-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
zozoharp
csendes tag
Még egy dolog eszembe jutott nagylátószögű előtét lencsével érdemes foglalkozni?van fix 28mm es nikonom ahhoz esetleg...gondolom nem összehasonlítható a képe minőségileg egy 14mm es fix obival egy 28mm fix 0,5 ös nagylátószögű előtéttel...
köszi a tanácsokat
-
balaaazs
senior tag
Üdv! két objektív között vacilálok 350d -re...az egyik a canon 28-135 is usm (60e), a másik pedig canon 100-300 usm 4.5-5.6 (40e)... jó, tudom, hogy nem épp ugyanarra a célra lettek kitalálva ezek, ezért nem is összehasonlítást kérnék, csak véleményt. melyik éri meg jobban, minőségre, mit hallottatok róluk, avagy ilyen 60-70ezres felső határ esetén persze használtan, milyen obit ajánlotok? köszi, Bali
-
zozoharp
csendes tag
Sziasztok!
Valaki fotózik zenitar 16mm halszemmel d90-en?mik a tapasztalatok?
Szerintetek samyang 14mm vagy zenitar 16mm, ha választani kellene?
Előre is köszi...
Zozó -
Mercutio_
félisten
válasz
macskajancsi
#6790
üzenetére
Vagy utalás "a világ második legjobb gitárosa" c. fílmre

-
johnjohn
addikt
válasz
macskajancsi
#6790
üzenetére
Ezt nem Ő maga rakta fel, hanem ez egy "ajánló" oldal, ahová lehet feltenni tippeket. Azt hiszem nem is hirdeti magát.
-
macskajancsi
aktív tag
-
Degeczi
nagyúr
válasz
macskajancsi
#6784
üzenetére
nálam egy pár hónapos példánya legalábbis biztosan nem ilyen
de flickr fórumon is írt már olyan, aki pár év alatt bekövetkezett kotyogásra panaszkodott (de annak sem volt hatása semmire, csak zavaró)
-
johnjohn
addikt
válasz
macskajancsi
#6786
üzenetére
Ha használtan vetted, lehet, hogy már szétszedték, és összerakták, feltehetőleg nem túl precízen. Javasolt megnézetni Csurgó úrral. [link]
-
macskajancsi
aktív tag
-
Doom
aktív tag
válasz
macskajancsi
#6784
üzenetére
Sigmám ugyan még nem volt, de a zsír új Canon kitobim és a telém is ugyanezt produkálta, így valszeg ez az olcsóságból fakadó "feature".
-
macskajancsi
aktív tag
hali!
szerintetek mennyire gáz, ha egy használt sigma 18-50/2.8 zoomgyűrűjének 1-2mm-es holtjátéka van? nem lötyög látványosan, csak 1-2mm-t ide-oda lehet forgatni zoomolás nélkül.konkrétan nem zavar, csak attól félek, hogy kezd szétesni. valaki meg tudna ebben erősíteni / cáfolni? (bár ez utóbbinak jobban örülnék
) -
legenda007
aktív tag
Sziasztok ezekről mi a véleményetek? [link]
Érdemes vele foglalkozni?
-
skippper
senior tag
Ha használt objektívet veszek, mit ajánlotok, mit nézzek meg nagyon?
Ami triv az, hogy karcos-e poros-e fókusz pontos-e. Van esetleg még valami amit alapos megvizsgálással kideríthetek?
(nikkor 50mm 1.4G lesz, ha esetleg tudtok tipushibákról azt is szivesen fogadom)
-
Padam
aktív tag
Na ez vajon mennyibe fog fájni?


-
Zozzant
addikt
-
SH4D0W87
csendes tag
Üdv!
Van egy aus Jena Pancolar 1.8/50-es objektívem, amin található egy kétállású kapcsoló. Az egyik állásban rekeszállításnál változik a rekesz nyitottsága, a másikban nem. Az lenne a kérdésem, hogy analóg, illetve digitális gépen hogyan kell helyesen használni az objektívet? -
rumos14
nagyúr
íme pár tipp, ömlesztve:
Pentax-tól (ársorredben) 16-45/f4, 17-70/f4, 16-50/f2.8
Tamron 17-50/f2.8
Sigma 17-70/f2.8-4.5, 18-50/f2.8
ezek mind alap zoomobik. utcához, épületekhez a nagylátó jól jöhet, lehetőleg kevés torzítással. "emberekhez" pedig fényerős fix. ha nem bánod a manuál fókuszt, a gépedhez tengernyi régebbi, olcsó obi közül választhatsz.
a vázcsre Pentax-nál nem gond, a csúcsmodell K-7 is u.olyan obikat (bajonettet, képkocka méretet) használ mint a K100. -
rumos14
nagyúr
csak a gyerkőcről, lakásban csináltam képet, az meg nem tesztkép
inkább leírom a tapasztalatomat. képközépen f1.4 is teljesen jó. a képszélek állitólagos szar mivolta nekem egyáltalán nem tűnt fel, de még az is aki nagyon kukkol, f2-n már elégedett kell h legyen. az AF-je lehetne egy hajszálnyit pontosabb, ennyit tudok felhozni ellene. meg azt hogy nekem nincs ilyenem 
nesa, Oly-n a kisebb képkocka miatt a képszélek még ennyire sem jelenthetnek problémát. az ekv. 60-as látószög is jó dolog. -
roonin
tag
Sziasztok! A gépem egy Pentax K100d Super. Milyen objektívet ajánlotok ami azért jobb mint a kit objektív. Amit leginkább szeretek fotózni az utca, épületek, emberek. Még eléggé kezdő vagyok. Ha lehetséges jó lenne az esetleges későbbi váz cserét is figyelembe venni. Árban jó lenne persze minél olcsóbban megúszni persze szívesen veszem azt a tanácsot is ha nem érdemes spórolni ezen akkor legfeljebb gyűjtök még rá.
-
Zebu
addikt
Kéééész, 50-ért láttam Nikkor 80-200 f2.8 AF-D ED obit.... természetesen 1 napon belül elvitték.... Ááááááhhhhhhhh miért nem jön össze nekem?

-
nesa
veterán
Sigma 30 /f:1,4 obit probalta mar valaki ?
-
rumos14
nagyúr
válasz
skippper
#6763
üzenetére
a 28-70-t a kezdő látószög miatt is kizárnám.
nos a makrózás nekem sosem volt kenyerem: állvány és szélcsend és MF kell hozzá.
nemtom menyire visz előre, a Tami 17-50 viszont (húdesoxor leírtam már) nagyon bejött nekem, f2.8-on is nagyon jó, de persze nem való makrózásra. az új Sigma 17-70 jó alternatíva, de 130k-ért nem olcsó. -
rumos14
nagyúr
-
skippper
senior tag
válasz
rumos14
#6759
üzenetére
Fényerő kéne és Macro... Amin gondolkozom még az egy Tamron 17-50 f2.8 + közgyűrűsor. Az a gáz, hogy a Nikkor jó fényerejű obijai aranyárban vannak. Ahogy nézegettem igazából három opcióm van ami belefér a budgetbe : Sigma 17-70 f2.8-4.5 , Tamron 17-50 f2.8 , Tokina 28-70 f2.8. Utóbbi is jó lenne, csak kifogásom van a minőségével szemben (meg midnenhol azt olvasom, hogy f2.8-on gyakorlatilag használhatatlan, annyira lágy)
-
Bubanc
aktív tag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata ezzel az obival? Ugyanolyan jó mint a régi VC nélküli, esetleg még jobb is? Köszi

-
johnjohn
addikt
Ahogy rumos14 kolléga írta, nagyon alaposan ki kell próbálni, ami nálam járt példány az pl. f 6.3-rekesztől volt csak igazán jól használható, mert rettenetesen lágy képeket produkált tágabb rekesszel.
-
rumos14
nagyúr
válasz
skippper
#6756
üzenetére
a kérdés az, hogy miért akarod lecserélni a VR-es kitobit.
ha valamivel jobb fényerőt és makró képességet szeretnék, akkor jó a Sigma 17-70. megfontolandó az új, stabis változat, igaz, jóval drágább. már az óvodások is tudják, hogy Sigma, Tamron (ill. szvsz bármilyen) obit csak alapos kipróbálás, fókusztesztelés után szabad megvenni, te is tegyél így.
ha csak nagyobb átfogás kell, akkor Nikon-ra egyértelműen bestbuy a 18-105 VR. occsó és jó. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
skippper
#6756
üzenetére
Én csak ebben a topicban több, mint 130 találatot kaptam arra a keresőszóra, hogy 17-70

[link] - a többsége ugyan nem a HSM-es verzióra vonatkozik, de azt hiszem, hogy nyugodtan átültetheted a tapasztalatokat
(Igen, a 17-70 egyértelműen a Sigma 17-70-et jelöli... rajta kívül csak a Pentax 17-70 van, de arról ritkán esik szó, ahol meg mégis, ott látni fogod, hogy nem arról beszélnek, amit te keresel) -
skippper
senior tag
Sziasztok!
Keresgéltem már a fórumban, de nem találtam választ miszerint :
Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC MACRO HSM
róla mi a véleményetek?

UI: Allaround obinak lenne a nikon AF-S 18-55 DX ED VRII-t lecserélni. (szeretek közeli képeket csinálni és az 55-200-al másfél méterről csinálni picit megterhelő, ezért tetszene a macro. Kérdés, hogy minőségben ott van-e ez a szerkentyű arra, hogy évekig ez legyen a fő obim

-
1010
őstag
Hasznal valakit tukros objektiveket?
Jok?Szepek? -
jorden06
senior tag
Igen néztem, viszont USA-ban 70e az f/2, nem lenne postaköltség (testvérem hozná be), max. csak nemzetközi garanciát kellene vennék hozzá. Viszont ha, nem akarom lecserélni a DX-emet, és nincs is olyan jelentős különbség közöttük, akkor nem szánok rá többet. Köszi a válaszokat

-
-
kiskornel
addikt
-
válasz
kiskornel
#6747
üzenetére
Jelenleg az egyéb előre látható kiadásaim miatt más fotós cuccot sajnos nem nagyon veszek. Kivéve, ha nagyon jó áron bedobnak használtba valami nekem tetsző obit
. Ez a pen viszont kell. A kis optikai kendőm nem tetszik... Íbéjről meg 4Fontért itt van az olcsóbb, a drágább meg 8-9. Mo-ról ekkora tételt(~3k) PK nélkül nem küldenek szerintem. A belvárosba meg nem tudom, hogy mikor megyek. -
TeeJay
félisten
válasz
jorden06
#6744
üzenetére
50ezer itthon 1év garival az AF-S 35mm f/1.8
D80-ra tökéletes lesz, az olcsó fixek közül az egyik legjobban ajánlott
jó az építési minősége is, nagyon szépen rajzol, ugyan van egy pici torzítása de teljesen belefér, cserébe lesz 1,8-as blende meg fasza fényerő
ja és nagyon szép háttérmosás.
kár hogy az igazán portréra tervezett AF 85mm f/1.8 kétszer annyiba kerül pedig azt de szívesen megvenném
-
jorden06
senior tag
válasz
Degeczi
#6741
üzenetére
D80-ra lesz, de nem nagyon szeretném egyelőre lecserélni ff-re.
Csak azért gondolkoztam rajta, mert jóval olcsóbb kinn az f/2, mint itthon, és ha egy minimális pénzösszeget ráfizetek, de jobbat kapok érte, akkor az nekem megéri. Érdemes rá áldozni, vagy maradjak az itthoni, magyar garanciás, jól átnézett f/1.8-nál?USA-ból lenne hozva az üveg, személyesen átvéve, viszont akkor kell rá nemzetközi garancia, ami lehet, hogy megbonyolítja a dolgot, ha vmi probléma van. bele merjek vágni?
-
Byk01
őstag
Nálam is az van tervbe véve, de én nem félek a cserélgetéstől az 55-200-ra
Nekem inkább azért van szükségem a 18-105-re, mert kisebb családi összejöveteleken kell a nagylátó is, ha több embert akarok képbe venni, de portrézáshoz rövid a kit 55 mm-e, és azért az is előfordul ilyen alkalmakkor.
Gondolkoztam korábban a 18-135-ön is, de az újonnan a duplájába kerül a 18-105-nek. -
Zozzant
addikt
-
Degeczi
nagyúr
válasz
jorden06
#6740
üzenetére
a 35 f/2 fullframe és motor nélküli (csavarhúzós) AF,
a 35 f/1.8 DX, és AF-S motorral szereltígy elsősorban attól függ, mihez veszed: ha motor nélküli vázhoz, egyértelműen az 1.8-ast határozza meg, míg ha belátható időn belül várható az átállásod FX-re, akkor az f/2-t érdemes
a garancia attól függ, honnan vennéd: Európából OK, ha kitöltik, lepecsételik a boltban a garlevelet, tengerentúlról azonban nem (de ettől még megérheti, mert onnan meg nagy az árkülönbség, és ha személyesen hozzák, elkerülöd a szállítási költséget és a vámot)
-
jorden06
senior tag
Hali
A kérdésem az lenne, hogy a Nikon 35 f/2 illetve a Nikon 35 f/1.8 között milyen különbségek vannak, vagy, hogy van-e egyáltalán valami különbség. Gondolok itt rajzolatra, felépítésre-szerkezetre, vagy egyéb általam nem ismert, de hasznos információra.
Testvérem a következő hónapokat külföldön tölti, és ott annyi az f/2, mint itthon az f/1.8, érdemes kintről behozni és vállalni, hogyha valami baj van, akkor nem biztos, hogy készségesen fogadnak a Nikon szervizben, vagy inkább itthon vegyem meg az f/1.8-at, de a garim az rendbe van?!
Előre is köszi a választ,
üdv -
Milyen lencsetisztító-szettet érdemes megvenni? Lehet íbéjes is a cucc és lehetőleg nem drága! Köszi a tippeket!
-
Throme
veterán
Igen, így is nézem - ahogy leírtad - és változatosságot mutatnak a képek fókusztávban. Főként turistafotókat készítek.
Ezért is gondoltam a 18-200-ra, viszont olvasok párszor olyan hsz-eket, hogy a Sigma-Tamron páros hajlamos a back-front-fókuszra. Olyat is, hogy megpusztult az AF. Vagy nem annyira tartós.
Azt olvastam, a Sigma 80mm körül (ha jól emlékszem) "belágyul".
Én úgy gondolkodok, hogy inkább egy jó minőségű 18-105, mint egy kevésbé jó Sigma 18-200 (ebből is a képstabis verzió). A Nikon 18-200 meg annyira drága, hogy nem éri meg 230k huf, azt a +95mm fókusztávot. Mármint nekem!
Majd ha nagyon kell egy kis plusz nagyítás, akkor 1:1-ben kivágom azt a részt...
-
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn
#6736
üzenetére
gondold végig: AF esetén a kamerának fogalma sincs a tényleges tárgytávolságról!
csak annyit tud, h az élesség a kiválasztott AF ponton belül van az elvárt határokon (még csak maximálva sincsen, azt csak a kontrasztdetektáló módszer teszi) - de ez egyáltalán nem felétetlenül azonos a tárgytávolsággal!
hiszen különösen nagylátóban fordulhat elő könnyen, h bár az obi mondjuk csak "2 m" állásba van tekerve, tökéletesen elfogadható a 3-4x ilyen messze lévő célpont élessége...
vagyis AF-at használva az obi távolságskálájának semmi jelentősége, egyáltalán nem feltétlenül egyezik a tényleges helyzettel (szorozgatni pedig végképp nem kell, az eltérő crop nem befolyásolja az élességállítást)
és akkor még arról nem is beszéltünk, h a skála pontossága sem garantált
-
killerjohn
addikt
a vicc az, hogy sehogyan sem tudok rájönni, hogy a francba működik ez az ablak az obin

fotó módban AF-el befókuszálok egy 50cm-re lévő, könnyen fókuszálható tárgyat 24mm-en, erre a fehér csík a 0.7m és az 1m közé esik, a "piros 24"-es csík pedig emiatt az 1m és az 1.5m közé. Márpedig akárhogy is nézem, ezek körül mindegyik érték elég messze esik a 0.5m-es valódi távtól...
talán ha beszorzom a valódi 0.5m-t 1.66-al, akkor 0.83-at kapok, és ez már LEHET, hogy a mutatott érték. viszont akkor ebben az esetben a kisebb érzékelő belepofázik a mutatott értékbe, azaz mindig szorozhatom a kiírást 1.66-al ?
))))) Nem akarom ám én bántani a DSLR gépeket kitaláló igen nagy szakmát, de mint szoftverfejlesztő, szerintem ez agyrém
Miért nem képesek kitenni egy egyszerű digit kijelzőt, ami figyelembe veszi a fókusztávot, a vázat, meg minden apám faxát, és kiírni egy tényleges értéket ?
Aztán még tovább megyek: mi lenne ha 2 egyszerű képlettel kiszámolná még a DOF minimum és maximum határát? 2010-ben... -
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn
#6734
üzenetére
a dofmaster szerint belekavar, a gyarkorlatban azonban nem (ami azért érthető is, hiszen a cropos váz ugyanaz, mint a fullframe-ből kivágva a középső rész: ha FX-en belefér vmi a mélységélességbe, akkor egy nem sokkal nagyobb fölbontású DX esetén is jó lesz, azonos tárgytávolság esetén)
viszont emiatt a dofmaster által használt szóródási kör (COC, confusion circle) érték valszeg nem teljesen korrekt, nem érdemes rá alapozni, inkább saját próbákkal meghatározni
-
killerjohn
addikt
nincs véletlenül valakinek valamilyen anyaga arról, hogy hogy a fenébe értelmezzem a 24-105 objektíven a kis ablakot, ami a fókuszált tárgy távolságát mutatja?
ha 50mm-re van állítva a fókusztáv, akkor nem a nagy fehér vonalat kell nézni az ablak alatt, hanem a kis pirosat, az 50-es felirat fölött? és ugyanígy 35 és 24mm esetén?
És akkor mi van 50 és 105 között? Mert hogy 50 a legnagyobb szám, amihez piros vonal tartozik, utána már csak az 1db nagy fehér van

Plusz (!) ezekbe a számokba nem kavar be az, hogy nem fullframe a váz?
Mindezt azért kérdezem, mert szeretnék beállítani egy értelmes DOF-ot videó felvételhez, ezen site kalkulációira alapozva: [link]
-
Byk01
őstag
Szerintem azért nézd meg azt is, hogy egyszerre kell-e a nagylátó meg a tele (úgy értem, hogy lőssz kettőt 18 mm-n, aztán egyet 70-en, utána hármat 150-en, utána vissza 22-re), mert ha nem, akkor gyorsan megvan az obicsere. Nyilván nem szeret az ember egy-két képenként cserélni, de ha olyan a téma, akkor meg lehet tervezni, mit és hogyan fényképez az ember.
-
Throme
veterán
válasz
Slowman
#6726
üzenetére
Ahogy neked néha kevés az 50, nekem a 105

Hasznosnak tűnik ez a statisztika dolog. Látszik, hogy sűrűn kéne cserélgetnem.
Asszem nekem a 18-200-as obi, ami szóba jöhetne (és az elején egyből elvetettem
).
Viszont a Nikon 18-200 elég húzós áron van...
Továbbra is nagyon jó véleménnyel vagyok a 18-105-ről! Ez marad.... -
Degeczi
nagyúr
válasz
Slowman
#6730
üzenetére
igen, bár van videókamerám (kaptam, magam nem vettem volna), nem igazán szeretem pont a vágásigénye miatt (bár képeket szeretek kidolgozni, videót nem)
viszont pont emiatt lenne nagyon hasznos a fényképezőgépekben is a videófunkció: úgysem hosszú eseményeket akarok fölvenni, csak rövid snitteket
ezzel együtt hosszú idő után mégis érdekes tud lenni egy-egy unalmas szalag is: nemrég néztünk vissza 10-11 évvel ezelőtti miniDV kazettát (egyébként le a kalappal: hiba nélkül megmaradt a felvétel), és érdekes látni az azóta nagysrác akkori mozdulatait
-
Slowman
aktív tag
válasz
Degeczi
#6729
üzenetére
Annyira nem vágom ezeket a DSLR-kamera dolgokat mert nem is nagyon érdekel. Fényképezni szeretek és nem videózni
. Bár lehet, ha iszonyat sok időm lenne csinálnék ilyen kisfilmeket (vannak zenék amikre olyan jó kisfilmeket lehetne gyártani
), de ehhez meg kéne tanulni rendesen videoszerkesztő progit használni.
De az ilyen családi videózást nem nagyon értem. Vágatlanul baromi hosszú videók tömbkelege és senki se nézi vissza őket. Az ember csak akkor nézi meg, ha megvágják mert utólag baromi unalmas ahogy 10percen keresztül mutatja a terítéket meg a kaját, belezoomol a másik arcába az is 5perc és stb. Tudom mert fater szokott vállalni digitalizálást még kis kazettás kamerákról - néha én csinálom - és ez megy meg a rángatás, és majd kidobom a taccsot ahogy nézem
(meg ugye ezeket a 8mm-es kazettára készített filmeket aztán végképp senki se nézte vissza - gondolom mindenkinek van halomnyi amit még egyszer sem nézett vissza
- mert még több volt vele nyűg, nah azt aztán tiszta feleslegnek láttam már akkor is, de ettől függetlenül adnak érte pénzt
és az meg jó. Barátnőm faterja mikor hazajött Párizsból és élvezettel ült le a család a kanapéra, hogy "most akkor megnézzük Párizst" aztán ebből az lett, hogy elaludt rajta a család
mert kicsit részletesen megmutatta az ágyúkat és hasonló
)
Szvsz csak az videózzon aki meg is vágja és csinál belőle rendes menüs DVD-t mert a kutya meg nem nézi - ezért be nem kapcsolja az Asszony/Barátnő a gépet és mozizik 1-1.5 órát, míg a képeket megnézi egy kiírt DVD-n vagy a jobbakat előhívva/kinyomtatva -. Max csak pár rövid nagyon fontos mozzanatot érdemes videózni ami nagyon igényli. Inkább fénykép azt hamarabb előveszi az ember. De ez a személyes privát véleményem a dologról. -
Degeczi
nagyúr
válasz
Slowman
#6728
üzenetére
igen, kis kameráknál a kis érzékelő miatt túl nagy a mélységélesség (viszont emiatt sokkal egyszerűbb az AF helyzete is)
a Pana Gx sorozata nem csak a meglepően jól használható kontrasztdetektáló AF miatt jó, de mert a nagyfölbontású EVF-el kézzel is egyszerű a fókuszálás, míg DSLR-eken a TFT-n teljesen reménytelen napfényben
-
Slowman
aktív tag
válasz
killerjohn
#6727
üzenetére
Szerintem igen, bár én nem tartom jó kamerának ezeket a DSLR-eket (most ezalatt értsd a mozgóképet felvevő kamerát). Tudom, hogy csináltak már vele komplett filmet is és stb, de otthoni használatra ezek nem állják meg helyüket mint kamera
. Ezek max ilyen művészfilmekre pontosan megtervezett snittekre alkalmasak mivel csak MF van. Arra, hogy a gyereket levideózzuk ahogy szalad és biciklizik nem biztos, hogy ez a legjobb választás. Esetleg egy szülinapi gyertyafújást tudnék elképzelni vagy ajándékbontást ahol relatív keveset mozog a gyerek. Tudom mert van egy ismerősöm aki vette egy 500D-t meg hozzá egy 17-55/2.8-at és csak morog, hogy hát ezzel nem az igazi. Viszont a kézi kis kameráknak kaka a képük és nincs bennük a kellő DOF (a kis szenzor miatt, talán
de ez csak tipp). Videózásra a Panasonic-nak van a G-s sorozata és a hozzávaló obikkal lehet faja videókat csinálni mert ott van rendes AF.
Amúgy beltérbe szerintem kicsit kevés az f/4, de akár még jó is lehet. Kültérre biztos, hogy jó az az obi, amúgy az obi sztem kellőképpen jó (sőt...) a 720p-hez mert csak egy piros csíkos lencse (elég részletet meg tud jeleníteni nem fogja lekorlátozni sztem a videó részletgazdagságát). De én ha videózni akarnék biztos, hogy fixel próbálkoznék mert akkor csak a fókusszal kéne babrálni és sétálgatni . De lehet, hogy rosszul látom
. Mondjuk én alapból nem is akarnék videózni egy DSLR-el mert fényképezni akarok vele (max annyira kapcsolnám be, hogy "jéé ilyen is van benne", de aztán ki is kapcsolnám és kb soha többet se használnám). Ha videózni akarnék akkor egy pro kamerát vennék. Szvsz ezek az összegyúrt megoldások nem szoktak jók lenni. -
killerjohn
addikt
Van erre valami tippetek?
Beltéri (kevés fény, max 2-3m távolság), illetve kerti (sok fény, max 6-7m távolság) mozgókép felvételhez (720p) van valami "speciális" javaslat objektív választásra, vagy az EF 24-105/4 L IS USM alkalmas a célra?
-
Slowman
aktív tag
A 18-105 mellé nem is nagyon kell tele sztem.
Ha statisztikát csinálnék akkor az jönne ki, hogy 50mm
, mert mióta megvan az 50/1.4 azóta csak a nagylátó miatt tettem fel a 18-55mm obit. Viszont jó volna egy kicsit hosszabb végű obi mert az 50 néha kevés, és jó volna egy jóféle nagylátó is mert a 18-55 kit nem a legjobb. Egy darabig szimpatizáltam egy 17-70/4 SMD-vel de azt mondták, hogy nem annyira jó akkor inkább a 17-50/2.8 és erre elkezdtem nézelődni és a 24-70/2.8 is nagyon szimpatikus lett
. -
Throme
veterán
válasz
Slowman
#6724
üzenetére
Én is nézegetek obikat, csak éppen ellenkező irányban, mint te.
Az 55-200 és 70-300 került képbe.
Egyelőre elméleti síkon mozog nálam a dolog.Én úgy próbálom meghatározni melyik kellhet jobban (ha egyáltalán kell), hogy eddigi képekből - egyszerű - statisztikát csinálok. Melyik képet milyen fókusztávon (18-105 tartományban) lőttem...
Természetesen a kirándulós képek számítanak, hisz ahhoz venném a telét.
Eddig az látszik, hogy a 18-50 között készültek vezetnek (kis feldolgozottság mellett). Szóval lehet nem lesz tele obi
. -
Slowman
aktív tag
válasz
Darkness1
#6723
üzenetére
Az érkülönbség nem olyan számottevő mert a 220V-nál a Sigma csak 120k ami nem olyn nagyon nagy különbség tekintve az előbb leírtakat, ha a Tamront választom akkor BKV val megyek meg az, hogy letesztelem stb. majdnem ugyanott vagyok. Igazából ez a helyzet, hogy nem tudom eldönteni, hogy melyik átfogás volna szimpatikusabb. Annyit már talán eldöntöttem, hogy a 4 közül a Tamron 17-50 és a Sigma 24-70 ami esélyes
. -
Darkness1
aktív tag
válasz
Slowman
#6703
üzenetére
A Sigma 24-70 ellenében a Tamron 28-75 is lehet. Az átfogás közel ua., fényerő dettó, viszont a Tamron jóval kevesebbe kerül, kisebb a mérete és a tömege is. A képe minimális rekeszeléssel teljesen jó. Azt találd ki inkább, hogy milyen átfogás kellene. Ha nem tudod, akkor inkább várj, amíg tiszta nem lesz, jobban jársz.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Slowman
#6721
üzenetére
sajnos nem csak a motorosokkal lehet baj: nekem Nikon D90-en és D300-on is brutális frontfókuszt volt képes produkálni 2 motor nélküli Tamron 17-50 is (de csak 50 mm-en, távoli tárgyakra. Közelre, tesztlapra akár tökéletes is volt)
de nem értem pont a CA alapján a Sigma 18-50 kizárását: a Tamron 17-50 még a tesztekben is rosszabbul szerepel ebből a szempontból (nem mintha az különösebben vészes lenne, nálam legalábbis nem volt az, még az automata CA korrekció nélküli Nikon D70-en sem)
-
Slowman
aktív tag
válasz
rumos14
#6719
üzenetére
Igen az tényleg elgondolkodtató ár, de nekem nem annyira jön be a 18-50, mert a tesztek alapján olyan brutál CA-val rendelkezik, hogy az már fáj. És az megint más, hogy Nikon/Canonra nem találni jóféle Tamront mert ugye a Tamronok motorjával van a baj, viszont Sonyn meg Pentaxon a váz hajtaná ami kicsit megbízhatóbb. A Tamron 28-75 helyett meg inkább a Sigma 24-70 kicsit jobb kezdő gyújtótávolság és talán minőségben is jobb (bár a Photozone-es tesztbe nagyon durva élességet produkált a Tamron 28-75 ilyen 3k körüli MTF diagramot
.) Ezért vacillálok most a Sigma 24-70 és a Tamron 17-50 között. A baj az, hogy a Tamront eléggé le kéne tesztelni ami azt jelenti, hogy legalább 5000 HUF az oda vissza utazásom 2x mert nincs Laptopom és csak itthon tudom leellenőrizni a képeke meg amúgy is laptop+fényképező felmálházva, ennyi cuccal nem szívesen mászkálok Pesten (meg mire eljutok a Medikerbe az is pénz. jobb lett volna ezt akkor megejteni mikor Pesten laktam de akkor még nem volt meg a pénz) ami így igen költséges és máris nem 110k hanem 115-120k az obi. Viszont a Sigmát ki tudom próbálni a Westend-be a 220V-ba. Ott ugye nem kerül ennyibe az utazás. De mondjuk ha a Tamront választom valahogy majd megoldom. Ez nem játszik igazából szerepet a választásomba, csak nem olyan könnyű nekem letesztelgetni az obikat, mert az is pénz. -
rumos14
nagyúr
válasz
Degeczi
#6718
üzenetére
alapvetően hiszek a nagy számok törvényében - több teszt szeritn is jobb a Tami, de meggyőzhető vagyok
nekem a Tami nagyon bejött, örülök, hogy neked meg a Sigma.
ráadásul most látom h a Medikernél 90k a Pentaxos Sigma 18-50 macro, új árban ez elég jó. (Slowman-nek Pentax-ja van?
) -
Degeczi
nagyúr
válasz
rumos14
#6716
üzenetére
még ilyet sem mernék kijelenteni: hiszen melyik példány a tökéletes?
ezeknél a gyártóknál sosem lehet tudni - és ez természetesen a tesztoldak eredményeire is ugyanúgy érvényes...
nálam pl. ha valóban nem is sokkal, de láthatóan élesebb képet és szebb háttérmosást ad a Sigma, építési minőségben és AF pontosságban pedig egyszerűen nem egy kategória a kettő (nem a Tami javára) - most akkor mondjam azt általánosságként, h "jobb"?
számomra igen - de másnak, más példányokkal nem biztos, h ez az eredmény lenne (pláne, mert még a bajonett is sok mindent meghatároz: pl. ilyen HSM-es Sigma ami nálam van, azt hiszem csak Nikonra létezik) -
rumos14
nagyúr
válasz
Degeczi
#6711
üzenetére

akkor így fogalmazok: egy tökéletes Tami 17-50 jó eséllyel jobb (élesebb) képet ad mint egy tökéletes Sigma 18-50. a különbség nem hatalmas, de vszleg látható.Agent: igen, de rögtön hozzáteszem, hogy Sony-ra. ismerettségi körben még 2 Sony-s 17-50 van, egyikkel sincs semmi gond.
-
rumos14
nagyúr
válasz
Slowman
#6682
üzenetére
hú ezek a számok nekem már k-ra zavarosak

gari: a Mo-n forgalmazott Sigma-kra 2008. nov óta 3 év gari van: http://www.hama.hu/go/hirek/7/0/Aktualitasok/[link] ha nem annyit ad egy bolt, akkor ők "privát úton" szerzik be az árut. de sztem sok bolt csak simán nem írja le, nem tud róla, hogy 3 év gari jár. -
rumos14
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
válasz
killerjohn
#6708
üzenetére
miért lenne vicc?
DSLR-en roppant nehéz megoldani a video közbeni AF-et, szépen gyakorlatilag nem is lehet (ronda lenne ahogyan keresésé közben túlmegy a célponton, majd vissza) -
rumos14
nagyúr
válasz
Slowman
#6666
üzenetére
nem titok, nekem Tami 17-50-em van, és nagyon jó obinak tartom. véleményem szerint minden gyútávon és rekeszen nyugodt szívvel használható, igen, 50/2.8-on is. természetesen lerekeszelve élesebb, de f3.2-3.5 is már nagyon közel van a tökéeteshez.ű
a felsorolt Sigmákat kizárnám, a Tami 28-75 viszont szintén nagyon jó, a kérdés, hogy melyik tartomány fontosabb neked. sokszor jól jönne nekem is egy 75/2.8, de a 17-28 közötti tartomány nálam általános felhasználásnál fontosabb mint az 50-75. -
killerjohn
addikt
"Note that continuous focusing of a moving subject cannot be done". Reméltem, hogy ez csak valami vicc, de mégsem. Szóval mégsem adom el a JVC camcordert, pedig az közelében sincs a 720p-nek...

-
killerjohn
addikt
hello! Beltéri (kevés fény, max 2-3m távolság), illetve kerti (sok fény, max 6-7m távolság) mozgókép felvételhez (720p) van valami "speciális" javaslat objektív választásra, vagy az EF 24-105/4 L IS USM alkalmas a célra? Próbálkoztam vele, és egész jó eredmények születtek, de még mindig nem értem, hogy hogy lehet, hogy egy sima camcorder sokkal jobban fókuszál, mint az 500D... persze simán lehet hogy én csinálok valamit rosszul (mint mindig)

-
TeeJay
félisten
kit objektívnél nem vészes annyira ha a gép adja a rekeszt mivel ha jól láttam szinte minden rekesznél szép éles a kép, ellenben mondjuk egy 35mm f/1,8-nál már kell játszani a mélységélességgel, hát még egy 1,4-es objektívnél

a vakuzáskor megjelenő 1/60-as záridőt szerintem én is 1/30-ra fogom tenni, csak mindig attól féltem hogy 105-re tekert objektívnél (ekv. 157-158mm) már bemozdulhat a túl hosszú záridőnél.
-
Slowman
aktív tag
Most egyelőre azon az állásponton vagyok, hogy a 24mm nem olyan rossz kezdő gyújtótávolság, és ha kell annyira a nagylátó dolog úgyis veszek egy Sigma 10-20-at vagy Tamron 10-24-et kb
. De nagyon nem tudom eldönteni
. Csak jó volna már a húsvéti kiránduláson azzal fényképezni ezért valószínű, hogy jövőhét közepén veszek valamit vagy Tamron 17-50 vagy Sigma 24-70
. Jó volna, ha valaki személyes tapasztalatot is tudna mondani a Sigmáról csak nem nagyon láttam eddig, hogy itt bárkinek is lenne. -
Degeczi
nagyúr
válasz
Slowman
#6691
üzenetére
a VC-s Tamron 17-50 előtt (ami nem pusztán a stabilizátorral tér el a korábbi változattól, mert pl. a frontlencse is 72 mm a korábbi 67-el szemben, tehát egyéb optikai elemek is változtak) Nikonon legalábbis volt még két változata: motor nélküli és motorral szerelt
mivel utóbbiba gyengécske, lassúcska motor került, az azt nélkülöző változat népszerűbb - ugyanakkor ott vmiért több az AF probléma vele az új Nikon vázakon
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- Battlefield 6
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Telekom mobilszolgáltatások
- OLED monitor topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, ( ÚJ / 100 / 115 / 560 / 4200 expoval )
- Canon EOS 550D gépek, objektívekkel és kiegészítőkkel
- Canon EOS 1200D gépek, +objektívek +kiegészítők (6600 / 9575/ 14600 expoval )
- Canon EOS 200D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel. ( 3800 / 6400 expoval)
- Canon EOS 250D gépek objektívvel, kiegészítőkkel. (2220 / 4250 / 5800 expoval)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3623, 94% Akkumulátor
- Apple iPhone 16e 128 GB Black Apple Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Western Digital Red Pro SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3173, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2159
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő






gondoltam hogy nalam megjobb kell legyen de azert kivancsi vagyok


. Bár lehet, ha iszonyat sok időm lenne csinálnék ilyen kisfilmeket (vannak zenék amikre olyan jó kisfilmeket lehetne gyártani
(meg ugye ezeket a 8mm-es kazettára készített filmeket aztán végképp senki se nézte vissza - gondolom mindenkinek van halomnyi amit még egyszer sem nézett vissza
de ez csak tipp). Videózásra a Panasonic-nak van a G-s sorozata és a hozzávaló obikkal lehet faja videókat csinálni mert ott van rendes AF.


