-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#49199
üzenetére
200-at szoktam adni általában de ha csak 100-as van nálam akkor annyit.
-
Amúgy hamár kúton mérés: Mikor odajön a kantáros, hogy mit tölthet bele meg guminyomást olajszintet ellenőrizzünk-e (a falra mászok tőle, megállok, keresem a táskámban a szupersop kártyát meg a pénztárcát és addig ott áll a kocsi sarkánál), ha mondjuk kérek egy keréknyomás ellenörzést mennyit illik adni zsebbe? Nem nagyon hordok magamnál kp-t ezért elutasítottam kedden is pedig kellett volna mert nem volt nálam csak kártya.
Gondolom már nem 100-as a tarifa mint pár éve. -
Elemental
addikt
Szerelő is mondta, hogy menjek vele haza, rakjam le, és ha megvan az új gumi, akkor menjek vissza. Addig ne nagyon használjam.
Viszont a kövi gond, nem tud szerezni Vredestein quatrakot 185 55 r16 méretében. (Csak közvetlenül a Vredesteintől 49k áron) Nekiállok böngészni a netet.Azt hiszem találtam. Ez kell nekem, ugye (sima quatrac)?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Elemental
#49173
üzenetére
Van ilyen, én kettőt kukáztam annó, az M3-on egy kátyú meg egy majom miatt (igen, belerongyoltam 160-al
mert a majom nem tud a sáv közepén menni a belsőben, szóval hiába láttam nem tudtam volna kikerülni, mert akkor az autó törik ), mert ugyanolyat nem talált a gumis sehol. (kivezette a gyártó a mintát)
Nem durrant el, még hazavitt, csak amikor levettem akkor láttam meg hogy a belső oldalfalon egy ököl méretű dudor van. Lekaptam, felraktam a pótkereket elmentem a gumishoz és indult a fejvakarás... Aztán még a pótkeréken jártam 3 napig, de sehol sem volt olyan abroncs, úgyhogy vehettem kettőt. #bódogság -
2ozzmexy
senior tag
Rém egyszerű okai vannak:
1. Olcsóbb mint az alufelni
2. Kevésbé sérülékeny, ami a közútkezelő kátyúzási hajlandóságát elnézve - főleg hideg időben - jogos aggálya bárkinek
3. Felcsapod rá a randa dísztárcsát és élettartama örökélet+5 nap
4. Ha elég cudar állapotban van, akkor két flakon mattfekete festék meg némi maszkolószalag és rendbe van téveVálasz egy szimpatikus magyarázatot.

Nekem külön felnin van a téli és a nyári szett, ezért én magam szoktam felszerelni, de általában halottaknapja körül szoktam feltenni a télit és húsvétkor a nyárit.

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#49184
üzenetére
A benzinkuton levo merok se olyan nagyon pontosak sajnos.

-
-
Asbee
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#49176
üzenetére
Igen mindig hidegen kell nezni. Majd nezz ra holnap is amikor meg hideg a gumi.
-
Asbee
veterán
válasz
T0mBd1gg3R
#49176
üzenetére
Alap hogy hidegen kell nézni.
-
Ma hatafele majd 40 km után álltam meg guminyomást ellenőrizni és fujni bele.
Akkor néztem, hogy azt irja a tábla hogy hidegen kell nézni
Akkor lehet, hogy hidegen kisebb lesz a nyomás, tehát most felfujtam az ajánlott 2,7-re, lehet reggel induláskor csak 2,5? -
Lefty
addikt
Sziasztok,
sokan a teligumit lemezfelnire rakjak fel. En ennek eddig nagy jelentoseget nem tulajdonitottam, csunya is, nem foglalkoztam vele. Az elmult 2 telen ugyanugy a normal gyari alufelnire rakattam ra a teli gumikat a nyari helyere, tehat a felni maradt. Ez az egy felniszettem van, a gyari alu. En az egvilagon semmit nem vettem eddig eszre, hogy rossz lenne neki. De szeretnem megkerdezni, hogy ez szamit-e barmit? Köszi!
Illetve meg egy, erdemes varni, hogy a hömerseklet napkozben is 10 fok ala sullyedjen vagy akar jovo heten is lehet mar cserelni?
-
ginola
addikt
Nyári gumiból, ami túra, sportos mi az ajánlott 195/65 R15 méretben?
Ismerős kocsiján az 5 éves Michelin gumikat takarítva, mintha minimális dudor lenne a gumikon, a külseje ép a gumikban 10 e km sincs, sokat áll az autó garázsban......Ez a gumi kuka?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Elemental
#49171
üzenetére
Oldalfalon? Első? Attól függ mekkora a dudor, van olyan beteg gumis aki kijavitja, de Qruval értek egyet, kuka, azt pótkeréknek sem. Ott meggyengült, valószínűleg szálak is szakadtak, ha az kap egy terhelést rossz irányból elszáll a pbe...
Nekem így kellett kidobnom két abroncsot annó, mert nem találtak még egy olyat ami már fenn volt a kocsin. -
Elemental
addikt
100 körül belementem egy kátyúba. Lett egy nagy dudor a gumin. Kuka?
-
Qru
MODERÁTOR
A PRO nem sikerült jó, azt ne vegyél. A sima Quatrac a jó (a Quatrac 5 az előd az se rossz de a sima sokkal jobb). Az hogy XL vagy nem XL az mindegy, az csak a teherviselését mutatja a guminak. Az tapadási szempontból irreleváns gyakorlatilag (elméletben az XL gumi súlya picit nagyobb mint a nem XL-é).
-
LK
addikt
Köszi. De megnéztem, van xl, és pro is belőlük. Ráadásul ki tudja melyik évjáratból érkezik a gumi. A 2020-as teszten a pro elég rosszul szerepelt. Segítesz rendet tenni ebben? Ha valahol Vredestein Quatrac gumikat árulnak akkor ha nem pro-t veszek akkor azzal semmi gond nincsen?
-
No.01
addikt
válasz
jookomak
#49159
üzenetére
Na akkor ott sem sokkal jobb a helyzet... de attol, h mas hulye nekem meg nem kell annak lennem. Igaz itt eleg elovigyazatosan vezetnek, de ha fagy netalantan meg egy ici-pici ho is esik akkor mar az autopalyan is csak 50-el mennek max mert ugye fo a biztonsag.
Ezzel a reszevel egyet is ertek, de akar mar egy 4evszakossal is sokat tehetnenek, de a 95% nyarival jar egesz evben...
Bar igaz, h olyan nagy hidegek sem szoktak lenni errefel, de a fagypont folotti homerseklet a gyakori esovel kombinalva azert mar tud mokas lenni es a legtobb baleset is ebbol szarmazik. -
alphaville
aktív tag
Megrendeltem. Ismerve a japán gumikat, csalódásmentes lesz. (Falken HS01)
-
Dorien
veterán
Én letoltam 80e+70e km-t Barum Polaris 3 és 55e km-t Polaris 5 téligumival télen-nyáron 95% városban (Győr). Sokakkal ellentétben én nagyon figyelek a követési távolságra. Az utóbbi években itt nagyon elharapózott az agresszív, buta, másokat lenyomó, letoló vezetési stílus. Néha 3-4-5 autó csúszik egymásba, ha az első vészfékezik. Nekem a munkámból kifolyólag muszáj sietnem, elég nagy a nyomás rajtunk. Ettől függetlenül kerülöm a veszélyes helyzeteket, inkább veszek egy nagy levegőt és várok még fél-1 percet a piros lámpánál, forgalmas kihajtónál.
Most 2 év után kukáznom kell a Polaris 5-öst, mert 55e km után a 3mm-es kopásjelzőn van. Nyárra még fenn hagynám, de most tél jön. Matador M62 AW EVO négyévszakos lesz az utódja, talán ez kibír 3 évet is. Majd írok beszámolót, hogy szuperál különböző időjárási körülmények között...
-
svedmalac
tag
Teljesen túlaggódod a dolgot!
Mindkét gumi tökéletes, főleg holland viszonyok közé.
Amúgy meg a világ leglaposabb nyári/esősebb országába simán 4S-t vennék, hisz arra találták ki...
Az oké, hogy anyagilag belefér, de feleslegesen ne legyél a pénztárcád ellensége.
Szerintem... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#49150
üzenetére
Fékút attól függ mennyire hideg az aszfalt amin fékezel de hidegben (-5 fok pl) a téligumi nyer. Ha találsz megfelelő télit az a legjobb és legolcsóbb megoldás.
-
-
No.01
addikt
Koszonom a gyors valaszt igy akkor nyugodtabb szivvel dobom be a kosarba

A teli gumit illetoen viszont meg mindig vacillalok. Erdekelne ti mit gondoltok az okfejtesemrol:
Hosszutavra tervezek es fontos, h tenyleg jo legyen ne csak meguszos (LOL)
Igy eleve a felsobb kategoriaban nezelodtem es mivel jo tapasztalatim voltak korabban a Contival igy az uj TS 870 volt a kiindulasi alap.
A havas korulmenyk nalunk nemigen jatszanak (Hollandia) itt inkabb az eso esik tobbet es annyira durvan hideg sem szokott lenni.
Csak, h legyen alternativa is (a nyari szett Michelin es abban sincs hiba) igy az ugyszinnten uj modell Alpin 6 fele keveredtem.
A bonyodalmak csak most jonnek:
Eddig meg (?) nem talaltam olyan tesztet ahol ez a 2 tipus konkretan szembe megy egymassal. Sot ha eltekintunk a teszteken hasznalt es a szamomra eloirt meretbeli kulonbsegektol (nem szabadna ugye) akkor sincs valos 1-1-ben osszehasonlitas.
A korabban itt is linkelt oldal is nem a sima TS 870-et tesztelte, hanem a P verziot ami ha jol sejtem a performance-t jelentene.Kerdem en, h ha szeretnem a penzemert a nekem legjobb gumit kivalasztani akkor megis mikent kellene ennek nekifutnom mert ezek a tesztek igy szvsz csak megkozelito tampontokkal szolgalnak…
A Conti konyebb es nagyobb a profilmelysege is, a Michelin meg tan tartosabb.
Szerintetek hogyan tovabb?
-
válasz
Kornel
#49132
üzenetére
Azért ne vedd szentírásnak az új Bild tesztet sem, mert számos fizikai paraméter befolyásolja a különbségeket még egyazon méretkategórián belül is. Sajnos a Pirelli bár fejlődött, de mit ér ha gyorsan kopik. Sejthető volt egyébként.
Mindezzel együtt a CC2 nagyon jól sikerült, de ár-érték arányban a Vredestein Quatrac a best buy. Ráadásul az élettartamra is rámentek az új Quatracnál.
A 205-ös tesztben a Goodyear bár nem szerepelt rosszul, de nem hozta a papírformát, 225/50-ben pedig nyert. Szóval mégiscsak erős ajánlat maradt.
-
No.01
addikt
Kisebb problemaval szembesultem igy kernem a nagyerdemu segitseget.
Kineztem egy szett teli alufelnit, de a tipus mar regi es nincs keszleten sot nem is lesz.
A B versenyzo viszont a korabban emlitett felni szelesseg / gumi szelesseg hataran tancol igy lehet azt elvetem mert a design amugy sem tetszik annyira
Szoval ajanlottak egy uj modellt ami meg tetszik is, de itt meg az ET mas kisse.
Gyari felni 7,5x17 ET40 az ajanlott teli pedig 7,5x17 de csak ET38.Mivel online rendeles lesz es felszereltetni mashol fogom igy ha megoldhato szeretnem elkerulni a fejvakarast es a problemakat.
Lehet ebbol bonyodalom esetleg?
-
Kornel
veterán
Megnézve a mostani Autobild tesztet a CC2 futásteljesítménye alulmarad az elődeitől. Sajnos nincs mellette idén a Quatrac, mert abban a méretben csak pro van, de tavaly a Quatrac nyerte náluk a futásteljesítményt.
Nekem nem mindegy, most járok 17 ezernél 5 hónap alatt, első évben simán meglesz a 35 ezer, jó lenne legalább 70 ezret lenyomni vele. -
spiky03
veterán
Őket ismeritek?
Megbízhatóak?
linkÉn is a Verdi mellett döntök.

Kérdés
Szerintetek egyben van külön lenne érdemes eladni a mosani téli és nyári gumi szettet?
A téli acélfelniken van, azt is adnám meg van plusz 1 db nyári gumi a nyári szett mellé mert patkaztam sajnos az egyik gumit és csak ugye párban cserélik. -
Kornel
veterán
Új Autobild teszt nem győzött meg a CC2-ről sem igazán, de a Pirelli SF2-ről sem, igaz nem 205/55 R16 volt a méret.
Vredestein Quatrac vagy Hankook 4s2 legyen?
Árban mindkettő 22k körül van darabja.
Cél a minél nagyobb futásteljesítmény lenne, kérdés melyik jobb ebben vajon?Meg is van, ez alapján a Vredestin sokkal jobb futásteljesítményben: [link]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#49123
üzenetére
Coc szigoru, ami abban van abba nem lehet belekotni. Itthon lazabbak muszakin de ez is vizsgahely fuggo.
-
-
F_Zolee
nagyúr
Ez jó dolog de a gyakorlatban nem ilyen kötött az ügy. Akkor fel se tehetnek olyan széles felnit egyes autókra, hogy még a gumi pereme se ér ki.
És amit én jeleztem az még közel nem ilyen szint. Itthon nálunk még lehet azt se tudják milyen széles felni kell az autóra nem hogy megnézzék. -
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
Lassan aktuális a gumicsere a kocsin (Octavia 1 1.8T 110kw), viszont mostanában sajnos alig használom, de az az évi párezer km budapest (20%) és autópálya (80%), úgyhogy nem árt ha jó
Most a téli egy 2015-ös TS850 195/65 R15 (2015), a nyári ContiPremiumContact 5 205/55 R16 91V (2014).Mit ajánlanátok? Nem tudom, hogy meddig tartom meg az autót, ezek a gumik sem koptak el, csak elég régiek már, valszeg amit veszek meg még kevesebb futásra lesz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#49112
üzenetére
Pláne összkerék mellé elég lenne egy télies 4S. Az, hogy találsz korban jó 2 azonos TS830P a meglévő mellé... ez elég kétséges.
-
-
Drughi
addikt
Engem meggyőztetek, illetve a tesztek is alá támasztották, így berendeltem a CC2-t 205/50 R17 méretben.
137.333 Ft a szett ára, így elég baráti lett a vége úgy gondolom.
A héten remélhetőleg fel is kerül, majd írok róla pár sort, de azt hiszem inkább jövő tavasszal lesz érdemes megnézni, hogy a tél hogy zajlott. -
válasz
Elemental
#49098
üzenetére
Szerintem én is berendelem. Quattro-hoz lehet téli gumi kellene,de Mo még mindig azt gondolom hogy a cc2 jobb lehet. 1 hétig ha van hó egy évben.
Van egy nyári felni,meg téli. A téli 225-55/17 ami baromi hülyén néz ki. De a nyári felnit a só megeheti,télen könnyebben sérülhet.
Vagy a nyári felnire veszek CC-t igaz csak 235/40 R19 van,de akkor télen nyáron fenn lehet. 2t járműhöz mennyire kevés egy 4 évszakos vagy a 235 gumi?Focus-ra jó a CC,de ez más élmény

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#49103
üzenetére
Belekeveredtem a sok méretbe ami írtál.
6,5"-ra 215 a max amit fel szabad tenni valóban. -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#49100
üzenetére
Hagynám az eredeti / jelenlegi felállást egyik sem egy olcsó méret. Ha nagyon viszket 215-öst vegyél a 7x17-es felnire. 7" széles felnire amúgy még felmegy a 225 széles gumi de nagyon buggyos lesz ami szvsz hülyén néz ki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen routert?
- Filmvilág
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen alaplapot vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- TGA2025 - Lara Croft felbukkanása már szinte borítékolt
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Természetből eredő gyökerekhez tér vissza a Keychron
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 10500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Zalman T4 Plus ADATA 600W
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3286, 100% Akksi
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- LENOVO Legion Pro 5 16IRX8 - 16" WQXGA 240Hz - i5-13500HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - 9 Hó garancia
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi










