-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Viszlát
#32999
üzenetére
Gyári méretek elöl 245/35R19, hátul 285/30R19. Arra gondoltam, hogy hátra miért ne lehetne 295/25R20...
(Amúgy az említett Lambonál a kerék össz átmérő is jóval nagyobb hátul, persze ott eleve így van tervezve)
De ez még csak ilyen filozofálgatás, még nincs meg az autó
A Model X megérkezett már?
-
Viszlát
addikt
válasz
HussarF
#32994
üzenetére
Ha a kerékátmérő nem változik, akkor végülis miért ne, értelmét nem látom (hacsak nem az optikai előny a cél). Ha a kerékátmérő is változik, na az már necces, bukik a kocsi orra, 2 napig jártam így kényszerből az Accorddal anno, instabilabb lett (aerodinamika gondolom), fogyasztás is megnőtt.
-
Manitou
veterán
válasz
Sub-ZeRo
#32934
üzenetére
Az új felnihez hozzá való csavaranyákat vettem, 60 fokos kúpos anyák kellenek hozzá. A gyári felnihez lévő anyák ehhez nem is jók, azzal eleve fel se tettem volna. Csak feltünt, hogy mikor levettem az acélfelnit, akkor többet kellett tekerni rajta , mint a feltett új alunál.
A probléma csak abból adódott, hogy az új anyáknak a menete kicsit be van húzva, tehát 1-2 menettel később kezdődik, mint a gyári alufelni vagy az acélfelni anyáján. De azóta már kiderítettem, hogy csavaros kapcsolatoknál 5 menet elvileg már ok, de azért nem árt ha van még 1-2 ráhagyás. Nekem 7 menet tartja a kereket, ami már megfelelő, a 6 is megfelelne, csak akkor azért gyakrabban nézegetném. A kerékőrös anya meg 8-al tartja, annak kevésbé van behúzva a menetkezdés. Ha nagyon biztosra akarnék menni vennék még kerékőranyákat , úgy hogy minden tőcsavaron az legyen, úgy már atombiztos lenne
-
Lackki
őstag
Átvettem a 215/45/17 ventus prime 3at auto-stoptól. 1418 és 2018 dottal jöttek
Már csak a felniket kéne visszakapnom és mehet a próba. Előtte azé adok előre új rugót a verdának 
-
Az szabályos, ha elöl és hátul eltérő méretű felni van? Pl. hátul egy collal nagyobb?
Ugye van olyan autó, ami gyárilag ilyen (Lambo Aventador), ezt meg lehet tenni más autóval is akkor? -
-
-
Lemaradtam a nagy CC (és+) öregedés témáról
Én szerintem ősszel cserélem az Scrosson a CC+-t (akkor lesz 2+ éves meg 30k+ kilométer). Most hogy van méretben a Nexen 4 évszakosra (az van feleségem jazzén, télen jó volt, ha nyáron nem bőg le akkor ugrik egy ilyen az scrossra is).Nexen árban nem fáj a két évenkénti csere, de meglátjuk hogy válik be (avagy új gumi a jó gumi
). -
GasBang
csendes tag
Üdv
Tervezem, hogy a lefújatom Plasti dippel a felniket... mennyire tartós megoldás ez, mennyit bír? Ellenálló a fékporral és a sóval szemben? Takarítás szempontjából a nagy nyomású mosó ill. a felni tisztító sav nem szedi le a réteget? Köszönöm a válaszokat!
-
spiky03
veterán
Van most valami bet buy ajanlat nyari gumira?
Mint a telire volt Kleber?205/55 R16-os meret erdekelne.
Csak varosi hasznalatra masodik autora, ami nincs napi hasznalatban.Koszonom
-
Azért ettől bonyolultabb a helyzet. Az előbb megosztott nagyméretű SUV gumik külön kategória. Az viszont tény, hogy ugyanazon típusú tesztautón, ugyanaz a méret más eredményeket hoz az egyes szaklapoknàl. Volt rá példa.
Bár nem zárható ki a motorvariánsok eltérő volta és a teszt átfogó feltételei közötti különbségek. Valamilyen tendencia azért érzékelhető módon érvényesül.
-
Nekem egyre határozottabban az a véleményem, tekintetbe véve, hogy milyen durván permutálódnak tesztről tesztre és méretről méretre a gumik sorrendjei valamint figyelembe véve, hogy mekkora különbség szokott lenni egy elöl és egy hátul végzett gumi teljesítményében, hogy a mérési hibák és a gyártási tűrések sokkal nagyobbak, mint a gumik teljesítményei között a különbségek. Majd hogy nem azt veszel, amit akarsz, úgyis jó lesz.
-
Killer01
őstag
válasz
sharkypeti
#32973
üzenetére
A saver-ek brutál futásteljesítményt tudnak (alig kopnak) és tényleg kevesebbet eszik velük az autó viszont vízen messze nem prémium teljesítményt nyújtanak. Ha alapból sokat mész az autóval és nem vagy racing beállítottságú (pláne vízen) akkor megéri. Átlagos futásteljesítményre (5-10 k km/év) nem ideális, mert hamarabb elöregszik mint hogy elkopna.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
sharkypeti
#32976
üzenetére
Az ES/ES+ kevésbé kopik cserébe nem tapad olyan jól, a Primacy meg jobban tapad cserébe gyorsabban kopik.
Ha csak nem mész különösen sokat egy szezonban akkor biztos, hogy a Primacy-t venném (rövidebb fékút, jobb kanyarstabilitás).
-
sharkypeti
aktív tag
Én is inkább hajlok a Michelin felé, nem baj, hogy drágább. És ha már Michelin, akkor melyik? Energy Saver, Energy Saver +, vagy Primacy 4?
-
válasz
sharkypeti
#32973
üzenetére
A márkanév leginkább. Nekem is ekkora abroncsok vannak a kocsimon és eredetileg Energy Saverrel kaptam, de egy év után szerencsére ledobhattam őket, mert elérték a 7 éves kort (km nem volt bennük sok). Goodyear Efficientgrip Performance került rá, idén lesz a harmadik szezonjuk, elégedett vagyok vele.
Ha idén kellene vennem abroncsot, akkor Michelin Primacy 4-et vennék, bár ennek darabja inkább 22e körül van.
-
válasz
sharkypeti
#32973
üzenetére
A tartósság és minőség.
-
sharkypeti
aktív tag
Nyári 195/65/R15 méretben, Michelin Energy Saver vs Hankook Ventus Prime K125 mi indokolja a 6-7 ezer forint különbséget?
-
_ak_
addikt
Sziasztok!
Kb. 2 hónap múlva vehetjük át a Vitarát, ahogy láttam 215/55/17-es ContiEcoContact5-el jönnek. Nem vagyok benne annyira a gumi témában, de anno a 7gen Civicre is PC5-öt vettem és szerettem, így már most azon agyalok, hogy lehet itt is megérné váltani, pont a nagyobb biztonság miatt is voksoltunk új autó mellett.
Illetve a FB csoportban többen írták, hogy jót tesz a SUV / erősített oldalfalú gumi a menettartásnak (noha a SUV jelzőn egy kicsit mosolygok, szvsz ez nem az a kategória).Akárhogy is egy gyors keresés után én kilyukadtam a Michelin Pilot Sport 4 XL-nél, csak nem tudom, hogy tényleg jó-e, illetve nem-e túlzás, mert azért ez igen távol áll a sportautótól.
Eddig évi 10-15k-t mentünk, de most egy kicsit több kirándulást tervezünk.Racionális beruházni egy új jobb gumira? Allgrippes, ha ez számít.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
panthenol
#32959
üzenetére
Mennyi minta van a télin? Az is alternatíva lehet, hogy elkoptatod a télit és mellé már négyévszakosat veszel, ha nem sok a profilmélység. Másik, hogy érdemes lenne kiszámolni, hogy jönne ki a matek a téli gumikat eladva, mert sokat spórolnál, ha nem kéne másik szett felni sem

-
Qru
MODERÁTOR
A mintája inkább nyárias de sokkal kiegyensúlyozottabb mint a CC+. A CC+ (és az A005) nyáron villant nagyot télen nem, a Conti nyáron nem villant akkorát de cserébe télies körülmények között jobb. Ugyan 2018-as teszt de remekül látszik a CC+ vs Allseason közti különbség: [link]
-
panthenol
újonc
Üdv mindenkinek !
Milyen új nyári gumit ajánlotok egy 2006-os KIA SPORTAGE 4x4-re ? -
vzsryl
nagyúr
Végül Ventus Prime-ra (195\60R15) esett a választás, mert majdnem 20k-val olcsóbban kapom, mint a Turanza T005-öt, és alig van különbség köztük tapadásban, főleg száraz úton (nedvesen annyira nem számít, mert azon mindig visszafogom magam).
Mindenkinek köszönöm a segítséget! -
válasz
belaazallat
#32942
üzenetére
Nem úgy parkolsz gyakran, hogy ott süti a Nap?
-
válasz
HussarF
#32940
üzenetére
Egyenletesen fogy a gumi, nem kopik félre, másrészt pont mielőtt felraktam az új gumikat, elvittem futómű állításra, pár fokott kellett állítani, nem volt vészes. Új gumi előtt mindig el szoktam vinni.
Szerintem csak szimplán fos keverék, ha folyamat raccsingolnék se lenne normális hogy így eszi. Arról nem beszélve, hogy a km-ek nagy részét asszony tette bele autópályán.
-
Tegnap felraktam a C corsára a nyári gumikat, a 2 szezont futott Hankook K425-ös gumik 4.5mm profillal rendelkeznek, a hátsók 6mm körül vannak. Csak szerintem kopik durván gyorsan?
Nagyjából a 2 szezon alatt ha 12e km kerülthetett bele... Made in HungaryMég mielőtt azzal jöttök, hogy nagyon raccsingolok, a civicen a 2x ennyi futással nem volt ennyire elkopva a Yokohama.
-
athomi
veterán
válasz
belaazallat
#32927
üzenetére
4 évesen nem szabadna az oldalfalnak így szétrepedeznie, elég gázul néz ki. Mind a 4 ilyen?
-
válasz
belaazallat
#32927
üzenetére
Ez elég gázosan néz ki, 3,5 éve van autón, aztán már repedezik a felninél?

Akik meg írták a fék-vonóhatás csökkenését, lehet, hogy ez jobban dolgozik mintából, mint keverékből?
Azaz fokozottan gyengül, ahogy kerekednek le a minták élei? -
válasz
Manitou
#32933
üzenetére
Ügy ne használd. Én ilyet másfél éve láttam gumisnál, és a gumis nem akarta felrakni a tulajnak a kereket, mert balesetveszélyes. Könnyűfém felni volt és talán sima csavart kapot, (nagnehezen engedett a gumis) de mondta neki a srác, hogy kb 50-el menjen haza és addig ne használja az autót míg hozzávaló csavart nem vesz...
Egy régi merciről volt szó. -
Manitou
veterán
Szerintetek a tőcsavaron mennyi menettel kell rögzülnie az anyának, hogy az biztonságos legyen?
Felnit cseréltem és a gyári felnihez képest kevesebb menettel tudom csak rögzíteni, és nem vagyok benne biztos, hogy ez megfelelő így, vagy már hosszabb tőcsavar kéne. -
válasz
grizlisandor
#32931
üzenetére
Ha nem sürgős, októberben lesz rá kereslet.
Tolómérőd van? Ha nincs, akkor kb. 6 mm.
20-at kérnék értük, csak egyben eladó. -
Sziasztok!
Szerintetek mit érhet ma a használt piacon 4db Barum Polaris 3 205/55 R16 91T gumi, 3515 DOT számmal?
100as test(kép,katt) kopásjelzők(kép,katt)
Mekkora profilmélységet írjak szerintetek a hirdetésben? -
gg72
veterán
A CC-k kinézetre nálam is tökéletesek, de már kissé keménynek érzem őket: [első] és [hátsó1] [hátsó2].
Én a következő telet már biztosan más gumival kezdem (akkor lesznek 4 évesek), de még nem tudom, hogy maradjak-e a 4évaszkosnál, vagy visszatérjek a téli/nyári szettre. Mióta vidékre költöztünk, kicsit többet megyünk a kocsival, évi 10-12ezer km-t, ill. a környék is dimbesebb-dombosabb, télen nem takarítják úgy az utakat, mint Pesten. Ezért a külön szett mellett lennék, de a 4évszakos mellett szól persze a gazdaságossága: 4 évet kibír, ami 8 szezon, a külön szetteket sem tudnám 5 évnél tovább használni + állandó gumicserék.
Conti All Season a méretemben (205/55R16) 100ezer körül lenne, egy közepes nyári (Hankook K125) 70ezer körül, a téli picit több, vagyis ez már 1.5X felár a 4 évszakoshoz képest.
De egyelőre van időm filózni a dolgon, ezt a nyarat még kibírom a CC-vel, habár van egy nagy svácji út előttünk. -
Csabroncka
addikt
válasz
molnarpeter
#32924
üzenetére
Itt rákerestem ja csak ECO van...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Csabroncka
#32919
üzenetére
Nekem úgy rémlik, ebben a méretben nincs pc6. Megfontolandó a K125 szvsz

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
belaazallat
#32922
üzenetére
-
F_Zolee
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
belaazallat
#32901
üzenetére
2015 májusi és kb 32 ezer van a CC-mben de nálam rendben tapad. Igaz a 4wd sokat segít ilyen téren, hogy nem csak egy tengelyre jut az erő (főleg az, hogy eleve nem erős az autó)... Szerintem még 1 tél és 1 nyár simán benne van az enyémben.
-
Csabroncka
addikt
válasz
sharkypeti
#32916
üzenetére
Szerint PC5-öt már ne vegyél, jobban sikerült a PC6. A PC és ECO között a tapadás a különbség, főleg vizes úton.
-
-
sharkypeti
aktív tag
Középkategóriás autóra néznék nyári gumikat, 195/65/R15 (T vagy H mindegy). Évi max 20-22 ezer km, többsége város. Jó legyen szárazon és esőben is, a kopás nem annyira érdekel, nem tervezek vele 6-8 évig. Első körben megtetszett a Continental. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy EcoContact 6 vagy inkább PremiumContact 5 ?
De ha van ettől jobb ebben a méretben, akkor szívesen venném a javaslatokat.
Az ár max 25k/db -
molnarpeter
nagyúr
válasz
belaazallat
#32912
üzenetére
Hmm, akkor nem lehet teljesen a napra fogni

-
belaazallat
addikt
válasz
molnarpeter
#32910
üzenetére
Normál garázs, van olyan hogy heteket bent áll.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
belaazallat
#32909
üzenetére
Csillaggarázs?
-
Hali,
205/60 R16 nyári gumit keresek, Astra J 1.4T-re, kb. 15-20eKm évente, fele város fele pálya. Jó lenne ha 20eFt/darab környékén megállna, ha belefér ebbe még akkor egy halkabb típust keresek.
Köszi,
-
válasz
belaazallat
#32904
üzenetére
Ok, 2017 elején frissítették egész pontosan.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Ami Kínában OnePlus Pad Pro, az errefelé mégis csak Pad 2 lett
- Vezetékes FEJhallgatók
- Mesébe illő csodakábelt tervezett a GeForce-ok leégése ellen a Segotep?
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Star Trek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Több száz játékban kezdi meg karrierjét az FSR Redstone
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z270 i7 6700 16GB DDR4 240GB SSD 2TB HDD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG 400W
- Bomba ár! Dell Latitude 5491 - i7-8850H I 16GB I 512GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Apple iPhone 13 Pro Max Graphite ProMotion 120 Hz, Pro kamerák 256 GB-100%-3 hó gari!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 10600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600XT 8GB Zalman T4 Plus Cooler Master 700W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest







És akkor nem kell külön téli-nyári.
Nagyjából a 2 szezon alatt ha 12e km kerülthetett bele... Made in Hungary

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

