet alacsonyabb felbontásba számolni és rávetíteni a jó minőséggel renderelt képre(Ahogy a filmesek is csinálják.), vagy az RT-s 1080p-s képest felskálázni, mert ma még a 4090 teljesítménye is édeskevés RT-re 1080p felett. 1080p a CGI 4K filmnél.
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
válasz S_x96x_S #65364 üzenetére
A pontosítás kedvéért, ha már a korábbi beszélgetések nem rémlenek, a listából(rangsorból) egyértelműen látszik, hogy a +vram nem minden és ezt egy újabb játék is mutatja.
Senki nem beszélt arról, hogy 8GB elég lenne vagy nem elég.
A két gyártó vram mennyiségét kell nézni és a játékban lévő teljesítményüket. -
PuMbA
titán
Rontsa, ahogy írtam, be tudom bizonyítani neked, hogy nem ezen múlik Nem most jöttem le a falról videó konvertálás témában. Csinálok neked 1440p videót a vibráló élekről, aztán lekonvertálom neked rosszabb minőségbe és ugyanúgy látni lehet a lényeget rajta és nem fogja felnagyítani a problémát. Privátba küldöm, aztán pedig várom tőled is a hasonló videót, hogy ne offoljunk.
"Valamiért nagyon triggerel téged ez a vibráló él"
Nem triggerel, de olyat írsz, ami gyakorlatilag nem megoldás, csak egy másik rossz. Oké, nem felskálázol, oké natívat használt TAA nélkül, de az emberek 98%-a nem bír így játszani a vibráló élek miatt. Ezért nem is játszik így
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Rontja a képet. Az hogy szemcsés a kép lehet attól hogy a kamra magas iso-n volt vagy utólag tették rá a művészek. Filmet ne keverjük ide az eleve tömörített, 4:2:0, vagy 4:2:2, nem 4:4:4 mint a játék. Valamiért nagyon triggerel téged ez a vibráló él Nincs semmi baj a képpel, Doom Eternal--nál is ki lehet kapcsolni a a TAA-t sokkal élesebb lesz a kép, a fegyvermodellt látod mennyire részletesen textúrázták, viszont könnyebb kiszúrni a távoli lod fázis váltásokat meg távolabbi gyengébb textúrákat/modelleket.
Van kamerám ami 4K-t tud felvenni 100Mbps-al, ez lassan egy 10 éves kamera, a mostaniak már raw-ban vesznek fel 1900+Mbps-al 10 biten külön SSD-re, úgy hogy túlmelegszik 20 perc alatt a kamera szenzora, simán megtöltve egy TB-os SSD-t...[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Ha tömörítem értelmét veszti az egész...kapásból fele lesz a szín információ. 1080p.."
Nem. A színinformációra válaszoltam az előző hozzászólásomban. Erre pedig: azt ugye vágod, hogy a tömörítés a képet "szebbé" teszi? Simán látható a 40Mbps-es Blu-ray remuxon, hogy szemcsésebb a kép, míg a 10Mbps-re tömörítetten a szemcsék eltűnnek a kisebb bitráta miatt, mert már nem fér bele a sok kis részlet, elsimítja a képet. Ugyanez lenne itt is. Ha vibrál a rece nálad élőben, akkor a videón kevésbé lesz látható a vibrálás, mert a rosszabb minőség miatt nem lesz benne. Szóval ha a videón látnám a vibrálást, akkor azt jelenti, hogy élőben még jobban látszik. Így működik a videótömörítés, ezért nem szeretjük a YouTube-ot, mert kisebb mértékben látszik rajta az, ami élőben a kisebb bitráta miatt, ezt pont pár hozzászólással ezelőtt veséztük ki, amikor DLSS vs FSR vs XeSS-t néztük YouTube-on.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Van 4K TV-m, ott nézném meg 100Mbit/s-ra állítva a a felvételi bitrátát az AMD Software-ben jó minőséget ad, na meg neked ott az AV1 is.
"Tudod hogy a tömörítetlen 4K-s 4:4:4 videó mekkora méretet foglal?"
Tudom, de ez szükségtelen. A pixelrecék akkor is vibrálnak, ha a színinformáció 4:2:0-ban van eltárolva, hiszen a pixel világossági szintek változnak ilyenkor, amik teljes felbontásban kerülnek eltárolásra ilyenkor is.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Nincs értelme, min is néznéd meg? Egy 2560x1440-es kijelzőn, összenyomorítva a 4K felbontást, nem beszélve a 4:2:0 chroma supsamplingről meg a videó tömörítésről...CP2077-ben már nem a recék amik zavaróak hanem maga a monitor pixel response time-ja(ips panel ), ha mozgatod a nézetet a monitor pixelei nem váltanak elég gyorsan. Ennyire részletes a kép. Van persze LG oledem, ott ez nincs, csak ott meg a ppi-miatt távolabbról kell nézned. Ezt maximum személyesen tudnád megnézni nálam(BP), megoldhatjuk ha érdekel a dolog szívesen megmutatom.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Ha van időd és kedved, akkor csinálhatnál egy videót 4K-ban TAA nélkül, hogy mennyi vibráló élet kapsz, mert tökre kíváncsi lennék rá Az én tapasztalatom szerint nagyon instabil lesz a kép, ezért nézném meg 4K-ban. 1440p esetén TAA nélkül nálam játszhatatlan a Ratchet & Clank például, mert mindenhol vibrálnak a pixelek, ha mozgás van.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
AMD-n is ugyanúgy fel kell skáláznod az UE5-ös játékokat, nem? Black Myth Wukong is ilyen, a Stalker 2-t se gondolom, hogy más lesz.
"Ezeket a DLSS-el felskálázott nvidia féle RT-s megoldást ha jobban megnézed látod hogy rosszabb a képminőség, szellemképes, mosott a kép, tele van képanomáliákkal."
Ezek ugyanúgy érvényesek a TAA-ra is, ami natívban is be van kapcsolva, szóval itt mire gondolsz pontosan?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
X2N
őstag
Én nem aggódok a 400ezres Radeon kártyával mert tudom hogy a legtöbb új játék úgyis UE5-el fog jönni, ahol lesz Lumen, nvidia RT helyett ami nem zabálja a GPU-t és nem kell hozzá nvidia célhardver, továbbá a konzol is AMD hardver így az nvida továbbra is tolhatja a pénzt a fejlesztőknek hogy a saját megoldásukat erőltessék bele minden címbe. Ezeket a DLSS-el felskálázott nvidia féle RT-s megoldást ha jobban megnézed látod hogy rosszabb a képminőség, szellemképes, mosott a kép, tele van képanomáliákkal. Én inkább játszanék natív felbontáson kompromisszumosabb minőségű lumen-el mint fordítva, alacsony felbontásból felskálázott "jobb minőségű" nvidia RT-vel. Úgy látom hogy fordítva ülünk lovon, az RT-s fények árnyékok tükröződés oltárán fel lett minden áldozva...az a legnagyobb baj hogy még most sem elég gyorsak ezek a kártyák(4090-es sem), látszik hogy még most sem tudja jó minőséggel valós időben leszimulálni az RT-s megvilágítást, így pont a legnagyobb előnye nincs meg az RT-nek ami miatt lehetne váltani, nem tudod a lámpákat mozgatni, szétlőni, manipulálni...Így utólag azt sajnálom csak hogy korán megvettem a kártyát mert kevés játékban lehetett kihasználni, bőven ráértem volna később megvenni. Stalker 2 már ősszel remélem kijön.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Gainka #65369 üzenetére
Ettől függetlenül hogy te mit csinálsz az RT a játéktechnikai fejlődés része mint az Élsimítás és a Textúra minőség. Nem jelenik meg úgy már nagyon új A kategóriás cím, amiben nincs raytracing.
A dedikált hardevers RT gyorsítás ami előny. tehát ha egy gyártó fejleszt akkor hátrányba részesíti azokat akik nem .
Az Unreal 5 támogatja a hardveres gyorsítást minden kártyán és jön a PS5 pro amiben az RT kiemelt szerepet fog kapni, tehát a PC címekben is ott van és lesz csak nem annyira lebutított formában, mint konzolon. Tehát igen a jövőre és a jelenre nézve is jobban aggódnék azon hogy 8 vagy 12 GB vramnál medium szintre kell venem egy 350 dolláros kártyánál az RT-t vagy a textúrát Higre, mint hogy az 1000 dolláros kártyám 2 kategóriával lejjebb focizik RT ben.
Amúgy mielött félreértenél én is haragszom Nvidiára a vram sprólás miatt, egyértelmű, hogy ezzel is korlátozzák a kártyáikat bizonyos szintre.
De ez amúgy egy strucc politika, bedugjátok a fejeteket a földbe.
Azért itt hagyom ezt a videót mi lenne a cél majd, még ha most elérhetetlen isa legtöbb hardverrel ez a szint: [link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gejala
őstag
válasz Gainka #65369 üzenetére
Én ezt inkább úgy mondanám, hogy az AMD hátráltatja a fejlődést a folyamatos bénázásával és beleszarásával a dGPU piacon. NV megcsinálta a játékok Szent Grálját (még ha jelenleg korlátozott formában is), amihez csóró Intel is elég gyorsan fel tudott zárkózni. AMD meg a magabiztos harmadik helyen kullog és akarat sincs ennél többre.
Én tutira soha nem veszek AMD cuccot ezek után. Nem mintha vettem volna az elmúlt évtizedben, de most már végleg elegem lett belőlük. -
PuMbA
titán
válasz Gainka #65369 üzenetére
Az RT semmilyen gyártót nem húz előnybe felrúgva a fejlődést, hiszen konzolokon is van kikapcsolhatatlan formában: Spider Man 2 és Avatar Frontiers of Pandora-ban Az AMD is erősen az RT fele megy a nemsoka megjelenő kártyáival, ami 2-3x-os RT sebességet igér, csak eddig bealudt. Azért megy lassan AMD-n jelenleg, mert egyszerűen bénák voltak olyan VGA-t csinálni, ami gyors RT-ben. Az Intel meg tudta csinálni elsőre, hogy olyan RT sebességet tudnak az A770 kártyáik, mint az NVIDIA-k....vajon miért. Mert volt akarat mögötte.
[ Szerkesztve ]
-
Gainka
őstag
RT és a hasonlo dolgok azok amiket elsönek kikapcsolok mikor elinditok egy játékot. Tervezzenek olyan grafikai ujitásokat amik nem húzzák tulságosan elferditve elönybe az egyik másik gyártót ezzel félrerugva a fejlödést, hogy a porult járt gyárto "loholjon" egy olyan dolog utan amit a vérpistikék elsöre megettek. (Ugyan igy voltam a tressFX-el is.) Ettöl független az nvidia folyamat ezt csinálja, ezért nem veszek soha többé.
#65370PuMbA Akkor lehet le vagyok maradva nekem ugy maradt meg hogy nvidian jobban megy. Értem köszi, olvasgatok még akkor.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz S_x96x_S #65366 üzenetére
Mire nem elég? max beálításokkal Ultra RT vel egy 2024 es játékban? .
8 GB vram biztos nem elég 4 K ra fullos beállításokkaI ebben a játékban ellenben elég 1440P re és FHD ra kompromiszumokkal.
biztos sok 4060 Ti 8 GB tulaj nincs tisztában azzal hogy kell az options fület hazsnálni, medium RT re vagy high textúrára. mert amúgy minden játékban maxon / ultrán tolnak mindent .fahrii : Vicces vagy . Biztos ismersz minden AMD tulajta világon.
Azérrt segítek szerinted ezért csökken a piacrész,mert sok AMD-sst érdekel az RT, a jó minőségű felskálázás, a tensor magos szolgáltatások. Talán sikerül egyszer felébredni,de addigra késő lesz, pont nektek kellene ütni az AMD-t mert ez a jövő és ezért pártol el sok ember innen.
jelenleg nincs árelőny igazán, egyedül kínának szánt 7900Gre ami ez alol kivételt, már ha lehet kapni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz S_x96x_S #65364 üzenetére
Tehát egy 4060 Ti 8 GB tulaj a vram és a dropok miatt aggódjon, ráadásul full extra RT-n miközben alatta ott van a 7900 XTX 24 GB vrammal . OK...
Gondolom nem véletlenül így vágtad ki a képet.
Nem tudom szerinted elvárás egy alsó középkategóriás kártyánál ez ?
Jobban aggódnék a jövő miatt ezt megnézve a 400 ezres kártyával a gépemben mint egy 120 ezressel.nem azt mondom hogy elég ,de ez az alsó közép kártya medium RT-n ahol azt írod jól szerepelnek az AMD-k a 7900XTX és 7900XT között van, nagyjából azért naív aki azt várja tőle hogy mindent is maxon fog vinni...
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
addikt
válasz Busterftw #65363 üzenetére
> Milyen jól jön a sok vram az új játékoknál mi?
8Gb VRAM már biztos nem elég.
pont.
vagyis van az a VRAM hiány ami már ma is látszik!
pl. BM-Wukong videóban a max-max-rt-n
az nVidiánál ugyanannál a modern hw-nél ( RTX 4060 Ti )
a VRAM igencsak be-korlátoz.
és ~ 1/3 min fps teljesítménynek annyi ( 47 -> 33 min fps )
---------A pontosítás kedvéért:
1,) Ha elég VRAM tartalék van, akkor máshová vándorol a szűk keresztmetszet.
2.) A mostani Radeonoknál nyilván nem a VRAM a szűk keresztmetszet,
hanem a gyenge RT, és ezen remélhetőleg az RDNA4 változtat. ( talán )De a BlackMyth - 1080p [High Quaility] Native res -ben
már nincs nagy eltérés a minfps-ben.
itt már a Radeonok is jól muzsikálnak ,
és az nVidia kártyák is beleférnek a 8GB VRAM -ba.
3.) Aki minden generációval upgradeli a GPU-ját annak oly-mindegy,
vegye a legjobb ár-teljesítményt
és majd a következő upgrade-nél korrigál,De ha valaki hosszabb távra tervez,
annak nem árt megfontoltabbnak lenni VRAM -ban,
és egy kissé felültervezni a jelenlegi trendet.Szerintem a játékok 2/3 -nál fejlesztők
az erős határidők - és ki tudja mi miatt még,
kihagyják a VRAM optimalizációt
és ez így lesz a jövőben is.------------
Egy végső tanulság van!Idén még ne vegyél 8K-s monitor játékra, mert nem érdemes !
(és nem csak a VRAM hiány miatt ! )Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
válasz Petykemano #65361 üzenetére
Jó lenne ha elérhető is lenne, nem korlátoznák le, mert amúgy rendben van a cucc szerintem.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hahakocka
őstag
FSR 3.1 es is teljesen használható akkor már a 6700xt vel is? Az van neked ha jól emlékszem ugye? Hát igen FSR-RT ben eddig is gyengébb volt az AMD ez elég tény. Nem értem Abunak miért nem az. De amúgy mindkét nagy gyártónál vannak marketing faló vámpírok s fórumozók....
[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
őstag
[link]
Hát RT re fel 4080 tulajok! Többieknek ennél a gamenél nem terem kb babér ugyanis.
1080p ben 3080ti alatt sincs meg a 60 fps Framegennel DLSS-FSR-el se! 4070 pedig itt tényleg csak 1080p re jó ami már 15-20 éve megy de ma már 1440p-4K menne a nagyobb kártyákon de hát ennél a gamenél ez nem fog.... 7900xtx is sehol sincs durva. RT vel is azért 43-45 fps nél többet szokott nyújtani . 4K ra meg a 4090 egyedül ami állja a sarat RT ben de az is csak 71 fps.... Ez is RT és framegen!
Black Myth: Wukong, GPU Benchmark (43 GPUs) 522 Data Points!
Egy újabb retekül optimalizált game[ Szerkesztve ]
-
bitblueduck
senior tag
ha jár errefelé valami AMD insider, vagy Abunak van valami kontaktja esetleg akkor szívesen venném az infót mennyi R&D van még hátra hogy a nyamvadt release notes linket betudják tenni rendesen? kell még egy fél év? vagy ez egy ilyen soha véget nem érő küzdelem, hogy minden verziónál elölről kell kezdeni?
Lehet én vagyok az a speciális eset, 10000-ből 1 aki ránézne erre de most amikor frissítettem 24.6.1-ről 24.7.1-re akkor rákattintottam hogy mi van benne.
Adrenalinban ez az URL:
https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-24-7-1
Ez pedig a helyes URL:
https://www.amd.com/en/resources/support-articles/release-notes/RN-RAD-WIN-24-7-1.html
Vagy van egy őrült ötletem, mi lenne ha akár egy szövegmezőben az alkalmazáson belül meglehetne jeleníteni?? Lehet még itt nem áll a technológia, de talán az RDNA5-nél...Amúgy nehéz komolyan venni azt ahol ilyen QA hiányosságok vannak. És nem ez az első eset. Most azon gondolkozok, működött-e bármikor?
Update: lol ezt még nem is értem hogy lehet, ide belinkelve a kb page-re ugrik, de amikor adrenalinból nyitom meg akkor ez van.
[ Szerkesztve ]
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Igen ezt nálunk a kereskedelemben tanítják, az angolok nálunk ezt kindulási érveléselméleti technikaként tanítják nekünk.
A tárgyalópartnerrel szemben induláskor az ellenkezőjét állítod a tárgyaló partner által látott és elfogadott megítélésnek és amikor valami mellett érvelni akarsz, felállítasz egy úgynevezett érvelési szakaszt két végponttal és egy origóval. Azaz onnan indulsz ki, hogy amit általánosan ő jónak át az gyakorlatilag rossz amit pedig rossznak az gyakorlatilag a legjobb, tulajdonképpen a cél. Végül a tárgyalópartner annak is örül, ha kihoz egy origót ebből. Igen, biztos vagyok benne régóta, hogy ez érdeke, már elengedtem azt hogy naív és elhisz minden AMD-től érkező marketinget.
Megcsináltam a lányom gépével most jó minőségben az összehasonlítást.60 % felskálázással. [link] Mindeki döntsön a maga ízlése szerint.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
Abu-val mindig azért furcsa beszélni, mert negatívumokat megemlíteni egy hozzászólásában sem látok Ezt már megfigyeltem nagyon rég óta. Becsukjuk a szemünket és nem beszélünk róla. Kiemeli a temporális stabilitást az FSR esetén állandóan, csak erről ír, de a másik 4 dolgot, amiben kegyetlen gáz az FSR, arról egy szó se esik, például hogy a particle effekteket eltünteti, ghostingol, még mindig van shimmering több játékban stb. Csak pozitívumok léteznek, negatívumok nincsenek. Ha meg is említem, hogy igen a Ratchet & Clank-ben eltünteti a konfettiket, berakom ide a bizonyítékot, akkor egy hozzászólásában se látom azt leírva tőle, hogy "igen, tényleg, igazad van, ebben az FSR egyszerűen sz*r". Én nagyon azt látom, mintha nem írhatna negatívumot az AMD-ről. Így pedig nincs értelme beszélgetni semmiről, ha nem a teljes képet nézzük, csak kiszelektáljuk és azt nézzük, ami jó.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
válasz huskydog17 #65345 üzenetére
> Senki nem fog CPU-val kódolni, ....
> amikor annak extrém mértékű időbeli hátránya van,CPU tesztelésre még mindig használják.
és a mostani komolyabb consumer/otthoni Zen5-ös tesztek is tartalmaztak CPU kódolást. Szerintem elsőként a tesztelőket kellene meggyőznöd.Azt szerintem mindenki megérti,
hogy a te use-case -ed és konfigod alapján - neked a GPU az optimális,
de ebből a példából nem lehet általánosítani mindenkire is.A CPU kódolás mellett is léteznek racionális érvek.
[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
huskydog17
addikt
Tök jó, hogy otthoni felhasználásról volt szó, erre idekeversz egy olyan témát, aminek semmi köze az eredeti témához, továbbá szándékosan kevered a szezont a fazonnal, de tőled nem vártam mást.
Mindegy, egy kísérletet tettem az értelmes diskurzusra, de ismét időpocsékolás volt.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
CB teszt. egyértelműen az a következtetésük, mint nekünk itt [link] Azt gondolom veled van a gond.
"Vizuálisan a DLSS, ahogy az lenni szokott, messze a legjobban néz ki, bár nem optimális. De végül csak az Nvidia felmintavételezése képes megfelelően kisimítani az összes létező elemet anélkül, hogy valamikor eltérne a pályáról. A számos, olykor nagyon sűrű és finom növényzettel azonban a DLSS is eléri határait, és láthatóan villogni kezd. Kevesebb, mint a többi technológia, de több, mint a legtöbb játékban.Az AMD FSR-nek van néhány erőssége, de ismert gyengeségei is. Mivel a képstabilitás az idő nagy részében elég jó az elrepülés során, nincs itt semmi panasz. Ahogy az lenni szokott, az FSR Super Resolution súlyos grafikai hibákat mutat a víz ábrázolásakor. Ráadásul az algoritmus egyáltalán nem tud megbirkózni a kissé távolabbi fákon lévő finom növényzettel. És helyenként jól láthatóan hangsúlyos a diszokklúziós probléma is.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
"Fenti videó 100 % ra van téve, tehát natív minőség és ezen a skálázások. "
Akkor ezért is kevesebb a különbség Én 1440p FSR Quality-val nézem a felskálázások minőségét, ami ugye 66%-os skálázás. Leggyorsabban úgy tudsz jó minőségű videót készíteni, hogy felnyomod a VGA enkódolás bitrátáját. Nálam AMD esetén pl. 100Mbit/s-ig engedi. Aztán meg felrakod egy megosztott Google Drive mappába és akkor nem rontja el a YouTube a minőségét.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #65345 üzenetére
És tök hülyék az ezzel foglalkozó cégek a világon, hogy több ezer dolláros Epyc vagy Xeon rendszereket vesznek erre a feladatra, mikor megúszhatnák egyetlen egy kétszáz dolláros GeForce-szal.
Persze az is lehet, hogy az tudja rosszul, aki egyedüliként szembemegy az autópályán.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
S_x96x_S
addikt
válasz huskydog17 #65345 üzenetére
> Senki nem fog CPU-val kódolni, főleg nem HEVC vagy AV1 videókat,
> amikor annak extrém mértékű időbeli hátránya van,(cpu enkódolás)
Intelen jellemzően ( , de nem minden esetben ) nagyobb az időbeli hátrány,
mint az új zen5-ösön.Persze az igazi probléma, hogy 16 P magos AVX-512 -öt - egy kétcsatornás memóriával nehéz etetni és kijönnek a memória sávszél problémák.
Talán a STRIX HALO - ezt a problémát is megoldja a gyorsabb egyesített memóriával.https://www.phoronix.com/review/amd-ryzen-9950x-9900x/10
https://www.phoronix.com/review/amd-ryzen-9950x-9900x/11
És ha valakit érdekelnek a Mobil cpu-k eredményei:
https://www.anandtech.com/Show/Index/21485?cPage=6&all=False&sort=0&page=6&slug=the-amd-ryzen-ai-hx-370-review
Mottó: "A verseny jó!"
-
huskydog17
addikt
Ez már évek óta megdőlt. Nincs értelme a CPU enkódolásnak, ha van legalább Turing szériás NVENC, ami nem csak sokszor gyorsabb, mint a CPU, hanem képminőségben is felveszi a versenyt vele, sőt jobbat is tud.
#62342: Attól, hogy leírod a hülyeséget, attól még nem lesz igaz. Senki nem fog CPU-val kódolni, főleg nem HEVC vagy AV1 videókat, amikor annak extrém mértékű időbeli hátránya van, de cserébe semmilyen előnyt nem kapsz képminőségben, épp ellenkezőleg. A vicc, hogy H.264 esetén sincs értelme már a CPU-s enkódolásnak, ha van modern NVENC motorod.
Ezeket a régi berögződéseket jobb lenne elengedned, mert ezekkel csak félrevezeted az olvasókat.
HEVC mellett az NVENC motor (min. Turing széria) mindent ver képminőségben.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az valóban nem a legjobb, de a helyzet az, hogy ha minőséget akarsz, akkor a CPU az optimális még mindig. Persze megértem, hogy fontos az idő is. Csak azért javasoltam, hogy erre figyelhetsz később, ha esetleg az idő kevésbé lenne fontos.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De miért nem kódolod CPU-val és magas bitrátával? A hardveresen gyorsított kódolás időben jó, de minőségben nem ér a CPU-s szintre. Tehát, ha a minőség megőrzése a cél, akkor került a GPU-s kódolást.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Igen sajnos a felvétel rontott a minőségen majd az átkódolás videóban megint és végül a YT feltöltés harmadszorra is tehát 3x lett kódolva.
A Lányom öregecske gépével RTX 4060 kártyájával futattam amúgy holnap megfuttatom az enyémen is 12600 K + 3080 12 GB+ LG C2 ( 4K)de kényelmesen belefér 1440P-n a vramba.
A baloldali a DLSS a középső FSR a jobb oldali az XeSS.
Nekem amúgy ebben a játékban natív felbontáson az XeSS tetszik a legjobban, szuperül sikerült,majd a DLSS és végül az FSR. Ettől a zizegéstől, szemcsésségtől, amit mond Buster és Pumba, ez jelentkezik gyors mozgásánál egyszerűen behányok.
Fenti videó 100 % ra van téve, tehát natív minőség és ezen a skálázások. Csináltam egy 60 % ost is,holnap majd feltöltöm érdemes megnézni. ott szerintem DLSS, XeSS és FSR a sorrend.
Itt vannak a felvettek eredetiben. FSR : [link] XeSS: [link] DLSS: [link] TSR: [link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Engem valamiért masszívan zavar a vékony geometria zizegése. Mindennel együtt tudok élni, de a vékony geometria kapcsán a mintevételi hibákkal nehezen. De elfogadom, ha valakit ez nem zavar. Nekem ez mindegy, de én emiatt maradok a középsőnél. Persze értem én, hogy még a temporális élsimítások előtt ezt sokan megszokták, mert minden játék zizegett. Ha hozzászokik valaki, akkor valóban kevésbé feltűnő, de én azért régebb óta a TAA híve vagyok emiatt.
De azt majd b. elárulhatná, hogy melyik-melyik felskálázás, mert olyan nüansznyi, nagyítóval is alig látható eltérések vannak, hogy nem merek tippelni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából nem látok durva különbséget. Mindegyik nagyjából hasonló. De ha mindenképpen választani kell, akkor a középső. De az eltések tényleg nüansznyiak, szóval a választásom inkább szubjektív, főleg az ágak stabilitása határozta meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
ha már ennyi off volt itt:
A három közül neked melyik tetszik a legjobban? Jobb, bal, középső? Saját készítés, videóból. Illetve kinek melyik tetszik? a videót is ha feltöltötte YT. Itt : 45 másodperctől érdermes nézni a vizet... [link]
Tudom tömörített ,de mégis.. XeSS ,FSR és DLSS van rajt teljesen azonos beállításokkal. TSR-t is csináltam de a videószerkesztőm 3 videót tud egymás mellé tenni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
"A temporális stabilitás nagyon ki tudja verni az ember szemét, hiszen temporális rendszerekről beszélünk."
Nekem a DLSS és az XeSS elég stabil. XeSS-sel nyomtam végig mostani hetekben a Ratchet & Clank-et Nagyon jó élmény volt, egyáltalán nem gondoltam a felskálázásra a játék ideje alatt, mert nem volt sehol se zavaró mértékben él vibrálás vagy pixelhalmaz vagy ghosting. Pedig ez még csak a DP4A-s fallback mód.... Intelen még jobban nézett volna ki. Nemsoká jön a Battlemage...
"Például a DLSS, az FSR és az XeSS nagyon másképp fog kinézni a következő verziókban."
Ezt várom már nagyon
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A temporális stabilitás nagyon ki tudja verni az ember szemét, hiszen temporális rendszerekről beszélünk. Emellett ezek a rendszerek folyamatos fejlesztés alatt állnak. Például a DLSS, az FSR és az XeSS nagyon másképp fog kinézni a következő verziókban. Ez már csak azért is reális, mert amíg az AMD és az Intel elkezdheti vinni az algoritmust az NPU-k felé, addig az NV ezt NPU hiányában nem tudja majd megtenni. Tehát a mostani alapoknál egészen más igényei vannak az Intelnek és az AMD-nek, mert nekik reális közelségben van az, hogy ne csak a korábbi képkockáról származó előzményminták kapcsán alkalmazzanak AI-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Oké, de ezt már megbeszéltük anno Az FSR pont azokban a dolgokban gyenge jelenleg, ami kiveri az ember szemét és azokban erős, ami a legtöbb embert, beleértve engem is kevésbé zökkent ki a játékélményből. Ezért van az, hogy ha olvasol a neten véleményeket vagy megkérdezel 100 embert, akkor 95 azt fogja mondani, hogy a DLSS képe sokkal szebb, mint az FSR-é és ezért jobban tetszik neki.
Ezt értsd meg, hogy lehet tekerni úgy a szavakat, hogy így meg úgy, de az FSR emígy meg amúgy, de az emberek véleménye világos. Az én személyes véleményem is az: az FSR egy k*ki a játékokban és nem akarom használni, kerülöm, ha tudom, az XeSS, illetve DLSS meg sokkal jobb. Az, hogy ez mitől van és kinek a hibája megértem, de ettől nem fogom szebbnek látni és használni az FSR-t.
KAMELOT: Nem. Csak a Ratchet & Clank-et vettem meg és teszteltem magam.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig érdekelhetnek, mert akkor kevésbé hiszed el a marketinget, ha utánaszámolsz.
Ugyanazok a hibajellegek megjelennek mindegyik felskálázásban az adat hiánya miatt. Csak a felskálázások paraméterezése más, és erről már beszéltünk korábban, hogy mi mire dolgozik. Ergo az DLSS, az XeSS és az FSR eltérő dolgokban erős és gyenge. De mindegyikben van olyan tényező, amiben földbedöngöli a másikat, és van olyan, amiben rém szar a másikhoz képest.
Egyébként meg burtálisan nem hasonlít a valósághoz egyik leképezés mellett sem a patak, de ez így van jól, mert ez egy játék.
Mindegyik jó képet adna a megfelelő maszkokkal, hiszen onnan tudják szerezni az adatot. Kitalálni ezeket nem tudják csak úgy. De ez fejlesztői munka lenne, és egyelőre egyik fejlesztő sem ragaszkodik a minimumnál többet dolgozni, így mindegyik felskálázásban megjelennek azok a tipikus hibák, amelyeket az adatok hiánya okoz. Tényleg sajnálom, de ezeket a hardverek nem tudják kitalálni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Nem érdekel a matek, mert az a felskálázót készítők dolga. Azért fizetek a VGA-kért, hogy megoldják helyettem a matekot. Az érdekel, hogy mi a végeredmény és mit látok A DLSS képe hasonlít jobban ahhoz, mint amikor lemegyek ide a patakhoz és látok valós vizet csorogni lefele? Igen. Az FSR hasonlít rá? Hát nem, mert a valóságban nem látok a víz felületén pixelhalmazokat ugrálni.
Az FSR-hez ha megcsinálnák a maszkokat jól jelenítené meg a vízfolyamot? Persze, de nem csinálták meg, mert a fejlesztők ugye lusták. Erre volt jó példád, hogy milyen jó, hogy az FSR open-source, mert ha hibát találnak, akkor ki tudják debuggolni, mert nem egy fekete doboz, mint a DLSS. Na, szóval itt látszik, hogy a DLSS meg az XeSS ebben a helyzetben jobb, mert a fejlesztők nem fognak maszkokat csinálni az FSR-hez.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tud. Pont úgy ajánlott ezekhez is, hiszen alapvetően valamivel számolniuk kell.
Most te azt állítod, hogy egy "x + y = 12" jellegű problémát a DLSS és az XeSS meg tud oldani, az FSR pedig nem. Akkor old meg kérlek az egyenletet. Mi az x és y értéke. Ha bebizonyítod nekem matematikailag, hogy ez lehetséges, akkor elhiszem, hogy képes a rendszer a semmiből kitalálni, hogy milyen adat hiányzik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És ezen segítene a reaktív és kompozíciós maszk. Ennek hiánya okozza ezt. Minden egyes hardveren. Nincs olyan lehetőség a matematikában, ami adat hiányában pontos adatokat varázsol elő. Ez nem létezik, nem így működik a matematika, a fizika, a kémia. Ez már jóslás lenne, de nem képesek jósolni a hardverek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Nekem Radeon-om van, ugyanilyen pixeles a kép Ratchet-ben is a legtöbb helyen. Az AGS ezen nem segít Ha meg a Wukong-ról van szó, akkor nálam az XeSS a fallback dp4a-s kódúttal is pixelmentes képet ad a vízfolyamon, mint ahogy ebben a Horizon-os videóban a DLSS. FSR pedig ugyanolyan pixeles nálam AGS-sel, mint a Horizon-os videóban.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én a Wukongról beszélek.
A te linkednél pedig ott a gond, hogy az FSR 3.1 már tartalmaz gyártóspecifikus kódutat a képminőségre, így hiába fut mindenen, ahogy az XeSS, Radeonon adja a legjobb eredményt, ahogy az XeSS Arcon.
Emiatt fontos, hogy képminőségtesztnél az XeSS Arcon, míg az FSR 3.1 Radeonon menjen. Ha mindkettő GeForce-on megy, akkor a rosszabb képminőséget biztosító kódutat kapod mindkettőnél.
A GeForce VGA-val való összehasonlítás addig volt realitás, amíg a kód megegyezett minden hardveren, de GeForce-on nincs AGS, amit az FSR 3.1 használ, és nincs XMM, amit az XeSS használ.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Nem szokták valamiért belerakni, pedig ebben a játékban pont kikapcsolható az élsimítás, tehát belerakhatták volna referenciaként Én is így néztem meg a Ratchet & Clank-ben, hogy mi a valós kinézet, mert az FSR-nél felmerült a gyanú, hogy eltüntette a konfettiesőből a konfettik nagy részét. A natív, AA nélküli képen aztán láttam, hogy annyi a konfetti, amit a DLSS is mutatott, tehát az FSR önhatalmúlag eltüntetett dolgokat a képről.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A valóságban pedig borzasztóan rossz a DLSS-sel is a víz, és pont azért van ez, mert a DLSS sem tudja a semmiből elővarázsolni azokat az adatokat, amelyek ezeket a gondokat elfednék.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Akkor úgy írom, hogy a DLSS képe sokkal jobban tetszik a víz esetén, mert nem pixeles és nem ghostingos és ezáltal nem zavarja meg az összképet Az FSR-é és a TSR-é meg zavar, hogy pixeles és ghostingos és odatereli a figyelmem az egyértelműen hibás képrészletre és ezért nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DLSS-nek is hiányoznak ezek az adatok, azon sem megoldható ez a probléma. Itt konkrétan hiányos az információ, amit kap a rendszer, így nem tudnak jól számolni. Ezeket a hiányos adatokat nem fogja kitalálni egyik felskálázó sem, csak úgy hasraütésre. Egy hardver nem képes a semmiből számokat kivarázsolni, és ha a szükséges számok nincsenek meg, akkor számolni sem tud vele. Az AI sem fog varázsütésre számokat generálni. Ha valaki azt mondja, hogy az AI-juk képes erre, akkor ordas nagyon hazudik a képetekbe, amit vagy elhisztek, vagy reálisan végiggondoljátok, hogy tud-e a hardver a semmivel számolni. Ti se tudtok, a gépek sem. Számomra meglepő, hogy ennyire felülnek annak az emberek a hoaxnak, hogy azt hiszik, hogy a hardverek már képesek megálmodni, hogy melyik adat hiányzik a jó eredményhez. Nem, nem képesek rá. Sőt, sose lesznek képesek erre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Hát kár, gondolom nem erőltetik meg magukat a 10%-nyi AMD VGA tulajnak DLSS-nek mindegy, azon jól néz ki és NVIDIA van az emberek 85%-ának.
Egyébként még XeSS-en is sokkal jobb a víz, mint FSR-en vagy TSR-en, az működik AMD-n, csak összességében azért nem használható mégsem, mert a falevelek ricegnek rajta.
[ Szerkesztve ]
-
T.Peter
őstag
Ha a viz single layer water, akkor a velocity pass-nek megfelelo helyen kell lefutnia, kulonben olyan lesz az eredmeny tsr-rel pl, amit latunk a benchmark-ban. Ettol fuggetlenul siman lehet hogy az ott nem slw es szimplan texture panning miatti problema amire nem talaltak megfelelo megoldast.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A vízhez a játék csak konzolon használ úgynevezett reaktív és kompozíciós maszkokat, de PC-n egyik felskálázóhoz sincsenek ezek visszaírva. Tehát az animált, átlátszatlan és átlátszó anyagok, amelyek nem generálnak mozgási vektorokat az animált tartalomhoz, például jelen esetben a víz, elmosódhatnak vagy szellemképesek lehetnek, ha statikus geometria eltakarja őket.
Na most a felskálázók közül saját, önálló reaktív és kompozíciós maszk pipeline-ja csak az FSR-nek van, ezért is működik ez konzolon, mert ott FSR-t használnak. Viszont a többi felskálázóhoz a motorba kell írni ehhez optimális támogatást, amit jelen esetben nem tettek meg. Ez valószínűleg egy olyan döntés volt, hogy ha nem tudják ezzel etetni a TSR/DLSS/XeSS-t, akkor az FSR-t sem etetik majd vele, csak konzolon. Sajnos ez a probléma reaktív és kompozíciós maszkok nélkül megoldhatatlan.
Az is igaz, hogy ez nem igazából a felskálázból ered, hanem a temporális szűrőből, tehát effektíve a felskálázók TAA komponense hozza elő.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
válasz T.Peter #65307 üzenetére
Pontosan így van. Szerencsére a DLSS az AI jóvoltából ezeket a helyzeteket is jól kezeli, ha nincs motion vector, ezért néz ki vele teljesen jól a víz is Amikor kijöttek az FSR 3.1 kontra DLSS kontra XeSS videók, akkor a víz probléma jól látszott más játékokban is az FSR-rel.
Aki jó képminőséget akar, annak NVIDIA-t kell vennie, de ezt itt már rongyosra beszéltük. Az AMD nem "for the gamers", így az AMD-seknek csúnya víz jár.
[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
félisten
-
Raymond
félisten
2024 masodik feleben jarunk es a MF-nal meg mindig a sima 6800-at a masodik legtobbet vasarolt Radeon [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
T.Peter
őstag
válasz Komplikato #65303 üzenetére
Van benne. 100%-ra allitott resolution-nel nem skalaz fel egyik sem.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen videókártyát?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fotók, videók mobillal
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Jelszókezelők
- További aktív témák...
- Gigabyte RX 7600 GAMING OC 8G Garanciával
- MSI Amd Radeon RX 5700XT Videókártya 6hó jótállással/számlával
- Gigabyte Amd Radeon RX 5700XT 8GB 6hó jótállás/számla
- EVGA GeForce GTX 1660 SUPER SC ULTRA GAMING 6GB GDDR6 - Csomagküldési díj az árban!
- GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8GB GDDR6 videokártya - Csomagküldési díj az árban!
- Nvidia RTX 3070 Founders Edition
- Videokártya Hűtés Segéd 92 - 120 mm Ventikhez / Akár -10 fok / 20XX 30XX 40XX Ti Super / AMD-hez is!
- RX 460 2Gb Gddr5 128bit HP OEM (hangos ventilátor, csere is érdekel)
- EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB !!Cserélném!!
- ASRock Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming 24GB GDDR6 eladó magyar garanciával, beszámítás is!
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest