-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Ez a DOT "szám" mit árul el? Mikori gyártás lehet az abroncs? DOT 5MAB YB H
-
Sátán44
addikt
Sziasztok!
Suzuki Swift 2016-os autómra keresnék nyári gumit 175/65 R15 méretben. Napi 45 km-es táv főúton, évi 4 alkalom autópálya. Ennyit szánnék rá: 35-40.000/ db. Rengeteg tesztet olvastam, de nem tudok dönteni. Ezeket néztem, de bármely más ajánlatot szívesen fogadok.
-
raziel01
veterán
Járt már valaki úgy, hogy full hibátlan felni/új gumi és lassú defekt?
6 nap alatt 0,3 bar, 3 hét alatt lement 1,1 barral.
Vizbe téve nem bugyborékolt meg semmi. Gumis se értette.
Levette a gumit, bekente peremtömítővel, most jó szerencsére csak érdekes. -
kenguru99
senior tag
"Ha vállalod de balesetet okozol télen nyárival attól még ugyanúgy fizet a biztosító, csak utólag elveszik ezt a kedvezményed és ki kell fizetned a díj különbözetet."
Majd erre mutass példát, hogy így járt el a biztosító.
#61290
Én úgy gondolom, hogy ez egy, a gyakorlatban soha be nem következő opció. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
kenguru99
#61287
üzenetére
A jogszabály nem teszi kötelezővé az egy dolog és az egy másik, hogy a biztosítóval te miben állapodsz meg egy külön (kgfb) szerződésben. Ha vállalod de balesetet okozol télen nyárival attól még ugyanúgy fizet a biztosító, csak utólag elveszik ezt a kedvezményed és ki kell fizetned a díj különbözetet.
A biztosító beáraz téged mint kockázati tényezőt. Azért lesz olcsóbb ha télen télivel vagy 4S-el mész mert kevesebb a valószínűsége annak hogy balesetet okozol.
-
kenguru99
senior tag
-
rbalint88
veterán
válasz
KillerKollar
#61280
üzenetére
Nekunk is CC2 van, csak nem SUV valtozat. Nyugodtan veheted.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
KillerKollar
#61280
üzenetére
Arra figyelj meg, hogy ha kulfoldre mesz ott csak addig szamit telinek amig a profilmelyesege a teli guminak megfelelo minimum ala nem csokken. Oaztrakoknal pl 4 mm.
-
dj79
senior tag
Így van, casco kötés esetén is megfelel, tapasztalat.
#61280KillerKollar: nem csak azon, gyakorlatilag az összes négyévszakoson rajta van már jó ideje az összes télies jelölés.
-
kenguru99
senior tag
válasz
KillerKollar
#61278
üzenetére
"Mert tudom, hogy a biztosítás kötéskor meg is szokták kérdezni, hogy télen-nyáron cseréli-e ez ember a kerekeket. Ilyen miatt, ha 4 évszakos gumi volt egy autón megtagadhatja a biztosító a kifizetést? "
Magyarországon a jogszabályok nem ismerik az "évszaknak megfelelő gumiabroncs" kitételt. Emiatt sem a hatóságok, sem a biztosítók nem hápoghatnak az abroncsok mintázati jellege (téli, nyári, négy évszakos) miatt. -
saen
veterán
válasz
KillerKollar
#61278
üzenetére
Ha van olyan kedvezményed, hogy évszaknak megfelelő gumit használsz-e, akkor vizsgálják és a négyévszakos is jó.
-
rbalint88
veterán
válasz
KillerKollar
#61278
üzenetére
Azt szontak megkerdezni, hogy telen teli vagy negyevszakos gumit hasznalsz-e
A nyaron nyari kitetelt nem lattam sehol, ugy nez ki az a statisztiajuk szerint kevesbe kritikus.
Tulajdonkeppen teli ES nyari guminak is minosul a negyevszakos, a teli minositeshez kell a harom hegycsucs+hopihe (3mpsf) jeloles is rajta. -
KillerKollar
őstag
Sziasztok!
Múltkor kértem tanácsot 4 évszakos gumi használatával kapcsolatosan városi használat és kevés km futáshoz és a többség pozitívan nyilatkozott az újabb, jobb minőségű prémium 4 évszakos gumikról melynek beszerzése még mindig olcsóbb mint egy teljes télikerék szett felnivel. Viszont olyan kérdésem van, hogy jogilag ezek a gumik téli és nyári guminak is számítanak? Mert tudom, hogy a biztosítás kötéskor meg is szokták kérdezni, hogy télen-nyáron cseréli-e ez ember a kerekeket. Ilyen miatt, ha 4 évszakos gumi volt egy autón megtagadhatja a biztosító a kifizetést? Egyáltalán meg szokták ezt vizsgálni?
Köszi!
-
válasz
yodamester10
#61272
üzenetére
Kenjèk a hajukra az ajánlásukat, nekem egy évnél régebbi gyártású gumi kell, későbbi mehet vissza.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
yodamester10
#61271
üzenetére
Oo, jogos. Beneztem. Az SC7-el sem lohetsz melle.
-
yodamester10
őstag
Nem is tudtam,hogy van ilyen,
DOT garancia
Garantáljuk, hogy az abroncsok vadonatújak és friss gyártásúak - HTA-Magyar Gumiabroncs Szövetség hivatalos közleménye alapján:
”A gumiabroncs:
- Frissen gyártott: 3 éves korig
- Új: 5 éves korig. Ez azt jelenti, hogy egy legfeljebb 5 éven át szakszerűen tárolt abroncs megfelel egy új abroncs specifikációinak, és nem veszít a felhasználhatóságából!
- Élettartama: 10 év”. - Az általunk forgalmazott abroncsok 2 éven belül készültek. Bizonyos kifutó mintázatok esetén elenyésző százalékban előfordulhat, hogy 2 évnél idősebb abroncsot szállítunk, ebben az esetben Önnek joga van elállni a vásárlástól és mi ingyen visszahozzuk Öntől az abroncsot. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
yodamester10
#61269
üzenetére
Vedd meg, az idei ADAC/ÖAMTC tesztet simán megnyerte. [link]
-
yodamester10
őstag
Ma futottam egy kört 3 gumisnál,az egyik számomra idegen a második látásból ismerős és a 3-ik akinél dolgoztam egy szezont régen.A kiszemelt gumi a Continental sport contact 7.
Első gumis 48-at mondott,a második 44-et az ismerős 47-et.DOT számot egyik sem tudott mondani.Vajon mikor jönnek az idei tesztek vagy vegyem meg most?17 fokban sajnálom már a jó téli gumikat nyektetni. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor
#61267
üzenetére
Hankook H750-ből van peremvédős de sztem nem a te méretedben. Ilyen ballonos gumira nem nagyon szoktak peremvédőt rakni 4 évszakosban...
Sajnos meg kell tanulnod szépen/ügyesen parkolni.
-
Ráérek, mert a Goodyear promó odébb van 2024.03.25. – 2024.05.31.
Tök jó, hogy nincs sorsolás, meg partnereink, csak a számlán/blokkon szerepeljen x adat.
Alufelnire megy, így fontos lenne, hogy peremvédő legyen.(?).
205/55/R16 méretben a Quatrac nem keréktárcsa-védős.
Vector 4Seasons Gen-3 sem peremvédős, a kereső szerint egyik terhelési számú/sebességjelű kombinációban sem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor
#61265
üzenetére
A 19-es téli sem vmi friss én váltanék 4S gumira. Goodyear nagyon jó vagy középmezőnyből jó vétel a Vredestein Quatrac.
-
Jön lassan a jó idő, így ki kellene találnom mi legyen gumi fronton.
Pirost (Seat Altea 2004 1.6 BGU) kellene gumizni, 205/55/R16 méretben.
A nyári gumi az gatya, VP3 Hankook volt, télin van jelenleg Conti TS860 1919 DOT számmal, teljesen jó, nem kemény, nincs kirepedezve.Vegyek 4évszakos gumit és adjam el a téli gumit vagy nézzek a gumisnál valami nem öreg, kirepedezett nyári gumit, használom míg bírom a két garnitúrát és majd utána veszek egy 4évszakosat? Ami még közbeszólhat, hogy külföldi melót vállalok és akkor, autócsere. Ez esetben vennék használt nyárit most.
Meglátom milyen használt nyári gumit találok.
Nézegettem a 4évszakosokat, meg olvastam itt a topikban, hogy mi a sláger.
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 205/55 R16, a hónap második felében indul az OMV kupon akció 10k jár vissza ebben a méretben. -
avl
senior tag
válasz
brumi1024
#61261
üzenetére
igen, index forumon "elterjedt duma"
összes ilyen: [link]
regi: [link]
uj: [link]
[Die Zeiten, in denen alle Neureifen stolze 8 mm Profiltiefe hatten, gehören leider längst der Vergangenheit an] es valoban a tyrereviews tesztekben az ujak igen ritkan 8mm-esek
[link] "Mittlerweile ist es sogar oft so, dass neue Reifen weniger Profiltiefe haben als sie das früher noch hatten."
[link] I measured some new Michelin Crossclimate tyres as having only 7mm tread instead of the 8mm I expected all new passenger tyres to have. Michelin confirmed in writing that crossclimates have only between (iirc) 6.7 to 7.0mm of tread new.
-
brumi1024
veterán
Mármint az új gumik kezdeti profilmélysége? Szerintem azt típusa válogatja.
Tyrereviews szokta írni a tesztek végén.
-
Qru
MODERÁTOR
Személy szerint nem de ha van ilyen akkor az engem is érdekelne.
Sajnos a tesztekben a teszt alatti kopást veszik átlagosnak és abból számolnak egy becsült megtehető távot. De ez csak egy erősen közelítő érték, mert a kopás nagyon sok mindentől függ. Autó, súly, használat módja, milyen felületen, milyen guminyomással... és azzal sem számol, hogy ahogy öregszik a gumi és megkeményedik egyre kevésbé kopik.
-
avl
senior tag
ismer valaki arra infot es korrekt linket, hogy idövel az uj gumik profilmelysege mennyire csökkent ? vagy nem is ??
-
Khaosz55
addikt
A felni homlokfelületére , hogy ne gyógyuljon össze a féktárcsával mit szoktak használni?
Rézpaszta megfelelő? Vagy van még réz spray. -
HoaryFox
őstag
válasz
focvis
#61248
üzenetére
1. Akkor menjek el még vele 40ezret?
(kb. most annyi van benne)
2. Ott dolgozok még, de jelen pillanatban nem gyártunk négyévszakos gumit (vagyis de, de a jelenlegi négyévszakosból (H750) csak tesztméret van, a régebbit (H740) meg Norauto márkanév alatt gyártjuk.Szerk.: Ja igen, van még a Lufi G Fit 4S, de azt mi nem vehetünk valamiért (semmilyen Lufit)
-
válasz
HoaryFox
#61247
üzenetére
Szia!
1. Nem vagyok nagy 4 évszakos tudor, szerintem a magyar télre teljesen oké. Amíg tapad és minta is van rajta, addig én nem cserélném, mert minek? 🤗
2. Ha ott dolgozol még mindig, akkor 215/50, mert nagyon kedvező áron hozzáférsz. Mindenki másnak a 225/45, valóban gyárilag jóváhagyott, és elterjedt méretként lényegesen kedvezőbb az ára.szvsz
...és s1 evo3-at vennék nyárra a kanyargáshoz
-
HoaryFox
őstag
Sziasztok!
Ti hány év után cserélnétek négyévszakos garnitúrát?
Jelpill egy Semperit AllSeason-Grip szett van fent 225/45R17 méretben, nem néz ki annyira rosszul még, asszem 4 vagy 5 éve van fent (ezzel vettem ~2,5 éve), ránézésre jó állapotú, nincsenek repedezve, minta is van rajta, most lett megcserélve az első meg a hátsó tengely között oldalanként a gumi. Tapadni is tapad, nem csúsztam meg még vele sehol, pedig kanyarodni azt szeretek![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Másik kérdés: 215/50R17 a gyári méret amúgy, megengedi a kézikönyv a jelenlegit is (bár érdekes, hogy 7J széles a gyári felni), de a bökkenő, hogy ebben a méretben általában drágábbak a gumik, de cserébe jellemzően jobb EU-s üzemanyagtakarékossági kategóriájuk van (215 jellemzően C, ritkán B, 225 jellemzően C de vannak D-sek is bőven)
Ti melyik méretet vennétek?
Az autó amúgy egy 2008-as Opel Vectra C Caravan 1.8 benzin.
-
-
Poultier
tag
Sziasztok!
Mi most a bestbuy nyárigumi 205/55R16-os méretben? Egy 150 lovas 3er BMW-re menne, amivel munkába járok autópályán, az éves futás kb. 10k km.

-
dj79
senior tag
quatrac5 volt már korábban egyik autón, szerettem, nekem inkább a télies tulajdonságok fontosak, mert keveset pályázom, viszont cserébe nem sok a biztonsági elektronika a coltban
-
dj79
senior tag
175/65 R14 négyévszakosban van jobb választás, mint a quatrac5?
(ahogy látom, éves futás nem lesz több, mint 6000km) -
válasz
angyalpc2
#61226
üzenetére
Emiatt ne fájjon a fejed, amikor megvetted, tudtad, hogy ABS nélküli.
Engem nagyon meglepett, 2004-ben javában az egyik nagy autógyártónál dolgoztam, és a gyár budget - bottal se piszkálnám - márkájának legolcsóbb modelljébe is bekerült alapfelszereltségként a blokkolásgátló.
-
angyalpc2
aktív tag
válasz
szőröscica
#61229
üzenetére
há akkor én kifogtam az utolsók egyikét
-
angyalpc2
aktív tag
válasz
focvis
#61191
üzenetére
Nincs ABS nem viccelek, nincs gyűrű, szenzor, se az egység. Talán még a biztosíték foglalat sincs benne a táblában.
Alkatrészekbe beütött gyártási idő is 2006 3.hó. Nem tudom, hogy ez valamiféle jogi trükközés volt-e. Hahu is van ilyen Campus vagy Free néven futott 2005 közepétől -től 2006 06-ig onnantól már szlovén gyártás 4. facelift más egy kicsit az eleje hátulja is.
VIN szám szerint kikeresve WITHOUT ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM
De most elültetted a fülembe a bogarat..tényleg 2004-től nem lehetett volna. Magyarország 2004-től EU tag A kocsi magyar forgalmis kezdetektől, nem behozott német vagy ilyesmi, még a magyar márkakereskedés logó rajta a szélvédőn.
Románia Bulgária 2007 sőt Horvát 2013 lehet valami reimport áfacsalás susmus ment? -
Qtya123
őstag
Na, 2 napja megrendeltem a Premiumcontact 6 gumikat. A Kiss Guminál Maglódon volt "jó" árban (50.990 Ft).
Jött ma az email, hogy átvehető ilyen és ilyen rendelésszám alatt a 4 db PC6. Odaestem zárás előtt negyed órával, kifizettem kártyával, a kezembe nyomták a számlát, hogy a raktárban kiadják. Odaadom a számlát, oké itt is van a 4 gumi, ma érkeztek be. Odahozza az autómhoz.
Elkezdeném bepakolni, erre látom, hogy EcoContact 6. Mondom nekik, hogy gond van, nézem a számlát ott is Ecocontact 6 van. Mutatom az emailt, hogy ezen a rendelésszámon, ami a számlán is szerepel és PC 6-ot rendeltem, ahogy az emailben is van.
Nagy nehezen telefonon még elérte az irodában a kollégáját, aki épp indult volna. Megnézte, tudnak rendelni, péntekre jön meg. Azt mondja hozzam a számlát, mutassam be és akkor kiadják a PC6-ot. Mondom oké, de akkor új számla is kell nekem, mert nem viszem el úgy a garanciális gumikat, hogy PC6 lesz nálam és EC6 a számlán. Jaaa. Jó, akkor majd nyomtatnak azt is.
Aztán mikor elindultam haza, akkor jutott eszembe, hogy nekem igazából van egy számlám meg egy kártyás fizetési cetlim rajta, de a gumikat nem hoztam el, nehogy valaki pénteken vakon legyen aztán azt kérdezze, hogy oké, de hol vannak az EC6 gumik, amiket megvettem a papírok szerint...
-
Richard!
addikt
Az utcában parkoló Polo MK4-nek az első tengelyen lévő gummája. Ha találkozom a tulajjal, javasolni fogom hogy ha slick a cél, még hajtsa, mert ez így kevés
-
rbalint88
veterán
válasz
szőröscica
#61215
üzenetére
Fuldugo! Ceges autora nem koltunk uri huncutsagokra, foleg ennyit nem.
Es balszerencsedre kb tesztgyoztes lett most az a Kumho
-
válasz
szőröscica
#61215
üzenetére
Rendben
Még nem biztos, hogy az lesz mert felcseszett a Michelin ügyfélszolgálata
-
Urak! Köszönöm mindenkinek, kigondolom, számolgatok aztán rendelek lassan. Ha a Michelinre esik a választás akkor csörgök előtte mindenképpen.
-
válasz
Corsa02
#61207
üzenetére
Általában igazam van - de az a jó, hogy minimum én így gondolom.
Nyilván EUDM modell. 
P4+ peremvédő -> utána kell járni megrendelés előtt, szvsz van ilyen is, olyan is.
Én mit vennék? Hankook 36 e. / Goodyear 46 e. / Michelin 53 e. A Hankook hamarabb elfárad, de 4 évet biztosan bírni fog.Asszem' olasz cuccok iránti rajongással senki nem vádolhat (leszámítva az olasz kaját), megnézném a Pirellit is. (A téli Sottozero 3 szettem 6 éves múlt, de megszavaztam neki még egy óvatos szezont.)
-
válasz
focvis
#61202
üzenetére
Ahogy Qru is írja az enyémből ez a legerősebb, a 17-es felni adott, az meg van már

A kérdés akkor az , hogy vajon 30e km után a Primacy4+ még mondjuk használható marad 4-5 évesen, 40e km körül? vagy úgy is cserés lesz? Abban igaza van focvisnek, hogy a 15-20e átszerelés is hozzájön majd az Ultrac-nál 27e után.
ja és amit nem találok, a P4+ peremvédős?
áááááááááááá
miért nem egyszerűbb ez?focvis:
Igen, ez egy ABT verzió, limitálva volt pár száz darab.
Chippel bármelyik tudja 
-
válasz
Corsa02
#61198
üzenetére
Nagyobb motoros verzióhoz esetleg engedélyezett a 225/45R17?
(rátenném, de ahhoz 7,5 széles felni az optimális)Általában a Michelinek bírják a legtöbbet. Ugyanakkor fennáll a veszélye, hogy hamarabb elöregszik, mint elkopna. És akkor, hogy ne legyen könnyű a döntés, még azzal is számolni érdemes, hogy a gumiszerelés sem olcsó, 17-esnél 15-20 rugó.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A50 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue 1ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3743, 91% Akkumulátor
- 188 - Lenovo LOQ (15IRX10) - Intel Core i5-13450HX, RTX 5060
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 (5TW10AA) - 3x4K felbontás
- PlayStation 5 Pro /// Boltból, Számlával és 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
A nyaron nyari kitetelt nem lattam sehol, ugy nez ki az a statisztiajuk szerint kevesbe kritikus.



Az elkövetkező nyári szezonban még szinte biztos jó lesz.


