-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cifu
félisten
Én azért a tesztek alapján kicsit másképpen látom, az alap 550$-os kártyák inkább 10% lemaradásban vannak RT terén a sima RTX 4070 kártyákhoz képest (egyedül 4K-ban jobbak, ami érthető a VRAM miatt), a jobb kártyákra igaz teljesítményben, amit írsz, miközben azok árban is már inkább az RTX 4070 Super-hez vannak közelebb.
Szóval a vásárló ismét dönthet, hogy mi a fontosabb neki: a DLSS által nyújtott előny vs. a több VRAM. Kb. ezt adja most a két gyártó. Szerintem az AMD nagyon is tudatosan lőtte be az árakat, nem számít arra, hogy az nVidia árversenybe kezd.
-
hahakocka
őstag
Persze de az egy Nv RT DLSS demo game. Aki azzal akár játszani csak èlete vègèig vegyen NV T. RT nagyon lehúzza az FPS szàmokat ott a DLSS sel se megy 120fps ig. S akinek 120-140hz monitora van neki a 60 FPS kevès. 1440p-4K -n viszont DLSS el se èrsz el 140fpst átlag. Fhd bán igen csak ma már az 1440p a legtöbb embernek az alap .
-
válasz
hahakocka
#63891
üzenetére
Szerintem 7900 Gre a legjob arertekű RDNA 3 kártya lett.
RT ben hozza sz 549 dolláros 4070 karit raszterben meg gyorsabb/néhol egál mint az 599 dolláros 4070 superrel ,+4 GB vrammal. IA 7800 XT kérdéses,hogy annak mi értelme 499 dolláros áron így.,mert azért lényegesen gyorsabb.
Nezd meg DF tesztjét is ,érdemes:[link] -
S_x96x_S
addikt
válasz
Raymond
#63894
üzenetére
> Atyavilag, mondtam mar hogy ne csungj azon
> az A6000-en, egy pelda volt,te hoztál fel olyan példát, amitől később el akarsz határolódni ..
vagyis ne nekem tegyél szemrehányást ..A példádnak ( és a megoldási javaslatodnak)
nincs jövője az NVLINK nélkül.
ÉS NVLINK nélkül nincs jövőbeli gazdaságos helyi hostolás se
( az nVidia rétjén )
Az A6000 Ideiglenesen jó ..
de azért neked is el kell kezdeni gondolkodni a jövőről ..A tinybox ( 6x 7900 XTX ) - most 48 Gb/s GPU-GPU kapcsolatot tud.
tesco gazdaságos gaming kártyákkal ..
az optimista nézőpont ez:
ver1:
TinyBox :
- a PCIe 5.0 + consumer RDNA4 -es kártyával
ez kb a duplájára nő (96 Gb/s)
- A tinygrad programkód opensource addigra még kiforrottabb lesz
- Remélhetőleg a ROCm is
és 1-2 év múlva egy threadripper + x DB konsumer RDNA4/RDNA5
reális alternatíva lesz.
- És bárki tud építeni saját - olcsó TinyBox klónt.
(pl. TRX50 + 4x 7900 XTX vagy inkább már RDNA4 kártyákból )ver2:
- Lesz olcsó Mi300A kistestvér .. ( Le big APU )
- Lesz relative olcsó Mi300P ( felezett MI300X ) vagy akár negyedelt ..
- A CXL megjelenik threadripper és az AM5 X-es chiplet szinten
és a CPU-GPU koherens memória ( ~ infinity ) megvalósul.A pesszimista verzió:
- Az AMD is az nVidia példáját követi .. és kiszedi az RDNA4-ből a GPU-GPU kapcsolatot .. geohot elkezd átkozódni a twitteren .. és módosítja az üzleti tervét .. vagy összeáll az Intellel ..
A realista verzió:
- Az nvidia valamennyire visszahozza az NVLINK funkciókat legalább a workstation kártyáknál ( a CXL-el )> Megnezted mibe kerul az es a sokkal jobb cuccok berlese mar most?
Mindig van kereslet a még olcsóbb szolgáltatásra.
A bérelhető cloud szolgáltatásoknál az árak
nemcsak a hardver költségétől, hanem
- a piaci kereslettől,
- a szolgáltatási szintektől,
- a versenytől,
- valamint az energia- és üzemeltetési költségektől
is függnek.És az olcsó nVLINK technológia megszüntetése hatással lehet a cloud alapú számítástechnikai infrastruktúrák jövőbeli teljesítményére és költségére,
különösen azokban az esetekben, ahol a magas sávszélességű, alacsony késleltetésű GPU-GPU kommunikáció kritikus.Vagyis az olcsó (akár consumer RDNA ) hw
vs. jövőbeli prémium árazású nVidia hw között
akkora a jövőbeli ár/teljesítmény olló ..
hogy megéri kiaknázni.A verseny jó ..
és a verseny hatására az nVidia is egyre jobban árazott szolgáltatásokat ad ..Csak egy valaki nem érdekelt a versenyben:
- akinek a megtakarítása nVidia részvényekben van ..> Bonusz kerdes - szerinted menyire erdekli majd az embereket az
> A6000 ara egy ev mulva amikor mar Dunat lehet rekeszteni
> az A100 kartyakkal (312 FP16/BF16 TFLOPs es 2TB/s 80GB RAM)?De vajon erre a spekulációra építhetsz -e komoly üzleti stratégiát?
Főleg arra, hogy másnak nem kell és majd neked jó lesz ..
Ha jó lesz még akkor is .. akkor nem megy le az ára.
Ez a piac törvénye ..A probléma amit geohot meg akar oldani,
hogy szimpla RDNA3-as gaming kártyákból
össze tud-e hozni egy A100-as teljesítményt ..
És ha az A100 ára lemegy .. akkor az RDNA3 -é is ..
De az RDNA4 és az RDNA5 .. még inkább versenyképes lesz ..( ... akkor hogyha geohot optimista forgatókönyve megvalósul , mert semmi se garantált .. )
Valószínűségről és lehetőségekről beszélünk.
és szerintem van esély arra, hogy valamennyire bejön geohot számítása,.
De arra is, hogy nem ..Csak 2 tanulság van,
- mindig kell B-terv .. még a rendíthetetlen nVidia usereknek is.
- és a verseny jó
-
Raymond
titán
válasz
S_x96x_S
#63893
üzenetére
Atyavilag, mondtam mar hogy ne csungj azon az A6000-en, egy pelda volt, ez mar lassan csak kinos. Megnezted mibe kerul az es a sokkal jobb cuccok berlese mar most? El tudod kepzelni hogy mibe kerul majd egy ev mulva? Bonusz kerdes - szerinted menyire erdekli majd az embereket az A6000 ara egy ev mulva amikor mar Dunat lehet rekeszteni az A100 kartyakkal (312 FP16/BF16 TFLOPs es 2TB/s 80GB RAM)? Ami mar most is van akarmennyi meg a Tier-3 providerneknel is, egy ev mulva pedig utannad dobjak. Kit erdekel majd akkor a 7900XTX? Ami mar most is lassu a tobbihez kepest?
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Raymond
#63889
üzenetére
> Egyszeruen teljes csolatasban nezed ezt.
> MInden amit idezel a tinygrad irasokbl van es ignoralod a realitast.a realitás szerintem ez:
N e m
l e s z
a
j ö v ő b e n
o l c s ó
N V L I N K - e s
m e g o l d á s
a z
N V I D I Á - t ó l !
és bár elfogadom, hogy te 10 év múlva is az olcsó 4xA6000 használod..
de mit tanácsolnál a többieknek ?Mi lesz 5 -10 év múlva, az olcsó NVLINK -es megoldások nélkül?
A realitás ez:
Az NVIDIA RTX 6000 Ada -ra már nem lehet építeni
mert nem támogatja az NVLINK-et!
És valószínüleg a Blackwell -se támogatja.Mi a terved a jövőre?
Hogyan gondolkodol stratégiailag?Mert ha nincs olcsó NVLINK-es kártya,
akkor olcsó nVidia Cloud-os megoldás sincs a jövőben.
( ne tévesszen meg a mostani bőség )Az nVidia úgy áraz .. és úgy limitál ..
hogy nem nagyon lesz rendes nVidia alapú olcsó cloud ..> az a 4xA6000 pedig gyorsabban is mind az egyelore
> nem mukodo geohot megoldas.De van jövője a 4xA6000 (Ampere) megoldásodnak?
főleg akkor ha az NVIDIA RTX 6000 Ada már nem támogatja
az NVLINK-et?Lehet, hogy a Geohot megoldás jelene nem annyira fényes ..
de a jövője annál inkább.
Nem építhetsz az életed végig az 4xA6000 -ra.Mi a stratégiai terved a 4xA6000 - utánra ?
-
hahakocka
őstag
[link]
"New" $550 RDNA 3 GPU, AMD Radeon RX 7900 GRE Review
7900 as közben szépen lecsökkent mi lesz így a 7800xt-7900xt vel?
Hozzá kell tenni, hogy nem sokkal jobb fps ben a 7800xt nél.... -
huskydog17
addikt
Számomra ez a termék továbbra sem Exciting, egyszerűen csak eddig ez a legversenyképesebb a teljes RDNA3 felhozatalból, de jónak még mindig nem mondanám, 499 dollárért már jónak mondanám, kb. annyival árazták a 7800XT fölé, mint amennyivel gyorsabb.
2 ventivel nem tudsz lehűteni 260 Wattot, csendesen nem. 200-at még igen (pl.: ASUS RTX 4070 Dual), de 260-at már nem.
"eléri a sima 4070 RT teljesítményét"
Pontosítsunk, mert átlagban nem éri el. Vannak olyan RT játékok, ahol RT mellett már eléri igen, több ilyen is van, viszont olyanok is vannak, ahol még mindig messze van tőle, így átlagban nem éri el, több nagyobb teszt is igazolja ezt, hogy átlagosan még mindig 10-20% között mozog a sima RTX 4070 előnye RT alatt.
-
Raymond
titán
válasz
S_x96x_S
#63888
üzenetére
"Én nem hiszem, hogy az nVidia minden téren és mindig a legolcsóbb megoldás lenne és ne lenne helye alternativának."
De nem "minden terulet"-rol van szo hanem konkretan az AI-rol, azon belul is arrol amire a tinygrad hajt, hogy lehessen trainingelni, mert ahhoz kell igazan az a kartyak kozti P2P ami kiemeltel."És mindig lehet olcsóbb.
6x 7900 XTX : 950 USD = ~ 6000 USD
4x A6000 (Ampere) : 4500 USD = ~ 18000 USD"
Persze, csak ott nem a 6x kartyarol volt szo hanem a tinygrad-rol ami 15K. A masik dolog amit mar parszor leirtam pedig valojaban a legfontosabb - az NV-s megoldas mukodik a OOB mindennel ami itt kell az a 4xA6000 pedig gyorsabban is mind az egyelore nem mukodo geohot megoldas.Egyszeruen teljes csolatasban nezed ezt. MInden amit idezel a tinygrad irasokbl van es ignoralod a realitast. Ugy perszehogy minden fantasztikus es jon a nagy szabadsag es megvaltas es utopia, mi mast irnanak ott? Csak en nem ugy latom hogy konstruktiv lenne a realitas tagadasa ebben vagy barmilyen temaban.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Raymond
#63875
üzenetére
> Teljesen leragadtal az A6000-nel, az csak egy pelda volt hogy az
> amit el szeretne erni mar most elerheto hasonlo aron ugy hogy out
> of box mukodik minden szoftverrel ami az iparban letezik es
> ugyanaz vagy jobb sebesseget hoz.Én nem hiszem, hogy az nVidia minden téren és mindig a legolcsóbb megoldás lenne és ne lenne helye alternativának.
Abban se hiszek, hogy az nVidia monopólium jó ..
És mindig lehet olcsóbb.
6x 7900 XTX : 950 USD = ~ 6000 USD
4x A6000 (Ampere) : 4500 USD = ~ 18000 USDVagyis más a véleményünk .. és ez nem baj ...
Mindenesetre Geohot Startup kisérlete elég érdekes ..
Hogy sikerül-e neki? Majd kiderül ...
Mindenesetre open Source-os a sw projekt.
Annó a Sony-nak ment neki .. most meg az nVidiának..Én drukkolok neki ..
A verseny jó
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw
#63885
üzenetére
> mert ez a project otthon takolo felprofi embereknek/"cegeknek"
> szol. Nekik az adott projectre olcsobb lenne berelni.A TinyCorp terv része ez is, mivel egy olcsó cloud-ot is szeretne felépíteni.
És később akár saját cél chipet is.A tinygrad framework pedig hw független
( Apple M, AMD, nVidia, Qualcomm )
vagy másképpen
( CPU ; GPU (OpenCL) ; C Code (Clang) ; LLVM; METAL ; CUDA ; PyTorch ; HIP )Szerintem ez inkább a profi embereknek/cégeknek szól ..
akik tudják mit akarnak és meg is van a tudásuk
a szoftveres bütyköléshez.
(persze nem mindenkinek, de ez egy jó alternativa lehet)Lehet, hogy régen a profik Mainfame-t esetleg Microsoft Windows-t vagy Oracle-t használtak. De mára már sokkal inkább Linux-ot és PostgreSQL-t bütykölnek.
A Cloud és az Open Source mindent megváltoztatott.Nincs éles határ, de én inkább a félprofiknak javasolnám a készrecsomagolt nVidia megoldást.
De még a profiknál is lehet hibrid megoldásra szüksége
amikor is az interference egy olcsóbb hw-en fut.A profi cégeknél se végtelen a büdzsé
vagyis adott költségből kell a legtöbbet kihozni.
és minél nagyobb a cég, annál inkább megéri lehajolni a centekért.
Ezért is van profi cégeknek saját megoldásuk és chipjük. ( A Google-nek pl. saját TPU chipje )
Ez a méretgazdaságosság.
Az Intel-nek se volt végtelen ideig monopóliuma,
És hiába mondta azt, hogy a profik csak Intel chipeket használnak
mert az sokkal jobb és olcsóbb is,
Ennek ellenére az Apple másképp számolt és kihozta a saját chipjét.Persze a közgazdaság ennél bonyolultabb egy TCO számításhoz.
pl. az energiaköltség elég magas az EU egyes országaiban, hogy megérje bérelni. De bérlésnél is jó ha van alternativa
( ami nem nVidia ) mert az olcsó megoldásokra mindig van igény.A TiniCorp nyilvánvalóan a sokadik cég, akik az nVidia piacára pályáznak.
És mivel startup .. Vagy sikerül nekik vagy nem.És a matek amit Geohot lát faék egyszerű:
- 7900 XTX : 950 USD- A6000 (Ampere) : 4500 USD
- A6000 (Ada) : 12300 USD
- A6000 (Blackwell) : ???? USDMásképpen:
6db 7900 XTX : 950 USD = ~ 6000 USD
4db A6000 (Ampere) : 4500 USD = ~ 18000 USDÉs 1-2 év múlva:
6db RDNA4: ???? USD = ~ 6000 USD
4db A6000 (Ada) : 10000 USD = ~ 40000 USD
És az ár - olló egyre csak nagyobb .. és nagyobb ..
Emlékeztető:
2018: Nvidia updates GeForce EULA to prohibit data center use
Instead, it wants you to buy the significantly more expensive TeslaVagyis itt azt a kérdés van feltéve,
hogy
- Legyen-e nVidia alternativa az AI-ban ?
- Jó e az nVidia AI monopólium hosszú távon?
Mert a verseny jó ! és ez az nVidia árakat is csökkenti,És nem az a kérdés, hogy mindenkinek megéri-e
MOST a 6x 7900 XTX -es hw szörny ..
Mert persze, hogy most még nem éri meg mindenkinek.
( Főleg azoknak akik nVidia kártyát használva kommentelnek az AMD topikba.
)Ami még lényeges, hogy Geohot
a Crypto profizmusra és nézőpontra is utalt ..
vagyis olcsó (akár consumer) hw-ből értéket teremteni.és emlékeztetőül:
"What's the goal of the tiny corp?
To accelerate. We will commoditize the petaflop and enable AI for everyone." -
PuMbA
titán
AMD Radeon RX 7900 GRE Review: The Most Exciting RDNA 3 Card Yet
Most már hivatalos mindenhol. A 80 CU miatt RT-ben kézzel foghatóan jobb a 7800XT-nél és eléri a sima 4070 RT teljesítményét
Az AMD-nek meg kellett lépnie, mert a sima 4070 ár / értékben a 7800XT-t már RT játékokkal együttvéve verte. Kár, hogy ugyanannyit fogyaszt, mint a 7800XT, mégsincs belőle 2 ventis verzió....én pedig 2 ventis kártyára vadászok majd. -
Busterftw
nagyúr
válasz
bitblueduck
#63884
üzenetére
A logika nem ugyanaz, mert ez a project otthon takolo felprofi embereknek/"cegeknek" szol. Nekik az adott projectre olcsobb lenne berelni.
Profi szinten nem szorakoznak ilyennel, mert a kesz szoftver/hardver okoszisztema es a top teljesitmeny miatt nekik megeri megvenni egyben.
Az ido meg penz. -
-
huskydog17
addikt
Sok játékban még 4K-ban sem versenyképes a DLSS-el szemben. Nem csak az antenna a gond, sok más tárgyon is nagyon erős shimmering látható, nyilván csak videón látható, állóképen nincs értelme egy ilyen összehasonlításnak, mert állóképen nem látható az FSR problémája. Videón szokás szerint elég erősen shimmering-gel az FSR, míg a másik kettő teljesen stabil képminőséget ad.
Érdemes a Conclusion részt elolvasni, az a lényeg, illetve a beágyazott videón is látszik az FSR gond. A shimmeringet még a 4K sem szünteti meg, csak csökkenti a mértékét.
"In Starfield, the main issue FSR upscaling has is a constant shimmering on many objects, such as thin steel objects, transparent materials, tree leaves and vegetation in general, laser sights and scopes, power lines and neon signs. These shimmering artifacts are visible across all resolutions and quality modes when standing still, but are even more noticeable in motion. The FSR 3 upscaling implementation also has visible pixelation on particles and disocclusion artifacts on NPCs, which is especially visible at lower resolutions such as 1080p. It is important to note all of these issues because AMD's Frame Generation solution can only be used in conjunction with FSR upscaling, which means that you can't enable the platform-agnostic technology together with native TAA or DLSS/XeSS, and unfortunately, running FSR 3 at native resolution doesn't save you from the visual issues that we found during our testing. These results indicate that the built-in FSR antialiasing itself is causing these artifacts."
#63881 M.T. : Ééés így kapcsolódik be a képbe a piaci részesedés kérdése és fontossága. Hányszor olvashattuk itt a fórumokon, hogy a piaci részesedés már nem fontos. Ja látjuk, hogy nem az.
-
hahakocka
őstag
S főleg 4K rá talxltàk ki a DLSS T s az FSR -t. 1080p-1440p re egy 7700xt-4070-7800xtbőven elegendő. Kis kartyàknàl persze van èrtelme csak 2024 Ben 720p ről scalelni szerintem már gázos. S alacsonyfelbontásban alapból rosszabbá kèp is mintha pl 1440p ről mèsz 4K skâlázasra.
-
M.T.
senior tag
válasz
huskydog17
#63879
üzenetére
Ebben annak is köze lehet hogy jelenleg sokkal több user nek van Nvidia kártyája és ők ha AMD s dolgot javítanak akkor a kisebbségnek kedveznek viszont a többség elpártol ez miatt ergo kevesebb a vásárló.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17
#63879
üzenetére
Ebben a tesztben is az látszik, amit én látok, illetve amit a Hardware Unboxed állított a nagy összehasonlító tesztjében
Az FSR Quality egyedül 4K-ban ellenfele a DLSS Quality-nek. Itt ez abban mutatkozik meg, hogy a kép bal oldalán az épületen tetején lévő távoli antenna vonala teljes. 1440p-ben és 1080p-ben az antenna vonala megszakad FSR-rel, míg DLSS esetén 1080p-ben is teljes pompájában ott van.Az biztos, hogy ne menjünk fel az AMD honlapjára, ahol cutting-edge-ként állítják be az FSR-t meg maximum fidelity-ként reklámozzák
T.Peter: Többet akkor nem szapulom így az FSR-t. Megbeszéltük

-
huskydog17
addikt
Mily érdekes, hogy még az Ubi sem volt hajlandó átírni az FSR forráskódját, hogy javítsanak a fos minőségen. Szerencsére PC-n van DLSS, ami sokkal szebb képminőséget ad.
Egyébként a TPU friss Starfield elemzése is ugyanez lett, csak a szokásos: FSR fos minőséget ad még fél évvel a launch után is, még a tavalyi egyik legnagyobb címében és az AMD egyik legnagyobb partnere sem volt hajlandó javítani az FSR sz*r minőségén, viszont a DLSS hibáit már korrigálták. Gondolom sokak szemében ez is az NVIDIA hibája, hogy a nyílt forráskódú FSR-t az AMD egyik nagy tech partnere fél év alatt nem volt hajlandó rendbe tenni, míg a zárt forráskódú DLSS-t rendbe tették.
Ami még külön vicces, hogy még az Intel XeSS is sokkal jobb minőséget ad, mint az FSR és itt nem egy 1 emberes indie játékról beszélünk, hanem egy AAA címről ahol rengeteg erőforrás lenne az FSR rendbetételére, de valamiért az nem prioritás. Mintha megint nekem lett volna igazam. -
Raymond
titán
válasz
bitblueduck
#63876
üzenetére
Semmit ertelme?? Bocs, de milyen vilagban elsz? A cel egy adott feladat elvegzese. A tinygrad celja hogy ezt olcso ban, konzumer hardverrel el lehessen erni majd valamikor amikor lesz hasznalhato szoftver. A valosagban pedig mar most el tudod erni gyorsabban es olcso ban sima opex-kent a letezo harver es szoftver alltal.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
bitblueduck
#63876
üzenetére
Csak ugye azon az egy napon helyi gyorsulasi verseny van, amit a Ferrarival megnyersz, mig a megvett Suzukival egyik napon sem fogod megnyerni.
Ha mar autos pelda. -
válasz
Raymond
#63875
üzenetére
Nemtudom miért kell a bérlést idekeverni hacsak nem azért hogy valami buta logika szerint neked legyen igazad.
Nyilván van olyan eset, amikor olcsóbb instance-t bérelni mint megvenni a cuccot de semmi értelme idehoznod.
Ferrarit is bérelhetsz 1 napra és olcsóbb mintha vennél egy suzukit. -
Raymond
titán
válasz
S_x96x_S
#63871
üzenetére
Bocs, de megint olyanokba lovalod bele magad ami egyreszt lenyegtelen, masreszt pedig vakuumban nezed ezeket.
Mester terv meg faek egyszeru? Ez semmit nem jelent, ez csak az leirva amirol valaki almodozik. Ebbol (almokbol) tomenytelen van vilagszerte. A lenyeg hogy valami legyen is belole a vegen vagy hogy ertelme legyen ahogy el lesz erve es itt vannak a problemak. Hogy ketseges hogy egyaltalan lesz belole valami es hogy mennyire kell majd az nemhogy mondjuk egy ev mulva hanem mar most. Es az egy ev mulva ugy lenne hogy minden a terv szerint megy es semmi problema nem lesz, ami naiv feltetelezes lenne. Ahogy Mike Tyson mondta "Everybody has a plan until they get punched in the mouth". Es itt sok sok lehetoseg van bekostolni valami, legyen az szoftver teren vagy hardware. Nem jon ossze valami, jon ki jobb megoldas mastol nagy jatekosok alltal tamogatva. Nem lesz eleg rizikomentes a megoldas, elfogy a penz, elfogy a tamogatas, az AMD beszol hogy nem tetszik ez nekik mert meiscsak inkabb a draga DC termekeket szeretnek arulni es lehetne meg ezt itt sorolni.
Teljesen leragadtal az A6000-nel, az csak egy pelda volt hogy az amit el szeretne erni mar most elerheto hasonlo aron ugy hogy out of box mukodik minden szoftverrel ami az iparban letezik es ugyanaz vagy jobb sebesseget hoz.
Arra hogy mennyire komoditalodott ez nem is tertem ki. Egy rakat szolgaltato van mar ahol barmit berelhetsz potom penzert. Csak hogy a ket nagyobb emlitsem, nezd meg mit kapsz a Runpod-nal [link] vagy ha az nem volt eleg sokkolo ami az arakat illeti akkor nezd meg a Vast-nal mi van [link]
Hogy ne kelljen sokat szamolnod, egy dedikalt/private/secure doboz amiben 8xA6000 van $4400 egy honapra. Es ezt termeszetesen nem komplett honapra berled csak annyi idore amig a training megy. AMikor nem megy akkor nem berelsz kapacitast. Na es persze berelhetsz gyorsabb vagy lassabb gepeket attol fuggoen milyen a feladat es mennyi a budget.
-
S_x96x_S
addikt
"Ryzen Z1’s Tiny iGPU"
https://chipsandcheese.com/2024/02/25/ryzen-z1s-tiny-igpu/ -
S_x96x_S
addikt
válasz
Raymond
#63869
üzenetére
> Igen, es az adott feladatorka gyorsabb.
De vajon miért adtak egy
valag pénzt Geohot-nak erre a befektetők?Talán érdemes megismerni a TinyCorp mester tervét ..
https://twitter.com/__tinygrad__/status/1724198204441546995
ami faék egyszerű,és a hw csak a 2. lépés.
a végcél egy olcsó (consumer) hw-ből építhető cloud ..
és emiatt a te 4xA6000 (Ampere) javaslatod eleve nem ideális mert nem skálázható ( több évre és gazdaságosan )"
1. build tinygrad framework (give it away)
2. build very cost efficient hardware to run tinygrad (sell it to make money)
3. build a massive cloud of this very cost efficient hardware (rent it to make money)
4. train the largest models in history
"hw célja:
- 738 FP16 TFLOPS and 5.76 TB/s of ram bandwidth
- jelenlegi ár: $20.33/TFLOP and $2.60/GB/s.és ezt kellene elérnie a 4xA6000 (Ampere)/nVidia - alternativának
( hosszú távon is ) ami az Ada és a Blackwell árazását nézve a lehetetlennel azonos feladat.összehasonlításul papíron az MI300 -nak a teljesítménye:
- Peak FP16/BF16* 980.6 TFLOPS
- Memory Bandwidth: 5.3 TB/s"2. The hardware play
We sell a $15,000 deep learning box (the tinybox) with 738 FP16 TFLOPS and 5.76 TB/s of ram bandwidth. After extensive research, we haven’t found anything that’s a cheaper off the shelf way to achieve those $/TFLOPS and $/GB/s numbers. The first generation tinybox is $20.33/TFLOP and $2.60/GB/s. While gaming PCs may have higher numbers, they do not scale. tinyboxes can be linked with a full 16x PCI-E 4 fabric.
What’s inside the box doesn’t really matter, and will be updated over time with the best way to lower $/TFLOP and $/GB/s. We will push down the stack as appropriate, potentially going as far as taping out chips if it makes sense. All our hardware is sold at a profit such that we can be sustainable."A terv egyszerű ..
ha az Intel vagy az nVidia olcsóbban
adja a $/TFLOPS and $/GB/s -t, akkor csak lecserélik a hw-t,
és a tinygrad framework ugyanúgy működik tovább. -
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S
#63868
üzenetére
"Pay them more and buy an RTX 6000 ADA"
Ezen nem tudom mit kell csodálkozni, amint láthatod workstation és profi szinten veszik őket mint a cukrot, mert kitermeli az árát illetve nincs párja.
Profi szinten senki nem fog consumer cuccokkal tákolni.
Teljesen érthetetlen, hogy számodra miért a fentiek a "lényeg".
Min változtat? -
Raymond
titán
válasz
S_x96x_S
#63868
üzenetére
Sok kedvem ugyan nincs hozza, de legyen meg egy utolso.
"Vagyis lényegében a "Pay More and buy"-t erősíted .."
"ha neked megéri, az már más, de ebből nem szabad általánosítani- hogy mindenki te."
a te általad javasolt konfig BOM-ja 2x annyi. (10K vs. 20K )Ez nem "Pay More", mert a tinygrad nem 10K hanem 15K, nem BOM-ot ertettem hanem komplett gep arat. Es barki aki ilyen beszerzest csinal siman megvenne 20K-ert is a 15K-val ellentetbe, mert a 20K-s rendszer egy az hogy mukodik, a masik pedig hogy problema nelkul mukodik mindennel. Az 5K pedig egy ember 3-4 napnyi munkadija, ezen senki nem fog morfondirozni.
"és 6x 7900XTX vs. 4x RTX A6000 ( Ampere ) van szó"
Igen, es az adott feladatorka gyorsabb. Raadasul mukodik is, ami nem elvetendo aprosag.
"nekem ebből nem az jön le, hogy 4x RTX A6000 ( Ampere ) minden esetben a jobb megoldás lenne .. ( valamikor lehet, de nem mindig )"
Mert az, abban az iparban ahova ezt nyomja jobb.
"és a szoftver különbség - egyre kisebb lesz."
Ja, majd talan valamikor. Csak a konzumer kartyak tamogatasaval ezen a teren lathatoan senki nem foglalkozik az AMD-nel. Mondjuk nem is erdekuk. A masik pedig ahogy mar mondtam a geohot megoldas szoftveres reszenek jelenlegi alfa statusza. Majd ha valamikor letezo es hasznalhato megoldas lesz akkor ra lehet nezni. Csak az az akkori piaci helyzettel kell hogy szembesuljon es nem azzal ami most van (ahol szinten sehol nincs meg geohot megoldasa egyebkent) mert az ipar nem all meg es nem varnak hogy George mikor lesz kesz.
"Ezzel csak arra akartam célozni, hogy a 2. vagy a 3. iteráció már elég igéretes lehet, hogy arra már te is felkapd a fejed"
Nem tudom ugyan hogy mit ertesz idoben 2 vagy 3 iteracionak, de szerintem nem lesz erdekes. Eleve abbol kifolyolag hogy geohot legnagyobb tehetsege az a "promote George Hotz". Nem tudom eszrevetted-e, de ez a mostani hardveres PR bejelentes is pont 6 honappal az utolso hurra utan tortent. Tudod mik szoktak 6 honaponta lenni? Major investor milestones
Ez nagyon ugy nez ki hogy kemeny szopas lett volna naluk ha valamit nem tesznek le az asztalra legalabb latszolag. Es lettettek, fantasztikus, osszeraktak egy gepet. Ez meg talan a hirhedt The Verge PC-s gyereknek is sikerult volna 6 honap alatt. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Raymond
#63867
üzenetére
A lényeg ezen van, de ezt már bemásoltam
https://twitter.com/__tinygrad__/status/1761334219089834270
"The 4090 hardware supports P2P, but NVIDIA disables it with a efuse. No P2P for you. :middle finger: Pay them more and buy an RTX 6000 ADA. This is one of the reasons tinybox has AMD. 7900XTX supports full fabric P2P between all 6 cards."És erre elég felületes válasz, hogy ( #63859Raymond : "15-20K aron osszeraknak neked 4 darab A6000-est tartalmazo gepet is" )
Vagyis lényegében a "Pay More and buy"-t erősíted ..
de az eredeti kijelentést nem cáfolod ..ha neked megéri, az már más, de ebből nem szabad általánosítani- hogy mindenki te.
> Csak az a helyzet hogy a 7900XTX-nel meg az is gyorsabb
újra:
- a te általad javasolt konfig BOM-ja 2x annyi. (10K vs. 20K )
- és 6x 7900XTX vs. 4x RTX A6000 ( Ampere ) van szó.
- és van egy erős ígéret a szoftveres támogatásra.nekem ebből nem az jön le, hogy 4x RTX A6000 ( Ampere ) minden esetben a jobb megoldás lenne .. ( valamikor lehet, de nem mindig )
+ (spekuláció)
és az ár-teljesítmény olló - egyre csak nagyobb lesz az RDNA4-el.
(persze az is lehet, hogy az 5090 -ben visszajön az NVLINK, de az meg még nagyobb spekuláció lenne )+(spekuláció)
és a szoftver különbség - egyre kisebb lesz.Ezzel csak arra akartam célozni, hogy a 2. vagy a 3. iteráció már elég igéretes lehet, hogy arra már te is felkapd a fejed .
-
Raymond
titán
válasz
S_x96x_S
#63866
üzenetére
"és a Sw-ren csúszik a dolog"
Eddig is ez volt, semmi valtozas. Akkor is mondtam neked hogy nem kell ebbe tulsagosan belelovalni magat senkinek. Majd ha valamit letettek az asztalra. Az hogy belerak 6 kartyat egy SM dobozba az nem jelent semmit.
Az olcsóbb vagyis a korábbi RTX A6000 ( vagyis nem az ADA)
~ az RTX 3090 -el van pariban.Csak az a helyzet hogy a 7900XTX-nel meg az is gyorsabb es rendes szoftveres tamogatas van hozza.
Nezd, nem kell hogy egy velemenyen legyunk, de ahogy mar irtam parszor, geohot eseteben majd eloszor vard meg hogy letegyen valamit a asztalra ezekbol az igeretekbol. Oka van hogy senki mas nem foglalkozik vele. Es ez most raadasul nem olyan terulet ahol lenne egy markenyi ember aki ilyesmivel tolti az idejet, rengeteg nagyfeju ember foglalkozik ezekkel sok penzel tamogatva. Naponta tobb tanulmany es bejelentes jon minden teruleten a temaban, de senki nem foglalkozik azzal amivel geohot es ennek oka van.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Raymond
#63859
üzenetére
> Tehat fel ev alatt oda jutott
azért ez nem annyira egyszerű .. ( geohot is utalt rá )
amúgy is ez egy HW+SW project - és a Sw-ren csúszik a dolog.> 15-20K aron osszeraknak neked 4 darab A6000-est tartalmazo
> gepet is ami memoria kapacitasban ugyanott van,
> teljesitmenyben a tobbszoroseDe hogyan lesz ez többszörös teljesítményben?
és hogyan lehet a régi A6000-ból piaci rést csinálni - hosszú távon? Főleg akkor, hogyha az nVidia minden tejszínt meg akar tartani és az 15K-ba már csak 2db A6000 Ada fér bele..Az olcsóbb vagyis a korábbi RTX A6000 ( vagyis nem az ADA)
~ az RTX 3090 -el van pariban.
( annál ~1.3x gyorsabb a deep learning tesztekben. )Persze majd meglátjuk, hogy fél év múlva a valós tesztekben mit hoz.
volt már olyan, ami bejött geohot-nak és olyan is ami nem ..És ha már az előző széria, akkor már szóbajön az olcsó NVLINK-el összekapcsolt RTX 3090 géppark is.
"Building a deep learning rig | part-1"
https://samsja.github.io/blogs/rig/part_1/
https://samsja.github.io/blogs/rig/part_2/-----------
Geohot egy valamire épit ( kártyavárat vagy üzleti stratégiát )
hogy a consumer kategóriában hosszú távon is
megkapja a GPU-k összekapcsolhatóságát.
"AMD gets us P2P for free."
Remélem nem csalódik.
És ha ez bejön neki, akkor eléggé sokáig kell magyarázni nekem, hogy elhiggyem, hogy az nVidia PRO-s kártyák ( A6000 ) jobbak ár-teljesítményben.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
T.Peter
őstag
Az teljesen oke es elvart, hogy mindenki kritikus legyen a munkajaval kapcsolatban vagy a termekkel kapcsolatban csapat szinten amin dolgozik, de a konstruktiv kritika nagyon mas szint mint az amit irtal a jatekrol. Ilyen velemennyel semmit nem lehet elore mozditani. Konstruktiv hozzaallassal lehet, de nagyon sok mindenbe bele sem latunk, szoval semmit nem szamit hogy innen te mit akarsz elerni. Szerintem ok is latjak hogy le vannak maradva (fsr).
A jatekot meg en sem akarom vedeni, nagyon nem sikerult jol az alapjan amit lattam a videoban, de eddig sem erdekelt es az ilyen jatekokat meg sem kell venni es ezzel lehet elerni a legtobbet. A jatek fejlesztoi valoszinuleg ugyanugy tudtak hogy ez nem fog jol sikerulni, de mondtak nekik hogy fejezzek be, csak hogy be legyen fejezve. -
PuMbA
titán
Pont jött is egy bíztató hír: Microsoft DirectX DirectSR “Super Resolution” Technology To Debut At GDC, Working With AMD & NVIDIA

"The AutoSR tech is based around AI-upscaling which is incorporated by the likes of NVIDIA (DLSS) & Intel (XeSS) whereas AMD's FSR uses a more traditional non-AI approach"
-
PuMbA
titán
válasz
TESCO-Zsömle
#63857
üzenetére
Én azt látom, hogy azért vannak különbségek. Ugye anno én DLSS-t használtam és egyértelműen látom, hogy alacsonyabb felbontás esetén jóval szebb képet ad mozgás közben. Ha azt nézzük, hogy én most a 6700XT-vel az 1080p-ről 1440p-re váltással eljutottam arra a szintre, hogy kell felskálázást használnom, mert már kezd gyengus lenni, akkor itt van gondolkozni való, hogy tényleg AMD kártya legyen-e a következő választásom. Ugyanis felskálázással jócskán kitolható egy kártya élettartama, a VRAM használat is jóval kevesebb, mint natívon és ha egy felskálázó ütős képminőséget tud, akkor az egy olyan dolog lehet, ami váráslást befolyásoló döntés.
Nem véletlenül kardoskodok, hogy az FSR legyen jobb, mert sok kommentet látok YT videók alatt is, ahol elégedetlenek vele. Nemrég Frank Azov-tól Twitteren megkérdezték a mikor tér vissza az Anti-lag+ mellett, hogy mikor javítanak az FSR felskálázás minőségén. Arra épp nem választolt, csak az Anti-lag+-ra
Annyira örülnék egy olyan hírnek, hogy az FSR-en javítanak, hiszen ha az Intel az XeSS-t meg bírta csinálni jól, akkor ők is megtudnák az FSR-t. -
PuMbA
titán
válasz
T.Peter
#63855
üzenetére
Igazából nem tudom
A programozók valahogy saját maguk kritikusai is. Én tudom, hogy vannak régebbi munkáim, ami egyszerűen gyalázatosak, illetve a programozás maga nem csak egyes embereken múlik, hanem az egész csapaton.A Starfield 6 hónap alatt 97%-ot esett játékosszámban, sokkal kevesebben játsszák már, mint a 15 éves Skyrimet vagy bármilyen más Bethesda játékot. Maguk a programozók rosszak? Nem, csak senki sem ült le a 8 év fejlesztés közben játszani a játékkal, hogy valójában megéri-e csinálni, tényleg jó / élvezetes játék lesz? Egyszerűen a menedzsment orbitálisan benézte a dolgot.
-
Raymond
titán
válasz
S_x96x_S
#63856
üzenetére
Tehat fel ev alatt oda jutott hogy egy Supermicro szerverbe raktak 6 darab 7900XTX kartyat, RAM-ot es 5 SSD-t. A szoftver pedig meg mindig csak "majd egyszer jo lesz" stadiumban van. A hardware ara pedig olyan amilyen, mert 15-20K aron osszeraknak neked 4 darab A6000-est tartalmazo gepet is ami memoria kapacitasban ugyanott van, teljesitmenyben a tobbszorose es szoftverben pedig nem kell takolni semmit. Most mar erted miert nem foglalkozik ezzel senki csak a selfpromotion bajnok geohot?
-
S_x96x_S
addikt
"AMD Expected To Release Next-Gen MI400 AI GPUs By 2025, MI300 Refresh Planned As Well"
https://wccftech.com/amd-release-next-gen-mi400-ai-gpus-2025-mi300-refresh-planned-2024/ -
S_x96x_S
addikt
The Tiny Corp hirek, kezd összeállni a gépük
- 6x 7900XTX full fabric PCI-E 4.0"The 4090 hardware supports P2P, but NVIDIA disables it with a efuse. No P2P for you. :middle finger: Pay them more and buy an RTX 6000 ADA. This is one of the reasons tinybox has AMD. 7900XTX supports full fabric P2P between all 6 cards."
https://twitter.com/__tinygrad__/status/1761334219089834270"
A bunch of rambling about the tinybox. I don't think there's much value in secrecy. We have the parts to build 12 boxes and a case that's pretty close to final. Beating back all the PCI-E AER errors was hard, as anyone knows who has tried to build a system like this.Our BOM cost is around $10k, and we are selling them for $15k. We've put a year of engineering into this, it's a lot harder than it first seemed. "We don't do things because they are easy, but because we thought they would be easy" You are welcome to believe me or not, but unless you are building in huge quantity, you are getting a great deal for $15k. On the tinygrad side, we trained our first MLPerf qualifying model on a tinybox last week. We are replacing pieces of HIP that aren't up to standard, we replaced the compiler with direct calls to comgr (5x faster compile times) and we are most of the way to replacing the HIP runtime with HSA (one level lower). This is required to make multigpu fast. The system image shipping with the box will be Ubuntu 22.04. It will only include tinygrad out of the box, but PyTorch and JAX support on AMD have come a long way. and your hardware is your hardware. We make money either way, you are welcome to buy it for any purpose. The goal of the tiny corp is to commoditize the petaflop, and we believe tinygrad is the best way to do it. Solving problems in software is cheaper than in hardware. tinygrad will elucidate the deep structure of what neural networks are. We have 583 preorders, and next week we'll place an order for 100 sets of parts. This is $1M in outlay. We will also ship five of the 12 boxes we have to a few early people who I've communicated with. For everyone else, they start shipping in April. The production line started running yesterday. I have no idea what the preorder conversion rate will be, and don't really want to do something annoying with a second stage preorder. We have funding and can YOLO into the 100 boxes. I trust we'll sell them. First in preorder line will be first offered, and after we e-mail you you'll have a week to pay or lose your spot. HW specs: 6x 7900XTX full fabric PCI-E 4.0, EPYC 7532, 128 GB RAM, 5x 1TB SN850X SSDs (4 in raid, 1 for boot), 2x 1600W PSUs, and an empty 16x OCP 3.0 slot for networking.
It's a really nice box; I take a lot of pride in building nice things. We will use it as a platform to push the limits of what's possible, you need a standard piece of hardware to do that. Example: that fast Mixtral grok demo can be in theory done on a tinybox (the 6 GPUs have 5.76 TB/s of RAM bandwidth), but the software needs tons of work. Someday, we want to tape out our own chips. But if you can't build world class software on AMD chip (which is a lot better than the chip you'll make), you shouldn't be messing with expensive tape outs. We will push the limits of what's possible on this box. The hardware is solid, but the software is a huge journey. I'm excited to be on that journey together with all of you soon to be tinybox owners. To the metal. We will squeeze every last FLOP out of this thing.
""
https://twitter.com/__tinygrad__/status/1760988080754856210még az nVidiát is lepattintották:
https://twitter.com/__tinygrad__/status/1760039877922758710"""
NVIDIA reached out and tried to sell us on using Grace Hopper chips. This was our reply:
""" -
PuMbA
titán
válasz
TESCO-Zsömle
#63851
üzenetére
Mozgás teljesen más, mint az állókép
Megnézted a videót nagyban? Szemcsés, szellemképes, pixeles az egész kép. Nem maga a grafika a gond, hanem a kép tisztasága és artifaktolása mozgás közben. -
PuMbA
titán
Skull & Bones: The Good, The Bad, The Ugly - And The Utterly Incomprehensible - DF Tech Review
Egy újabb ocsmányság FSR2 támogatásával
Egy Playstation 2-nek szebb a képminősége. A játékstúdiók nagy része már feladta a harcot. Menjen ki valami értékelhetetlen, aztán jóvan. -
#36531588
törölt tag
válasz
Alogonomus
#63847
üzenetére
Az nvidia gaming bevételei nőnek, míg az amd-é csökken. Úgy gondolod, saját magának adja el az nv a vga-t, majd bekönyveli a bevételt?
Megpróbáltam komolyan válaszolni, mert látszik hogy komolyan gondolod azt az irdatlan baromságot, amit leírtál.
-
válasz
Alogonomus
#63847
üzenetére
"Az Nvidia készletei - a 3060 kivételével - valószínűleg azóta is megvannak, bár azóta valószínűleg a Geforce Now szervereiben dolgoznak"
ezt komolyan gondolod?

Tudod milyen hardvereken futnak a GFnow szerverek? -
Alogonomus
őstag
válasz
#36531588
#63846
üzenetére
Az Nvidia készletei - a 3060 kivételével - valószínűleg azóta is megvannak, bár azóta valószínűleg a Geforce Now szervereiben dolgoznak.
Az AMD oldaláról pedig a kifogyhatatlannak tűnő Navi 22-es kártyákat elnézve az sem elképzelhetetlen, hogy újabb megrendeléseket adtak a TSMC-nek Navi 22-es chip gyártására, hiszen az 500 dollár alatti piaci szegmensben egyedül fogyasztásban jelentenek jobb alternatívák a különböző RTX 4060 variánsok, viszont ár-teljesítmény tekintetében nincs érdemi konkurenciájuk az RX 6700 variánsoknak. -
PuMbA
titán
AMD pauses Radeon RX 7600 XT launch in China, cracks down on RX 6750 GRE sales below MSRP
A helyzet egyre érdekesebb

-
S_x96x_S
addikt
(pletyka++)
AMD “Medusa” Zen6 client CPUs rumored to feature integrated RDNA5 graphics
https://videocardz.com/newz/amd-medusa-zen6-client-cpus-rumored-to-feature-integrated-rdna5-graphics -
T.Peter
őstag
Az fsr3 plugin mult ev vegen jott ki, lehetnek benne hibak mindket oldalrol, de az hogy mi tortent a tobbi plugin-nel nem hatarozza meg ennek a plugin-nek a helyzetet.
Szerintem ezt a mutogatast be kene fejezni mert ebbe max az Epic lat bele meg a studional dolgozo emberek egy resze, de egyik koze sem tartozik itt senki. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez mindig így volt. Nem fogják a specifikus gondjaidat egy csomó pénzből megoldani. Igazodj hozzájuk. Vagy ha nem, akkor használj nyílt forráskódú alternatívát, és azt igazíthatod, ahogy akarod. De mondjuk az efféle felskálázók és generálók nem annyira kényesek. Bár persze lehetnek olyan esetek, ahol valami nem stimmel velük egy adott motorban.
Az NV egyáltalán nem tesztel játékokat a dll-hez, nincs szükség erre.
Le van írva, hogy miképpen működik az eljárás, és arra kell szabni a motort. Az NV és az AMD sem fogja átszabni, ha az nem jó.
-
Ribi
nagyúr
Ez azért elég kényelmes, hogy nv/amd ír valamit aztán mindenki csináljon amit akar.
Gondolnám, hogy Nv is sok játékkal tesztelt, aztán ha jó volt akkor kiadta kövi DLSS dll-t, vagy akármit. Nem csakúgy megírtak egy DLSSt a nagyvilágba. Vagy bárki ír egy új motort akkor azzal is kötelezően mennie kellene. Mert azt hinném itt is ez a gond. Új engine és hát nem 100%ban kompatibilis vele. De ez nem az engine, hanem a DLSS/FSR prolémája.
DLSS úgymond egy "3rd party alkalmazás". Nem támogatja a játékot? Hát szar nekik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A DLSS-t nem tudod a motorhoz igazítani, mert nem nyílt forráskódú. De alapvetően maga az eljárás a jellege miatt csak ritkán okozhat gondot.
#63833 Albus_D : A DLSS-nek is lehetnek hibái, de ezeket az NV javítani szokta. Itt viszont nehezebb az ügy, mert az UE5-nél van egy olyan tényező, ami miatt gondokba futnak ezek az eljárások. Most ez már a harmadik játék, aminél előjön valami. Más motorral nem. Szóval itt van valami probléma a motornál is. Azt mondom, hogy egyszer jön valami baj, akkor oké, kétszer még lehet véletlen, de háromszor...
-
#36531588
törölt tag
Már augusztus 25-én volt cikk, hogy implementálni fogják az FSR3-at, a játék augusztus 22-én jelent meg, vagyis amit mondasz, hogy: "hogy próbálták a javításokat sokáig, majd inkább implementálták az FSR3-at" hazugság.
Szeptember 9-én javítottak minden hibát a DLSS3-al kapcsoltban a 3. patch-al: [link]
- Kijavítottuk a DLSS-kompatibilitási problémát, amely elmosódottságot okozott egyes PC-felhasználók számára
- Kijavítottuk a DLSS szellemképet, amelyet a keretgenerálás bekapcsolásakor okozottVagyis azóta jó a DLSS3, ami csak ghostingot okozott, stabilitási problémái nem voltak.
Amiről ugye te is írtál augusztus 27-én, ghostingot emlegetve, ezt a hsz-t linkelte "b." - ebből lett tegnapra stabilitási gond - ergó megint hazudtál.Ameddig DLSS problémák voltak addig az NV hibája volt (lásd megint az aug 27-es hsz-ed), most már hogy az FSR3-at szedték ki belőle, a motor a szar - ebből pedig mindenki levonja a konklúziót.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem minden gond függ a motortól, de az UE5 esetében ez már a harmadik játék, ahol gond van valamelyik felskálázóval. Két korábbinál a DLSS3-mal, míg most az FSR3-mal. Ez már trend. És fura, hogy más motornál nincs ilyen gond egyikkel sem.
#63815 Albus_D : Mert az Immortals of Aveum esetében annyi történt, hogy próbálták a javításokat sokáig, majd inkább implementálták az FSR3-at. De ettől még ez csak az egyik UE5 játék, ahol voltak gondok.
#63818 b. : Kétlem, hogy az eljárásokkal lenne probléma. Írtam, hogy már a harmadik UE5 játék jön, ahol valami gond van vagy a DLSS3-mal vagy az FSR3-mal. Ez trend. Itt valami a motornál nem stimmel. Más motorral nincsenek gondok.
#63822 b. : Ha az NVIDIA hibája lenne a DLSS3-mal kapcsolatos hiba, akkor ki tudták volna javítani, és nem kellett volna az FSR3-hoz hozzányúlni. Valószínűbb, hogy itt az UE5-tel van valami, amire még nem derült fény.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S
#63826
üzenetére
A hivatalos fejlesztői kommunikációt linkeltem, miszerint a stress teszt alatt figyeltek fel a problémára.
Ezeket Redditen és Discordon is említették az userek."After reviewing crash data from the Server Stress Test, a significant number of them seemed to point to FSR3 integrations, whether or not users had the setting turned on."
Ennyi a lényeg, mert erről volt szó. Senki nem beszélt se a linkről se az userbenchmarkról.
Továbbra is elárulhatnád, honnan veszed én őket pártolom, a linket nem én tettem közzé a hivatalos kommunikacioban.
De az userbenchmarkot sem emiatt írták, az a bejegyzés az ajánlott PC confignál van, semmi köze a múltkori stress teszthez vagy az FSR problémához.Nem azt használják, hanem az usernek azt javasolják összehasonlítani a különböző configokat vs ajánlott.
-
S_x96x_S
addikt
> Egyáltalán nincs odaírva, hogy a fejlesztők használják
- akkor nem ajánlanák
- Lehetne még valami affiliate megállapodás, de annak kicsi a valószínűsége egy tisztességes cégnél - mert akkor feltüntetnék.> és kapsz egy körülbelüli (approximately) eredményt.
> Semmiféle olyat nem írnak, hogy
> ez bármiféle konkrét előrejelzést ad neked.Szerinted mi a különbség
- "a körülbelüli"
- és "a benchmark konkrét előrejelzése" között?mert szerintem ugyanaz a fogalom.

-
válasz
Yutani
#63823
üzenetére
Én ebbe nem akartam belefolyni, végig olvastam azt a 20 kommentet , amiben minden kommentjében a DLSS3 van megemlítve egyéb játékok kapcsán emlékeztetőül magyarázatként, takaróként, mindegy, de fentiek kapcsán emlékeztem az általam linkelt kommentre és arra is hogy mire lett kihegyezve. lehet hogy ő korrekt akart lenni, akkor így gondolta, most meg amúgy ,de ez mellékes.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#63826
üzenetére
"szerintem egyértelmű,
hogy a Nightingale-es fejlesztők a "Userbenchmark"-ot használják,"Egyáltalán nincs odaírva, hogy a fejlesztők használják
Magyarra lefordítva az van odaírva, hogy ha a gépigényben szerepelt konfigurációktól eltérő géped van és nem tudsz a leírt adatokból következtetni, akkor próbáld (try) a UserBenchmark-ba beírni a konfigurációd és kapsz egy körülbelüli (approximately) eredményt.Semmiféle olyat nem írnak, hogy ez bármiféle konkrét előrejelzést ad neked.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw
#63824
üzenetére
> Szerintem meg a kutya nem beszélt az userbenchmarkról
te linkelted be a a Nightingale -os hírt.. #63816 Busterftw"FSR3 Removal
After reviewing crash data from the Server Stress Test, a significant number of them seemed to point to FSR3 integrations, whether or not users had the setting turned on.
To ensure better stability, we temporarily have removed FSR3 from the launch build and are working with various external and internal teams to see if we can implement it, or an older FSR version, in future updates.
We’ve added an update to our Performance Expectation blog to reflect this change. For those who wish to use XeSS or DLSS, these will still be available at launch."És a linkelt https://playnightingale.com/news/performance-expectations ban szerepel is:
"Not sure how your build measures up? Try inputting your hardware into UserBenchmark and comparing it to a build above to see approximately how comparative it is."
> Szerintem meg a kutya nem beszélt az userbenchmarkról
szerintem egyértelmű,
hogy a Nightingale-es fejlesztők a "Userbenchmark"-ot használják,
te hívtad fel rá a figyelmet ... amiért jár a köszönet
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani
#63823
üzenetére
> korrekt tájékoztatást ..
Abu még az nVidiás álhírt se hozta le ..
Annak ellenére se, hogy "b." terjesztette .. és azzal tényleg rossz színben lehetne feltüntetni az nVidiát.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
"Update 15:48 UTC: Our friends at Hardware Busters have reliable sources in the power supply industry with equal access to the PCIe CEM specification as NVIDIA, and say that the story of NVIDIA adopting a new power connector with "Blackwell" is likely false. NVIDIA is expected to debut the new GPU series toward the end of 2024, and if a new power connector was in the offing, by now the power supply industry would have some clue. It doesn't. Read more about this in the Hardware Busters article in the source link below."
https://www.techpowerup.com/319242/nvidia-rtx-50-series-blackwell-to-debut-16-pin-pcie-gen-6-power-connector-standard#63822 b.
> A "kedvenc" konkurenciájának állandó negatív színben
> való feltüntetése is sokat tesz ehhez hozzá."b." tessék önkritikát gyakorolni ..

Nem ér alattomosan befeketiteni az nVidiát![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Yutani
#63820
üzenetére
Hát látod, pedig másoknak is megy itt, költik a meséket és terelik a problémát egy teljesen irreleváns témára (userbenchmark)
S_x96x_S
"Szerintem te a UserBenchmark pártiságoddal ;] a kisebbséghez tartozol .. "
Szerintem meg a kutya nem beszélt az userbenchmarkról, de idezheted tőlem ha már te így levetted valahonnan én őket "pártolom"
Azért egy wall of text marhaságot azért sikerült összehozni, ami már azért is vicces mert épp az AMD került tűz alá pont amiatt, hogy az AMD címekben nincs DLSS vs fordítva.
Ha az Intel fizetett volna, akkor inkább az Nvidiat golyózták volna ki, ha már az userek többsége Nvidiás. -
Yutani
nagyúr
-
válasz
Yutani
#63820
üzenetére
Ne minket hibáztass az első mondatodért, hanem őt, ott az élő példa linkeltem.Sok munkát fektetett ebbe.

A "kedvenc" konkurenciájának állandó negatív színben való feltüntetése is sokat tesz ehhez hozzá.
Igen azt látom hogy nem akarod elhinni. van ez így, hogy az ember vak akar maradni.Amúgy visszatérve a fentire.
Az első esetben ez az Nvidia hibája az AMD nél az UE5 engine hibája.
Ez nem azt jelenti amúgy hogy nem lehetséges az utóbbi, sőt szerintem is igaza van, csak tudod ez gyártótól függetlenül így van... -
Raymond
titán
-
csak tudnám mért kevered bele mosod össze az összes válaszodba a DLSS3-at ezzel?a problémával? Persze tudom, de mindegy.
Hiba mindenhol előfordul, AMD nél is.
: [link]"Az Immortals of Aveum esetében azért van sok ghosting, mert egész új DLSS3-at használ. A fejlesztők szerint a régebbi verzió csökkenti a jelenséget. Igazából a hiba komplex, de ismeri az Epic és az NV is, tehát javítható. Az kérdés, hogy mikorra. Nyilván az UE5-ös játékok esetében vissza lehet nyúlni az 1.x-es frame-gen verziókhoz, az eléggé csökkenti a jelenséget. Az újabb frame-gen verzióknál ezzel nem lehet mit kezdeni, amíg az NV nem hozza rendbe.
most akkor ez hogy is van ?egyszer DLSS3 nál Nv a hibás, FSR3 nál UE5 motor hiba? majd jön Yutani aztán feldobja miért nem hiszünk neked soha...
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw
#63816
üzenetére
egy szponzor hw támogatását általában nem illik kirakni..
Ráadásul a UserBenchmark -ot javasolják a fejlesztők ..
"The funniest thing about this game and its devs is that they tell people to use fucking UserBenchmark to compare their hardware to the minimum/recommended specs to play the game."
https://twitter.com/Sebasti66855537/status/1759244716334309400úgyhogy minden adott egy összeesküvés elmélethez :
https://twitter.com/Sebasti66855537/status/1759250926139760683
> Intel sponsored game
> Recommends UserBenchmark (anti-AMD) to check your hardware's perf
> Removes FSR 3 support days before launch
Hmm...--------------
Szerintem te a UserBenchmark pártiságoddal
a kisebbséghez tartozol ..2 days ago:
Controversial benchmarking website goes behind partial paywall — Userbenchmark now requires a $10 monthly subscription [Update]
https://www.tomshardware.com/software/controversial-benchmarking-website-goes-behind-paywall-userbenchmark-now-requires-a-pound10-monthly-subscription"Update, 2/18/24 8:40am PT: Userbenchmark’s testing software still has a free version but with a catch: According to user reports, only a limited unspecified number of users can test for free at any one time, and if no slots are open, then only subscribers to the $10-per-year Pro plan can test — users will get the notification that they will have to sign into a paid Pro account to use the app.
When there are free slots, users will have to complete a 3D captcha minigame where the goal is to shoot down 13 ships. The minigame isn’t particularly difficult on the surface, but it can get very tedious as there are very few opportunities for users to actually shoot down any ships. We attempted to complete the captcha ourselves but gave up after a few minutes."
....
"
Userbenchmark is notorious for denouncing AMD CPUs and GPUs and being the source of many leaks for upcoming chips. However, the website’s history of leaking seems to be over, thanks to Userbenchmark imposing a $10-per-year fee to use its benchmark (via @ghost_motley).
" -
#36531588
törölt tag
A Lords of the Fallenből igen, és látod erre van is forrás. De te az Immortals-ról beszéltél, ahol semmilyen stabilitási gond nem volt a DLSS3-al, csak minőségi. Ugye ugye, csak kiderül.
"Az Immortals of Aveum esetében hónapokig reszelték"itt már megint miről beszélsz? Augusztus végi játék, szeptember 9-én rendbe rakták a DLSS3-at. Az előbb linkeltem.
És nem ráhagyták, hanem rendben van. Kicsit máshogy hangzik. Az FSR3 jobb lenne, az enyhe túlzás, mindkettőnek megvannak az előnyei. [link] -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#36531588
#63811
üzenetére
A DLSS 3 konkrétan ki lett véve a Lords of the Fallenből, mert nem volt stabil a motor vele. Az Immortals of Aveum esetében hónapokig reszelték, mire belerakták az FSR3-at, és most kb. úgy hagyták, ahogy van, mert van alternatívája, ha valakinek nem jó a meglévő DLSS3 kód. És a tesztek alapján látványos is, hogy nem jó, mert az FSR3 implementáció minőségre jobb lett. Tehát nem a fejlesztőknél van a gond.
Szerk.: Közben szerkesztetted, így amire válaszoltam az már nincs benne a hsz-ben. Örülök, hogy magadtól is átgondoltad, és rájöttél, hogy mi a helyzet.

-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#36531588
#63808
üzenetére
Ha megnézed, akkor az UE5-nél már ez a harmadik játék, ahol valami gond van a frame gennel. Két esetben a DLSS3-at érintette, míg most az FSR3-at. Itt valami a motornál nem stimmel, mert ha a DLSS3-mal vagy az FSR3-mal lenne gond, akkor ezek a problémák előjöttek volna más motornál is. Viszont kizárólag az UE5 címek küzdenek ilyenektől, sorrendben Immortals of Aveum, Lords of the Fallen és Nightingale. Ez már nem az első eset, hanem a harmadik, ugyanazzal a motorral. Ez már trend.
#63809 Albus_D : Az őket nem érdekli, hogy ezen nevetsz, amíg vissza tudják írni a supporton, hogy a dll cserére nincs garancia, így user error. Ezzel ők egy csomó pénzt spórolnak.
-
#36531588
törölt tag
-
#36531588
törölt tag
Csakhogy nem instabil volt, hanem szellemképes. Hiába papagájkodsz. Persze értem, neked fent kell tartanod ennek a látszatát, hiszen az egész amd mosdatásod erre épül. Szabad alátámasztani forrással.
Nem stabilitási gondok voltak, így nem is vették ki a játékból, mint az FSR3-at a Nightingale-ból. A DLSS képminőségi problémákat már szeptember 9-re javították, jóval az FSR3 implementálása előtt. [link] Másról pedig sehol nincs szó.
- Kijavítottuk a DLSS-kompatibilitási problémát, amely elmosódottságot okozott egyes PC-felhasználók számára
- Kijavítottuk a DLSS szellemképet, amelyet a keretgenerálás bekapcsolásakor okozottEnnyi.
Hirtelen döntés, ezt megint csak te állítod. Az előbb még nem jelentették előre, aztán kiderült egy hónappal előtte már szó volt róla.
Az egész a te elméleted, mint mondtam láthatóan az lenne a stratégia, hogy megpróbálod a motorra kenni az FSR3 problémáját, az mögé bújva hogy a DLSS3-al is volt ilyen gond. De ez nem így van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#36531588
#63806
üzenetére
És a fejlesztők ezt azért nem csinálták meg, mert nem működik jól a régi kód. Instabilabb lesz. Nyilván tesznek rá, hogy ti kicserélitek a dll-t, de ők nem adhatnak ki instabil kódot, mert onnantól nem mondhatják a panaszokra, hogy user error.
Vagyis egy hónappal korábban írtak róla, ami nem túl nagy idő. A Forspokent jóval korábban reklámozta a cég, míg az Immortals of Aveumot nem igazán, mert hirtelen döntés volt a fejlesztők részéről, miután nem tudtak mit kezdeni a DLSS3-mal.
-
#36531588
törölt tag
Miért tetézed?
"Az egyik első probléma, amit az Immortals of Aveumnál észleltem a PC-s verzióval végzett teszteléseim során, hogy a DLSS 3 (Frame Generation) gyakorlatilag használhatatlan volt a hatalmas szellemkép miatt."
Működött, nem stabilitási gondok voltak, hanem szellemkép.
"Szerencsére a Steam közösségi felhasználó Racerli talált egy működő javítást, és megosztotta a játék Steam fórumán . A felhasználó kísérletezett a DLSS 3 .dll fájl lecserélésével egy régebbi verzióra, pontosabban az 1.0.7-es verzióra (letölthető a TechPowerUp nyilvános archívumából ), és észrevette, hogy a szellemkép lényegében eltűnt.
Megnéztem magam, és megerősíthetem, hogy ez valóban így van. Kísérleteztem az új DLSS 3.5 .dll-lel is, amelyet az NVIDIA éppen most adott ki , de ez semmit sem javít a szellemképeken, így a régebbi verziónál ragadsz, ha meg akarsz szabadulni a szellemképtől.""Aztán hirtelen implementálták az FSR3-at. De ezt nem tervezték, az AMD is azért nem jelentette be előre, mert nem volt sokáig tervben."
Már augusztus 25-én írtak róla: [link] [link]
"The first games expected to add support for AMD FSR 3 are Forspoken and Immortals of Aveum in early fall. We are also announcing an initial 10 further games that are expected to support FSR 3, with even more games expected to add FSR 3 in the future:"És szeptember 29-én meg is kapta.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#36531588
#63804
üzenetére
Sajnos ez bonyolultabb. Az Immortals of Aveum esetében sokáig keresték a megoldást a DLSS3 gondjaira, de nem találták. Aztán hirtelen implementálták az FSR3-at. De ezt nem tervezték, az AMD is azért nem jelentette be előre, mert nem volt sokáig tervben.
Az, hogy a háttérben mi volt nem tudni. De mivel az UE5-nél már nem az első eset, hogy köhög a frame-gen, így valszeg van valami háttérgond a motorban. És ezt azért írom, mert eddig kétszer a DLSS3-mal volt gond, és most az FSR3-mal, tehát nem specifikus jellegű.
Az 1.0.7-es dll azért nem volt megoldás, mert azzal romlott a stabilitás, ha csak ennyit lett volna a gond, akkor a fejlesztők is kicserélték volna egy másik verzióra a kódot, és akkor nem is kezdtek volna bele az FSR3 implementálásába.
-
#36531588
törölt tag
" lásd az Immortals of Aveum és a DLSS 3 esete az instabilitással, ami miatt implementálniuk kellett a fejlesztőknek az FSR3-at."
Ez hazugság. Nem a DLSS 3 problémája miatt került bele az FSR3. És óriási a különbség, mert az Immortals esetében az volt a gond hogy szellemképes volt DLSS3-al, viszont ha kicsrélted az 1.0.7-es ddl file-ra, akkor ez eltűnt. Jelen esetben pedig kvázi nem működik FSR3-al a játék. Szó sincs olyan instabilitásról, mint az FSR3 esetében.
Az pedig, hogy az FSR3 később került bele az Immortals-ba csupán annyi az oka, hogy egy hónappal később adta ki az amd, az Immortals megjelenése után. Szó sincs arról hogy a DLSS3 "instabilitása" miatt tették bele.
Láthatóan az lenne a stratégia, hogy megpróbálod a motorra kenni az FSR3 problémáját, az mögé bújva hogy a DLSS3-al is volt ilyen gond. De ez nem így van.
-
T.Peter
őstag
Akkor sem tesszuk szet a kezunket, hogy hat ez ilyen, nem a mi dolgunk, biztos szar a motor. A plugin-ek az amd/nvidia/intel harmastol jonnek, tudnanak rola ha biztosan hibas lenne es lenne ra fix, vagy legalabb kozolnek hogy mit javasolnak. Azzal semmi gond nincs hogy kiveszik a tamogast mert hibat talaltak release elott, en csak nem gondolom hogy az engine-re kene mutogatni, meg ha van is hozza koze, mert mi ugyanezeket implementaljuk, nalunk is vannak megoldando problemak, de nem ez a hozzaallas a fent leirt lehetosegek mellett (udn es a tobbi tamogatas).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Feltűnően sok az UE5-nél az ilyen probléma. Kétszer a DLSS3-mal, most az FSR3-mal. Ez valami motorpara.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit Videokártya
- RTX 3070 Founders Edition
- ASRock RX 9060 XT 16GB GDDR6 Challenger OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- SAPPHIRE RX 9060 XT 16GB GDDR6 PURE OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XT Gaming OC Vapor-X 20G - Konzolvilág garancia 2027.05.07.
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- Xiaomi 14T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciaval
- 8 GB GeForce RTX 3070 Ti - garanciával
- iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3890
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 7 265KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

)
Az AMD-nek meg kellett lépnie, mert a sima 4070 ár / értékben a 7800XT-t már RT játékokkal együttvéve verte. Kár, hogy ugyanannyit fogyaszt, mint a 7800XT, mégsincs belőle 2 ventis verzió....én pedig 2 ventis kártyára vadászok majd.
"""





