-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
volvoguy
addikt
válasz diablo1984 #61045 üzenetére
Köszi a segítséget.
Egyébként olvastam, hogy a 2.0dti nem egészen Isuzu motor, tehát. Ott már más az adagoló talán, sokkal kényesebb és költségesebb?
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
realmadrid
aktív tag
Sziasztok !
J Astrából 1.6 benzines vagy 1.4 benzines-turbós jó konstrukció ? J-nél is megvan még a korábbi Opelekre jellemző olajfogyi ?A sas nem vadászik legyekre
-
F_Gergely
őstag
válasz volvoguy #61051 üzenetére
Ha dizel autot veszel (tokmindegy milyen marka tokmindegy milyen tipus) elobb vagy utobb (de inkabb elobb) fel kell ujitani a turbot es az adagolot. Ezt nem tudod el kerulni, aki nem dizel parti ezt a kettot hozza fel legtobbszor. Egy uj turbo kb 80 ezer huf az adagolo felujitasa pedig 100-150 ezer kozott hibatol fuggoen. Turbot fel lehet ujitani de kb a felujitas annyi mint egy uj ezert abbol erdemes ujat venni. Ezt egyszer kifizeted es utana elobb fog az auto szetesni mint hogy ujra ezekre kene koltened. Ez egy egyszeri tetel amivel minden dizelesnek szamolnia kell.
-
AMD Power
titán
válasz diablo1984 #61036 üzenetére
Nincs veled semmi baj. Én is inkább ezt venném meg! Tudod miért?
Mert ha erre ráköltök 300e , és a saját szerelőm csinálja, minőségi alkatrészből akkor tudom ,hogy mi a helyzet az autóval. Mert ugye az a biztos amit te magad cseréltetsz ki.
-
volvoguy
addikt
válasz F_Gergely #61054 üzenetére
És mi a helyzet a több millió km-t futó zöldséges mercivel, az "örök élet meg egy nap" TDI-vel, és a nagyon igénytelen Toyota D4D-vel?
Ezeknél sem kell az adagolóhoz sem a turbóhoz hozzányúlni? Például azt olvastam, hogy a Toyoták befecskendező rendszere nem elromlós fajta...
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
F_Gergely
őstag
válasz volvoguy #61056 üzenetére
Egyszer minden elromlik, nem orok eletuek. Dizelnel ezt a kettot bele kell kalkulalni. Persze van szivo dizel ott ugye nincs turbo bar en nem vennek turbo nelkulit.
PD dizelnel nem adagolo van hanem PD elemek, tokmindegy minek nevezzuk mindegyik ugyan azt a feladatot latja el : uzemanyag ellatas.
En is ugy vettem az autot hogy turbo es adagolo csere benne volt. Elojele nem nagyon van, egyszer csak rossz lesz. De ma mar a PD elem se draga.
Uj dizeleknel mar sok szarsag ami nem kene de most nem "uj" dizelrol beszelunk. Turbo/adagolo kb 300 ezer kmt elfut ezert irtam ha egyszer kicsereled boven ki fog szolgalni. -
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Hétfőn viszem szerelőm a járgányt, de azért leírom a hibajelenséget.
F Astra kombi 1.6 8V, 92'.
Télen nem nagyon van fűtés, és nem mozdul a víz hőfok mérő a műszerfalon: -elvileg termosztát csere
Tavasszal-ősszel van egy kis fűtés, amit nem tudok hová tenni, szintén nem jó a hőfok visszajelző.
Kánikula (30°C+): ha járó motorral pár percig egy helyben állok, akkor elkezd felfele kúszni a hőfok mérő, kb. a negyedéig, majd kivillan a "check engine" a műszerfalon, ami újraindítás után eltűnik (mintha winfos lenne).
Hűtővíz tartályban nem látom zavarosnak a vizet és nem is bugyog, habzik, tehát normális. A motor nem erőtlen, nincs vele semmi gond.
Mi lehet a gond? Termosztát, gomba, hengerfej? Netán mind egyszerre?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
-
AMD Power
titán
válasz volvoguy #61056 üzenetére
Toyota 2.2 D4-D/D-CAT (2009-ig)
Motorkódok: 2AD-FHV, 2AD-FTV
Gyártásban: 2005-től napjainkig, kockázatos 2009-ig
Típusok: Toyota Avensis 2.2 D4-D/ D-CAT, Toyota Corolla Verso 2.2 D4-D, Toyota Auris 2.2 D-CAT, Toyota RAV4 2.2 D4-D/D-CAT, Lexus IS 220d
Indok: A maga idejében a Toyota négyhengeres dízelmotorja az abszolút csúcs volt kategóriájában. 177 lóerejével és 400 Nm nyomatékával mindenre elég volt, ráadásul úttörőként használtak benne részecskeszűrőt (DPF) kombinálva katalizátorral és szelektív katalitikus redukció (SCR) rendszerrel, a káros nitrogén-oxid csapdába ejtésére. Az első gondok a meglehetősen komoly füstöléssel járó részecskeszűrő-tisztulással adódtak, majd csatlakozott az EGR-szelep, végül a vízkör nyomásproblémái. Ezt leginkább a hengerfej túl kemény anyagból készült tömítése okozza, amely szó szerint nyomot hagy magán a hengerfejen és a blokkon is. Ha időben észleljük a problémát, még síkba lehet hozni mindkettőt, de kicsivel később már csak a motor teljes cseréjével orvosolható a gond, ami többmilliós tétel. A probléma nem csak a legerősebb 2.2 D-CAT-ra jellemző, hanem a hasonló évjáratú (2005-2009) kisebb teljesítményű 2.2 D4-D-motorokra is. -
válasz AMD Power #61064 üzenetére
Hű ez hasznos olvasni való volt így reggelire. Meglepő hogy nagyobb márkákból milyen sok rossz van, gondolok itt elsősorban ami engemet meglepett, vw, BMW páros. A Toyotánál nem lepődtem meg.
Az Opel nem is olyan vészes , főleg olyan szempontból hogy 1.3 dízelmotorral felvértezett H astrát alapból kerülném, és kerülik is hiszen példákért karavánból csak nem választ hozzá ilyen motort.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Gergőke88
addikt
válasz Luck Dragon #61065 üzenetére
Az 1.3 dizel meg mindig jobb valasztas a H Astraba, mint az 1.4 szivo.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz Gergőke88 #61070 üzenetére
És betartottátok az 50 ezres olajcsere periódust, amit a gyártó előír?
Mondjuk azért elég nevetséges ez a van 1 valamim, azzal nem volt gond, akkor tuti az összes jó hozzáállás. Az ilyeneken mindig meglepődök, hogy vannak, akik ezt tényleg komolyan is gondolják és szembe mennek azokkal, akiknek 1000+ ugyanolyanra van rálátásuk, mert nekik van 1, amivel nincs hiba...
-
diegho
nagyúr
válasz #TOTTI #61071 üzenetére
Nekem rengeteg Fiat-os ismerősöm van, tele Stilo-val, Punto-val, Marea-val, egyiknek sincs gondja az autójával, konkrétan olajcserén kívül nem költenek rá, nincsenek elektromos gondjaik, nincs semmi a sokat említett Fiat problémákból, pedig nem 1 autóról van szó, hanem kb 10-ről, tehát akkor a Fiat egy baromi jó választás. Menjen mindenki Fiatot venni! Sőt még két olyan is van, akik Alfa 156-ra nem költenek semmit, mert hibátlan, pedig az egyik 1000€-ért vette és tényleg patika... mi ebből a tanulság? Az olasz autók a legjobbak.
-
volvoguy
addikt
válasz AMD Power #61064 üzenetére
Olvastam már a cikket, nem is egyszer botlottam bele. Én egyébként a 2.0D4D-t néztem, nem a 2.2-t, arról nem olvasni ilyeneket...
Egyébként az 1.7 Isuzu motor mellett milyen motorral érdemes még megnézni egy Astra G Caravan-t?
Ez a vezérlőegység dolog kicsit eltántorított, főleg, hogy nincs megoldás rá, hiszen a cserélt vezérlő is megdöglik egy idő után a hő, olaj, és rázkódás hatásaitól.1.6 16V? Milyenek ezek a benzinmotorok? Az 1.6 elég lenne, de minden benzines Opel motorról azt olvasom, hogy eszi az olajat. Egyébként szervízigényesek, nyűgösek?
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
diegho
nagyúr
válasz volvoguy #61079 üzenetére
Az 1.6 Z16XE általában eszi az olajat, de ha veszel 5 liter olajat, abból beleöntesz 3,5 litert, a maradék másfél elég 10k km-re, tehát ezen nem érdemes lovagolni. Az EGR szelep szokott problémát okozni, de ha vásárláskor jó állapotban van, akkor ebay-en veszel bagóért egy lezárót és onnantól ez is megoldódott. Amit még márkaszervizesek mondtak, az a gyújtósor hibája, de ez legtöbbször kint tárolt autóknál jön elő és a párásodás okozza, a javítása 30k, tehát nem vészes.
-
zeg
őstag
válasz Gergőke88 #61068 üzenetére
Az a korrekten szervizelt kettőstömegűs modern turbódízel rohamtempóban darabokra hullik ha napi pár kilométeres városban tötymörgésre használod, és télen kábé belefagysz mire ezalatt elkezd némi meleget befújni.
Egy modern dizelt normális ember magyarisztánban minimum napi 50-50km-es ingázásra használ, plussz hétvégenként legalább ekkora utakra.
Pont ezért adom most el az 1.3 cdti-t, mert szenved, kinlódik a nyomorult a rövidke utakon, és váltok benzinesre.
Nincs kettőstömegű, nincs nagynyomású rendszer, nincs turbó, nem füstöl gázadásra gyárkémény módjára, nem kerreg traktor módra, nem igényli a mocsokdrága prémium gázolajat, ja 2 literrel többet eszik városba a benyás, pont lesz@rom..
Azért hogy havonta egyszer pályázzak 300km-t, esetleg minden 2.-3. hétvégén 50 kilométeres körben guruljak, bejárjak 3 km távolságra reggelenként, megy a kukába a magán-dízel, szép volt jó volt de inkább költöztem és váltottam munkahelyet, így nincs már rá szükségem.
Füstölésre ad a munkahelyem négykerekűt.[ Szerkesztve ]
3dfx cuccokat keresek megvételre
-
diegho
nagyúr
Nálunk a cégnél is pont az a helyzet, hogy még így évi 100k-ra sem biztos, hogy dízelt veszünk legközelebb, mivel annyira magasak a szervizköltségek velük. 200-250k km után mindegyikben (1.9 PDTDI) kettőstömegű, és turbo megvolt, sőt az egyikben 230k körül átégett a dugattyú így kuka az egész motor.
-
Petyyyyy
addikt
Mert azt a kemény 3 km-t nem lehet megoldani tömeggel? Már bocsánat, de aki ekkora távokra használ dízelt az ingázásra és nincs rászorulva, annak fokusz az orrára.
Meg persze a céges járművek arról híresek, hogy mindenki úgy vigyáz rá, mint a szeme fényére. Tudva van hogy úgyis megkapja a szervízt, így lehet rúgni neki.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
zeg
őstag
válasz Petyyyyy #61085 üzenetére
Bocs, de nem élhet mindenki a fővárosban, meg aztán gyártó üzemet sem szokás manapság városközpontokba telepíteni...
A modern dízelt simogathatod napestig, összefossa magát a rövid távon, hiába imádkozol és bízol a csodában ..[ Szerkesztve ]
3dfx cuccokat keresek megvételre
-
Szada85
aktív tag
válasz Gergőke88 #61068 üzenetére
Azért, ha összehasonlítasz komplikáltságban egy turbós dízelt és egy szívó benzinmotort, abban Te is egyetérthetsz, hogy némileg egyszerübb konstrukció az utóbbi, ami miatt szerényebb büdzsével a karbantartásra biztonságosabb lehet egy szívomotort venni.
Korábban Volt szó erröl, és akkor itt is 1.6, de ideális esetben 1.8-cas benzin Volt javasolva, igazad van, hogy az 1.4 nem egy versenyautó.
Abban is igazad van, hogy egy jól karbantartott dízel jó vétel lehet.
Csak sajnos ma több dolog is ez ellen szól:
- Eleve a H Astra korában már erösen megcsappant a magánszemély, mint vevö, így ilyen megkímélt darabot sajnos nehéz találni.
- Gondos tulaj is egyre kevesebb, a legtöbb azért vesz ugye dízelt, mert a kevesebbet eszik, ergo spórolni akar, így alkatrészböl is elég az utángyári, mert az óccó, spórolunk....tehát megint nehéz jót találniA legtöbb átlagembernek pedig - ahogy már írták is mások - azért kell a dízel, mert " olcsóbb tankolni ", holott a fehasználás jellege sokszor nem indokolja a dízelt, viszont utána nem érti, hogy miért kell turbót cserélnie 200 ezerért, amikor ez " sosem Volt hajtva, vigyázva Volt rá ". Plusz azért egy ilyen összegü mutatvány nagyon sokaknak megrángatja az éves büdzsét.
Emiatt lyukadunk ki sokszor oda, hogy aki nem engedheti meg, hogy bármikor zsebböl villantson 100 - 150 ezret egy-egy ilyen javításra, az kisebb veszélynek teszi ki magát, egy relatíve egyszerübb szívó benzinessel
-
Petyyyyy
addikt
Ez így van, nem vitás. Sőt, a "modern" dízel hamarabb esik össze, mint az 1.7 Isuzu és társai.
Csak azt hinné az ember hogy megoldható a kijutás 3km távra.Szada85 - Jól írtad. A baj ott van, hogy sokszor úgy vesznek autót, hogy nem is lenne rá szükség vagy nem is engedhetnék meg maguknak, mert fenntartani már nem tudják, csak megvenni. A másik hiba, hogy a tankolás kérdésénél megáll a gondolatmenet. Arra már nem gondolnak, hogy karbantartani viszont drágább, mint a benyás verziót.
Talán a J/K széria lesz az, ami már nem céges/taxis igáspaci lesz.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz diablo1984 #61089 üzenetére
J taxi? A flottás J nem lep meg, csak abból valószínű lesz pár magándarab is, amit majd át lehet venni.
K taxit még nem láttam.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Borokafa
őstag
Amugy nem veszes a fogyasztasa az 1,6 j szivonak varosban(videk) 7,5l korul beallt nagyreszt klimaval. Telen 8 korul van.Orszagut 5,5 - 6 autopalya 6,5-7
-
AMD Power
titán
válasz Borokafa #61092 üzenetére
Ez nálunk városban (Bp) kb 9l lenne minimum!
diablo1984 Akkor egyre gondoltunk.
Én azt gondolom ,hogy városba dizel autó nem való. Ha arról van szó ,hogy BP - Frankfurt autópályán akkor igen,. Főleg ha nem évente egyszer mész. De amúgy kéne a halálnak...
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz Petyyyyy #61088 üzenetére
Szerintem - és ez lehet akár konspiráció is, vállalom - sokkal nagyobb gond, amit nem csak Ök nem vesznek figyelembe, hanem általánosságban kihagynak a számításból, legyen az akár benzin-dízel, turbós-szívó, hogy ahogy az élet minden területén, úgy az autógyártók is egy ideje már a fogyasztói társadalomnak készítenek termékeket...Aminek az alapja ugye a folyamatos vásárlás.
Éppen ezért az autógyárnak Sem célja, hogy a terméke tizensok, akár huszonévig hibamentesen üzemeljen, hiszen egyrészt az arra képes országokban úgyis relatíve rövid idövel cserélik, az elsö 5-6-10 évben a 100-150-200 Ezer Km-t a legtöbb drága alkatrész kihúzza ( kivéve nyilván egy-egy gyárilag elcseszett konstrukciót, megoldást, ami elöbb dobja be a törölközöt )...
Ennek ugye egyenes hátulütöje ugye az, hogy mire egy kisebb összegböl gazdálkodó ennyi idösen megveszi, addigra már a legtöbbnél meglesz a rizikó akár egy turbó, akár más drága alkatrészek tönkremenetelére...viszont ezzel ugye nem számol ez a User, mert mindenhol azt látja, hogy ezek a megbízható márkák, így neki is jó lesz... aztán jön a szörprájz sajnos... -
félisten
Faternak nézegetünk H Astra sedanokat... és hát durva, hogy szinte csak 200+ de akár 300+ ezer km-t futott példányok vannak.
-
roberto211
őstag
Sziasztok. Megtudjátok mondani,hogy 1.0 és 1.2es c corsa láncos avagy szíjas?
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
h3lios
addikt
válasz szabonagyur #61095 üzenetére
Céges autók voltak gondolom leginkább, dízelt vagy benzineseket szeretnétek ?
[ Szerkesztve ]
B-tag: H3lios#2825
-
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #61093 üzenetére
Inkabb km. Hiaba megy varosban, ha sokat megy akkor mar megterul a dizel mert az uzemanyagon behozza. Szerintem km-tol fugg csak. Azert nem mindegy foleg ha napi 50-100 kmt megy hogy ezt 5-6 literes atlaggal teszi vagy 9-10 literrel. Egy honapban mar minimum 1 tank a kulonbseg.
-
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #61099 üzenetére
Ebben is van valami, bar en mondjuk ha csak 5 kmt megyek pl tescoba akkor sem verejtekezik a homlokom, hogy uristen ez egy dizel auto, most csak 5 kmt megyek most mi lesz, eljo a vilagvege? Nem igazan erdekel, auto, azert van hogy guruljon. De nyilvan akkor jo ha uzemmeleg a verda, nyaron szerencsesebb, de pl telen nekem marha nehezen melegszik be. De napi 50 km a legkevesebb amit megyek de volt hogy egy nap alatt osszejott az 500 km is. Valtozo de 50nel kevesebbet sose megyek 25 oda meg 25 vissza. Telen azert egy allofutes vagy motorfutes jo lenne hogy ne hideg motorral induljak, de telire ki szeretnem probalni az 5W olajat hatha azzal csendesebb lesz mint a 10W-el.
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Horgász topik
- Androidos fejegységek
- DIGI kábel TV
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Ukrajnai háború
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hálózati / IP kamera
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest