-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
Nos, átmentem reggel Zolihoz, épp kertben takarítgat, mondom mi van, kiakadt, hogy mi lehet, biztos a buherált gázolajszűrő vízérzékelő.
Hívtam embert, tényleg nem volt jó, leszigetelte, pöcc röff, akkor összerakják, jönnek vele. később hív, úton vannak, 20 perc és jön
aztán telefon: beértek maglódra, és a kocsi mint a szög, megállt.
Zolit hívom, mondom akkor gyite menjünk, ott állnak a Bem utcánál. kocsi sehova, injection fault.Kimegy, számítógép: 5V tápoldali hiba
röhög, klíma nyomás kapcsoló. mondom annak mi köze hozzá? ja, ha zárlatos, az egész 5V tápot lerántja, és leáll a komputer.
lehúzta, hűtőventi felpörög, hiba elszáll, kocsi pöcc röffSzóval hétfőn a motorgenerál után viszem az emberekhez vissza:
- generátor szíj elmászkál, nyikorog valami onnan hallva mint állat
- olaj nívópálca mellett szivárog
- féltengely gumiharang szarul feltéve, kiveri a zsírt
- klíma nyomáskapcsoló zárlatos
ennyi
-
giigz
veterán
Egyébként ki ez a Zoli? Mindig írjátok, de nem tudom kiről van szó.
Gondolom egy híres Renault szerelő? -
biker
nagyúr
válasz
FerNandor
#14177
üzenetére
250.000ft volt
Kepek itt: https://www.dropbox.com/sh/5s3t2vxjsq5w51s/mM4VEy-PFf/SIIlegutóbb, hogy az előző javításokat ne részletezzem, volt egy olajpumpa halál miatti (állítólag) főtengely és hajtókar csapágy sor halál, egy hajtókar cserével, teljes generál + olajpumpa + hengerfejtömítés + egyéb járulékos javítás
Ugye itt is írtam, másnap vittem vissza, mert darabokba akart hullani
Nos, mentem vele előbb 200km-t kis gázon, bejáratás, ugye, kb 100km/h a max, Vác oda-vissza 1x tempomat, M0, most lementünk szegedre, motor szépen járt, bár reggel gyanúsan nagyon füstölt, fehéres/szürke, de ment.
Volt kis nyikorgás is, hosszbordás szíj, de jó az Zoli szerint, majd beáll
A dropboxon a képek, hosszbordás szíj félig leugorva, féltengely gumiharang laza, kiverte az összes friss zsírt, olaj folyás mindenhol, motor 120km/h-nál, tempomat, szegedtől, M5 46km-nál takkra injection fault, és lezárt az ECU, üres, motor leáll, vissza sebesség, motor felpörög, de csak motorfék van, kuplung be, leáll, gurultunk amíg lehet, megálltam, egyet próbáltam indítani, csak forgott minden indítási próba nélkül (nem remegett a motor) és kész
Az egyik képen a nyíllal jelölt lyukacsos zsíros dolog az mi? Na mi?
hengerfejtömítés, miért lóg ki? kb 2cm, elől hátul. Na???
Miért lehet kézzel átforgatni a motort ilyen lazán?
[link] -
rob210
Topikgazda
válasz
wertigo1984
#14183
üzenetére
A kocsi nekem is zöld, de a beltér meg szürke és árnyalatai nem tudom hogy nézne ki benne

-
rob210
Topikgazda
Viszont nekem is van egy kérdésem, ti melyiket tennétek fel a kocsira?
Nem tuningolás, csak széttapostam a gyárit és ha már veszek valamit akkor kicsit pofásabbat tennék bele.Nekem ez jön be az érdes műanyag felület miatt.
Vagy még esetleg ez lenne jó.
Ez gondolom csúszna sáros cipőben, mert csak furatok vannak rajta.
Ez jöhetne még szóba csak a zöld nem tudom mennyire ütne el a kocsi alapban szürke belterétől, szerintem nagyon. -
rob210
Topikgazda
válasz
zsizsef
#14180
üzenetére
Mert ezerszer szarabbak a kenési tulajdonságai mint a xadonak.
Rosszabb a meleg kenési értéke is és a dermedés pontja is.
Könnyebben felforr és akkor szinte teljesen elveszti a kenését.
A xadonak 18°C al feljebb van a forráspontja.
A fagyási értéke pedig 6°Cal lejjebb van a xadonak.
Ennek ellenére azt mondta Zoli ő csak ELFet tesz a renaultba semmi mást, ha nem tetszik vigyem máshova.
Így lett.
Ezt a 10W40 es olajra vonatkoztatva mondom a többiről nem tudok nyilatkozni!!!
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
FerNandor
#14177
üzenetére
"Én konkrétan Zolinál jártam.
Elsőre még nem is volt baj, de amikor másodszorra voltam nála, már nem tetszett a munkája.
Amikor harmadszorra voltam nála akkor meg közöltem vele jó hagyjuk majd máshol megcsináltatom.
Elsőre motor diagnosztika volt.
Másodikra olajcsere annyira rá akart a fos ELF olajra beszélni, hogy ott nagyon elrúgta a pöttyöset, a xado szerinte szar és tönkre teszi a motort.
amióta meg van a kocsi azóta xado-val járok és nem hogy jó hanem tökéletes a cucc.
Harmadik esetben egy kipufogó leömlőbe beletört csavart kellett volna kiszednie és az injektoromat beállítani.
Közölte az injektorom úgy jó ahogy van, el kell fogadni, hogy ilyen a kocsi.
A csavart meg csak úgy lehet kiszedni, ha megbontja a motort és leszedi a hengerfejet.
Na a csavart azóta kiszedtük egy karosszériás ismerőssel, megbontás nélkül 30 perc volt.
Az injektort meg én állítottam be miután 3 napig bújtam a szakirodalmakat.
Hozzá teszem most jó is és megszűntek a hibák, mint az ingadozó alapjárat és a ledadogó motor padlógáz esetén, valamint a fogyasztásom is jobb lett.
Na hát ennyit Zoliról, nekem ajánlgathatják ki nem megyek hozzá még egyszer."Lehet, hogy nagyon jó szerelő de szerintem kezd link lenni.
-
FerNandor
őstag
Rob, mesélj te is! nagyon kíváncsi vagyok.
-
giigz
veterán
Ez egyebkent minden markanal igy van, hogy nincs egy olyan nap, amikor valamelyik forumtagnak ne romlana el valamije?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
biker
nagyúr
A felujitott motorral 500km mentunk, majd takkra megallt az autopalyan
Elvontattuk egy szerelohoz, ismeros ajanlasara, nem egy hibat talaltunk 20 perc alatt, de amig nincs vegleges kivonat, nem irok ki mindent, de erdekes lesz -
dbius
veterán
Nekem meg igen elpattant a váltóvisszahúzó rugóm.
Hallottam itthon a kapu előtt egy kattanást, azóta a váltóm lötyög, mint az előző kulisszával...Alulról, aknából szerintetek lehet azt látni, vagy mindenképp ki kell megint bontanom a középső boxot, hogy megnézzem, hogy csak kiakadt, vagy elszakadt?
-
Reaper04
aktív tag
Estét mindenkinek.
60-70e körül renault can clip notesz nélkül, elvileg újan, megéri szerintetek?
Vagy hamisítvány lehet?Ipari notesszel 200 és 300 e körül vannak, de nekem nem kell hozzá az, van laptopom.
-
dbius
veterán
válasz
wertigo1984
#14156
üzenetére
Ha úgy hagyod (kart 1-es állásban), akkor egy idő után nem áll vissza magától alapállásba?
Nekem most nagyszervíz után csinálta azt, hogy törölt, de ha törlés közben kikapcsoltam, akkor abban a pillanatban megálltak a lapátok. Viszont 5-10 másodperc múlva magától visszaálltak alaphelyzetbe. Olyan, mintha tanulna...
-
wertigo1984
őstag
Nekem olyan problémám van, hogy amikor az ablaktörlő kapcsolót 1-es állásba rakom, akkor 3-at töröl, de nem megy vissza a kiindulási helyzetbe, hanem a szélvédő közepén megáll ami idegesítő tud lenni.

Ilyenkor az egész ablaktörlő emelőt ki kell cserélni? -
rob210
Topikgazda
-
giigz
veterán
Jaj, majdnem elfelejtem...
Elromlott a vezető felőli elektromos ablakom... Mindkét ablakot leengedtem, aztán 2 perc múlva mindkét ablakot egyszerre felhúztam, és az én ablakomnál hallottam egy kattanást, majd lement az ablak a feléig kb., vagy egy kicsit lejjebb, és azóta nem mozdul. Ha nyomom a gombot, akkor hallom a hangját, hogy próbál vele valamit csinálni, de nem mozdul semerre...
Mi lehet a gond? Valakinek hasonló volt már?

-
giigz
veterán
válasz
rob210
#14126
üzenetére
Igazából itt az a probléma, hogy ahol megfordulok, ott Y-nal kell fordulni, és pont van egy kis emelkedő is az Y tetején... Egyébként simán átmegy rajta, csak most annyira gyenge a föld, hogy egyszerűen nincs meg a tapadás... Most meg úgy elásta magát, hogy komolyan azt hittem, nem fog elmozdulni onnan... Persze majd meg kell csinálni a bejárót, csak hát pont tél előtt jött a kocsi, nem voltam felkészülve...

Sajnos a kép nem adja vissza, de élőben olyan gödör lett belőle...

-
vilmaboy
őstag
Az autóm egy 2006 augusztusi megane 2 limusine 1,5dci 106le, dynamic felszereltséggel. ebben nincs keréknyomás ellenőrző. bele tudom utólag tenni az autóba? mi kell az érzékelős szelepeken kívül hozzá?
A kocsin ilyen 17es alufelnik vannak. tudom állapotfüggő, de kb menyiért lehet őket eladni használtan?
-
hossszú
őstag
válasz
FerNandor
#14137
üzenetére
Túl sok mindent nem lehet csinálni vele, max. a vákuum csövet lehet lehúzni.
Találtam képet róla, így néz ki.
EGR szelep -
FerNandor
őstag
válasz
hossszú
#14134
üzenetére
nem tudom, hogy neked milyen a motorod (felépítése stb), de 1.5dCi-knél és egyéb EGR szelepes autóknál azt szokták tanácsolni, hogy az EGR szelepet érdemes lekötni, amíg az elsö pár tank nem fogy ki, mert a Spuri eléggé le tudja oldani az esetlegesen nagy koromdarabokat és el tudja törni az EGR szeleptányérját, ha beakad.
-
hossszú
őstag
A Xado adagoló gél mellett szerintetek lehet használni a Spurit? A tisztító hatását szeretném igénybe venni. Ma szelepfedél tömítést cseréltem az autón ezért elég szépen meg kellett bontani így beleláttam a lelkébe, sajnos elég rendesen van benne koromlerakódás na ez kellene valahogy kipucolni. A Spurira gondoltam vagy esetleg más ötletet is elfogadok.
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Van valakinek vas megyében vagy a környezőkben renault clip diag műszere?
Alap helyzetbe szeretném állítani a fényszórókat és sajna csak ilyennel lehetséges
Természetesen meghálálnám a segítséget! Házhoz megyek

-
rob210
Topikgazda
-
giigz
veterán
Sikerült már végre, mutatok majd egy képet, csak most megyek kocsikázni egy kicsit.

-
giigz
veterán
válasz
rob210
#14123
üzenetére
Lapátoltam, fa gallyakat raktam alá, cserepet, cserép törmeléket raktam alá, most legutoljára pedig fa deszkát raktam, de mintha ott sem lenne, csak forog rajta a sáros kerék...
Komolyan, tiszta ideg vagyok, pedig lett volna ma egy 70 km-es utam, erre nem tudok kiállni a kocsival.

Na mind1, most azt fogom csinálni (talán jó lesz), hogy az emelővel megemelem a kocsit, és a kerekek alá rakok egy deszkát, úgy már csak sikerülnie kell, ellenkező esetben...
-
giigz
veterán
Úgy elakadtam a sárban, hogy 2 órája bármit csinálok, nem tudok kimászni belőle.

-
csoky21
csendes tag
Sziasztok
19-n szeretnék féjet cserélni, komplett első és hátsó fékről lenne szó, de nem tudom, hogy hol érdemes alkatrész után nézelődni, valaki tud ebben segíteni?
Köszi
-
-
Sziasztok!
Segitseget kernek Toletek:
Szeptemberben kigyulladt a "kornyezetvedelmi hiba" lampa amikor egy 40km-es utra indultunk vele. Akkor kicsereltettem a katalizatort (egy univerzalis femre) illetve a hatso dobot is. A lampa elaludt.Most voltam vele egy 140km-es uton, es most megint felgyulladt a lampa.
Szerintetek mit csinaljak:
- Vigyem vissza a kipufogo szerelohoz?
- Vegyem a szokasos szerelohoz?
- Vigyem Renault szakszervizbe, hatha hibakod alapjan tobbet tudnak mondani, hogy mi okozza?Elore is koszi a segitseget!

-
rob210
Topikgazda
A spuri az egy benzin adalék jól írtad, az tök más mint a xado.
A xado egy fémkerámia adalék ami egy kis súrlódású bazi szilárd felületbevonó anyag tulajdonképen.
A benzinadalék pedig a selymesebb járásért és fogyasztáscsökkentésért van kitalálva.Kérdésedre válaszolva igen a xado benzines és diesel autókhoz is gyárt termékeket nekem is benzinesben van.
-
rob210
Topikgazda
válasz
wertigo1984
#14113
üzenetére
Nincs mit.
Nekem nagyon sokat számított.
Én pl. amikor a vezérlés cserémen voltam, szólt a haver , hogy a szervómat lassan cserélni kell, mert már a végét járja.
Na mondom igen, toltam bele xadot, azóta is azt használom.
A következő szervíznél, mondta a haver, hogy kivel cseréltetted a szervót, mert nem nálam voltál vele.
Csak mosolyogtam és mivel szkeptikus az ilyesmivel, nem mondtam neki semmit.
De nekem már több ízben is bizonyított a xado. -
rob210
Topikgazda
válasz
wertigo1984
#14110
üzenetére
Tanácsot adni minek az.
A váltóba a váltóé kell.
A motorba a benzines.Nem kell ide nagy segítség

-
rob210
Topikgazda
Nem jól informálódtál.
Megnézette a kocsit vétel előtt, aztán szépen széthullott alatta.
Elég sok mindent kellett kicseréltetnie.
-szóval nem volt egy évszázad üzlete beleugrani a poloba, de ezt az átnézés után nem lehetett tudni.
Ezért mondom én azt, hogy az autóvásárlás a második legnagyobb lutri az életben.Példa rám az enyém mindenki lebeszélt az öreg szar széthulló francia megane-ról.
Hál istennek nem hallgattam rájuk.Ha jól emlékszem kb. fél évvel korábban vettem meg mint AMD a polot, de nekem 1/8 ad annyi hiba jött elő az övéhez képest és el ne kiabáljam csak kopó alkatrészt kellett még cserélnem, mint fékek, toronycsapágyak.
ez az össz hibalistám, ezért is szeretem a szar francia autómat
-
rob210
Topikgazda
válasz
wertigo1984
#14097
üzenetére
Én zuglóban a ripcanal veszem.
de sok helyen lehet kapni, a lényeg csak biztos forrásból vegyél olajat....A cseréről meg annyit, hogy én magamnak cserélem, mert nem egy nagy vasziszdasz

de bárhol lecserélik neked 2-3ezresért ha nem rablókhoz viszed. -
AMD Power
titán
válasz
wertigo1984
#14102
üzenetére
Polo Classic Confortline 185/65 gumikkal.
Én sem vagyok egy Hamilton , de most februárban mikor az a dög hideg volt (klíma párátlanításra használva) is 7.2 lett az átlagom. Pedig 80% az is város volt. És arról nem is beszélve ,hogy aránylag rövid távokra. Átlag 10-12km.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fele annyit ér az iPhone Air, mint amennyibe pár hete került
- Steam Deck
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Gaming notebook topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Elektromos autók - motorok
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Egyedi Cube Stereo Hybrid 160 E-Mountain Bike (Jó Állapotban)
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- Segway Ninebot KickScooter D18E
- Saeco Talea Giro Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Netatmo Presence okos kültéri kamera / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest



Gondolom egy híres Renault szerelő?
Utóbbit azértis mert világos zöld a verdám
Még jó hogy megkérdeztem itt, és segítséget adtok/adtatok

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

Hallottam itthon a kapu előtt egy kattanást, azóta a váltóm lötyög, mint az előző kulisszával...





mycso
