- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig
- Meggyi001: Hasznos helyek és tippek Párizsban, amiket jó eséllyel keresni is fogsz...
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- GoodSpeed: 24 éves a Windows XP! Nézzen ki úgy a Windows 11 mint az XP?
-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khaosz55
addikt
válasz
Tamoo
#174497
üzenetére
Igen SB 12NSD. A kanapé mögött jól szuperálnak mérés alapján és mivel közel vannak így nem is érződnek gyengének. Inkább a XTZ okoz a kanapé mögött 75hz felett beszakadást.
XTZ még beférne a Monolith meg túl nagy ha reflexeset nézek.
Ha cserélnél valamit az xtz lenne a mérési tapasztalat alapján, legalábbis ebben a környezetben és rendszerben .
Hangerőben is rendben vagyok 65mˇ2-en. Ezt mértem a Fury tigris tankos jelenet alatt. Még nem klippeltem. Persze nem így mozizok, csak néha elgurul.
-
BIGi75
senior tag
válasz
Tamoo
#174491
üzenetére
Nem sajnálok rá 1-2 napot, ha utána vasszapakolok mindent úgy ahogy volt, akkor sem. Legalább tanulok ezt/azt közben.
Marha sok kötöttség és kompromisszum van a YPAO-ban is, gyakorlatilag alkalmatlan precíz EQ-ra a frekvenciák kötöttsége miatt. A pc-s lejátszást csak szeretném elkerülni a nappaliban, a cd lejátszómon pl. nem segít semmit. És talán egy sztereo erősítővel javulhat a hangzás is zenére. Meglátjuk... -
BIGi75
senior tag
válasz
Tamoo
#174487
üzenetére
"Szóval egy darabbal a frontokat is és a szubot is, az nem megy szerintem."
Erre én is gondoltam, de mivel nem vettétek el a kedvem a kísérlettől teljesen, muszáj kipróbálnom a rendelkezésre álló cucokkal mielőtt beruházok pluszban valamire. A sztereót is csak kölcsönbe kapom, vennem kell egyet ha tetszik a dolog.
De azért vannak még kérdések bennem: mi újság lehet az időzítésekel, kezeli-e majd az AVR a hangerőt a preout-on, ha YPAO-val beállítom a szettet, majd törlöm a frontokon és a miniDSP-ben EQ-zok, az úgy jó lehet-e... -
Tamoo
nagyúr
válasz
BIGi75
#174483
üzenetére
Az a baj, hogy a miniDSP-n csak két bemenet van. Ha a két frontot rákötöd, akkor nem tudod az LFE-t. Az oké, hogy utána a mélyhangokat át tudod keverni a szubra a frontokról ha a miniDSP-re kötöd a szubot is, de mi lesz filmek alatt az LFE sávval?
(Oké, van olyan is elvileg, hogy LFE+main vagy kikapcsolod az AVR-en a szubot... de az már nem az igazi úgy ha a frontokról kell leszedni az LFE sávot amire ki tudja milyen formában keveri rá az AVR.)
Szóval egy darabbal a frontokat is és a szubot is, az nem megy szerintem. -
Khaosz55
addikt
válasz
Tamoo
#174482
üzenetére
Igen véletlen rajta maradt a VAR simítás mert a FL,FR,C,SR,SL-hez használtam, ha leveszem nem változik subnál kb semmi.
Rosszul fogalmaztam az összefüggéssekkel kapcsolatban. Gyakorlatilag nem megértettem hanem az elején elhanyagoltam. Mindent beállítottam 48-as vágásra és 20-120hz-ig. Kimértem és után korrekcióztam, de egy idő után zsákutcába futottam nem tudtam jobb eredmény elérni. Nem hagytam annyiba, akkor kezdtem el játszani subbokként az alsó illetve a felső vágási frekvencián és meredekségen. Pl Ultinál fellül 36-os svs-nél 40-es meredekség adta a legjobb eredményt. Számomra az XTZ volt a legbajosabb. 75hz-en meg kellett vágni ha feljebb engedtem, akkor 70hz körül beerősödött a beszakadás. Érdekes volt ha XTZ-nél 18hz-ről 17-re állítottam akkor 20-30 hz között vesztettem a SPL-ből. Allul végül mindegyiknél 18hz 48db-s vágás jött be.
Szóval azt akarom mondni minden sub-on külön kikísérleteztem, hogy együtt EQ nélkül mi a legjobb delay, frekvencia és vágási meredekség amivel a legjobb eredmény érem el. A házam nem kezelt akusztikailag, max annyi hogy könnyűszerkezetes és 15cm üveggyapot van a falba a padláson meg 35cm.
Nekem 5 subom van, a mini dsp-n 4 kimenet. 2db SVS NSD Sub sorba van kötve. Szóval elsőnek a SVS-t külön a 2 dsp kimeneten kimértem és kikísérleteztem, hogy az erősítő hátlapján mennyivel kell eltolni a fázist, hogy jó eredményt kapjak. Amikor megvolt összekötöttem és ellenmértem.
Volt olyan késleltetési beállításom ahol 20-50hz-ig nagyon jó volt minden aztán felette 3 nagy beszakadás. Azt is elengedtem.Dupla mozis kanapém van, középen mértem, de majd megmérem mi helyzet ott ahol pont ülök mi a különbség.
A lecsengési ábrát hogyan kell értelmezni és milyen érték számít elfogadhatónak? Gondolom a szobaakusztika és csillapítás számít itt legjobban, túl sokat nem tudok rajta módosítani.
-
BIGi75
senior tag
Sziasztok,
adott egy Yamaha RXV685 AVR, egy Yamaha RN602 sztereó erősítő és egy minidsp 2x4.
Van-e értelme azzal próbálkozni, hogy az AVR preout kimenetére kötöm a minidsp-t és a minidsp-ből tovább viszem a jelet a sztereo erősítőre és a mélyládára? Így (gondolom) be tudnám lőni EQ-val a szubot és a frontokat zenehallgatáshoz. Ha ez így kerek, működhet-e a fenti rendszer film alatt, vagy ott mindenképpen az AVR speaker kimeneteit kellene használnom a frontokhoz? Van még kérdés, de nem teszem fel, míg ki nem derül, hogy teljes hülyeség-e, amiket írtam? -
Tamoo
nagyúr
válasz
Khaosz55
#174477
üzenetére
"...összefüggéseket is a vágási frekvencia-vágási meredekség között mitől mi változik"
Itt leírnád pontosan milyen összefüggésekre is gondolsz amiket megértettél?
(Nem azt akarom kérdezni, hogy mi a vágási frekvencia és mi a vágási meredekség, a megvilágosodás tárgya érdekel.)"1Hz is jelenősen módosította az eredményt"
Kicsit amúgy szerintem még mindig túlgondolod. Egy nyitott ablak vagy 10cm-el arrébb helyezett mikrofon ami elviszi a patikamérlegen kiegyensúlyozott grafikont... Nem egy 1Hz hozza az igazi eltéréseket. Ha ezeket elengeded, akkor legközelebb már töredék idő alatt is meg tudod csinálni és nem lesz különbség a kapott élményben. Persze ez is a tanulási, tapasztalási folyamat része.20-120Hz közt ne rakj rá simítást! Látom ezen is Var-van, ami mondjuk sokat ott nem simít, de akkor is...
De legalább a skálát nem Python állította!
Sorry, ezt nem hagyhattam ki.Szuper, hogy megcsináltad magadnak és az eredmény is nagyon szép lett! Én is azt mondom, hogy megéri megtanulni, annyira nem bonyolult alap szinten. Ha valaki kimegy hozzád egy szűk órára, hiába ötször hatékonyabb, nem pótolja ezt a rengeteg kísérletezést amivel kiismered a saját szobád - saját rendszered összefüggéseit. Egy idegen egy óra alatt nem tudja belerakni ezt a munkát és nem is akarja.
Rengetegen vannak vakon, elengedik a fülük mellett, hogy 1-2 tápkábel áráért mekkorát fejleszthetnének a rendszerükön egy miniDSP-vel, mikrofonnal. -
VoidXs
nagyúr
-
Khaosz55
addikt
válasz
python1
#174478
üzenetére
Sokat olvastam itt a fórumon és kértem segítséget többek között tőled is amit mindenkinek köszönök, illetve csomó YT videó megnéztem és próbálkoztam.
Azt hozzá teszem voltak nálam beállítani és végén az eredmény hatalmas cik-cak lett utána határoztam el, hogy veszek mikrofont. PC van, időm van rá és kedvem is, illetve érdekel is magam amatőr szintjén.
Szóval TNX for all.
A véleményem, ha valakinek van sub a rendszerbe, akkor azt meg kell mérni, mert egy mérés után elképed mi is a valóság. Ha meg több van, akkor meg még jobban elképed, nekem csak a két ulti úgy kioltotta egymást hogy fogtam a fejem. -
Khaosz55
addikt
válasz
VoidXs
#174476
üzenetére
Volt vagy 1500 mérésem mire rájöttem mit hol kell változtatni, és teljesen kezdőként meg kellett értenem, mit miért hova és az összefüggéseket is a vásási frekvencia-vágási meredekség között mitől mi változik, külön eq a front oldalnak és a hátsóknak kézzel. Az volt az érzésem az elején, hogy egy tavacskába érintettem a lábujjamat és kiderült ez egy nagy óceán, és még most is csak max két ujjam van benne, nemhogy úsztam volna benne. Az eltolásokat volt a legnehezebb megtalálni, de azzal tudtam az óriási beszakadást kompenzálni +eq nélkül, ennek az volt a hátrány, hogy nem 21 hanem 23hz-nél fut fel a görbe.
-
Khaosz55
addikt
Hát ezt sikerült kihoznom, még játszom vele kicsit. 5 Sub 65mˇ2. Front oldalon akusztika nem a legjobb. 30mˇ2 ablak felülte, konyhafelszerelés, poharak, tányérok, üvegek, minden ami segíti a hangzást.
Sokat játszottam a késlétessel ami sokat segített, és ami nagyon befolyásolta a alsó-felső vágási meredekség és az alsó vágási frekvencia, 1hz is jelenőset módosította az eredményt.
Kék az 5 sub együtt eq és delay nélkül, a sárga mit meg összehoztam. Most kipróbálom. -
spiky03
veterán
-
-KP-
veterán
válasz
Dorian
#174466
üzenetére
Nincs mélykiemelés, ha eleve úgy tervezed, hogy falra kell tenni. Ha van egy olyan surroundod amit úgy terveznek, hogy el kell húzni a faltól és falra teszed, akkor sok lesz a mély valóban. De ezt simán kompenzálod egy normális bemérővel.
Ha van egy olyan surroundod, amit úgy terveznek eleve, hogy falra kell tenni, annak meg a faltól elhúzva lesz kevés mélye.
Az SR teret sem feltétlen rontják szerintem, ha megfelelően nagy a hangsugárzó előlapja.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Mikisys
#174467
üzenetére
Legalább mondd ki a nevét annak a rejtélyes műszernek, amivel a teljesítményt igazolni tudod, és hogy milyen módba kell kapcsolni. Két helyes válasz van, de sokkal több rossz. Semmilyen témát nem hagyunk úgy félbe, hogy "igazam van, mert én tudom jól, ti meg nem", bár ki lehet szállni vesztesen egy vitából így is.
-
Mikisys
őstag
-
-
hatala
tag
válasz
mettek
#174421
üzenetére
Szia.
Ezek a Monitor Audio "silver dipol hátterek", neked Atmos konfigba vannak?
Ha igen, abban milyen a térérzet?
Csak mert ilyen Silver FX-ben gondolkozom háttérnek Atmos környezetben hátsó falra, mivel annyira közel van a hátsó falhoz a kanapé, kb, 70-80 cm hogy normál méretű hangsugárzó dobozok túl közel lennének a fejhez.Többieket is kérdezném, mivel olvasom itt hogy di-bipól hangsugárzó nem valami jó az Atmoshoz, bipólra átkapcsolva annyira értékelhetetlen lenne egy ilyen Silver FX a hátsó falon?
Köszönöm a választ előre is.

-
OLEDC1-es TV-n hol lehet megtudni, hogy mennyi órát ment eddig?
-
denesdr
addikt
Oldalsó és felső reficsöve valakinek?
-
denesdr
addikt
válasz
python1
#174448
üzenetére
Költői, de azért válaszolok.
A falról való visszaverődés már nem közvetlen, mivel visszaverődésből jut a hallgatótérbe és a visszaverődési pontot lehet kezelni, hogy pl azokat a kéretlen középhangot csillapítsa, a mélyeket meg amúgyis macerás csillapítani, az meg kijut ezáltal, mission accomplished.
-
ctrlaltdel13
őstag
Nincs valakinek kölcsön egy xlr-rca kábele legalább 6fm hosszú?
Csak az ünnepekre kellene.
Fenyő végett más helyre kell költöztetnem az egyik Ultit. -
Mikisys
őstag
válasz
ctrlaltdel13
#174368
üzenetére
Nem, mert nem valós, hanem egy (szoftveresen) szimulált hangnyomás-frekvenciagörbét mutat.
Például, ketten ülünk egy konyhaasztalnál, az asztal közepére leteszem a hangnyomásmérőt és bekapcsolva, A, vagy C-görbe szerint, a normál beszélgetés hangnyomása 85dB-körüli érték lesz.
Ez a valós mérés.
Másik esetben, hogy a hangsugárzónknak a gyári megadott érzékenységét teszteljük, megmérhetjük az 1m távolságban 1W teljesítmény betáplálása esetén mekkora hangnyomást kelt. Ha ez elmarad a gyári értéktől, akkor valami gubanc van a mérések körül.
Tessék ezt ellenőrizni azzal a programmal és ha az is ilyesmi értéket mutat, akkor jó, ha nem, akkor legfeljebb szórakoztatásra való.
(Én megmértem a hangsugárzóink érzékenységét, azaz, 1m távolságban tudják-e a megadott 88dB-es hangnyomást. Jó, persze, vannak műszereim, de az a lényeg, hogy mind az 5(6) hangsugárzóm tudja azt a 87-88dB-es hangnyomás értéket, amit a gyártó állított róla. A mérést 1kHz-en és rózsazajjal is elvégeztem, a kapott eredmények megfelelnek az elvárhatónak.)
A hallgatási pozícióban kell a méréseket elvégezni, hangszín-korrekciók nélkül, lehetőleg lineáris beállítás mellett. Ha ezután nem tetszik a kapott hang, akkor lehet-szükséges beavatkozni mélyhang-emeléssel-vágással, magashang-emeléssel-vágással!
Nem egyszerű ez.Üdv!
-
denesdr
addikt
válasz
Khaosz55
#174429
üzenetére
""A center két mélyközépes, ez rányomja a bélyegét az egészre."
Mirt értesz ez alatt pontosan?"Ezalatt a tipikus 2 utas (2,5 vagy 3 utas már más tészta), vízszintes MTM elrendezésű centert kell érteni, aminek a mélysávban megduplázott membránfelületén kívül általában annyi az egyetlen előnye, hogy függőleges irányban kevés helyet foglal.
-
Khaosz55
addikt
válasz
VoidXs
#174428
üzenetére
"A center két mélyközépes, ez rányomja a bélyegét az egészre."
Mirt értesz ez alatt pontosan?
A surroundok hátsó reflexesek. Azoknak bajos lenne az elhelyezése. Nálam pl pont a falra kell tenni, beszorítva a reflex csövet. Sok más gyártónál is hátsó reflexes a surround, azt hogy rakod fel falra?
Egy ilyen szett kb 2 millió feketében. Akkor már kell hozzá egy jó végfok is. 1 millió illetve egy proci ami ismét 1-1.5.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Khaosz55
#174424
üzenetére
A front itt a lényeg, sztereókat hasonlítottam össze. Ettől még mozi volt, szóval tudok a szettről írni. Olyan mélyük volt, hogy a hozzájuk társított kicsi subot szétszedték, de teljesen flat, szóval nem nyomott el semmit, egyszerűen úgy szólt, ahogy a milliós árért elvárnám. A surroundok gyengék voltak, hiába lettek kiszintezve. Sajnos rá voltunk tolva a hátsó falra, ez okozta. Egyáltalán nem állt össze a tér a két fronton kívül. A center két mélyközépes, ez rányomja a bélyegét az egészre.
-
Khaosz55
addikt
válasz
VoidXs
#174406
üzenetére
HECO Celan Revolution 9-t halottad szettben? Írhatnál róla. Rövid alkalmam volt meghallgatni, de lehet visszatérek és megint meghallgatom. Egy valami bosszant a a kinézetén lehet hülyeség. Fényes hangsugárzó kosár, én nem szeretem ha film közbe a hangsugárzó visszaveri a fényt, vagy látszik, igaz nem tudom előlappal mi a helyzet.
-
Quetz
őstag
válasz
rappit4
#174396
üzenetére
Félreérthető voltam, a 80dB-nek az a magyarázata, hogy ha kis teremben 85dB-re kalibrálnak és úgy mixelnek, akkor a kapott eredmény halk lesz a moziteremben. Ennek az oka pszichoakusztikus, a 80dB/kis terem ugyanolyan hangosnak hallatszik, mint a 85dB/nagy moziterem. Egyszóval évek óta tévesen javasolja mindenki a 85dB kalibrációt otthoni környezetbe.
-
python1
veterán
válasz
VoidXs
#174416
üzenetére
Igen, annyi paraméterre kell figyelnem mikor a hangszórókat kell aktívban váltani, hogy ha nem máshol, valamelyik méréskor ki kellene ütköznie.
BBéci
Nem mondom azt, hogy a vezetők non plus ultrája, ne tudna tökéletesebb átvitelt mint egy mezei rézkábel, de azt olyan kis eltérést mutatna, hogy lehetetlen lenne kihallani. Főleg otthoni körülmények között, annál inkább egy rosszul tervezett, alacsony érzékenységű hangsugárzón esélytelen, erre is írtam a dinamika növekedést. A rossz akusztikai környezetről (otthoni) már nem is beszélve.Viszont arra adjon már valaki választ, hogy miért hallok jobbnak egy passzív váltást, mint egy aktívat?
-
BBéci
legenda
válasz
python1
#174397
üzenetére
"Itt akkora a dinamika átfogás, és érzékenység, ha itt számítana egy kábel minősége, néha emlegetett dinamika növekedés, azt azonnal hallani lehetne. "
A jobb hangminőséget biztosító kábel nem dinamika növekedésben jeleskedik. Ha ezt várod, erre figyelsz, naná, hogy nem veszed észre a különbséget. -
VoidXs
nagyúr
válasz
python1
#174407
üzenetére
A jó projektor sajnos tényleg olyan, amit nem ad olcsón senki. A pro nem fér be lakóházba (és az ózont is el kell vezetni), ezt kihasználva a Barco és a Sony, a két igazán kompetens gyártó (aki ad otthonra, amúgy rajtuk kívül a Christie és a NEC létezik csak moziban), aranyáron adja pontosan ugyanazokat a gépeket (csak kisebb lámpával és hűtéssel), amiket amúgy moziban relatíve fillérekért.
-
python1
veterán
válasz
rappit4
#174404
üzenetére
Egyetértek!
Azok valóban jó kis dobozok, sokáig szerettem volna ilyeneket, de soha nem tudtam szerezni.
Örülök, hogy én is elszántam magam, hogy a vászon mögé rejtsek mindent, egyszerűen a sztandard elhelyezéshez képest, akkora a különbség, hogy innen már tényleg lehetetlen feljebb lépni.
Főleg ha párosul egy jó nagy vászonmérettel, és egy jobb képességű projektorral. -
VoidXs
nagyúr
válasz
rappit4
#174404
üzenetére
Az a JBL széria tényleg kegyetlen jó. Nálam 8340A van, ami amúgy alacsonyabb kategória, mint a 8330, de mégis alázza a házimozis darabok többségét, ráadásul úgy, hogy műanyag. Ilyen az, ha értenek hozzá, akik tervezik.
Néhány példa, amit megvert a 8340A (természetesen objektív és szubjektív mutatók szerint is): Focal Electra 927 Be, Martin Logan Motion 60XTi, Artcoustic SL 12-6. Egyiket se kellene az ára szerint elérnie, de mint láthattuk annyiszor, a házimozi finoman szólva túlárazott.
De hogy mondjak néhányat, amit nem: HECO Celan Revolution 9, Krix MX-40, Klipsch KL-650. Itt azt láthatjuk, hogy a földön ragadt márkák tényleg adnak valamit a pénzedért.
-
rappit4
őstag
válasz
python1
#174397
üzenetére
Én azon az állásponton vagyok, hogy még egy olcsobb pro cucc is sokkal jobb, mint egy közepes konzumer.
Én is a hifi vonalrol közelítettem meg a házimozit majd szépen átálltam a munka miatt a pro cuccokra. A JBL 8330 elképesztően jó kis/közepes szobába/terembe egy jó mélynyomóval párosítva. Annó 5-6 éve 120ezer volt a 6 hangszóró ami akkor egy 700ezrest hsz rendszert váltott le. Nem hittem el mennyivel akkurátusabb a JBL filmre mint a régi Dali rendszerem. Nagyon sok milliós rendszert megszégyenít ez a setup.
A következő amit előrelépés érzek az már a rendes vászon mögötti JBL array rendszer. -
python1
veterán
válasz
VoidXs
#174402
üzenetére
Kb 25-éves lehettem mikor az otthoni mozi, beszivárgott a köztudatba, később a szubok is kezdtek megjelenni az otthonokba. Mosolyogva fogadtuk néhányan, mivel már előtte vagy 7-8 évvel építettünk nagy tölcséres szubokat otthonra, amik a szoba felét elfoglalták, utankénti csatornákkal, végfokolásokkal. Egyszerűen mintha a kőkorszakba repültünk volna vissza, most 25-év múlva, megint haladunk oda, hogy növekszenek a hangsugárzók. Érdekes
-
VoidXs
nagyúr
válasz
mettek
#174389
üzenetére
Szóval a lehallgatás csúcsát jelentő, a szakma tudását legjobban átfogó, gyakran mérnökök tízezreit végtelen pénzből megmozgató gyártók szintje nem érné el azt, amit a házimozis, múlt nélküli brandek? Ez még viccnek is rossz. Többször is mondtam, hogy a vakteszteket az arcoskodó fórumozók otthonában végeztük, nem az én rendszeremen, hiszen én nem öltem bele hétszámjegyű összeget, így az enyém nem is lehet jó a logikájuk alapján.
#174390 rappit4: Sajnos azt hozzá kell tenni, hogy sok panelárus saját szobája is hemzseg a kioltásoktól. Nagyon kevesen értenek hozzá igazán az országban, és volt már, aki nekem olyat jelentett ki, hogy 10 millió alatti szobát nem vállal el. Az ilyen szintű tudást, vagyis hogy garantáltan minden rendben lesz, nem kis házimozis szabadúszók, hanem nagy projektekkel foglalkozó - általában pro - cégek birtokolják. Nemrég volt itt valaki a fórumon, aki a Focus-Fox építésén részt vett, tőle meg lehet kérdezni, hogy mennyi munka, felmérés, és pénz ment bele. Ott konkrétan azt hallani, hogy ahogy sétálsz oldalra, "megy veled" a center.
#174396 rappit4: A Dolby Atmos minimális elvárásai:
Sound Pressure Level: 105 dB
--- Frequency Range: 40 Hz to 16 kHz, +3/–6 dB
--- Frequency Response: 80 Hz to 16 kHz, ±3 dB
Screen Subwoofer
--- Sound Pressure Level: +10 dB (Compared to Center Loudspeaker)
--- Frequency Response: 31.5–120 Hz, ±3 dB
Surround Zones and Regions
--- Surround Loudspeaker Sound Pressure Level: 99 dB
--- Surround Array Sound Pressure Level: 105 dB
--- Surround Sound Frequency Response: 40 Hz to 16 kHz, +3/–6 dB
Surround Subwoofers
--- Surround Subwoofer Frequency Response: 40–120 Hz, +3/–6 dB
--- Surround Subwoofer Sound Pressure Level: 0 dB (Compared to Center Loud-
speakers)Szóval a tömbök 105 dB-t kell tudjanak, a hangszórók egyesével 99-et. Ez egy -6 és 0 dB közti tartományt ölel át, aminek oka, hogy a diffrakció miatt a két szám közt fog mozogni a hangnyomás, vagyis ha egyszerre szólnak, a terem átlaga -3 dB lesz. Otthon a surround array = LS + LR vagy RS + RR, a kettő összege legyen 105, vagyis egyenként 102. Még egy bizonyíték, hogy -3-ra kell tenni, az az, hogy ha megnyitod az otthoni demólemezüket, amit azoknak találtak ki, akik nem ismerik a szabványt, azon -3-on van a mérőzaj is. A vicces, hogy a rear left vagy rear right kimaradt, és az 0-n van, de minden más surround -3-on, de ettől még a lényeg az, hogy -3.
-
python1
veterán
válasz
MasterMark
#174400
üzenetére
Én is csak ajánlani tudom, onnan szoktam rendelni a kábeleimet (klotz) Rean csatlakozókkal.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3242
- BESZÁMÍTÁS! MSI B760 i5 13400 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4070 12GB ÚJ Zalman T4 Plus FSP 650W
- MacBook Pro 13, 14, 15, 16, MacBook Air M1, M2 M3 M4 bill magyarosítás lézerrel / sapkacserével
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14s G1 - i7-10G I 16GB I 512GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
De persze akár időzítési kérdés is lehet crossover miatt.

Két zártnak meg jó az Ultimax.



