Új hozzászólás Aktív témák
-
vond
MODERÁTOR
válasz totálkezdő #94750 üzenetére
Egyszerre fel tudsz pakolni egy csomó gépet a grafikonra, csak jobb oldalon rá kell nyomni a nevükre.
Megnéztem én is. Ezek az adatok milyen mérések alapján készültek? A saját példámból kiindulva: Létezik, hogy ennyire jó legyen a G9, főleg MFT-hez képest?
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
PuMbA
titán
válasz topikk #94748 üzenetére
És ez az összefűzés jól működik, ha például nagyon fúj a szél? Hullámokat, faleveleket, fűszálakat ilyenkor hogy oldja meg?
vond: Létezik Mellé még [link] read noise-t is érdemes nézni, de csak ha azonos gyártóról van szó!, mert lehet hogy két gép DR-je közel van egymáshoz, de a read noise eltér. Értelemszerűen az alacsonyabb jobb.
[ Szerkesztve ]
-
totálkezdő
tag
Nem ez volt a problémám, de részben már rájöttem. A felül levő gép grafikai vonaláról le tudok menni az alatta levőére, de fordítva nem igazán működik (legalábbis nekem). Szóval nem tudok "ugrálni" a két gép adatai között. Arról már nem beszélve, hogy ha több gépet rakok be a grafikonban, akkor úgy egymáshoz tapadnak, mintha nagyon szeretnék egymást, pedig hát nem.
-
totálkezdő
tag
válasz totálkezdő #94753 üzenetére
Jó, hát azért tapadnak egymáshoz, mert nagyjából azonosak az értékeik, de így a fentiek miatt elég nehéz követni a dolgot.
-
forceberg
veterán
válasz totálkezdő #94754 üzenetére
Könnyű, mert bele lehet zoomolni. Egérrel kijelölöd téglalapként a kívánt területet.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
PuMbA
titán
válasz totálkezdő #94753 üzenetére
Ezen a képen látszik, hogy vagy kicsi a felbontásod vagy nagyítás van berakva a böngésződbe, mert PC-n FullHD monitoron nem ilyen bénán néz ki
[ Szerkesztve ]
-
Ironizer
tag
Én kicsit más megközelítésből nézném ezt a dynamic range témát, kevésbé a számok felől, inkább a végeredmény szempontjából, hogy miért nem számít, hogy egy szenzor 11.4, vagy 13.2 pontot kapott a teszten. Itt van két elgondolkodtató videó két kedvenc fotósomtól:
DYNAMIC RANGE isn't as important as you think...
CHIAROSCURO — The Dynamic Range Mistake -
Hi!King
őstag
válasz trlala #94760 üzenetére
Én is túrázás közben fotózok, és én is a macera miatt nem gondolkodok HDR-ben vagy bármilyen stacking megoldásban. Van ugyan egy kicsi állványom, de azt csak vízesésekhez vagy más hosszú záridős felvételhez használom, ND szűrővel, viszonylag sok macerával, de összességében csak ritkán csinálom.
Szóval nálam is az alulexponálás + utólagos szerkesztés játszik. Tapasztalataim szerint a CPL szűrő is segít valamit.
-
aginor
addikt
válasz philoxenia #94761 üzenetére
Ez mondjuk pont nem jó semmire.
Nekem ez vált be. Mindig viszem magammal túrázni, mert a mérete, súlya lényegében nem számít, viszont cserébe elég masszív és nem baj ha ott van.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
hibavissza
veterán
válasz philoxenia #94749 üzenetére
Ez a grafikon antitézise a kiterjesztett ISO==> EV csökkenés dogmának. Amire azért egy grafikonnál több hivatkozás vár bárkit a weben. Szóval szerintem ez a grafikon úgy sz@r ahogy van.
-
asdf_
veterán
Babzsak. Ahova egy allvanyt le tudsz rakni, oda egy babzsakot is. Es ingyen van. Az a 3e forintos az imho gagyi, kompakthoz jo csak, mft alatt felborul.
-
trlala
aktív tag
Ja. Ezt szoktam, ill. hátizsákra polárpulóver és arra a gép. Akkor még babzsák sem kell. Az az igazság, hogy kiábrándultam ezekből a mini állványokból. Pont arra nem jók, amire kellenének. Egy állvány legyen masszív, de az meg pont attól masszív, hogy van súlya is. No ez antagonisztikus ellentét. -
hibavissza
veterán
válasz hibavissza #94764 üzenetére
*EV=DR
-
MrChris
nagyúr
válasz aginor #94763 üzenetére
Nekem is Cullmann van, neomax 240, még egyszerűbb lábrögzítővel, hogy még egy kicsit könnyebb legyen. G9-hez már határeset, jobb ha nem mozog nagyon a levegő.
lugosi: Dinamikához hozzászólva, nekem GX80 és G9 között nem tűnt fel lényeges különbség, pár kísérleti közös képen tök ugyan olyannak tűnt, aztán eladtam a kicsit. Az említett helyzetben zaj annyira nem jelentkezhet, mert eleve alacsony ISO értékkel fotózol, így utólag jobban bele lehet nyúlni. Van egy nyári verőfényes képem felhőkkel, valszeg figyeltem a zebrát ahogy szoktam és úgy lőttem be az expó értéket. Persze kicsit megadjusztáltam, szerintem a dinamikával nincs nagy baj, benne vannak a felhők is meg az fák közti árnyék is. [link] így már kissé hdr fílingje is van.
Lightroommal rawozol?[ Szerkesztve ]
-
aginor
addikt
válasz MrChris #94768 üzenetére
Ez a 240 elég érdekes konstrukció, mivel nem változtatható a lábak hossza, helyette nyakból nyújtózik, így persze hogy leng a szélben. A nanomaxok nem ilyenek, inkább hasonlítanak egy hagyományos, a mosásban összement állványra, sokkal stabilabb is lehet, bár a kis önsúly és rövid lábak itt is tudnak vicces dolgokat.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
MrChris
nagyúr
válasz aginor #94771 üzenetére
Igen látom, csak nem akartam azokat a csatos gübicseket. Jó a fogós része.
Egy régi Cullmann állvány volt az ötletadó aminek teleszkópos antennaszerű a lába, kicsi bepattanó golyócska ezek zárja. Vagyis semmi nem látszik belőle. Egyetlen mozdulattal kirántható, vagy összecsukható. A neomax-t már tekerni kell, de szintén gyors, ami család mellett elengedhetetlen. A GX80-hoz bevált, G9-el még csak egyszer vittem bevetésre. Az OM180-assal nem volt olyan jó kombó. Ebben a szélben ezzel az obival makrózni se tudtam. -
vond
MODERÁTOR
Pár hónapja vettem egy ilyet kemény 8 dollárért. Simán elbírja a G9+speedbooster+Sigma 10-20-at is, holott elsősorban mobil tartására tervezték. Egész jó a gömbfej része, két terpesz állása van, és ebben a 8-9 dollárban benne van még a telefon tartó rész is. Nagyon jó vétel volt.
De a Vanguard Veo 2 235 AB még ennél is jobb. Még valamikor tavaly 18-20 ezerért szórta ki őket az Alza hetekig. Senki se tudja, hogy miért, mikor egy 40-50 ezres állványról van szó. Szerencsére én is tudtam venni egyet. Bomba cucc, főleg ennyi pénzért. Összesen 1.4 kg, 145 cm a max. magassága, és 30 centisre össze lehet csukni.
__________Ja igen, többször volt téma az UWA. A fenti Sigmával megoldottam egy időre ezt a kérdést. Adott volt a speedbooster, így ez volt az egyik legolcsóbb megoldás. Egész jó kis kombó ez így G9-en. Kb. 7-14-es (ekv. 14-28-as) átfogást kapok a Viltrox-szal, és f/2.8-as induló fényerőt. Nyitva a sarkokat azért maszatolja, de f/5.6-tól már korrekt ott is. Középen viszont nagyon penge már a legtágabb rekesszel is. Méretben, tömegben persze nem egy átlag MFT obi, de azért nem olyan vészes.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
topikk
senior tag
válasz trlala #94760 üzenetére
Én sem viszek soha állványt, az összes exposorozatot kézből lövöm. Legfeljebb csinálok 2-3 sorozatot, ha esetleg bemozdulna, de nem szokott. Mondjuk egy dolgot nem értek vagy még nem jöttem rá hogy lehet beállítani (E-M1 ii): miért a mechanikus zárat használja a váz a HDR-hez? Az exposorozathoz meg engedi az elektronikusat.
PuMba: a mozgő részek miatt írtam, hogy az esetek nagy részében.
-
MrChris
nagyúr
válasz totálkezdő #94775 üzenetére
Á, csak 700.
-
totálkezdő
tag
válasz MrChris #94776 üzenetére
Apropó, nemrég egy OM75-150-ről szóló "tesztet" olvastam (elfejtettem, hogy hol) és az illető aggodalmát fejelte ki,. hogy az a 430 grammos objektív károsíthatja az m4/3-osok objektívfoglalatát. Ez nekem furcsa. Elképzelhető-e ilyesmi, akár mondjuk a valóban nem túl acélos PL1 esetén is?
-
MrChris
nagyúr
válasz totálkezdő #94777 üzenetére
-
aginor
addikt
válasz MrChris #94772 üzenetére
Mondjuk valóban macerásabb három lábat állítgatni, mint egy középoszlopot, ez tény, de cserébe stabilabb és sokoldalúbb. Amúgy én a Cullmann-al alapvetően elégedett vagyok, jó ár/érték arányúak a cuccaik, kedves az ügyfélszolgálat és az más csak a slusszpoén, hogy ezt az állványt, ha jól emlékszem akkor 8-9k környékén vettem. Mondjuk a Magnesit szériájuk kerülendő, de szerintem azt már elég régen kivezették a piacról.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
mephisoft
csendes tag
válasz INTELligent #94677 üzenetére
Hegyi bringával ezt használom: Lowepro Photo Sport BP 200 AW II. Nekem belefér egy GX80, 12-32, 35-100 (a kicsi), Oly 60 makró, Pana 100-300. Március eleje óta van meg, már elég sokat mentem vele, nem kímélem, megyek vele durva terepen is, eddig bevált. Nem zavar, könnyű előkapni belőle a dolgokat. Igazi nyári melegben lehet, hogy nagyon alá fogok izzadni - meglátjuk.
Pár negatívum: Nincs rajta fényvisszaverő (naplemente utáni hazatekeréshez nem ártana). Nincs rajta kialakítva hely hátsó lámpa felpattintásához. A derék és a mellkas pántján más rendszerű a csat, ez eleinte alkalmanként 1 másodperc bénázás volt. A derékpánton lévő zsebbe nem fér be egy (közepes méretű) telefon. Van rajta egy halom heveder, amik túl hosszúak (még lusta voltam levágni a fölösleget). A ráhajtós teteje nem fedi le a hátsó nyitott zsebet. Nem annyira betonstabil a hátamon, mint a (szuperspéci) bringás Vaude hátizsák. - Mindezekkel együtt is elégedett vagyok vele, most is ezt venném. (Alternatíva egy Vaude zsák meg/átműtése lehetne.)
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz aginor #94763 üzenetére
Alap kis obival simán elbírja az kis állványom is, komolyabb telével szerintem a Tiéd is felborul. Persze ezt még vagy 2005 körül vettem, ma nem vennék ilyet, de a Minolta Z2-höz még elég volt. A lényeg a kis méret volt amiért linkeltem. Van egy monopodom, de azt is lusta vagyok legtöbbször magammal vinni, pedig túrabotnak is használható akár. Viszont sikerült vennem, (akkor olcsóbb volt (21 990) ) egy ilyet a GX9-hez, így már kisebb sátrat is magammal vihetek benne akár... (nem tűnt ennyire nagynak a neten)
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
mephisoft
csendes tag
válasz topikk #94785 üzenetére
Tájképnél mindig alapból expo sorozatot lövök, és mindig kézből. Sokszor fölösleges, de ha égbolt is van a képen, esetleg felhők is, akkor sokszor jön jól. A Lightroom eddig mindig tökéletesen rakta össze. Egyszer volt, hogy kicsit furán nézett ki a fodrozódó víz, de igazából csak azért tűnt föl, mert ott volt az eredeti kép is, és másmilyen volt. Időnként lövök super-res-t is, azt is kézből, az is mindig sikerül - és ha a felbontásban nem is egyértelmű, vagy nem nagy a javulás, a dinamikában, zajban hatalmas.
Az én fejemben az m43 és az állvány nehezen férnek össze. Volt 10+kg-os fotós hátizsákom, és akkor mindig cipeltem az állványt is, de az m43-nak (számomra) a könnyűség, a mozgékonyság a lényege. -
ZephX
senior tag
válasz mephisoft #94789 üzenetére
Nekem sokszor a falevelek szoktak elmozdulni, meg az ártéren a dzsindzsa, ha kézből fotózom. 5 képet szoktál vagy inkább hármat? És példáúl egy ilyen helyzetben az expo kompenzációt 0-ra állítod és onnan megy mínuszba/pluszba a sorozat? Vagy egy ellenfényes (mondjuk ártéri) képnél inkább felveszed az expokompenzációt 1-re és onnan megy a sorozat? Bocs a sok kérdésért, de ebben vannak hiányosságaim.
-
lugosi
MODERÁTOR
Mai nap megint próbálgattam a dolgokat, ma jobbak lettek az eredmények a dinamikatartomány tekintetében. Lehet, hogy csak hozzá kell szoknom a 20mm-hez.
-
mephisoft
csendes tag
(Nem vagyok egy nagy professzor, nem biztos, hogy tőlem lehet a legtöbbet tanulni.)
Jogos a fölvetés, szeles időben a közeli növényzet bemozdulhat. Épp most éjjel dolgoztam föl a hétvégi fotókat. Tájképek, és bizony a közeli dolgok bemozdultak. De nem a képek között, hanem már az egyes képeken is, és ezt ott nem is vettem észre. Vagyis amatőr vagyok még. (Pedig 3 órát bringáztam a képért, már koromsötétben értem haza.)
Helyből 3-as sorozatot szoktam lőni, -1, 0, +1-gyel. Az utolsó a +1, az "marad" a keresőben, ha nagyon villog (=kiégett) az ég (vagy víz), akkor addig veszem lejjebb, amíg a +1-es is kiégés nélküli, vagy csak nagyon picit ég ki. Elég gyakori, hogy kell így tekergetni, lehet, hogy valóban érdemes lenne mondjuk -1/3 eltolással indítani. Ha lehetne, szélesebbre venném a tartományt, de 3 képből az én gépemen (GX80) nem lehet. 5 képet overkill-nek tartanék, egyrészt mert darabra totál fölösleges az 5, másrészt mégiscsak macera a rengeteg gép. ... Igazából még nem is próbáltam - lehet, hogy legközelebb, ha olyanos lesznek a viszonyok, teszek egy próbát.
-
aginor
addikt
válasz philoxenia #94787 üzenetére
Azt írtam is, hogy adott esetben az alacsony súlya elhúzhatja, de ezt lehet kompenzálni, ha körülmények is megfelelnek hozzá azzal, hogy terpeszted azt a lábát, azon az oldalon, amerre el akar hasalni. Illetve nagy előnye, hogy a középoszlopot fejjel lefelé is lehet rögzíteni, így a lencse lehet pár milliméterre a talajtól.
Más: fotós tanfolyammal kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Melyik intézmény az ajánlott, ha nem csak kizárólag a papír kell?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Hi!King
őstag
Hétvégén én is ki fogom próbálni a bracketinget, de kézből és csak 3-as sorozattal (-1, 0, 1), meglátom mit tudok összehozni az Affinity-ben a Tone Mapping Persona-ban. Jobb mókának tűnik, mint a beépített HDR funkció, aminél nem kapom meg a RAW-kat, ha esetleg nem tetszene, meg amúgy sem akarom túrázás közben állítgatni a RAW+JPEG és a JPEG között, mert hajlamos lennék JPEG-ben felejteni.
-
Hi!King
őstag
Próbálgattam a GX800-at, de van egy dolog, amire nem tudok rájönni. A TZ70-el azt szoktam meg, hogy ha félig lenyomom a shutter gombot, akkor a kijelző azt az expozíciót mutatja, amilyen a kép is lesz, tehát ha szándékosan alulexponált, akkor azt. A GX800 nem, és nem találok olyan beállítást, amivel ez így lenne. A "Constant Preview" funckciót bekapcsolva a beállítás szerinti állapotot látom, de ha félig lenyomom a shutter gombot, akkor már nem.
-
peppe79
senior tag
Sziasztok! Van köztetek esetleg valaki, aki 3D tervezéssel, nyomtatással foglalkozik?
Egy ilyen Cokin szűrőtartó dobozt szeretnék készíttetni, de ez vélhetően P méret, nekem pedig S szűrőkhöz kellene. Szóval egy picit át kellene méretezni a modellt.
Sajnos már nem elérhető ez a fajta szűrőtartó, használtat meg nagyon nehéz találni. -
nzozz
aktív tag
Sziasztok!
Manuál fókuszos objektív + GX80 mennyire járható megoldás plane spotting -ra szerintetek? Natív m4/3 -os telék elég drágán szoktak menni (meg nincs belőle túl nagy felhozatal), de néha vannak egész olcsón más rendszerekhez való, egész ígéretesnek tűnő objektívek (pl. Minolta -k, stb) amiknél viszont az AF lehetősége kiesik. Vagy ilyen viszonylag gyorsabb fókuszálást igénylő esetekre teljesen fölösleges MF objektívet venni, mert csak szenvedés használni? Semmi tapasztalatom ilyen téren...Köszönöm!
-
lugosi
MODERÁTOR
A plane spotting az repülőgépek fényképezését jelenti? Mert arra szerintem nem rossz, tekintettel arra, hogy az élességet kb. 1x belövöd, az utasszállítók szerintem kb. azonos élességi síkban közlekednek a talajhoz képest. Én bátran tennék egy próbát, állványt használnék azért.
-
nzozz
aktív tag
válasz lugosi #94799 üzenetére
Igen, arra gondoltam. Aztán most nyilalt belém a felismerés: ezeken nincs rekeszállító gyűrű... úgy meg nem valószínű, hogy érdemes belevágni. Pedig most nagyon megtetszett egyik-másik Minolta objektív, már kezdtem magam beleélni. Azt hittem van erre valami 100Ft -os jól működő megoldás, de nem úgy tűnik sajnos.