-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Szten Márs
#7493
üzenetére
Bazz, tévedtem, ő ottkar.
Kedves ottkar!
Miért nem vállalod a nicked?

-
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs
#7491
üzenetére
Szten, sztem ottkar visszatért

-
Mk48
csendes tag
válasz
simenon
#7484
üzenetére
Attól, hogy 60 éve létezik, még nem biztos, hogy minden objektíven van bevonat!
Pl. ezen sincs: Non-SMC Takumar, pedig jóval fiatalabb :-).
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
simenon
#7484
üzenetére
Elkezdtem előkutatni, de kissé reménytelelen a helyzet, majd talán lesz dióm átnézni az összeset egyenként, mindenesetre az 100%-ra bizonyos, hogy az 1970-valahányas Fotó magazinban írtak a többszörös tükröződésgátló bevonatról, mint újdonságról, ami milyen jó is lesz nekünk (és jó is lett). Itt a többszörösön van a hangsúly, de összehasonlították, hogy a sima egyszereshez képest milyen hatásfokkal dolgozik és az eredmények magukért beszéltek. És ugye az, hogy létezett, nem 60, hanem 30-valahány évvel ezelőtt, nem azt jelenti, hogy minden objektívre került is ilyen réteg...
-
kiskornel
addikt
Menetes őrületről jut eszembe: egy kis 2k orosz obi az első, ami hírből sem ismeri a CA-t. Igaz, nem valami szépek a színei, bevonat nuku, és a rekesz alakja egy az egyben látszik ellenfényben... de nincs purple frying (azt hiszem így írják)...
Mondjuk a Tokinán nem sokat segít, de a többinél a napellenző nyer nálam. A 100-400L már élt át egy napellenzőre esést. Az is egy vacak 20ks állvány miatt volt.
-
Mk48
csendes tag
válasz
kiskornel
#7481
üzenetére
A bevonat csak csökkenti a jelenséget, teljesen megszűntetni nem tudja. Extrém helyzetekben (erős irányított ellen- vagy oldalfénynél, főleg pontszerű fényforrásoknál) elő tud jönni. Sokan bele is szállnak abba a hibába, hogy a"menetes őrület" keretében felpakolják a gépükre a "nagypapától örökölt" bevonat nélküli lencsét, aztán szitkozódnak, milyen vacak (holott csak tudni kell használni - ezekkel tényleg kerülendő minden csúcsfény!)
Bármilyen szűrővel csak rontasz a helyzeten, mert két újabb levegő/üveg határréteget teszel az objektíved elé. (Ettől függetlenül folyamatosan ott lakik a B+W UV szűrő minden üvegemen - könnyebb tisztítani és esetleg cserélni, mint a frontlencsét :-)).
Mellékelek egy szerkesztetlen képet, ezen is maszatolt rendesen az obi, még jó, hogy csak könnyen takarítható helyre.

-
kiskornel
addikt
Én csak azért kérdeztem rá, mert a fáma szerint ezt a problémát a lencsék bevonatolásával szüntetik meg. MC = Multi Coated. Ha nincs a bevonatolás, akkor a becsillanás ellen egyáltalán nem védett az obi.
Csak ezért gondoltam, hogy esetleg a szűrő bevonatai segíthetnek valamit a dolgon.Kösz a lehetőséget a próbára, de nagyon vidéki vagyok (Kaposvár). Az meg a fővárostól elég messze leledzik.
Nem mostanában strollolok arrafelé. -
kiskornel
addikt
Van egy Tokina 11-16-om. Az egyetlen baja, hogy nem kedveli a nappal szembeni munkát.
Szerintetek, ha vennék rá egy méreg drága UV szűrőt, ami mindenféle becsillanás/marhaság ellen bevonatolt, akkor ezzel eltüntethetném róla ezeket a dolgokat? -
Slowman
aktív tag
válasz
Szten Márs
#7474
üzenetére
Mindenesetre köszönöm mindkettőtöknek az időt és figyelmet, hogy próbáltatok tanáccsal szolgálni. Egyelőre nem tudom tovább nézni a tesztet, de ha hazaérek végigolvasom és összevetem a Tamront a többivel és átolvasom jobban a PentaxForumot amit linkeltél. Aztán estefelé megírom mit sikerült leszűrnöm.
Amúgy is már nagyon tele van a fejem, ezzel és így még nehezebb a döntés, de már a gondolkodás is erről szinte belefáradtam. Egyébként az volna a legjobb, ha odaadnák mindkét gépet az szóban forgó összes obival és egy hét múlva kéne csak visszaadnom. De kiveszem a kezem a biliből és elindulok mert nem szeretnék elkésni. Még egyszer köszönet mindkettőtöknek
.(#7475) Szten Márs: [link]. ez lenne az. Amúgy ott van a hsz-be (#7468) 4 sor. Ezen azért látszik, hogy kicsit "megfontoltabb" és amolyan Pentaxos kicsit dadogós a végén. De ne mond, hogy elfogult vagyok mert nem igaz, csak én ezt látom
. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
Slowman
#7473
üzenetére
Most konkrétan mivel is hasonlítod össze az 50-135-öt?
Mert ugye hasonló obija nincs a Canonnak. Ha a 70-200 F/4-el, és úgy látod, hogy optikailag kb. egálban vannak, akkor meg a különböző átfogás számíthat erősen, na meg az F/2,8 vagy F/4 nagyon nem mindegy, és máris nem egál az egál.Rosszul emlékszel, a Nikon D80/D200 ugyanazzal a szenzorral van szerelve, mint a K10D és gyakorlatban nincs különbség közöttük. A Sonynak mondjuk ilyesmi váza talán nem is volt akkor, a saját érzékelőjét, ezt a 10MP-es CCD-t meg amit a Nikon és Pentax használt, valahogy roszabb eredményekkel hasznosította, mint az említett két márka, szóval lemaradásban volt.
-
Slowman
aktív tag
válasz
Szten Márs
#7470
üzenetére
Nálam a gyengébb azt akarta jelenteni, hogy összességében gyengébb. Tehát ha optikailag megközelítőleg ugyanolyan a két üveg akkor is ha az egyik lassabb mint a másik akkor nyilvánvalóan a lassabb a gyengébb. Amúgy nem látom olyan brutálisan jobb optikai tulajdonságokkal felvértezve az 50-135. Félre ne érts nem azt akarom mondani, hogy rosszabb, de nem is látom jobbnak inkább 50/50. Mint ahogy ez felső kategóriába szokott lenni. De a videó alapján és a photozone.de teszt alapján ezt nem mondom egy gyors obinak az árához mérten.
Amúgy nem vagyok elfogul a Pentax ellen, sőt. Nagyon is szeretem ezt a vázat, eddig akárki megfogta ilyn Canon xxxD után azt mondta, hogy "csudi egy cucc". Akkor én emlékeztem esetleg rosszul, de mintha a Nikon/Canon párosra jobb zajtesztre emlékeznék, a Sony-nál meg egálra. A 4/3 nekem nem jön szóba szóval azt nem számoltam konkurenciának (utólag is bocs az Oly tulajoktól, nem akarom bántani a rendszert
, jó az csak nekem nem gyere be.) De azt hiszem ott volt a "kicsit" jelző és utána az, hogy ettől eltekintve etalon. És még mindig jónak tartom, de szerintem az obikínálattal és úgy az összes obijával csinálhatna valamit a Pentax. Mondjuk kicserélhetné komplett, olyan összeszedettséggel és átgondoltsággal mit ahogy a K10D megtervezte, valamint az nem utolsó, hogy kicsit normálisabb áron is adhatná azokat, mint ahogy a K10D volt és most a K-x is best buy kategórián belül. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
Slowman
#7468
üzenetére
A felsorolt hibák? Az, hogy relative gyors lencse, bár nem sebességdémon? Nem tudom, ez valahogy nekem nem tűnik hibának, hibáknak meg pláne nem. Az aranyárakat sem értem, amikről folyamatosan beszélsz, annyiba kerülnek ezek a zoomok, mint a vetélytársak hasonló zoomjai. Mondom, úgy látom erősen elfogult vagy a rendszer ellen, ha így van, és kifejezetten nem szereted a rendszert, tényleg ne erőltesd. Ha nem így lenne:
Tamron 70-200-ról dpreview teszt: [link]
Pentax 50-135 felhasználói tapasztalatok: [link]
-
rumos14
nagyúr
válasz
Slowman
#7468
üzenetére
ejj, én azért tudnék szeretni egy olyan, a tecsős videón látható "zajos" kombót

meglepődtem, milyen gyors a Tami fókusza, sztem ez bőven rendben van + én (a saját szintemen) nem látok problémát ha nem csendes a fókuszálás de ez szubjektív. a második videó is érdekes, látom, amit látni kell... (volt nálam egy Tamron 18-250, az lényegesen lassabb volt mint a Pentax változata). és igen, sajnos drága az 50-135, ahogy a Sigma 50-150 is az, ezért sem veszek ilyet
én már nem tudok mit hozzátenni, tök egyértelmű hogy a Canon vázak, obik legjobbjai profibbak mint a Pentax-ok (vagy a Sony-k), ha van zséd és igényed, váltani kell. aki pl. munkára használja, biztosra megy, vesz egy Canon egszámjegyű vázat és a legjobb L-es üvegeket.
azért f2.8 és f4 között van különbség, hogy reagáljak a hsz-ed elejére, DOF, kevés fényben használható alacsonyabb iso, ezek nem mindegyek. lehet hogy a Canon 70-200/4 már nyitva is világverő, de ez említett S/T-ok is bőven jók voltak, nyitva is. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
Slowman
#7468
üzenetére
Nem látom, hogy gyengébbek lennének.Csak az AF sebességet boncolgatjuk, egy objektív nem csak AF sebességből áll. Az, hogy kicsit gyengébb, nekem valahogy azt az érzetet kelti, hogy optikailag gyengébb, de lehet csak én érzem így, amikor ezt a szóösszetételt olvasom.
BTW milyen célra lesz a rendszer, miket szeretsz/fogsz fotózni?
Egyébként úgy látom erősen elfogult vagy - a Pentax ellen. Ez a "kicsit zajosabb képek" sem tudom hogy jött neked a K10D-re az akkori vetélytásakhoz képest, mert a Nikon/Sony/Oly vetélytársaknál nem volt zajosabb, sőt. A Canonnál talán igen, de a kb 5 szereplős DSLR piacból az egy gyártó
Szóval összességében, ha nem szereted a rendszered, megette a fene az egészet, akkor válts. -
rumos14
nagyúr
válasz
Szten Márs
#7467
üzenetére
persze, vágom.
volt lehetőségem kipróbálni Sigma és Tamron 70-200/2.8-at is, mindkettő tetszetős volt, de ezek számomra nagy dögök. esélytelen hogy vmi gyerekes-kirándulós programra magammal vigyem. a Sigma 50-150 alig több mint fele akkora súlyú és az 50 vs. 70 kezdő is előny számomra.
arra jutottam, hogy amíg nem használnék rendszeresen fényerős telét, nem fogok venni. ha évente 1x kell, kölcsön tudok kérni. persze nyilván ha lenne ilyenem, többet használnám, mint ha csak hébe-hóba kölcsön kapnám. -
Slowman
aktív tag
válasz
rumos14
#7466
üzenetére
A Sigma/Tamron azért ~200k és ilyen ár mellet nem szívesen hallok ilyet
Sigmát meg úgy tudom HSm ellenére kicsit csiga. És azt mondják 2.8 ide 2.8 ode nem érik el a Canon F/4-es széria szintjét. Tudom, hogy nem teljesen egy kategória a 7D és a K-7 (nem is értem, hogy miért is vetik össze), de itt az AF azért jócskán függ az obitól is, ha nem teljes egészében
. Szóval azért a közel 250K-s 50-135 igen csak lassúcska, de ezt írták is a photozne.de tesztben. Továbbá ez egy szinte tök Tokina 50-135/2.8, csak beledobtak egy SDM motort lényegébe, meg kicsit javítottak rajta lehet, de nem teljesen sikerült: [link] "The Pentax SMC DA* 50-135mm f/2.8 ED [IF] SDM is a high quality medium tele zoom lens but just like its Tokina cousin it is not without flaws."..."A major new feature from a Pentax perspective is naturally the new Supersonic Dynamic AF Motor (SDM). It provides relatively fast, near-silent AF operations - a welcome upgrade to the screw-driven AF. However, don't expect this specific lens to be a AF speed daemon." Szóval lényegében ez az mi bosszant, hogy közel annyi mint a többi gyártó obija és azért le marad egy kicsit. Ez is volt ugye az egyik fő indok, hogy fontolóra vettem a bajonettváltást. Szóval amint mondtál, hogy ott vannak a Pentax üvegek de arany áron, de inkább kicsit gyengébbek mint a konkurens társai. Ezzel meg úgy voltam, hogy ezeket a kis hibákat sem szeretném tolerálni ebben a kategóriában. A mikor vettem a gépem nem is gondoltam, hogy lesznek nekem ilyen obiai vagy csak lehetőségem, hogy vegyek, és amiket néztem akkor minden márka kínálta. A váz, azt meg kell, hogy mondjam - kategóriájához viszonyítva és akkori vetélytársakat nézve - a kicsit zajosabb képet leszámítva igen etalon. De mit érek vele, ha nem találok olyan obit amire nyugodt szívvel kiadom a pénzem.(#7467)Szten Márs: Akkor ennek még jobban utánajárok, de amit eddig találtam nem voltak hanyatt esve a Tamron és Sigma 70-200/2.8 teljesítményétől (Tamronra nem is találtam hirtelen tesztet). Az 50-135mm engem is elgondolkodtatott már korábban is, hogy milyen jó az átfogás (etalon), de nekem a 250k baromira sok és az előbb felsorolt hibák nem győztek meg arról, hogy megéri. De mindenképp még egyszer átnyálazom a dolgot, "mert hülye azért nem vagyok" nem adok ki feleslegesen ennyi pénzt. Közel több mint egy évembe telt ezt összegyűjteni. Nem fogom csak úgy elszórni
, az biztos. De már egy hónapja, hogy gondolkodok rajta 2 hete meg szinte minden estémet, éjszakámat ez teszi ki, hogy olvasok és nézek és keresek. Aztán már eléggé kész vagyok már. És mint mondtam bármelyik pillanatba el tudom bizonytalanítani magam
egyszer az egyik máskor meg a másik mellet tudnék dönteni. Mert minden mellet szól érv és baromi nehéz eldönteni melyik is kell. Nem bírom a stresszt 
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Slowman
#7465
üzenetére
A 70-200 miatt ne bánkódj, a Tamron 70-200 F/2,8, vagy Sigma 70-200 F/,28. Ahogy az előttem szóló is írja. Mindkettő igen jó objektív, keress róluk teszteket, leírásokat, de ha akarod, adhatok én magam is. És az F/2,8 az csak nem F/4. Képstabid is van. És ha megveszel egy ilyen objektívet, nem biztos, hogy utána annyira vágysz a 85/1,8-ra, mint most. Egyszerre ennyi pénzt kemény elkölteni, mint amennyit tervezel, de persze mindenki maga tudja.
Mindenesetre, ahogy a szavaidból kiveszem, alapobit lehet Pentaxra még könnyebben is találsz.rumos14:
Azt ugye érzékeled, hogy az 50-135 pont a fullframen használt 70-200 megfelelője? Nem véletlen, és egyszerűen zseniális ez a gyújtótáv-átfogás, nekel megalábbis sokkal jobban passzolna, mint a 70-200. És nem mellesleg azt hiszem egyértelműen kijelenthető, hogy a Pentax jelenlegi kínálatának legjobb, talán messze legjobb zoomobjektívje. -
rumos14
nagyúr
válasz
Slowman
#7465
üzenetére
utánanéztem ennek a 60-250-nek, azért igencsak jó cucc. csak hát az ára, látom, 300k felett van
közel ennyi egy új Canon 70-200/4 IS is, de annál van remény, hogy megkapod használtan érezhetően olcsóbban. (megjegyzem, igencsak bicskanyitogató, hogy a sima és az IS-es 70-200-ak között mekkora árkülönbség van.
a bajonettváltás azért nem hiphop szokott menni, mire eladod a teljes K-bajonettes cumódat, gondolom nem egyben veszi meg vmi ideális vevő, az átmeneti időszakban nincs vázad/obid, szóval olyan mint egy költözés, vagy még rosszabb
mostanában én is azon gondolkodom, hogy kell-e nekem Tamron 17-50/2.8, ha van két f1.4-es fixem (30 és 50mm). ha zoom kell, ott van a nagyon-nagyon jó Sony/Zeiss 16-80. a tele nálunk is nehéz kérdés, vannak ugyebár a pár tízezres cuccok - megjegyzem, a Tamron 55-200 szerintem nagyon jó az árához képest - majd szakadék, és jönnek a 200+ ezres 3rd party fényerős telék. én egy Sigma 50-150-re ácsingózom, de drága, és az ember folyamatosan fókuszhibás meg decenteres darabokról hall. neked Pentax-ra ott a sajátmárkás 50-135, szintén aranyárban, vagy a Sigma/Tamron 70-200/2.8 totál nem téma?
az biztos hogy a 85/1.8 nagyon jó, bár a Tamron 28-75/2.8 is tisztességes nyitva, a tele végén, és 75/2.8-on is elég kicsi a DOF - persze a 85/1.8 sokkal jobb.
alapobira visszatérve, az is még kicsit gáz, hogy a Canon ugyebár 1.6x, tehát a 18mm az ekv. 29, itt már minden mm számít. van egy jóféle utazózoom, a 15-85 IS, de ez csak f3.5-5.6 és az ára is húzós.
az obipark sok de nem minden. a fogást, menürendszert, gombok leosztását is vizslasd meg - de ez gondolom egyértelmű számodra. pont most a hétvégén volt a kezemben egy 50D - 24-70 kombó, elég emberiesen összerakott hatást keltett
-
Slowman
aktív tag
válasz
rumos14
#7462
üzenetére
Először is köszönöm, hogy végigolvastad
. Elég hosszúra sikerült
.Azért néztem én is a Canaont mert közép kategóriába szerintem is jobb kicsit mint Nikon. Felsőbe kb 50/50, de ezt nem célom meg pályázni
. Meg ott nincs jóféle tele "olcsóbban" csak a 70-200/2.8 VR az meg cseppet drága.
A váltás költségit többé kevésbé felmértem
, de hát ez van
. Ahogy számoltam, ha eladom a jelenlegi cuccom akkor összejön egy 50D+85/1.8, valami komolyabb CF kártya hozzá és egy 430 EX II. Használtan vennék átmenetileg egy 50/1.8-at és egy 18-55 IS obit. Meg elméletileg egy kis anyagi hozzájárulással, szóval kb 10k-t kell beletolnom barátnőmtől kapok egy markolatot is. Idáig amit elmondtam a 3 obi vaku és a váz+markolat betakarja ~430-450k, ennyi meg is lenn szerintem Szeptemberre és kb ugyanott vagyok mint a mostanival csak az 50/1.4 helyet 50/1.8, hát ez nem valami előrelépés most de a 85/1.8 szerintem mindenképp. Az 50/1.8 le is cserélem amint lesz újra kis tőke. 50/1.4 USM-re vagy Sigma 50/1.4 HSM-re majd ez még elválik. A 18-55-t meg még nem tudom mert ezzel már bajban voltam a Pentaxnál is
, mármint alapobjektív választással. Fontolgattam ott egy Tamron 17-50/2.8 és 28-75/2.8 megvásárlását aztán beleszerettem a 85/1.8 képeibe és elkezdtem keresni valami alternatívát a Pentax palettán is. Ez indította ki az egész dolgot
. És a többi meg jött magától. Mert rájöttem, hogy Pentaxra van egy nagyon jó árú akciósan ~70k nagylátó/alapzoom 16-45/4 ez meg is felelne maximálisan az igényeimnek egy jó darabig, de nem tudok fölé mit választani normális telét (ahogy olvastam eddig, és írtam korábban a 60-250 nem egy faja konstrukció ennyi pénzért szerintem, pedig ez jó lenne nagyjából átfogásra). Szóval ha volna egy olyan obi Canonra nem gondolkoznék sokáig mert 16-45 elegendő utána meg a 70-200 közte "lábzoom" és a 2 fix. Aztán egy darabig nyugodt is lennék. De ez most a nagy bajom, hogy mit válasszak a Canonra alapzoomnak ami még elmegy nagylátószögűnek egy darabig. Mert majd a végkifejlet egyszer egy Tokina 11-16/2.8 (azért még megfizethető és igen jó nagylátószögű obi) és fölé valami komolyabb alapzoom, de ez csak akkor ha lesz rá igény és pénz. Szóval egy darabig el akarom intézni a két legyet egycsapásra módszerrel a nagylátószöget és az alapzoomot. Aztán majd meglátszik, hogy kell-e több. Eddig nem is volt túlzott igényem a nagylátószögű obira. Mostanában láttam jó pár képet 10-12mm körül és megtetszett, jó móka.
A Tamron 17-50/2.8 még el is menne, de nincs benne stabi (stabis azért aránytalanul drága és még tán rosszabb is) és baromira le kell tesztelni (Canonra/Nikonra még macerásabb mert állítólag a Tamron motorja a szűk keresztmetszet). -
-
rumos14
nagyúr
válasz
Slowman
#7461
üzenetére
wow, ez átfogó volt

abszolút érthetőek az indokaid. gondolom felmérted, mennyibe "fájna" a bajonett váltás, és nem 2ft-ra jutottál.
ez tök egyértelmű, hogy az obi kínálat Canon-ra sokkal teljeskörűbb mint Pentax-ra. középkategóriában vszleg még a Nikonénál is jobb a felhozatal.
nekem marad a Sony, az én igényemiet kielégíti, a vázba épített stabi számomra hatalmas plusz (pl. pont a fixek miatt), az élőkép rendszere teljesen unikálissá teszi. de az előttem is világos, hogy vannak lyukak az obik terén.
Pentax-ra egy Tamron 17-50/2.8 és egy Sigma/Tamron 70-200/2.8 azért nem rossz cuccok. a csavarhúzós fókusz nyilván nem nagyon "21. századi" megoldás, de azért nem a világvége. -
Slowman
aktív tag
válasz
rumos14
#7452
üzenetére
De még van is
. Csak pont ezért járom körbe nagyon az ügyet, mert jelenleg azzal küszködök, hogy nem tudok olyan obit szerezni Pentaxra amit akartam (vagy csak horror áron, és nem biztos, hogy megéri az a baromi sok plusz pénzt, sőt.). Továbbá lassúnak tartom ezt a csavarhúzós megoldást amit a Pentax használ, az SDM-es obik viszont iszonyat áron vannak és nem maradéktalanul hibátlanok (ahogy tudom volt valami petíció is az SDM hibák miatt vagy mi
,de ne kövezzetek meg ha nem így volt). Tehát elgondolkoztam rendszerváltáson eddig a Canon talán a legtesthezállóbb. Viszonylag elérhető árú USM obik (némelyik ugyanannyiba kerül mint Pentaxra a nem SDM-es változat. lsd. FA-50/1.4 ~100k és 50/1.4 USM ~100k, megközelítőleg ugyanazon optikai teljesítménnyel). Nagyobb választék, és több használható üveg. Pl. a 85/1.8 sokkal jobban használható portréra stb. mint pl egy 70/2.4 és a 70/2.4 azért ne tér el nagyban az 50/1.4-el szemben lerekeszelve, szinte csak a gyutáv. Meg jók ezek a Pancake obik de az objektívsapka fel le helyezését nem igazán sikerült megoldani rajtuk
. A 70-200/4 IS L egy igen kiforrott és sok helyen High Rate értéket elérő obi ~300k, de használtan is be lehet esetleg szerezni. Ugyanez Pentaxra a 60-250/4 szintén ~300k de azért nem teljesen ugyanaz, kicsit lassabb AF és tele állásban lágyabb kép a 70-200-hoz mérten, persze cserében nagyobb az átfogás. Emellett szinte lehetetlen beszerezni használtan, de még boltban is általában csak rendelésre. Nem mondom, hogy gyenge minőségű obi, de ilyen ár mellett nagyon elgondolkodok azon, hogy akarok-e alkalmazkodni a Pentax kis dolgaihoz. Egyre jobban hajlok a csere felé (eddig abban sem sem voltam biztos, hogy le kell-e nekem cserélni, csak felmerült az ötlet, hogy mi lelne ha....
).
Vannak dolgok amik a Pentax felé húznak pl.: a CCD stabilizátor (főleg a K-7-be az új 3 irányú) azért nem volt rossz dolog a fix 50-hez a stabilizátor mikor ki tudtam tartani 1/30s meg ilyenek. Ez Canon rendszeren nem biztos, hogy menne mert ugye ott nincs stabi pl. a legtöbb fixbe (akkor ott ha jól tudom reciprok szabály és az előbbi még kicsit sem konvergál ahhoz
). A teljes időjárás álló váz (az 50D csak részben szigetelt, szinte alig
). Az M42-es és manuális üvegekkel való könnyű kommunikáció (bár nem hinném, hogy felkerülne a CZ 135/3.5 ha lesz majd 70-200/4).
De a megbízhatóbb konstrukciók, gyorsabb AF és nagyobb objektívpaletta elég erős érv a Canon mellett. Szintem mindennap elbizonytalanítom saját magam. Baromi nehéz mert nincs bajom a Pentax-al mint márkával, csak az obikínálat nem éppen megfelelő. Szóval nem akarok megint úgy járni mint most. De úgy gondolom ez jórészt a tapasztalatlanságomnak tudható be mivel a K10D volt az első vázam, és előtte csak mutatóba volt a kezembe DSLR. Az biztos, hogy nem bántam meg azt, hogy megvettem. Nagyon szerettem a gépet és szeretek vele fotózni a ami napig. Valószínű ezeket az igényeket meg sem tudtam volna fogalmazni akkor sem, ezek használat közbe jöttek elő nálam.
Nagyon szívesen leírom ezeket bárkinek, bárhol nem azért írom ezt most, de nem akarom, hogy tele legyen a fórum a rendszerváltós bajlódásommal (igazából ha eladnám a jelenlegi cuccom meg lenne a pénz nem csak nyálcsorgatás ez részemről, csak baromi nehéz dönteni). Ilyenkor azért megpróbálom kifejtem az aktuális gondolatmenetem, érveket is, hogy miért jutottam erre. Nehogy az jöjjön le, hogy "hülye gyerek Canont akar mert, csak...". És ez nem mindig rövid
. Mondjuk ilyenkor abban reménykedek mikor felvetőik ez a téma, hogy hátha valaki tud tanácsot adni ez ügyben. Nyilván nem mástól várom, hogy döntsön helyettem, de hátha valaki volt már hasonló szituációban. Az a baj, hogy nem tudom, hogy milyen bejelentések lesznek itt ősszel - mert ha jól tudom most lesz szeptember körül a Photokina és ilyenkor majdnem mindenki szokott előrukkolni újdonságokkal - Akár a Pentaxnál akár a többi márkánál.(bár, ha valami komoly lenne nem csak megapixel és LCD méret növelés
, úgyis látnék valamit itt róla) Mert ez azért nagyban befolyásolná a dolgot, hogy érdemes-e valamire várni mostanság. -
-
Slowman
aktív tag
Erről az obiról mi a közvélemény? Próbálom kitalálni, hogy milyen objektíveket szeretnék a a jövendőbeli rendszeremhez, de az alapzoomnál elakadtam. Nem biztos, hogy kellene nekem olyan drága üveg mint a 17-55/2.8 IS vagy a 17-40/4 L és úgy gondolom, hogy a 16mm-es kezdő nekem elég is lenne nagylátószögnek. Egyelőre ez csak egy ötlet, de nagyon alaposan meg szeretném tervezni a settem. Szóval a 18-55 IS-t kell majd valamire leváltani, viszonylag jó kezdőgyújtótávval és ez tűnt a legjobbnak, bár nem sok teszt van róla. Volt egy olyan ötletem is, hogy Tokina 11-16/2.8 ezt mindenki dicséri (talán a legjobb ár/érték arányú ultrawide) és fölé majd egy 24-105/4 vagy valami hasonló általános célú objektív, de ez így jelentősen drágább megoldás.
-
t_a_m_a_s
addikt
Hali,
szerintetek EZ a sigma 70-300 lehet alternatívája a nikon 70-300 VR-nek?
-
válasz
Gogolak
#7441
üzenetére
Ha nincsenek egekbe szökő terveid, akkor azért pórbáld ki azt a telét... Erre képes az én 70-300DG Macrom: [link] Ha elsőre nem jönne be minden kép(~90db), frissíts rá párszor az oldalra.
Rumos14: Igen, a repülőnapos képekből kiderül, hogy nem tud annyit, mint Roboter 400L-je, de max. tizedannyiba kerül...
-
eastsider
nagyúr
kicsit off lesz, de a szűrős topik meg abszolút offon van
van nekem egy Nikkor 12-24/4-es nagylátószögű obim 77mm-es szűrő átmérővelszeretnék rá egy CP szűrőt. találtam egyet használtan. sima HOYA made in japan. lemérte az eladó, és 5mm a pereme, ami valóban túllóg felcsavarás után.
kérdezném, hogy szerintetek vinyettálna? (peremsötétedés nem érdekel... csak, ha belevág az már gázos) ugye nagylátó obinál kritikus. wide-ra nincs pénzem
hagyjam a fenébe és vegyek később polárt? egyáltalán megéri wide angle obira? (valahol azt olvastam, hogy nem, mert nem működik rajta rendesen...)mit mondtok?

-
Gogolak
tag
-
Gogolak
tag
Sziasztok.
Nagy hirtelen vettem egy sigma 17-70 objektívet használtan .
Mikor probálgattam a megvétel előtt szépen dolgozott.
Most rájöttem hogy nem mindig csinál éles képet....
Utána olvastam és akkor tanultam meg a back fokusz kifejezést....
Mi a teendő most, mi a megoldás?
Valójában főleg 17-es állásban rontja el a fokuszt.
Mitől függ hogy elrontja vagy nem? (nem mindig rontja el....)Köszi
-
kricsi81
senior tag
válasz
bigmasterg
#7425
üzenetére
Mondjuk egy év
Bár most kb 40-ért lehet használtan venni, kötve hiszem hogy nagyon lemenne az ára... Így is olcsó.
Én is majdnem megvettem, de mégse... D700 utódra várok, ami meg ugyebár FX lesz... ezért nem veszem meg, amúgy tök jó kis obi DX-re. Egy 35-ös mellé tényleg jól illik egy 85-ös (ebből tuti már csak az af-s verziót venném), én az 50-es mellé majd egy 105-öst tervezek... de ez még sokára lesz
Remélem Photokinán jön a D700 utód... -
rumos14
nagyúr
válasz
bigmasterg
#7425
üzenetére
ehhez a legjobb, ha teszteket olvasol, teszképeket nézegetsz.
az biztos, hogy a 35-ös már nyitva is nagyon jó, sztem jobb mint az 50-esek (szintén nyitva). a 35-ös mellé jobban passzol egy 85-ös mint egy 50-es, ez biztos. sztem nyugodtan megveheted a DX-es 35-öst, esetleg használtan, aztán ha lesz FF váltás, eladod. -
bigmasterg
addikt
válasz
rumos14
#7422
üzenetére
rumos14: Köszi.

kricsi81:
Mi számít közel jövőnek?
Egy d700-nak valamivel az utódjának megjelenése után (fél-egy év) látom esélyét.Egy nehezebb kérdés: a 35 1.8, 50 1.4 és 50 1.8 (de esetleg képbe hozhatjuk a 30 2.0-t is) között képminőségben van jelentősebb eltérés? Magamtól azt gondolnám, hogy az 50 1.4 f1.8on, és felette valamivel szebb képet készít, mint az 1.8as 'testvére'. (Ez nem tudom mennyire igaz, erősítések meg vagy cáfoljátok). Illetve a 35 hol van ezekhez képest képminőségben. Az árból kiindulva, gondolom nem lehet jelentős eltérés.
Most itt képminőség alatt gondolok: élesség, színek, kontrasztosság, CA, bokeh... -
Darkness1
aktív tag
Objektív külső burkolatát mivel szoktátok tisztítani? Konkrétan egy tolózoom-os tele gumi burkolatáról kellene egy ragacsos réteget leszedni (sokáig állt táskában és közben képződött a felületre). Hallottam már a szappanos vízről, meg az etanolos kendőről is. Vagy más?
-
kricsi81
senior tag
válasz
bigmasterg
#7420
üzenetére
Szerintem 35-ös mellé nem éri meg egy 50-es is. Ha nem tervezed a közeljövőben, hogy FX-re váltasz, akkor szerintem a 35/1.8.
-
rumos14
nagyúr
válasz
bigmasterg
#7420
üzenetére
nagyon jó obi, nagyon jó árban, F2-n már bőőven jó. sztem kötelező DX-re. persze ez nem jelenti azt, hogy ne vegyél 50-eset is mellé

-
Peethy
őstag
válasz
macskajancsi
#7415
üzenetére
Köszönöm!

Azóta kockáztattam, és szétszedtem, megcsináltam (a lencsék kiugrottak a helyükből) és már csak az összeszerelés van hátra.. elég kockázatos, senkinek nem ajánlom, de talán jól jövök ki belőle
Muszáj volt, jövő péntekig nemhiszem h bárki megcsinálta volna és akkor utazok el.. -
bigmasterg
addikt
Sziasztok!
Nikkor 35 1.8 mennyire alkalmas esküvőn sötét helyekre? (templom, házasságkötő terem, lakodalom..) Így próbálatlanul egy kicsit tartok tőle az ára és DX-essége miatt, ugye az f2-es sima verzió kétszer ennyibe kerül.
Érdemes beruházni rá, vagy inkább egy 50 1.4 ? -
simenon
tag
válasz
norbee2244
#7418
üzenetére
Nem lehet egy nagylátószögű feltétet meg telét is egybe megcsinálni úgy hogy csúcsminőség legyen. Mindahogy minden kombinált dolognál hátránya van annak hogy egyben tud több funkciót. A nagylátószöghöz nagy belépőszög kell itt meg pont az látszik hogy nincs hiszen akkor legalább 67-es volna az egyik oldal.Szerintem ez nagyon levág.
-
simenon
tag
válasz
norbee2244
#7416
üzenetére
Hát ha azt a logikát követem hogy ami mindenre jó az semmire.Meg általában a tele és nagylátószög mindegyik gyártmánynál külön van.
-
norbee2244
senior tag
Sziasztok
Érdeklődnék,hogy ha ezt a lencsét megveszem és felrakom a gépemre (fuji s5500) szűkítővel (58->55mm) akkor az mennyit vesz el a képemből?Az eladó szerint elég sokat és így nem igazán ajánlja,de objektívtől is függ..nem tudom mitévő legyek tetszik a fordíthatósága miatt(wide/tele)
(remélem jó helyen kérdeztem) -
Peethy
őstag
Halihó.
Volt egy Quantaray 70-300-as objektívem, amit ma szerencsésen leejtettem géppel együtt, ennek az lett az eredménye, hogy elbarmolódott valami benne, szvsz nem lehet rajta fókuszt állítani, csak a macro részen meg még egy kicsit a simában is, valamint 300mm-nél beakadt a zoom, és nem lehet forgatni. Lenne pár kérdésem:
Mennyire lehet komoly a hiba? Kb mennyiért fogják ezt nekem megjavítani? Hova érdemes vinni javíttatni?
Köszi!
-
Bass
addikt
Szia
Eddig ilyennel nem találkoztam,de ha egyszer kétszer előfordulna sem esnék kétségbe mert az ára igen kedvező és semmi sem tökéletes.
Kipróbáltam haverom Nikon 70-300 VR obiját az is fincsi csak az ugye egy picit drágább is
De a VR miatt soha nem fogok obit venni az tuti,inkább a fényerő a nyerő csak hát egy pl 2.8-as obi az nem két fillér. -
Throme
veterán
Ha az objektív nem pontosan a fókuszpontban ad éles képet (a fotón), hanem az előtt (front), vagy az után (back).
Lehet tesztelni házilag is az objektívet egy megadott módszer szerint.
Pár helyen olvastam, hogy a Sigmára ilyen téren panaszkodtak és én ezért sem "mertem" ilyen márkájú obikkal foglalkozni.Szerintem, ha nem tapasztaltál a visszanézett fotókon fókuszproblémát (nem az lenne éles amit Te szerettél volna élesnek látni, de nem emberi hiba - pl bemozdulás - miatt történt), akkor rendben van a lencse...
-
Throme
veterán
válasz
rumos14
#7408
üzenetére
Te nagyon jó áron vetted a tiéd, igaz a Nikon obit se drágállom.
Mindig az slrgear oldalával jövök, de nekem csak ott van lehetőségem (illetve az egész internet) objektív összehasonlításra. Mindenképp VR-est kerestem. Könnyebb vele fotózni (nincs alapból a vázban, mint neked, ahogy írtad is). Képminőségre szerintem nem lehet igazán különbség.
Hogy óvatosabban fogalmazzak, én nem venném észre a különbséget
.
A VR mentesben asszem van egy ED lencsetag, amit az utódból kihagytak.
Mindkettőben csendes fókuszmotor dolgozik.
Szerintem maga a VR kicsit hangosabban üzemel, mint egy 18-105-ben. Ez azonban a megemlítésen kívül lényegtelen.
A manualis élességállító gyűrű lehetne jobb helyen és szélesebb, de így is használható. Na meg nem én vagyok az aki full manuálban fotózik
-
rumos14
nagyúr
és mi a helyzet a nem VR-es Nikkor 55-200-zal? arról mintha jókat olvastam volna, egyesek szerint optikailag jobb mint a VR-es változat (?)
nekem egy Tamron 55-200-am van, 25k-ért vettem anno újonnan, most kicsit drágább, szerintem nagyon já érték/ár arányú cucc. (és mivel Sony-m van, a stabiról sem kell lemondani.) -
Throme
veterán
Na igen a "made in china" engem is zavar és láss csodát decenteres a drága....
Néztem a Sigma OS-es 70-300-as lencséjét de az már árban nincs nagyon messze egy Tamron 18-270-től. Ez utóbbit elvetettem mert a 18-105 nagyon szuper objektív és nem akartam megválni tőle. A Tamrontól meg nem nagy ugrás a Nikkor 70-300
. Az már kicsit sok lett volna mivel nem használom olyan sűrűn a telét és árban, súlyban már kicsit sok. Viszont jó minőség (mind kialakításban, mind képminőségben.....tesztek alapján
)!Nem találkoztál front/back fókusszal és 200mm felett bemozdulással?
-
Bass
addikt
Szia
Én kipróbáltam mind a két obit,és a VR-től nem voltam eldőlve nem sokat segített és nem csináltam vele jobb képeket sem.A sigma képminőségével sincs semmi baj,a profi fotósok biztos lehordják de ugye a Sigma nem is nekik készítették ugy ahogy a nikon a 55-200vr-t sem,viszont kapásból,gondolkodás nélkül a Sigmára esett a választásom,a VR úgy sem dobott rajta akkorát.300mm-en sem rossz a képe,ismétlem a profik és a műszeres profi tesztek tuti kimutatnak különbségeket de az átlag usernek ezek az obik totál megfelelnek.És míg a Nikon 1 év garit vállal az obikra és a Made In China felirat díszeleg rajta addig a Sigma 3 év garit ad és Made In Japan a felirat.Ha valaki tényleg a jó minőségű építés, penge kép és fényérték vesz jobb obit az nem ezt veszi sem a nikon alap obijait hanem profi Nikont vagy Sigmát.A magyar ember meg olyan ha bele döglik is jobbat vesz mint a szomszédnak van ha kell neki ha nem,maximum nem eszik.Egy szó mint száz mindenki ha tudja vásárlás előtt próbálja ki ha a kettő közt vacilál és utána döntsön,én rájöttem hogy a tesztek max 10%-ban segítenek és ami hibákat ott leírnak azt senki nem fogja a mindennapokban tapasztalni.Üdv
Remélem segítettem picit. -
Throme
veterán
válasz
rumos14
#7404
üzenetére
Az objektívekre legjobb tudomásom szerint - itthon - 1 évet ad a Nikon.
Én még az év elején vettem a fényképezőm és a vázra kaptam 2 évet, de az obira csak egyet. Hivatalos márkakereskedőtől vásároltam.Májustól a Nikon csak a vázak gariidejét növelte 1 évvel.
A Sigmától viszont szép húzás ez a 3éves garancia! -
Throme
veterán
Én is mostanában kerestem teleobit.
Ilyenkor mindig megnézem az slrgear oldalán az adott objektív "blur index"-ét és a CA grafikont. Nekem ezzel a 70-300-al az a bajom, hogy 200-ig egész jó és utána kissé elszáll mind a CA, mind az élesség. Emiatt voksoltam a Nikkor 55-200-ra. Igaz, hogy egy 70-300 hosszabb, de mit érek azzal a + 100-al ha már nem olyan frankó mint 200-ig.Persze arra nagyon kíváncsi lennék, hogy az ilyen tesztekben látható különbségek mennyire realizálódnak a gyakorlatban.....
Másik érvem az 55-200 mellett a már mások által is említett képstabilizáció. Igaz nem csodaszer, de segíti a fotóst.
Ja és a harmadik, hogy Sigmáról azért lehet hallani rosszakat, ezért gondoltam a Nikkor csak jobb. Hát nem tudom, az enyém most szervizelés alatt van

A Nikkor műanyag bajonettel szereli az 55-200-at. Sigma pedig fémből készítette a 70-300-ét, ami időtállóbbnak tűnik...
Gari szempontjából a Sigma 3 éve azért elég jól hangzik....
-
Bass
addikt
Nah megvettem,végül is Sigma 70-300 APO DG MACRO lett,kipróbáltam egy 55-200 Nikon VR-t is de a VR ellenére nem hatott meg.Eddig jó tapasztalataim vannak az obival,ennyi pénzt nagyon megér,lehet sorolni a hibáit pl hogy picit hangosabb a Nikon obiknál de ezek harmad árba vannak.Nem lassú érzésre az AF,lehet műszer kimutatná de az kit érdekel.Ár/Érték arányban nagyon jó obi és 3 év gar van rá ami megnyugtató.Általános használatra remek.
-
Lator
tag
Nekem volt szerencsém mind az APO-s Sigma 70-300-hoz, mind pedig a Tamron 70-300-as macrojához.
A tapasztalataim:
A Tamron valahol a nem APO-s és az APO-s Sigma között van, ami tény, hogy a nem APO-s áráért! A tamron motorja (ha jól emlékszem) nem ultrahangos, pontos, de kicsit lassúcska.Nekem rossz élményem van a Tamronnal, mert 1 év 2 hónap után zoomolás közben egy reccsenés hallatszott és megszorult ~230mm-nél... a javítás 30.000 (nem kértem, hisz 45.000-volt az obi).
Egy barátom most is használja az övét (2éves), ezért nem tudom mennyire tartós...

Viszont amíg ment remekül tette a dolgát... (Aki csak a macro miatt venné, az azért ne tegye!)
Remek obi annak aki keveset költene, de kell az erős zoom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- Battlefield 6
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Telekom mobilszolgáltatások
- OLED monitor topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, ( ÚJ / 100 / 115 / 560 / 4200 expoval )
- Canon EOS 550D gépek, objektívekkel és kiegészítőkkel
- Canon EOS 1200D gépek, +objektívek +kiegészítők (6600 / 9575/ 14600 expoval )
- Canon EOS 200D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel. ( 3800 / 6400 expoval)
- Canon EOS 250D gépek objektívvel, kiegészítőkkel. (2220 / 4250 / 5800 expoval)
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070Ti 12GB Zalman S2 TG Enermax 750W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue - 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor,MS3409
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3271, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest






.
Mert ugye hasonló obija nincs a Canonnak. Ha a 70-200 F/4-el, és úgy látod, hogy optikailag kb. egálban vannak, akkor meg a különböző átfogás számíthat erősen, na meg az F/2,8 vagy F/4 nagyon nem mindegy, és máris nem egál az egál.
, jó az csak nekem nem gyere be.) De azt hiszem ott volt a "kicsit" jelző és utána az, hogy ettől eltekintve etalon. És még mindig jónak tartom, de szerintem az obikínálattal és úgy az összes obijával csinálhatna valamit a Pentax. Mondjuk kicserélhetné komplett, olyan összeszedettséggel és átgondoltsággal mit ahogy a K10D megtervezte, valamint az nem utolsó, hogy kicsit normálisabb áron is adhatná azokat, mint ahogy a K10D volt és most a K-x is best buy kategórián belül.
Sigmát meg úgy tudom HSm ellenére kicsit csiga. És azt mondják 2.8 ide 2.8 ode nem érik el a Canon F/4-es széria szintjét. Tudom, hogy nem teljesen egy kategória a
, de hát ez van



