-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz Szada85 #80497 üzenetére
Nem is azert irom persze, csak en is a szocialista Mo.-ban nevelkedtem, amikor a szerelö kapott egy üveg paleszt a melojaert vagy, hogy még par eve is ott tartottunk, hogy bütykölt 3 napot a szerelö az auton es azt mondta, hogy 10 ezer forint, akkor huzta a szemöldöket mindenki, hogy mi kerül ezen 10 ezerbe, amikor a neten megneztem es 5 ezerert meg lehet kapni ezt az alkatreszt ....erted na szvsz mit irok. Ha össze tudom kötni, hogy az otthoni ismerösnel szervizeltetem sokkal olcsobban, nagyobb biztonsaggal az automat, nincs kerdes
Markaszervizbe soha nem vinnem az automat....amig megtehetem, hogy ismerös kezei köze adom egy szakszervizbe...de ha ez nem lenne akkor is inkabb egy spéci szakszervizt keresnek.
(#80499) D@ny7 sokra mesz a 2-3 liter megsporolt üzemanyaggal 100km enkent az evi 5-10k km futas mellett, ha a sokszorosat otthagyod szervizben . Ha 150 k van az autoba pl nagyon nagy esellyel kezdheted a sort egy kettöstömegü cserevel. Aztan ahogy irtam, mashoz ne kelljen nyulni.
Ez a gondolkodas mod,amiert a hasznalt dizelt akarod venni takarekoskodas szempontjabol evi 5-10k km re, ez kb olyan, mint amikor valaki elautozik +20km-t egy benzinkuthoz tankolni, mert ott 1 Ft al olcsobb a benzin....
En a helyedben vagy egy szivo vagy egy turbo benzines verdat vennek....de semmikepp nem dizelt. En ugy, hogy 30-35k-km t megyek evente gondolkoztam egy benzines auto megvetelen.
(Azt se felejsd el, hogy jo esellyel folytatodik a dizel boszorkany üldözes es ha valoban bekemenyitenek az eu orszagok es kitiltjak több helyröl a dizeleket, esetleg elkezdik növelni a dizel üzemanyag regisztracios adojat, siman eljöhet 1-2 even belül az, hogy a dragabb dizel üzemanyaggal kb el is bukod azt, amit megsporolsz a fogyasztason, illetve hirtelen kialakulhat egy komoly ertekcsökkenes is a dizel autok piacan)
De persze, ahogy irtam, neked kell merlegelni es dönteni. En csak a velemenyem tudom leirni, h a helyedben talan mit tennek, hogy gondolkodnek.
A többi a Te dolgod! Hajra!
[ Szerkesztve ]
-
senzaj
senior tag
válasz molnarpeter #80500 üzenetére
Kíváncsi leszek, köszi!
-
Petyyyyy
addikt
válasz Infinity70 #80503 üzenetére
Rádió kódja kell ilyenkor - legalábbis úgy tudom. Biztos meg lehet ügyeskedni hogy ne kérjen kódot.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
ArthurShelby
addikt
válasz Declare #80501 üzenetére
A zafira tourer 1.8tonna, ide szerintem dízel kell (mégpedig nem az 1.6, hanem a 2.0cdti szvsz).
Van benzines 1.4 turbó (120/140 lóerővel), és az 1.6turbó (ami ritka mint a fehér holló, és nem biztos hogy a kocsihoz elég 1600cm3 hiába van ott még egy turbó). Illetve létezik a régi (elavult) 1.8as benzines szívó motor (a legelső szériáknál volt csak gyenge felszereltséggel, ami még ritkább mint az 1.6t.Nekünk nem spórolásból van dízel, nekünk azért mert szvsz ez volt a legésszerűbb választás. Persze kicsit féltünk a benzines motor után milyen lesz a dízel, de egyelőre csak annyi volt, hogy 2szer izzítógyertyát kellett cserélni a kocsiban. De az is igaz, hogy bármikor beüthet bármi (pl egy turbó csere kezdésnek), de azért próbáljuk úgy használni, hogy szegény kocsinak jó legyen. (hallom a hangján ha még nagyon hideg)
A dízelkitiltásról meg annyit, hogy a botrány előtt a német márkák nyomták kb legjobban a dízelt (pl bmw, mercedes), nem hinném, hogy ennyire éles váltás lenne hirtelen.
A látszat ellenére nem vagyok dízel fan, minden vágyam egy 2.0t benzines motor
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Pitterix
őstag
Ma kigyulladt sárga szervizlámpám Meribe.Folyamatosan világít, nagyobb gáztaposásnál meg pislog, mint marha. Kicsit akadozva-ugrálva ment szegényke, persze pont akkor, mikor siettem volna hazafelé, mert majd bepislantottam. Ha szerencsém van, nem katalizátor probléma, csak valami kis kütyü.
"Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone
-
-=RelakS=-
veterán
Hmm...
Érdekes tapasztalatok:
1: Elektromos fűtés jégmentesítést nem árt, ha nem 20 fokra állított klímával csinálja az ember, akkor sem, ha a manual szerint ilyenkor a hömérsékletet automatikusan szabályozza az autó. A mostani hóesést figyelembevéve azért ezt még holnap ellenőrzöm.
2: a ledes fényszórót szereti belepni a hó (értsd: Mivel nem fűt, mint a kazán, cseszik leolvadni róla )Lehetne már szép napos idő, hogy tudjak az összefoglalóba illő képet csinálni a szekérről
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Szada85
aktív tag
Azért az élet gondoskodik róla, hogy ne legyen unalmas:
Bal oldalt a decemberi hazaút alatt az M1-esen kapott kavics (mit kavics, Meteorit), ami egy csodás krátert hagyott maga után, itt még gondoltam is, hogy ha ez szélvédöt talál el, akkor lehet instant pókháló...
A jobb oldali kép pedig tegnapi felfedezés, hétvégén pályáztunk, hallottam is a koppanást, de csak most derült fény rá, hogy mi is volt..
És, hogy maradjon még némi izgalom, a sérülés kb. pont azon a vékony határmezsgyén mozog, aminél nem egyértelmü, hogy javítható-e, vagy ki kell cseréltetni a szélvédöt.
-
bexinho23
őstag
válasz gzbotii #32018 üzenetére
Nálam 80-90 között szokott pont középre beállni. 1,5 éve van nálam ez az 1.2-es C Corsa (előtte egy orvosé volt 15 évig, szalonból kihozva, szervízkönyvvel, mindent időben cserélve), de talán csak egy-egy alkalommal ment éppenhogy 90 fölé a mutató (nagy nyári kánikulában). Én is sok helyen rákérdeztem, de mindenhol azt a választ kaptam, hogy ez nem probléma.
-
#81556480
törölt tag
válasz bexinho23 #80516 üzenetére
Én is körbejártam már ezt a témát, és a következőket tudom mondani: F astra , c14se, 4 évesen lett vásárolva, és mindig 91-2 fokon áll a mutató. Ez a faterék verdája. A közel 20 év alatt volt cserélve 1-2 termosztát, de a hőfok nem változott.
Én 1 éve vettem egy 180e km-es , végig szervizkonyves 1 gazdás b vectrat németből. Ez x18xe1, brutal jó fűtéssel, de csak 80-90 fok között áll a mutató.
-
Kiégett az izzóm és egy
Tungsram megalight ultra 120- kapott.
Kíváncsi vagyok hogy meddig bírja és este mennyivel lesz jobb a látási viszonyok.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Declare
őstag
válasz ArthurShelby #80505 üzenetére
Mindenkinek sajat maganak kell merlegelni es meghozni a szerinte esszerü döntest. A bölcsek köve senkinek nincs a zsebeben Nekem evi 5-10k km re a dizel a legkevesbe sem esszerü döntes. Ha mindenkeppen a nagy zafira kell fullrapakolva, akkor nyilvan az 1,6 benzin keves, de vannak ott még opciok....de hogy dizelt veszek, mert kevesebbet eszik, de full para van, hogy mivan, ha fel millat ott kell hagynom majd egy szervizre, ez igy total nonszensz szvsz.....ha az lenne, hogy mindegy a szerviz, van bövel tartalek, vagy ö maga szerelö vagy nem tudom es kell a dizel nyomatek, akkor ok, had szoljon (bar akkor is benzines turbosat vennek )
En ugy vettem a dizelt, hogy 30k km föltt megyek evente es joreszt palyan + Nemetorszagban, ahol sokkal olcsobb a dizel üzemanyag...igy nincs kerdes...de evi 5-10k km re....
Valoban a Nemet markak nyomtak a dizelt....de a fordulat az mar nem hiszem vagy nem hiszem kerdes, hanem itt van Nagyvarosokban mar ervenyben vannak azok a zonak, ahova szmogriado eseten csak a legujabb dizel es azok közül sem mind mehet be es abszolut napi tema a dizelek teljes kitiltasa. Most hallgattam pont a radioban, hogy Hamburgban most arrol megy a vita, hogy ingyenes legyen a tömegközlekedes, hogy igy javitsak a levegöt, vagy tovabb szigoritsak a behajtasi zonakat es tovabb hereljek a dizeleket. Szerintem par ev es valoban elkezdödik egy drasztikus valtozas...amihez semmi mas nem kell, mint felnyomni a dizel üzemanyag jövedeki adojat, megdragitani a dizel üzemanyagot az autosoknak es mar kesz is.....a mai turbos benzinesek is kb alig esznek többet a dizelnel es kb ugyan olyan nyomatekosak. Nezd meg milyen fogyikat hoz az uj Astra a kis turbos benzines motorjaival
-
AMD Power
titán
Átlépte ma a szekér a 160.000km-t.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Infinity70 #80515 üzenetére
"...Kod meg is lenne csak hogy kell csinalni azt lenne jo tudni..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Infinity70
tag
-
Remekelek28
őstag
Üdv!
Egy C-s corsa esetében,ha a egy olyan világit,aminél egy kocsin,kulcs van,az mire utal? Akkor mindig világit,ha a klima gombot bekapcsolom,viszont,néha ezen kivül is felvillan,de ez nagyon ritka..
a könyv szerint az erőátvitel hibájakor villan ez fel,de mi köze a klimához? A klima amugy nem hibás,ezt egy szakember nézte meg..
Illetve még annyi,hogy kulccsal lehet lezárni,de néha visszaugrik,tehát kinyilnak az ajtózárak egy más után többször is.. Itt mi oldhatja meg a gondot? -
DJosef
őstag
válasz Remekelek28 #80524 üzenetére
Eroatvitel csak az automatakmal jelenti. Ha kezi akkor motorvezerlo elektronika, azon belul meg sok egyeb lehet. Olvastasd ki.
[ Szerkesztve ]
Forget about it
-
DJosef
őstag
válasz Remekelek28 #80526 üzenetére
Nekem A Merivam van 1.4 benzin es ott 3 dolgot ir a konyv az altalad emlitett piktogrammhoz: Motorvezerlo elektronika, immobiliser, automata valtonal valto hiba. Nem vagyok guru de en a generatorra gyanakodnek mivel klima hasznalat alatt novekszik a generator terhelese.
Nalam is vilagit hidegen es neha uzemmelegen is de nalam pl vezermutengely jelado hiba a ludas.
[ Szerkesztve ]
Forget about it
-
robi-k
őstag
válasz Remekelek28 #80526 üzenetére
Nem feltétlenül. A hibalámpa csak akkor világít, ha azt maga a motorvezérlő gyújtja ki. Van (és igen sok) olyan hiba, amire semmilyen hibaüzenetet nem fog kapni.
-
DJosef
őstag
válasz Remekelek28 #80530 üzenetére
Ha nagyon fent fog mar a kuplung akkor az valoban csereerett, ha mar csuszik is akkor meg minel hamarabb. Kuplungot tudtommal nem jelez.
Az ajtozar problemadnak nincs koze az immobiliserhez.
[ Szerkesztve ]
Forget about it
-
Sanki
addikt
Hátsó ablaktörlő ilyen hangot ad ki. Reggel még szerintem nem volt ilyen, most jöttem haza munkából és menet közben vettem észre (indulásnál se volt ilyen).
Elsőnek azt hittem valami beszorult a lapát és az üveg közé, de semmit nem találtam.Gondolom így a motor adja ki. Ez így cserés lesz? (A felvétel a kalaptartó fejtámla felőli részéről készült.)
G Astra 2005 1.4
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz AMD Power #80531 üzenetére
Eltekintve attól, hogy tényleg van aki megtekeri az órát minden vizsga előtt, simán lehet hihető. Mondjuk munka/lakhely be tud tenni a szép mateknak, de nálunk 13,5 és 14,5k között van atomstabilan a kocsi. Ha nem lenne nyiregy 30km-re simán 10k alatt futna a verda. Ha szépen tudsz görbét rajzolni a futásból én elhinném.
Sanki: Valaki malmosat játszik. Burkolat le és csek it áut.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Pitterix
őstag
válasz Lajos1966 #80512 üzenetére
Neked lett igazad. Gyertya+trafó kombó, plusz kiderült, hogy a termosztátom sem jó. Eddig 33k, plusz írta a szervizes srác trafó 7k+ majd munkadíj.....
Remélem nyárig, mire megy műszakira már nem jön elő semmi betegsége. Éppen elég lesz kicseréltetni a klímakompiját."Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone
-
ArthurShelby
addikt
válasz Declare #80519 üzenetére
"A bölcsek köve senkinek nincs a zsebeben "
Ezzel egyetértek, ezért is mondtam, hogy szerintem, szvsz, és hogy bármikor beüthet bármi.Azzal is egyetértek, hogy tilos üzemanyag spórolás céljából dízelt venni, mert a fenntarthatósága valószínűleg drágább lesz mint egy benzinesé. Azt hogy tol azt egyelőre én a turbónak tudtam be. Egyébként meg csúnya (zakatolós) a hangja.
Szerintem már az A zafirához kevés volt az 1.6-os benzines motor (olyanunk is van) és ezen egy turbó szerintem nem sokat segít, viszont többet ront a nagy tömeg. (tudom, hogy nem ugyanaz a motor, de a VW-nek is ismertek a kis turbós motoros problémái).
Ha lenne egy 2.0t hezitálás nélkül ajánlanám. Bár azt mondják hogy a nagyobb motoroknál relatíve is túl drága egy vezérlés csere. A régi 2.2es benzinese az opelnak többek között ezért sem ajánlott.Abban egyetértünk, hogy a német márkák nyomták anno a dízelt. Szerintem mindig is túl volt hypeolva. Rengeteget öltek a fejlesztésébe, és már egészen sok mindent finomítottak rajta, csak most elértek valószínűleg egy határt.
Azt hogy mi történjen a dízel autókkal szerintem az autógyárak határozzák meg, mert akkora beleszólásuk van a politikába. Szerintem még idő mire leveszik a kezüket a dízelről, hiszen rengeteg dízel VW fut még Németországban is (és ugye a totalcaron a becsületesnapper sem ajánlja a kis turbósakat, inkább a nagyobb dízeleket).
Másrészt a buszok/kamionok/teherautók is dízelesek, vagy ők itt kivételt képeznének?A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
MunezXBK
nagyúr
válasz ArthurShelby #80538 üzenetére
A szar V6 TDI-nek kevesebb gondja volt, mint anno a B Corsanak.
Vagy B-s Corsa?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Infinity70 #80503 üzenetére
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Infinity70
tag
válasz mohabá 007 #80540 üzenetére
Igen ez a lényeg . Idézet : ''De ha már a kihuzott rádiót átesszük egy másik opelbe akkor már nem müködik. Tehát ha ilyenre készülünk vagy cserélnénk egy komolyabb opel gyári rádióra a régit akkor elösször mielőtt kivennénk a rádiót a kocsiba TECH 2 programmal kinullázzuk (szállítási állapot 0000) és úgy tesszük be gépjárműbe és ott újra TECH 2 vel feltanítjuk!''
Amit kaptam az is CD 30 MP3 csak aux kimenet is van . Tehát ami benne volt le kell párosítanom amit kaptam azt hozzá párosítani . Amit itt látok az Tech2-vel lehet ,sajnos az nincs nekem ,de van Delphi és Wow diagom ,azt nem tudom ,hogy azzal meg lehet e csinálni. Arra lettem volna kíváncsi hogy csinált e valaki és segített volna a menetelére
Huawei P40 Pro
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Remekelek28 #80526 üzenetére
A klíma bekapcsolásakor nő a motor terhelése,ezért egy pillanatra a motor fordulatszáma is csökken.A klíma működéshez több üzemanyag kell. Lehet ez nem tetszik neki.
Találgatás helyett sokkal egyszerűbb lenne, ha kiolvasod, /kivillogtatod/ a hibakódot.
Autóba beülsz, a féket és a gázt benyomod, és nyomva tartod, majd gyújtást adsz rá, és akkor a narancssárga szervízlámpa villogni kezd. A 10 villogás 0-t jelent. A kódok 4 jegyűek, és sorba adja be őket. A hibakódon belül a számok közt rövidebb, a hibakódok közt kicsit hosszabb a szünet. A hibakódokhoz van egy kódlista.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Remekelek28
őstag
válasz mohabá 007 #80542 üzenetére
Magyarul a kocsi is kiirja a kódot?
-
amargo
addikt
válasz ArthurShelby #80538 üzenetére
1.6T van az autómban, hidd el rengeteget segít rajta a turbó. Az Astra 1.5-1.6 tonna. Szedi a "kis" papucsaival a lábát rendesen. Sőt a dízeleknél jobban is.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Declare
őstag
válasz ArthurShelby #80538 üzenetére
Hat ilyet meg nem hallottam, hogy azert nem ajanlott, mert draga a vezerles csere Azert ez nem egy ferrari....legyen dragabb egy 20% mondjuk (hasamra ütöttem). Evi 5-10k km futassal hany evenkent is következik be? 9-10 vagy több?
Sok dizel van persze, ezert is megy a szenvedes....nem lesz ez gyors folyamat, de szvsz hamarosan erezhetöve valik.
Ahol verhetetlen a dizel ma is az a nagy tempos, hosszu tavu autopalya futas. Varosban, meg föuton, meg nem nagy terhelessel siman hasonlot hoznak a turbos benzinesek is szvsz.
Ez a ki mit ajanl meg nem ajanl....nekünk van a csaladban egy 2006 os 1,4 tsi...ujonnan vettük, meg is van becsülve, de szegeny 70% ban 5 km ekeet jar hidegen. A lancnyulason kivül, ennek ellenere semmi baja azota sem....meg ez a dramai lancnyulas is annyit jelent, hogy kb 60k km enkent ki kell cserelni a lancot, ami ilyen max 100k huf os összeg ha jol remlik . Ezen kivül több TSI motoros auto is van az ismerettsegi körben. Egy elsö generacios 1.2 TSI Skoda Yetire nagyon rafaragott valaki, annak minden baja volt...de ezen kivül semmi. Mindenki szereti a sajatjat. Nyilvan rizikosabb a TSI mint a szivo benzin, de messze nem annyival...csereben viszont sokkal jobban fogyaszt es 10000x jobb a menetdinamikaja.
Buszok, meg kamionok is rengeteget szennyeznek, de akkor nezhetjük a tehervonatokat, meg teherhajokat is....en nem szeretem az ilyen szövegeket, hogy "na de bezzeg..." . Akkor ennyi eröböl hajisd el Te is az erdöben a tejeszacskot....az az egy zacsi mit szamit, amikor masok egy uaz szemetet öntenek le az erdöbe... Erted mire gondolok
Ha nem kezdünk el valahol valamit csinalni, megfulladunk . Kamionokat, meg teherhajokat nem lesz egyszerü dizelmentesiteni....de az autokat igen.Szoval jo kis tema ez, megoszlanak a velemenyek....nekem dizel autom van privatban, dizel a ceges, de ezek a felhasznalasi mod miatt indokoltak....de nem szeretem a dizelt....viszont masnak is siman leirom, hogy javaslom, ha ugy hasznalja....az evi 5-10k km viszont nem ez a körülmeny...plane ha mellette megy a para, hogy mi mennyibe kerül, ha szervizelni kell
(en amugy legszivesebben egy hybrid benzinbe ülnek, ami elmegy 100km t elektromosan a varosban, de mehetsz vele egyhuzamban korlatlanul ha akarsz a benzines motorral )
-
senzaj
senior tag
Sziasztok!
Sárga kulcsos autó... Z19DTH GTC
Reggel munkába menet (persze német autópályán ) nagyobb sebességnél (kb. 180 km/h) felvillant a kulcsos autó, majd picivel később kialudt. Parkolóba érve csináltam pedáltesztet, de nem dobott hibakódot. Memória tárolhatja esetleg a hibát egy darabig? Annyi észrevételem van, hogy 140-150 km/h-tól felfelé gyorsítva kicsit lomhább, mint eddig. Valami ötlet? -
Declare
őstag
válasz senzaj #80547 üzenetére
Nem tarol feltetlen hibakodot sajna. Probald elerni, hogy eltarolja a hibat. (Had vilagitson tovabb, vagy elöbb utobb, ha többször elöjön csak bekerül a memoba).
Nekem kulcsos lampacska problemat regebben is, meg most is az EGR vagy az EGR gazhütö szelep okozott. Viszont en semmi teljesitmenybeli különbseget nem ereztem...kiveve amikor elöjött a lampacska, mert akkor lekorlatozott.
Kiindulasi pontnak viszont talan jo, amit irtam
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Remekelek28 #80544 üzenetére
Nem kiírja, hanem kivillogja.Neked kell a villogások számát felírni.Tehát:
Papír, ceruza a kézbe,autóba beül, a kivillogtatást a már fentebb leírt módon elvégezni,a villogások számát felírni.
Pl: a P0341 hibakódot így fogja kivillogni:
elsőre egyforma ütemben villog 10 et.Leírod 10 pici szünet,majd egyforma ütemben villan 3 at.Leírod 3...és így tovább.A kódok 4 számjegyűek.A négy szám után kicsit nagyobb szünet,majd kezdi előlről az egészet,amíg a gyújtás rajta van.Ha több hibakód van sorban adja be őket.Ha nincs tárolt hibakód,akkor "végtelen ideig"megszakítás nélkül egyforma ütemben villog.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...