-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz
Viszlát
#30798
üzenetére
"...kompromisszummentes közlekedés."
Nem vitaindítónak, de tényleg, csak eszembe jutott valami.
Két évvel ezelőtt nem négyévszakost használtam, hanem téli-nyári szettet. Ott is megvolt évente az a néhány nap, amikor azért nem indultam olyan magabiztosan útnak. Egyrészt tipikusan szeptember-október tájékán, az első fagyok környékén szoktak lenni, mikor bejönnek a hajnali -2-1 fok körüli hőmérsékletek és a párásabb idő. Ilyenkor még nyári van fent, mivel napközben azért simán volt, hogy 20-25 fokos, napsütéses időben jöttem haza. Reggel viszont érezhetően csúszkált már a nyári gumi intenzívebb gyorsításnál, kanyarnál. Illetve még jópárszor megesett, hogy február-március tájékán, napközben a "meleg", napos időben mászkáltam a télivel. A nyúlóssága eléggé feltűnő volt.Most, négyévszakossal ezeket nem tapasztalom, tavaszi, nyári, őszi időszakban nem volt gondom. Egyedül télen van hátránya számomra, de legfeljebb hó esetén marad a home office (igen, ez nem mindenkinek opció, megértem). Szóval el tudok képzelni olyan felhasználási módot, ahol ugyanakkora "kompromisszum" van a négyévszakosnál és a külön szetteknél is.
És értelemszerűen lehet szvsz lehet kisebb a "kompromisszum" a négyévszakosnál és a téli-nyári szettnél is. -
Viszlát
addikt
válasz
Tom1939
#30796
üzenetére
Már akinek megér ennyit a 4 évszakossal járó kompromisszum.
Ha már kényelem, akkor két szett felni télivel és nyárival, tárolás a gumisnál, évi kétszer 20 perces program, hogy időpontra odagurulok és átteszik az éppen aktuálist. Mind anyagilag mind ráfordított időben bőven megéri a kompromisszummentes közlekedés.
-
speedernet
aktív tag
Nézte már valaki közületek hogy szomszédos országokból nem lenne e kedvezőbb gumit venni?
Vagy akárhonnan európábol
Gondolom adott típus ugyan olyan mindenhol. -
Graphics
Jómunkásember
Felkerült a Jazz-re a Vredestein Quatrac 5.
Ég és föld a fent lévő Hankook Kinergy Eco-hoz képest, utóbbi már kanyarodás közben is meg-meg ugrott szűk íves fordulásnál, gondolom annyira kemény volt az anyaga...
Az új gumi halk, könnyen fordul, jól tapad, jó vétel volt.
Tegyük hozzá a Hankook nyári , van még rajta minta kopásjelzőig 3 mm biztosan, szóval tartalékosnak tökéletes vész esetére.
De ténylegesen kényelmesebb megoldás a 4 évszakos, majd még egy Jazz facelift felnipárost kell szereznem, hogy félévente tudjam cserélni az első-hátsókat
-
válasz
szőröscica
#30791
üzenetére
Ez nettó ugyanaz mint cserélni 4 évente mindkét szettet. Szóval kényelmi szempontból ez már nem olyan sok.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
szőröscica
#30791
üzenetére
2 évente egyébként is el kéne menni a gumishoz, legalábbis nem árt szvsz ilyen időközönként egy centrír. Meg aztán van az a felfogás is, ami szerint két évente nem gumit, hanem autót is cserélünk.

-
válasz
BigBlackDog
#30789
üzenetére
Nexen esetében lehet hogy kukáznám (téliesebb és nyilván a nyár meg fogja viselni, ne legyen senkinek semmi baja az én általam eladott gumi kapcsán).
De úgy látom nincs még nexen scross méretben (legalábbis itthon még nem láttam, mondjuk annyira nem is kerestem).
-
válasz
Kornel
#30785
üzenetére
Kocsiban csak az előre kiszámítható izgalmakat szeretem (azaz ha megnyomom a gázt és megy mint az állat az jó, de ha csúszkál amikor nem számítok rá az nem)

Uncsi vagyok

Doki16: A CC+ teljesen jó volt nyáron. Ennek a guminak csak akkor van esélye nálam ha nem rosszabb télen és jobb nyáron. De mostanában arra hajlok hogy ha elviselhető lesz a nexen a jazzen nyáron és lesz méretben akkor olyat veszek az scrossra is és 2 évente cserélem.
-
Doki16
addikt
-
válasz
realist
#30783
üzenetére
Mindenkit próbálunk rábírni erre a gumira hogy tesztelje nekünk
De nem emlékszem hogy valakinél sikeres lett volna ezen törekvés. De kevés teszt alapján még "nyáribb" mint a CC. De engem is érdekelne (CC +-m van, bár szerintem utóbbi 2 tél után még nyáriasabbat nem veszek). -
realist
őstag
Van esetleg valakinek a mostanság tapasztalható hó helyzetben Bridgestone Weather Control A005 gumival gyakorlati tapasztalata?
-
athomi
veterán
Tegnap este előttem egy Octavia a nyári gumijaival igen durva küzdelmet folytatott a hóban.

4wd nyári vs 2wd téli ha még nem lett volna.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Viszlát
#30772
üzenetére
Igen de végülis nem (csak) a saját sávomba kanyarodtam, illetve az irányjelzés is elmaradt...

Nem tudom a BMW-s srác menyivel úszta meg, teljesen külön szeparáltak minket. Az vt a mákom, hogy a másik rendőr a másik srácok szórakoztatta, a többiek meg fáztak és visszaültek a kocsijukba melegedni, így kellemesebb légkört tudtam kialakítani. -
Doki16
addikt
-
lacos001
senior tag
válasz
Motion_Blur
#30762
üzenetére
Cseszhetem, minden tiszta....
Látványnak és a gyerekkel szórakozni nem olyan rossz. -
Doki16
addikt
válasz
Graphics
#30767
üzenetére
Itt például tökéletesen látszik, hogy az összes új téli guminál rosszabb a használt téli. Pedig itt "csak" 5 évesről van szó.
-
Graphics
Jómunkásember
-
válasz
#46372352
#30751
üzenetére
2014. 3X. heti gyártású Dunlop WinterSport 4D téli gumim van; tavaly télen még pöpec volt; viszont idénre elfáradt, hiába 5 mm-es még. (hűvös, száraz pincében tárolom, állványon)
Sónedves (semmi hó, csak nyirkos a só maradványától) aszfalton provokálva megy mindenfelé; bedobtam körforgalomba, 4 kerékkel csúszott a kiemelt szegély irányába, alig bírta megfogni az ESP.Elgondolkodtam azon, hogy jövőre inkább veszek erős középkategóriát és cserélem 2 évente, mint hogy prémiumot 4-5 évre kalkulálva. Még nem döntöttem, ennyi időre nem szoktam megtartani autót. Bár lehet, hogy a mostani vassal kihúzom az értelmes* elektromos autók megjelenéséig.
(* = megfizethető, normális hatótávú)
-
kenguru99
senior tag
Do You Need Winter Tires If It Doesn't Snow?
Pontosan erre az eredményre számítottam.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Reggie0
#30746
üzenetére
FB-on láttam egy posztot hol pörögnek a srácok (egy áruház parkolója), így csatlakoztam én is de ők már kifulladtak, így csak ketten körzőztünk egy BMW-s sráccal. Egyszer csak sziréna hang közelről és mint a filmekben elém és mögém is beállt keresztbe 1-1 rendőrautó. Elém H Astra mögém egy Duster amin jót nevettem magamban, mert azzal a két fostalicskával akkor sem érnek utol, ha nem egyforma gumim van (bocs de ez nálam most beakadt
).
Aztán jött az igazoltatás (a másik sárcot is lekapcsolták), tudom-e miért állítottak meg stb-stb. Jó fejek voltak kérdezgettek a kocsiról, megdicsérték, hogy korához képest milyen jó állapotban van, stb. A végére egészen összehaverkodtunk a fiatal rendőrsráccal és a 30k és 3 büntetőpontból a végre 10k és 0 pont lett csak a "jutalmam". Mondta, hogy sajnálja de muszáj intézkedni, mert a közelben lakók hívták ki őket, zavarta őket a hang és figyeljek, hogy legközelebb csak magán területen csináljak ilyet (az áruház parkoló közforgalom részére átengedett terület, ahol ugyanúgy érvényes a KRESZ mint közúton). -
athomi
veterán
válasz
szőröscica
#30738
üzenetére
Műgyantás részeken vigyázz, ott nem tapad rendesen.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
válasz
szőröscica
#30742
üzenetére
Mi pont ezt csináljuk, asszony jazzén Nexen N Blue 4 season van, az enyémen meg CC+. Mondjuk most a letaposott hóban csúszkálok rendesen (de ahogy látom mások is, és eddig szerencsém volt mindenki óvatosan ment amerre jártam, talán egy ezerrel pörgő kerekű még átférek és nem adom meg a jobbkezet típusú lénnyel találkoztam, de tudtam fékezni).
-
gergo5991
őstag
sziasztok, valaki tudna bármi infót mondani a következő alufelniről? kép
BOP SS racing
performance wheel
premium alloy wheelez a 3 szöveg van ráirva, neten próbáltam rákeresni de nem találtam sehol semmit. Csak úgy kiváncsiságból érdekelne mennyit érhet / mennyibe megy újonnan
-
Kornel
veterán
válasz
szőröscica
#30742
üzenetére
Érdekes ez a keverék dolog, az enyémnek is magas a kilométer futása, mégis inkább télies négyévszakosnak illene sorolni, bár második telén szerintem már visszaesett a téli teljesítménye, vagy én vagyok bátrabb.
-
norrberth
addikt
-
szőröscica
addikt
válasz
Kornel
#30740
üzenetére
Jégen nem, jégbordás úton igen, ott stabil volt.
Illetve annyira letaposott havon, amin majdnem hanyattestem kiszálláskor - na ott siralmasan szar volt a tapadás, de ahogy az elhaladó autókat láttam, mindenki szenvedett.
Nem mondom, hogy ilyen erősen havas körülmények között hozza egy téli szintjét, érezhetően kisebb a vonóerő mint a BMW-n a Dunlop Winter Sport 5-tel, vagy a Nissanon a Nokian WR-D3-mal volt, de simán hazahoz.
Ha hegyekben laknék, valószínűleg nem ezt választanám, de oda mondjuk egy AWD-s autóval egy Quadrexer 2-t bevállalnék. Viszont nekem, aki télen napi 2*30km-t ingázik Bp-n, illetve max. Szegedre vagy Miskolcra megy el, mert síelni nem szoktunk mostanában, ez a CC+ tökéletes. Egyáltalán nem bántam meg.
Szerintem ha asszony vesz autót, neki feldobunk majd valami téliesebb 4 évszakost és jó lesz 4-5 évig, én meg maradok a nagy futás miatt a CC+ jellegű keverékeknél.
-
kisza25
félisten
Lehet még az autót is szokni kell, de egyre jobbnak tűnik a kleber hóban
-
Kornel
veterán
válasz
szőröscica
#30738
üzenetére
Helyes, hadd jöjjenek a tapasztalatok.
Jégen voltál már? -
szőröscica
addikt
A CC+ kiraly volt ma. XIII-bol jottem a XVII-be, csak a Hungarianes az M3 kivezeto volt letakaritva, a nullason 95-re rakott tempomattal en voltam a leggyorsabb, vegig nagyon stabil volt, meg itthon a vastagon havas utakon is
-
Reggie0
félisten
válasz
grabber
#30727
üzenetére
Az 50-50 sulyeloszlas nem optimalis elsokerekhajtasnal. A tervezeskor nyilvan azt veszik figyelembe, hogy egyforma gumik vannak a kerekeken.
A kanyar belepoelenel az elso kerekeket eri nagyobb terheles es oldaliranyu gyorsulas, mert az inditja meg a fordulast es tolja bele az energiat a perduletbe. Kanyarbol kilepeskor pedig a hatso kerek es az csokkenti a perduletet. Viszont az a jobb, ha az eleje tor ki es nem a hatulja, mert az kezelhetobb.
Az ut meg eleg jo kozelitessel egyforma, amikor meg nem, akkor sokkal valoszinubb, hogy elso kerekkel keruli ki a hibat -ha sikerul-, igy tobb hibas ut jut a hatso kerekeknek.
-
Peter.70
addikt
Kiélvezted a 4 kerék hajtás adta lehetőségeket?

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog
#30731
üzenetére
Merész abs nélküli autót venni 2019-ben... de kis pénz kis foci. Én azét elővettem a szánkómat.

-
Peter.70
addikt
Nekem most ősszel kerültek fel a kléber téli gumik, tehát még újak. Ma jöttem haza Szigetszentmiklósról Csepelen át, végig latyakos, hókásás út. Igaz, hogy óvatosan jöttem, de az autó nem csúszott és az ABS is csak 3X darált
-
BigBlackDog
veterán
Azt nem pazarlom ilyen hétköznapi utakra, hétvégére meg remélem elolvad.
Most még egy nyamvadt ABS sem volt, ami tudott volna "okoskodni", csak magamra voltam utalva és még ráadásul könnyű is volt a szekér (1 tonna alatt van üresen a Thalia).Viccet félretéve, inkább közösségi közlekedést választanám, ha muszály lenne menni. Az rendben, hogy kis utcákban, meg a faluban ellavírozok a hóban, de kvára nem volt vicces, hogy a főúton és a pálya egy szakaszán is volt egy tisztességes hóréteg. Prémium téli gumi ide, vagy oda, mindig nézek, hogy ennek ellenére egyesek milyen sebességgel hajlandóak menni, előzni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog
#30729
üzenetére
Inkább a CC+-ról nyilatkozz. Vagy azzal sem mersz elindulni?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
BigBlackDog
veterán
Jelentem, az öt éves Quatrac 3 hazahozott. De még egyszer ki nem megyek ezzel a szrral ilyen takarítatlan, hóakadályos utakra!
Ugye az M1 törökbálinti lehajtójáig nem volt gáz, de szerintem ott mehetett ki a nagy, sárga, villogó hófaló, mert onnan érezhetően romlott az útfelület takarítottsága. Aztán az 1-esen meg kb. ausztria síterep volt, nem egy szakaszon csak a keréknyomokban lehetett látni részlegesen valamit a burkolatból. Értelemszerűen a faluban a kisebb utak nem voltak takarítva még, de most már kétszer is elment a hótóló az elmúlt fél órában (és tolta a havat és síkosságmentesített is), pedig majdnem ez az utolsó utca Biatorbágyon.
Azért nem szeretnék ma sötétben, tömegben evickélni késő délután, estefelé.Már meg van rendelve az új garnitúra elvileg (nem én intéztem, nem saját kocsi), csak még nem jött meg. Viszont ez a Quatrac 3 is meglepően jó szárazon és még vizen is (minta mélysége 5-6 mm között van). Kicsit lefagyott úton már könnyen elkapar, megcsúszik fékezéskor, hóban viszont ehhez képest egész jól tapad gyorsításkor, lassításkor. Viszont hóban, kanyarban küzdeni kell vele, mint malacnak (nem Bitporkra gondolok) a jégen.

Mindenesetre csak óvatosan, ha valakinek mennie kell ilyen időben!
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
Reggie0
#30725
üzenetére
Jó, rendben van, annyit hozzátennék még, hogy elméletben azonos minta, más keverék is tudhat ilyen. A mérték a kérdés, én tudatosan kerestem hasonlót(mert ugyanolyan csak beragadt "öreg" készlet volt drágábban).
Az igazság az, hogyha nagy a külöbség az sehogy sem jó.
Illetve elsőkerekes autónál az eleje csúszik könnyebben, mert könyebb túlterhelni, fékerő ~80% százalékát, a kormányzást és a hajtást is az végzi. Nem feltétlen rossz elől a jobb gumi. Dombon felfele, ha azért csúszok vissza, mert nem tudta lerakni az erőt, az kellemetlen, ha lefelé azért nem tudok megállni és belecsúszok a kereszteződésbe szintén kellemetlen (Nekünk ilyen a környék), vészféknél valószinűleg előbb megállok. Kanyarban megúszik a háta, akkor hátra a jobbat. Megvan az érem két oldala.Szélsőséges példa:
Láttam nem olyan rég egy videót nissan 350z-ről, minden sarkon más gumi volt, aztán lecserélték pályanapokon is használható gumira, messze nem volt olyan drasztikus különbség, mint sokan gondolnák.
Belinkelem, ha lesz időm megkeresni. -
Reggie0
félisten
válasz
Hachiko95
#30715
üzenetére
Nem azt allitottam, hogy az extra tapadas baj, hanem azt, hogy az a baj, ha ez valtozik, vagy ha elol van. Tehat:
a) Ha eltero mintazatu a gumi, akkor valtozni fog a korulmenyektol a tapadas kulonbsege, ami baj.
aa) Ha baromi nagy a kulonbseg, nagyobb, mint amennyit a korulmenyektol valtozik, akkor baj, ha elol van a jobb. (lasd b pont)
b) Ha egyforma mintazatu a gumi, de a kopasban nagy kulonbseg van, akkor baj, ha elol van a jobb, mert a kocsi hatso tengelyenek megcsuszasat a nagy tobbseg hibasan kezeli osztonosen. (lasd: rantopad, hatsokerek hajtas problemai)Nyilvan, ha sosem csuszik meg, akkor nem szamit. De ilyen alapon a biztonsagi ov hianyat sem lehet veszelyesnek tartani.
-
Hachiko95
aktív tag
Nem javaslom, de túlzásokba se essünk a megbeszélt egyéb tényezők miatt, amik szintén a tapadást befolyásolják. Én is csak hasonlóan jó állapotú, képességű gumikat mondtam, azzal nem lesz baj.
A másik, hogy ezzel így senki nem foglalkozik, slickre koptatják, keverik a különböző évszakokra szánt gumikat, nem évszaknak megfelelőt raknak fel,vagy nem cserélik, 10+ éves szarrá keményedett gumikat használnak napi szinten. Én inkább ott aggódnék, hogy milyen határhelyzeten, mert azoknak jóval lejjebb van a határ.
-
shteer
titán
Valóban nem vagyok humoromnál attól ami nem humoros, hanem szánalmas és mások véleményét alapjaiban megvető és azt eltorzító, bárgyú emotikonnal megszórt böfögés.
Attól függetlenül, hogy jelneleg mindkét autón 4 azonos téli/nyári gumit használok jelenleg, önmagában a tengelyenkénti eltérő mintát veszélyesnek tartani elég nagy elvakultságnak vélem. Ez csak egy faktor a sok közül, ahol leginkább a megszokás számít.
-
Hachiko95
aktív tag
Egyrészt mosolygós fejnek olyan szövegkörnyezetben semmi értelme, rohadtul nem az a szövegkörnyezet, ahová illik ilyet rakni.
Másrészt Bigbear példájára reagáltál, amit rendkívül egyszerűen elintéztél, mintha csak azon múlna.
Harmadrészt, nem vagyok gondolatolvasó addigra már elindult a vita és már ki is bontakozott, nem csak eco vs túra témában. Egyébként értő olvasás, Bigbear konkrét példát mondott. -
shteer
titán
Nem rugózni kívánok ezen, de hiába bagatelizálod el emotikonokkal a hozzászólásod, erre reagáltál nevetségesen:
Ma megnéztem személyesen is az autót és na ná a gumikat is. A hátsók 8 évesek az elsők 3.évesek voltak.
se eco, se sport gumiról nem volt szó - és korábban is kizárólag az eltérő minta került eredetileg felvetésre
és amúgy is megírták itt sokan, hogy az nem veszélyes
tehát tisztázd kérlek, kik írták meg mire hogy nem veszélyes. köszönöm

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Hachiko95
#30717
üzenetére
Egyrészt sajnálom hogy az emotikonok számodra sem értelmezhetőek. Másrészt ha szerinted a tapadáskülönbség nem tudja megviccelni az embert akkor...

Harmadrészt abból az egy mondatból azt érted ki amit te akarsz, ezért magyaráztam meg a későbbi postban mire is gondoltam hogy ne legyen félreértés. [link]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
Reggie0
#30713
üzenetére
Látom köröket futunk, mi az, hogy nem jobb az extra tapadás, gondolj már bele azonos sebességnél, hogy ne lenne jó bármelyik tengelyen az extra tapadás.
Magadnak mondasz ellent:
"Azzal, hogy rosszabb a gumi a eselyet noveled, hogy gond lesz."A nagy kép sajnos még mindig nem ment át, szerinted az időjárás nem módosítja egyáltalán a jármű viselkedését? Esőben, hóban, jégen nem más? A hideggel nem változik a guminyomás, nem változik a hőmérséklet? Tudom , nálad ezek az értékek mindig konstansok.
Százezerszer el lett mondva, hogy hasonló képességű, hasonló állapot, hasonló profilmélység, de eltérő minta.
El lett mondva, hogy azonos mintánál, lehet más keverék, más profilmélység.Erre leragadsz és mindig csak egy dolgot kiemelsz, mintha csak az lenne.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hachiko95
#30703
üzenetére
Nem jobb az extra tapadas, ha rossz helyen vagy szituacioban van, de legfokeppen akkor nem, ha idojarasfuggoen modositja a jarmu viselkedeset. Majdnem szo szerint le is irtam. Ezert is kell a jobb gumit hatra rakni, mert az elso kerekek csuszasa sokkal kezelhetobb, mint a hatsoke. Es ezert kell az egyforma mintazat es kopotsag, hogy az idojarastol se novekedjen a hatso kerekek megcsuszasanak hajlama.
En is probalom mindenhol, jellemzoen evi 1 honap teli alpok es 8+ ora vezetoi trening.
-
Graphics
Jómunkásember
Na rászántam magam, megvenném az Apollo Alnac 4G All Season-t a Jazzre.
Van megbízható webshop ezügyben?
Esetleg Vredestein Quatrac 5 ?

-
Kornel
veterán
XL nem XL.
Eco contact 5 non XL keményebb, rugalmatlanabb, pattogósabb, merevebb SX4 Scross-on, mint az XL-es Kleber Quadrexer2-k, amik sokkal sokkal komfortosabbak. -
Hachiko95
aktív tag
válasz
Reggie0
#30700
üzenetére
A nagy képet nézd, mindent figyelembe véve.
Rossz(abb) gumiról csak te beszéltél, hogy jobb(an teljesít) 4 rosszabb, de azonos gumi, mint tengelyenként különböző, de 2 darab jobb gumi, ami nem igaz, mert extra tapadás mindig jobb. Lásd a mostani érvelésed.

Az úton nem csak kátyú lehet, már többször leírtam, hullámos, huplis és dőlhet is. Azt ne mond nekem, hogy általánosságban Magyarország a jó utairól híres.
Rendben van, hogy mit gondolsz, csak nem vagyok gondolatolvasó, tesztben volt havas és száraz teljesítmény és egy guminál én nem csak vizes teljesítményre gondolok, csak vízen nem hinném, hogy sok ember megy.Ha jobb gumid van az senki nem vitatja, hogy ne lenne jobb, de a többi részletet sem szabad elhanyagolni, a vezető képesség, autó típusa, futómű "frissessége"(mechanikus tapadás), gumi hőmérséklete, gumi nyomása, ráadásul nem is jobb gumikról beszéltünk, hanem eltérő mintákról( persze ebben az esetben is hasonlóan jó gumikról), még azonos minta esetén is bejöhet a keverék váltás, úgy tudom, hogy a Hankook W452-nél is volt nemrég egy ilyen váltás.
A többiek feljebb már leírtak minden okosságot, én minden télen csúszós felületen kipróbálom az autót több helyzetben, nincs semmi biztonsági elektronika, abs sincs. Ezt javaslom mindenkinek, még ha nincs is lehetősége szervezett tréningre elmenni, egy olyan helyet csak lehet találni, ahol nincs forgalom, nincsenek autók, emberek, oszlopok, falak, kerítések.

-
bul07
nagyúr
Lehet hogy pont az a kicsi súlytöbblet kellet a futóműnek és a kocsi úgy reagálta le
Mert minden kocsi más, és a futómű kopottsága is
2007-es Kia Ceed-nek biztos mindegy lenne mert alapból olyan kemény a futóműve hogy minden kis kavicsot észrevenni, öcsém évente többször vitte futóművet állítani mert mindig szétrázta magát
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone XR 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Karácsonyi RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- iKing.Hu - HONOR 400 Lite 5G Velvet Grey Vékony, könnyű, AI-kameragomb 8/256 GB- 2027. 07. 01
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Samsung Galaxy S23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Két évvel ezelőtt nem négyévszakost használtam, hanem téli-nyári szettet. Ott is megvolt évente az a néhány nap, amikor azért nem indultam olyan magabiztosan útnak. Egyrészt tipikusan szeptember-október tájékán, az első fagyok környékén szoktak lenni, mikor bejönnek a hajnali -2-1 fok körüli hőmérsékletek és a párásabb idő. Ilyenkor még nyári van fent, mivel napközben azért simán volt, hogy 20-25 fokos, napsütéses időben jöttem haza. Reggel viszont érezhetően csúszkált már a nyári gumi intenzívebb gyorsításnál, kanyarnál. Illetve még jópárszor megesett, hogy február-március tájékán, napközben a "meleg", napos időben mászkáltam a télivel. A nyúlóssága eléggé feltűnő volt.
És értelemszerűen lehet szvsz lehet kisebb a "kompromisszum" a négyévszakosnál és a téli-nyári szettnél is.
Olyan nincs, hogy szezonon belül egy gumi minden körülmények közt a legjobb lenne.
Fekezesnel rengetegszer allora fekezi a kereket.









Te keverd a gumikat én nem teszem, te javaslod én nem. Ennyi.

