-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vérboci
addikt
sziasztok, van alattam egy audi a1 szekér, amin
7Jx16 ET34 felni van 215\45 R16 gumival.
a kérdés, hogy mehet-e erre fájdalommentesen 205\50 R16 gumi? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Csaby25
#39492
üzenetére
Nagyobb a gördülési ellenállása (minimálisan nagyobb fogyi, gyorsabban kopik) a Vredinek. Amúgy kb minden másban a Hankook a jobb, ez egy friss teszt pont a te 205/55R16 méretedben: [link]
Ha nem állandóan tapadáshatáron fűzöd kanyarról-kanyarra a gépet akkor a VP3-at venném.
-
Csaby25
őstag
Sziasztok!
Most már nagyon közel állok a 205/55 R16 -os nyári gumi vásárláshoz.
Ezekre szűkítettem a kört:
Vredestein 205/55 R16 Sportrac 5 91H 4 db. 67713.55 Ft, DOT 2020 szállítással.
Hankook Ventus Prime3 K125 205/55 R16 91V 4db. 68047.25 Ft, DOT 2020 szállítással.
Az árak Romániából valók....
Szerintetek?
Octavia Mk1 1.8T 150LE, erre tenném (a Dunlop Sport Blueresponse 5 nyarat bírta, kb. 50k km-t).
Köszi! -
molnarpeter
nagyúr
[link] pl (Skodákon találkoztam vele leginkább)
Szenvedtem eleget vastagon festett csavarokkal (ami meg vékonyan van fújva, az sem marad meg ha kulcs hozzáér, de legalább szerelésben nem hátráltat), melegíteni sem lenne a legjobb anyag szempontjából, szóval ja
még a Ford utángyártott csavarok egész mutatósak, amiknek nem lemez sapkájuk van, hanem krómszerű bevonatot kapnak (vagy hasonló), a lemez pár év után leesik amúgy, azért nem a legjobb a gyári. Vagy még a horganyzottak egész tűrhetőek, de azt is leszedi valamennyire a kulcs... -
harry
veterán
válasz
molnarpeter
#39485
üzenetére
Köszi, egyelőre megnézem a festést, úgyis most festem a felniket, aztán majd meglátom, de erre nem gondoltam.
-
Alemida
tag
válasz
szabonagyur
#39482
üzenetére
A barum annyit ment.
-
harry
veterán
Nagyjából talán ide tartozik, kerékcsavarok befeketítésére mi lenne a legjobb megoldás?
Nyilván lehet fújni, lakkozni, de ezt nem gondolnám túl hosszútávúnak (igaz gyakran sem kell fel-la pakolgatni, szóval úgy-ahogy elmegy).
Hevíteni és olajba melegíteni meggyengítené?
A legjobb meg amit külföldi videókban látok ez a bluing liquid, de nem tudom mi a magyar megfelelője. -
t1
veterán
Sziasztok. Adott egy C Corsa amin gyári alufelnin 195/55R15 Achilles ATR Sport 2 gumik vannak 4017 DOT-al és kb 7mm mintával. Sajnos nem jó a méret (maga a gumi halk puha és jól is tapad) mert a gyári 185/55R15 érezhetően nincs meg az a dinamika mint a téli kerekekkel és bután is áll neki ezért eladnám őket. A kérdésem az lenne, hogy mennyiért lenne érdemes árulni ezt a szettet?
-
válasz
kisza25
#39472
üzenetére
Én jól bevált, jó minőségű, kanyargós-dombós, egyirányú, egysávos útszakaszon szoktam megnézni, hogy ugyanazokon a részeken milyen sebességnél kezd megcsúszni az autó és hogyan. Konkrétan itt, végig emelkedős, kanyargós út, szemből sem jöhet senki, bringás, gyalogos, vad szintén nem keveredik arra. A téli-nyári csere előtt még a télivel mentem egyet ezen a szakaszon, az már 100 alatt elkezdett nyalódni, finoman darálva csúszni (UHP tesztgyőztes téli), aztán csere után a nyárival még nem is túl melegben (19-20 fok) már 120 fölött kezdett csak megcsúszni, de nagyon szépen, hangtalanul, kontrolláltan (szintén UHP tesztgyőztes nyári). A fenti útszakaszon az első alagút után 3-as teligázzal kiadja nyárival. Kigyorsításokkal nem nagyon lehet tesztelni, mert 3-asban 60-nál teligázra még csak az ESP villog.
-
AMD Power
titán
Tegnap toltam egy 400km túrát a Tisza-tó körül. Ez a 4 évszakos gumi milyen jó "melegben" is.
-
Willie
őstag
válasz
szabonagyur
#39468
üzenetére
A gyári méret a 195/60/R15, ami drágább, mint a 195/65/R15. Tudtommal kb az összes Astra G-n ez a méret van a gyári helyett. Már hozzám is ezzel a mérettel került. Problémát nem tapasztaltam, úgyhogy maradt ez a méret.
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Astra G Caravan 1.6
195/65/R15 - a téli és a nyári is ilyenMindig 2.4 barra fújom elől is és hátul is.
Soknak számít szerintetek?
Előre is köszönöm a válaszokat.
-
hacki87
senior tag
válasz
molnarpeter
#39456
üzenetére
Köszi a tippeket, átadtam az érintettnek.
-
2ozzmexy
senior tag
Te nem kukáznád a DOT alapján, de egy gumis (aki kicsit pénzéhesebb) simán megvezet egy laikust, és most vonatkoztassunk el attól ki mennyire ért hozzá, bár az hogy frissebb sütés legyen feláras... erről is meg van a véleményem.
@kisza25: A tárolás és kezelés sokat számít mindenképpen, ezért is szoktam hangoztatni hogy a használt gumi olyan mint a használt feleség, nem tudod hogyan bántak vele előtte és ha másnak nem kellett lehet hogy te is befürdesz vele...
(inkább egy alsó/közép kategóriás újat, mint ugyanannyiért használtat (mondjuk egy Barum/Firestone/Fulda/Uniroyal lényegesen lejjebb van pozicionálva árban))
Amúgy én is olvastam ilyeneket, hogy az 5 évig szakszerűen tárolt gumi még újnak számít (mondjuk a sarki gumisnál a raktárban), de erősen kétlem, hogyha feltenném egyik és másik oldalra 2-2-t akkor ugyanazt tudná...
De ugyebár mi nem látunk bele a gyártási folyamatokba, nem tudjuk a pontos összetételt, szóval nehéz kérdés ez...Azért a 3-4 év a 8+-hoz képest még mindig nem 17x-es öregedés.
-
BaLee
addikt
válasz
2ozzmexy
#39458
üzenetére
Ez igaz amit mondasz, de ez tök rossz felfogás amúgy. Szerintem az ember érzi azt, hogy mikor kell cserélni a gumit, ha pedig repedezni kezd akkor a 2019-es vagy 2020-as gyártású között sem lesz szinte semmi különbség, mivel mindkettő most lesz felrakva. Csak a régi DOT szám miatt én sosem kukáznék gumit.
-
kisza25
félisten
válasz
2ozzmexy
#39458
üzenetére
4évszakos, mivel egész évben fent van, fele idő alatt lekopik, de gyorsabban is öregszik. Qru pl. pont az miatt cserél, mert 3-4 évesen megöregszik neki a 4 évszakos és már érezhetően rosszabb.
Nekem a 2011-es konti ts 830 még puha volt tavaly ősszel, pedig akkor már 8+ volt. Szóval számít, hogy a köztes időben nálam pincében pihennek a gumik, sötétben és burkolt az alja, meg rendesen szellőzik, szóval nem túl párás -
2ozzmexy
senior tag
Nem is akarom tovább ragozni, csak tudod 5 év múlva, amikor már mindannyian elfelejtjük ezt a beszélgetést, akkor elő fog kerülni 2025-ben hogy "a mostani nyári szettem VP3 2019-es DOT, felrakhatom e még idénre? Nem repedezett és van 3mm a profilból", na majd akkor kórusban fogja mindenki harsogni neki hogy "kukábavaló"... Pedig ugye nem mindegy hogy 1219 vagy 4219
Így már érted miért mondtam h "plusz egy szezon"?@kisza25: Azért a 17-el vitáznék picit, mert akkor ez a 4évszakos gumikra nem igaz? Az egész évben a kocsin van...
Szemben a téli/nyári garnitúrával, ami "élete" felét durván gumihotelban tölti mondjuk/pincében/garázsban. -
molnarpeter
nagyúr
-
hacki87
senior tag
Sziasztok! Van ajánlott négy évszakos 195/70 r15c gumi? 100.000ft körül? T4 transporter
-
ugforma
tag
Helló. Van egy szett Kosei Sniper 5x100 18x8 ET35 57.1, a gyári felnikupakjaival. Valakinek van fogalma, hogy kb mennyit érhet?
-
98bja
senior tag
alu-felni.eu oldallal van valakinek tapasztalata? Tisztában vagyok vele hogy replika alufelniket árulnak, kérdés, hogy minőségre milyenek?
-
2ozzmexy
senior tag
-
Snooker
senior tag
Gumibroker.hu webshoppal valakinek van tapasztalata? Vélemény róla?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Csaby25
#39434
üzenetére
Oh, mennyit van pofájuk ezért kérni ha nem vagyok túl indiszkrét?
Lassan húzták a nagykerbe Dunaújvárosból a húzóskiskocsin a koreaiak!?
Amúgy nem mindegy hogy 4819 vagy 0520? 9 hét alatt nem romlik meg... bár értem, akkor maradhatna még egy szezont akár...Viccet félretéve, ha egy garnitúrán (4db) 4ezer forint alatt marad a felár, akkor a frissebbet... (plusz 4 ezer, de egy szezonnal többet elmehetsz vele kis szerencsével és ha vigyázol rájuk)
-
Csaby25
őstag
Sziasztok!
Hankook Ventus Prime 3 205/55 R16 mellett döntöttem. Mennyire fontos, hogy DOT 2020-as legyen és ne 2019. Érdemes felárat fizetni emiatt? Köszi! -
brumi1024
veterán
válasz
Flashback
#39431
üzenetére
Ahogy Qru írta a másik topikban: Conti jobban kopik, jobban tapad (ez UHP kategória), GY kicsit kevésbé tapad, de kevésbé kopik. Ingázásra én az utóbbit nézném, de ha van, akkor érdemes az utódját választani (EfficientGrip Performance 2). A peremvédősség annyit tesz, hogy kicsit jobban kitüremkedik a gumi, ezzel véd(het)i a felnit.
-
Nyári gumiból mi az ami ajánlott ezek közül, ingázásra. Nem Schumaherkedni:
Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R16 91V
Hankook Ventus Prime3 K125 205/55 R16 91H /PEREMVÈDÖS
Dunlop SP Sport Blue Response 205/55 R16 91V
Continental PremiumContact 6 205/55R16 91 HÉvi 20-25e-kmt megyek. Az hogy peremvédös az szämit valamit?
-
Snooker
senior tag
Sziasztok!
Nyári gumi vásárlás előtt állok és tanácsot szeretnék tőletek kérni.
Infók: egy 2004-es Seat Leon 1.6 benzines autóm van. 4 hónapja van meg, eddig 4000 km-t mentem vele, tehát úgy saccolom éves futásom nem lesz több, mint 15000 km. Méret: 195/65 R15
Maximálisan 75 ezer forintot szeretnék a szettre költeni, így eddig ezeket néztem ki:
[Hankook K125 VentusPrime 3]
[Firestone RoadHawk]
[Nokian WETPROOF]Mi a véleményetek ezekről a gumikról/márkákról? Jó döntés lenne valamelyik ezek közül, vagy nézelődjek más irányba?
Köszönöm a válaszokat!
-
ugforma
tag
Helló. Valaki megtudná mondani, hogy a michelin alpin a4 téli gumiknak mekkora a gyári profilmélységük? nem találok róla semmit. köszi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
prof.hardver
#39421
üzenetére
Ha kopottabb a téli, el lehet nézni négyévszakos vonalra is. Ha használható, 1-2 télre vissza lehet szerelni, 17" felnit is el lehet passzolni akár. Csak egy ötlet, ha nem fut vészesen sokat a kocsi, és nem Tátra környékén laksz

-
pepucs
tag
válasz
prof.hardver
#39421
üzenetére
Vredestein Sportrac 5 ~16k/db
-
rbalint88
veterán
válasz
prof.hardver
#39421
üzenetére
Hankook Ventus Prime 3 17k körül szerintem jó választás, de ott 20k-ba belefr akár prémium is talán.
-
tboldi
nagyúr
válasz
South Velen
#39412
üzenetére
Én nem csak mondom, tapasztaltam is, ráadásul két helyen is. A harmadiknál meg csont nélkül átment a Jazz.

-
rbalint88
veterán
válasz
prof.hardver
#39416
üzenetére
Max ezeket: [link] , [link] , [link] , [link] .
Egy jó ár-érték arányú, népszerű (nem véletlenül) Hankook Ventus Prime 3 is már 27k/db.
Ezen a 25k alatti szinten még el kell dönteni, hogy tapadjon VAGY ne kopjon, ha tényleg hosszú távra szeretnél jó gumit venni, akkor el kell nyújtózni a Michelin Primacy 4-ig, de az 40k/db -
prof.hardver
csendes tag
Üdv mindenkinek!
FORD C-MAX (DM2) 2007 facelift 2.0 TDCi 136LE milyen márkájú nyári gumikat ajánlotok rá, város-országút-autópálya. Keret 100k/4db. Ár/érték arányban,hosszabb távú befektetésre.
A gumi méret 205/50R17 93W.
Köszönöm a válaszokat. -
rbalint88
veterán
-
noorbertt
őstag
válasz
South Velen
#39412
üzenetére
Műszaki nem lényeges, inkább az hogy ne menjen negatív irányba a teljesítmény/fogyasztás és a biztonság.
Van a topiknak gumisa? (BP-n -
South Velen
addikt
-
noorbertt
őstag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni:) nagyon kezdő vagyok a témában..
Van nekem egy 2005 Suzuki Swift autóm és ideje a nyári papucsokat lecserélni egy újra..
A gyári adat szerint 165/70R14 kellene, viszont az alufelni ami volt hozzá az 7Jx15H2 ET38. Valamint a rajta lévő gumi adatai: 185/60R15 84H.
Nekem ezek nem sokat mondanak.
Új felniket nem biztos hogy vennék, így mi lenne az ajánlott nyári gumi ezekkel az adatokkal? A fenti 185/60R15 84H gumi paraméterek megfelelőek? Érdemesebb lenne mást keresni?


Köszönöm. -
LZs?!
aktív tag
Köszi szépen mindenkinek.

A 15mm a gyári felálláshoz képest ugye netto 9,5mm plusz lenne.
Viszont akkor jönne a következő mező:
Felületesen átnézve a Google első két találati oldalát, találtam 7e Ft /db is (csavarok nélkül), illetve 25e Ft /2db is (csavarokkal).
Csak alumíniumot néztem.
A 'drágábikkból' is le van rendezve a teljes kocsi egy ötvenesből, de azért még körbenézek.
Ezen kívül még érdemes valamit figyelembe venni?
Esetleg van preferált gyártó?
Használtpiacról érdemes vásárolni?
Nagyjából ennyi...
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboldi
#39408
üzenetére
Lejárt a szerk. idő.
Hehe, megnéztem EPC-n, ugyanaz a gyári cikkszáma a Jazz és az S2000 tőcsavarjainak, szóval ha azon nem jó, akkor nekem sem lenne az.

És itt az említett fórum, vannak képek is. [link]
Szóval akkor marad minden úgy, ahogy van most is. 2 új ET37-es felnit meg nem veszek emiatt 100 rugóért.

-
tboldi
nagyúr
válasz
rbalint88
#39407
üzenetére
Csak úgy lehetne megoldani, ha a felni központosító gyűrűit is cserélném nagyobbra, mert ugye 5 mm vastag spacerrel nem lehet megtartani az 56 mm-es átmérőt, ha az autó pereme is pont 5 mm-es. Annyit meg nem ér az egész.

szerk.: Vagy akkorát kell gyártani, hogy ne kelljen gyűrű, azaz a felni eredeti középfuratához kellene belőni.
Viszont a tőcsavarok hossza így is, úgy is problémás lehet. Egy S2000-es fórumon olvastam, hogy gyárilag ~7,5 fordulat meghúzni az anyát, 5 mm-es spacerrel meg ~4,5, és a H&R, a spacer gyártója 6,5 fordulatot ajánl. Nem szerencsés.
Szerintem a Jazz-nél is hasonló lehet a szitu, a menetsűrűség ugyanaz, és a csavarok hossza sem hinném, hogy nagyobb lenne, mint az S2K-n. -
tboldi
nagyúr
A kérdésben sajnos nem tudok segíteni, nincs tapsztalatom nyomtávszélesítőkkel, de ennek kapcsán most megmértem a sajátomat hátul, mert ott ránézésre simán jöhetne vagy 20 mm-t kifelé.

A felnik ET43-asak (OZ Superturismo GT 15x6,5), és egy darabka 7 mm vastag laminált padlót próbáltam a perem és a gumi közé - ez még elfér, de a 8 már necces lenne. Vagyis akkor az ET37-es verzió is jó lett volna, de nyuszi voltam azt rendelni vakon. Kéne egy 5 mm-es spacer, csak az a baj, hogy a kerékagynál elég kicsi a perem, ennyivel kb. el is tűnne, és nem lenne központos a kerék.

FWD lévén elöl nagyobb a nyomtáv (konkrétan 15 mm-rel), ott nem néz ki olyan hülyén a 43-as, és lehet, hogy a 37-es már bele-beleérne a perembe.
-
LZs?!
aktív tag
ET 40,5 7Jx17" vs ET 45 7Jx16"
A mostani felni az ET 45 16"-os.
A kettő közötti 4,5 mm diffi még vállalható különösebb odafigyelés nélkül?
Ha jól értem a machinációkat, akkor az ET 40,5-lel összesen ~1cm-rel kerülnek távolabb egymástól a kerekek (4,5mm - 4,5mm mindkét oldalon)?
Egy hete tettem fel a fenti kérdést...
Azóta felkerültek az új felnik, amik ugye 7Jx17" ET 40,5 Toora (AR branded)
Viszont elég f@szul állnak a kocsin, néztem is...de gondoltam: optikai csalódást. Aztán tankoláskor mondja a kutas, hogy "szép-szép, de tudod, mit kéne: nyomtávot kitolni, nagyon bent van".
B@mmeg, ez az, ami zavart: nagyon bent ülnek a kerekek. Ma levágtattam a pincébe, és megnéztem a másik garnitúrát: ugyan meglehetősen olvashatatlanná tette az elmúlt 1,5 évtized, de amit ki tudtam hámozni: 7xxxxxH2 35 OEM
Bár elvileg ez oldalanként csak 6mm centi, de sokkal többnek tűnik.
Szóval nyomtávszélesítő...minimálisan utána olvastam, amit leszűrtem laikusként: oldalanként 10mm-ig elvileg vállalható, 20mm már (eléggé) necces, de talán...
Ugye Alfa féle 'mennybemenetel' futómű, ami ugyan jól veszi a kanyart, cserében álltában is amortizálódik...
Érdemes elmenni vele 15mm-ig (akko' má' legyen egy pöttyet pimpesebb), vagy az már sok?
A Toora felni érzésre könnyebbnek tűnt az OEM-nél (meg is lepődtem), de mérlegre nem tettem...
Köszi.
PS: Egyébként valami angol tematikus fórumról rémlett, hogy a GT-nek mások a gyári felni-paraméterei, mint pl. 147/156-nak, és konkrétan emlékeztem arra, hogy ET35, de 1) annyian néztek hülyének, és 2) annyira nem értek ezekhez, és 3) annyira ellentmondásosak a neten lévő adatbázisok, hogy elhittem: én vagyok a fogalmatlan f@sz.
-
hdanesz
őstag
Köszi mindkettőtöknek!

Új hozzászólás Aktív témák
- Segway Ninebot KickScooter D18E
- Nissan Leaf 1 Tekna 24kWh / 9 pálcás
- Vadonatúj, bontatlan iScooter i9 elektromos roller, 1 év gari 30 km/h
- IKEA GRUPPSPEL gamer forgószék, Gunnared fekete/szürke színben újszerű, garancia 2027 őszig
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- Macbook Pro M1 Pro 32/512GB // Számla // Garancia //
- AKCIÓ! DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 1G, áfás
- KÉSZLETKISÖPRÉSI ULTRA GIGA AKCIÓ! CTO 0perces SKY MacBook Air 15" M4 10C/10G 16GB 1000GB 1 év gar
- Samsung Galaxy S24 / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i7 11700 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3060 Ti OC 8GB Zalman Z1 PLUS ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

.Épp ezt a tesztet néztem én is az előbb. Itt tényleg jobban szerepel a Vp3...
még a Ford utángyártott csavarok egész mutatósak, amiknek nem lemez sapkájuk van, hanem krómszerű bevonatot kapnak (vagy hasonló), a lemez pár év után leesik amúgy, azért nem a legjobb a gyári. Vagy még a horganyzottak egész tűrhetőek, de azt is leszedi valamennyire a kulcs...
(2014-es)
De ugyebár mi nem látunk bele a gyártási folyamatokba, nem tudjuk a pontos összetételt, szóval nehéz kérdés ez...

