-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
robertka
tag
Ha évi 3-5e km-es futásra tervezne valaki és fixen garázsban állna akkor szerintetek érdemesebb a Michelin négyévszakosat venni a Vredestein helyett, lassabban öregszik?
-
válasz
Stylewars_kp
#51794
üzenetére
Szia!
Évjárat és motor szerint keresd ki itt: www.wheel-size.com.
A Passat B5 futóműve finom cucc, fontos, hogy a gyári specifikációtól ne nagyon térj el. -
Stylewars_kp
őstag
Sziasztok!
Passat b5-re megfelelő lehet az alábbi felni?
Felgengröße: 7Jx15H2
Zollgröße: 15
Lochkreis: 5x112
Lochzahl: 5
Nabendurchmesser: 57.1
Einpresstiefe (ET): 35
Herstellernummer: KBA 43877 / F52Az ET szám miatt vagyok bizonytalan, mert úgy tudom, hogy ET45 a megfelelő, de számít a szélesség is.
Köszi.
-
norbiv8
tag
Urak, köszönöm a segítséget (és hogy nem kaptam oltást, hogy miért most akarok venni téli gumit
) -
redingitell
senior tag
Sziasztok!
Esetleg valaki tud privátban javasolni korrekt eladót? Szeretnék 4db nyári gumit venni. -
robertka
tag
válasz
robertka
#51755
üzenetére
Sajnos a két tapaszos javítás után is eresztett vissza kellett vinnem a gumit, hétfőn kapott egy 3mm-es gombát azután is eresztett 2 napra rá mikor elhoztam és ma kapott egy 6mm eset.
4. alkalommal javítják
Elvileg nem ereszt azt mondták létezik az hogy egy adott gumihoz nem tapad a ragasztó vagy mi lehet a gond ilyenkor a gumival? -
tboldi
nagyúr
válasz
norbiv8
#51784
üzenetére
Úgy általában a télieknek nem rosszabb amúgy is?

A címke meg sokat nem ér, a gyártók a saját módszereik alapján tesztelnek és értékelnek, max. csak házon belül van értelme a betűket nézni.
De nem rossz az a Hankook, ugyanebben a méretben használtam korábban Jazzen, illetve 165/60R14-ben most is az van apum WagonR-éhez, eddig nem volt rá panaszunk.
-
norbiv8
tag
Sziasztok, jó ár/érték arányú téli gumit keresek 175/65 r14 82t méretben évi 15ekm futásra. Nyáriból hankook jól teszi a dolgát, téliből elriasztott a W452 Winter iCept RS2 "E" kategóriás üzemanyag hatékonysága. Minden érdemi javaslatot szívesen vennék. Köszönöm.
-
Zozzant
addikt
válasz
milkabrams
#51766
üzenetére
Akkor VP4 már kapható? Gondolom egyes népszerű méretek.
-
shteer
titán
válasz
milkabrams
#51766
üzenetére
VP4-et vettem a fókára (R16), tegnap került fel így még nincs tapasztalat
-
hdanesz
őstag
Még egy kis adalék: évente kb. 35-40 ezer km-t megyek majd a kocsival. Legalábbis az eddigiekkel ennyit mentem.

Ezt eddig nem írtam...Így is megállja a helyét a jövőre cserélem téma? Tekintve, hogy úgymond szezon elején vagyunk.
Bocs, hogy ezen rugózok. -
válasz
forceberg
#51775
üzenetére
Amit az előbb kihagytam: lehet, hogy a futófelület anyaga olyan, hogy ha nem kopik le, akkor kirepedezik.
Szóval fontos a használat, hogy a felső levegővel érintkező réteg folyamatosan lekopjon, mielőtt elöregedne.
+1 pont a négyévszakosnak, mert annak az úttal érintkező része nem pihen 5-7 hónapokat kopás nélkül. -
A kérdés itt inkább az, hogy normálisnak tekinthető-e, hogy 1 évesen így megvan repedezve a mintázat széle?
Ha normális, akkor tök felesleges jövőre is lecserélni. Inkább vegyen két ugyanilyen gumit, amiket az első kerekekre tesz, majd 1 év múlva kb. azonos lesz a mintamélység. -
hdanesz
őstag
Köszi! És focvis neked is.
Csak így mindig el lesz 'csúszva' a két tengely cseréje. Bár elvileg az első tengelyen jobban kopik a fronthajtás miatt.Most már csak azt kell kitalálni, hogy hátulra vegyek Primacy 4+ gumit és majd jövőre cseréljem úgymond hozzá az első tengelyen Michelin-re....vagy jó a PremiumConti 6 is?
-
hdanesz
őstag
A már korábban említett Octavia-n az első tengelyen a képen látható 2021/08. heti gumiabroncs van. Nem tudom mennyit futhatott vele ...de nekem eléggé viseltesnek és repedezettnek tűnik a korához képest. Continental PremiumContact 6....

Ugye ezt már érdemes cserélni?A hátsó tengelyen lévő 2018-as gumik pedig ilyen állapotban tündökölnek. Ezeknél nem kérdés a csere. Dunlop Sport...valami a nevük.

-
kenguru99
senior tag
válasz
milkabrams
#51766
üzenetére
Teszt és felhasználói tapasztalat még nem sok van róla, annyira új gumi. De az elődje jó volt ez is az lesz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
milkabrams
#51766
üzenetére
Nagyon jo valasztas.

-
milkabrams
őstag
Sziasztok!
Mk2 focusra szeretnék nyárigumit,amit kiszemeltem: Hankook Ventus Prime4.
Évi ~10 ezer km és fontos, hogy halk legyen, mennyire nyerő? -
tasiadam
veterán
Mi a helyzet olyankor, amikor a gumi terhelésindexe nem "gyári"? Pl látok olyat, hogy e39 "felnit" árulnak és 92-es terhelésű 205 60 r16 gumi van rajta, meg 195 65 r15, ami szintén 91 vagy 92-es, miközben a gyári minimum az a 94. Túlfújják? 1660-2125kg az autó. A 91 és 92 kevésnek érződik kicsit.
A 4 évszakost szerintem elngedem és egy 17-est kinevezek nyárinak, a 2 darab 15öst eladom és a 16os felni lenne a téli, szintén 205 60 r16 méretben, de 96os gumival. -
hdanesz
őstag
Köszi mindenkinek! Primacy 4+ volt az előző autómon is...nem szakítom meg akkor a hagyományt.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
2018-as 2.0 TDI Octavia-ra, 225/40 R18 méretben milyen gumit ajánlanátok?
Michelin PilotSport 4-re gondoltam, de több helyen olvastam, hogy hangos.
-
robertka
tag
Ma javítattam a gumimat amibe egy fülbevaló szúródott a 13. kerületi Vászondi guminál.
Kb 15 perc alatt javították majd amikor a kapuig elvittem gondoltam egyet és ránéztem hogy nem-e ereszt mert pont esett és eleve vizes volt. Sajnos buborékolt, vissza vittem és elismerték. Nekiláttak újra szétszedni javítani több mint egy órát volt még bent a műhelyben a gumi, elnézést kértek és azt mondták hogy a tapasz és a gumi közötti levegőt láthattam de tettek fel új tapaszt, nem gombáztak mert tényleg tűszerú lyukról volt szó.
Most hazaértem vele és már eltelt kb 3 óra de még mindig buborékol ha szappanos vizet fúlyok rá.
Vigyem vissza megint? Második javításnál még nem néztem ott rá mert elhittem hogy 1 óra alatt jó lesz.
Vagy tényleg van ilyen hogy ez egy darabig még buborékol?
Ilyen lesz kb 30mp után. [kép]
Írtam nekik egy e-mailt hogy mi a véleményük erről és elküldtem egy videót is nekik. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
yodamester10
#51751
üzenetére
Akkor az nem jo valoban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
yodamester10
#51747
üzenetére
Brigeciol, en azzal pucoltam le.
-
-
rbalint88
veterán
válasz
yodamester10
#51747
üzenetére
Leszeded a kerekeket egyesevel es sima mosogatoszeres szivaccsal/felnitisztito kefevel, bo vizzel elmosod.
ha nem friss fekpor, akkor a rafujkalos cuccok kevesek lesznek, kell a mechanikai behatas is.
ha mar le vannak szerelve es nincs lehetoseg otthon tisztogatni, akkor csomiba be es a landzsasban is ki lehet csapatni belole a fekport. Erre a tevekenysegre bocsanatos bun az ottani kefet hasznalni, amugy erdeszpickupon innen a kasztnita erosen nem ajanlott. -
yodamester10
őstag
Üdv!
Valaki tudna ajánlani jó felnitisztítót ami a fékport leszedi a felni belsejéből és nem savas? -
Zsombe
senior tag
válasz
peestike
#51714
üzenetére
Nekem a télim Firestone WinterHawk 4. Eddig két szezont mentem vele, teljesen elégedett vagyok. Jól tapad, nem kopik gyorsan és egyelőre öregedésnek sem látom jelét.
Ez alapján én ajánlom a RoadHawk-ot.Falken nekem nagy csalódás volt. Corolla gyári szerelése a Falken Ziex Ze914. Rendben, hogy Eco gumi, de vizes úton 0 a tapadása. Így egy szezon után cseréltem is Bridgestone Potenza Sport-ra.
-
shteer
titán
hali!
kérem igazolja valaki vissza, mert minél jobban beleásom magam a témába, annál jobban összezavarodom
2013 C-Elysee jelenlegi kerékméretem R15:
185/65 R15 6Jx15 ET23 4x108 (PCD) 65.1 mmszeretnék rá R16 felnit venni
jól következtettem ki, hogy az alábbi az optimális?
205/55 R16 6.5Jx16 ET25 4x108 (PCD) 65.1 mm
a fóka Y-ra pedig hétfőn került fel a VP4, made in China: -
426os
őstag
Köszönöm az ajánlásokat. Kicsit megcsúszva, de végül felkerültek a Quatrac Pro-k (225/45R17 94Y). Taylor Gumitól lettek, szerintem jó áron (30.500Ft/db). Dot0822 mind a 4db, meglepetésemre Made in Hungary. Nem volt készleten, 1 hét volt amíg beszerezték. Sokat nem mentem még vele, de eddig elégedett vagyok. Halkabbak, mint az előző gumik voltak (felemás, Hankook, Dayton), így pályatempónál érezhetően komfortosabb az utazás. A többi majd elválik.
Taylorékat továbbra is ajánlott helynek tartom számon, normális banda, ismerik a nyomatékkulcsot, áraik is rendben vannak. Futóművet is állíttattam náluk, ezzel is jól vizsgáztak. -
Snoop-y
veterán
válasz
Puma K
#51723
üzenetére
Igen de az enyem onnan indult, hogy nem lesz idosebb 3 evesnel. Kb fel europat korbetelefonaltam.
Pirellitol lehetett volna rendelni kozvetlenul es akkor 3 honapnal nem idosebbet garantalnak de annak 600 CHF volt darabja. Szoval orulok, hogy ez igy sikerult.

mod: Pirelli P zero 295/45/20 110Y Runflat + peremvedos.
-
Snoop-y
veterán
Megjottek a nyari papucsok 0122 DOT
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Reggie0
félisten
válasz
forceberg
#51717
üzenetére
" de az autón állás is öregít a rakrárhoz képest"
Ez attol is fugg, hogy garazsban allsz-e vagy utcan. Ha a garazsban az autodon van vagy a polcon az tok mindegy a gumi kemiaia oregedese szempontjabol. Szerkezeti szempontbol nem mindegy ha tarolva van akkor hogyan, de ha hasznalod az autot akkor tok mindegy.De en ezt a 4 eves negyevszakos 8 eves elmeletet nem osztom. Teny, hogy az UV, hideg-meleg, viz oregiti valamennyit, de nem hinnem, hogy duplajara, max akkor ha 4 ev alatt dupla annyit van szabadban, mint egy fel evente valtogatott szezonalis gumi. Szerkezeti es kopas szempontbol meg a km-eket kell nezni, a kemiai valtozasok mennek idoalapon.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
forceberg
#51690
üzenetére
Gyorsabban oregednek, mert mar szintetikus kaucsukbol gyartanak a gyartok (olcsobb es jobb tulajdonsagai vannak, kb mint a szintetikus olaj ve asvanyi), plusz par (orgedesgatlo) adalekot betiltott az eu. Egyesek szerint a kornyezetvedelmi okbol, masok szerint meg azert, hogy felporgessek az iparagi eladasokat.
-
válasz
2ozzmexy
#51709
üzenetére
Nem eldöntött, nyilván azért kérdeztem itt meg, hogy mások hogy vélekednek róla.
Ész érvekkel meggyőzhető vagyok. A 17x-es öregedést azért sokallom. Nyilván nem csak a megtett km, de az autón állás is öregít a rakrárhoz képest.
4S példa nálam: A 4,5 éves 4S Nexeneken én nem látom rajtuk az említett extrém öregedést. Úgy 65e km van pedig bennük. Ilyen idős korukban a K115-ös Hankook, meg korábban a Fulda nyárik sokkal xarabb állapotban voltak.
-
Laraxior
titán
válasz
2ozzmexy
#51713
üzenetére
Miért hagynám el?

Cseréltem már kereket defekt miatt. Az meg számomra egyáltalán nem releváns információ, hogy éppen tőcsavaros-e az autóm kereke, vagy sem.
Amúgyis mindegy lenne, ha tudnám is, mert mindent a szervízben csinálnak, egy sima olajszintet nem nézek![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Inkább én mutogassak rájuk, hogy ezt nem csináltátok meg, azt sem, minthogy bármikor is azt hallgassam, hogy össze lett kókányolva. De ez az én véleményem. Lényegtelen is.#51715 pepe091 Hívtam szegényt, csak gondolom dugig vannak munkával, mint mindig, engem meg sürget az idő, azért gondoltam, hogy vállalkozom a műtétre

-
válasz
Laraxior
#51707
üzenetére
Még annyi, hogy ha tőcsavaros, akkor a felnikhez kapott kerékanyákat használd, mert az biztosan jól fekszik fel a felnire.
A régebbi Opelekhez kerékcsavar kellett, viszont mintha valaki pont itt írta volna, hogy az Insignia tőcsavaros lett, ergo kerékanya kell hozzá, nem csavar.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
forceberg
#51690
üzenetére
Mit nem értesz? A 4 éves (példa csak!) 4S abroncsod 8-nak felelne meg ha szezonális abroncs lenne mivel kétszer annyit használod... (persze a Michelin szerint az autóra szerelt abroncs 17szer gyorsabban öregszik mint a raktárban pihenő referencia abroncs) Csak nyári gumiból vennél 4 éveset ami már 4 szezont futott és verte az eső meg szívta az UV? Ha a válaszod igen akkor vegyed nyugodtan, csak ha már eldöntötted magadban akkor miért kérdezted meg? Önigazolást keresel vagy a véleményünk érdekel?
Utóbbi esetében a véleményem fentebb olvasható...
Maradok még mindig maximális tisztelettel...
-
-
válasz
hemaka
#51703
üzenetére
Gondolom a terheléshez, terhelhetőséghez méretezik a csavarokat és a szükséges meghúzási nyomatékot.
Ha nagyon túlhúzod, feszültség keletkezik, így veszít a rugalmasságából, hamarabb, kisebb erőhatásra szakad el a csavar. Ha meg túl lazán hagyod, teljesen le tud lazulni, és végül kiesik a csavar. -
válasz
tboldi
#51697
üzenetére
Kicseszésből?
Összeesküdtek a gumigyártókkal, hogy olcsóbban kapják a hülye méreteket, hogy majd a gumigyártó keressen a 2. szetteken.

Az alapméret 175/65R15, nem drága. GL+ felszereltségtől indulnak az idióta méretek, gondolom, így adta ki. 🤷♂️ Nagy kerék legyen, hogy mutasson, de keskeny és könnyű hogy fürge és takarékos maradjon vele a kisautó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Netatmo Presence okos kültéri kamera / 12 hó jótállás
- Segway Ninebot KickScooter D18E
- !!AKCIÓ!! Vadonatúj, bontatlan iScooter iX6 elektromos roller, 1 év gari 45 km/h, 1000 watt
- NA550/00 Philips 5000 Series Dupla kosaras Airfryer
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- Apple iPhone 16 Pro Max Desert Titanium 256 GB Használt, megkímélt 93% akku 2026. 02. 27-ig
- 365 NAPRA RÉSZLETRE BANKMNETES KAMATMENTES , GAMER PC ,LAPTOPOK , GAMER SZÉKEK , GAMER MONITOROK
- Új, Aktiválatlan iPhone 17 (256 GB) (rendelhető)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3565
- Xiaomi 14T /12/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

)
4. alkalommal javítják










