-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reaper04
aktív tag
válasz
SocketA
#15083
üzenetére
én így szoktam:
Hozza a postás, ennyi meg ennyi, mondom okés nincs itt a pénz, hozom pillanat felmegyek érte, addig elvehetem?
Mondja persze, odaadja, gyors befutok kibontom, minden oké adom a pénzt.Viszont: ha nem az van bent, bukta, mert megbontottad azt vissza már nem adhatod a postásnak, max ha nagyon gyorsan vissza nem csomagolod ugyan olyanra amilyen volt.

Ha kiszólsz hogy nem is az van bent, akkor akár Te is kivehetted/kicserélhetted... á ez bonyolult....Vezérlésről: Mit értesz az alatt hogy nem írja a nevet? Felül válaszd ki a márkát (contitech) és ott vannak leírva.
A legolcsóbb az 30 valamennyi pumpa nélkül.giigz, FerNandor: Mindenkinek ez van kiégve?
Ha kiég.. akkor mitől? Az világítana a leg többet? Inkább arra vezetném vissza hogy sok az aki biztonságban érzi magát ön nélkül és zavarja a csipogás, ezért kikapcsoltatja.
Mondjuk engem sem zavar hogy nem világít meg csipog, de amúgy se tenné mert öv nélkül valahogy nem is tudok elindulni, kényelmetlennek érzem anélkül a vezetést. Az zavar hogy valami van vele, szeretem a bocit, és szeretném ha minden működne benne
mycso: Valahogy így gondoltam én is... kiindulva abból, ha nyitva marad az egyik ajtó, vagy a csomagtartó ajtaja. Ugyan ez van akkor is.
-
_NCT
addikt
válasz
SocketA
#15094
üzenetére
Ez van, márkaszerviz...Az alkatrészeken behozzák a munkadíj nagyságát. Ezért írtam, h annyira azért nem kell engem megkövezni, mert 10-el többért csináltattam nem Zolinál. Eddig azért normálisan dolgoztak, nem kellett egyszer sem visszavinnem az autót, mint az ő esetében Zolinál. Egyik kutya, másik eb. De hál' istennek találtam jó maszek szerelőt, ő is márkaszervizben dolgozik, de ugye mindenkinek kell a mellékes
Még szerencse a h munkahelyemen normális emberek vannak, akik segítenek nekem.Amúgy azt ne felejtsd el, hogy tudnod kell a váltód kódját és számát is, anélkül felesleges addig keresgélned, hiába találsz olcsón, ha az nem is a te autódhoz való. Sok helyen ki sem írják.... Amúgy amit linkeltél az a kuplung szett, ebben nincs benne a kinyomó, ami akár még ugyanennyi lehet, az már 60, 20 alatt szerintem nem cserélik ki neked ezeket, az 80 és akkor még egy váltóolaj csere erősen ajánlott + ha nem bowdenes a kuplungod akkor kuplungmunkahenger, ha szar az 20.... Jah és egyéb költségek, mint fékfolyadék a légtelenítés miatt, szimeringek stb...
-
(#15085) ESP Sztem azert megerzed, amikor a kezedbe adjak, hogy az van-e kb benne, amit varsz, vagy egy tegla
Vagy ha mas nem: Kifizeted, kibontod, ha valami nem jo, akkor a futarral egyutt irtok egy jegyzokonyvet.(#15088) MMA87 En akkoris nagyon sokallok 40eFt-ot. Az egy teljes nap oradija. Elhiszem, hogy nehez leszerelni a valtot, de egy napot kicsit tulzasnak erzek. De ugylatom, biker is ezt irja. Mondjuk ott meg a 90eFt-ot szettet sokallaom, van az olcsobban is.
-
tresh
veterán
válasz
rob210
#15071
üzenetére
Hát én megnéztem a HA piacot és jelen helyzetbe azt mondom csináld meg tudom hogy sok de utána még mindig van egy hibátlan autód mintsem leadni ezt +100k és lehet rosszabba ülsz át amire tuti költeni kell..
Ja jut eszembe tegnap meg halt az autóm ....röviden meló után kocsiba be járatom leolvassza szépen a havat(letakarítottam közbe),minden oké Budaörsről át óbuda majd bnőmék környékén 100m elszállta világítás mondom ő was ist das ?!
nyomtam egy gyors imát hogy náluk a parkolóig bírja ki..és aranyos volt a rönci odáig elcsorogtam
Majd gyorsan motorház felpattint és biztosíték ell. +relé minden rendben. Akkor nem marad más aksi megadta magát na jó mondom teszteljük asszony elcsorgott a kis diesel c3-al majd bika és lás csodát az autó 5 perc töltés után pöc röf indult...na akkor go a madaras teszkó és vettem egy aksit. ugye nálunk az aksi csere pár műanyag leszedése után könnyen megoldható
Áttettem és lás csodát úgy indult mint még soha. Az egészben az volt a legjobb hogy kb -1;-2 szakadó hó és nagykabátba meg kesztyűbe nem lehet szerelni..szal jó nap volt a tegnap ma reggel rá mértem azért mennyit tölt a generátor alapjáratnál 12,5 körül volt kicsi gáz fröccsre 14-14,5 körül..de ugye ha kapta terhelés annyira már nem volt meggyőző majd azért megnézem a szíjat hogy nem el lazult meg illetve szerintem a kefe lehet kezd elkopni még is csak 15 éves lesz lassan a gép 
-
FerNandor
őstag
válasz
Reaper04
#15077
üzenetére
igen ez egy rejtély, amire nem sikerült rájönnünk.
az elözö tulajnál is így volt már, ö sem tudja. diaggal ránéztünk és nem engedi visszakapcsolni, rámentünk, hogy "be" kiléptünk, majd vissza és a "be" helyett megint az volt, hogy "ki". lehet, hogy valahol valami el van szakadva vagy nem tudom. idegesített engem is, hogy nem világít/csipog, de nem tudtunk nagyon mit csinálni vele. kábeleket stb nem néztük, nem akartunk annyira belemélyedni, annyira nem fontos, hogy több órákat dolgozzunk vele. többeket kérdeztem, de senki nem mondott semmit. -
_NCT
addikt
válasz
SocketA
#15083
üzenetére
Azért egy váltót kiszerelni nem 2 perc. 100-asból a kuplungot meg vezérlést együtt felejtsd el munkadíjjal együtt, hacsak nem ingyen dolgoznak Neked

Josi: váltóolaj jah az eléggé átbaszás volt, de ez van. A volt alkatrészekkel nem foglalkoztam, megkérdezték, h elhozom-e vagy sem, először azt mondtam h elhozom, de mi a francnak? Otthagytam nekik, leadják a vasba... Kifizettem, boldog vagyok, nem foglalkozok vele
Megcsinálni úgy sem fogom, nincs nekem most erre időm. -
MMA87: 40 rugo a valtoszereles?!?! Jezusom, en remelem, hogy egy 20asbol meguszom a szerelest. Amugy nem lehet, hogy azert lett finomabb a valto, mert valamit allitottak rajta?
En most ugy vagyok vele, hogy ha egy 100asbol kijon a vezerles, meg kuplung, akkor megcsinaltatom. Ha nem, akkor Hetfon kerek arat a vezerlesre, azt most megcsinaltatom, mert nagyon a fulembe tettetek a taplot Ti is (meg mas forumokat is olvasgattam), mert kilatasba van egy kulfoldi sieles, aztan nem akarok onnan traileren hazajonni... :S(#15075) Reaper04: utanvetnel azert meg tudom nezni, hogy mi van benne, mielott kifizetem, de ertem mit mondasz. A fekcentrumnal kar, hogy nem irja a nevet. Arra lennek kivancsi, hogy ez a 20eFt-os szett milyen lehet... Durva lenne 30bol vezerlest csereltetni!

-
Reaper04
aktív tag
-
Reaper04
aktív tag
válasz
FerNandor
#15070
üzenetére
mégis...

Srácok! Megane II-ben kellene lenni valami visszajelző lámpának, ha nincs bekapcsolva a biztonsági öv?
Nekem nincs ilyen lámpám, most jutott eszembe, ahogy FerNandor második videóját néztem.Neked sincs.
Kikapcsolatattad? Vagy így vetted Te is?
Valahogyan (diag) vissza lehet vajon kapcsolni? -
Reaper04
aktív tag
válasz
SocketA
#15065
üzenetére
racing bazáron én is nézegettem már. Hát nem tudom... rejthet azért kellemetlenségeket.
Még ha utánvéttel is rendeled meg, akkor is kaphatsz téglát.Valahogy jobban bízom a kereskedésekben.
Bár nem bizonyítható hogy a bazáron nem kereskedés hirdet... tiszta profittal
számla/áfa nélkül. Talán még így is megéri ...Ha mondjuk itt a közelben lenne egy hasonló árért, tuti biztos elmennék megnézni. Ha megfelelő, akkor hozom. (ha tényleg új)
+ A fékmesteren válaszd ki felül hogy milyen márkát szeretnél. Continentaból 30 tól jönnek ki pumpa nélkül.

-
_NCT
addikt
válasz
SocketA
#15068
üzenetére
50km-t levezettem, szóval akár most is írhatom. Nagyon hamar fog a kuplung, sokkal lentebb fog, mint eddig. Kb így néz ki most:
kinyomva--<fogási pont>-----------felengedve
Váltó is sokkal finomabban jár, 1-es 3-ast mostmár szinte szippantja, illetve az 5.-et is simábban veszi. Egy szónak is száz a vége, kb 1000x jobban szeretem most vezetni mint eddig. Beállásnál sem fulladok le, minden jobb
Nem bántam meg.Ablakmosó szivattyú: a hátsó ablakra amíg eljut a víz, kell egy 3-4 másodperc, gondolom ez annak köszönhető, hogy a szivattyú vált egyet, mert először előre kezdené el tolni, illetve mivel a cső vége magasabban van mint a szivattyú szintje, valamilyen szinten visszafolyik a folyadék egy picit. Bár a hátsó ablaktörlőm maszatol, szóval cserélem, de az már filléres dolog.
Ha már eddig is beszámoltam mindenről:
kuplungcseréből a váltó le és felszerelés volt a legdrágább, ami 40 rugó. 80 volt a kuplungszett + kinyomó + alsó kuplungmunkahenger. Ezeket kb 7ezerért cserélték ki a váltón kívül.
Ablakmosó szivattyú meg munkadíjjal volt 11.000 + 17e váltóolaj. Szóval egy szerényebb fizetést otthagytam.
Közben 80km-re tőlem találtam egy Renault szervizest, legközelebb oda viszem, ócóbb lesz. Bár az nem mostanában lesz, nem fogom szervizbe vinni, jó lesz minden és nem lesz baja

-
rob210
Topikgazda
Az alkatrész nem sok azt én is megkapnám 13.000.- ért.
A szerelés ami rohadt sok, mert ahogy mondtad is ki kell venni a komplett futóművet.
Fékcső csere, fékfolyadékcsere, szilentek csere torziós rúd csere.
Szóval komplett felújítás, olyan lesz mint ha gyárból jönne ki és 3 év garit válalnak mindenre amit megbontanak.
Tehát korrekt a dolog, csak a szerelés drága és nem is egy napos munka
Szóval van szopi, rendesen.
Azon gondolkozom, lehet jobban járnék ha beszámíttatnám így ahogy van mert akkor ha nem dobom rá a 100.000.- at akkor ugyan ott vagyok a 250.000.-es eladási árnál.Sajnos nem vagyok olyan genya, hogy így eladjam a kocsit 250.000.-
Szóval erősen fontolgatom a dolgot.

-
FerNandor
őstag
brutál körülmények között jöttünk haza, szinte végig zuhogott a hó, de valami brutál módon. nem nagyon lehetett látni mást, csak ahogy a millió hópihék jönnek az ablak felé, mint a régi csillagos windows kijelzövédö csak 1000x durvább. ausztriába kb átérve 80kmh utána 60kmh sokáig, aztán utána kb stabil 80-110között..
-
rob210
Topikgazda
Nem rossz?

Te nézted a fekete festést a küszöbön, na az nem gyári.
Élek a gyanúperrel, hogy az nem kilakatolva lett, hanem lefestve.Nem 158.000.-van benne az biztos.
Meg a kép mindig szebb mit a valóság.De persze az is lehet, hogy egy isteni vétel, meg kell nézni.
Én is sok kocsit néztem meg mire ezt megvettük.
-
Szuper!

Akkor mostmar sokkal hamarabb fog a kuplung? Majd par kilometer mulva irj mar legy' szives beszamolot, hogy mennyivel masabb igy a kuplung! Valtonal van valami valtozas? Finomabban jar, kevesbe akad?
Ha nem vagyok indiszkret, akkor mennyibe kerult osszesen a kuplung csere?Ablakmoso megtartja a vizet?
-
válasz
Reaper04
#15059
üzenetére
Nekem Megane II kupe van, 1.4es benzines motorral (K4j730).
Ez alapjan a kovetkezo vezermuszijakat es vizpumpakat talaltam. Arban csokkeno sorrend:Bardi 33.900.- + 9999.- = 43.899.- Ft
Fridcar 30.150.- + 7970.- = 38.120.- Ft
Racing-bazar Vezermu 17900.- Ft
www.fekmester.hu Vezermu 15.617.- Ft + vizpumpa 2.872.- Ft = 18.489.- Ft !!!
Racing-bazar Vezermu 15.350.- Ft
Amit Te mondtal, a Kovacs -nal ott nekem a legjobb ajanlat: Vízpumpa + fogasszíj készlet 36.427.- Ft
Szoval latszik, hogy az atlagos webshopokban kb. 40eFt korul van vezerles+vizpumpa.
A kerdes az, hogy ezek a racing-bazaros hirdetesek mennyire megbizhatoak (lehet felhivom majd Oket), illetve hogy a fekmester.hu -s tenyleg valos-e, ha igen, akkor meg milyen marka/minoseg?! Mert nagyon orulnek, ha 20eFt-ert meg lehetne uszni. Szerintetek? Van valakinek infoja errol a cegrol?,
-
_NCT
addikt
No kinyomó + szett cserélve, ég és föld... Mintha új autóban ülnék. Kuplungot alig engedem fel már fog, jól adagolható, tökéletes minden. Megérte a cserét, még ha drága is volt

-
Laraxior
titán
Kéne egy kis segítség srácok. Ehhez:

A felső része a dolognak az a rádió takarója. Benyomod, felhúzódik, visszahúzom, megnyomom kicsit akkor kattan és kész. Namármost ez istennek nem akar nekem bekattanni, így nem tudom lecsukni. Hogy lehet ezt a szart szétszedni, hogy meg tudjam nézni, hogy mi a gondja?

A másik meg az alatta levő klímakijelző. Elvileg fehér háttérvilágítása van, de eléggé halványodik szegény, van amikor el is alszik, de ha kicsit megkocogtatom a jobb oldalát a kijelzőnek akkor erőre kap és világít szépen. Először aszittem, hogy kezd elfáradni, de akkor gondolom érintkezési hiba lesz?

Olvastam arról, hogy egy idő után megadja magát és baszik világítani, gondolom kiég és annyi.Meg nagyon hálás lennék, ha rákeresne valaki hogy az ablakemelőnél hogy tudok ledet cserélni, mert kettő nem világít

Ennyi a gondom egyelőre
Köszönöm előre is a segítséget. 
Ja meg mégegy apróság. Kiégett a helyzetjelzőm. Tehetek e helyére ledest? Bár azt sosem használom, de gondolom nincsen nagy árkülönbség a sima és a ledes között. Egyféle foglalatosak ezek, tehát ha a boltban ledes helyzetjelzőt kérek akkor egyfélét fognak adni, vagy kérdezősködnek?

-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04
#15057
üzenetére
hohohóó várjál.
Most nézem neked 1.4 es kombid van
Az meg K4J motor. Oda teljesen más kellhet mint nekem.
Itt nézelődj, ha tényleg ilyened van:
RENAULT » MEGANE » MEGANE II Kombi (KM0/1_) 2003/08 » B 1.4 -
eTrade
tag
RENAULT MEGANE Classic 1.6 RT Szerintetek?

-
Reaper04
aktív tag
válasz
SocketA
#15052
üzenetére
itt van. Nekem ilyen hosszbordás szíj feszítő görgő kell a bociba:
linkVezérműszíjból Continentalt veszek (contitech). +hozzá a görgők (ruville) benne a szettben és persze a pumpa is (ruville márka + tömítőkkel együtt). Összesen 39.756 Ft.
Ugyan ítt , tőlük.Már rendeltem Tőlük. Megbízhatóak és egész jó áron adják a cuccokat.
Viszont alaposan válogasd meg mit veszel, mert nem mindegy. Ha most nem hívom fel őket és kérdezem meg hogy biztos akkor mást rendelek és rosszat elméletileg.
Ezen az oldalon hibáztam: Katt ideTe melyiket választanád? (Megane II, 1.6 16v, 83kw, 2003, K4M760)

szerk: Amit linkeltél oldalon azt is nézd hogy klímás vagy nem klímás.
A leg első ezen az oldalon ami neked is jó a klíma miatt az ez:
" SKF SKF VKM36055 21 801 Ft "Ennél olcsóbb amit én linkeltem Ruville márkából. Az 18,5
(ráadásul a vezérműszíj szettben is a görgők ruville-ek, úgy hogy mehet hosszbordáshoz is) -
tresh
veterán
-
rob210
Topikgazda
Na srácok, nem fogom eladni a gépet 50-100.000.- közé tették a hátsó futómű felújítását.
Ha ennyit rádobok tökéletes a kocsi eladásnál, meg nem hozza vissza az árát.
Szarok a klímára, nem cserélek.
Borsos ár egy fix hátsó futóműre.
De hát minden típusnál van ami drága, és ha azt veszem, hogy az egész hátulja ki van cserélve ennyiből, akkor végül is megéri. -
Reaper04
aktív tag
válasz
SocketA
#15049
üzenetére
én nem vezérműszíjról írogattam, hanem a hosszbordásról (ékszíj).

A vezérműszíjat már kiválasztottam, az stimmel.A hosszbordásnál vagyok zizibe.
Nekem pl. 4 része van azt írtam le az előző hsz-omba. De a szettben az eladó szerint csak a feszítő görgő van bent és a szíj.
Amit te írtál 33-ra az valami "szíjtárcsa vezetőgörgő" az más mint a sima feszítő görgő... meg más a főtengely tárcsája is
És csodálkozik az ember ha belekavarodik

SZERK:
Amit linkeltél képet azon is ott van hogy 3 dolgot hajt meg a hosszbordás.
Kettő nagyobbat oldalt (balra a főtengelyé, jobbra a szíjtárcsa vezetőgörgő)
+egy kisebb középen az a feszítő görgő
+ a jobb oldali nagyobb felett a generátoréEzeket hajtja meg a hosszbordás.
-
válasz
Reaper04
#15047
üzenetére
Itt egy a kep a Renault K4M motorrol
En most gyujtogetem az adatokat, hogy mi hol mennyi.
En eddig ugy vettem eszre, hogy a vezermuszij szett tartalma:
1 db vezermuszij
2 db gorgoes ennyi. En nem latok tarcsat sehol. Max valahol meg adjak a vizpumpat, de ez fel van tuntetve.
Majd ertekezzunk mar (akar itt, akar privatban), hogy Te mit cserelsz, es hogy honnan veszed az alkatreszt.
Eleg eroteljesen elgondolkoztam, hogy nem varom meg, amit "letelik" a 20eKm...Boshnal amugy 33eFt-ert van akcios vezermuszij csere, de ez csak a szijakat tartalamazza. Nem tudom, annak mennyire lenne ertelme. ("Utángyártott jó minőségű alkatrészből Vezérműszíj, segédszíj csere munkadíjjal (csak szíjak).")
(#15048) Reaper04 válasza Reaper04 (#15047):
Hosszbordasszijnal szerintem 3 resz van:
A szij, ez par ezer Forint
A gorgo, ami 4-5eFt
A feszitogorgo, ami 33eFt (Bardinal, SKF marka)Ha van kep, akkor konnyu megallapitani melyikrol van szo.
-
Reaper04
aktív tag
válasz
SocketA
#15037
üzenetére
jaja a kettő ugyan az (hosszbordás = ékszíj)
Én úgy gondoltam hogy cserélek egy feszítő görgőt és egy szíjat is.... viszont
Egyet nem értek... Maga a szett ahogy MMA87 is írta 20+ körül van.
Ha külön veszed a szíj az contiból 2300 Ft, a feszítő meg 10+e Ft. Mi akkor a maradék?Nálam 4 féle tárcsa van:
1;főtengely 2; szíjtárcsa 3; generátor tárcsa 4; feszítő görgő.Néztem a hosszbordásszíjhoz valamilyen vezető tárcsát az 45+ Ft-ba kerül ... szerintem ez sincs akkor bent a szettben.
szerk: Megtaláltam mi a hiányzó láncszem: a főtengely ékszíjtárcsája. Az 8-10e Ft körül van.
(így ki jön a 20+ os szett ár) -
Otthon megnezem, de en ugy emlekszem, hogy csak par ezret fizettem "ekszij csere" neven, ezert kotve hiszem, hogy ebben feszitok, gorogok benne lettek volna. Majd megkerdezem. De ez kevesbe aggaszt, a kocsi jol megy. Ha megis elszakadna, ez nem okoz annyira nem gondot... elvileg.
Azonban most hogy egyre tobbet olvasok a vezermuszijrol, ennyi jobban aggaszt, hogy van egy lassan 10 eves kocsim, amiben most lesz meg a 100.000.- Km (legalabbis az ora szerint), es fogalmam nincs, hogy mikor volt rajta cserelve vezermu... vagy volt-e mar?! Mert az eloiras asszem 120eKm, viszont 5-6 ev.
Es ha tegyuk fel tenyleg csak 100eKm van a kocsiban, akkor lehet meg nem csereltek a km miatt?!A szerelo azt mondta, hogy 20eKm-t meg lehet vele menni. De mi van, ha teved? Gondolom akkor nem csinalja meg ingyen a kocsit

MMA87: ha 23 + 36 volt a ket keszlet, meg hozza meg az okoskerek, akkor megis miert fizettel Te 170ezret?!?!
-
-
válasz
Manitou
#15039
üzenetére
Ez erdekes... Akkor valaki legyen olyan kedves, es mondja mar el, hany szij van a Meganeban, es az miket hajt.
Ugyanis amikor en megvettem a kocsit, valami csikorgott benne folyamatosan. Akkor a szerelo par ezer Forintert ekszijat cserelt benne, es azota semmi hangja. Akkor nekem a hosszbordasszijat cserelte volna ki?! Mert 2-3eFt-ert (ha jol emlekszem ennyi volt) akkor az nagyon-nagyon jo ar lenne erte. Mivel neten keszletben 50-60eFt-at latok. Viszont akkor felmerul a kerdes, hogy csak szijat cserelt, vagy mast is vele?!...MMA87: Igen, en ezt ertem, de erre irtam, hogy ennyi erovel mindent le lehetne csereltetni. En a vezermuszijat nem azert akarom lecserelni, hogy nekem uj legyen, vagy gyorsabb legyen a kocsi. Egyszeruen felek attol, hogy karosodik a motor, ha elszakad.
Viszont a tobbi szijnal (akarmennyi is legyen
) nem all fent ez a veszely, ha igaz, amit a neten irnak... -
válasz
Reaper04
#15036
üzenetére
A K9K az az 1.5dCi, de nem hinnem, hogy abbol lenne klima nelkuli... baaar, talan az uj modellekbol vannak fapadosak, lehet, hogy ott megiscsak van.
Te amugy cserelteted a hosszabordasat is mindennel egyutt?! Vagy a szerelore bizod?
Szerk.: Amugy a vezermuszij es a hosszbordasszij nem olyan mint az ekszij, hogy "csikorog", hogyha kezd elkopni?!
-
Reaper04
aktív tag
válasz
SocketA
#15035
üzenetére
ezt mondjuk én is furcsálltam, de amikor motorkód alapján keresem az alkatrészeket (pl. hosszbordásszíj) akkor két féle van:
Klíma nélküli és klímás.De pl. a szervizkönyvében is így írják:
Segédberendezések ékszíja...
"K9K MOTOR FESZÍTŐGÖRGŐ ÉS LÉGKONDICIONÁLÁS NÉLKÜL"
"K9K MOTOR LÉGKONDICIONÁLÓ NÉLKÜL"
"MOTOROK K4J, K4M és K9K LÉGKONDICIONÁLÓ BERENDEZÉSSEL"Akkor a K9K nál pl. vannak klíma nélküliek?
-
MMA87 es Reaper04: En amit csereltetek: vezermuszij, feszitok, gorgok es vizpumpa. A hosszbordasszij - ahogy olvastam - "csak" segedberendezeseket mukodtet, tehat ha ez elszakad, akkor a motor nem karosodik, vagyis a javitas nem szazezrekbe fog kerulni.
De Csutortokon beszelek majd a szerelovel, ha vezerles es kuplung csere beleferne 100eFt-ba, lehet meg is csinaltatnam hamarosan...Reaper04: szerintem mindegyik boci klimas es szervos, nem?! Amugy koszi a tanacsokat, de mivel ez a rozsda javitas elvileg nem lesz nagy tetel, igy sztem profira bizom, az a tuti. De remelem hamarosan en is jobban merem/tudom majd piszkalgatni a kocsit. Nekem is igy nagy elorelepes volt, hogy Vasarnap szetszedtem a kozepkonzolt meg a kormanyt. Vasarnap ujabb szereles kovetkezik: kozepen mar nem zorog a kocsi, meg jobb oldalt van valami, szerintem a visszapillanto takaro haromszog recseg.
Meg be akarom allitana a motorhaztetot, mert picit ferde...(#15029) MMA87: Nekem 3.5eFordulat/perc felett kel eletre. Neha szoktam vele picit jatszani, mert at szoktunk jarni Romaniaba, es ott jobb ut van 110km/h-s sebesseghatar. Nem tudom, hogy az uj hatso kipufogo miatt-e, de nagyon jo hangja is van, es nagyon jol megy. Azt nagyon szoktam elvezni!
Ha meg alacsony sebessegrol van szo, - ahogy mar tobbszor irtam - az akadozo egyes miatt (amirol kiderult, hogy vegulis nem is mindig akadozik
) sokszor kettesbol indulok el (persze ilyenkor meg gurul a kocsi) egy-egy kanyarbol, ilyenkor ezernel meg nem sokat huz a kocsi, majd olyan 1400-tol jon egy is ero. -
-cobra-
aktív tag
Nekem szintén 1.4 8v, csak városban használom munkába járásba, ami 3km. Ennyi idő alatt egyrészt be se melegszik a motor (főleg ilyen időben), másrészt ha rosszul jön ki akkor ezen táv alatt 4 lámpát kapok. Nekem így 9 liter körül alakul a fogyasztásom. Utoljára ősszel mértem országúti fogyasztást, akkor 6 literre jött ki. Megmondom őszintén én kicsit kevesebbre számítottam (főleg városban), viszont kárpótol, hogy olcsó volt az autó, így az értékvesztése se lesz jelentős, és hogy eddig nem sokat kellett rákölteni.
-
tresh
veterán
válasz
Reaper04
#15031
üzenetére
Első körben a feszítőket is meg kéne nézni ha már cseréled..azt hogy pontosan melyik szíj a megfelelő bármelyik autóalkatrész oldalon bárdi,láng,zsu,unix stb meg tudod motor kód alapján nézni így nem veszel rosszat..vagy besétálsz és meg mondod hogy ez az évjárat ez a motor kód és ott tudni fogják mi kell hozzá..bár ha bizonytalan vagy a cserélendő alkatrészek kapcsán akkor irány egy szerelő aki átnézi neked és meg mondja melyik egységek szűkségesek a cseréhez..
-
Reaper04
aktív tag
Ebben a hosszbordásszíjas dologban segítene nekem valaki?
Vezérléssel együtt csak a h.b.szíjat, vagy ennél is görgőket is kellene cserélni? -
tresh
veterán
Audiról beszéltünk...
ráadásul 98-01 között tdi-ről...akkor nem értem a felvetésed hogy jön ide a vw-en ráadásul hogy mióta nem gyártják tdi vel??.. vw/seat meg ingyen se kéne hiába ugyan az a csoport. Másik fele senki se mondta hogy 100km-es tdi-t akar venni, tisztába vagyok vele hogy nagy a futás teljesítményük csak még tdi ből nem egy példa volt rá hogy millió km-t meg tette addig a pdtdi sehol sincs ehhez képest..örülök hogy te pozitívan állsz a pdtdi-k terén és azt is tudom hogy javítva lettek a hibák de nekem egy megbízható motor kell és a sima tdi az ,főleg ha karban tartják.szerk: ezek tükrében nem tudom hol írtam oltári baromságot...kicsit félre értetted miről van szó.. ráadásul a saját véleményemet írtam hogy a pd-t én elkerülöm ennyi
-
_NCT
addikt
Néztem a Megane nyomatékgörbéjét.... Basszus 5-6ezerig kellene kihúzatni, ha ki akarnám használni maximálisan a teljesítményét, valamint 4-4.5 ezernél van a max nyomatéka??? Én 1800-2000-nél váltok általában

-
rob210
Topikgazda
válasz
eTrade
#15012
üzenetére
Majd teszek fel képet ha aktuális lesz.
Nekem 1.4 8szelep megane I RL van kilóméteróra cserélve, ford mérősre.
Elektromos ablak, szervó, a luxus
amúgy, még gyári kompressziót mértünk a motoron 242.000 km van benne, de annyit hazudok bele amennyit szeretnél
Viccet félre téve, esztétikai hibák vannak rajta még az előző tulajtól, amit kellett az már kicseréltem, egy két apróságot kell még költeni rá, de friss olajjal és szűrőkkel fogom eladni, mert azok már megvannak.
Nekem most a téli hidegben hajtósabb szakaszokon városban sem ment 7.5liter fölé a fogyasztásom, rövid szakaszokon igazi hidegindítós etapokon.
Szóval a 9-10 literes fogyasztást beíróknál valami szarul van beállítva a kocsin.
Igaz nekem van benne egy fogyasztás csökkentő, viszont nem isz 100% benzinnel járok
Szóval a 8liter ami reális fogyasztás ezeknél a motoroknál. -
-
Reaper04
aktív tag
még valami:
Vezérműszíj készlettel együtt magát csak a hosszbordásszíjat kellene cserélnem, vagy a komplett szettet ott is, görgőkkel és miegymással együtt?Klímás, szervós (elekromos?) a boci, ez ha jól olvastam befolyásolja és nem mindegy melyiket veszem?
így van írva a szíjhoz:
"1; hajtott részegység : klímakompresszor,
2; hajtott részegység : generátor"Akkor ez a nekem megfelelő? Vagy van még más is?
-
Reaper04
aktív tag
válasz
SocketA
#14985
üzenetére
Nekem sincs aknám, se ilyesmim.
Emelővel kicsit feljebb tornásztam az autót, bemásztam alá.
Nem volt nehéz.Vannak spéci rozsdaoldók, rob210 is írt egyet. Teljesen képesek önmagukban megszüntetni a rozsdát. De ha még csiszolsz is rajta egy kicsit, aztán bekened, azán fested, aztán alvázvédő ... hűha, túl jó is

De ha nem hiszel magadban, akkor karosszériás is megcsinálja ugyan ezt ha jól tudom, csak pénzért.Amúgy, ha fiatalabbat veszel, nem jelenti azt, hogy azon nem lesz rozsda
Sőt, lehet még jobban el lesz rozsdásodva.
Egy kőfelverődés elég, nem kell ehhez 10+ évesnek lenni. Ha sokat használják évi több 10e km (ha nem több) ... szintúgy.De ha újat szeretnél ...
Ezt már úgy is eldöntötted magadban. -
Manitou
veterán
Vegyesben 9 liter
Az tényleg sok.
Országúton próbáltál már mérni fogyit? Ha ott is sokat fogyaszt akkor tuti van valami gond.
Tankold tele fullra, 80-90-el 5-ben folyamatosan menjél vagy 20-30km-t, de úgy hogy már előmelegítetted a motort ( tehát benzinkútra már meleg motorral menjél ) Majd újra full tank, aztán majd írd meg mennyi fogyi jött ki. -
laszlo168
senior tag
válasz
eTrade
#15012
üzenetére
Én mikor vettem a wv-t 1,400,000-volt, én is úgy gondoltam hogy ráérek majd kicserélni amit kel.
Eltelt 2 hét minden pöpec volt, majd egy dálútán beinditom, elindulok, ekkor felgyullad az olaj lámpa.
Szerencsére nem mentem vele sokat, de pár másodperc után, már hallottam hogy kezd kopogni.
Meg álitottam időben, (vissza a jó öreg ladához, az még megbizható) másnap szétszedték, kiderűlt van benne egy belső olaj szűrő, nem tudom mi a pontos neve, na az teljesen el volt tömődve, kitakaritották, aztán jó volt.
Ugyhogy én mikor vettem a másik használt kocsit, az volt az első, olajcsere, mondhat nekem bárki bármit. -
-
eTrade
tag
300K mindennel együtt, mert első autó lenne és igazán nem terveztem, nem tudnék rá költeni többet rögtön, max. 1-2 hónapra rá egy-két alap dologra amiket említettél.
rob210: Pontosan melyik típusod van? Ha tényleg hamarosan megválnál tőle, akkor érdekelne egy két kép róla.

-
eTrade
tag
válasz
rob210
#14999
üzenetére
Az autót főleg rövidebb "utakra" tervezem használni, azaz bevásárlás meg hasonlók, de havonta valszeg benéz 120km-es táv oda-vissza (barátnőm rokonlátogatása). Pont ezek miatt gondoltam inkább benyást mint egy dízelest.

Számomra őszintén a megbízhatóság a fontosabb, bár a fogyasztás sem elhanyagolható... nem lenne jó ha városon belül 9-10 litert zabálna. (Budapest)
-
giigz
veterán
válasz
rob210
#15003
üzenetére
Le akartam fotózni már ma is, de aztán elfelejtettem
(Az igaza megvallva már vagy 10x le akartam fotózni, és mindig elfelejtettem
)(#15004) tresh: Nekem meg mindig fölötte... Csak a kíváncsiság kedvéért, mert én most költeni nem fogok rá, az fix: Termosztát + jeladó mennyibe fáj?
-
tresh
veterán
Én nekifutásból termosztátot mondanék vagy a venti nem kapcsol elvileg a termosztát 87-89 fok körül nyit..de ilyen hűvösebb időben a ventis dolog ki van zárva..
de lehet a jeladó gomba is azt hiszem nálam is az lesz a baj mert termosztát csere volt már..de mivel több alkalommal is ellenőriztem a csöveket hűtőt és teszteltem is hogy nyit így még lusta voltam a gombát kicserélni
ja és nekem mindig 90 fok alatt van ( ami a középső vonalka
) -
rob210
Topikgazda
Köszi de nekem ha valaki jön és lerak 250.000.- viheti.
Egyébként meg 2-3 hónap amíg aktuálissá válik.
Mert most se kedvem az új kocsival szarakodni, se időm.
Viszont az enyémet aki megveszi azon kívül, hogy augusztusban le kell vizsgáztatni nem lesz más dolga vele.
Mindenről van számlám.
Na de ez is egy jó választás lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- VeryBig! Akciós! Dell Precision 7760 i7-11850H 32GB 512GB SSD RTX A5000 16GB 17" FHD 1 év garancia
- HP Zbook Studio G8 WorkStation i7-11850H 32GB 512GB Nvidia Quadro T1200 400NIT, 100% sRGB Garis!
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- Wacom Bamboo One CTF-430 rajztábla
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V15-IIL: i5-10GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

Ha kiég.. akkor mitől? Az világítana a leg többet? Inkább arra vezetném vissza hogy sok az aki biztonságban érzi magát ön nélkül és zavarja a csipogás, ezért kikapcsoltatja.


nyomtam egy gyors imát hogy náluk a parkolóig bírja ki..és aranyos volt a rönci odáig elcsorogtam
Áttettem és lás csodát úgy indult mint még soha. Az egészben az volt a legjobb hogy kb -1;-2 szakadó hó és nagykabátba meg kesztyűbe nem lehet szerelni..szal jó nap volt a tegnap ma reggel rá mértem azért mennyit tölt a generátor alapjáratnál 12,5 körül volt kicsi gáz fröccsre 14-14,5 körül..de ugye ha kapta terhelés annyira már nem volt meggyőző majd azért megnézem a szíjat hogy nem el lazult meg illetve szerintem a kefe lehet kezd elkopni még is csak 15 éves lesz lassan a gép









mycso
