-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz Zolabol #82354 üzenetére
Ez sajnos az a téma, amiben sosem lesz konszenzus, mindenki a saját bevált márkáját fogja javasolni, vagy azt, amivel neki tapasztalata van.
A 10w40 szerintem nem való ahhoz a motorhoz, ha megnézed a kezelési útmutatót, abban is nagy eséllyel 5w30 lesz, mint a motorhoz való olaj fajta, én maradnék a gyári elöírásnál.
A márka pedig, ahogy mondtam, egyéni preferencia lesz.
Én pl. az F Astrámban és a C Vectrámban is Liqui Moly olajat használok, és elégedett vagyok vele, de biztosan más is leírja majd a saját tapasztalatát más márkával. -
Tikakukac
titán
válasz Zolabol #82354 üzenetére
Opelforumon van lista az olajokról, 0W vagy 5W legyen és Dexxos2 a fő csapás, márka ízlés szerint. 3,5 liternél többet nem nagyon tudsz beleküldeni.
Romeo619: 150k körül láttam kompletten ilyen mocikat.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
athomi
veterán
válasz Zolabol #82354 üzenetére
Munkadíjba mindenki más áron dolgozik, elég nagy különbségek is tudnak lenni. Viszont az anyagdíjat ki tudod számolni.
GM motorolaj 5W30 5L ~7000,-Ft
Levegőszűrő (Mann Filter) ~2800,-Ft
Olajszűrő (Mann Filter) ~2300,-Ft
Pollenszűrő aktívszenes HENGST ~5500,-Ft
Össz.: 17.600,-Ft -
athomi
veterán
válasz Zolabol #82363 üzenetére
Akkor sima pollenszűrőről van szó, nem aktívszenesről. Az megvan max. 3000,-Ft-ból.
Nekem így az ország keleti feléből soknak tűnik a munkadíj. Plusz azzal kapocslatban is vannak fenntartásaim, hogy milyen olajat tesznek a kocsiba, nem egy embertől hallottam már hogy 10W-40-est tettek neki bele, miközben az Opel azt nem is ajánlja.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
-
F_Gergely
őstag
válasz Zolabol #88802 üzenetére
Ez komfort funkció, sajnos külön ki be kapcsolni nem tudod - nekem is volt ilyen a Vectrán, én imádtam ,hogy felhúzza magától az ablakot bezáráskor, viszont cserébe nyáron nem tudtam picit sem leengedett ablakkal hagyni mert felhúzta.
Maga a funkció az ablakemelővel van összekötve, tehát ha komfortban van akkor záráskor felhúzza ha nincs akkor nem. Komfort = ha 2 másodpercig nyomva tartod a gombot (le vagy fel) és elengeded akkor az ablak megy tovább magától végállásig.
Ha leveszed az akksi sarut majd vissza akkor után újra kell tanítani a végállást mindegyik ablakemelőnél.Tehát csak így tudod "kikapcsolni".
Viszont én a helyedben inkább a szorulást nézném meg. Valószínűleg azért engedi vissza mert mikor bezárod még picit mehetne fel feljebb az üveg ezt ő érzékeli és tolná is feljebb de megakad így visszaengedi - nekem is volt ilyen nem kell megijedni, nincsen nagy baj.Amit én csináltam:
Szilikonnal azt a szövetsínt amiben mozog az üveg szépen tocsogósan jól be kell fújni szilikonnal, majd az üveget végállástól végállásig gombbal le fel mozgatni kb 2-3.szor. Utána jó lesz.
Ha mégsem lenne jó, akkor vedd le a sarut, tedd vissza és tanísd fel újra az emelőket.
Működni fog -
F_Gergely
őstag
válasz Zolabol #88826 üzenetére
Ez sok minden lehet, mivel a relé kattan így azt mondanám az rendben van.
Lehet kábel törés/szakadás a kasztni és a csomagtér ajtó közötti gumicsőben (minden ilyen autónál ez típushiba) vagy lehet ablaktörlő motor hiba is.
Nekem mindkettő volt, először a kábelköteg szakadt el, majd rá 1-2 évre maga a motor ment tönkre.
A hibát úgy tudod kirázni, hogy szétszeded az ajtót, lehúzod a motorról a kábelt és rámész.
Bekapcsolod a törlést, és nézed a kábelt multival, vagy próbalámpával hogy megvan e a 12V. Ha nincs akkor kábelszakadás, ha megvan akkor nagy valószínűséggel a motor térdelt le. Én 3 ezerért vettem bontottat a sajátomba utána nem volt vele gondom. -
-
ncc1701
veterán
válasz Zolabol #97548 üzenetére
Kiegyenlítő tartályban nem lehet semmi. Én a helyedben kiszerelném, kimosnám, visszatenném, pótolnám a hűtőfolyadékot, és figyelném, visszajön-e a trutyi. Ez igazából nem nagy művelet, 2 csövet kell levenni, meg esetleg a vízszint szenzort lecsatlakozózni.
Olaj rendben van, nincs benne víz, nem habos, nem nő a szintje? Kipuffon hidegen indítva nem jön kékes, vagy fehér füst?
-
Lacza_26
aktív tag
válasz Zolabol #97548 üzenetére
Nálam a 710-es alkatrész tömítése miatt volt olajpára.
-
ncc1701
veterán
válasz Zolabol #97568 üzenetére
Az ipari koncentrátum elvileg -74 fokos, nézd meg, mi van ráírva. Ha csak ilyen -40 fokos a cuccod, akkor szerintem ne is olvass tovább. Tartályba kell 1 liter kb, szerintem nem lehet bajod vele, nekem az insigniában most -30 fok, de nekem engedte a vizet, és míg rájöttem hol, felesbe töltögettem vízzel, és fagyállóval. De -40-45 fok alá nem érdemes menni, mert a tömény fagyálló mar. Na, amire ki akartam lukadni, enyém -20 fokos volt, 1 liter tömény, -74 fokos fagyállóval csináltam belőle a -30-at.
Ha nagyon zavar, és tutira mennél, szívd le a tartály felét, és tegyél bele ioncserélt vizet. Vagy kanyarodj el egy szerelőhöz, h mérjen rá a fagyállóra. Időnként úgysem ártana.
-
Lacics25
aktív tag
válasz Zolabol #97607 üzenetére
A kereszttartó csavarral rögzített. Nekitérdeléstől, az előbukkanó, eddig takaríthatatlan részek pucolásával együtt nem több mint 2 óra. A hűtő csere, kiszerelés esetleges javításhoz keményebb dió. Azt írtad, a Cromax-nál vásárolsz. Fotózd le, küld el nekik. Tévedés kizárva!!
[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Zolabol #97672 üzenetére
Ha kiszedted, könnyű ellenőrizni, hogy jól működik e.
- Öntsél vizet a termosztátba. Ha jól zár, nem engedi át a vizet.
- A víz nákunk kb 100 °C- on forr. Ha beleteszed a termosztátot, látod, hogy nyit e vagy nem.
"..Ha a hűtővíz hőfoka eléri a 92 °C-ot, termosztát elkezd kinyitni, és 107 °C- on nyit ki teljesen.."
Ha a leírtak szerint működik, akkor jó a termosztátod.Szerintem levegős a rendszered, ezért tudtál csak kb 3 lit hűtővizet beletenni. Járó motornál óvatosan vedd le a tágulási tartály sapiját, így nincs túlnyomás a rendszerben, és kiköhögi a levegőt a rendszerből.(fűtéscsap természetesen nyitva)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Tikakukac
titán
válasz Zolabol #97674 üzenetére
Oké, mivel kopp ez a motorkód és 2 hete csináltam tudom: a hűtőventi a radin bekapcsol és utána rakja a kövi fokozatot is? Ha nem, akkor ez semmi. Zárt sapka mellett indul a party és ha eljutsz idáig, fűtés is fel és meg kell indulnia a mozgásnak ha más nem akkor kocsikázz és akkor kizötykölni magától. Nem atomfizika ez sem.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
-
Tikakukac
titán
válasz Zolabol #97771 üzenetére
Attól függ mennyit mész és hogyan meg mennyit fűtesz.
Termosztát csere óta határozottan jobb lett a motor hőmérséklete. A visszajelző egyébként csal lefele egy keveset alapból is. OPCOM már kicsit jobb meg ad logot.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
,
addikt
válasz Zolabol #97771 üzenetére
Ma volt nálam egy 1.2 G Astra, abban is ugyanilyen hőfokok voltak, ahogy nálad is. Én is furcsálltam elsőre, mert a saját B Vectrámban 90 fok körüli üzemi hőmérséklet volt mindig, akármilyen termosztát is volt benne, akkor is (tehát akár gyári, akár többféle utángyártott), de akkor lehetséges, hogy a G Astrákban ez ennyi másnál is.
-
addikt
válasz Zolabol #97771 üzenetére
Az enyém is ezt csinálja -kicsit furcsállottam én is. 140es autópálya tempó, min. 1 órán keresztül, 83 fok. Megálltam pihenőben pár percre (nem állítom le), felment 90+ fölé és bekapcsolt a venti. Akkor ez ilyen - csak mintha termosztát csere előtt nem így tett volna.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
totyino77
tag
válasz Zolabol #97787 üzenetére
Nekem z16xer pályán 170km /h 99-100fokig felmegy majd gondolom itt nyit a termosztát és vissza hül 87 fokra majd újból eljátsza és újból, 130 nál beáll 96 fokra, 110 nél meg 90- 93 fok
Mindíg jelezz vissza ha kell, ha nem ez a korrekt !!! totyino77 felhasználónak 50 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! + a mostani!
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen SSD-t vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Fotók, videók mobillal
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Futás, futópályák
- Gaming notebook topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- További aktív témák...