-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
peet137
tag
Srácok, valszeg, hogy volt már erről szó, de kéne egy kis segítség. Bizonyos terhelésen a motornak ciripelő hangja van, olyan, mintha lánc lenne (szíjas, Z16XE1) és ha odalépek neki, vagy elveszem a gázt, abbahagyja. Mi a szösz lehet ez?
-
peet137
tag
Lehet, egy ideje van ilyen jön-megy check engine lámpa, a gép szerint szegény keverék miatt, akár ez is lehet az ok. Az a fura benne, hogy random eltűnik és visszajön. Annyi tűnt fel, hogy sok város után, ha kimegyek vele országútra, jellemzően akkor jön vissza, vagyis valami köze lehet a magas fordulathoz, vagy komolyabb gyorsításokhoz... Eddig nem sikerült megtalálni az okát, volt gubanc a twinport "szeleppel", azt cseréltem, azóta a rudazat frankón műxik, mivel ezt is a motor vákuum mozgatja, gondoltam, ez majd megoldja a szegény keverék gondot is, nem így lett. A csövek egy részét meglestem, nem tűnnek gyászosnak, ill a szelepfedél membrán is jónak tűnik így elsőre, ott sincs gyanús jel.
-
Markizmark
addikt
-
GEPESZ66
veterán
válasz ncc1701 #103712 üzenetére
Elvittem egy tévé szerelőhöz.
Azt mondta, ill. meg is mutatta, hogy pontheggesztve volt az izzó (meglepetésemre), s az egyik hegesztés elengedte.
Nagy nehezen megforrasztotta, s a melegedés, vagy a foglalat régi volta miatt az egyik fül a foglalaton letört.
Így lehet, hogy már nem rögzül a kapcsolóban. -
peet137
tag
válasz mohabá 007 #103709 üzenetére
Nem figyeltem, de amennyire emlékszem, jóval lejjebb, inkább ilyen 2500 körül. reggel meghallgatom majd, és jelzek.
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #103674 üzenetére
SKF vezérlés 10e km után cserélve a z14xep-ben INA szettre, mert hidegen indításkor 1-2mp-ig csörgött, mikor felmelegedett, akkor csörgött és dízeles hangot adott tőle a motor. Megkapta az ina szettet, hibátlan, indításkor sem csörög, meleg motornál sincs semmi extra hang, az injektorok mechanikai kattogása ami a motor felől jön, szívósor is hangtalan, hihetetlen, ennyire csendes ez az opel motor nem volt még nálunk sosem. Szerelő átnézte a motort, mert nem akarta elhinni, hogy a vezérlés szar, hajtókar csapágyak is hibátlanok, hidrotőkék, vezérműtengelyek, főtengely, mind-mind hibátlan 295e km-nél nem talált benne hibát, végül nagy kínjában csak berakta az új vezérlés szettet és ő sem hitte el, hogy csak az volt a baja. Most már egy nagy mosás, belső takarítás és hirdetjük is meg, friss nagyszervíz elvégezve, friss műszakis, költségmentes most egy darabig.
-
Yutani
nagyúr
Sziasztok!
Z16XER motorral szerelt H kombim van. Vákum probléma van a motortérben, az olajsapkát le lehet venni járó motornál, de érezhetően szívja be a levegőt levett sapkánál a motor, a hangja is megváltozik.
A vákum miatt a főtengely szimmeringet behúzta, ott elkezdett erőteljesen folyni az olaj. Most az meg lett csinálva, de tartok tőle, hogy valahol máshol lesz valami ilyesmi gond.
Lett rátéve néhány hónapja új szelepfedél, de szerintem valami olcsóbb fajta. Elképzelhető, hogy gyárilag sz@r és nem megfelelően működik a szelep benne?
Találkoztatok már ilyen problémával, amit meg is oldottatok? Milyen márkájú szepelfeldelet ajánlanátok tapasztalat alapján?
Köszi előre is!
#tarcsad
-
MaddeNNNN
őstag
válasz MaddeNNNN #103502 üzenetére
Megoldódott az ablakmosó folyás is. A szivattyúnál szivárgott így az cserés lett. Illetve a bal oldali tompított/nappali menetfény hiba jelzés is sikerült megcsinálni. Kiderült, hogy amit vettem nappali menetfénybe izzónak az egyik szála el volt törve és ezért jelzett vissza. Kicserélték és most csönd van.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
dokee78
félisten
Opel Astra G 1.6 8v ZE16SE motorba szeretnék gyújtótrafót vásárolni.
Jelenleg Delphi van benne.Ezek közül melyiket vegyem?
-
peet137
tag
válasz mohabá 007 #103709 üzenetére
Megnéztem, még alacsonyabb fordulaton ciripel, olyan 1400-1500 körül. És csak pillanatokig, ha növelek vagy csökkentek a fordulaton, abbahagyja.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
Adott egy 119 ezer km-t futott Z14XEP motoros Astra. Indítás után van egy kis kerregés, de ez olyan fél másodpercig tart. Most volt hosszbordás szíj, feszítő és vízpumpa csere. Készüljek fel a vezérlés cserére is?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
gban
Közösségépítő
válasz diablo1984 #103721 üzenetére
Én meg ERA-t vettem a J-be, szerelő meg a Febi-re esküszik szinte mindenben
Szóval bármelyik jó lehet, ezek szerint egyiket se bánta meg senki szerencsére.Postázást nem vállalok.
-
diablo1984
veterán
válasz Tothgera30 #103722 üzenetére
Igen, így kezdődik
-
Tothgera30
Ármester
válasz diablo1984 #103724 üzenetére
Mikor esedékes már a csere? Mert a kuplungom is érzésre fent fog, illetve ha hidegen alapjáratról indulnék, akkor egyes szúrása után kicsit remegve indul, tehát nagyon óvatosan kell engedni a kuplungot. Bár ezt csak első indulásnál csinálja, csak és kizárólag hidegen. Így mindent kicseréltetnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
diablo1984
veterán
válasz Tothgera30 #103725 üzenetére
Nekünk 2 évet ment az első indításos csörgéstől kb 30ezret és akkor is az elfosott vízpumpa miatt kellett cserélni a vezérlést mert ráfér.
Igaz utána az akkor belerakott skf vezérlést is 10ezer múlva lehetett kidobni és inát rakni helyette, mert az már 1500km után zörgött indításkor, 10e km után meleg motornál is csörgött halkabban mind indításkor és dízeles volt a járása a motornak(előtte volt a szívósor cserélve).
Tehát vannak fokozatok a totál halálig, de ha rám hallgatsz, akkor gyári opel vagy ina szettet rakadsz bele, nekünk az előző opel szett 10évet és 120ezer km-t bírt az skf az 10 ezret se...
Igaz a gyári 2x annyi mint az skf, de kevésbé szivás... (lehet én fogram ki selejtet, de már akkor mondták az astra csoportban, hogy az skf szar, mikor a szerelő mondta nekem, hogy azt rak bele és bejött).
Ja a kuplung nekünk is ilyen volt, igaz az egr beleengedte a fagyállót és nekünk azért pattogott, kibontva azt mondták, hogy kár cserélni, de csak cseréltettem luk-ra mindent. A feleségem azóta is örül, vajpuha a kuplung.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz diablo1984 #103726 üzenetére
Nekünk 2 évet ment az első indításos csörgéstől kb 30ezret és akkor is az elfosott vízpumpa miatt kellett cserélni a vezérlést mert ráfér. - Az nekem legalább három-négy év. Tekintve hogy nincs mindennapos használatban az autó (ha tehetem bringával járok), de minimum három km-t fut munkahelyre és vissza, gyakran belekerül hatvan-hetven km egyhuzamban, így lehet jövőre cseréltetem.
Tehát vannak fokozatok a totál halálig, de ha rám hallgatsz, akkor gyári opel vagy ina szettet rakadsz bele, nekünk az előző opel szett 10évet és 120ezer km-t bírt az skf az 10 ezret se... - Mindenképp Opel szettet fog kapni, ebből nem engedek. Szerelőm is öreg motoros (nyugdíj előtt álló Opel szervizes), így a gyári cuccokat használja szívesen.
Ja a kuplung nekünk is ilyen volt, igaz az egr beleengedte a fagyállót és nekünk azért pattogott, kibontva azt mondták, hogy kár cserélni, de csak cseréltettem luk-ra mindent. A feleségem azóta is örül, vajpuha a kuplung. - Most is vajpuha, de kicsit fent fog. Ez a hiba pedig csak hidegen, első indítást követően lép fel. De még gyári van benne, szóval érik majd a csere."A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Sanki
addikt
Na, végre bekerültek a ford-os tekerők is. [kép]
Mostmár jó az összkép. [kép] (élőben nem vakít ennyire, sokkal szolidabb, plusz ugye ez max fényerő mindenhol most a kép miatt).Másik kérdés: G Astra Sedan (hatchback vagy ferdehátú) tetőkárpitnak van valami rögzítési pontja/merevítése középtájon? (Nagyjából a hátsó hamutartó felett).
Enyém most középen konkrétan ~5 cm-et tud felfelé mozogni (és ez nem a szövet anyag, hanem magát a kemény kárpitot mondom). videó1, videó2
Széleken kezdett megindulni az elválás ( [kép] ), cserélni szeretném a szövetet, viszont, ha ez a kemény réteg is megereszkedett, akkor gondolom jobb megvenni az egészet. -
M3aN
senior tag
Sziasztok!
Heves-Nógrád megyében tudtok olyan szervizt/gumiszerelőt, aki tud TPMS szenzort cserélni és programozni? -
M3aN
senior tag
válasz Gyarmati_ #103732 üzenetére
Hát akkor a környéken ez a nagyon kevés hely van, mert szinte senki sem képes rá, pedig 1-2 gumist már kérdeztem
A bp-i, munkanapon munkaidőben nyitva tartó műhellyel pedig nem megyek messzire, ha a szenzor+szerelés költségének duplája az utazás, valamint vegyél ki szabadságot érte Vicc...[ Szerkesztve ]
-
Zolabol
tag
Sziasztok.
Gondolkozok egy hátsó lengéscsillapító + rugó cserén.
Melyik márkát ajánljátok csillapítóhoz + rugóhoz?Illetve rugónál feldobja hogy erősített vagy normál. Mennyire merevebb az erősített, érdemes azt választani, vagy annak inkább akkor van jelentősége ha sokat utánfutózok, vagy rendszeresen fullra pakolt csomagtartóval megyek?
(Astra G, Z14XEP, 2005, 5 ajtós)
köszi
[ Szerkesztve ]
-
Gaga_30
tag
válasz Zolabol #103739 üzenetére
Én erősített Kamokat vettem bele, gyengébb volt mint a 17 éves gyári. Végül kombié került bele, de az ki is emeli rendesen hátul, csak ha sokszor tele van pakolva akkor ajánlom. Lengéscsillapító TRW lett, teszi a dolgát.
Viszont legyen E18 és E20 torx kulcsod a lengéscsillapítóhoz. Alsó felső rugótányért (gumi) is érdemes cserélni, illetve a hátsó rugót tudod cserélni rugóösszehúzó nélkül is. -
zgospel
őstag
válasz Zolabol #103739 üzenetére
Hát én KYB-t vettem tavasszal mindkettőből, de legközelebb biztos hogy inkább rászánom a több lóvét a Sachs-ra. Ez a KYB gátló ilyen nyöszörgő hangot ad amikor berugózik, elég hangos a működése. A hang maga normális, csak sokkal-sokkal hangosabb mint amilyennek lennie kéne.
Volt azóta műszakin is, meg egyszer futóműállításon, nem szóltak rá egy szót sem egyik helyen sem.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Yutani #103737 üzenetére
"....Na, akkor ezek szerint a jelenlévők közül senkinek nem volt vákuum problémája a szelepfedélben. Szerencsések vagytok...."
Több fórumtagnak volt vákuum problémája a szelepfedélben. Te is szerencsés vagy, mert az általad leírtak alapján jól teszi a dolgát.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Gaga_30
tag
válasz diablo1984 #103746 üzenetére
El sem jutott odáig, hogy meghúzzam.
-
littlejohnny
tag
Sziasztok!
A14XER-es motorral szerelt J Astránknál a következőket vettem észre nemrég: hosszabb állás utáni első indításnál a motor kis túlzással majdnem le is fullad azonnal, olyan szinten visszaesik a fordulat. Minimális várakozás után beáll a szokásos alapjáratra. Viszont ha gázra lépek, szintén visszaesik a fordulat egy rövid időre. Kicsit olyan érzésem van, mintha nem kapna elég üzemanyagot. Egyéb hibajelzésem, rendellenességre utaló észrevételem nincs.
Hol, merre érdemes keresgélni a kiváltó okot?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen