-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
senior tag
Passzolom, mert gyári szerelésű volt és ott is hagytam a márkaszervízben amikor levették...
Amúgy az egész autó egy furcsa szerzet, akereskedőértékesítő szerint felszereltségben vannak olyan kombók benne, amit rendelni sem lehetett akkoriban...
Eléggé egyedi, de annyi baj van vele, h a márkaszervízben ha meglátnak már röhögnek.
Legutóbb pont meghallottam amikor a munkafelvevő telefonált az egyik szerelővel:
- szia, itt az xyz-123, ki tudsz jönni érte?
- óóó f***om, megint itt az a fos!? nem akarják még eladni vagy máshova hordani!?Most például letiltogat random, eléggé veszélyes, amikor egy előzés közben úgy dönt hogy nem hagyja 1500 fölé forgatni... persze mire odaérek h nézzék meg, abbahagyja...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
kisza25
#39697
üzenetére
Ezt a "kiegyensúlyozási segédletet" én is
ismertemhallottam, ez főleg azért izgalmasabb, mert van ahol gép csinálja a gumi felnire szerelését és kiegyensúlyozását, azok a gépek ezeket a pöttyöket keresik.
Amikor még bejáratos voltam Dunaújvárosban a Hankook-hoz, akkor mondták hogy azok hibákat is jelölhetnek, ahol javítani kellett vmit az abroncson... de ha jól tudom ez gyártófüggő, a Continental-nál nem tudom hogyan van ez... ha jelölik egyáltalán. -
2ozzmexy
senior tag
Nekem az i30 gyárilag azzal volt szerelve, a negyedik szezonra odáig fajult, hogy vártam mikor történik vmi olyan, amire tudok hivatkozni és kukába dobathassam a lízing céggel...
Nem is kellett sokat várni, a biztosítós fószert hazahoztam egyszer Ausztriából szakadó esőben, az ő szava elég volt a lízing cégnek.
Láttam a rémületet néha a szemében egy-két rövidebb féktávnál... Mondjuk abba akkorra volt kb 30-40k km között, szóval neked lehet bevállik, meg tuti van különbség a gyári gumik meg a rendelt között...
Nekem a gyári EC5 oldalfala tele van szines pöttyökkel, azok nem tudom már mit jelentenek, de talán javított hibákat jelölnek... -
2ozzmexy
senior tag
Nekem sajna váltóméretem sincsen... a 215/55R17 (nyári) vagy 215/60R16 (téli) a lehetőségek, mert kb semmit sem gyártanak ezek váltóméreteiben, ami van az meg aranyárban van...
Főleg a prémium, ezért is kacérkodok a Conti C brandjével (Barum), Bravuris 5HM (bár ez idén elbizonytalanított kissé) és Polaris5. Ezekkel nem leszek tömeggyilkos sem szerintem.
Igen, ha ugyanazon autót nézzük, akkor abszolúte igazad van.
De ugye a közlekedésben (real life) nem így működnek a dolgok...
Vannak különböző vezetési stílusok, különböző autók, különböző gyakorlottságú/qualitású/habitusú sofőrök, ezért sem tetszik amikor egyöntetűen fosozzuk az eco gumikat, mert van akinek ez bőven elég. Mert egy zsákfalu végén lakik az Alföldön és csak akkor áll ki a garázsból ha süt a Nap és maximum évente megy 2000km-t, neki az autó egy közlekedő edény, ha az Ördög feljönne a pokolból és személyesn őt kergetné akkor sem menne 100-nál többel, neki nem pont elég a gyári EC5!? Dehogynem, ha vmi kínai fost raknál rá neki, az is bőven kiszolgálná... -
2ozzmexy
senior tag
"Bizonyos minták nagy méretben nem működnek jól, bizonyosak meg kicsiben. Ezért fontos, hogy a saját méretben vagy ahhoz nagyon közeli friss tesztet nézzen az ember mindig."
Váltóméretet mondjuk?"Nem a csúszásról volt szó hanem a vízre felfutásról. Ott meg csak profilmélység számít igazából a gumi szélessége mellett. " no meg a jármű tömege, erre pont a Te Jazz-ed a jó példa, mert hiába nagyobb egy Q7 tömege, jóval nagyobb felületen nyomja az utat, mint a tiéd arányaiban, mivel szélesebb gumikon is gurul nagyobb felnikkel, tehát az egy négyzetcentire jutó leszorítóerő lehet hogy neked kedvez...
így nehezebben is nyomja ki maga alól a vizet, nézd meg milyen "szépen húzod a kakastarélyt" magad után esőben, míg sok nagy autó nem képes erre.
Ha jársz tőlünk nyugatabbra, akkor majd figyeld meg hogy egy Amarok/Q7/Kodiaq/X6 nyomában haladva nem marad száraz az út, míg egy jóval kisebb középkategóriás autó után szinte percekig matt a nyom.
Mintha jogsiszerzésnél az oktatáson magyaráztak volna vmi vizenfutásról, de nem figyeltem oda, mert FB-oztam a telefonon...
Meg vezetéstechnikai tréningen is van ilyen minden évben, meg is bukunk sorra a "200-al esőben" teszten...
(ez volt az irónia része, hogy megkövessem Kornel-t) -
Qru
MODERÁTOR
válasz
2ozzmexy
#39690
üzenetére
Bizonyos minták nagy méretben nem működnek jól, bizonyosak meg kicsiben. Ezért fontos, hogy a saját méretben vagy ahhoz nagyon közeli friss tesztet nézzen az ember mindig.
Nem a csúszásról volt szó hanem a vízre felfutásról. Ott meg csak profilmélység számít igazából a gumi szélessége mellett.
-
2ozzmexy
senior tag
Azért az EC6 SUV méretben a Kléber Dynaxer HP3-at elverte.
[link]
Ami ennél is érdekesebb hogy nagyobb méretben meg sereghajtó...
Viszont a Maxxis ebben nagy meglepetés volt, nem gondoltam volna... ezek után más szemmel fogok rá nézni.

Ha vizes úton váratlanul ér hogy csúszni fog, akkor ott nem csak a gumival vannak bajok.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
rbalint88
#39686
üzenetére
Én igen, mivel én Conti/Michelin csoport fan vagyok, a hankook véleményemet már korábban is leírtam... de ez csak én vagyok, plusz nekem a Semperit-el vannak jó tapasztalataim...

El tudom fogadni ha valaki más másképpen gondolja, nem vagyunk egyformák.
@Kornel: Az irónia nem jött át írásban, bocsi...
Nem szeretem ha tömeggyilkosnak kiáltunk ki embereket mert nincsen egy 5-10milliós kiadás után még 300k a zsebükben.
Inkább az autószalonokat kellene kötelezni rá, hogy kérhessem más gumival (mondjuk PC5) felár nélkül, ha én nem vagyok kibékülve az eco gumival. Mellesleg a corolla a 7 éves energy saver után a GY Eagle F1-el 1 azaz egy decivel fogyasztott többet 100km-en a fedkomp szerint (mérve is), úgyhogy ez is csak egy humbuk... 6,8 helyett 6,9 lett... nem hiszem hogy ettől fog kipusztulni a bolygónk.
@Qru: Az EC5 sem No.1 vizen, de azért ha készülsz rá és nem ér váratlanul, akkor nem tragédia, plusz meg kell tanulni vezetni és fel kell tudni mérni mire képes az autónk a hátsónk alatt.

-
Kornel
veterán
válasz
2ozzmexy
#39681
üzenetére
Értelmezd már amit leírtam.
Ha nem jött át az irónia, illetve a gyári 5,5 mm-es gumikkal szembeni ellenérzésem, arról nem tehetek.
Nekem is 4 mm körül vannak a négyévszakosom körbe, eszem ágában sincs eldobni, hiába sokan nyomják a 3-4 mm-nél cseréljünk abroncsot szlogent, mert ahogy írtad, 150-200k egy szett.
Mindez 5,5 mm-ről indulva még nagyobb költség, és luxus, értem én, hogy az Eco gumi kevésbé kopik, de ez is kibírt idáig 60 ezret, benne van még legalább 10-15 ezer, mert gyárilag 8 mm-ről indult, és cserébe bárhol jobban tapad.
-
#31733248
törölt tag
válasz
benjoe1
#39676
üzenetére
Másfél éves a Mondeóm, Turanza T001 Evo volt a gyárija, amit nemrég a nagyon jó száraz tulajdonságai miatt a Ventus Prime 3 K125 váltott. Tesztpályán biztos lennének mérhető különbségek a kettő között, a gyakorlatban nem érzékeltem ilyesmit. Nem szoktam kopásjelzőig használni a gumit, de a Turanzával ezt tettem: 60 ezer kilométer(!) ment bele. Nagyon elégedett voltam vele.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Kornel
#39679
üzenetére
Erre reagáltam:
3 mm-nél meg már dobd el, mert ön és közveszélyes vagy..."Volt, Semperit Comfort-Life (vagy Speed-Life, nem emlékszem már pontosan), Brillantis2, GY Eagle F1, és még sorolhatnám... szóval van összehasonlítási alapom, nem írtam egy szóval sem hogy jó, de azért tömeggyilkos sem leszel vele...
Az már megint a ló túloldala...
A corolla EnergySaver-el jött ki, kapott utána GY Eagle F1-et, ég és föld volt a különbség.
El lehet közlekedni vele, de pályacsúcsot nem eco gumival fogsz dönteni, ez tény.
Hamarabb feltennék egy EC5-t mint egy Infinity/GT Radial/bármilyen kínai gumit...
Értem hogy nem jó, de nem is ördögtől való annyira, hogy legyártani is fölösleges volt...
A probléma inkább az, hogy sokaknak új autó vásárlás után nincsen 250-300k a zsebében, hogy rögtön újragumizza a vasat vmi normálissal... (215/55R17 vagy vmi ritkább méret esetén)Mellesleg csak halkan mondom, hogy a corollán 7 évesen 72k km után kukáztam z energysaver-t, az Auris Mk1-ről egy garnitúra EC5-t lejártunk már kopásjelzőig, a G Astra is vmi eco-val jött ki, talán energysaver volt az is 2008-ban és azt is lejártuk kopásjelzőig, és még mindig itt "borzolom a kedélyeket" és tudtommal nem öltünk meg senkit sem, a Vitarán az első szezonját futja még, majd meglátom marad e vagy megy...
-
Kornel
veterán
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Kornel
#39673
üzenetére
Nah, látom megint témánál vagyunk...
Ezek szerint az ECO gumi tulajok mind "tömeggyilkosok" !?
A legtöbb új autót eco gumival szerelik gyárilag (KinergyEco, EcoContact5 hogy csak két példát említsek), mégsem hullanak az útról mint a legyek... milyen érdekes...De hogy a háborgáson kívül érdemben is hozzászóljak:
Az a gond, hogyha egy nem annyira kopó gumit 8-9mm új profillal adnának el, akkor a sok fillérba***ó paraszt 12 évig használná, mert ő csak az orvoshoz meg a tecsóba gurul el vele, nyáron talán egyszer meglátogatja "Petikéjéket" az ország túlsó végén és annyi... éves futása 5000 km alatti, feldobják neki az új kocsira az EC5-t aztán még 12 évesen is az lenne a verdán, mert ugye a rendőr 1,6mm-ig nem szól...
De a gördülésinek meg kicsinek kell lenni, hogy a WLTC/NEDC mérésen keveset egyen az autó... -
rbalint88
veterán
válasz
benjoe1
#39676
üzenetére
A t001 nem volt a legjobb huzasa a bridegestone-nak, talan ket ev utan jott a t001evo
gyanus emiatt, hogy ez regebbi gumi lesz, mindenkepp kerdezd le a gyartasi idot.
Az a hankook jo, de fura az arazasa, en tobb penzt nem szivesen adnek erte, mint a bridgestone-ert.
ha szukos a budzse, akkor veddnyugodtan a barumot vagy semperitet. -
benjoe1
aktív tag
Gondolom csak megér plusz pár ezer forintot a kicsit jobb.
Ezek maradtak bent. Melyik lenne a jobb?
Hankook VENTUS PRIME 3 K125
vagy
Bridgestone TURANZA T001 -
válasz
kenguru99
#39667
üzenetére
A kedvezőbb energia címke, azaz alacsonyabb gördülési ellenállás miatt csökkentik a gyártók a profilmélységet. Azt állítják, annyival kopásállóbbak az új keverékek, hogy ezáltal nem csökken a gumik futásteljesítménye.
Mislent kell venni
ők azt promózzák, hogy nyugodtan használd 1,6 mm-ig a gumit. -
Kornel
veterán
válasz
kenguru99
#39672
üzenetére
Így van. 5,5mm? Vissza is vinném.
Azért az Eco contact 5 sem kopott ám olyan lassan, hogy itt 5,5 mm új profilmélységgel vitézkedjenek.
3 mm-nél meg már dobd el, mert ön és közveszélyes vagy...
Szerintem ez felháborító, ugyanaz, mint a 4 decis sör és a 150 ml-es tejföl. -
kisza25
félisten
válasz
kenguru99
#39667
üzenetére
Igen, mostanában a plafon a 7, jellemző inkáb 6,5, de nem ritka a 6 sem, azért is néz ki az enyém traktor guminak a 9-el

Mondjuk fura abban a méretben, ha csak 5,5, mert a nagy peres gumiknál szoktak 5,5-6 mm-t, mert a széles peres gumin állítólag nehezebb a mintázatot vastagra csinálni, hogy egyenletes maradjon
-
kenguru99
senior tag
Megnézem a szomszéd új autóját. Conti ecocontact 6 185/65r15. Fura a gumi, olyan sekély a profilmélysége. Megmérem: 5.5mm. Az új gumi. Wtf

-
kisza25
félisten
2napja használom az AP2-öt, most érzem csak, hogy a pirelli mennyire kuka volt már, nagyon tapad ahhoz képest, végre érzem az utat, meg pirospont a peremvédős megoldásért, eddig tetszik és halkabb, mint a pirelli volt, de az prémium létére nagyon meg volt keményedve 6 évesen, szóval nem teljesen korrekt az összehasonlítás
-
benjoe1
aktív tag
válasz
2ozzmexy
#39663
üzenetére
Értem, köszi.
Ez a Bridgestone mennyire tehető fel Mazda 6-ra (2008)?
Netes vásárlásnál honnan tudhatom, hogy mikori gyártású a gumi? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
benjoe1
#39662
üzenetére
Ezzel nincsen tapasztalatom, úgyhogy nem merném nyugodt szívvel ajánlani, várjuk meg a többiek válaszát, mert én Matador-al sosem foglalkoztam. Bocsi, részemről nem ajánlott, akkor inkább a Barum...
Téliből szintén Barum Polaris5 ha szűkös a büdzsé, az még ajánlott ha jól tudom... -
benjoe1
aktív tag
válasz
2ozzmexy
#39646
üzenetére
Egy Matador Hectorra 3 még mennyire bevállalható?
A helyzet az, hogy télit is cserélnem kell még idén. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
szezso15
#39654
üzenetére
Elnézést kérek előre is, de meg van a véleményem azokról, akik tavasszal sárosan és kavicsokkal együtt teszik el a téligumikat...
Az ilyen embertől egy csavart nem vennék, de ez csak magánvélemény.
Ami tény: 2012 nem tegnap volt és ahogyan elnézem néhány kavics vmikor akkoriban kerülhetett be a bordák közé... nem hogy nem árképző, hanem büntetném azokat akik ilyen régi gumit még eladnak és nem írják oda hogy a gumi amúgy kuka...
A laikus fogyasztók szándékos megtévesztése...@Qru: Köszi az infót, ez jól hangzik, mert nem sok az árkülönbség...

Szerk.: Bocsánat a dupla HSZ-ért, kiírta hogy nem tudta elküldeni a választ, erre ráfrissítettem és kétszer küldte el... (39660 törölhető, ha tudja valaki...)
-
rbalint88
veterán
195/55R16-ban van jobb ötlet allrounder négyévszakosra, mint a Vredestein Quatrac 5? ami meggyőzött emellett (a korábbi apollo-s jó tapasztalat mellett), hogy egy is a leghalkabbak között van.
-
szezso15
addikt
Sziasztok!
Egy furcsa kérésem lenne, MK1-es Focusra való felnik után érdeklődöm, amik viszonylag szép állapotban vannak. Van rajtuk 4db 2012-es (DOT 1812) Kumho téli gumi, amikről kaptam pár képet: [link]
Az eladó azt mondja, hogy nagyon jó állapotban vannak, de én ebben annyira nem vagyok biztos. Szerintetek elmehet még 1 (max. 2 szezont) ez a garnitúra, vagy kuka (és akkor tudok alkudni az árból
)?Köszi szépen előre is!
-
Def26
félisten
Sziasztok!
Holnap megyek gumit cserélni. Ha berakom az autóba az összeszerelt felni + gumi szettet és kint hagyom az autót a napon, ebben az időben lehet valami baja a guminak?
-
kisza25
félisten
válasz
tboldi
#39645
üzenetére
Legalább terepen is elmegy, sport futóművel pont oda való
Amúgy durván néz ki tényleg, lesz mit lekoptatni, kíváncsi vagyok nagyon, a ledobott 6 éves pirellinél már most érzem, hogy jobb és halkabb. Mondta is a gumis, hogy nagyon kemény, meg hogy jellemző a pirellire és nem tartja jó guminak. Sok súlyt kér és hamar öregszik, de legalább drága
Kíváncsian várja, hogy mennyire leszek megelégedve a négyévszakosal különösen nyáron.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
benjoe1
#39644
üzenetére
és milyen igaza volt az auószerelődnek... Igen, sajna 17-es lépőkön ami abszolúte legalja az talán a Barum Bravuris 5HM, ami még élhető és ajánlható, bár a 2020-as teszten vmiért nem szerepelt olyan jól, én egy Hankook VentusPrime3 vagy egy Semperit Speed-Life 2 alá nem mennék a helyedben, de ezek mind 30k/db körül mozognak...
@kisza25: Defekttűrő abroncs?
Nekem a 200-as perecnél még egyben maradt a Yokohama, mind a 4, pedig nem kicsit buktunk... és ugye azok nem éppen tesztgyőztes abroncsok, de még az ismerősöm Brillantis2-je is egyben maradt, pedig annak az oldalfalát csapta szét vmi és az már érezhető/látható is volt, azért sem értem hogyan tudnak így legyalulni egy felnit egy defekt során...más:
El tudja valaki magyarázni mi a különbség a Seal és nem Seal gumik között? -
benjoe1
aktív tag
Mazda 6-ra (2008-as) 215/50 R17 nyári gumikat ajánljatok kérlek.
Jelenleg évi 25e km, autópálya, közút város vegyes használatbra. -
-
molnarpeter
nagyúr
Szuper
Sokszor nem találtam, legalább a keresési rutin kialakult
eladtam-vettem párszor páratlan gumit, múltkor is az egyik autónkon eldurrant egy Polaris 3 pályán, pótkerék pont téli volt, azzal meg lett oldva hirtelen. Aztán találtam egyet jófogáson, közben felment a nyári szett, és következő szezonra össze lett állítva megint a Barum páros
Most 195/70R15C Michelin nyári és 205/70R15C Matador téli, amikkel küzdök, még nem találtam hozzájuk ugyanolyat emberi áron, bár lehet célszerűbb lenne az önálló darabokat is meghirdetni (úgyis le vannak szerelve). Viszont ha autón lenne, illetve felnire szerelve, olcsóbb megoldásnak tartanám párt keresni, lásd Barum. Meg mostanában nézegettem traktorra is használtat, vannak jó ajánlatok a páratlan abroncsokra, találtam is két helyen külön 1-1 darabot, azt kéne összevásárolni még, abból az új 100k/db a legolcsóbb is, egy Michelin meg 370k lenne (darabja) 
-
Dolby
senior tag
válasz
molnarpeter
#39630
üzenetére
Köszi, megrendeltem. Nem tudom hogy találtad, én akárhogy néztem, nem találtam :-D
-
sfefe
addikt
Sziasztok!
Haver is venne gumit ezt ajanlottak neki:
GUMIABRONCS 4 ÉVSZAKOS BARUM 195/60 R15 88H QUARTARIS
( Szinte új, mert csak átmeneti használatban volt( megrendeltem, de nem ezt kellett volna, amíg megérkezett a másik, ezt használtam kb. 3 hétig városban) Most a csomagtartómban pihen. Eredeti ára 17.000 forint volt. )Leginkabb nyarit venne de nem dontotte meg el. Telije van vmi kormoran nem tudom hany eves.( teli vas felnin van a nyari alun )
(Olcson venne, regi auto sokat nem koltene ra. )
Szerintetek ez milyen? Vegye ezt vagy inkabb nyarit? pl Laufen?nexen?
Mivel telije ugyis van bar az is lehet majd csere lesz 2-3 even belul.koszi
sfefe -
Dolby
senior tag
Sziasztok. Jobb első premiumcontact 5 gumi kapott egy avarral takart patkát. 2 éves, kb 10-15k km, nem szeretném mindet cserélni, desehol nem kapni már a típust. :/ Így gondolom első kettőt kellene cserélni, mit tanácsoltok? Keveset futó jazzre menne, 175/65 r14.
Köszi -
válasz
Kukcaman
#39624
üzenetére
A gyári a 175/65r14 (anno volt egy 1.6 16V F kombim újban); annak a váltómérete a 185/60r14.
Ifjú titánként én 195/50r15-öt tettem rá, a méltán borzasztó Pirelli P5000 Drago személyében, azóta ódzkodom a forgásirányos ("Rotation márkájú") abroncsoktól.
15"-ban a gyári méret eleinte a 205/50, majd a 195/55 volt. A 195/50 szódával elmegy. -
Kukcaman
senior tag
válasz
focvis
#39621
üzenetére
Igen, jól emlékszel.
185/60/r14H
Váltóméret:
175/65/r14T
195/60/r14H(#39622) szabonagyur:
Igen, nem egyezik. Ez az első csere, és ez volt rajta, szóval érveket nem tudnék felsorolni.
Csak nem fért a fejembe, hogy miért /65-st raktak rá. Elvileg a km óra helyes működéséhez kellene, nem? -
Kukcaman
senior tag
válasz
szabonagyur
#39607
üzenetére
Nagyban megkönnyítettétek a dolgomat
köszi.
Fulda ecocontrol 185/65/r14 lesz a valasztás
Viszont van a T és a H jelzés, számít valamit egy f astra esetében? -
Gergőke88
addikt
Sziasztok,
ujra itt egy kérdéssel.
Yarisra keresek negyevszakos gumit, eddig cc és cc+ volt az Astran amit szerettünk.
Viszont most a méret elcseszett
195/50 r16.
mit javasoltok?
koszi
Gergo -
Qru
MODERÁTOR
Erősebb benne a textil réteg ahogy írja. Szted attól mennyire lesz ellenálóbb a gumi oldalfala?
mod:
-
Qru
MODERÁTOR
XL hiánya nem gáz, az csak annyit jelent, hogy a gumi magasabb nyomást visel el. Az tévhit, hogy az XL erősebb a nem XL-eshez képest. A gumiban a teherviselő elem (amitől elbírja a nagyobb súlyt) az a levegő és nem maga a karkasz*. Illetve a magasabb nyomás a magasabb sebsséghez is kell (nagyobb sebeségindexhez), mert a gumi deflexióját is a magasabb nyomásértékkel kompenzálják.
*kivéve ha defekttűrő az abroncs.
Ha korrekt túra abroncs kell akkor ott a Conti PC5/6 az eléggé elterjedt, lehet az van is raktáron...
-
sfefe
addikt
Ja nem sportoskodunk de egy jól tapadó gumit szeretnék.( Meg persze ki is nézzen vhogy, pl kleber oldala az baromi ronda😀)
Néztem az E.F1-et is de abból a méretben csak az Asy. 2. van ami nem mostani gumi. A perf. 2 meg új.
Uniroyal oldala jól néz ki de inkább a GY ha az a jobb.
Csak ahogy írtam ennek a szállítása kérdéses, június eleje kb.Meg az F1 nem xl-es.
-
Kukcaman
senior tag
válasz
molnarpeter
#39606
üzenetére
A 14"-on tavaly év végén lett cserélve a téli gumi.
De jó ötlet lehet a 4évszakos.
Ilyen van. -
szabonagyur
félisten
válasz
molnarpeter
#39606
üzenetére
Na igen ha 4évszakos akkor a 14 jobb, arra még talán van is, 13ra nagyon kicsi a választék.
-
Kukcaman
senior tag
válasz
szabonagyur
#39604
üzenetére
Egyszerű oka van a 15"-nak. Így lett vásárolva. +14"-s lemezfelni(téli gumikkal).
Szóval jobb választás lenne sima 13"-s lemezfelni, valamily ballonos gumival? -
tboldi
nagyúr
válasz
kisza25
#39601
üzenetére
Sokkal.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Habár ezen a képen elég nagynak látszanak a bordák, pedig ekkorra már kb. 1 mm-t koptak (~6,5 mm a kezdeti 7,X helyett). Direkt ezt a koszos képet kerestem, így feltűnőbb.

-
Kukcaman
senior tag
Sziasztok!
Nyári gumit nézek a szüleim autójára (Opel Astra F).15"-s alufelni, 195/55/R15 85H.
Árkategória: 15-17K.
5-6000km/év. (Város/főút)Szóval nem sokat mennek vele, de ártani nem árt egy biztonságos gumi ebben a budgetben
Főleg esős időben.Köszi a segítséget.
-
kisza25
félisten
válasz
tboldi
#39600
üzenetére
Felpattintva nem így fog kinézni, mármint elég peres traktorgumi

Amúgy a fűnyíródra való jobb?![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Építő/felújító topik
- Starlink
- Bittorrent topik
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Napelem
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Friss infók a kategória legjobb ár/érték arányú táblagépével kapcsolatban
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V130-14IGM - N4000 I 4GB I 128SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Honor Pad X8 / 4/64GB / Wi-Fi / 12 Hó Garancia
- Doxa férfi óra - 166.90.101.20 - D-Sport férfi karóra
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Láttam a rémületet néha a szemében egy-két rövidebb féktávnál... Mondjuk abba akkorra volt kb 30-40k km között, szóval neked lehet bevállik, meg tuti van különbség a gyári gumik meg a rendelt között...
Főleg a prémium, ezért is kacérkodok a Conti C brandjével (Barum), Bravuris 5HM (bár ez idén elbizonytalanított kissé) és Polaris5. Ezekkel nem leszek tömeggyilkos sem szerintem.
De ugye a közlekedésben (real life) nem így működnek a dolgok...
így nehezebben is nyomja ki maga alól a vizet, nézd meg milyen "szépen húzod a kakastarélyt" magad után esőben, míg sok nagy autó nem képes erre.
Meg vezetéstechnikai tréningen is van ilyen minden évben, meg is bukunk sorra a "200-al esőben" teszten... 


ők azt promózzák, hogy nyugodtan használd 1,6 mm-ig a gumit.



