-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
cellpeti
nagyúr
azt olvastam, hogy ezt elég nehéz leszedni. a szoknyát is meg kell bontani meg ilyesmi. Meg figyelni kell, mert 2 féle van, van aminek sima az alja és van aminek ilyen fogas... Lehet csak a belét cserélem majd
Más:
Rádióval kapcsolatban érdeklődnék. Nincs itt valaki aki fehérvári? a rádióm alja nincs a helyén és nekem nincs ilyen amivel le tudnám szedni az előlapját
-
mycso
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
Újra itt, tegnap beszéltem egy sráccal, aki egy komplett 1.5dci motort árul "kis hibával" --> égésterméket produkál a vízbe.
Nos, kérdeztem tőle, hogy nála mik voltak a jelenséget és szótól szóra elmondta ugyan azokat, amiket nekem produkál az autó, nála hf tömítés égett vagy szakadt át.
Más.: közben egyik barátommal beszéltük, hogy vajon miért lehetett ez, illetve ez a vízhőfok egyszer tökéletesen jó, meg a fűtés is, egyszer meg ugrál össze vissza. Nos erre kaptam egy elméletet (majd jövőhéten ez is kiderül, hogy így van-e): valószínű a vízpumpám megadta magát, vagy legalább is folyamatban van az elhalása és e miatt van ez a jelenség a víz-fűtés körben és ugye ennek okozata lehet az olykor elégtelen hűtés miatti hf. probléma.
Ebben láttok rációt?(#33092) Sly189: alapjárati nyomást nézzél, terheletlenül --> ennek 230Bar-nak kell lennie, bár amikor ez régebben szóba jött nálam is és még pár renaultos kollégánál is ez stabil 200Bar volt, ezen fixen kell állnia, nem ugrálhat.
-
Sly189
senior tag
válasz
rob210
#33091
üzenetére
Igazából nem gond, csak zavar hogy sokáig teker. És olyan hülyén jön ki, amikor melóból megyek haza... Önindítókat gyártó cégnél dolgozok... "mivan nem jó a starter?" közbe meg Valeo ...

Lehet hogy lassabban épül fel a RAIL nyomás?
mycso által kölcsönzött OBD II olvasóval figyelgetve amikor gázt adok akkor szépen felfigyel ~2000 BAR környékére.
Szóval a szivattyúnak gondja nem lehet.
-
Sly189
senior tag
Találtam pár felesleges tízezrest a meganeom kesztyűtartójában.
Valószínűleg így adja vissza a fogyasztás

Lényeg a lényeg, szeretnék bele venni új akksit ami megfelelő indítóáramú és kapacitású, a lehető legjobbat és a legnagyobbat. ki mit ajánl nekem? Jelenlegi akksim 1 éves kb. - majd azt eladom

-jelenleg egy 540A es van benne, és kicsit sokáig tekeri a startert. Vagy már a startermotorom adta meg magát? ( de nem mindig, valamikor korrektül indul bár most jó idő van )
-
kk831228
addikt
Bocsánat nem túlfolyó ....
Nekem ha jól emlékszem ,van a tartály alján egy szelep ahol kinyomta a vizet amikor hengerfejes volt... 
Ennek a szelepnek van egy csöcse...(Lehet nem jól emlékszem
) Erre gondoltam...

Nem azt akartam írni amire Ti gondoltok ,az fa...ság...

Ja hozzáteszem alapjáraton az enyém nem buborékolt , fordulaton meg kinyomta menet közben...

Vizhőfok meg nem ugrált sose... Ja de, amikor szar volt a gomba...
-
cellpeti
nagyúr
váltógombot cserélt már valaki, vagy esetleg a belét ki lehet, amin vannak írva a fokozatok?
-
válasz
kk831228
#33075
üzenetére
Ez a túlfolyó mi a manó akar lenni, az enyém biztosan hengerfejes, mert forgatja a pumpa a vizet a kiegyenlítőben. Alul beszívja a visszafolyón meg felnyomja. Ja nem, mert gyárilag mind ilyen.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Ha már tanácsot adsz, nézz utána, hogy korrekt legyen. Úgy szokták a vw-nél ellenőrizni, hogy mennyire dolgozik bele a henger a vízbe, hogy teljesen felöntik a kiegyenlítőt és beindítják alapjáraton, ha jön buborék a visszafolyó ágon, akkor hengerfejes.
-
kk831228
addikt
válasz
rob210
#33071
üzenetére
Te most miről beszélsz??
Ha túlfolyón nyomja a vizet egy idő után hengerfejes... Ha a folyadékot felfogod egy üvegbe látod hogy ott nyomja-e, nem 100 barral nyomja ki a vizet a túlfolyón...
Ha az üvegbe csak 3 cent hűtőfolyadék is marad kész . Ja és nem kell légmentesre lezárni az üveget... 
-
kk831228
addikt
Talán úgy lehetne hogy a kegyenlítő túlfolyóját belevezetnéd valami üvegbe, amit felfogatsz ideiglenesen... Nem tudom renaultnál hogy néz ki a kiegyenlítő... Majd mész vele kicsit húzósabban is... Ha megtelik az üveg... 99 % hf. Lehet álló helyzetben terhelés nélkül nem látszik a bubi... Menet közben meg nyomja...
Amúgy látszódnia kell a túlfolyó alatt is hogy fagyállós minden... -
mycso
Topikgazda
válasz
rob210
#33064
üzenetére
No, nemrég értem haza, leállítotatm majd lecsavartak a kiegyenlítő kupakját: sziszegett (óvatosan tekertem le), majd beindítottam --> alapjáraton semmi bubi, tartottam a gázt, bemelegedett, beállt középre semmi bubi.
Az a baj, hogy azt nem tudom (illetve senki), hogy bontás nélkül hogyan lehetne kideríteni, hogy tuti hf probléma van-e.
Mert ugye feleslegesen nem bontatnám sehova: nyomáspróba 5k körül, felújítás 25k körül ("Az általános felújítás tartalmazza a régi szelepek tisztítását -köszörülését, a szelepfészkek marását – köszörülését, a szelepek becsiszolását a szelepfészekhez, síklapolást, mosást, szelepszár szimering ek cseréjét és a rugó – ékek összeszerelését."), tömítés 10k, csavarkészlet 5k + ugye a szerelés munkadíj (ezt nemtom) de már ez ~40k környéke. Jah, illetve nyilván hűtőfolyadék csere + rendszer átmosás és akkor még a vezérlés, meg ugye ilyenkor még közben kiderül, +ez+az, tehát már 100k felett járunk.
"Picit" elvagyok keseredve.
-
Coyot
őstag
Ahogy rob mondja nyomáspróba mindenképp az én szerelőm sem engedte hogy nyomáspróba nélkül visszategyük a hengerfejet, bár nekem a paszulyon nem volt semmi durva jele hogy hf baj van csak szép lassan fogyott a víz meg kicsit keményebbek voltak a csövek mint kellene - inkább megcsináltattam jobb a békesség. A tömítés amugy teljesen épnek látszott de mégis az volt a gond, szerelőm is mondta szemmel soha nem fogom látni hogy az adott tömítés jó-e vagy sem, ezért kötelező a nyomáspróba - ami amugy a helyzet súlyához mérten nem nagy költség, nekem 6ezer ft-ért csinálták.
-
rob210
Topikgazda
A hengerfej ha lent van mindenképpen nyomáspróbáztasd.
Dieselnél nem szokott elég lenni a tömítés csere.
A vezérlést ha nem fér bele az anyagi keretbe nem kell cserélni.
Viszont hengerfej csavarokból újat kell venni a régivel nem lehet újra lehúzni.
A régi csavarok alatt lévő alátétekre viszont nagyon vigyázz, mert nem lehet kapni és anélkül nem lehet összerakni. -
mycso
Topikgazda
Beszéltem szerelővel, ő is 99%-ban azt mondja, hogy hengerfejes, de csak bontás után tudunk többet.
Aztán majd meglátjuk, hogy mi lesz...remélem, csak tömítés, bár attól függetlenül a hengerfejet felújíttatom, ha már kint van.Csak ugye akkor már vezérlés csere is, ami önmagában egy 50k körüli tétel....(bár ezt pár hónap múlva amúgy is kellett volna, mert nemsoká megvan az 5év/100k km)
-
Josi
senior tag
válasz
kk831228
#33059
üzenetére
Javasolnám ezt a cikket:
miert_fustolnek_a_magyarok_autoi -
Coyot
őstag
Mi is így jártunk a clioval, talán még emlékeztek a kálváriámra.
Szóval az alapjáraton nyitott kupakkal nem biztos hogy látni fogsz bubikat. Nálunk úgy volt hogy semmit nem láttál viszont terhelés alatt nyomta bele a kipu gázt a hűtőrendszerbe - alapjáraton semmi. Eleinte csak kicsit aztán párezer km után már nyomta szét a vízcsöveket is. Ha nagy nyomás van a mikor letekerd a kupakot az megintcsak igazolja hogy hf. Vízcsövek kemények (bocsi nem olvastam vissza) ?
Azt javaslom ne várj sokáig, nagyon gáz mikor forr a víz a kiegyenlítőben és mindig 5literes desztvízes palackkal jársz mindenhova
Mi motort cseréltünk inkább mint szétszedjük. 150ért találtunk komplett motort. Ez ha 100km után tekerem le a kiegyenlítő kupakot egy ici pici szisszenést hallani, csövek puhák - ez legalább nem hf bajos. A passatom ugyan így kezdődött: keményedő csövek, 2000km alatt 1-2 deci víz elfogyott de ott csak a tömítést kellett cserélni azóta ez is éppen pisszen egyet a kupak letekerésekor melegen. -
rob210
Topikgazda
válasz
manlions
#33050
üzenetére
3 egység van, a katalizátor a leömlő után rögtön.
Aztán van egy dob ami közép tájt kell, hogy legyen ez hengeres formájú és van a hátsó dob ami ovális formájú a kipufogó kanyargós végénél van.
Sajnos sokan a teljesítmény növekedés érdekében kiiktatták a katalizátort is meg a dobokat is.Egyébként ha alámész látszik hol van hegesztve vagy toldva.

-
rob210
Topikgazda
Rossz hírem van hengerfejes.
A hőfok ugrálás a biztos jele.
Ha beindítod az autót és megvárod nyitott kupakkal amíg bemelegszik akkor ott meg fognak jelenni a bubik, mert beledolgozik az égéstér a hűtőkörbe
Sajnálom ez gépműhely lesz és még jó ha lehet hegeszteni.
Mielőbb állítsd le a gépet, mert ha így használod nem fogják tudni javítani csak cserélni az pedig morcos drága

-
manlions
tag
válasz
rob210
#33042
üzenetére
Lenne még kérdésem de ne nézzetek hülyének de miért csak egy hosszú csö és a hátso kipufoggodob van olyan mintha középröl hiányozna a dob\hőterelő lemez ott van\ennek van jelentősége már mint a középsö dob hiányának vagy a katalizátornak kéne tán ott lennie????2hónap múlva megy müszakira remélem ez nem gond? eddig skoda favim volt ott nem volt katalizátor nem tudom milyen dob volt ott???
-
mycso
Topikgazda
válasz
#42667776
#33045
üzenetére
Most egy ilyesmi ötletet kaptam mástól is, hogy első körben pucoljam ki a hűtőrendszert, mert a jelenséget dugulás is okozhatja.
Ez egyébként rendben is lenne, ezt a napokban meg is próbálom elintézni, viszont még mindig ott a kérdés, hogy ez a kormos cucc hogyan kerül a hűtővízbe??Légtelenítésen már túl vagyok, többször is kínlódtam vele.
Dieselnél üzemközben milyen nyomás van a hűtőkörben, mert még azt mondták, hogy nézzem meg buborékol-e a víz (akkor tuti hf), viszont nem tudom, hogy üzem közben letekerhetem-e a kupakot?
mod.: most találtam egy eladó 1.5dci komplett motort, amire azt írja a csávó, hogy "kis hengerfej hibával eladó --> égéstermék kerül a vízbe". Holnap, majd felhívom, hogy neki mik voltak a jelek.
-
#42667776
törölt tag
Leírom, bár lehet, hogy túl vagy már rajta, mivel első körben már biztos próbáltad, de lehet, hogy levegős a rendszer. Lagunáknál több ismerősnél és nálam is volt hasonló jelenség, fűtés és vízhőfok ugyan így viselkedett és csak többszöri légtelenítés után jött helyre. Az egyik barátomén 1,9 dti pedig a tágulási kupak volt a hibás, ha úgy döntesz cseréled akkor csak a motorodhoz megfelelőt vegyél mert különböző nyomáson nyitnak, illetve fűtőradiátor is el lehet dugulva ami van amikor átenged, van amikor nem és az áramlás, nyomás is változhat. Egy próbát megér mielőtt levennék a hengerfejet.
-
-
mycso
Topikgazda
Beírom ide nektek is, de most már több, mint biztos, hogy hengerfejes az ótóm

Alap eset: nem fogy a vizem, az olajom is csak úgy, ahogy régebben is
És akkor a jelenség, amit már leírtam:
Elindulok (naponta 50km-t megyek vele 2x25 bontásban), viszonylag hamar hőfokon van a vizem (meglepően hamar), kb. eddig a pontig van is valamiféle fűtésem, aztán teljesen megszűnik, csak hideg jön be.
Most tekintsünk el a keverőmotor problémától, mert közben úgy fest nem az a hiba oka.
Ezután 4-5km-t megtéve, egyszer csak a vízhőmérő mutatója középről elindul gyorsan felfele (még nem sípol az autó, hogy STOP), kb. 3/4-ig felmegy, majd hirtelen leeseik kb. 1/4-ig. Na ekkor megjön a fűtésem és ezután beáll ismét középre a vízhőmérő mutatója, ezután az út további részén nem jelentkezik semmilyen probléma. Egyébként 10 autóhasználatból kb. 6-7x van ilyen probléma, tehát nem állandóan.Most, ahogy észrevettem, egy ilyen "móka" után egy jó félliter hűtővizem eltűnik (gondolom "elforr" és távozik gőzként a kiegyenlítő kupakjába épített szelepen).
Viszont ma nézegettem és azt látom, hogy nem látok bele a kiegyenlítőbe --> fekete.

A kupak aljáról olajsárszerű trutyit szedtem le, illetve a tartály belsejéről is (ameddig az ujjam beért) --> azért csak olajszerűnek írtam, mert inkább koromnak tűnik, illetve, ahogy visszatöltöttem a tartályt, rengeteg kis fekete szemcse (?koromszemcse?) úszik benne.
Ebből gondolván a fenti fűtés-vízhőfok ingadozást valamiféle dugulás/keresztmetszet csökkenés okozhatja (szerintem).Viszont ez a sok sz@r hogy kerül a vízkörömbe, hol keressem a problémát??? Jah egyébként a víz nekem tisztának tűnik (majd holnap megyek egy karikát és utána átforgatva veszek ki belőle mintát), csak ez a sok lebegő valami van benne.
Milyen árban van egy ilyen móka: szét-összeszereléssel, hűtőkör mosással, hengerfejes munkával, tömítéssel, tehát mindennel --> illetve kihez érdemes ilyennel fordulni, akár Pesti műhely is jó, olyan kellene nekem, akinek odaadom az autót, ő meg xy idő után szól, hogy kész (tehát nem akarok külön szerelőhöz, meg utána külön gépműhelybe, hűtőshöz, stb. rohangálni)
tudom van több lehetséges eset is, hát remélem nem a legrosszabb:
- hf tömítés
- hf repedés
- blokk repedésMég megvárom meganeklubon mit írnak, aztán lehet majd Zoltánt is felhívom.
mod.: illetve mennyire merjem használni az autót (tudom, hogy egyre romlani fog), viszont kell az autó

-
tresh
veterán
válasz
manlions
#33038
üzenetére
Megoldható minden ha van hozzá szerszám és affinitás
gyártmány swag/febi teszt meg egyszerű: vagy megfogod a blokkot és megmozgatod ha könnyen jár akkor valamelyik elöregedett, vagy kézifék be 1-esbe rakod és kicsit emeled a lábad a kuplungon és úgy mond buktatod a motor ugyan ez hátra felé is. Ha nagyon kileng szintén egy jel hogy a bakok valamelyike feladta a harcot. elől kettő hátul egy van, az elsők elég jól láthatóak és szemrevételezhetőek a hátsó az vagy megemeled vagy akna vagy csápos és úgy látod mi a helyzet. Legnehezebb cserélni otthon ha nincs semmi akna stb akkor a hátsó bak.. a többi nem vészes 
-
rob210
Topikgazda
válasz
manlions
#33029
üzenetére
Az M1 PH1 váltója valóban nem nagy eresztés, de a többiek leírták, hogyha nem a váltó halott akkor mi lehet a baja.
Vezérlés gates szíj dolz vízpumpa ebből ne engedj ez a legjobb párosítás.
A kuplung cserés lesz és lehet a váltó sebességek is javulni fognak kuplung csere után.Tresh:
1.6e-t írt abban nincs sagem meg valeo abban bosch gyújtástrafó van emlékeim szerint. 2db. /1db kiviteltől függően.Ez a 90 lovas nem a 107.....

-
giigz
veterán
válasz
manlions
#33029
üzenetére
Alapbol nem tokeletes a valtoja, egyest es harombol kettot hajlamos nehezebben bevenni.
Valto es motortarto bak ilyen idosen szokott gyenge allapotban lenni, azok csereje segit rajta sokat. Valtoolaj csere is, sot xado geles kezeles is.
A kuplungot nem tudom.
Vezerlest par hete csereltettem, Gates, Continental szijak, SKF gorgo, Graf, Dolz vizpumpa. Ezek megbizhato jol bevalt markak.
-
tresh
veterán
válasz
manlions
#33029
üzenetére
A váltó "karos" ha nehezen veszi a sebességet akkor lehet pl egy rossz tartó bak végett is mivel olyankor megdől a motor és a akadhat a kar( nálam amikor meghalt a bal első akkor hátradőlt és pont ez a jelenség volt) avagy lehet rossz kinyomó a kuplungnál és nem emel ki rendesen.. ha fent fog a kuplung nem árt cserélni bagóból meg van az alkatrész illetve én ha már kuplungoznék akkor váltóba is új olajat tennék. Vezérlés terén skf szíj szett + dolz szerintem jó páros jó áron és jó minőség is + gyújtásnál új ngk gyertyát neki és ha esetleg sagem trafója van még azt érdemes beru vagy valami használhatóra cserélni sagem/valeo felejtős
(#33030) cellpeti: pollenszűrő >> bárdi,unix,láng,zsu bárhol szinte , ha biztonsági őv visszahúzója gyengélkedik az lehet attól is hogy koszos és megszorul ki kell húzni ki sikálni aztán ha nem jobb csak utána cserélném.
-
cellpeti
nagyúr
Sziasztok!
Mit tudok kezdeni a biztonsági övet visszahúzó szerkezettel? Illetve hol vegyek bele pollenszűrőt?
-
manlions
tag
Sziaztok most vásároltam egy jóállapotban levö M1.t a kérdésem a következö lenne /1.6e tipusu/ indulásnál az elsöt alig akarja bevenni és ,hogy a második is háromból visszatéve alig található.Ez jellemző ezekre a váltokra vagy csak nálam van a kuplungja eléggé fent fog lehet ezen állitani vagy automata?Másik kérdésem az lenne hogy vezérlést szeretnék cseréltetni benne melyik márkát keressem?/nem a legolcsobbat akarom megvenni!\
-
#42667776
törölt tag
válasz
Laraxior
#33016
üzenetére
Egy jobb fajta "jó meleget fújó" hajszárítóval igen, nekem is csak az van. Azért a sisak az egy kicsit macerás lehet a gömb forma miatt, de nem megoldhatatlan. Ha nem csináltál még ilyet akkor célszerű megnézni egy pár videót és egy kisebb méretű hasonló formájú tárgyon próbát tenni amire nem kell akkora fólia ha nem sikerül elsőre.
-
giigz
veterán
válasz
#42667776
#33015
üzenetére
Ez az időjárásnak mennyire áll ellen?
Nekem a kocsi ugye fehér alapon fekete díszlécek, visszapillantó, kerekek, a hátsó lámpa is gyárilag le van sötétítve feketére, ablakok is fólázva, tehát totál szépen kijön egy fekete-fehér kombó
Na és a lényeg, a díszléceket fekete színű karbonfóliával szerintem nagyon ütős lenne, visszapillantót is, esetleg a Renault jel és feliratok is fekete carbonnal, szerintem brutális lenne... 
-
cellpeti
nagyúr
én meg szabin leszek 6-10ig

-
rob210
Topikgazda
Engem most október első hetében érdekel is a dolog.
Akkor lesz úgy szabadnapom, hogy neki tudjunk esni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nespresso AEROCCINO XL Fekete tejhabosító, nagyobb kapacítású
- Segway Ninebot KickScooter D18E
- IKEA GRUPPSPEL gamer forgószék, Gunnared fekete/szürke színben újszerű, garancia 2027 őszig
- Koenig One Touch Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z690 i9 14900K 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3090 OC 24GB Zalman Z1 PLUS Seasonic 750W
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- Lenovo ThinkPad T14S Gen1 Ryzen5 4650U/8GB RAM Refurbished - Garancia - Akció!
- Tmactime MWS-001 elektromos rovarcsapda / 12 hó jótállás
- HIBÁTLAN APPLE WATCH ULTRA 2 NATURAL TITANIUM 49MM -1 ÉV GARANCIA - MS3713, 100% AKKUMULÁTOR
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest







Nekem ha jól emlékszem ,van a tartály alján egy szelep ahol kinyomta a vizet amikor hengerfejes volt...


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)








