-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
Nekem is benne van mindig egyszer se volt gond egyedül a 8 kerbe ha megállok veszem le
de ott se mindig. Messziről látják hogy egy rönyó = nekik szart se ér.. hamarabb nyomják fel a 2 golfot mint a megane-omat ebbe biztos vagyok 
AMD: ezek nem szakemberek ez a baj, nem hiába csinálok én is mindent magam vagy a barátaimmal akik értenek hozzá..mert aki ért hozzá azt nem fizetik meg ...
(#13499) AMD Power: ezeket a motorokat elnézve akkor alólam ki fog rohadni a megane lassan már robogó motorokat teszünk az autóba...gratulálok a tervező mérnököknek...

-
AMD Power
titán
Szupertakarékos lehet - Renault Clio 0.9 teszt
Renault Clio 0.9 TCe Expression teszt -
vallas
őstag
HI!
mióta feltetettem a téli gumit jobbra húz a gép, most volt a 180 ezres szerviz, mondtam nézzék meg, állítsák be a futóművet, ha kell, beállították, de szerintem nem volt igazán elállítódva, de továbbra is húz, kb 25-30 méter alatt lemenne a kocsi az útról, ha elengedem a kormányt.
azt írták a futómű beállítás papírjára, hogy gumi gond, szerintetek ez mit takarhat?
nem látok rajta dudort, vagy szakadást, és tavaly is ez a gumi volt, és nem volt semmi gond, valamint, a nyári gumival sem volt ilyen gond...
ja és a szervizben 1,8 barra engedték le mind a 4 gumi nyomását, én meg csodálkoztam, miért furcsa a kormányzás.... clio2 1,5 dci
-
_NCT
addikt
Használ valaki bluetooth kihangosítót az autójában?
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Ez a jelölés : Mégane/Scénic II Pk4
Mit takar egész pontosan? Elsősorban a pk4-re gondolok.Köszi előre is!

-
hossszú
őstag
-
hossszú
őstag
Ma megcsináltam a 300000-es szervízt.
Az autó kapott új levegőszűrőt, pollenszűrőt, gázolajszűrőt, motorolajszűrőt, Eneos 10W-40-et plusz Xado Stage1 Maximum-ot a váltó pedig kapott 2 tubus gélt. Az olaj leeresztése előtt természetesen kapott 7 tasak Xado Vita-Flush-t.
Néhány nap múlva remélem nálam is fog működni az orosz csoda
bár a váltóm mintha máris könnyebben járna. -
mycso
Topikgazda
válasz
rob210
#13470
üzenetére
Igen, közben írták máshol is, hogy pucoljam le és járkáljak vele pár km-ert, vagy ez jutott nekem is eszembe, hogy nyitott géptetőnél megjáratni, hogy látok-e valamit.
Csak, már ugye sötét volt, amikor jött ez a probléma, így nem igazán akartam ott maszatolni, majd holnap lepucolom.
-
_NCT
addikt
válasz
FerNandor
#13469
üzenetére
Mivel akivel beszéltem 200km-re van a márkaszerviztől, így én sem tudok belelátni semmit. Igazából előbb rosszul írtam így alakulnak az árak:
Vezműszíj készlet: 39k
Okoskeró: 47
Laposszíj készlet (ez sztem hosszbordásszíj készlet lesz): 23.5k
zárdugók: 4kvízpumpa: 17k
2 hűtőfolyadék: 6k
Egyéb anyag: 3kDurván ezek az árak, nincs benne munkadíj. Az kb 30k.
-
rob210
Topikgazda
elég nehéz ezt a képek alapján megállapítani, de szerintem ne parázz, ez ahogy nézem szelepfedél tömítés lesz.
Az meg nem egy nagy dolog te is ki tudod cserélni csak torx fej kell hozzá, új tömítés egy kis olaj álló paszta, azt csókolom.
Nekem legalábbis kiszáradt a tömítés és akkor nézett így ki a motorterem.
Meg akkor fogyott az olajam, én is beszartam, aztán szépen nyitott motortér mellett meghuzattam kicsit és rendesen látszott ahogy kifújt.Azóta nincs bajom vele amióta rendesen össze lett rakva.
Ha esetleg nem rég volt szervízben az is lehet, hogy csak a szelepfedél csavarjait után kell húzni.

De persze egy pár csupaszabb motorkép nem ártana.

-
FerNandor
őstag
válasz
FerNandor
#13468
üzenetére
olyan szerintem meg a mesében sincs, hogy márkaszervíz (ott adták az ajánlatot, ugye?) olyan áron csinálja, amire a szerlö azt mondja, hogy "korrekt, én se tudnám nagyon olcsóbban".
nem akarok belelátni semmit, meg te tudod, de én gyanakodnék.
de az is lehet, hogy valamit én nem veszek észre. 
tudom, más motor stb csak összehasonlítás, de nekem nem volt 53 ezer Ft a dCi MII-höz, a vízpumpa, hosszbordásszíj, vezérmüszett, váltóolaj, hütöfolyadék, fékdolyadék munkadíjjal. de amit linkeltem ott 1.6 16V motorhoz hosszbordás nélkül, 40 ezerFt a vezérlés vízpumpával..
-
FerNandor
őstag
pl: [link] 40ezerFt
[link] itt van a többi, nem tudom, hogy neked melyik kell pontosan.
generátor szíj (hosszbordás, az kb 4-5 ezer Ft körül szokott lenni görgö nélkül (elég megolajozni azt mondják)) én utánanéznék azért, nem mindegy, hogy 120-30 (munkadíjjal) vagy 170
és akkor lehet, hogy még a Kovácsautó Szegeden olcsóbb kicsit.
-
_NCT
addikt
válasz
FerNandor
#13466
üzenetére
Beszerzési áron tudják nekem hozni az alkatrészeket, de ezek azt mondta ismerős, hogy jó árak. Okoskerék 60 ezer, ahogy néztem unix-on is, a legolcsóbb vezérműszett készlet vízpumpával 70k körül megy. Ez már 130 + mindjárt megnézem milyen szíj van még amit cserélnek (hűtőfolyadékot is cserélik AC pumpánál) + 20-as munkadíj biztos van. Ha jól emlékszem, a szerelő azt mondta, hogy a generátor szíjat is cserélik ilyenkor.
Update: laposszíj készlet (WTF
) + zárdugó is van még a listán. A szíj 24k. -
_NCT
addikt
Jött a telefon, a 170-es árajánlat azt mondják nagyon jó az okoskerékre + vezérlésre + vízpumpa + valami szíj csere. Ismerősöm azt mondta fogadjam el, teljesen jó ár, max 10-essel tudná olcsóbban, viszont a 10-es rámenne a benzinpénzre, mert tőlem ca. 100km-re van
Úgyhogy ennyit kiszurkolok még az ótóra és lesz egy 100%-os ótóm

-
mycso
Topikgazda
Srácok, kellene egy kis help, szerintem (nagy) baj van.
Ma volt egy Miskolc-BP-Miskolc utam, itthon, még elszaladtam a boltba és beindítás után kiírta a FC, hogy hiányolja az olajat.
Hagytam állni az autót és valóban, a nívó végén lévő gombóc alján volt csak olaj, amikor megnéztem.
Rátöltöttem fél litert, nem néztem olaj szintet, de valószínűleg, így éppen minimum, mert a FC 1 karikát ír a min. jelzés felett....És akkor amit találtam a motortérben: (nemrég volt izzítógyertya csere, meg EGR pucolás és akkor nem volt ezeken a helyeken egy gramm olaj sem)
Első körben az olajbetöltő tömítésére gondoltam, hiszen csupa olaj: [link]
És nyilván alatta is meg van állva az olaj, a motor elülső felén: [link] és [link]
Viszont, ami aggaszt, hogy mögötte végig tengely irányban is csupa olaj minden: [link] és [link]
Mi lehet, esetleg hengerfej tömítés, vagy mi????

-
RohamDroid
aktív tag
sziasztok koszi a sok sok segitseget. en is felek attol hogy magaval ranthat sokmindent vagy mar neki is allt ugyanis elegge olajos volt mind a ket cso rajta de fustolni nem fustolt egyatalan a verda es menni is ment. ekkor csak arra gondoltam hogy hatha valahol farsot sziv stb de minden bilincs jo volt rajta.
felek kicsit a diesel formatol de a benzinesek meg sokat essnek.es nekem.neha nagyon sok sulyt kene vinni a kocsival.
nehez kocsit venni. -
tresh
veterán
válasz
FerNandor
#13459
üzenetére
Pontosan a turbos problémát a lehető leghamarabb orvosolni kell..mielőtt még jobban megadja magát és visszadolgozik a rendszerbe több kárt téve.
szerk: az egy dolog hogy ismered az elő életét de én mindenképp vásárlás előtt megnézetném egy szakival mit mond milyen plusz költségek jönnek rá a vételárra..mert lehet olyan összeg lesz a javítási móka hogy nem éri meg foglalkozni az autóval..
-
FerNandor
őstag
válasz
RohamDroid
#13457
üzenetére
azért átnézetheted, hogy miért van a turbónak baja. ha tényleg csak a turbó rossz valamiért (csak az egyedül), akkor 80ezerFt körül kapsz attól a nagy turbófelújító cégtöl egy jó turbót, ha odaadod nekik a rosszat (hozzák-viszik), itt linkelték is már azt hiszem.
nem értek hozzá, csak nem tudom, hogy egyedül mitöl hal meg a turbó, lehet, hogy húzza majd magával a többi alkatrészt, nehogy úgy járj, mert négy porlasztó 170 körül van + magasnyomású sem olcsó + akkor ugye a turbó, hiába ismerös, hamar tud jönni a baj. felkapja az olajat, átalakul forma1-es motorrá, szétpörög a motor nemtom hányezres fordulaton, akkor nyekk.Mycso: gratula
nehéz munka az biztos 
-
mycso
Topikgazda
Ablakemelő probléma orvosolva. Nem kell új motort vennem.
Szétszedtem, hát a bovdenek össze-vissza, megszorulva....Tegnap belekezdtem, de rámsötétedett....kézzel tudtam huzigálni az ablakot, így éjszakára, bentről kitámasztottam. (telefontartó tapadókorongjával)
Ma reggel fel pestre (az M3-ason egy zöld suzukiféleség állt a leállóban, a tetején), hoztam a szerszámaim, aztán egy röpke másfél óra alatt, amíg páromat vártam, megcsináltam.
Természetesen vértizzadva...
Először fordítva raktam össze a motorhoz csatlakozó kereket, így a kapcsoló nyomására fordítva reagált--> ha valaki ablakemelőt szerel, erre figyeljen (ekkor már majdnem sírvafakadtam).
Aztán minden klappolt, működik, viszont az ablakemelő kapcsolómnak van valami baja, néha kihagy, de azt majd otthon. -
RohamDroid
aktív tag
koszi a valaszokat sracok. de sajnos mashogy alakul a budget kozben szoval marad a thalia amit felujjittatok. 450 ezer lenne az ara a kocsinak de hasznaltauton talaltam jobbakat is hasonlo arban de kisebb felszereltseggel. a gond csak az hogy ezt ismerostol vennem es ugy hogy nyaron amikor en hassnaltam akkor raktam bele 2800 kilometert. tehat mar tudom hogy konkretan annak a kocsinak mik a hibai stb a turbon kivul masbaja nincs befecskendezok es a magas nyomasu szivattyu is jo nem kerreg nem kopog autopalyan nagy szelben is a helyen maradt. De a turbo ugye "kuka" de hasznaltautorol veszek egyet kitudja azzal mit csinaltak, ennek meg szuletesetol ismerem az eloeletet.
-
Füge007
senior tag
válasz
RohamDroid
#13447
üzenetére
Azonnali turbófelújítás kell neki! Keresd meg őket, profik a témában! Sajnos nem lesz olcsó mulatság, de ha tönkremegy a motorod, az sokkal többe fog fájni, ráadásul így a verda eladhatatlan!
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04
#13446
üzenetére
javítanám magam:
Miután eltűnt a hiba, és kipróbáltam mivan ha kikapcsolom az esp/asr-t, nem villant fel a service lámpa.
Csak az asr/esp ikon, és a kijelzőn hogy "asr off".Valamint azt kifelejtettem hogy az abs ábrája se világít már...
Nem értem mi lehetett a baj. Nemrég voltam téli átvizsgáláson, azt mondták a fékek jók, nem kell betétet sem még cserélni.
Bár a hátsóknak van egy kis válla már, de az még nem olyan vészes.Felvillant az abs, meg az asr/esp is + service. Miért pont ezek? És vajon mitől?

-
tresh
veterán
válasz
RohamDroid
#13447
üzenetére
ha nincs szétkopva csak a csapágy akkor fel lehet újítani bár azért ezek szerint nem bántak vele valami jól főleg ha olajos a turbo részen már nem jó jel ...lehet hogy komolyabb gond van ott mint csak egy szimpla turbó felújítás... a dcikről meg annyit szerintem mindegy melyiket veszed pár én is a 100 pacisat venném..az előélet a lényeg a többi részletkérdés..
-
RohamDroid
aktív tag
Sziasztok tisztelt Renaultosok !
Lenne egy nagy dilemmám. A nyáron hozzájutottam egy 2004-es 65lovas 1.5 dci thaliához és nagyon megszerettem a motort is és a kocsit is. (régen volt a családban tehát nem első találkozás volt a kocsival.. már akkor beleszerettem). A lényeg hogy nagyon olcsón hozzá tudnék jutni egy modellhez de füttyög benne a turbó terhelés alatt leszedtem róla a csöveket és mozog benne picit a tengely és olajosak a csövek mint a rettenet.
Mit mondtok? mennyi lehet a javítási költség.A másik vagy a thalia vagy nagyobb fába vágom a fejszém és egy Scenic II Privilege-t vásárlok ami igazából jobban bejönne minden szempontból. Amit kinéztem abban egy 100 lovas 1.5 dci van.
Mondanátok pár személyes inkább negatív tapasztalatot a modellekkel kapcsolatban ? Pl egy vezérlés szett csere mennyit kóstál általában ? Fékek , lengés csillapítók , elektronika mennyit bír ?
előre is köszönöm

-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Ma reggel fél 7 fele egy 25 km szakasz felénél kaptam egy service lámpát és felvillant mellette az ABS és az ESP ábrája.
A monitoron meg "ASR/ESP system fault" vagy ESP/ASR nem tudom már melyik volt előbbA táv végéig nem tűnt el. Mikor elindultam vissza, beindításkor ott volt. Leállítottam, majd ismét gyújtás, nem tűnt el.
Kikapcsoltam mechanikusan az esp-t, majd vissza be és eltűnt a hiba.
Azután megint leállítottam a motort, vissza be, nem volt hiba.
Gondoltam kipróbálom, mi van, ha kikapcsolom az esp-t. Nem történt semmi, csak aminek kell történnie: Felvillant a service lámpa, és mellette az ikonja, meg üzenetben is értesített, ugyan azzal a hibaüzenettel ami volt.
Vissza kapcsoltam és eltűnt ahogy kell.Szerintetek menet közben miért jelentkezett ez a probléma?
Azóta megtettem kb. 75 km-t, 3 részletben. Nem volt semmi probléma.
Érdemes lenne kivizsgáltatni, hogy mi történhetett?
Esetleg fals riasztás?Köszi előre is a segítséget!

-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
-
_NCT
addikt
válasz
FerNandor
#13415
üzenetére
Van-van, már 20%-a az enyém, vagyis ennyi volt a foglaló
Jelenleg még várom, hogy a banki dolgokat elintézze a volt tulaj, megkapja a törzskönyvet stb. + pár apróságot megcsinálnak rajta, ami állapotfelmérésen kiderült.Vezérlés cserét is csinálnom kell rajta, eddig kaptam egy 170k-s ajánlatot a szervíztől, okoskerékkel, vízpumpával vezérléscserével együtt.

Jövőhét vége felé lesz sztem nálam az autó.
-
FRENK1988
veterán
lehet csapat az új géppel

-
tresh
veterán
válasz
AMD Power
#13414
üzenetére
A motor lelke inkább a lelkiismeretes gazdiról szól...tőlem aki annó megvette a 306-omat (20éves) azt mondta nem hiszi el hogy ebbe az autóba 200e km van és így jár a motorja, pedig csak azt az alapvető törődést kapta meg amit mindenki megtehetne olaj+szűrő mindig cserélve 10k max 15k km után. Nem tudom lehet én látom rosszul de nekem meg ér annyit hogy egy évbe max 2-3x ráköltsek egy 10k összeget..mert tudom hogy meghálálja a gép

-
FerNandor
őstag
@MMA
van autó? mi a helyzet?
-
rob210
Topikgazda
A csereperiódus nálam akkor jön el amiko hallható a motor hangján, illetve fekete trutyis az olaj.
De minden tavasszal és ősszel csere van!
Lehet, hogy ez sűrű csere, de a motor meghálálja.
A sok rövid távtól elsavasodik az olaj és megváltozik a viszkozitása.
Nem hagynám a kocsimban a legszuperebb olajat se 15.000km nél tovább, bár én addig se.
Jah és még valami ezt a rövid hosszú olajat felejtsd el.
Van olyan ami jobban ken hidegindításnál, ezt nevezed te rövid távú olajnak.
De ezt senki nem fogja érteni miről beszélsz
-
AMD Power
titán
válasz
FRENK1988
#13408
üzenetére
Három hengerrel hajt a három új Dacia
Hármas próba: Dacia Logan, Sandero, Sandero StepwayBármelyiket örömmel elfogadnám.

-
lorcsi
veterán
-
AMD Power
titán
Az előírt 30ezer
Valaki ezeket még elhiszi?

Brillírozott a sokaság, elhasalt a Dacia Lodgy a törésteszten

-
lajo
senior tag
válasz
rob210
#13402
üzenetére
Köszönöm a válaszokat!
16ezer ment bele a csere óta. Az előírt 30ezer, de most megy műszakira meg amúgy is lecseréltem volna, mert lesz pár dolog vele.
Frenk: Nem rövidtávon szoktam meghajtani, az olaj jellegével kapcsolatban kérdeztem, hogy ha rövidtávra való olaj van benne, az mit szól az autópályához mondjuk.
-
giigz
veterán
Na itt volt a szerelő, nem ez a holtponti cucc a ludas, hanem valami más kis apró dolog, de azt sem tudom mi az, már amikor mondta, akkor sem jegyeztem meg... Új aksi is kell bele, és ezzel készen is van. Holnap délelőtt ezt megcsinálja, féket, alapjáratot, kormány jobbra húzást megnézi, megcsinálja, délután 4-5 fele birtokba vehetem az autót.

Egy fordulatszámmérős óra és egy dísztárcsa kell, és kész.

Új hozzászólás Aktív témák
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Elektromos autók - motorok
- Cudy routerek
- Jövedelem
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- iPhone topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen egeret válasszak?
- Beköltözik a platformköltözés az iOS-be és az Androidba
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...
- HP ProDesk 600 G4 i5-8100 8GB 256GB 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 32GB DDR4 500GB SSD RTX 4060 Ti 8GB Zalman Z1 PLUS Cooler Master 700W
- iKing - Apple iPhone 15 Pro Natural Titanium ProMotion 120 Hz, A17 Pro, USB-C 128 GB
- HIBÁTLAN iPhone 16 Pro Max 256GB White Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, 92% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
de ott se mindig. Messziről látják hogy egy rönyó = nekik szart se ér.. hamarabb nyomják fel a 2 golfot mint a megane-omat ebbe biztos vagyok 












