-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Én is inkább a nyárias felé hajlok magamnak, a CC+ nagyon bevált nekem, ezért várom a CC2-t 185/55R15-ben.

Anyumnak viszont a GY lesz majd a befutó szerintem, az ő vezetési stílusához és felhasználási módjához jobban passzol egy téliesebb gummancs. Nagyon óvatoskodva vezet, nem keresi a határokat sosem, így gyakorlatilag sosem nyikkanna meg alatta a kánikulában, viszont egy jeges megcsúszásra nem biztos, hogy jól reagálna, fontosabb, hogy mínuszokban erősebb legyen.
-
toompa
őstag
Vredestein Quatrac kitünőre vizsgázott ma reggel. 60km-t vezettem hóban, szakadó ónos esőben. Tükörre volt fagyva minden. Semmi probléma nem volt vele, pedig nem finomkodtam.
-
svedmalac
tag
Hát nemtom, de én még a Quatrac-kal semmi negatívot nem tapasztaltam C5-ön.
A vizen kiváló ez biztos, sportosabb stílusban száraz úton is nagyon jó szerintem.
A ballonos érzet pedig nekem kifejezetten tetszik, bár ez lehet hogy az én defektem is a citrom miatt
A PC2 nyári után felüdülés volt, szóval soha rosszabbat ennél, én simán megvenném újra... -
Winne
nagyúr
Én ugye piti km-t mentem eddig a CC2-vel, de ezen a 205 se rúgott még el egyszer sem, míg a Quadrac téli 245 széles 2-es fokozatban is sokszor ugyanazon a hideg, de nem bő vizes úton. Eddig azt mondom virslinek tűnik, de meglepően jól indul meg és áll meg az autó a CC2-n, komolyabb kanyarsebességet még nem próbáltam, de majd elmegyek az elkerülőre a hétvégén.

-
Kornel
veterán
válasz
F_Zolee
#50580
üzenetére
Sokat megyek, szerintem így gazdaságosabb.
Próbálok mindig magas futásteljesítményű abroncsot venni, a Kleber Quadraxer2 85.000 km-t bírt 3,5 éven át.
Jelenleg 1 szett felnim van, 1 szett TPMS-el. Plusz egy szett felni TPMS-el alsó hangon 200k, illetve két szett gumiba kell befektetni, ha marad az egy szett felni, akkor pedig évi 2 átszerelés 30k HUF-ért.
Volt már szar nyárim és télim is, például: Falken HS449 úgy csúszott télen téli gumi létére, hogy ennél a Quatrac bőven jobb... Lehet hozzászoktam a Quadraxer2 kiváló téli teljesítményéhez.
Összefoglalva a költségek miatt én biztos nem térek már vissza két szett abroncshoz, legfejlebb a következő nem ilyen lesz
-
omfgk
veterán
Köszi.
-
omfgk
veterán
Halihó.
195/65-15-ös négy évszakos gumit keresek. Ehhez kéne egy kis segítség.
Inkább legyen közelebb a téli mintához mint a nyárihoz. Vagy valahol félúton.
Jó lenne 90-ből megúszni a 4 db-ot. -
Butcher82
senior tag
Köszönöm mindenkinek. Ez enyém még Octavia 1, az utolsó szériából, azért megtévesztő a 2008-as évjárat.
Ennek a gyári ET-je 38mm. Gumigyárban dolgozom, ezért igen olcsón tudom magamnak megvenni ezt a méretet. Szerelték az 1.8-as és az 1.8T-s modellt 205/50R17-es mérettel. -
Kornel
veterán
válasz
Tom1939
#50562
üzenetére
Ez elvileg 1450 kg, de Skoda feeling, csak itt nem a motor, hanem az akkumulátor van hátul. Lehet ez is számít, illetve alapból a sportosabb abroncsok híve vagyok.
Legközelebb simán kísérletező kedvű leszek, akár bevállalok egy Debica Navigator 3-at, vagy ha addig kijön egy új fejlesztés Kleber vagy Apollo.
Nekem a Quadraxer2 jobban bejött (S-cross-on és Swift Sporton is), mint a Quatrac.
-
válasz
Butcher82
#50563
üzenetére
Szia!
Emlékezetből dolgozva az ET 38 se gyári. Ha minden más (különösen a felni szélessége) azonos, az a 2 mm már nem számít.Lehet, hogy kicsit visszafogja... de megéri esztétikai oldalról nézve.
Szerk.
Megnéztem, a gyári méretek:
6Jx15 ET47
6.5Jx16 ET50
7Jx17 ET50Mik lennének a konkrét felni adatai?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica
#50564
üzenetére
Jovore nekem is kell uj gumi. Tpms mar megvan. Erosen hajlok a CC2 fele. Nekem egyedul a nyari szaraz teljesitmeny fontos. Esoben amugy sem eszetlenkedek, telen meg keveset megyek.
-
Butcher82
senior tag
válasz
Tom1939
#50562
üzenetére
Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni felni- és gumiválasztást illetően. Adott 2008-as Skoda Octavia 1.6 benya, 102 ló.
Most 195/65R15 gumi van rajta, ET38-as a felni.
Rendkívül jó áron tudnék venni, 205/50R17-es gumikat alufelnivel aminek az ET száma 36. Minden más egyezik a "gyárival". Szerintetek - a kemény 102 paripát is fegyelembe véve - megvehetem őket a gépre?
Előre is köszi. :) -
-
Kornel
veterán
Vredestein Quatrac vélemény ~2000 km után:
Szárazon nekem kicsit túl túra abroncsos, kicsit nyúlós, ballonos érzés, a nyári VP2 sokkal jobb volt. 3/5 nálam.
Vizen szerintem a legjobb abroncs, amit használtam, száraz kanyarsebességgel bevesz azonos kanyarokat, számomra hihetetlen módon. 5/5 nálam.
Jeges, csúszós úton viszont jó ha 3/5, csúszkál, kipörög, csúszik fékezéskor... És még hó nem is volt igazából, de ez a tél több fokkal hidegebb átlagban, mint az előzőek, reggel rendszeresek a fagyok, ónos eső, stb.
Összességében következőre nem ez lenne, annak idején az Apollo négyévszakosa sokkal sportosabb, direktebb abroncs érzését nyújtotta, még ha más autón más méretben is használtam, az vizen volt gyenge, mindenhol máshol kitűnő.
-
Bdanyy
addikt
válasz
Bdanyy
#50556
üzenetére
Voltam gumisnal, mindkét kereket megjavította, elég kicsi lyuk volt mindkettőn, szappanos vízzel látszódott csak a buborék. Ha holnapra sem esik a nyomás, akkor használhatom úgy, mintha semmi sem történt volna? Vagy ez a 3-4 teljes leeresztés álló helyzetben okozhat gondot?
-
Bdanyy
addikt
Köszi a tippeket. Most néztem rá, ami érdekes, az első gumi leeresztett már, a másik viszont ránézésre teljesen jó. Keresek valami közeli gumist ami nyitva van holnap, ha felfújom addig talán kibírja.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Bdanyy
#50554
üzenetére
Mosogatószeres vízzel locsold meg a szelepnél, ha ott ereszt szép bubikat fog eregetni. (kifogyott mosogatószeres flakonba egy ujjnyi szer és melegvizzel félig töltöd. A futófelületre szivaccsal szoktam felkenni és ha ott ereszt az is látszik, de ehhez le kell kapni a kereket...
A peremnél tud még ereszteni, viszont az igen ritka. -
Bdanyy
addikt
Végül nem hagyott nyugodni a dolog, úgyhogy felfújtam

Nagyon rosszul nézett ki ahogy a teljesen leeresztett gyűrött gumin állt. Kiváncsi vagyok, mennyi idő múlva lesz változás. Sajnos a kompresszor nagyon megbízhatatlanul írja ki a nyomást, 1 és 8-9 közt ugrált az elején mindkét gumin, aztán 1.3-tól elkezdett normálisan növekedni, 2.2-n hagytam. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Bdanyy
#50552
üzenetére
Fujd fel azan meg kell nezni leereszt-e magatol ujra vagy sem. Nem muszaj kokemenyre, 2 bar-t ha beletolsz ott mar szemmel lathato lesz ha leereszt.
Ha nincs kedved sokat pumpalni akkor eleg 1.5 bar azzal mar elmesz ovatosan a kovetkezo kutig ahol feldurrantod rendesen.
-
Bdanyy
addikt
Én is gondoltam rá. Tegnap ahol megálltam ha addig hozzányúltak, az visszafelé már fel kellett volna hogy tűnjön 30km alatt nem? Utána meg beálltam a kertbe (igaz ki lehet nyitni kulcs nélkül is a kaput). Majd ha lesz időm végigpörgetem a kamerát, pont arra plusz a kocsira néz.
-
Bdanyy
addikt
Megvan az első defektem/leeresztett gumim. Ráadásul mindkettő jobb oldalt, ezt hogy a francba... Semmit nem vettem észre amikor hazajöttem tegnap este.
Most nincsen időm vele foglalkozni, talán majd a hétvégén. Mit érdemes ilyenkor megnézni? Próbáljak fújni bele vagy vegyek inkább egy új garnitúrát és hívjak ki egy mobilgumist?

-
Céges autó 90 km/óra körül elkezdett jobb elől rázkódni, biztos rossz a centír vagy szál szakadt a gumi.
Hazafelé útba ejtettük a gumist, jobb első kerék le, azt mondják jó.
Biztos a jobb oldalon érezzük a rázkódást, megnézik a bal oldalt, futómű átviheti a rázkódást.
Leveszi a dísztárcsát, felütős súlynak a rögzítő része lehullik, a súly meg sehol.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
herdsman12
#50532
üzenetére
A BS A005 meg nyariasabb mint a CC+, azt ne band.
CC-be mehet a gyari, +0.1 egysegesen. En is ugy hasznalom. Patent.

-
rbalint88
veterán
válasz
herdsman12
#50532
üzenetére
Illik, foleg nem art legalabb az aranyokra figyelni
gyari ajanlashoz kepest +0,1 bar mehet, a CC azt szereti -
herdsman12
őstag
225/50 R17 négyévszakos defekttűrő mostanában csak 3 féle létezik:
Michelin CrossClimate+
Pirelli Cinturato AS SF2
Bridgestone Weather Control A005 Evo
(Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 és a Pirelli P7 eltűnt a kínálatból)
Több helyen is a Bridgestone-t igérték pár napos beszerzéssel, de ezt a tesztekben jelzett kopás miatt kihagytam.
Pirelli lett volna, de azt vagy karácsony környékére igérték, vagy Goodyear árban adták volna.
Úgy alakult, hogy kell gyorsan az autó, ezért az egyetlen helyen elérhető CC+ lett.
Ha nagy gáz lesz, akkor a másik garnitúra felnire nézek télit.
Szerencse, hogy 2 hónapja idetaláltam, így nagyjából képbe kerültem gumi ügyben.
Regényt írhatnék a történtekről, 4xk-s Goodyear xy defekttűrő az egyik legnagyobb gumis cégnél, mikor jeleztem, hogy talán nem, akkor "megrendeljük, aztán majd kiderül", másik helyen "most nincs szezonja a négyévszakosnak", stb.
Pirelli hivatalos partnerek trükköznek a Tyre Life (2 év) garanciával...Más: Mennyire illik betartani a gyári cimkés guminyomást?
Előlre 2,0, hátra 2,4 az előírás, gumisok általában 2,2-t nyomtak minden kerékbe. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
herdsman12
#50529
üzenetére
Vredestein Quatrac nem volt opcio? Telen jobb lett volna mint a CC+.
-
Remington
őstag
Sziasztok!
A képen látható szeget szedtem ki a gumimból. Kb. 1 centi mélyen volt benne középvonalban a futófelületen keresztben. Belülről nem látszik semmi (jelenleg nincs felnin)
Mekkora kárt okozhatott?
[kép] -
hdanesz
őstag
Sziasztok,
6 éves 150 lóerős, automata váltós Superb-re milyen téli gumit ajánlanátok?
215/60/R16 méretben.A gumisnál a Nokian WR D4-et ajánlották mint középkategória....és Michelin Alpin 6-t valamint Continental ContiWinterContact TS830P-t mint prémium. Van még nekik Barum Polaris 5...de azt valamiért nem ajánlotta, pedig tudomásom szerint a Barum-ok elég jó ár-értékarányt képviselnek (legalábbis nyáriban). Esetleg Pirelli Winter Sottozero 3 volt még raktáron.
Ha megéri a különbséget, rászánnám a nagyobb összeget is. (Elsősorban a jó tapadás és a csend lenne fontos számomra)
-
racerx
őstag
Nekem most lesz 3 éves a CC+. Tavaly amikor pár napban volt hó , akkro a reggeli még latyakos, le nem tisztított úton nem volt jó érzés vele menni.De ez tavaly kb 1 nap reggele volt. Idén vettem 2 éves kb 90 %-os Conti 850 téligumit jóáron. Nos áldtam az eszem a múl héten amikor a szakadó hóban kellet vezetnem. Más kávéház. Ugyhogy egyenlőre tavasztól későőszig marad a CC, télre meg a téli. Amúgy az égadta világon semmi baj sincs a CC+-al. A következő négyévszakosom valószínűleg ikább téliesebb lesz, de az még jópár év.
-
athomi
veterán
válasz
kenguru99
#50518
üzenetére
Nem a kopásnak lesz hozzá köze, hanem amit a többiek pedzegetnek. Ennek az abroncsnak más-más a gumikeveréke a futófelületen és alatta. Gondolom az alsóbb gumikeverék felel a lamellák megnyitásáért (rugalmasságért), valószínűleg ez a gumikeverék öregedett és nem nyílnak megfelelően a lamellák.
Nekem baromira nem kopott a gumim és valószínűleg ez pont probléma téli körülmények között. Ugyanis ezen az abroncson a kopással párhuzamosan egyre szélesebbé válnak lamellák (lefelé szélesedik), ami biztosítaná hóban a tapadást. De mivel nem kopott az abroncsom, így a szélesebb lamellák nem jönnek elő, a keverék öregedése meg nem nyitja már megfelelően a lamellákat nem kopott állapotban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
athomi
#50516
üzenetére
Azt nem tudni, majd a gyakorlat mutatja meg de csodara nem szamitok. Olyan a futofelulet kialakitasa (ahogy Tom kollega is irja), hogy nagyon kenyes az oregedesre.
Mivel a futofelulet nyarias, nem nagyon van lamellazva, igy a gumi hoban/vizen csak a 3D lamella technologiara tamaszkodik. Na ezek az onzaro lamellak csak akkor mukodnek optimalisan ha a gumi meg ruganyos. Ahogy oregszik veszit a rugalmassagabol es romlik az onazrodasi kepessege. Na ezert erzed vizen es hoban/latyakban gyengenek.
-
kenguru99
senior tag
válasz
athomi
#50516
üzenetére
Szerintem ez döntően nem öregedés. Mivel nincsenek rajta klasszikus kapaszkodó lamellák, kopottan meg pláne nincsenek, így egyszerűen nem tud megfelelően tapadni ilyen viszonyok között. Cserébe viszont tavasztól őszig közel egyenértékű egy nyári gumival.
Ez egy nyárias négyévszakos, ezt tudomásul kell venni. -
-
athomi
veterán
Újként simán el mertem volna vele menni télen a Bükkbe, Mátrába, baráti társaságból ezt volt aki simán meg is tette. Azt gondoltam az idei télen még elmegy téli körülmények között, de úgy tűnik hamarabb öregedik, mint vártam.

CC2 látom nagyot javult havas körülmények között, de az vajon nem fog ilyen hamar elöregedni?
-
athomi
veterán
válasz
kenguru99
#50512
üzenetére
Nincs még 4 éves az abroncsom. Nyáron száraz időben semmi gondom nem is volt vele, tapadt szépen. Ősszel, hidegben nedvesen már nem éreztem az igazinak. Tegnap viszont megérkezett az első hó, és a havas/latyakos aszfalton nagyon nehezen akart az abroncs indulásokkor tapadást találni. Nyilván nem az erőssége ennek az abroncsnak a havas körülmények, de a korábbi években nem küzdöttem ennyit vele.
Alföldi város lévén szó nem volt para, de ezzel most hegyekbe nem biztos, hogy neki mernék lódulni...
-
kenguru99
senior tag
válasz
athomi
#50511
üzenetére
7.2mm-es volt gyárilag, most 4.5mm körül tartok (48.000km futás után). Eddig összesen egy alkalommal volt szerencsém havas, majd havas latyakos időben menni (2020 március). Gyenge volt már akkor is. Szerintem havas úton közlekedésre csak új vagy közel új állapotában alkalmas. De mivel ahol lakom, ott egyszerűen nincs hó, így nekem tökéletes.
-
athomi
veterán
Aki már több éve használ CC+-t az tapasztal havas, latyakos időben vonóerő romlást a korábbi évekhez képest?
-
Poultier
tag
Sziasztok!
Autócsere volt az ősszel, és lassan el kellene kezdeni beszerezni a nyári gumit a mostanihoz(Ford Mondeo MK4). Még tavaly ismerősi ajánlásra vettünk egy Hankook Ventus Prime 3-at, elég jó volt, amég az aszfalt nem melegedett fel 30 fok fölé, ugyanis afölött baromi nyúlós, csúszós lett. Ilyet most nem szeretnénk, mit ajánlotok 205/55 R16 méretben? Éves szinten 30k km-t megyünk átlagban.

-
Winne
nagyúr
Köszönöm a válaszokat!

Több tesztet végigbogarászva a Michelin cc2 tűnik a legjobbnak nekem, remélem nem lövök mellé a 4 évszakosok között.
-
MC Pite
veterán
-
Kornel
veterán
Az én sorrendem (nem árban, hanem átlagban):
Barum / Debica Navigator (jónak tűnik, de nincs vele tapasztalat)
Apollo (vannak jó tapasztalatok itt)
Nexen-Hankook-Kleber egy szint (mindegyikről vannak jó tapasztalatok itt)
Vredestein (ha van szám nélküli Quatrac, akkor az egy TOP gumi középkategóriás áron. -
Bla82
tag
válasz
Kornel
#50502
üzenetére
Számomra nem lenne, de akinek kell az nem nagyon akar 15 fölött adni érte.
Amiket említettél azokból melyik lenne a jobb? 17-18 körül vannak.
Futás évi max 10k, nulla pálya, hosszabb országút is max 2-3 évente 2-300km. Napi 10-10km város és előváros Pécs környékén. 3-4 évre tervezve ha annyit bírnak.Ami még eszembe jutott, hogy a másik gyári méret az a 185/60R14, abban lenne Nexen is 15-be, többi ára is kb ennyit emelkedne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor 200 Lite / 8/256GB/ Kártyafügetlen / 12Hó Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4076
- Apple iPhone 13 Pro Max / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / akku: 100%
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3763, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest







