-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiskornel
addikt
válasz
Frigetrus
#7798
üzenetére
Héj! Van egy csavarás a dologban. A perspektíva térérzetet jelent. NÉZZ bele a kukkerba egy halszem objektívnél, és egy telével. Ha ua. a térérzeted becsokizok. Az a gond, hogy a 180°-os látószöget ugyanakkora kivágásra (vetitett területre) paszírozza össze a fényképezőgép, mint a 20°-osat. Így csak is akkor, és csak is akkor lesz a végterméken (a kinyomtatott képen) ugyanaz a térérzet, ha a gyújtótávnak megfelelően, ugyanúgy távolról/közelről szemléljük a képet.
Vagyis a torzítás a leképzés során keletkezik. Nézzük pl. a halszem obit, ami 180°-ot vetít az érzékelőre. Az abból készült képnél kizárólag akkor kapnád vissza a látottakat, ha a kinyomtatott kép síkját egy gömbfelületre paszíroznád rá, majd a gömb középpontjából néznél a képre. De mivel mi sík képeket nézünk (és gondolom neked sem görbített a monitorod képe) a visszanézett kép torzulást szenved.Tehát! Ha szabad szemmel nézzük a térérzetet, akkor minden szó igaz, amit leírtak, de mi az átnézeti keresőn keresztül szemléljük a világot, majd később a kinyomtatott/monitor képén, ami bizony torzulást fog szenvedni.
A gond ott van az elmélettel, hogy a fényképező leképzése nem teljesen ua. mintha egy kivágott négyzet alakú sablonnal kitakarnád a látómeződ széleit."Továbbá te kijelentetted, hogy 50mm-es re nem jellemző.
Középformátumon például az már nagylátó" - ha nincs odaírva, akkor kisfilmes formátumra vonatkozik. Nézd meg a kompakt gépekre ráírt gyújtótávokat. A kis Fujimon 36-360mm van és nincs odaírva hogy középformátumú, meg ekvivalens. (azt hiszem a valós 6-60mm).Te ma nagyon kötekedős kedvedben vagy. És nagyon precíz akarsz lenni.
megjegyzés: A fent említett dolgok csak ebben az univerzumban működnek, a 3D térben, feltételezve, hogy nincs térgörbítés, stb...
-
Frigetrus
aktív tag
válasz
kiskornel
#7796
üzenetére
A perspektivikus torzítás is attól függ.
Ha azzal a nagylátó obival messzebbről fotózol egy témát, majd abba belenagyítasz, akkor pontosan megkapod azt a perspektívát, amit egy olyan gyújtótávolságú objektívvel érnél el, mint a belenagyítás mértéke.
Ha viszont közelebb mész annyira, hogy megkapd az előző belenagyítással megfeleltethető képszöget akkor az a nagylátó obi azért fogja torzítani a tárgyad mert közel mentél.
A perspektivikus torzítás valamilyen szinten relatív, hisz mihez képest nevezzük annak. Attól is függ, hogy egy tárgyat milyen közelről/messziről nézünk.
Továbbá arról volt szó, hogy felvetődött, hogy a 35mm-es mennyire torzít... Kérdés, hogy mit, és milyen távolságból?
Továbbá te kijelentetted, hogy 50mm-es re nem jellemző.
Középformátumon például az már nagylátó, tehát ha adott témát ugyan olyan képkivágással akarunk fotózni mint egy kisfilmessel, akkor közelebb kell mennünk ez esetén, tehát a másikhoz képest torzítani fog."széles látószögű objektívvel közelebb kell menni, melynek során a pespektíva megváltozik (a tárgytávolság is)." Pont azért fog megváltozni mert közelebb mentél.
Idéznék Rabi Miklós egyik írásából: "A perspektíva megváltoztatásához a tárgytávolságot kell megváltoztatnunk. (Azonos helyről fotózva egy tárgyat 20mm-es, vagy 200mm-es objektívvel, teljesen azonos képet kapunk róla. A különbség csupán annyi, hogy a 20mm-es objektívvel készült képen a tárgy kisebb lesz, így több látszik majd a környezetéből is. - Rabi Miklós)"
Tökéletesen igaza van. -
Wyll
őstag
válasz
Frigetrus
#7794
üzenetére
Egy obi típust/modellt kaphatok?
Ami jó ehhez a géphez (Sony Alfa 330), és általánosságban jónak mondják.
Mert egy kezdőnek úgyis mindegy még, csak legyen valamin gyakorolni, ami azért nem a legszarabb obi, de nem is a csúcs kell még...
Mert az a baj, hogy sem én, sem a csaj nem tudunk mit kezdeni itt a nagy bölcsességekkel
Szóval valami konkrét tipp kéne 
-
kiskornel
addikt
válasz
Frigetrus
#7786
üzenetére
"Ezt még egyszer át kéne gondolni. A perspektíva csak és kizárólag a tárgytávolságtól függ." -
Nem a perspektíváról beszéltem! A perspektívikus torzításról. Ami a normál objektívhez(alapobjektív - ami kb. azt a perspektívát adja, mint amit szabad szemmel látunk) képéhez képesti torzulást jelenti.
Most adtál egy pofont a légynek. Amit írtál az triviális, igaz. Mind a két állítás. DE. Ugyanazon fényképészeti cél eléréséhez (ugyanazon képkivágás) a széles látószögű objektívvel közelebb kell menni, melynek során a pespektíva megváltozik (a tárgytávolság is).
-
Frigetrus
aktív tag
Ez mind nagyon szép és jó hogy "szerinted", de sajnos ezek nagyjából pontos meghatározások.
Így terjedt el, ekvivalens 50 alatt nagylátó, ekv. 50 a normál látószög, fölötte pedig a tele tartomány.
Fényerőről meg annyit, hogy nem az szabja meg, hogy mi kerül a képre, klaszikus mellportrénál a képkivágás, és a megfelelő perspektíva a lényeg, amit tele tartománnyal egyszerűbb megoldani.
A fényerő csak másodlagos, stúdióban világítani kell, sötét helyen pedig ahol csak a környezeti fényre vagy hagyatkozva, oda kell a nagy fényerő, de nyilván olyan tele obi is van, csak a pénztárca szab határt. Vagy iso növelés a megoldás, stb...
Viszont egy rosszul megválasztott perspektíva és képkivágás teljesen tönkre teszi a képet.Ja, és mi az a "középtartomány"???

-
Frigetrus
aktív tag
Igen, jó fényerő kell hozzá, amiben egyik általad linkelt obi sem jó sajna, de ne aggódj, azt egyik márkánál sem lehet olcsón megúszni, súlyos százezrekbe kerülnek az igazán fényerős tele zoom-ok.
A második általad linkelt teljesen kiesik a körből, mert azt írja, hogy csak manuális fókusz van, ami sporteseményen felejtős.
Amúgy meg lehet oldani napos rendezvényen egy ilyen olcsóbb obival is. Sötétben már kevés lesz, oda kell a fényerős obi, és magas iso. Persze próbálkozni azért lehet.
Amúgy Sonyban nem vagyok otthon, ezért mást nem tudok ajánlani, majd talán valaki. -
fi:zi'k
nagyúr
Sziasztok,
Gasztrofotózáshoz milyen tartományú objektív szükségeltetik?
-
máyköl
veterán
válasz
Frigetrus
#7790
üzenetére
Hát nálam még APS-c -n sem tele az 50mm.
75mm szvsz nem kistele. Az egy középtartomány.
Szerintem a kistele olyan 100-120mm -től kezdődik.
Hát én a sigma 70-300 -al portrézék utoljára, elég gyenge fényereje kell, az pedig kell portrénál. Portréra talán 50-85mm a legjobb, APS-c -n. -
Wyll
őstag
Ezt a portré dolgot nem kell ám olyan nagyon komolyan venni.

Lehet, hogy inkább úgy kellett volna megfogalmaznom, hogy egy igényesebb általános objektív kéne, mondjuk olyan max 80.000Ft-ig (vagy 200EUR, ugyanis Frao. lesz a vétel helyszíne), ami nem volna rossz, ha néha sportesemények fotózásakor sem vérzik el teljesen. (Ehhez pl jó fényerő kell, nem?) -
Frigetrus
aktív tag
Portréhoz leggyakrabban pont hogy a kistele és középtele tartomány a jó, ekvivalens 85mm-től szokták ajánlani felfelé.
Amúgy részben ellent is mondasz magadnak mert APS-c-n az 50mm pont kistele lesz már, igaz az még csak 75 mm ekvivalens.
Érdemes 85 fölé menni ekvivalensben. Én portrézáskor általában "fizikai 100mm" fölé megyek, ekvivalensben ez nyilván jóval több. -
máyköl
veterán
Hát portréhoz nem igazán jó a teleobjektív.
Sportra már inkább...Sigma 70-300 -am van nekem is, Canonban. Eleinte jó, de nem egy profi objektív. Rajzolhatna szebben is, IS nem ártana, autófókusz elég gyengécske. De kezdetnek megteszi.
A következő telém egy 70-200 L lesz, ha meg lesz rá a pénzem.
Nem vagyok otthon Sony objektívekben, de valami fényerős 50mm körüli objektív lenne jó portréra.

-
Wyll
őstag
Sziasztok!
Egy kedves hölgyismerősöm szeretne a Sony Alfa 330-as vázához objektívet venni. A cél igényesebb hobbi fotózás, ugyanis később még az is lehet, hogy rendesen is fotózással szeretne foglalkozni, ha minden összejönne ehhez. A jelenlegi téma elképzelések: sport, portré, ill. általános lennének. De ezt nem kell szigorúan venni, igazából még nagyon az elején tart a dolog, még simán alakulhat.
Mit ajánlotok, ami passzol ehhez a géphez? (Használt is lehet, ha jó állapotban van.)
Van két tipp is már, ezekről mi a véleményetek:
- SAL-75-300
- SIGMA APO 75-300 -
Frigetrus
aktív tag
válasz
jancsi90
#7780
üzenetére
50-es fiexl az a baj, hogy APS-c kicsit kényelmetlen, mert pont olyan tartomány, amivel portrét még nem az igazi készíteni, de bárhova máshova, például beltérbe már túl szűk.
APS-c-re 35mm-est érdemes venni szerintem, és akkor az adja a normál látószöget.
35 f1.8 egy kíválló objektív, nagyszerű rajzolattal, jó árral és jó fényerővel.
Nyilván portrézáshoz még kevesebb mint az 50-es, de ez csak akkor igaz ha klasszikus mellképet akarnál csinálni, ott ahol a modell környezetéből is mutatni akarsz, oda teljesen jó a 35-ös.
A torzításról meg írtam az előző hsz-emben. Ha másféle torzításra gondolsz, az más tészta. -
t72killer
titán
válasz
jancsi90
#7784
üzenetére
Attól függ, milyen az obi és az adapter, erősen kétlem.
A canon obi nikon gépre témával az AF-en kívül még egy komoly bajom van: ezek az adatperek tartalmaznak lencséket, uis a nikon tüköraknája a legmélyebb és canon obival nem lehetne nik vázon távolra fókuszálni (=elég közel hozni a lencsét a szenzorhoz).Esetleg ebayről (UK, DE) vadássz le egy AFS 1.4/50-et. f/2 után jó azis.
-
kiskornel
addikt
válasz
jancsi90
#7780
üzenetére
"Amúgy kicsit meglepett, hogy a 35mm 1.8as annyira torzít."
Perspektívikus torzítás! Az természetes. Az 50mm-es obi az egyetlen, ami nem rendelkezik vele. Az összes többi gyújtótáv torzít. Ha egy széles látószögű obival fényképezel közelre, akkor a közeli dolgokat nagyobbnak mutatja, míg a távoli dolgok még kisebbek lesznek a képen, ahhoz képest, mint amit szabad szemmel látsz.
Ezt a cikket találtam róla. Így már megértheted, miért nem ajánljuk a 35mm-es obit portrézásra.
-
t72killer
titán
Jól meg kell nézni a képeket, és ha az eladó megbízhatónak tűnik, csak nyugodtan. Nekem eddig jó tapasztalataim voltak (és egy halom $-t spóroltam az új árakhoz képest)
#7780: a D3100-hoz esetleg lőhetsz egy sigma 2.8/17-50 HSM-et, az szépen rajzol 50mm-en. Bár 1 baj van vele: 3x annyiba kerül, mint az 1.8/50

-
jancsi90
tag
Köszönöm a válaszokat, imádom a ph fórumát, hamar választ kap az ember.
Nos nekem mindenképp afs obi kell mert jelenleg D60-om van és úgy néz ki, hogy D3,1k-ra váltok csupán az isóért és a vidiért.
Ami elérhető árban van még az a 35mm f1.8as nikon obi. Az 5Omm 1.4es nikon obit nem dicsérik és megnéztem használtan is és egy csomó volt amit nagyon újszerű állapotban árultak tehát első alkalomtól nem válik be. A másik választás a Sigma lenne, az hihetetlen élességet produkál csak kicsit drága. Nem szeretem a Nikonnak ezt a fókuszmotoros taktikáját. Még azon is gondolkodtam, hogy eladom az összes Nikon cuccomat és veszek használtan egy 45OD canont és 5Omm 1.8as fixet meg egy vakut és akkor: 'A gép forog, s az alkotó pihen', csak akkor megint kéne egy tele... stb... s rettegjek az error99től. Szóval nem hinném, hogy rá tudjam magam venni a D9Ore a videó végett, HD mániakus vagyok s ez visszahúz. Na meg d3,1k mellé sem egy 5Omm 1.8ast mert a szemem aztán káprázni kezd, annyit kell lessem az élességet. Viszont vidinél jól jön. Szóval hiába kérdezek, magamnak válaszoltam
. Bár lehet úgy lesz, hogy veszek d3,1kát és egy 5Omm 1.8as fixet s majd 3 év múlva a vázat lecserélem.
Elnézést az esetleges érthetetlenségért.
Amúgy kicsit meglepett, hogy a 35mm 1.8as annyira torzít.
Na bye
-
t72killer
titán
válasz
jancsi90
#7773
üzenetére
A 35-ös egészen biztosan túl rövid portréra. Egyrészt bele kell mászni vele a modell arcába, másrészt már torzít.
Az 1.8/50es a nikon egyik legjobb üvege és egyáltalán nem drága. Ebayról 100€ körül tudsz használtat beszerezni. (jaigen, nincs benne AF-s motor, D90/D7000 kell az autofókuszhoz)
Az újabbik (drágábbik) tamron 2.8/17-50-es használhatónak tűnik, a régebbi elég komoly CA-t produkált.
Az is kérdés, milyen portrékat szeretnél: egész/félalakos vagy arc. Mert arcportréhoz inkább 85mm dukál, itt a megfizethető darab a manuális Samyang (walimex, rokinon...) 1.4/85, amit 300€ körül szórnak a német ebayen.
-
jancsi90
tag
Melyik jobb portrézásra? 5Omm vagy 35mm.
Af-s obira van szükségem így a 35mm 1.8 előnyben van az ára végett. Szerintetek jó választás? -
t72killer
titán
válasz
t72killer
#7771
üzenetére
Lejárt a szerk idő, elfelejtettem beszúrni: ITT nézzétek meg a mélységélesség-ábrán, ahogy mozog a fókusz a blende függvényében. Ok, lehet az is, hogy elállították a gépet 2 kép között, de nekem gyanús...
PS, #7770-re: énis az 1.4-es, 2es fényerők miatt venném. f/6.3-ra, 8ra tökéletes a kitobi is.
-
t72killer
titán
válasz
rumos14
#7770
üzenetére
Hmm, lehet, hogy a te példányod nem volt ilyen extrém, a DPR-on is írják páran, hogy náluk nem ilyen erős a jelenség. Ráadásul, ha f/2-es fotózás alkalmával teljesen nyitva fókuszálsz, azzal az teszt alapján jót teszel a képsarkok élességének.
Kb ez az egyetlen eset, amikor a LV fókuszálás hibázhat, lévén egyedül a blende változik meg fókuszálás és expó között.
Én kinéztem magamnak egy chippelt példányt, kíváncsi leszek, mennyire működik majd a fókuszvisszajelzés. A chipbe már be lehet programozni az ilyen huncutságokat, hisz az tudja, mennyi lesz a végső blende.
-
t72killer
titán
válasz
rumos14
#7764
üzenetére
Egy nagyon érdekes postot találtam a 85-ös Samyang fókuszálásáról.
Röviden a lényeg, hogy az obinak elég komoly fókuszsík eltolódása van a blende függvényében (!), ergo f/4-nél nyitottabb rekeszeknél azon a rekeszen kell fókuszálni, amelyiken fotózni is akarunk.
Sajnos az obinak görbült a fókuszsíkja, így ezt is bele kell venni a számításokba (a kolléga f/2.8-on történő fókuszálást javasolt ha az f/4es fotókon egyenletes minőséget akarunk, ill f/1.4-en fókuszálást, ha a sarkokból akarjuk kihozni a maxot) -
krisi047
senior tag
Köszönöm a segítségeteket. Azt viszont még megkérdezném, hogy Nikon rendszeren is lehet használni ilyen szettet? Most állok DSLR vásárlás előtt, Nikon D90 és Canon 50D között fogok dönteni valószínűleg. Eddig a D90 vezet nálam, ezért a kérdés. Azt olvastam, hogy M42-es obik nem működnek végtelen állásban a Nikonnál, ami portrénál, illetve makrónál nem jelent gondot, így nálam sem. Jól olvastam?

-
-
-
-
t72killer
titán
válasz
rumos14
#7759
üzenetére
Hosszabb fókusznak már van 4/300-as teleobim meg egy távcsövem, viszont nagyobb objektumokra (tejútrészlet, egy-egy komolyabb üstökös) már túl szűk a 4/300 látómezeje.
A filmes korszakban erre a feladatra 2.8/135-ös körüli obikat használtak - DX vázon ebbe a tartományba pont passzol a kis 85-ös.
Minél nagyobb a kihasználható fényerő, annál jobb. f/1.4-nél esetleg van esélyem rá, hogy sima fotóállványról használható képeket csináljak 4sec körüli expóidővel (hosszabb bemozdulna a föld forgása miatt). Sajnos az 1.4/50es nikkorom (AFD) katasztrofálisan asztigmatikus képet adott f/1.4-f/2-n, ugyhogy megváltam tőle. A samyangtól láttam már 1-2 asztrofotót, és pontszerűnek tűntek a csillagok a kép sarkában.
-
csakb
őstag
válasz
krisi047
#7753
üzenetére
"Illetve nem tudja valaki esetleg, hogy..."
Itt a setupja:
http://www.flickr.com/photos/opoterser/2545298333/in/set-72157600033219132/
Harmonika + telekonverter + fordító + 2.8/28 Takumar, vagy Pentax 1.7/50. Tulajdonképpen filléres cuccok.
-
krisi047
senior tag
Üdv! Érdekelne, hogy Nikon vázakhoz vajon van-e a Canon 70-200/f4-hez hasonló bestbuy teleobjektív? Hasonló átfogással, hasonló képminőséggel. Ha esetleg nincs, milyen árfekvéstől érdemes ilyen minőséget várni?
Illetve nem tudja valaki esetleg, hogy Thomas Shahan milyen objektívet használ egész pontosan?
-
t72killer
titán
Van valakinek tapasztalata a Samyang (walimex, rokinon, stb) 1.4/85-ös és 2.8/14-es obikkal? piszokolcsón adják őket a német ebayen, és a tesztekben szépen szerepelnek.
Nagylátó fronton (nikon gépre) nem is tudom, van-e megfizethető alternatíva a 2.8/14-esre, a 2.8/14 nikkor kb 6x annyiba kerül, ráadásul nem jobb...
#7751, "A Sigma EX-ek jó optikák a 100 ezres kategóriában. " Hja, csak meg ne szívja vele az ember, ld #7739
-
Petzval
senior tag
válasz
Robb202
#7749
üzenetére
A Sigma EX-ek jó optikák a 100 ezres kategóriában. Ha ennél jobbat akarsz akkor az ára is nőni fog akár a többszörösére.Nem a fény erőssége hanem a színösszetétele határozza meg hogy milyen színeket kapsz. Az erőssége persze szintén kell hisz így lehet rövíd záridővel dolgozni és ami tárgyfotózásnál még lényegesebb rekeszelni a nagyobb MÉ eléréséért.
-
t72killer
titán
válasz
Robb202
#7749
üzenetére
A jelenségek, amiket leírtál, nemigen köthetők az objektív optikai minőségéhez:
Közelre nem tud fókuszálni -> makroobjektív vagy közgyűrű kell.
Templombelső -> az obi fényereje kevés. Megnyugtatlak, egy sötétebb templomban ISO1600+f/2-es fényerő is kevés lesz, kell az az állvány - és ha már van, akkor a fényerő legyen f/6-11, hogy jó nagy legyen a mélységélesség."nagyon távoli pontok életlenek"-> ezt hívják mélységélességnek, ami nagyon kicsi, ha nagy fényerőn dolgozol (gondolom ez történt a templomban)
"sárgaság"->nincs vele bajod semmilyen megvilágításnál sem (pl gyertya), ha a megfelelő fehéregyensúlyt beállítod

-
Robb202
tag
válasz
Petzval
#7748
üzenetére
Köszönöm a válaszokat.
johnjohn:
Igazából ilyen tárgy sátorban szeretnék többnyire, órákat, kisebb apróbb kütyüket fotózni.
Lehet tévesztettem, de pontosan azt akartam mondani, hogy jó minőségben szeretném a képeket rögzíteni. De tényleg bitang jóban.
Az alap Obim ami a D90-hez járt (18-105) az például nagyon közelről nem tud már élességet állítani, homályos lesz a tárgy és a részletekre nem tudok rámenni. Ráadásul az OBI több sebből vérzik. Ha pl egy belső templomot fényképezek állványról vagy kézből jó megvilágítással a nagyon távoli pontok homályosak lesznek és valahogy nehéz vele olyat állítani hogy a kép minden egyes részlete éles legyen.
Ezért is szeretnék egy jó makrót ami jó minőségben dolgozza fel a képeket lehet vele nagyon közelről is fotózni, akár úgy hogy a tárgysátorba csak az objektívet dugom be a gép kint marad.
Bár kicsit off, de egy ilyen tárgysátorhoz milyen erős fény kell, hogy a képek jó legyenek? Ne sárgásak?
A lényeg, hogy nagyon szép nyálcsorgatós képeket tudjak létrehozni

-
johnjohn
addikt
válasz
rumos14
#7746
üzenetére
Összegzésként a tesztekben mégis jobbnak látszik képminőségben, mint a régi, de ennek lehet az is az oka, hogy javult a minősége és kisebb a szórás a példányok között.
A fém bajonett, és a mechanikai konstrukció valószínűleg időtállóbb mint a Nikon, 2-3 éves korukban fog kiderülni a 18-105-ös obikról, hogy hogy bírják a strapát.
A kolléga azt írta az átfogás nem annyira szempont.
Itt van összehasonlítva a régebbi változattal. -
johnjohn
addikt
-
krisi047
senior tag
Sziasztok! A 18-105-ös Nikon kit objektív és a sigma 17-70-es között gondolkodom. Melyik ajánlanátok inkább a kettő közül? Árban nagyjából ugyanannyi. Az átfogás mértéke nem szempont, a 17-70 is megfelelő nagyságú számomra.
-
Robb202
tag
Tárgyfotózáshoz van speciálisan kiélezett objektív? Amivel nagyon szép képek készíthetőek?
Tudnátok ajánlani ilyet? -
t72killer
titán
Üdv mindenkinek! valakinek volt már tapasztalata inkompatibilis sigma obik szervizelésével (firmware frissítés/chip csere)? Mennyibe kerülhet ez nem-garis (amcsiból hozott) lencsénél?
Az obim, 2.8/24-70 DG (nem-hsm) kiakasztja a D7000-emet úgy, hogy be sem bootol a váz
(sajnos/szerencsére nem egyedi eset, csomó fórumon írják) -
rumos14
nagyúr
rögtön leszögezem, hogy a 18-105 egy baromi jó ár/érték arányú obi. a többi gyártó irigykedhet.
hozzá képest valamennyi előnye biztosan van a 16-85-nek, de biztosan nem szignifikáns. ami számomra a 16-85 mellett szólna, az a kezdő gyútáv. ekv 24mm számomra elég szinte mindig, ekv. 27mm-nél már volna hiányérzetem. persze ezzel nehéz megindokolni a 2x árat... de számomra a 16-85 kedvezőbb tartomány mint a 18-105. -
Throme
veterán
válasz
rumos14
#7735
üzenetére
Az slrgear-t nézegetve élesség és torzítást tekintve nincs nagy különbség. Nem is tudom a mutatott értékekben látható eltérés a valóságban mennyire kivehető.
Amit 16 mm-en produkál az egyik azt 18mm-en a másik és utána nagyjából egyformák...Fókusz skála nekem igazából nem hiányzik, de másnak lehet.
A tömítettség szerintem akkor számít, ha a váz is olyan, valamint a fotózási körülmények mennyire mostohák...
Műanyag bajonettel nekem még nem volt gondom, de nincs kizárva, hogy idővel lesz (vagy nem).Úgy gondolom a 16-85 nem ér 2x többet mint a másik. Ha valakinek fontos a nagyobb átfogás hasonló képminőség mellett, akkor meg pláne nem.
-
rumos14
nagyúr
-
Darkness1
aktív tag
Ha valaki használ(t) hosszabban Pentax smc DA 16-45 mm f/4 ED AL objektívet, az legyen szíves írja már le hogy muzsikál 16-20mm környékén. Olvastam persze teszteket, de azért kíváncsi vagyok a felhasználók véleményére is.
-
Zoli bácsi
őstag
Köszönöm mindenkinek.

Mindenképpen olyat veszek, ami zsinórral a vázhoz rögzíthető. A digitálison ilyen van, aztán megszoktam, hogy leveszem és elengedem. Csoda, hogy eddig nem hagytam el, bár már párszor kereste a család.
-
kiskornel
addikt
válasz
Zoli bácsi
#7723
üzenetére
Az első pár találat az a régifajta ráhúzós obisapka.
Szerintem 51-es. A Zeiss 50mm-es obimra legalábbis akkora megy (beleírt érték). De ez csak erős tipp...
-
csakb
őstag
Az a baj, hogy a Nikon tükörakna-mélysége jóval nagyobb, mint a többi rendszeré, ezért az M42-es obikkal csak akkor tudsz végtelenre fókuszálni, ha az M42-es konverterben van egy plusz lencsetag. Ez kissé megnyújtja a fókuszt, és kicsit ront a képminőségen is. Az olcsóbbik, lencse nélküli konverterrel nincs végtelened, de ha csak portréra, vagy makróra használod az objektívet, akkor ez nyilván nem baj. Ebből van csipes változat is (a faterán most találtam), amivel elvileg van fókusz-visszajelzés, és fénymérés, de nem tudom, hogy tényleg működik-e.
-
Pilács
senior tag
ill még olyan kérdésem lenne, hogy M42 adapter Nikon-hoz létezik e olyan ami legalább a fókuszt visszajelzi? Ha jól láttam a Canon gépekhez létezik, ami segítségével legalább fókuszt tud nézni a váz...
ha nem létezik, akkor legegyszerűbb átalakító elegendő? Max anyag és kivitel minőgégben különböznek gondolom.. -
Pilács
senior tag
Sziasztok!
Olyanban kérném a segítségetek, hogy a Nikon 18-105VR vagy 16-85VR között kellene döntenem, annyival jobb a 16-85VR mint amit kérnek érte vajon? Tesztekben nagyon kis külömbséget mutat ahogy én látom, de ugye nem egészen ugyan az a tartomány, ill fém bajonett a 16-85-ön...
Üdv!
-
Petzval
senior tag
válasz
Zoli bácsi
#7723
üzenetére
Olyan sapkát már nem gyártanak csak olyat ami a menetbe kapaszkodik, ezért a menetátmérő szerint vehetsz sapkát. A Jenis márkájúak nagyon jók. Az Optiformban vagy a digifényképnél lehet kapni.
-
csakb
őstag
válasz
Zoli bácsi
#7723
üzenetére
A szűrőmenet 49 mm-es, a külső átmérője pedig 51 mm, ha olyan rányomós sapkát keresel, mint az eredeti volt (biztos nem lehet kapni). A lényeg, hogy a 49 mm-es obisapka jó lesz rá, ez fotósboltokban kapható.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz
Zoli bácsi
#7723
üzenetére
50-51mm-es szűrőméretről még nem hallottam, de a régi 50-es alapobiknál előfordult a 49mm-es méret. Szerintem ez is az lesz.
-
Zoli bácsi
őstag
Sziasztok! Utólsó kirándulásunkon sikeresen elhagytam a Praktikám kitobijának (Pentacon 1,8/50) objektívsapkáját. Próbálgattam, a Nikon 52mm-es objektívsapkája majdnem jó rá, de azért egy kicsit nagy, nem lehet rárakni. Sajnos tolómérőm nincs.... Az lenne a kérdés, vajon hány mm ennek az obinak a szűrő peremnél az átmérője? 50 vagy 51 mm-re saccolom. Ha meglenne ez az adat, tudnék obisapkát keresni.
Köszönöm. -
Morgal
aktív tag
Sziasztok!
Keresek hibátlan állapotú Canon EF 17-40 F4 L-t, dobozával, napellenzővel és egyéb tartozékaival.
(lehetőleg küldj képet az objektívről)
Az ajánlatokat a morgal kukac citromail pont hu címre várom.
-
naky?
csendes tag
Sziasztok! Bedöglött a Sigma 17-35 mm F2,8-4 EX obim fókuszmotorja , tud valaki segíteni ,esetleg eladnám , mert rossz a szemem. Egyébként olyan mint az új és inkább megcsináltatnám.
-
Moleskin
tag
Zsír! Ezt láttátok már?
Nekem is kell egy ilyen. Remélem összejönnek elegen hozzá.
-
access_denied
senior tag
válasz
Petzval
#7714
üzenetére
Senki nem vonta kétségbe a Sigma obik, lencsék minőségét. Bár nincsenek Sigma obijaim, nem kevésszer találkoztam a felületük sérülékénységükről. Elég csak a Sigma, hámlás szót beírni a keresőbe. Nyilván ez a hardcore fotósoknál hamarabb jelentkezhet. Mindenesetre ilyen "hibalehetőségről" Canonnál, Tamronnál nem találkoztam..
Az pedig, hogy a Sigma makrói csúcsak, hát... a Canon 100 (IS nem IS) és a Tamron 90 se egy rossz darab. Itt nincsenek hatalmas minőségbeli különbségek a kapott képet illetően. -
Petzval
senior tag
válasz
access_denied
#7713
üzenetére
Nekem van egypár Sigmám egyik se hámlós felületű és mechanikailag is jók az EX minőségű meg a nevéhez méltóan mechanikailag optikailag is emelt minőség.Nem hinném hogy a Sigmákra úgy általában jellemző lenne a gyenge minőség, sőt a Sigma makró sorozata csúcs és a 150-es világbajnok!
-
access_denied
senior tag
válasz
Surfym@n
#7712
üzenetére
Szia!
Anyaga teljesen rendben van, masszívnak tűnik, természetesen ezt majd pár év múlva lehet érdemben minősíteni, de ezzel nem lesz baj. Mindenesetre nem Sigma hámlós felületű.
Frontlencse természetesen nem forog el, ezt a kinyúló tubus végén lévő kis pötty is jelzi. Lényeges, mert lapszűrőkben gondolkozok.
Gyűrűi feszesek, sajnos a 70-300 közötti tartományt kb. 80 fokos gyűrűelfordítással lehet megejteni, ez kicsit kevés.
Zoom creep abszolut nincs, lock sincs, de nem is lenne rá szükség.
FTM: mivel kicsi a keresőm (550D) ezért nem nagyon tudok jobb élességet állítani, mint a gép, live view módban belenagyítva igen, de azt inkább állványról szoktam.
Bokeh, lágyság... sajnos erre még nem volt időm, jelenleg prioritást élvez a tanulás. -
Surfym@n
senior tag
válasz
access_denied
#7711
üzenetére
Lenne pár kérdésem az obival kapcs.-ban:
anyaga érzésre mennyire tartós, nagyon műanyag?
frontlencse elforog fókuszálásnál?
gyűrűk lötyögősebbek, vagy feszesek (FTM-et kipróbáltad, mennyire precíz)?
mennyire hajlamos zoom creep-re? van lock-kapcsoló?
melyik végén lágyabb?
Milyen a bokeh?Előre is köszi a válaszokat.
-
access_denied
senior tag
Beszereztem a Tamron 70-300 SP obit. Nagyon nagy volt a kísértés a Canon 70-200 F4 L obi részéről, de aztán a a kézből tartott 300mm-en 1/20 alatti záridővel készített sikeres képek meggyőztek.
Zárt helyiségben, gyenge fényviszonyok között habozik a fókuszálásnál, valamint a motor sebessége is picit lassabb, mint az USM, rekeszelni is kell, CA is jelen van, de ez az összes negatívuma az obinak. Aki most azt gondolja, hogy ez így dráma, annak jelzem, hogy általában nem 70-300-al dolgozunk beltérben, a rekeszelést sem mindenhol kell F8-ig levinni, a CA utómunkával eltüntethető, cserébe a kép minősége ebben a kategóriában kiemelkedő, és mint említettem a képstabilizátora világbajnok.
-
access_denied
senior tag
válasz
macskajancsi
#7709
üzenetére
Ez egy nagyon hasznos link, köszönöm

-
macskajancsi
aktív tag
válasz
access_denied
#7708
üzenetére
itt tudsz válogatni mindenféle szempont alapján.
-
access_denied
senior tag
Érdekes kérés. Valaki tudna mutatni, küldeni (nickem kukac freemail pont hu) Canon 70-200 F4-el (nem IS) készült beltéri, vaku nélküli képet? ISO 800-1600 max, F4 és F8 közötti blendenyílással?
Kipróbáltam a Tamron 70-300-at, sajnos elég csúnyán CA-s képeket kaptam F8 alatt. A stabilizátora mindent visz, de a kép minőségét jó lenne, ha össze tudnám hasonlítani a Canonnal. Majdnem megvettem a Tamront, aztán elbizonytalanodtam. A fókuszálás 300mm-en nem volt valami istenes, pedig -úgy gondolom- nem volt drámaian sötét (üzlet). -
rumos14
nagyúr
válasz
rosta11
#7706
üzenetére
nekem volt ilyen obim, Sony-ra, és nagyon meg voltam vele elégedve. pl. kevés fényben városnézésre tök jó volt. aztán eladtam, mert inkább még fényerősebb fixeket használok, meg egy 16-80-at. szóval a 17-50 nagyon jó, én nyugodtan használtam nyitva, vagy f3.2-n minden gyútávon.
-
rosta11
tag
válasz
Snakeiboy
#7705
üzenetére
Minolta végű objektíveim vannak, így sony vázat fogok venni. A Sony piacra küldte a fix tükrös dslr-t, az slt-t, amely a legjobb videót tudja a dslr-ek közül. Érdekelne ez a téma is, így ezen a vázon gondolkodom. Egy A33-at veszek, ha minden igaz.
Ezzel a tamronnal szépen lehet a videókon is a mélységélességgel játszani, mintha profi kameráról lenne szó. Villámgyorsan élesre áll, mert AF-el élesít, nem úgy mint a többi dslr.
Mondjuk védi a profi videó felvevőket a sony, mert csak 29 percet lehet vele egyfolytában videózni, érzékelő stabival meg csak 9 percet.
Másrészt tudja azt, amit egy középszintű dslr-nek tudnia kell.
-
Snakeiboy
aktív tag
válasz
rosta11
#7696
üzenetére
A sima verzio van nekem, a VC nelkuli. A back fokusz sajna konnyel elofordulhat a gyanuja mar nalam is felmerult de eddig rafogtam hogy bena vagyok es azert lesz kb a kepek 25% back fokuszos portrenal 50mm-en
. De ennek ellenere csak ajanlani tudom es sok boldogsagot hozza
. Milyen vazad lesz?Ja 2.8on csak akkor hasznalom ha amr tenyleg nincs mas lehetoseg. Pl ISO 1600sem eleg. Ugyanis a kepsarkak akkor sajna a nem a legszebbek de alatalaban oda nem komponalok semmit

-
válasz
access_denied
#7701
üzenetére
1,2 m
Átgondoltan kell párosítani az objektívet és az előtét lencsét (nem 25 dioptriát kell rátenni) -
access_denied
senior tag
válasz
skippper
#7700
üzenetére
Köszönöm az észrevételt, minden gondolat hasznos.
Nem pók méretű alanyokban gondolkozok, hanem pl. pók egyes részleteiben, vagy muslincában, egyéb nagyon apró alanyban. Canon 100 makróra helyezném fel azt a legértelmesebben használható dioptriát, amellyel még megfelelő távolságból (min. 5 cm) lehet fényképet készíteni.
-
access_denied
senior tag
Ha jól tudom, akkor a 70-200 f4 L obi közelpontja méter felett van. Egy makró obié (jelenleg Canon 100 f2.8) 30 cm körül mozog. Ezért vannak kételyeim a macro obi és az extrém dioptria párosítással

Másik felmerülő kérdés a mélységélesség. Nemhogy tized, lehet, hogy század milliméterekben mérhető csak a kép mélységélessége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- Battlefield 6
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Telekom mobilszolgáltatások
- OLED monitor topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, ( ÚJ / 100 / 115 / 560 / 4200 expoval )
- Canon EOS 550D gépek, objektívekkel és kiegészítőkkel
- Canon EOS 1200D gépek, +objektívek +kiegészítők (6600 / 9575/ 14600 expoval )
- Canon EOS 200D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel. ( 3800 / 6400 expoval)
- Canon EOS 250D gépek objektívvel, kiegészítőkkel. (2220 / 4250 / 5800 expoval)
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3408
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3086, 94% Akkumulátor
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 10500T / RTX 3050 / 32GB DDR4 / 512 SSD!
- 157 - Lenovo LOQ (15ARP9) - AMD Ryzen 7 7435HS, RTX 4060
- RAKTÁRKISÖPRÉS! Eladó projektorok!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Ami jó ehhez a géphez (Sony Alfa 330), és általánosságban jónak mondják.
Szóval valami konkrét tipp kéne 




. Bár lehet úgy lesz, hogy veszek d3,1kát és egy 5Omm 1.8as fixet s majd 3 év múlva a vázat lecserélem.



