-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mimic1979
aktív tag
válasz
VoidXs
#169582
üzenetére
Ennek elèg mèrges az àra. Esetleg valami baràtibb, ami mèg megfelehet?
A màsodik kèrdèsre ötlet?
Most kezdek ebbe a mèrès korrigàlàsba. Ha jól gondolom de javitsàtok , hogy a mèrès utàn a görbèn làthatò eltèrèseket kellene korrigàlni a a “ target curve” àllitàsàval. Pl. Ahol az eredeti görbe alatt van a mèrèsi eredmèny ott feljebb húzni a görbèt ès persze fordítva. -
VoidXs
nagyúr
válasz
denesdr
#169596
üzenetére
Gondolom valami multi sub okoskodás, ebben a szobában 4 is volt, külön kimeneten. A probléma csupán annyi, hogy önmagukban is nagyon jók, minimális korrekcióra szorulnának. Csak időben kellett volna helyretenni őket, ami látványosan nem ment. Ilyenkor a három kis szakadásból lett egy hatalmas, mert a tökéletes egyesülés előtt ott a diffrakciós pont, amit nagyon nem kellene eltalálni.
#169597 -KP-: Be kell állítanod egy olyan hangképet MiniDSP-vel, ami pontosan annyival tér el a valóságtól, mint amennyivel félremér az ARC, és így ha erre a rossz képre mérsz rá, azt a valóságra fogja korrigálni. Ha ezek után kiveszed a MiniDSP-t, egy helyes korrekciót fogsz visszakapni. Mivel az ARC mindenképp azt fogja mutatni neked, hogy hú de flat lett, miközben egyáltalán nem, ezért kell végezned egy kiinduló mérést (hogy mit ront el), két átviteli mérést (hogy pontosan milyen dolgot milyen mértékben ront, azért kell kettő, hogy exponenst is kapj), ezekből pedig egy külön programmal vissza tudod állítani az eredeti ARC algoritmust, ami alapján már pontosan tudod, mit kell neki adni kamu mérés gyanánt, hogy a jó eredmény álljon elő.
-
denesdr
addikt
válasz
VoidXs
#169595
üzenetére
Meg kérdés, hogy miért csinálta a Dirac azt a nagy beszakadást. Valami miatt feláldozta a lineáris spektrumot?
Azért az a szakadék elég durva 40 és 200Hz között, ekkora beszakadást még nem láttam szobában mérve. Ha ez tényleg ilyen ,akkor ott gyakorlatilag nincs értékelhető mélyhang, csak 40Hz alatt. -
VoidXs
nagyúr
válasz
Hohocali
#169594
üzenetére
Csinál az, csak nem mondja meg. A Dirac saját szoftverében tökéletes egyenes látszódott, a REW vissza már ezt mérte, az impulzusválaszt viszont csodásan kipofozta, javított a lecsengésen szépen. Az ARC a spektrumról ugyanilyen hazug, a saját szoftverében gyönyörű, vonalzóval kihúzott vonal, mindeközben a valóságban csak úgy húzol ki belőle jót, ha előtte egy MiniDSP-vel átvered, hogy a kívánt korrekció kerüljön rá, amihez minimum három mérés és külön program kell. Az Audyssey szintén szenved ettől, a saját program csoda, a valóság kicsit távol áll tőle. Természetesen tudok példát mutatni mindháromra, ha szeretnéd látni.
-
python1
veterán
válasz
robi-k
#169589
üzenetére
Szívesebben élnék én is együtt egy ilyen processzorral, de szerencsére töredékéért megvalósítom ugyanazt, igaz dolgozós kicsit, de.....
alphamooncam
Teljesen üres szobában, még függöny sincs csak sík falak, és teljesen kocka helyiség.Ami hiányzik az a basszus, de az még lejjebb van.
Torzítás hozzá.
Az üléspozícióban mérve. A basszust nem mentettem el.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
robi-k
#169589
üzenetére
"EQ: RoomPerfect, Subwoofer level assistant, 32 x adjustable voicings holding ≤8 shelving, high/low pass or parametric filters with adjustable gain and Q"
Ez csak ACPI-alapú rendszer, mint a Trinnovok, de a parametric filter a fázistorzító módszer, nem az igazi PC-s EQ. A PC az PC, azzal az előnyével, hogy az operációs rendszertől a használt EQ-módszerig mindent te választottál ki. -
robi-k
őstag
Szó esett arról, hogy csak PC-vel lehet jó DSP rendszert felépíteni.
Vannak gyártók, akik ezt "aprópénzre" fordították és kész házimozi procit készítettek PC alapon, ami akár az átlagos felhasználónak (Lyngdorf MP-40) vagy a legigényesebbnek (Lyngdorf MP-60) is plug-and-play eszközt tudna adni.
Csak ne lenne olyan q..va drága... -
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam
#169587
üzenetére
Igazad van, így már mérési hibának néz ki, mert túl halk, de a tendencia jó. Ettől még EQ-val tökéletesen korrigálható a lecsengés is (amit egyébként egyáltalán nem érzékelünk jobban a spektrumnál, csak ha nagyon extrém), lásd az én teljesen kezeletlen szobám:

-
alphamooncam
őstag
válasz
VoidXs
#169586
üzenetére
Csalóka az előzőleg beillesztett képem, de akkor itt az 1000ms-os. Így már azért másképp néz ki nem?Az előző kép meg azért olyan amilyen, mert a kolléga akkori beállításait alkalmaztam, hogy közvetlenül össze lehessen hasonlítani az eredményeket.
Bőven lehetne még ezen is javítani, de ez előző hozzászólások java nem az utózengésről szólt, hanem az EQ-zásról és a frekvenciaválasz laposságáról, ill. az EQ-zás szükségességéről, vagy szükségtelenségéről, nem pedig az utózengésről.
Én itt csak alig látok vízesés, annál több frekvenciaválasz grafikonokat, pedig az agyunk sokkal jobban tolerálja az amplitúdó különbségeket, feltéve ha az nem társul túlzó utózengéssel,de arról nem beszél senki szívesen.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
alphamooncam
#169585
üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy az alsó ábrán van olyan pont, ahol az RT60 az 1000-et kaparja.
-
alphamooncam
őstag
válasz
python1
#169573
üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy lehet EQ-val is és akusztika rendberakásával is jó mozit csinálni.
Ezt már egyszer beillesztettem ide.Ez EQ nélkül ilyen !
Gondoltam megnézem, hogy mi lenne ha egy miniDSP-vel akarnám kiegészíteni a rendszert, mennyit javulhatna a frekvenciaválasz.
Szerintem magáért beszél, mindösszesen 3 frekvenciát (30, 35 és 94Hz) javasolt a REW, amiből az első kettőt fölöslegesen, mert azt én emeltem meg - pontosabban a többit vágtam - a HM-processzoron, hogy így nézzen ki.
94Hz-nél van egy hiba - nem tagadom, ahol nem fér bele a tűrésbe a +/- 3dB-be a frekvencia válasz, ahol is azt 0,6dB-el lépte túl.
Én nem gondolom, hogy ezért vennem kéne egy EQ-t, vagy egy számítógépet.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
mimic1979
#169578
üzenetére
UMIK-1 és XTZ a két leggyakoribb ajánlás. A REW és a Cavern is teljesen alkalmas rá, hogy a hibát megkeresd, viszont eredményt egyikből se tudsz automatikusan átvinni, csak manuálisan a Cavern késleltetési és hangerőkülönbségi méréseit.
#169581Tamoo: Pontosan úgy készült, csak van olyan jó az akusztika, hogy tényleg az legyen az eredmény, mint amit a gép tökéletes szobát feltételezve kidobott. Ez egy referencia mozi, nem kímélte a pénztárcát az sem.
-
VoidXs
nagyúr
Ha már nagyon mennek itt az összehasonlítások, akkor mutatok egy grafikont, ami ugyanabban a 100 milliós házimoziban készült:
Zöld a kiindulás, sárga a Dirac, kék a Cavern (X-Curve-re állítva, a flat nyilván flat lenne).Lehet, hogy valaki szerint a valósághoz a 20 dB-es dombok állnak közel, vagy a Dirac minimális számú filterei által okozott kráter, de én bárhogyan nézem, a szénné EQ-zott görbe a legszebb, legvalósabb, és ez fülre is egyértelmű. Nyilván ízlés dolga, hogy ki szereti, ha hiányzik minden mély, esetleg ha csak az van, de ne mondjunk már olyan marhaságokat, hogy ennek akár csak kicsi köze is lehet a valósághoz, mert semmi nincs.
-
mimic1979
aktív tag
Üdv
Tudom hogy nem HighEnd de szeretnèm kihozni a maximumot amit lehet belöle.
Denon X-1400H
Klipsch Reference Theater Pack + mèg R8Sw
Center Upgrade: Klipsch R-34CAz egyik mèlylàda helye fix. A màsodik làda helyèt nem talàlom. Hol kevès, hol begerjed minden.
Kèrdès: milyen mèrö mikrofont vegyek amivel be tudom mèrni hogy hol a legoptimàlisabb ha a kettö együtt szól, és ezt nem füllel eldönteni.2. Kèrdès
Denon appal nèzve egy görbe sem hasonlit a referenciàhoz. Van olyan pc program amivel a korrekciókat pontosabban tudom àllítani majd feltölteni a erősítőre.
-
python1
veterán
válasz
VoidXs
#169576
üzenetére
Olvastam, hogy naponta többször kalibrálja magát a rendszer, még a páratartalmat is számításba veszik stb. Most nem tudom pontosan, de valami 160 pozíciót olvastam, hogy mérik folyamatosan a nézőtér akusztikáját, és kalibrálja magát. Gondolom nem minden moti ilyen, de van ilyen is.
-
BBéci
legenda
-
python1
veterán
Csak, hogy beleszóljak a vitába, nálam a "szénné EQ"-zott hang annyira dinamikus, hogy semmilyen dinamikavesztést nem tapasztaltam, térről már nem is beszélve.
A hangszerek vagy a dialógok, egyszerűen kézzel tapinthatóak, nagyon jó munkát végzett a cavern, és vagyis VodXs.
Nemrég jártam hallgatózni egy helyen, (friss emlék) ott millás /db hangsugárzókról ment a mozi, most nálam úgy szól a mozi/zene, hogy a közelébe nincs az a hallgatott rendszer. Ott sem volt EQ, pont a rossz becsípődés miatt.
Persze lehet ragaszkodni dolgokhoz, csak mérlegelni kell, hogy mit vihet, és mit hozhat más.
Éppen most néztem egy ingás videót, átlóban az inga mikor áthaladt a szobán, szinte éreztem a súlyát, iszonyat energiával lendűlt át a szobán. -
Tamoo
nagyúr
válasz
BBéci
#169570
üzenetére
Mondandóm illetve rácsodálkozásom arról szól, hogyha a cavern szénné EQ-z, akkor a házimozis készülékek is szénné EQ-znak. Mindkettőnek ugyanaz a célja gyakorlatilag. Egy-egy SW legyen az PC-s vagy házimozi készüléken futó, hatékonyságáról/hibáiról/korlátairól lehetne beszélgetni, de az most megint más, mélyebb téma és nekem sincs minddel tapasztalatom, ahogy neked sincs a PC-vel. Tőlem egyszer sem olvashattál kritikát sem az ARC-ról sem a Dirac-ról.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
BBéci
#169566
üzenetére
Összefoglalva.
A cavern polaritás "kijelzéséről" beszéltünk mire kiragatál bajnokpityutól egy mondatot, amit próbáltál erre ráhúzni, de már ott bukott a dolog, hogy nyers EQ mentes mérés alapján megállapított polaritásról volt szó. Aztán továbbvitted, hogy grafikonokból leszűrted a belenyúlás mértékét és szerinted a PC-s EQ szénnéEQ-zás az AVR/procikéhoz képest ami szerinted (szerintetek
) elfogadható mértékű.Arról nincs fogalmad, hogy a cavern mennyire nyúl bele egy AVR/procihoz képest.
Ez nem vagdalkozás/vádaskodás hanem puszta tény. -
BBéci
legenda
válasz
I'am Dony
#169563
üzenetére
EQ-tól nem lesz jobban valósághű! Aki azt állítja, az nincs tisztában a hangszerek eredeti hangjával.
Honnan vetted a 25 Hz-et és a 15 %-ot?#169559denesdr
A vagdalkozás arra vonatkozott, hogy fogalmam sincs arról, mennyire nyúl bele a hangba egy AVR/processzor EQ-ja.
Jó lenne, ha az előzményeket is figyelmesebben olvasnád, mielőtt nekem támadsz!#169562Tamoo
Neked is szól, amit denesdr-nek válaszoltam.
Miért érdekes az, hogy én mit, mihez hasonlítottam?
Ezt írtam: "Ha jól emlékszem, Bajnokpityu írta, hogy tapasztalata szerint a túlzott (szénné) EQ-zás elqrja a polaritást, fázist és egyéb negatív mellékhatásai is vannak. Neki elhiszem, mert ismerem a hallását és az ízlését."
Tehát nem az én véleményemről volt/van szó.
Vitatkozz Bajnokpityuval, ne velem! -
I'am Dony
őstag
válasz
BBéci
#169558
üzenetére
Némi zavart érzek az erőben Béci. Mindig mindenhonnan az jött, hogy mennyire csak az eredeti, valósághű bla.. bla.. ahogy megálmodták hangzás a szuper. Ehhez képest ha vki pont erre törekszik az már nem jó és szénné EQ ta a rendszerét. Eskü ki kellene próbálbod, hogy hiteles (!) véleményed lehessen és saját magad megtapasztald. Az SVS 3 sávos... ezen jót röhögtem amúgy, 25 Hz körül meg torzíthat vagy 15% ot... ? amit nem látsz.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
BBéci
#169558
üzenetére
Hasonlítottál már össze ugyanott PC-s EQ-t illetve AVR-ét? Én nem láttam itt olyan diagrammot senkitől. De az sem feltétlenül a belenyúlás mértékét mutatná hanem inkább a hatékonyságát... részben.
Miféle vagdalkozás, vádaskodás? Nincs semmi ilyesmi, csak leszűrtem az írásaidből, hogy nem látod át a főbb különbségeket, nem szép dolog úgy minősíteni valamit, hogy nincs vele semmi tapasztalatod és nem ismered a működését és feltehetőleg nem is érdekel."Az ELAC-é 20 és 200 Hz között 16 sávos. Az SVS-eké háromsávos, teljes-parametrikus. A JL Audio Fathomoké 18 sávos, 1/6 oktávos."
Amelyik a telefon mikrofonját használja a méréshez az különösen vicces.
Korlátoltabbak és "fejletlenebbek" mint amit a PC tud. A különbség pedig nem ott van, hogy az egyik (szerinted) szénnéEQ-zás a másik pedig nem. Nekem egyébként nincs bajom ezekkel, tök jó hogy egyre több készülék tudja, hasznos. -
python1
veterán
Sikerült minden.
Gyerekek! Egyszerűen tényleg lefosom a bokám a hangtól, itt akkor be is fejeztem a fejlesztést, még kap néhány szubot a helyiség, kis kezelést, csinosítást.
Akkora tér van , full hangerőn sem esik szét a tér, pedig most megy 700W.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Tamoo
#169557
üzenetére
Az AVR-ek és procik primitív EQ-ja teljesen hazavágja a fázist, és mellé eleve nem tudják helyes késleltetésekkel egy fázisba tenni a rendszert. PC-n azt csinálsz, amit csak akarsz, akár Hz-enként 50 dB-s ugrást, akkor sem fog változni a korreláció, csak ha külön ez a cél (pl. RePhase), de az is javító céllal. Peaking EQ-val nem lehet jó korrekciót csinálni (tehát egy AVR-rel sem), és eleve az algoritmusaik is arra vannak kitalálva, hogy a saját hibáikat nyomják el, ne a szobát korrigálják hibátlanul, amit például a PC csinál. Amikor PEQ-ról van szó, el tudom hinni, hogy az eredmény rosszabb, mint előtte, viszont egészben leszólni az EQ-zást a tapasztalat és utánajárás teljes hiányára utal. És akkor még PC-ről beszélünk, nem a JBL vagy a Dolby referencia EQ-iról, amik azt is elérik, hogy egy szoba összes székén tökéletesen ugyanaz a hang legyen, és nem 6 székre, hanem 600-ra.
-
denesdr
addikt
válasz
BBéci
#169556
üzenetére
Mit értesz az alatt, hogy "sokunk számára elfogadható"?
Ha tudsz róla, hogy mennyit EQ-zott pl a Cavern, akkor nem tudod elfogadni, de ha csak hallgatnád az eredményt anélkül, hogy tudnád, akkor meg tetszene?
Amíg nem próbáltad (pl Cavern + EQ APO), addig nem tudod miről van szó, szerintem ez nem vagdalkozás. -
BBéci
legenda
válasz
Tamoo
#169557
üzenetére
Csúnya dolog a vádaskodás, vagdalkozás!
Miért ne lenne fogalmam? Csak meg kell vizsgálni és összehasonlítani pár mérési diagramot és látható a belenyúlás mértéke. De itt többször elhangzottak erre vonatkozó számok, hogy mennyivel többet korrigál egy PC-s szoftver.
Pár példa, hogy mit tudnak a szubládák beépített EQ-i.
Az ELAC-é 20 és 200 Hz között 16 sávos. Az SVS-eké háromsávos, teljes-parametrikus. A JL Audio Fathomoké 18 sávos, 1/6 oktávos.Mit értesz az alatt, hogy melyik a jobb?
Szerintem a nulla EQ lenne a legjobb, de az csak a mesében fordul elő. Viszont törekedni kell(ene) a minél kevesebb belenyúlásra. -
Tamoo
nagyúr
válasz
BBéci
#169556
üzenetére
De miből gondolod, hogy az AVR/proci kevésbé nyúl bele?
Az az igazság, hogy fogalmad sincs. Talán az AVR nem EQ-zza végig a teljes tartományt? Vagy a szubok beépített primitív pár paraméteres biquad PEQ-ja szerinted jobb? A semmitől mindenképp, de ne vicceljünk már."A cserépkályhát is körbe fogod panelezni?"
Bizonyára vicces, de próba/mérés szintjén már megtörtént. -
BBéci
legenda
válasz
Tamoo
#169554
üzenetére
Azért "szénné", mert sokkal nagyobb mértékben történik a belenyúlás, mint ami sokunk számára elfogadható.
Akinek az tetszik, kedves egészségére.
A cserépkályhát is körbe fogod panelezni?
Minél jobb a szoba akusztikája, annál kevésbé kell ekúzni. Optimális esetben semennyire nem kell. Ehhez persze olyan alkotóelemek is kellenek, amiknek rendben van a hangzása. -
alphamooncam
őstag
válasz
BBéci
#169550
üzenetére
"Volt nálam a régi változat, pár napig pozitívnak, érdekesnek tűnt, aztán rájöttem, hogy többet árt, mint emennyit használ. Több ismerősömnek ugyanez a véleménye, senki nem tartotta meg pár hétnél tovább."
Teljes megelégedéssel használom évek óta a Darbee normál változatát egy Maenwell táppal. Belépő szinthez szerintem szükséges, magasabb kategóriás gépeknél lehet már nem tud javítani.Peace.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
BBéci
#169553
üzenetére
Én meg AVR/processzor EQ-t nem használok mert nincs egyik sem.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Amit mi használunk meg túlmutat az átlag AVR/processzor EQ-ján, a szubok beépítettjéről meg ne is beszéljünk.
Nem is értem ez mivel/mitől lenne szénnéEQ-zottabb. Kb. pont annyira az, csak még jobb.Én is tervezek feldobni pár (9db) panelt, már meg is csináltam volna most, csak ebben az őrült hajrában a hétvégén nem akartam bemenni az OBI-ba sorbanállni. Basszuscsapda is tervben van 3 sarokba még a tavasszal.
-
BBéci
legenda
válasz
Tamoo
#169551
üzenetére
Nem az én elméletem.
Az AVR/processzor EQ-ján kívül semmi mást nem használok. Illetve a szubláda beépítettjét, ha van olyan. A szoba akusztikája nagyjából rendben van, ha lecseng a vírus őrület, a maradék hibákat is megszüntetjük. Lesz vastag függöny, panelek a plafonra, ajtó belső felére és basszuscsapda. -
Dorian
félisten
Akusztikai fázis is van a világon, nem csak a hangsugárzòkè...
-
Tamoo
nagyúr
válasz
BBéci
#169550
üzenetére
Ott hibádzik az elméleted, hogy ez még EQ-zatlan méréskor történik.

Na meg esetemben állapítsd meg egy bipól/dipól doboz polaritását a többihez képest. Attól függ kb. hogy hol van a mikrofon. De ez csak egy példa, köze van a fázisszögekhez is, de annyira nem értek hozzá, hogy megpróbáljam itt magyarázni. -
BBéci
legenda
válasz
robi-k
#169547
üzenetére
Volt nálam a régi változat, pár napig pozitívnak, érdekesnek tűnt, aztán rájöttem, hogy többet árt, mint emennyit használ. Több ismerősömnek ugyanez a véleménye, senki nem tartotta meg pár hétnél tovább.
#169548Tamoo
Ha jól emlékszem, Bajnokpityu írta, hogy tapasztalata szerint a túlzott (szénné) EQ-zás elqrja a polaritást, fázist és egyéb negatív mellékhatásai is vannak. Neki elhiszem, mert ismerem a hallását és az ízlését. -
robi-k
őstag
Sokan emlékeznek az FHD lejátszókban (pl. OPPO BDP-130D/105D) alkalmazott DARBEE képjavító processzorra.
Most megjelent a 4K verziója is, külön eszközként:
PXLVISION™ 4K DARBEE Video Processor
Ismertető, működési demó. -
python1
veterán
válasz
Tamoo
#169545
üzenetére
Most nézem, cavern bemérésnél, hogy néhány hangsugárzó polaritása -, persze mert 3 hangsugárzónak fordítva dugtam be a helyes polaritástú kábelét. Ekkora egy f@... mint én.

Úgy csináltam, 3 utast gyártottam a frontokból, de majd ha regenerálódtam, csinálok egy olyan felállást is. -
python1
veterán
Ha most leírom, hogy megcsináltam több 100 mérést úgy, hogy a minidsp nem volt szinkronizálva, tehát amiket állítottam benne soha nem voltak aktívak.
Ezért mutatott mindig annyit a mérés, már váltottam a basszus LPH értékét 100Hz-ra is a szélessávú HPF meg 25HZ-re, és csodálkoztam, hogy mindíg azt mérem.
-
I'am Dony
őstag
válasz
Hattori1986
#169540
üzenetére
Arra elég nehéz rögzíteni az Umik-1 mikrofont
-
Dorian
félisten
Vettem egy mikrofonállványt. Hááát, kicsit egyszerűbb így pozicionálni, mint ahogyan eddig, 3 egymásra tett párnán egyensúlyoztatni
-
denesdr
addikt
válasz
python1
#169532
üzenetére
Ha 24dB/oktávnál meredekebb vágás kell, akkor ott van a 36dB/oktáv vagy 48dB/oktáv LR. Ezek mind in-phase váltások többhangszórós hangsugárzókhoz megalkotva, a BW szűrés igazából nem hangszórós keresztváltáshoz lett kitalálva, mert optimális esetben is 3dB kiemelés lesz a váltási ponton, ahol a Linkwitz-Riley teljesen lapos átvitelt produkál, mert a váltási pont -6dB-en van teljes fázisegyezéssel.
-
python1
veterán
válasz
Tamoo
#169528
üzenetére
Mindkettő felállásban csinálja.
Most, hogy denesdr írja a cavern a két frontra polaritásnál - mutat, tehát akkor a polaritással lehet baj, mindkettő frontnál?
denesdr :
Köszi a tanácsokat, este pár beállítást megpróbálok még, amiket javasoltál. Igazából BW meredek szűréseket használtam 30-40dB meredekségben.200Hz -tól amúgy +- 2db között mozog a frekvenciamenet. -
denesdr
addikt
Mélyebb frekvenciákon a nagy hullámhosszok miatt ez a módszer általában működik a hallgatói pozícióból mérve is, magas frekvenciákon időablakolt mérés kell.
-
denesdr
addikt
válasz
python1
#169527
üzenetére
Ha minidsp-vel csinálod a váltást, akkor próbáld meg, hogy a tervezett váltási ponttól legalább 1-1 oktávon belül minél laposabbra EQ-zod az átviteleket, mindezt crossover nélkül persze, aztán ha ez megvan, akkor raksz rá pl egy 24dB/okt Linkwitz-Riley váltást, így biztosíthatod, hogy a crossover görbék közelíteni fogják az optimálisat. Innentől kezdve már csak időzítési problémád lehet. A L-R 24dB váltás azonos hangszórópolaritással működik, tehát nem kell polaritást forgatni.
A helyes fázist realtime is tudod ellenőrizni, ha megfordítod az egyik hangszóró polaritását, akkor egy erős beszakadást kell, hogy tapasztaljál a váltási pont körül, minél mélyebb a beszakadás, annál jobb a fáziskövetésed normál polaritás esetén.
-
denesdr
addikt
válasz
python1
#169527
üzenetére
A sok betű helyett pár grafikon sokkal hasznosabb tud lenni.
Persze, ha valaki regényt szeret írni...
Próbáltál már polaritást fordítani valamelyik hangszórón? A váltás körüli beszakadás tipikusan az ellenfázis miatt szokott lenni.
Ha a polaritásváltás (az egyik hangszórón) nem vagy csak részben segít, akkor időzítési vagy crossover görbe problémád van vagy épp mindkettő egyszerre. -
python1
veterán
Ma játszadoztam ismét a frontok crossoverezésével 100Hz- 10e+kHz-ig 0,2-0,5%os torzítások szinte egyenes vonalban, az üléspozícióban mérve, tehát a szub/front/surround váltását 100 v 120Hz-ra teszem. Viszont valamit még nem értek, ha a szubot próbálom összelőni a frontokkal a frekvencia-menetben jelentkezik 100 és 200Hz között egy 15dB-es beszakadás, ott 1% körüli a torzításom is, és nem tudom eltüntetni, valamennyit tudok símítani rajta, de semmilyen crossover beállítást nem tudok, ami kisímítaná. Ha külön-külön csinálok EQ-t nekik, és úgy mérem, akkor ok mindkettő frekvencia menete, de abban a pillanatban, ahogyan egyszerre mérem őket, megjelenik az a 100Hz-s beszakadás, nem mély ,de szinte függöleges mindkét széle.
-
I'am Dony
őstag
Ahogy ígértem megmutatom az eredményt. Ha van építő javaslat azt szívesen fogadom, ettől többet nem nagyon tudtam kihozni belőle úgy, hogy csak egész Hz értéket írhatunk a DSP-be. A 31.38 Hz-nél lévő völggyel nincs mit tenni. Lehet még rajta simogatni való, de a kezdő állapot és a mostani ég és föld. Megszűnt az idegesítő remegés, mindennek a rezgése, nem tolakodó, de ahol kell odaüt és ezt vártam. Ha bejáródott majd a hangjáról is írok keveset.
-
asipos0228
csendes tag
válasz
spiky03
#169450
üzenetére

nem kell összekötni a PC-t az AVR-rel.
én egy Focusrite hangkártyával és egy EMM-6 mérőmikrofonnal mértem ki a sztereót, PC-n REW generálta 20Hz-20KHz-es mérőhangot lementettem, áttettem a nas-ra, onnan a Dune játszotta le - és ezt mérettem be a REW-vel (kurvajó, hogy ezt tudja), és a Yamaha Aventage-n állítottam az EQ-t, a Qértéket, meg a hangfalakon a low self/high selfet, plusz a keresztváltót 60Hz-ről 80-ra és a subon meg 85-re. Amikor jónak tűnt, akkor tesztzene hallgatás. Majd újra mérés, és állítás. 4 óra volt, mire összeállt, de 180 Hz-től fölfele 2dB az eltérés és a hifi hangzás közel tökéletes. Ennél többet, csak a szoba átalakításával lehetne kihozni.
Hátrány, hogy a szarul kevert anyagokon nagyon hallatszik, hogy szarul keverték őket
-
VoidXs
nagyúr
válasz
python1
#169516
üzenetére
Neked szerencséd van a dedikált moziszobával, de az enyémhez például külön szoftveres megoldást kellett kitalálni az egyenletes basszushoz, ez volt a CUCC. Az mindent kisimított, de azért, mert virtuálisan 8 subot hozott létre, az összes mélyközepet felhasználva.
Dorian: igen, ennyi. A középső pont a referencia, a többit csak átlaghoz adod, majd a Calculate átlagol. Onnantól az export ugyanaz.
-
ada19
őstag
válasz
Dorian
#169517
üzenetére
Pontosan ennyi. A középső mérést kell referenciának, pont mint Audyssey esetén pl. Én amúgy 3 mérést szoktam: VoidXs javaslatára anno fejtámlára tettem, de ott van egy durva beszakadásom valahol a mély tartományban, előtte 20 centivel ahol a fejem van meg már nincs, ezért az UMIK-1-et csak ráteszem egy állványra, talán fülmagasság fölött van a mikrofon csúcsa majd középpontól jobbra balra kb 40 centire és kész is.
-
Dorian
félisten
válasz
VoidXs
#169515
üzenetére
Csak egy pozíció a lényeg: ahol én ülök
(Feleségemet nem érdekli a hangzás, a kutyát meg főleg nem. Gyerekek még sok évig nem filmezős korúak)
Én viszonylag pontosan középre ülök, de valóban, 30 centit azért mozoghat az ember feje üldögélés közben.
Nem csináltam még Cavernnel többpontos mérést, ahogy olvasom annyi, hogy mérés után adjam a referenciához vagy az átlaghoz és mehet a következő mérés, majd a végén calculate gomb és úgy ad egy eredményt? -
Dorian
félisten
válasz
VoidXs
#169509
üzenetére
Van még egy hely ahová minden probléma nélkül el tudnám helyezni, ez a szoba egyik oldalfala mellett, a szoba középvonalához közel van. Kipróbálom ott is, persze ha elég hosszú lesz a 3 m-es kábelem. De gondolom ott meg majd másfajta problémák lesznek.
Valószínűleg az lenne a megoldás, ha egy 2. szubot tennék oda (vagy más helyre) egy mini dsp hd-vel és kiegyenlítenék egymás problémáit. Igazából több más hely is szóba jöhet egy második szubnak, de azok a kanapé mögötti és melletti helyek. -
Dorian
félisten
válasz
VoidXs
#169506
üzenetére
Valóban, a módus miatti beszakadás sokkal szűkebb szokott lenni, talán ez látható abból, hogy pont ott egy szűk részen nem is korrigál annyit? (Ez megjelenik az LCR dobozoknál is, amik a szubbal együtt magasságilag pont ugyanott vannak.)
De vajon mi lehet ez a széles beszakadás (valamilyen akusztikai ok, mert a hegyek-völgyek 28 Hz-től pont ugyanolyanok, mint a korábbi, ugyanott lévő szub esetében) De nincs ott semmiféle üreg, sem szekrény, semmi extra:
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Dorian
#169503
üzenetére
Azért van így, mert a beesések korrigálása általában felesleges, ha kioltás van, az ugyanúgy ott fog maradni pozitív EQ után is. Persze a tiedéhez hasonló széles jelenségekre nem igaz, az inkább egy üreg (szekrény, szellőző, stb.) miatt van, és korrigálható. Ilyenkor azt tudod csinálni, hogy Mérés előtt egy saját EQ-val feltolod azt a részt, amit mérés után is meghagysz.
-
python1
veterán
válasz
Tamoo
#169504
üzenetére
Igen, egyelőre így mérettem be őket kíváncsiságból, hogy mégis mire jut a program, nem marad így természetesen ha lesz majd normális szubom. Annyira a frekvencia menet sem izgatott a késleltetések csesztették inkább a fantáziámat. Egyébként eléggé szépen dolgozott 15dB-es átfogással összelőtte a dobozokat,mármint a beszakadásokat, kiemeléseket.
-
Dorian
félisten
válasz
Dorian
#169502
üzenetére
Ha már Cavern és az LFE görbém:
Miért nem azt csinálja, hogy a célgörbét jóval lejjebb teszi, úgy, hogy az 50 Hz-es beesés alján legyen? Tartalék lenne bőségesen.
(Nem tudom mit csináljak ezzel, mert az LCR-SUB mélyfreki szempontból a szoba két főirányában is ugyanott van, mindegyiken megjelenik az 50 Hz-es gond, ami a függőleges módus lehet)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Eredeti Microsoft Windows 10 / 11 Pro OEM licenc Akciós áron! 64/32 bit Azonnali kézbesítéssel
- Bontatlan DJI OSMO Mobile 6 - ez elbírja a 16 pro max-ot!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 5050 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3588, 100% Akksi
- magyar billentyűzet - 123 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


Nemrég jártam hallgatózni egy helyen, (friss emlék) ott millás /db hangsugárzókról ment a mozi, most nálam úgy szól a mozi/zene, hogy a közelébe nincs az a hallgatott rendszer. Ott sem volt EQ, pont a rossz becsípődés miatt.
) elfogadható mértékű.
Mindkettő végigmegy a frekitartományon, csak utóbbi kevesebb hibát okozva.


