-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaTpr0F
senior tag
válasz
MasterMark
#34496
üzenetére
7-es, ha jól tudom. 16-os pedig 6,5 lenne.
-
MaTpr0F
senior tag
Üdvözletem!
Tudom elég szubjektív kérdés, de szerintetek 17-es felni még vállalható ezekre az utakra 225/45-ös gumikkal?
Gyári felni ekkora, kérdés mennyire fogja szeretni a futómű idehaza. 16-os ami még rámenne gond nélkül 215/55 gumival, nem tudom nagy különbség lenne-e. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter
#34491
üzenetére
Gyártási helyre tippelnék én is.

-
gg72
veterán
Nexen 4évszakos gumikból ezen az oladlon többfélét látok ugyanabból a típusból, mi lehet a különbség köztük?
[link]
pl. 205/55 R16 91H típusból van 15274NXC (I) és 15274NX (A) jelzésű is, de ugyanez van a 205/55 R16 94V-nél is. -
athomi
veterán
válasz
rbalint88
#34478
üzenetére
A cégesemen 7 év körüli nyári és 10 éves téli gumik vannak, profilmélységük 5-6 mm körül van. Nedves úton alattomosan viselkednek, erősebbet fékezve bedarál az ABS velük. Elsőre annyira meglepett a nyárival, hogy azt hittem itt a vég.
Pedig jó aszfalton történt. A télit már sikerült cseréltetnem a korára hivatkozva, a nyárit még nem nagyon akarják. -
7Sony7
addikt
Üdv. Én is négy évszakosat szeretnék venni, csak még nem tudtam eldönteni melyiket. Mit gondoltok, lesz mostanában teszt?
-
rbalint88
veterán
válasz
norrberth
#34475
üzenetére
De komolyan... akinel nem kopik el egy szett 3-4 ev alatt, az jobban jar a negyevszakossal, mert egyszeruen nem talalsz olyan gumit, ami kihuz 6-8-10 evet eloregedes nelkul. Ceges autom 7 eves, meg a gyari szerelesu hankook kinergy eco volt rajta 105e km-nel (meg a teli is 7 eves barum polaris 2, az is kuka). Minta meg volt rajta 5mm, epp csak eletveszelyes volt, mert eloregedett. Sima fekete aszfalton is balra felfele elindulasnal alig lehetett gyorsitani vele, mert egybol kiporgott, de fekezesnel is ugyanolyan szar volt. A dunlop bluresponseokkal mintha kicsereltek volna, meg lehet allni es el lehet indulni vele normalisan. Tegnap direkt probalgattam, csak keszakarva, durva pedalkezelessel lehet icipicit elporgetni a gumit ugyanott, ahol az oreggel alig birtam elindulni.
Szoval a kompromisszumait is figyelembe veve is jobb valasztas lenne a negyevszakos sokaknak, akik keveset jarnak az autoval. Egy ujonnan 90%-ot tudo gumi 3-4 eves csereperiodussal 70%-nal ledobva meg mindig jobb, mint egy 100%-os, amit 20%-os allapotig lehasznalnak, mert hat meg sok rajta a minta... -
bendeguz76
aktív tag
Sziasztok.Audi A6 Avant 225/55 17-es gyári méret.Ezt szeretném 18-as méretűre cserélni.melyik a jobb megoldás szerintetek?225/50 18,vagy 245/45 18?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Csabroncka
#34472
üzenetére
Borbet a legkevésbé noname, azt már talán meg merném venni...
-
rbalint88
veterán
válasz
Csabroncka
#34472
üzenetére
a 986MG passzolna hozzá.
egyébként ezek replika felnik, az olcsóbb független gyártók felnijeinek szintjét tudják kb. mondjuk egy borbet esélyesen minőségibb, ők talán még mindig gyári beszállítók is. -
Csabroncka
addikt
Valaki tudna abban segíteni, hogy pl ezek a felnik milyen kategóriát képviselnek. Azért nem tudok dönteni mert gyakorlatilag pár ezer Ft különbséget leszámítva annyiba kerülnek, mint a nyomásszenzor vagy a gumi.
Méretben 16" fölé nem megyek hiszen MO-n élek. A Problémám az igazából, hogy a faceliftes 2014-es metálezüst corollámon nagyon jól mutatna a fekete/szál csiszolt felni, de ebből szinte kivétel nélkül már csak 17" felettiek vannak gyáriak, illetve ettől is próbálnak meg szabadulni.
Néztem nevesebb márkás felniket is, ott is ez a 30-40 közötti ár jön ki darabjára.
-
Drizzt
nagyúr
válasz
Laybee
#34465
üzenetére
Es errol hogyan tudok minden ketseget kizaroan megbizonyosodni? Ugyanezt a tipust aruljak 15, 16, 17 es 18" felnivel is gyarilag. A kasztni, meg a hajtas elvileg ugyanaz. Nem tudom van-e kulonbseg a fektarcsak kozott. Egyelore nem is tul egyszeru rakeresni. Foleg, hogy ezeket a tipusokat kb. orszagonkent mas fantazianevvel aruljak eppen.
Qru: koszonom valaszod!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Drizzt
#34463
üzenetére
Váltóméret esetén nem változik a kerék átmérője így a sebességmutató is a valós tempót fogja mutatni. Ugyan esetedben a 15"-os felni átmérője 3 mm-rel kisebb de ez nem befolyásol semmit érdemben.
Hóban/vizen általában jobb a keskenyebb gumi, ezért télre jó választás a 15"-os felni a 195-ös szélességű gumival.

-
Drizzt
nagyúr
Hejjhó!
Hybrid sedan Corollám van. Jelenleg van a gyári 205/55/R16 Falken gumi, alufelnivel, tpms-sel.
Szeretnék téli gumit szerezni. Szerintem érdemes lenne acélfelni is hozzá, illetve tmps szenzorokat.Írtam a márkakereskedésnek, ők azt írták, hogy 195/65/R15-össel szerelt változat is van gyárilag az autóból, így ilyen méretben is gondolkodhatok. Ennek van valami hátránya, ha a téli 15", a nyári meg 16"? Én inkább a kisebbet választanám. Ha igazán mákom lenne, a régi Corollám télijeivel meg tudnám akkor úszni, de annak 4 csavaros a felnije, ennek meg 5(, s persze lehet a csavar is más). Szóval azt inkább adom hozzá az eladásnál, s szerzek újat. Ha más méretű a felni, akkor az hatni fog a sebességmérőre, meg a fogyasztásmérőre? Azok a kerék gördüléshez vannak kalibrálva, vagy más alapján mérnek?
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Astra G Caravanra szeretnék téligumit venni, 196/65 R15 méretben.
Ezt néztem ki:
Barum Polaris 5 XL 195/65 R15 91T
Ti mit ajánlanátok, illetve honnan érdemes vásárolni?
Előre is köszönöm a választ.

-
_ak_
addikt
Apósnak is rendeltünk teli gumit a BHP-től, ott is a legolcsóbb verziót. Ma jött meg, 2219 a gyártás. Continental TS 860 185/65 R15 88T téli gumi (g11749)

Egyébként a telefonban azt mondták, hogy max 2 éves gumit adhatnak, annál öregebbet nem.
En meg magamnak egy Alpine 6-ot rendeltem, a Vitarára sajnos nincs TS860.
Azt viszont majd a gumidot szállítja ki. -
gg72
veterán
Kösz mindenkinek (rbalint88 & diegho).
20ezer/db fölé árban nem szeretnék menni, így a Conti és társai kilőve... Max. 4 évre tervezem a gumit, és a fő szempont, hogy a mostani CC-nél jobb legyen télen. Akkor lehet Nexen lesz belőle, habár a Barum is szimpatikus.
Automax ajánlott shop online vásárlásnál? -
sumsang
aktív tag
Sziasztok!
Pénteken 13:27-kor rendeltem 4 db Conti Ts860 Fr 205/55x16 R91H DOT 2219 gumiabroncsot és ma 09:20-kor !!!! vettem át Pécsett a DPD futártól. Ezt elsősorban nem reklámnak írtam, hanem azért. mert nagyon sokan bizonytalanok, hogy melyik online cégnél vásároljanak gumit. Az Ilyen gyors korrekt és diszkont áron dolgozó céget mindenkinek bátran ajánlom.
-
Qru
MODERÁTOR
4-5 évnél tovább úgy sem húzod ki 4évszakossal, ha nem is kopik el egyszerűen elöregszik ennyi idő alatt. A téli/nyári ha nem is fél/fél évet de hónapokat pihen a garázsban ahol nem éri UV, illetve semmilyen káros behatás. Szóval a kopás ne legyen szempont főleg ne évi 10-12k km-re.
Régebbi teszteket ne nézz, a legtöbb gyártó évről-évre változtat a keverékén, így az hogy 2 éve milyen volt ma nem mérvadó.Mivel a dombos lakhely miatt neked a téli viselkedés a szűk keresztmetszet én vagy a Nexen-t venném vagy a Continentalt ha belefér árban.
-
rbalint88
veterán
Ha tenyleg egesz evben ezt hasznalod, akkor szerintem conti vagy goodyear. Par durvabb havas napert (max az ev 10%-a) kar lenne az ev tulnyomo reszere kompromisszumokat kotni. Szerintem amugy kibirna a conti is 4 evet, de 3 evet tutira es tapadasi szempontbol az a legjobb. (Ha sikerul elinteznem a negyevszakositast a tartalekauton, akkor biztos az megy fel ra)
-
gg72
veterán
Hát nagyon nehezen döntök ebben a gumi-ügyben...
Most újra inkább a négyévszakos felé hajlok, mert ha azt használom 3-4 évig, akkor még a vége felé is újszerű gumim vam (évi kb. 12ezer km), nem kell bajlódnom a cserével, mikor váltsak szettet, stb. Mivel kicsit dombos helyen lakunk (Balaton északi part), nyílván valamilyen téliesebb 4évszakos jöhetne szóba a középkategóriából:- Kléber Quadraxer 2
- Nexen N Blue 4 Season
- Fulda Multicontrol
- Barum Quartaris 5Sajnos a tesztek/vélemények olvasgatása után sem lettem sokkal okosabb:
[pont ez a mi méretünk]
[tavalyi teszt]
A Kléber viszonylag gyengébb szárazon és vízen, a Nexen gyorsan kopik és magas a fogyasztás, a Fulda elég gyenge vizen és aquaplaningban, a Barum meg túl új, alig vannak róla [vélemények] (ezek azonban pozitívak), de semmi teszt, sok helyen olvasom, hogy a Barumoknak általában gyenge az oldalfaluk.
A teszteket meg nem is tudom hová tegyem, néha annyira egymásnak ellentmondó eredményeket adnak: az Auto Bild pl. 2016-ban azt írja a Quadraxer 2-ről, hogy "short braking distances on dry and wet roads", majd egy évre rá (igaz más méretben): "Average wet and dry grip"
Szóval most légy okos, Domokos!

-
norrberth
addikt
válasz
Dika22
#34444
üzenetére
Nekem volt Golf 4 en.
8Jx17 ET35
225/45
Napi használatra alkalmatlan.
Amúgy is fapados a G4, de ezzel a mérettel sokkal rosszabb lett a komfort.
Nyomvájásos úton nem te kormányoztál. Hót szar volt a kormányozhatósága.
Futóművet szakította szét.
Evett 1.5 Literrel alsó hangon többet.
Bal első, bal hátsó csapágyat cserélni kellett.
Volt 1 előnye "hogy szép" a többi csak hátrány.
1.4, 1.6 motorral el kell felejteni ezt a méretet, mert se megállni, se előzni nem fog a szekér.
16" lett mára a vége.
Talán
7Jx17"
ET38
205/50 es gumival vállalhatóbb lenne.
Ha mindenképp 17" kell. -
KrAt
veterán
Sziasztok,
erdemes most gumit venni (TS860), vagy kesobb se lesz dragabb a szezon kozeledtevel?

Attila
-
Dika22
tag
Értelek, köszi.
-
rbalint88
veterán
-
Dika22
tag
Sziasztok! Alufelnit akarok majd cserélni a Borámon. Jelenleg gyári 16-os van rajta(et:42, 6.5 széles, 57-es agyméret). Szeretnék rá 17-es kereket. Mennyire befolyásolja a nagyobb kerék a futóművet, vagy a fogyasztást? Illetve a 17-es felni méretei mennyire térhetnek el a gyáritól, ami még teljesen passzol az autóra?
-
prannk
őstag
Hali
Conti TS830P
Dunlop Winter Sport 5 lenne a jobb választás?
225/50/17
-
Hali,
Téli gumit keresek 205/60/R16, 18-20eFt körül, eddig ezt találtam szimpatikusnak:
Nexen Winguard Snow'G3 (WH21)
Esetleg más versenyző az árkategóriában? Kb. 40% város, többi főút/pálya. Van új nyári szett, szóval 4évszakos nem lenne kifizetődő.Köszi!
-
gg72
veterán
Elvettem az eredeti peremvédős és az XL-es verziót is, peremvédős gyakoratilag nincs ebben a méretben, az XL-nek pedig valóban nem sok értelme van... A Barum Polaris 5 ajánlott? Ebből 4db 10ezerrel lenne olcsóbb, mint a Kléber HP3. Ahogy olvasom a neten a véleményeket/teszteket, hóban mindegyik erős.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Brave_86
#34417
üzenetére
Adott típuson belül lehet eltérés a keverékben is de jellemzően a hővezető képességében van a differencia. Magas tempónál a gumi deflexiója miatt az felmelegszik és ha gyorsabban mész még jobban felmelegszik, ezért jobb hővezetésűnek kell lennie egy olyan guminak amivel gyorsan mennek. Természetesen az igazán nagy sebességre tervezett gumiknál már erősebb a karkasz is.
A sebességindex a tartós tempóra vonatkozik, tehát ha egy 190-ig jó sebességindexessel mész 200-al pár km-t attól még nem fog felrobbani a gumi.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
bozont
#34429
üzenetére
Én inkább vennék újat, mert felújítás esetén nem biztos, hogy olyan lesz a végeredmény, mint amilyet elvárnál. Ahol igen, ott meg vastagabban is fog a cerka, nem biztos, hogy megéri.
Nekem is OZ-m van, Superturismo GT, talán ez már nem annyira bóvli kategória. Még a Forza Horizon 4-ben is szerepel.

-
bozont
veterán
Üdv
Szeretnék a Corsa E autómhoz 15"-os könnyűfémfelnit. Használtan sajnos alig találni, de most van egy ígéretes darab. Viszont a képek alapján ráfér egy fényezés. 15eFt/db árral számolva (ránéztem gyorsan egy-két helyen az árra) nagyjából annyiba lenne az egész mintha újonnan vennék utángyártott szettet (Deztent, Oz stb). Kérdés megér ennyi "vesződést" a gyári felni? Az előbb írt összegért lehet minőségi munkát várni? -
Qru
MODERÁTOR
Vehetsz XL-et csak ha feláras akkor szvsz pénzkidobás de ha peremvédős csak XL-ben van akkor nincs mese.

Igen az nagyon jó ár/érték arányban.
mod:
Én is csak azért vettem XL-eset mert a CC-ből nem volt más. Az autóm 1390 kg, arra a 670 kg-os teherbírású gumi több mint túlzás.
-
sumsang
aktív tag
válasz
DJ. Ru$y
#34420
üzenetére
Én pl. 2 db 50-es kültéri klíma konzolon tárolom a felnire szerelt gumikat.
Más...
Egy kicsit ellentmondásosnak látom ebben a táblázatban[link] az EU gumi címkéken feltüntetett adatokat a teszt eredményekhez képest. pl fogyasztás, nedves út és a zaj tekintetében egyaránt. -
DJ. Ru$y
nagyúr
Részben tartozik csak ide, de a régi autóm kerekeit egymásra raktam és viszlát. Tudom, az egyik legrosszabb tárolási forma. Szeretném az 225/45 R17-es nyárikat meg a most vett télieket 205/55 R16-os mérettel tárolni egy állványon. Először fali megoldásra gondoltam, de úgy néz ki ezt elvetem, szóval vennem kellene egy állványt. Mit ajánlanátok? Ez jó lehet vagy tudtok valami olcsóbb alternatívát? Örülnék, ha a 225-ös nyárik sem érnének össze mondjuk téli tárolásnál. Milyen hőmérsékleten ideális tárolni őket? (Nyári, téli) Ha esetleg van valami összerakott infó a tárolásról, azt megköszönném.

-
Qru
MODERÁTOR
Ettől sokkal fontosabb hogy a gumi nyomása rendben legyen. 615 kg vs 670 kg guminként, szvsz bőven elég a 615 kg is egy átlagos személyautó esetében.
Vegyünk egy átlagos súlyú, közepes autót, az kb 1400 kg önsúlyú. Még ha nem is ideális a súlyosztása (50-50%) legyen 60-40% vagyis hátra jut az 1400 kg-ból 560 kg ami a két kerék között oszlik meg azaz 280 kg/kerék van hátul. Na most ezek az autók általában 500 kg hasznos terhet vihetnek ha ezt mind bepakolod csak hátra, még mindig csak 530 kg/keréknél jársz azaz ha pl lejtős úton mész és egyik oldalra terhel jobban még az sem gáz.
-
Brave_86
aktív tag
Az T és H jelzésű abroncsok között a sebességindexen kívül más jelentős különbség is van?
Tapadásban, keményebb-lágyabb a futófelület, van lényegi különbség? -
Qru
MODERÁTOR
Felesleges XL-t venned, peremvédős van belőle (FSL) csak azt nem tudom, hogy ilyen kicsit méretben is vagy csak a peresebb verzióknál.
mod:
GSP: A rugózási komfort romlani fog a kisebb és merevebb oldalfal miatt illetve a futóműre is nagyobb terhet rak (nő a rugózatlan tömeg) illetve a kormányzást és a gyorsulást is negatívan befolyásolja picit (ez nem feltétlenül lesz érezhető). Picit nő a fogyasztás is a nagyobb gördülési ellenállás miatt (kivéve ha alacsonyabb gördülési ellenállású ECO gumit veszel rá, bár akkor meg a száraz tapadási előny veszik el). Könnyebben lép fel a vízrefelfutás jelensége (aquaplaning) a nagyobb vízkiszorítás miatt, ezért vizes körülmények között picit romlik a tapadás/fékút (ezt ugyan ellensúlyozhatja a gyártó mélyebb/sűrűbb vízelvezető árkokkal/blokkokkal de attól meg hangosabb lesz a gumi).
Cserébe jobban néz ki és javul a tapadás szárazon (azonos keverék esetén).
-
GSP
aktív tag
Üdv,
Jelenleg használt 16''-os felnik (215/55-ös gumikkal) mellé szeretnék egy nagyobb szett 17''-es felnit, a megfelelő gyári adatok szerinti 235/45-ös gumikkal.
Tapasztalatok ilyen gumi mérettel? A kisebb gumi magasság okozhat kényelmetlenebb utazást, vagy egyébb kellemetlenségeket?
Előre is köszönöm a tippeket. -
gg72
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
A CC alapvetően nyári azért nem remekel télen. Én maradnék annál a verziónál, hogy veszel egy erős közepes télit (Kléber HP 3) és nyárra marad a CC amíg bírja.
Egy használt CC-ért amúgy sem kapnál kb semennyi pénzt... jóval több a használati értéke mint a piaci.mod:
K Norbi: Ez jó! Be is tettem az összefoglalóba.
-
norrberth
addikt
Ezeket szoktátok nézni? [link]

-
BigBlackDog
veterán
Számomra a Nexen négyévszakosa friss hóban kifejezetten biztonságosabb érzetet adott, mint a CC+. Igaz a Nexen egy Thalián volt, míg a CC+-t egy S60-on használtam. Igazából a CC+-nál sem volt nagy veszélyérzetem, de oldalirányba elég könnyen megindult és a vonóerőt sem vitte át olyan jól.
Én a helyedben vennék egy közepkategóriás, de már jónak számító téli garnitúrát, amit kb. november közepétől -végétől használnék kb. február közepéig.
-
gg72
veterán
A Balaton mellett lakunk egy kisvárosban, ahol azért vannak lejtős utak, a mi utcank is ilyen, de nem veszesen meredek. Vannak azonban olyanok is, ahol még téli gumival is nehéz a közlekedés. A problémát pedig az okozza, hogy nem nagyon takarítják a mellekutcakat, azok gyakran jegesek voltak a telen, egyébként a miénk is. A CC-vel izgalmas volt feljönni rajta, de az igazi szenvedés akkor volt, amikor egy havas, alatta vizes füves helyről alig tudtam kiállni. Szóval nem tudom... Próbáljam ki a 4evszakos Nexent?
-
Qru
MODERÁTOR
Attól függ mennyire vagy(tok) vidéken. Ha a körülmények nem indokolják akkor 15k km/év-ig simán jó a 4évszakos mert a jobbak 50-60 ezret elfutnak lazán, azaz minden 4. télre friss gumid van és közben nem bajlódsz a cserével (időpontra várni, költség, stb). Viszont ha olyan helyen vagy ahol keményebb téli körülményekkel találkozol oda érdemes külön télit (pl Kléber HP3) ha kevésbé havas/jeges az út és/vagy nem dombon laksz akkor elég egy télies 4évszakos (pl Nexen).
mod:
Nekem 2015/11-es CC van ugyanebben a méretben, nem tudom hány mm-es nem mértem de jövőre nekem is cserés lesz. Már érezhetően nem tapad úgy mint új korában (nekem is kb 30k km van benne).
-
gg72
veterán
Már korábban is merengtem itt egy sort, de mivel közeledik a tél, így újra vázolom a problémám: a kocsinkon 2015/11 DOT-os Michelin CC négyévszakos 205/55R16 gumik vannak, amik 2016. májusában kerültek fel, vagyis 4 nyári és 3 téli szezonon vannak túl, 28.000 km van bennük, a profilmélységük 5.5 körül van, vagyis bőven kibírnának még néhány évet, de már tavaly télen is elég bizonytalannak éreztem őket, párszor jól leizzasztottak. Ebben az is közrejátszik, hogy egy éve elköltöztünk BP-ről vidékre, ahol azért télen mások az útviszonyok, mint BP belvárosában... Így mindenképpen szeretnék még tél előtt egy cserét, és itt lenne két opció:
1. veszek vmi jó közepes minőségű télit (Kleber HP3, Hankook, Nexen), nyárra pedig még használom a CC-ket (szerintem két szezont még bőven kibírnak), aztán utána átállok a téli/nyári szettre.
2. veszek jobb minőségű négyévszakost (Continental, esetleg még Nexen), a CC-ket pedig megpróbálom eladni.
Az éves futás most, hogy vidéken lakunk 10-12ezer km között van, előtte alig mentünk 6ezret...
Szerintetek? -
Brave_86
aktív tag
válasz
DJ. Ru$y
#34406
üzenetére
Ez bennem is felmerült, kicsit tartottam tőle. Mivel nem kellett előre fizetni, így végül is nem volt probléma.
Megérkezett nekem is a Continental WinterContact TS860 205/55 R16 91T a gumidot-tól. Pénteken rendeltem, kedden hívott a futár, de nem tudtam aznap átvenni. Ma szerdán vettem át a postán (kértem, hogy adja le és majd ott átveszem).
Minden rendben volt, azt kaptam amit rendeltem. DOT 2619
Részemről így ajánlott teljes mértékben a weboldal! -
DJ. Ru$y
nagyúr
válasz
gabor9991
#34405
üzenetére
Engem csak a helyesírás a weboldalon. Néhol még bugyután sincs lefordítva, mert rendelésnél volt ahol hibát dobott, aztán jött a szlovák/cseh valami nyelvű hibaüzenet.
Én is csak ajánlom őket, a háttér sztori már annyira nem érdekel, csak kíváncsi voltam gondolt-e már más is erre.
-
sumsang
aktív tag
Köszi a gyors választ
Valószínű a TS Conti 860-as lesz a befutó:
Egy másik kérdés, ami alufelnivel kapcsolatos.
Ezt a felnit néztem ki, ill. rendeltem meg. A kereskedő azt mondja, hogy nekem kell letölteni a gyártói honlapról az TÜV, ABE dokumentumokat. letölteném, ha lenne, de a gyártói oldalon ennek a 6,5x16 ET50-nek nem találok semmilyen doksiját, csak a 7x16 ET45-nek van meg letölthető pdf-je. Viszont az utóbbi doksi egyértelműen csak a 7x16 ET45 felnire vonatkozik. Ilyenkor mi a teendő? Gondoltam, hogy ez a kereskedőnek a feladata, hogy csatolja ezt az alapbizonylatot. Vagy tévedek ? Amúgy ezt ki és hol kérheti? Műszaki vizsgán ,vagy közúti ellenőrzéskor? -
sumsang
aktív tag
Sziasztok!
205/55 R16 91H téli gumi vásárlás előtt állok. Szerintetek az alábbi 3 prémium közül melyiket érdemesebb választani. A gumi használata pálya, főút, gyenge minőségű 3 rendű út és város vegyesen. Szezonban kb. 8-10 e km futással.
Continental Winter Contact TS860
Bridgestone Blizzak LM005
Goodyear Ultragrip 9A BS nagyon jó arcát mutatja ezen a teszten, de kérdés hogy ez egy marketing video, vagy a teszt előírások szerint készült ? https://youtu.be/DiKgRv2nBP4
Előre is köszi a válaszokat, ill véleményeket
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Az ötlet jó, de milyen a kivitelezés? Teszten a Chieftec Kockája
- AliExpress tapasztalatok
- Megbüntették, ezért feloszlatná az EU-t Elon Musk
- Napelem
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 Mini 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3838, 100% Akksi
- Újszerű Apple Macbook Air 13 - M2 - 8/256GB (MLY33MG/A) éjfekete - 24 Ciklus - 100% akkumulátor- HUN
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4055
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 4500 / 16GB DDR4 / RX 6600 8GB / 512GB SSD!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi



Pedig

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


20ezer/db fölé árban nem szeretnék menni, így a Conti és társai kilőve... Max. 4 évre tervezem a gumit, és a fő szempont, hogy a mostani CC-nél jobb legyen télen. Akkor lehet Nexen lesz belőle, habár a Barum is szimpatikus.
Most újra inkább a négyévszakos felé hajlok, mert ha azt használom 3-4 évig, akkor még a vége felé is újszerű gumim vam (évi kb. 12ezer km), nem kell bajlódnom a cserével, mikor váltsak szettet, stb. Mivel kicsit dombos helyen lakunk (Balaton északi part), nyílván valamilyen téliesebb 4évszakos jöhetne szóba a középkategóriából:


