-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #62898 üzenetére
Látszik, hogy másra alig van erőforrás A bejelentés után 11 hónapba került míg az FSR3-at kinyögték, illetve a drivereket 2 naponként adják ki az utóbbi hetekben, mert nem bírják beletenni egy driverbe, egy időpontban az összes játék profilt. A böngészős hardveres gyorsításos driver hibáról - videó lejátszó és játékok alatt böngésző alt+tab pár másodperces fagyást, képhibát idéz elő - már ne is beszéljünk, ami a 23.7.1 után mindegyikbe ott van. Nem csodálom, hogy Herkelman lelépett a káoszból.
[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
félisten
-
S_x96x_S
addikt
ROCm Is AMD’s No. 1 Priority, Exec Says
https://www.eetimes.com/rocm-is-amds-no-1-priority-exec-says/Mottó: "A verseny jó!"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #62896 üzenetére
Jack Huynh veszi át a helyét.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Petykemano
veterán
válasz FLATRONW #62891 üzenetére
Engem azért érdekelne, hogy vajon ezek a botrányt keltő termékbemutatók vajon saját ötletek-e, vagy a CEO megrendelésére készül? Vajon Scott Herkelman azért mond-e le, mert lemondatták a botrányos eredményért, vagy mert lenyomatták vele a botrányos eredményű műsort és ebben nem kíván többet részt venni? Vagy azért, mert teljesen lekerül a fókusz az RDNA-ról a jövőben?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
-
Raymond
félisten
Scott Herkelman:
"After seven years at AMD and launching three increasingly competitive generations of RDNA graphics architectures, I have decided to leave AMD at the end of this year."
Forras: [link]
Oh no!...
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Pakmara
őstag
Maradva a teljesítmény/fogyasztás vonalon. Nézegetve az új Asus Matrix tesztjét [link] feltűnt valami furcsaság. Úgy rémlett, hogy az RX 6800 kiamagaslóan jó kártya volt ilyen szempontból. Ebben a mostani tesztben viszont egy szinten van az RTX 3070-el (71-71%). visszakerestem egy régi tesztet [link] ott még majd 10% volt a kettő között (98%-107%). Teszt leírásban nem találtam eltérést. Ennyit "tartalék" volt még NV driverben, vagy mi történt? Ha egy új tesztet nézek [link] akkor a két kártya közötti telejsítmény képcső nem igzán változott (régi: [link] ).
-
félisten
Nem Bizony, az nem volt igaz , főleg nem általában véve.
Az alulfeszelés működik az RDNA2 nél is...[link], nem is rosszul, ha ezt így nézed azt is így nézd.
Nem vagyok elhasalva egyik kiadott kártyától sem.
Nvidia oldaláról a 4090, AMD oldaláról a 7900XT ez a kettő ami számomra vonzó lenne. A 7800XT a 6900 XT -nél lassabb.
Ez utóbbit 1-2 év garanciával 180 ezer forinttól lehet kapni aprón, Német Ebay vásárlásban segítettem , postával mindennel együtt 165 K ból itthon volt egy közel 2 év garis 6900XT.... Ez a teljesítmény ennél olcsóbban már elérhető jó ideje.
A 7800XT reális ára 170-180 K lenne ,mint ahogy a 4070 is.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Pakmara
őstag
RDNA2 -höz viszonyításos teszt egy vicc volt (annak is rossz). Kitolták a régi széria power limitjét. Mondván azért, hogy azonos fogyasztási korlát mellett fusson a két kártya. Csak annyi a bibi, hogy értepem szerűen nem skálázódik végtelenségig, és kb semmi plusz teljesítményt nem hozott a plussz keret. Annyi volt az értelme, hogy nagyobb számot lehetett veírni mint előrelépés.
És mind ezt úgy hogy ez volt a hívószó(teljesítmény/fogyasztás) a szériaban. Nv meg minden csindadratta nélkül lenyomta.
[ Szerkesztve ]
-
jimpo
senior tag
Bizony simán van olyan hogy igaz az 50% -al magasabb teljesítmény/fogyasztás arány RDNA2 -höz viszonyítva.
RDNA3: What is the Real Performance per Watt?
Csak meg kell találni, lásd a fenti videóban.Egyébként meg jobban érdekel Itthon mennyi egy kártya, mint külföldön...
Bár így ebben a formában már ez sem igaz. Idővel biztos olcsóbb lesz a 7800 XT, mint amennyibe megjelenés után egy nappal került.[ Szerkesztve ]
A 1080p felbontás játékokban lehet nem a legszebb, de legalább simán fut a vason... :DDD
-
bitblueduck
senior tag
válasz S_x96x_S #62875 üzenetére
ja, megnéztem a cikket, ott a screenshoton is kivan kapcsolva a motion blur mert szemetet generál különben
de legalább gyors/abb.
egyik ismerősöm küldött blender projektet hogy mérjem meg mit tud a 7900xt, sajnos amit tud az 0.0-t ér.An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
félisten
válasz hahakocka #62877 üzenetére
Nem kicsit csúsztatsz.
Most ha nem a Gainward kártyákat nézem, pedig azokkal sincs semmi gond amik a legolcsóbbak és RX ből a legolcsóbbat veszem ami a Sapphire akkor is azonos eladónál:
ha a legolcsóbb boltokat nézem :
Alza : Sapphire RX 7800XT 240 K, Asus Dual RTX 4070 263 K. 63 dollár ha így jobb.
Foramax : Sapphire RX 7800XT 235 K , Asus TUF gaming RTX 4070 258 K, 63$HA apró új kártya: :
SAPPHIRE RX7800XT - PULSE - 11330-02-20G 219900 Ft
ASUS RTX4070 - DUAL-RTX4070-O12G-WHITE 248490 Ft 75 $
Nála a Gainward és Palit 236 K 43$...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Raymond
félisten
válasz Pakmara #62878 üzenetére
Raadasul nem is olcsobb olyan durvan ahogy a kollega "csusztatja" hogy finomabban fogalmazzak Per pillanat a 4070 van 589 es 599 EUR-ert a 7800XT pedig 579-589-599 es feljebb, tehat ugyanannyiba kerul. Van itt-ott (olyan hetente egyszer) par darab az MSRP aron vagy picivel felette 549-559) de egyelore ha van kaphato termek azok mind picivel 600 alatt vagy joval felette vannak.
Meg kell par het hogy a szallitasok es ezzel az arak is normalizalodjanak a 7800XT-nel.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
S_x96x_S
addikt
legolcsóbb módja a játékélmény növelésének :
---> a monitor upgradelése; főleg az FSR és a DLSS korában18 Sep 2023
Gaming PCs Expected to Struggle While Gaming Monitors Return to Growth in 2023, According to IDC
https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS51250123
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
Blender 3.6: AMD Ray Tracing Performance
Posted on September 19, 2023
https://www.pugetsystems.com/labs/articles/blender-3-6-amd-ray-tracing-performance/
"As the chart above shows, there was anywhere between a 1.1-1.3x decrease in render times on the AMD Radeon 7900 XTX just by enabling this feature. "Mottó: "A verseny jó!"
-
Raymond
félisten
Teljesitmenyileg mindketto je szerintem, fogyasztasban es tech-ben (DLSS es RT) van kis elonye a 4070-nek teljesitmenyben pedig kis hatranya ha nincs RT hasznalva es persze a kevsebb VRAM is. Alulfeszelni is lehet a 4070-et, de sima a Power Limit csokkentesevel is lehet minimalis teljesitmenyvesztes mellett csokkenteni meg a fogyasztast:
PL Perf
---------
100 100%
95 100%
90 99%
85 97%
80 95%
75 93%
70 91%
65 88%
60 82%Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Jadro
veterán
válasz Pakmara #62870 üzenetére
Ez a videó nagyon jó, fel is iratkoztam a nénire.
A 4070 is alulfeszelhető? A 3070 pl elég szépen levihető kvázi teljesítménycsökkenés nélkül.
Pont 3070-ről tervezek váltani valamikor és a 4070 illetve a 7800X a kiválasztott. Mindkettőnek megvan a maga előnye/hátránya és persze értem, hogy mindenkinek más a fontos szempont. Ár/FPS/fogyasztás/hő/jövőtállóság/ki mivel játszik/stb.
Filózom erősen, hogy melyik legyen 1440p-re.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
félisten
Nada remek tesztje : [RX 7800 XT... But Power Efficient - Testing Games at 200 Watts]
40 % kal kevesebb energia és csak - 9 % teljesítmény."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szmörlock007 #62866 üzenetére
Az AMD számára az Arrow Lake nem különösebben probléma, mivel ugyanúgy kompromisszumos hibrid dizájn. Az Intel akkor lesz újra probléma, ha hozzák a saját 3D stacking technológiájukat.
A VGA-knál lesz még egy-egy refresh kör.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmörlock007
aktív tag
Hát mondjuk Zen5-öt furcsállnám ha csúszna. 22 végén jött ki, a 3D-cache verziók pedig idei év első felében, 24 őszig még innentől is van bő 1 év. Ráadásul 24 őszén jön ki elvileg az Arrow Lake inteltől.
RDNA4 az már másik kérdés, de ott is lehetne első ám az Amd, elmúlt 2 genben mindig megvárták az nvidiát, aztán lehet most is ez a terv, mert nvidiára már pletykáltak 25-öt a kövi genre.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #62864 üzenetére
Eleve nem biztos, hogy 2026-ban lesz Zen 6 és RDNA 5. A Zen 5 reálisan 2025. Az RDNA 4 is. A Zen 6 és az RDNA 5 inkább 2027. Nagyon rohangok előre ezekkel a generációváltásokkal és nem veszitek számításba, hogy egyre drágább a tape-out. Tehát egyre több idő kell, amíg egy generáció a költségeket kitermeli.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Örülök, hogy másnak is feltűnt.
Szóval az RDNA és a Zen2 után 1 évvel jött a (2) semi-custom termék.
Ha a NextGen Xbox 2028-ban jelenik meg, akkor a feltehetőleg 2026-ban megjelenő Zen6 és RDNA5-höz képest tűnik nagynak a távolság, vagy ha ezek nem 2026-ban jelennek meg, hanem később, akkor a feltehetőleg 2024-ben megjelenő Zen5 és RDNA4-hez képest a Zen6 és a RDNA5 távolsága tűnik a szokásosnál nagyobbnak.De igazából mindegy, mert ez a 4-5 éves távlat valóban annyira messze van, és annyi a feltételezés, hogy vitatkozni kár volna rajta.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szmörlock007 #62861 üzenetére
Így igaz, de ehhez az kellett, hogy a közös alapokból két eltérő dizájn készüljön. Tehát lehet, hogy mindkettőben van RT mintavételező, de nem ugyanazok az egységek vannak benne, mert két külön csapat tervezte ezeket. Sőt, még a Sony és a Microsoft lapkáiban is más az RT mintavételező, tehát még a két gyártó között is van eltérés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
nagyúr
Ezt mondd az AMD-nek akkor.
Fogalmazzunk ugy, hogy custom RDNA2 van.AMD Radeon@amdradeonWe're proud that our groundbreaking RDNA 2 and Zen architectures helped enable incredible next-gen PS5 experiences like Ratchet and Clank: Rift Apart!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szmörlock007 #62859 üzenetére
Tévedés. A konzolokban nem RDNA 2 van. Hanem egy custom RDNA.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmörlock007
aktív tag
"Mert le kell tervezni az egyedi hardvert azért. Attól, hogy papíron elgondolod mi lesz benne, még nem fog mágikusan megjelenni előtted a termék. "
Igen, de a ps5-ben és Series X-ben is kb az RDNA2 van, ami együtt jött a konzolokkal. Nekem is fura ez kicsit. Persze simán lehet, hogy 1 évvel korábban jön 27-ben, az RDNA5 meg 26 vége körül, akkor végül is érthető.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz S_x96x_S #62856 üzenetére
A Windows on ARM enélkül is megoldható...
Az AMD-vel való tárgyalások már ott elúsznak, hogy az IGP-nél vagy AMD-t kérnek, vagy AMD-vel közösen terveznek. Ez már kizárja az alternatív gyártókat.
Az nagyon drága lenne... A Nintendo túl sok pénzen ül, így nagyon sokat kellene fizetni a cégért, miközben az IP szintjén nem is érnek annyit. Ez maximum elgondolás volt, de nem realitás.
Gyártatni gyártathatnak az Intellel, de annyira egymáshoz kell tervezni manapság a CPU-t és az IGP-t, hogy ugyanaz a cég fogja megkapni a feladatot.
#62857 Petykemano : Mert le kell tervezni az egyedi hardvert azért. Attól, hogy papíron elgondolod mi lesz benne, még nem fog mágikusan megjelenni előtted a termék.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #62849 üzenetére
Számomra kissé Furcsák az időponthoz (2028) rendelt (vélelmezetten elérhető) AMD technológiák. (Zen6, RDNA5)
Figyelembe véve a már megjelent szivárgásokat a zen5 megjelenése 2024-ben várható (2024Q1)
Én hasonlóképpen számítanék 2024-ben az RDNA4 megjelenésére - bár talán inkább az év vége felé.A következő generációkra miért kéne 3-4 évet várni?
Vagy miért alkalmaznának 2028-as kiadású konzolban annyira régi IP-t?A 2020-ban megjelent konzolok az előző évben megjelent cpu design módosított változatát és az előző évben megjelent gpu és ugyanabban az évben megjelent gpu bizonyos értelemben vett köztes állapotát alkalmazta. Elég friss technológiákat.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
addikt
> konzol ... Microsoft .. Arm64 + x64_
hogy miért ARM64 ?
1.) ha a Microsoft komolyan gondolja a Windows-os Arm támogatást,
akkor az Apple-hez hasonló duál támogatást tudna adni
a konzolokhoz is.2.) az ARM64 lebegtetése jó stratégiai adú az AMD-vel való tárgyalásokhoz.
3.) És ott van még annak az iciri piciri lehetősége, hogy a Microsoft megszerzi a Nintendo-t. https://twitter.com/TechEmails/status/1704205212595146810
> Microsoft nem is gondolkodik abban, hogy szakítsanak az AMD-vel,
> mert mindenképpen velük akarják terveztetni.az lenne furcsa, hogyha a CPU-s részt és a gyártást végül az Intel csípné meg.
UCIe + CXL szerűséggel sok mindent össze lehetne legózni.Mottó: "A verseny jó!"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az ML Based Super Resolution az nagyon messze van attól, amit a DLSS csinál. A DLSS valójában nem használ AI-t a rekonstrukciuóhoz. A Microsoftnak volt régebben egy saját technológiája, amit fejlesztettek, és az már a rekonstrukcióhoz is AI-t használ.
A mostani felskálázások iszonyatosan messze vannak attól, ami az új gépekkel elérhető, de ugye az új gépekben van is erre szabott NPU.
Az AMD függés nem módosulna az ARM-tól, hiszen az AMD is tervez ARM magokat. De ugye látod is, hogy a Microsoft nem is gondolkodik abban, hogy szakítsanak az AMD-vel, mert mindenképpen velük akarják terveztetni. Valószínűleg nagyon kritikus számukra a kompatibilitás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #62849 üzenetére
Itt az ML Based Super Resolution az érdekes tétel, mert az inkább az NVIDIA DLSS-e. Az AMD az FSR-rel nem ezt az irányt tolja. Ami nem grafikai, de érdekes az pedig az ARM proci lehetősége, mert akkor az AMD függés azért erősen módosulna. Nintendo Switch 2 konzol lesz nagyon érdekes "teszt", hogy ott mire mennek az ARM + NVIDIA kombóval.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
Xbox Series 2024 Refresh and Next-Gen Xbox details leak out, Microsoft considering AMD Zen6 and Navi5 architectures
https://videocardz.com/newz/xbox-series-2024-refresh-and-next-gen-xbox-details-leak-out-microsoft-considering-amd-zen6-and-navi5-architecturesMottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
Hot Chips 2023: AMD’s Phoenix SoC
https://chipsandcheese.com/2023/09/16/hot-chips-2023-amds-phoenix-soc/
Mottó: "A verseny jó!"
-
Callisto
őstag
válasz Petykemano #62836 üzenetére
Tehát akkor az összes többi esetben pedig az nVidia szabotált igaz? Istenem az a bizonyos álltakert milyen nagy
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
félisten
válasz szmörlock007 #62843 üzenetére
Így van .Annyi történt,hogy Ezt AMD re optimalizaltak.Pontosan ezt meg lehet tenni a masik oldalon is.,mint ahogy kiemeli a cikk is.Ez nem azt jelenti hogy ez vagy az a mindent verő , hanem azt hogy mindegyik architekt van,amiben erosebb ezt vegig is koveti szepen , kiemelve az elonyoket és hátrányokat mindkét oldalra.nagyon jó írás
Ezért is irták a cikk végén a következtetést hogy miben kell fejlodnie az AMD nek ,ha a csúcsot akarná.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
szmörlock007
aktív tag
Starfield Runs Better on AMD GPUs Thanks to Architectural Advantages, New in-Depth Analysis Suggests
"ChipsAndCheese highlights how the AMD card is capable of better performance thanks to some architectural advantages, which include having fewer cores with bigger register files, which allow the GPU to track more threads per core, leading to higher occupancy that benefits performance"
Azért egyrészt ez is az oka. Nyilván vannak más architekturális dolgok is. Ebben rosszabb az Nvidia, ennyi az egész. Vannak helyzetek amikor meg nekik fekszik jobban. Az egy más kérdés, hogy Bethesdát sosem az optimalizációjuk miatt szerették, nem feltételezek itt semmi szándékosságot.
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
válasz Alogonomus #62838 üzenetére
Az AMD nem csinalt Vulkan motort, max Mantle-t.
-
Raymond
félisten
válasz Alogonomus #62838 üzenetére
"A friss MLiD videó eléggé kerek választ ad arra a kérdésre, hogy a Bethesda miért az AMD-t kérte fel szakértőként."
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #62836 üzenetére
A friss MLiD videó eléggé kerek választ ad arra a kérdésre, hogy a Bethesda miért az AMD-t kérte fel szakértőként.
A Starfield eredetileg az AMD által megalkotott Vulkan motort használta, csak a Starfield fejlesztése eléggé elnyúlt, és 2023 második felében már modernebb motorral kellett kiadni, amihez gyors és hatékony segítséget az AMD tudott biztosítani, mert az AMD szakemberei ismerték a legmélyrehatóbban a Vulkan motor működését, így a DX12-es új motorra átültetés az AMD szakembereinek a segítségével lehetett a legkevésbé problémás. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #62836 üzenetére
Nem hasal el a konkurens hardveren, de kb. a Maxwell óta az összes architektúratesztünkbe beleírjuk, hogy a GeForce-ok regiszterszegények. Ez pedig kedvezőtlen lehet olyan környezetben, ahol a kód annyira komplex, hogy magas regiszternyomás mellett működik, ezt megmondtuk előre. Nyilván előbb-utóbb számítani lehetett rá, hogy jön egy olyan játék, ahol hátrányt szenved az NVIDIA amiatt, hogy grafikai számítások szempontjából fontos helyről spórol ki tranzisztorokat azért, hogy tensor magokra költse el azokat. És mivel ennyire különböznek a dizájnok, így lesznek olyan játékok, amelyek az NVIDIA dizájnját jobban fogják szeretni, lásd Portal RTX, és ugye lesznek olyan játékok is, amelyek az AMD dizájnjához illeszkednek inkább, lásd Starfield. Ha ennyire mások az architektúrális limitek, akkor ezek bizonyos helyeken ki fognak ütközni, és lesznek majd extrém végletek.
Egyébként meg a Bethesdának nincs oka rá, hogy rosszul fusson a kód GeForce-on. Annyira optimalizálták azt, amennyire az architektúra a limitjei mellett ez megoldható, de azzal nem tud senki sem mit kezdeni, ha hiányzik az erőforrás a hardverből. Ezzel az NVIDIA tud majd mit tenni a következő generációban, hogy 64 kB helyett 128 vagy 192 kB-nyi regisztert használnak per SM. Az a baj, hogy ezt kód szintjén is nagyon nehéz optimalizálni, mert itt adatról van szó. Nem tudod tömöríteni, ha pedig kevesebb adattal dolgozol, akkor butítod a grafikát, de erre egyébként ott vannak a játékban a sliderek, lehet kérni low-medium presetet is, azokban egyébként sokkal kellemesebb a GeForce-ok működése, mert ott a regiszternyomás nem olyan magas, így nő a hatékonyság. Tehát a Bethesda gondolt arra, hogy ha a hardver nem elég potens, akkor keressél olyan beállítást, ahol jobban működik.
A legnagyobb baj igazából az, hogy a két hardveres véglet között jelenleg túl nagy a különbség, nincs az az optimalizálás, ahol ellensúlyozod a 64 kB limitjét, ha a másik dizájnban meg 192 kB-od van ugyanarra a problémára. Tehát vagy számolsz vele, hogy beleférjen a shader maximum kihasználtság mellett a 64 kB-ba, és akkor grafikailag nem használsz sok adatot, így butítod a képi világot, vagy túlléped az említett kapacitást, és akkor meg nem férsz bele a 64 kB-ba, így jön a limit a wave-ekre. Ez egy eldöntendő kérdés, a Starfield azt választotta, hogy túlmegy, és akinek nincs elég jó hardvere, majd maga csökkenti a grafikai minőséget a beállítások menüben. És a kevésbé jó hírem, hogy valószínűleg egyre többen fogják azt választani, hogy túlmennek ezen a limiten, mert a konzolokban is van 128 kB erre. Miért is ne használnák legalább azt ki? Mi oka van egy fejlesztőnek arra, hogy ha megvan a konzolokban az erőforrás, akkor annak a felét kihasználatlanul hagyják? Az előző konzolgeneráció? Már nem fejlesztenek rá, nem kell foglalkozni annak a limitjeivel. A PC? Ott ha nem elég jó a hardver, vissza lehet venni a grafikát. Tehát akkor miért is kellene limitálni magát egy stúdiónak? Mert az NVIDIA nem rakott elég tárkapacitást ide? Miért nem raktak bele annyit? Több milliárd szabad tranzisztort kapnak ehhez, ha a Tensor magokat kihagyják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Szóval azt állítod, hogy az AMD nem azért szponzorálta a Bethesdát, hogy olyan kódot írjanak, amin a konkurrens hardver biztosan elhasal, hanem hogy a szponzor hardverét annak képességeinek megfelelően használják ki?
Oké, én értem, hogy van egy ilyen jóhiszemű olvasata, de azért ezt elég nehéz nem fedett szabotázs akciónak tekinteni. Ezzel az AMD kárt okozott a játékosok 90%-ának és az külön felháborító, hogy még fizetett is érte!Na mindegy, szerintem most már semmi nem tudja lemosni az AMD-ről, hogy őmiatta nem tud terjedni a DLSS és blokkolja a fejlődés, kárt okoz a PC gamereknek.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #62833 üzenetére
Igen. Az AMD kényszerítette az NV-t, hogy 192 kB helyett 64 kB-nyi regisztert építsenek a vektorok mellé.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #62833 üzenetére
Persze, másképp nem is lehet, de érdekes a kihasználtságról szóló eszmefuttatás.
#tarcsad
-
S_x96x_S
addikt
Analyzing Starfield’s Performance on Nvidia’s 4090 and AMD’s 7900 XTX
https://chipsandcheese.com/2023/09/14/analyzing-starfields-performance-on-nvidias-4090-and-amds-7900-xtx/"In summary there’s no single explanation for RDNA 3’s relative overperformance in Starfield. Higher occupancy and higher L2 bandwidth both play a role, as does RDNA 3’s higher frontend clock. However, there’s really nothing wrong with Nvidia’s performance in this game, as some comments around the internet might suggest. Lower utilization is by design in Nvidia’s architecture. Nvidia SMs have smaller register files and can keep less work in flight. They’re naturally going to have a more difficult time keeping their execution units fed. Cutting register file capacity and scheduler sizes helps Nvidia reduce SM size and implement more of them. Nvidia’s design comes out top with kernels that don’t need a lot of vector registers and enjoy high L1 cache hitrates.
If we look at the frame as a whole, the RTX 7900 XTX rendered the frame in 20.2 ms, for just under 50 FPS. Nvidia’s RTX 4090 took 18.1 ms, for 55.2 FPS. A win is a win, and validates Nvidia’s strategy of using a massive shader array even if it’s hard to feed. Going forward, AMD will need more compute throughput if they want to contend for the top spot."Mottó: "A verseny jó!"
-
Petykemano
veterán
válasz S_x96x_S #62830 üzenetére
Mit fog csinálni a GPU, ha a számítás a memóriában történik?
Na már látom is a ahogy egymás mellett van a GPU és a memória.
Előbbiben nagy számítókapacitás, óriási tudás, cache - mindez rossz színben feltüntetve, hogy hát ez felesleges, ormótlan, hatékonytalan.
Utóbbiban nagy kapacitás, pici számító logika - mindez jó színben feltüntetve, hogy ez mennyivel jobb, nem kell az adatnak utaznia.Aztán elkezd fejlődni és a GPU satnyul, mert felesleges, helyette a memóriába elrejtett logika kezd el növekedni, merthát ne legyen már olyan buta, hogy csak kevés számítást tudjon megcsinálni, meg mégiscsak koherensen kéne dolgozni, kerüljön oda a vezérlés is és végül eljut a kocencpió oda, hogy minden, ami a GPU-ban volt átkerül a memóriába, de mindez annyira bonyolulttá is teszi, hogy végül a logika lesz több és a memóriában a memória pont akkora lesz, mint a hajdani GPU-ban a cache
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
addikt
Egyre közelebb a GPU memóriában történő végrehajtás ..
( PIM = Processing-in-Memory)Samsung - PIM slide ( Future HBM-PIM concept GPU -val )
és jön az LPDDR-PIM is ..
és mert minden a GPT-ről szól ..
( via: https://www.servethehome.com/samsung-processing-in-memory-technology-at-hot-chips-2023/ )Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
Kérdés mit nevezünk csúcsnak, mert ezt AMD az AI szegmensben való előrelépést teszi most első helyre, mint ahogy az Nvidia. Persze játékos szempontból elengedik de valójában a cég szempontjából pont azt próbálják megalkotni.
Mondjuk ez nekünk nem sok vígasz, ez tény.
Valószínűleg így Nvidia sem fogja megerőltetni magát, majd az 5080 jó lesz 5090 néven.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz Yutani #62824 üzenetére
Igen , ahogy sok helyen mondták már, az RTX4090 az NVIDIA legnormálisabb kártyája a felhozatalban, mert az előző generációhoz képest tényleg nagy előrelépés és még csak VRAM-ban sem fojtották le.
b.: Úgy látszik, hogy csak NVIDIA-é a csúcs szegmens már, de az még jobban aranyáron lesz. RTX5090 3000 dolcsi
[ Szerkesztve ]
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
Graphics Cards Retail Sales Week 36 2023 (mf)
Megint AMD előny van az eladásokban. Év elején is AMD előny volt, aztán tavasszal / nyár elején NVIDIA fölény volt. Az RTX4090 amúgy még mindig tarol, most éppen az 5. az eladási listában! Az NVIDIA biztosan nyereséges vele, szerintem ez nem vitás, hiába mondja az AMD, hogy nem éri meg annyira a csúcs kategória. Lám, jelenleg az RX6600-nál és RX7600-nál is többet adnak el belőle
[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
Sziasztok,
a 40 CU-s APU-ról van valami hír a fél éves pletykák óta?Sub-Dungeoneer lvl -57
-
S_x96x_S
addikt
úgy néz ki, hogy a Unity 3D ... veszíteni fog a népszerűségéből ..
Unity Introduces Runtime Fee
https://twitter.com/unity/status/1701650081403842851
https://blog.unity.com/news/plan-pricing-and-packaging-updates
"Effective January 1, 2024, we will introduce a new Unity Runtime Fee that’s based on game installs. We will also add cloud-based asset storage, Unity DevOps tools, and AI at runtime at no extra cost to Unity subscription plans this November."The Death of UnityIf you're starting a new game project, do not use Unity.
https://www.gamedeveloper.com/business/the-death-of-unityMottó: "A verseny jó!"
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hahakocka
senior tag
120-150e ft al dràgàbban igen S hosszú tâvon az a 20-24 GB Vram pont hogy fine wine ahogy a driverek is eddig. Nehogy már az előny hogy kevesebb rammal jelenleg ezt S azt hozza az NV.... Hosszabb távon hátràny, àltalâban egy ilyen drága karit nem egy èvre vesz az ember.
Alogomomus jól összefoglalta a dolgokat a 4K S Infinity cache esetèn S ott mèg nincs a SAM sem Intel esetèn.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz S_x96x_S #62804 üzenetére
mai hír :
[link]
"ntel's execs have hinted very strongly at a significant increase in the packaging foundry business imminently. Hence seems likely this is Nvidia. Intel also said there could be overlap between 18A and packaging customers, pointing to Nvidia for the prepayment."Úgy néz ki Intel "segít" az Nvidián és a TSMC-n csomagolni.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #62810 üzenetére
1440P-n sem futja ki magát a 7900XTX még minden esetben, míg a 4080 már úgy néz ki igen. Ezért írtam, hogy a CPU limit kiiktatása hoz rajt még, de nem az IF cache. Szerintem egyszerű CPU limit, a 7900XTX gyakorlatilag 4 K kártya . hasonló a felállás, mint az Ampere esetében, csak fordítva.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
jimpo
senior tag
válasz Alogonomus #62810 üzenetére
Csak pislogok, hogy 7900XTX 1080P felbontás mellé
Mert a 7800 XT még oké FullHD felbontás mellé, de ágyúval verébre...A 1080p felbontás játékokban lehet nem a legszebb, de legalább simán fut a vason... :DDD
-
félisten
válasz Alogonomus #62808 üzenetére
A 4 K ra lépésről beszéltél azért írtam hogy 4 K ban azért jön ki már jobban a 4080 hoz képest 1080P hez nézve,mert CPU limit van ott és az RTX 4080 ott még jobban bírja de a 4090 nél hasonló szituáció van mint az XTX nél. ha megnézed az XT-t ott is ez látszik, hogy jobban is lassul a feljebb lépéstől ,kevésbé érinti a CPU limit. A 7900XT 17-18 % ot lassul 1080 P ről 1440P re,az XTX csak 11-12 % ot. a 4090 például 0,5 % ot 1,2 FPS-t veszít ott.
A 7900XTX egy erős kártya, CPU éhes a 4080 kevésbé érzékeny erre. Raszterben az XTX akár jobb választás is lehet de vegyes használatban inkább a 4080.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62800 üzenetére
Azt én is érzem, hogy az új játékokban már az AMD fele kezd billenni a mérleg.
[ Szerkesztve ]
-
-
S_x96x_S
addikt
válasz Busterftw #62801 üzenetére
> De hat nem ugy volt, hogy dolgoznak a tobb es tobb vga piacra tolasan? ;)
összességében ettől még lehet több Gaming GPU a piacon
( darabszámban, a sok lúd elve alapján )
mivel lehet, hogy ez csak
a komplexebb ( chipletes high-end RDNA4 -es ) GPU-kat érintheti ..A Chiplet azért komolyabb packagelést igényel mint a monolit.
és ami átfedésben van az AI-s outputtal .. az hátrébb lett sorolva.Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
válasz Alogonomus #62800 üzenetére
Megint megkérdezem , mint a múltkor mi alapján gondolod, hogy ez az IF cache miatt van nem pedig CPU Limit.
Mert Starfieldben és Baldurs Gate-ben az AMD káryáit a CPu limit érinti 1080 P-n ,jobban mint az Ada-t. BG ben is 1440P-n szinte előrelépés történik az 1080 P eredményekhez képest. Nagyon úgy néz ki, hogy a CPU ra érzékeny a 7900XTX mert erős kártya, kakaó kell kimaxolni 1080 P-n, ez nem IF cache vagy sávszél probléma...
[link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
addikt
válasz bitblueduck #62796 üzenetére
> igencsak félreérthető a tálalás.
részben igen ...
így utólag tényleg nem volt szerencsés az összekapcsolás ..
Mottó: "A verseny jó!"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Fair Áron / AMD Radeon Videókártya Felvásárlás / ORSZÁGOSAN
- ASUS Radeon RX 580 OC 8GB GDDR5 256bit (ROG-STRIX-RX580-O8G-GAMING) Videokártya
- GeForce RTX 3080 Ti GAMING OC 12G - Gyári Garancia
- rtx 2060/super videókártyát keresek
- BONTATLAN! ASUS ProArt GeForce RTX 4070 OC 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- ELADÓ EGY HÓNAPOT HASZNÁLT AMD RADEON RX 6800 XT SAPPHIRE PULSE DOBOZÁBAN.
- MSI RADEON RX 570 8GB
- Asrock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming D 16GB OC újszerű videókártya, 21 hó garancia, Áfá-s számla
- Asrock Radeon RX 6700 XT Challanger D 12GB használt videókártya, 12 hó garancia, Áfá-s számla
- Asrock Radeon RX 6700 XT Challanger D 12GB újszerű videókártya, 21 hó garancia, Áfá-s számla
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest