-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
FerNandor
őstag
-
Babcola
tag
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Én két hónapja járok úgy hogy az anyós oldali megadta magát, beraktam egy fát , hogy ne jöjjön le. Fél éve volt a vezető oldali megcsináltatva, bontottat kellett vennem. Most vehetek a másik oldalira is sajnos, mert tavasszal - nyáron kibírhatatlan.

-
FerNandor
őstag
Boldog karácsonyt

-
just
aktív tag
Imádott Renault őrangyalom megint meglátogatott tegnap. Miután este hazaértem, szerettem volna lehúzni a vezető oldali ablakot, persze se le se fel, na mondom jól van, délután még működött. Kiszálltam, bezártam az autót és szépen leengedte az ablakot. Csodás!
Azóta meg se moccan onnan. Nagyon tele a hócipőm az autóval. -
feri19
csendes tag
Sziasztok először is békés boldog ünnepeket kívánok!
R19-em van, most szeretném lecserélni a kiszemelt http://m.hasznaltauto.hu/auto/renault/megane/renault_megane_megane_grandtour_1.5_dci_authentique_plus-8543499
szereznék véleményeket kérni, mire kell figyelni illetve milyen várható típus problémák lehetnek!
Az autó magánszemélytől lenne, 20e-ként olajcsere, 110e-nél vezérlés csere!
Köszönöm a válaszokat! -
gkawka
tag
Boldog békés karácsonyt és balesetmentes kilométerekben gazdag új évet mindenkinek!

-
Josi
senior tag
Békés Boldog karácsonyt Mindenkinek!
-
tresh
veterán
válasz
#10726912
#34746
üzenetére
Nem a valeoval van bajom az audimba is van jó pár alkatrész ami az hanem a sagem-mel mert az pl a gyujtotrafonal a valeo csak atcimkezte es mivel a sagem szar igy az is..ill a meganeba a gyari új valeo vizpumpa meghalt 2k utan...így en már kicsit szkeptikus vagyok a márkával szembe..
Boldog karácsonyt es kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek !
-
Pecc
őstag
Boldog Karácsonyt előre is kedves fórumtársak !

Az enyém is mosást kapott
-
#10726912
törölt tag
válasz
imyourfriend
#34778
üzenetére
Köszöni, de még sok minden hiányzik, üléshuzat, dísztárcsa, ha lehet alufelnit kap, no meg van pár műszaki probléma is vele, előbb azokat gyógyítgatom

rob210: Megszabadítottam fél köbméter sártól

-
Ck.
addikt
Vaspinákban gazdag Boldog Karácsonyt Kívánok minden kedves Egybegyűltnek!

-
dhgm
tag
válasz
rob210
#34770
üzenetére
Renault power
: Az esetek 70%-ban a fagydugó helyére szokták bekötni, ahogy Hosszú is írja.
De sok féle kivitel van, némi infót csepegtethetnél róla.1.5 dci-be nem tudom van-e fagydugó...
Defa gyártótól csak olyant találtam, amit a csővezeték megbarmolásával lehet beszerelni, ki kell vágni belőée egy 4 cm-es darabot annak helyére kell a melegítőt bekötni.
A hazai 800W-os jóval nagyobb, most hozta meg a postás... azért döntöttem ez mellett mert harmadáron megkaptam ugyanugy szét kell barmolni a gumicsöveket, csakhát 16 mm-es a bekötési pontja...
Gondoltam legegyszerűbb - nem biztos, hogy a legjobb- helyen a motorolajszűrőt hűtő körbe építem be azok a gyári csövek kb 16 mm-es csövek lehetnek. Mást kérdés, hogy hogyan fordul meg a víz így a motorban...
-
gabx76
senior tag
Mindenekelőtt:
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!Ma is szereltem. Szétszedtem, csiszolgattam a kontaktokat, befújtam spray-vel, ahogy ajánlottátok. Kicsit feszítettem az érintkezőkön, stb.
Összeraktam, most persze jó a kocsi, de szkeptikus vagyok vele. Hamarosan újabb próba.
Már az is megfordult a fejemben, hogy sz*r benzint kaptam.
Shell-nél tankoltam, ahol amúgy nem szokásom, csak kaptunk egy -15Ft-os bónt. Elég rossz ómen nekem ez a kút, mert utoljára tavaly tankoltam ott, mielőtt előjött a fecskendező hibája. (Bár akkor prémium benzin ment bele) -
#10726912
törölt tag
KELLEMES ÜNNEPEKET MINDENKINEK!

-
hossszú
őstag
Defa-t a Vaterán találsz olcsón, én is onnan vettem, a két ünnep között akarom beszerelni. Van a fagydugó helyére beszerelhető és csőbe szerelhető típus is.
Én vettem hozzá egy kis keringető szivattyút is így majdnem mindegy, hogy hol helyezed el, ha nem akarsz szivattyút akkor ajánlatos a legmélyebb pontra beszerelni a cirkuláció végett. -
dhgm
tag
Van-e valakinek tapasztalata motor előmelegítő beépítésével.
Defa típus volt a jelölt, de horror ára van lemondtam róla.
Megmaradt egy jó hazai termék, igaz küllemben nem veszi fel a versenyt a norvéggal, de remélhetően a feladatot ellátja.
Ugye a motor szeretnem előmelegíteni nem az utasteret, hogy neki jó legyen
...
Hol lenne legokosabb megbontani a hűtőrendszert, hogy a motor jól átmelegedjen 1.5 dci a kicsike 2006 évjárat... -
dhgm
tag
Boldog eseménymentes karácsonyt mindenkinek!!!

-
#42667776
törölt tag
Boldog Békés Karácsonyt mindenkinek!

-
rob210
Topikgazda
Kellemes kilométerekben gazdag Ünnepeket mindenkinek.

-
SZATA
senior tag
válasz
WolfLenny
#34761
üzenetére
A clio / thalia ajtajainál tényleg eléggé bejön a hang, pl. ha vizes úton mész, mintha nyitva lenne a hátsó ajtó. Gondoltam már én is a kéder cseréjére, de nem tudom egy bontottal jobban járnék e, meg szerintem a fő baj az ajtó kialakításával, a gumi elhelyezésével van.
Ha tudsz ha valami jó beszerzési helyet, szólj!
Most jut eszembe, hogy itt már valami cserélt kédergumit. -
#10726912
törölt tag
válasz
WolfLenny
#34761
üzenetére
Próbáld kitalálni, honnan jön a menetzaj. Nem jól gondolod, az ajtó keret guminak semmi baja. Húzd le az ablakot menet közben, hátha okosabb eszel. Vizsgáld meg a kerék gumikat, a fékeket, kerékcsapágyakat, stb. Ha van ismerősöd, aki ért hozzá, szólj neki, hátha hamarabb kitalálja.
-
WolfLenny
senior tag
Üdv.
Van egy 2007-es Thalia-m 1.2 16V. Napokban egyre erősebb a menetzaj. Olyan mintha egy picit le lenne engedve az ablak, pedig csutkára fel van húzva. Jól gondolom ha az ajtó keret gumiját kicserélem, akkor ez csökkenni fog? Vagy mi okozhatja?
Hol tudok kompletten venni ilyen gumi keretet?
Előre is köszi!
Üdv.
WL
-
gabx76
senior tag
válasz
#10726912
#34759
üzenetére
Köszönöm a részletes információkat!

A motor cseppet sem erőtlen, csak túlzott gázreakciót produkál, illetve alapjárat ingadozó, menet közben, megálláskor lefullad. Alapjárati motor - elvileg - nincs az M2-ben.
A kontakt hibának holnap utánajárok, tudom, hogy a WD-40 nem igazán erre való, csak ez volt kéznél, és először a elektromos fojzószelep-tisztítással próbálkoztam, a többi mellékszál volt csak.
A jeladó hibáját is kizárnám, mert indulási gondjaim nincsenek. A gép pöccre indul, csak sz@rul megy.
Mint írtam, ma délután szétszedtem-összeraktam, utána közvetlenül jó volt, jártam a köröket a környéken egy ideig, még le is álltam dumálni a szomszéddal, miközben járt a motor.
Pár óra múlva lementem és azonnal jelentkezett a hiba.
Így állok most, holnap kontakt-hibákat próbálok keresni, aztán inkább Karácsonyozom. -
#10726912
törölt tag
válasz
gabx76
#34758
üzenetére
Akkor magas az alapjárat és egyenetlen, ha benzin szegény a beszívott keverék. Az ugrálás is amiatt van, hogy annyira kevés a benzin a keverékben, hogy nem képes begyújtani.Nem tudom, milyen vezérlésű az autód, de a gázadásra felugró, de alapjárat helyett magas fordulaton pörgő erőtlen motornak ez a legvalószínűbb okozója. Ezt okozhatja légtömegmérő hiba, alapjárati motor hiba (ha van, ami hideg indításkor a szívató szerepét látná el, próbáld melegíteni a motort, ha kisimul a járása üzemi hőfokon, akkor ott keresgélj), próbálj utána nézni a fojtó szelep okozta hiba leírásnak, a neten megtalálsz pontosan mindent. De ha van pl olyanod, hogy vezérmű tengelyre szerelt jeladó, akkor azt is érdemes ellenőrizned...
A WD 40-et pedig csak kis idejű kenésre használd, elektromos csatlakozások kontakt hibáit ne fújkálással javítsd, hanem első sorban csiszolással, amit csak lehet, csiszolj,, karistolj kés heggyel, ezután fújd be többször kontakt löttyel s járasd meg a csatlakozókat, sokszor dugd össze és húzd szét, közben többször löttyöt neki. Próbálj tájékozódni továbbá, hogy milyen alkatrészek vannak a kocsiban, s azoknak meghibásodása milyen tüneteket produkál. (a 1-esem kapcsán így tanítottam ki magam a lambda szonda és az alapjárati motor hibáinak jeleire).
Sok sikert! -
laci laci
addikt
Üdv mindenkinek.Valaki nem javít vivaro/trafic gépjárművet?Előre is

-
-
gabx76
senior tag
válasz
FRENK1988
#34752
üzenetére
Már írtam korábban, Valeo-k.
Nem úgy tűnik egyébként, hogy henger-kimaradás lenne. Volt olyanom, ez nem az. Amikor felpörög szép hangja van, megy mind a négy henger.
Olybá tűnik, mintha a szelep kinyitna és úgy maradna. A legkisebb gázadásra is pörög, mint állat. Alig érek a pedálhoz.A hibakód sem trafóra utal. P0638
Trafó hibánál "Misfire detected" hibakódot ad. -
gabx76
senior tag
válasz
gabx76
#34748
üzenetére
Korai volt az öröm.

Lementem most még egy próbakörre.
Már indítás után láttam, hogy gáz van. Alapjárat ugrándozott, egyenetlen járás. Gázadásra baromira felpörög, üzemanyagszag,"Check Injection".
Morcosan kiszálltam és otthagytam a francba.
Szerintem én már nem izzadok vele, Karácsony után viszem szervizbe. -
rob210
Topikgazda
-
gabx76
senior tag
Üdv Urak!
Most jöttem fel a kocsitól. Lekaptam a fojtószelep-házat/vezetékeket, csöveket. Ránézésre egyáltalán nem volt retkes a szelep, sőt kifejezetten tisztának tűnt.
Az normális, hogy alapállapotban van alul és felül is rés, tehát nem zár sosem teljesen?!
Befújtam WD-40-nel a szelep tengelynél 2 oldalon, kapott a vákuumcső-csatlakozás is. Kiszedtem a tömítést, letakarítottam az olajsártól, kicsit elfordítva visszatettem.
Kapott WD-40-et az elektromos csatlakozó is.
Összeszereltem és most jó a kocsi, (alapjárat stabil, gázreakció teljesen OK) de nem tudom, hogy mitől. Ma és holnap még megyek pár tesztkört, karácsony után pedig meglátogatom akkor is a szerelőt, ha látszólag minden rendben.
Szerintem a tömítést mindenképpen cserélem, kicsit deformáltnak tűnt már itt-ott.Köszönöm az eddigi segítséget, még jelentkezem akár lesz baj, akár nem a továbbiakban.
-
gabx76
senior tag
válasz
rob210
#34727
üzenetére
Üdv!
Ilyen F.BS pasztát sikerült csak kapnom. Megfelelhet a célnak?
-
tresh
veterán
válasz
rob210
#34737
üzenetére
Jaja emlékszem,de akkor is furcsa volt ez mert elvileg ottomatan kéne csinálnia de ha nem van diag
m2 en is szetkaptam a pillangót mert haldoklott és kb 2-3napig bohockodot aztán rendbe jott megtanulta amit kellett.Kolléganőm feliciaja is 2-3nap utan megtanulta a jó értéket 
-
rob210
Topikgazda
MErt a tengelye képes elkoszolódni és utána erőlteti a motor amikor átugrik akkor meg hirtelen megugrik a kocsi, addig meg nem megy, mert nem kap levegőt.
Nekem cserélnem kellett, sajna mert ki volt kopva a porzáró sapka. és 3 hét alatt visszaszedte a koszt. -
SZATA
senior tag
válasz
rob210
#34723
üzenetére
Nem én csináltam, nem voltam ott. Tudod, se tudásom, se merszem, se szerszámom nincs hozzá.
Állítólag visszaállították. Erre a lítiumos zsírra nem emlékszem, hogy mondtad volna. Nem tudom mivel lett bekenve. Hol, mit, és mivel kellett volna bekenni? A fojtószelep tengelyét? Nem tudom mennyire tartozik a dologhoz, de a szívósor tömítések cserélve lettek.
Miért nem kap levegőt? A fojtószelep miatt?Köszi a türelmet!

-
gabx76
senior tag
válasz
rob210
#34727
üzenetére
Sajnos olyanom sincs.
Be kell valljam, panelpatkányként éldegélek, a szerelőmunkákat Édesanyámnál szoktam végezni, ott van hely és Édesapám szerszámai. A kocsi jelenlegi állapotában nem merek elindulni hozzá - a város másik végén lakik - ezért a szerszámokat hozom ide (+amit találok: féktisztító, ilyesmi...). Viszont az általad említett paszta biztos nincs, azt be kell szereznem valahonnan.Ha nem oldódik meg, akkor a szerelőig fogok elkenguruzni majd Karácsony után, de ő szerencsére közel lakik.
Mindazonáltal hálásan köszönöm a segítséget!
-
rob210
Topikgazda
Vissza lett állítva a fojtószelep takarítás után az alapjárati érték?
Illetve az alapjárati motor szerintem helyenként megszorul és amikor ugrik egyet akkor megindul a kocsi.
Azért erőtlen mert nem kap elég levegőt.
takarítás után mivel lett bekenve?
Litium zsírral ahogy anno mondtam? -
Amarth
aktív tag
Valaki nem tud Szegeden olyan helyet,ahol ingyen beállítják a fényszórókat?
Egyébként ez az NGK gyertya valóban ennyire jó? Nálam jelenleg BERU van. -
tresh
veterán
válasz
gabx76
#34714
üzenetére
Fojtószelepház tisztítás+új tömítést neki és jónak kell lennie. Vagy is én másra nem tudok tippelni már csak hogy elkoszolódott és emiatt bohóckodik. Még annyi ha ki takarítottad és összetetted ne ijedj meg egy darabig magasabb lesz a fordulat majd pár napon belül magától helyre áll vagy diaggal alap értékre rakjátok.
-
gabx76
senior tag
OK, akkor mégsem vagyok teljesen hülye...
Még sötétedés előtt próbáltam, hogy beindítás után üresben tartom 2-3000-en a fordulatot. Így látszólag minden rendben, (az alapjárat persze ingadozik, de nem áll le) a hibajelzés sem jön elő. Viszont kigurulok, rakok egy 1-est és már nem OK. Finoman adagolva kb. 20m után jön elő a hibajelzés+rángatás. Őszintén szólva a t*k*m tele őkelmével, hogy mindig a "legjobbkor" kattan be.
Már befenyegettem, hogy eladom. -
gabx76
senior tag
válasz
gabx76
#34701
üzenetére
Nos, a tisztogatással nem oldódott meg semmi. Megnéztem a gyertyákat is, jó feketék voltak, gondolom az elégtelen égés miatt.
Elsőre azt hittem, hogy rendben van, de aztán elkezdett megint ingadozni az alapjárat, kiálltam a parkolóból és az első gázadásra meg is hülyült. Olyan, mintha hirtelen nyitna a szelep és jobban, mint kellene, mert felbőg a motor.Aztán elengedem a gázt és lefullad, finom gázadagolásra is rángat az egész kaszni.
Holnap reggel veszem a bátorságot (ma már rám sötétedne) és leszerelem a fojtószelepet, aztán kitakarítom belső oldalról is, meg megnézem a kontaktokat.Persze még alkohol sincs itthon a takarításhoz, hogy honnan szerzek féktisztítót kocsi nélkül 23-án, na az is szép lesz...
A legbosszantóbb az, hogy persze most lenne rá a legnagyobb szükség, így a karácsonyi családlátogatásnak is lőttek. (Ezt játssza mindig: tavaly esküvőre mentünk volna, mielőtt megkukult benne az injektor...)
27-e előtt nem találtam senki szakit, aki ránézne.
Motorhőmérséklet-jeladó hibája okozhatja ugyanezt?! Erre gondoltam még...
-
SZATA
senior tag
Hát nem tudom, biztos az én autóm finnyás, de nem éreztem rajta azt a felhőtlen örömöt mikor a múlt hónapban megtettem ezt.
A szokásos olaj és szűrőcserén kívül ki lettek cserélve NGK-ra a gyertyák + fojtószelep tisztást kapott, a szívósor tömítések, fagyálló és termosztát is lett cserélve. A gázreakciója egy kicsit jobb, simább lett, de mintha alul az a kis erő is csökkent volna benne.
Hidegen meg néha olyan problémáim vannak vele, hogy sima az alapjárat, de ha gurulok, és kinyomom a kuplungot, felpörög kicsit a motor. Párszor meg olyan volt, – szintén hidegen – hogy gyorsítok, nem sok erő van benne alacsony fordulaton, egyszer csak, a pillanat olyat gyorsult, megindult, hogy azt hittem menet közben bele szereltek egy turbót, vagy valaki utolért hátulról. A fogyasztás meg emelkedik, de persze hűl a levegő, meg a karácsony miatt növekszik a forgalom.Mitől lehetnek ezek?

Az erőtlenség lehet attól, hogy felkerült a téli gumi szett, ami átmérőben 1cm-rel nagyobb mint a gyári és 2cm-rel mint a nyári?
-
ThodEE
őstag
Ma átléptem a 110e km-t

A 110011 tettszett a legjobban
-
mycso
Topikgazda
1.5 dci Kangoo,légzsák+ serv műszerfalon egyszerre felvillan...1-5 perc kialszik,csak menet közben generálja!
Ülés alatti légzsák csatit kell megnyomkodni, esetleg széthúzod-kipucolod és jónak kell lennie, ez a leggyakoribbLegfrissebb extra,pulzáló ködlámpa kijelző,használat nélkül.ezt ma produkálta két ízben is.
Hátsó lámpán kontakt vagy test probléma, ezt is általában egy szétszedés+tisztítás megoldja -
tresh
veterán
Rob és többiek 23-án ki hogy ér rá vagy mindenki shoppingol ezerrel ?
Csak mert tényleg jó lenne összehozni valamiféle talit így érdeklődnek hogy akit érdekelne ez a dolog mikor hogy ér rá ? 
-
gabx76
senior tag
válasz
gabx76
#34699
üzenetére
No, hibakód megvan:
p0638
Fojtószelep (Gondolom ez a pillangószelep)
Control Range/PerformanceElső körben azt a tippet kaptam, hogy a pillangószelepnél fújjak be kontakt spray-vel.
WD-40 van itthon, ebéd után teszek egy próbát.tresh: Tudom milyen a trafóhiba. Nos, ez SZVSZ nem az lesz. Amúgy Valeo van benne, amiből 2 zsír új. Gyertya pedig gyári Eyqem, nyáron lett cserélve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dyson Supersonic Origin (Fekete/Nikkel)
- Egyedi Cube Stereo Hybrid 160 E-Mountain Bike (Jó Állapotban)
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- OONI VOLT 2
- IKEA GRUPPSPEL gamer forgószék, Gunnared fekete/szürke színben újszerű, garancia 2027 őszig
- HP ZBook Firefly 14 i7-1165G7 16GB 512GB Nvidia Quadro T500 4GB 14" FHD 1 év garancia
- Samsung Galaxy S24 Ultra 120 Hz Dynamic AMOLED 2X, beépített S Pen, Galaxy AI 12/256 GB
- Assassin's Creed Shadows PS5 Játék
- Keresek Xbox Series S / Series X / Playstation 5 konzolokat
- Dell 14 Latitude 5430 FHD IPS i7-1255U vPro 4.7Ghz 10mag 16GB 256GB Intel Iris XE Win11 LTE Garancia
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

Azóta meg se moccan onnan. Nagyon tele a hócipőm az autóval.






...
A WD 40-et pedig csak kis idejű kenésre használd, elektromos csatlakozások kontakt hibáit ne fújkálással javítsd, hanem első sorban csiszolással, amit csak lehet, csiszolj,, karistolj kés heggyel, ezután fújd be többször kontakt löttyel s járasd meg a csatlakozókat, sokszor dugd össze és húzd szét, közben többször löttyöt neki. Próbálj tájékozódni továbbá, hogy milyen alkatrészek vannak a kocsiban, s azoknak meghibásodása milyen tüneteket produkál. (a 1-esem kapcsán így tanítottam ki magam a lambda szonda és az alapjárati motor hibáinak jeleire).

-=Tiger=-


