-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
aliali
csendes tag
Tanácsot kérem, uj X5 40i konfiguráció miatt :
1) 20 Felni , nyári gumi defekttűrő nulla forintért
2) 21 Felni , nyári gumi defekttűrő 375.000 f
3) 21 Felni , nyári gumi Nem defekttűrő gumi 740.000 f
4 ) 2 verzió asztan a defekttűrő gumit Ki cserélném egy jó minőségű 4 évszakos Nem defekttűrő gumi ra.
5 ) első verzió + defekttűrő nyári gumit cserélném Nem defekttűrő 20 téli gumi ra, asztan vennem kell 21 nem defekttűrő nyári gumi plusz 4 db felni, így nincs gumi csere.kicsit bonyolult , tudum 🍺😇
Illetve a 20 téli gumit defekttűrő + 4 felni most akciós a BMW nel 1.200.000 ( nem tudum ilyan áron más hol lehetne olcsóbban szerezni)
Előre és köszönöm mindenkinek a tanácsa.
-
Blue meth
senior tag
Még annyit elfelejtettem, hogy olyanannyira venném hosszútávra, hogy a közeljövőben tervben van egy upgrade mk4 Mondeora, és arra is vinném át a téli szettet.
-
Blue meth
senior tag
Egyik sem.
És már nincs meg az évi 10.000km sem azt hiszem, mióta nem kocsival járok melóba. Pont ezért gondolkodtam egy 4 évszakos gumiban, mert itt a városban szerintem 70-80-as tempónál bőven elég egy jó 4 évszakos. Csak nyáron a nagy melegben nem tudom hogy viselkedik. Mármint videókat persze néztem, meg teszteket olvastam de az mégsem olyan mintha alattam lenne. Autópályázni is egyre kevesebbet szoktam. Szóval igen érdemes lenne elgondolkodni, csak mindig megvolt a klasszik téli-nyári szettem. -
Blue meth
senior tag
Jah igen és egyre jobban hajlok a 4 évszakosra, Bp-n elég enyhe telek vannak szinte hó nélkül, hóban amúgy se nagyon használtam a kocsit sose. Szóval ezekben a 0; -10 fokokban a 4 évszakos gumi ugyanúgy puha marad mint egy téli? Nyáron meg a 35 fokban nem kenődik nagyon?
-
Blue meth
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2004-es Ford Mondeom, 2.0 benzin 145 lovas, és téli gumit vennék rá. 205/55 R16 méretben, de kicsit tanácstalan vagyok. Goodyear legújabb UG Performance 3 gumija nagyon tutinak tűnik hosszú távra, de elég borsos az ára. Nézegettem a Hankook márkáját a Laufennt is, de hosszútávra lehet jobb befektetés a Goodyear. A kérdésem az lenne, használ innen valaki Laufenn téli gumit? Ha igen, milyen tapasztalatok vannak vele? Főleg nyálkás úton lennék kíváncsi, hogy viselkedik vele az autó.
-
saen
veterán
válasz
szabonagyur
#60378
üzenetére
Még nem teljes a CC2 kínálat, folyamatosan jönnek ki az új méretek.
-
polonic
félisten
Bridgestone blizzak lm005 és falken ziex 914b mer ez volt, oszt csók.
-
MC Pite
veterán
válasz
szabonagyur
#60374
üzenetére
GY ami a leginkább télies a jobbak közül.
Nekem az ASC sosem adta ki, kb ahogy Qrunál. Nem azt mondom hogy rossz, de Michelin/GY/Vredik mellett nekem hiányérzetem volt - most második az ASC2, de ugyanez az érzésem.
-
BaLee
addikt
válasz
szabonagyur
#60374
üzenetére
Tesztelgesd még csak azt a gumit. Tegnap hasonló időben lámpánál egymás után 4 autó indult el forgó kerekekkel. Feltételezem nem a gumi hibája volt mindenhol, alattomos félig lefagyott nyáláks fos volt az út. Zebrán átmentünk és éreztük a cipőnkkel is...
-
szabonagyur
félisten
-
F_Zolee
nagyúr
válasz
szabonagyur
#60374
üzenetére
Nekem Quatrac van 21es dottal de még jól tapadt a vizes úton nagy fékkel. 25k km lehet kb benne szintén.
[link] -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur
#60374
üzenetére
Conti sosem vt igazan jo 4S-bol. CC2 vagy GY gen3.
-
rbalint88
veterán
válasz
szabonagyur
#60374
üzenetére
Az nem a gumi hibaja, ez az ido olyan, mintha jegen mennel. Nekem is a ket eves, kb 12ezret futott TS870 csuszkalt korforgalmakban, kis tempoval (20-30). A lecsapodo para/kod az uton levo kosszal emulziot kepez es tenyleg rettento csuszos lesz. Szerintem emiatt ne cserelj
-
szabonagyur
félisten
-
rbalint88
veterán
válasz
szabonagyur
#60372
üzenetére
Goodyear Gen3, Michelin CC2, Vredestein Quatrac, budgetbol Nexen.
-
szabonagyur
félisten
185/55/15-ben keresek 4 evszakosat, cel, hogy a telies resze legyen erosebb, Contit kukazom amint lehet.
-
válasz
szabonagyur
#60367
üzenetére
igen, rájöttem én is, hogy csak egy igazság van. és az nem lehet az enyém

-
MC Pite
veterán
válasz
f4lcon
#60366
üzenetére
Igen...de ez hogy kacsolódik a gumiválasztáshoz?
Mármint ok, vészhelyzet szerinted jellemzőbb esőben vagy havon (lehetséges hogy így van, bár sztem szárazon több a baleset), meg ha más megy ilyenkor szokásostól eltérően...Abból indultunk ki, hogy kb 2 féle karakter van amiket néztünk gumikat: az egyik szárazon, a másik vizen erősebb. Régebben a klasszikus iskola szerint a vizen erősebbet választottam, mert hamarabb meglehet a baj. Aztán most a másik oldalra tettem az ikszet, mert jellemzően jóval óvatosabb a forgalom és én is vizes (vagy havas) úton, még nagyobb a ráhagyás.
Ahol jobban közelítem a gumi határait az a száraz út.Vagy nem értem

forceberg: Tatán, Környén kb mindennapos volt, amikor lassan gurultam a leendő zöldhöz, de egyesek kurvára sietnek a még piroshoz. Azalatt még kétszer közelebb csorognak. Bezzeg mikor zöld lesz, fél nap mire megtalálja az egyest és el is indul, mert addig nem kezdi meg a műveletsort, amíg egy pótos IFÁnyi hely nem lesz előtte.
Meg a kedvenceim, akár lámpa, akár másutt, a seggembe jön közel; de nem előz. Ezeket sosem értem. 3x törték meg autómat, én rohadtul nem szeretem az ilyeneket, esélyük sincs megállni ha van valami. Ez is szinte minden napos.
De hát én ííígy szeretek közlekedni
-
válasz
szabonagyur
#60367
üzenetére
Sőt, ha a rossz mentalitás az általános az utakon, akkor ő lesz a veszélyes, a többiek számára kiszámíthatatlan a saját maga szerinti jó mentalitással.

Pár példa:
Ha tartom a követési távolságot, akkor bevágnak elém, mert miért nem megyek "normálisan"?!
Ha a lámpához lassan gurulok oda, hogy zöldre odaérve ne kelljen megállnom, hátulról dudálnak, hogy miért nem haladok?!
Vagy ugyanez a körforgalomba érkezés is, ha áll ott pár autó. Inkább 4x megállnak-elindulnak, meg araszolnak csúsztotott kuplunggal, ahelyett, hogy ésszel odacsorognának. -
-
kabalala
csendes tag
válasz
rbalint88
#60359
üzenetére
Hát igen, ha a téli/nyári ból akár csak az egyik is max 4 evet birja repedezes kemenyedes, csuszossa valas nelkul akkor igazabol nem vagyok elörébb, főleg ha még a szamomra fontosabb tulajdonsagai is elmaradnak alapbol a 4S töl...
Hankook icept evo 2 röl van tapasztalatom. DOT0215 öt csereltem 2022. nov.ben. elegge repedezett volt a mintaja. 7 evet hagytam fent.link, link. (215/60 r16 vitara). Profilmelyseg sztem még böven megvolt, 25 ezer lehetett benne. Az olcsobb akkor eddig sem birja valoszinu, habar nemtudom anno erre a gumira irtak.
-
aliali
csendes tag
Sziasztok
Mercedes Ml 320, 2007 gyártmány.
Jelenleg Téli gumi méret 255/50/19
Szeretnék új téli gumit
evi max 10 vagy 15 km megyünk az autóval .
80% Pest 20% országút
nem szeretnék sokat fizetni mivel 1 éve múlva új autót veszünk .
Milyan gumi az ajánlat ?
esetleg más gumi méret jöbb lenne ?
mehet 4 éve szakos gumi ?
Előre és köszönöm szépen a tanácsokat.
-
rbalint88
veterán
válasz
kabalala
#60357
üzenetére
Ott bukik a matekod, hogy egy also kategorias teli is max 2-3 szezonnyit jo, de inkabb 1-2 szezonnyit- mar amennyire “jo” alapbol, ugyebar….
Szamolj ugy, hogy 3-4 evet lehuzol egy negyevszakossal, ha ezalatt nem kopik le 4mm-re es nem kemenyedik ki, akkor a tobbi az ajandek.
Sajnos mivel a modern gumikban egyre kevesebb vagy nincs termeszetes kaucsuk, ezert hamarabb oregszenek, cserebe alapbol sokkal tobbet tudnak.
-
kabalala
csendes tag
Köszönöm a glicerines és a korábbi 185/60R14 gumis kerdessel kapcsolatban kapott válaszokat.
Továbbra is filozok hogy mi legyen...ami kiderult szamomra:
1. Vredestein Quatrac R15 töl van, R14 re a Quatrac-5 tipust gyartjak. Tesztek R15re vannak vagyis Q-ra. R14 teszt leutobb 2018ban volt. Igy csak tippelgetni lehet a mostani tulajdonsagaira, illetve a tapsztalatokat olvssni. Van összehasonlitasi lehetoseg a ketto kozott tyrereviews-en, ami azt hozta ki nekem hogy a Q-5 ös gyengébb mint a Q.
2. Szamolgatok hogy Nokian iLine nyári (16e) és kumho WP52 (19e) vagy laufenn LW31 iFit (20e) téli kombóval (6 évet talan kibirnanak) mennyire jarok jol egy 4S garniturahoz (H750 vagy Q-5 mindegyik 25e) kepest...a 4S-nek 4 év kell (letettem a 7 évröl) mire alacsonyabb lesz az eves gumiktsgem mint a téli nyárival (3...5 evet irtak a 4S gumikra altalaban). Viszont pl a kumho a 2023 téli tesztben kb. gyengébb mint a referencianak berakott H750...
3. Viszont az évi kilometert is ujraszamolva...5000km/ év...erre két garniturat fenntartani (oke nem emiatt kell)...(felnim lenne hozza de akkor is). 6 év alatt 6000 km menne a télibe, valahogy ez olyan pocsekolasnak tunik, de ha csak 3 evet bir ki a 4S 4 év helyett, akkor meg ktsg ben azzal jovok ki rosszabbul.
4. Talaltam 1 tesztet koptatott gumikkal 2017bol...4 mm profilmelysegig ajanljak a 4S eket...
https://blog.reifen-vor-ort.de/autobild-langzeittest-f%C3%BCr-ganzjahresreifenMelyik lehet a kettö verzio közül a megbizhatobb egyenletesebb, kiszamithatobb, biztonsagosabb, jobban kihasznalhato megoldas...nyilvan ezt senki nem tudja biztosan...
Ja még egy tényező, újrakezdő lesz a sofőr az autón amire megy az új gumi...ez számithat a választásnál?
-
-
AssAssynn
addikt
Gumiápoló sprének, habnak van értelme szerintetek?
-
saen
veterán
Ezt meg is lehet fordítani, hogy mivel középre van súlyozva, ezért semmilyen körülmény között nem lesz szar a gumi, nekem mondjuk pont ez szimpi.
Az újról még alapos tesztet nem láttam, de a marketing anyagokban két dolog van csak kiemelve, egyik, hogy jóval tartósabb, mint a régi, illetve, hogy kisebb a gördülési ellenállás. Az előbbire ráfért a javulás, mert volt olyan teszt ahol ezt kritizálták, míg utóbbiban a régi is jó volt, de most még jobb. -
Qru
MODERÁTOR
ASC-el az a baj(om), hogy nagyon középre van súlyozva a tudása. Erre rájött a Conti is azért mennek más irányba az ASC2-vel. Se szárazon se vízen nem jó igazán, se nyáron sem pedig télen. Nekem van egy garázsdíszem amit jellemzően nyáron használok arra ment a nyárias CC. A másik a boltba menős, azon télies Quatrac5 van, mert azzal megyek akkor (is) ha rossz idő van.
-
saen
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#60335
üzenetére
Quatracot vettem magamnak, ez erős közép kategórai, szvsz egy Prius-ra bőven elég lenne.
Conti nem, abból max a ASC2, de ez ASC1 nem egy nagy durranás. Pirelli jó kopásállóságú, ha sokat mész akkor arra érdemes rámenni.
-
MC Pite
veterán
válasz
forceberg
#60338
üzenetére
Genya
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Szeretem a szerpentineket, ha tehetem Tarján vagy Dobogókőn át megyek, és nem szeretem feleslegesen hővé és fékporrá alakítani a mozgási energiát.
Mellékesen ha megnézitek az Adac hány pontot adott a kikerülési manőverre az 1.2Pt C4 Pikacsura, kiderül hogy jobban teljesít ebben mint a tiétek(bár a kisdízellel lehet hogy forcebergé is jól végez). Nem kanyarvadász, nem szereti annyira a játékot mint a Megane tette (aminek nem aznirra indult el, hanem a feneke kezdett el kifelé pattogni), de abszolútban is korrekten lehet vele menni.
Amúgy mindegy mivel megyek, sportautótól anyám Agilájáig, mindig 90%on megyek. Ez autótól és úttól függ épp mennyi, ahol Agilával csúszok, ott annak a sebességnek a kétszeresével hidrós C5-el még csak kezdek kapaszkodni a kormányba.Navi tippelt idejénél mindig hamarabb érek oda, de a fogyi is fontos, gyorsan nem megyek, csak a lassításokat nem viszem túlzásba.
Ha gyorsítok, az gyorsítás, ha fékezek, az fékezés, agyvérzést kapok a pedálogat mindig csak cirógató emberektől (400 méter alatt semmérik el a 90et, minden 5°nál nagyobb kanyarnál előtt 100 méterrel már 70re mell lassítani, a kanyarban meg még egy kicsit).
Főleg Alpokban és Tátrában (forgalom hijján itthoni hegyeknél is, mert hobbi/szabadidő hegyekbe vezet minket) magyar ismik azt mondják egy állat vagyok, a csajok hamarabb sikítanak mint a gumik, hogy lassítsak.
A valóságban meg csak úgy megyek mint a helyiek, megfelelő mennyiségű biztonsági tartalékkal.Szerintem a magyarok vannak beoltva többek között a kanyargás, normális kanyarodás, előrelátás, előregondolkodás ellen, nem megyek én gyorsan (hisz az osztrák 110es tábla alatt 100al már kezdi tolni az orrát/farát
).
Egy nyamvadt zöld lámpán fele annyian jutunknát itthon mint a hanyatló nyugaton.
Meg jobban belegondolva a valóban ideális kanyarodási ívek/technika, intenzív és vészfékezés, normális műszaki állapotban tartás sem az erősségünk, még a tréningeken is elég vegyes szokott lenni a társaság. -
MC Pite
veterán
válasz
f4lcon
#60333
üzenetére
Jellemzően havon rohadt lassan megyünk, és évi 3 nap.
Én tavasztól őszig viszont szeretek lendületesebben menni, 200+ nap.
Nem esőben, nem havon, akkor óvatos vagyok, meg eleve gyök kettővel vánszorgunk.
GY-okkal lenyomtam sok telet, remek gumik. Nyáron elmegy, de a CC2 határozottan jobb nyáron/szárazon.
Azt mondanám télinek GY, egész évre CC2... De most télire (október elejétől május elejéig) CC2-őt vettem, mert letaposott hó kevesebbet van mint száraz út.rasotamas: CC2 vagy Quatrac 91esben. Én 96-92 váltottam nyárinál, komfortosabb, könnyebb érezhetően (P3-P4). Igaz, a CC2 is 92, de hiába egy collall kisebb, mégsem komfortosabb mint a nyári 17es, de a 96/XL picit feszesebb, nehezebb lenne belőle.
Teszem hozzá sokan észre sem veszik.
[link] -
Elsősorban az autoguminet.hu-t nézem, itt 31300-ért találtam GY Gen3-mat, de 95T és XL-es
CC2 95V és 91H egyaránt 35ezer
Nem látoma GY-hez képest a nagy árkülönbséget, de ez nem XL legalább. Azok kemények nem? Vagy ha más üzlet ahol lenne mondjuk 91H akkor melyik bolt ajánlott még?Conti AllSeasonContact 95H 32,5k, 91H 29,6k
Pirelli SF2 95V 29k
Vredi Quatrac 95T és 91V egyaránt kb 27k, 91H 25k, 91T 24k
Hankook 4S2 H750 91V 26k, 91H 24kAkkor ha 91H az ajánlott eleve melyiket nézzem? Gond nincs a 95V-ből sem, meg az XL-ből sem, de nem lesz nagyon kemény, rugózatlan?
Te melyiket vennéd, értékes szállítmány (asszony, sulimenet, ovimenet), nem 10-20 ezer dönt, inkább legyen jó ÉS tartós is. -
válasz
szabonagyur
#60332
üzenetére
pont ezt akartam írni, hogy vészhelyzetek esőben és havon alakulnak ki jellemzőbben, nem szárazon
-
MC Pite
veterán
válasz
T0mBd1gg3R
#60329
üzenetére
GY kicsit jobb letaposott havon és vizen.
CC2 kicsit jobb száraz fékezésben.Dönts neked mi fontosabb. Én száraz úton megyek lendületesebben.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#60329
üzenetére
CC2 nem tud annyival többet mint amennyivel drágább.
Arra figyelj, hogy a GY-ből a Gen3-at rendeld, a Gen2 az gyengébb sokkal!
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#60315
üzenetére
Quatrac ha kozepkat eleg. GY ha felso kell. Sebessegindexbol van gyari eloiras olyat kell venni ra. Teli es 4S-bol mehet 1-el ala.
-
válasz
MC Pite
#60320
üzenetére
Ez mind túl jól tapad szárazon.
(Contit személyes unszimpátia okán nem) Majd a tavaszi akciók alapján kitalálom.A gyári szerelésűn is van még 3-4 mm, szárazon OK, viszont vízen semmi tapadása. Lehet, tavaszra fent hagyom a Goodride-ot, nyárra a gyári BS-t, aztán eltolom a döntést 2025-re.
Szerk: FONTOS, hogy szép legyen az oldalfala, pl. a Contié nem szép.
-
MC Pite
veterán
PS4, S1, PC7? GYnál nem tudom mi lenne jó, az Assyval nehéz lenne már játszani talán.
Én addig keresgéltem hasonlót, hogy bő féláron egy pár km-es P4 lett végül
. 200 felett kezdődik pirosra egy szett normális gumi
-
válasz
MC Pite
#60317
üzenetére
A téli parkolásra használt Goodride (legalja kínai) kvázi ajándékként jött a használt gyári felniken, 2022-es DOT. Minden tesztben kb. utolsó helyezett, pont havon mutat jó eredményt, de ez Mazda, annak én nem mutatok havat. (Műszaki vizsgára is jó lesz, minden paraméter gyári, 7.0 széles.)
Nyárra lehet, 215/45-öt veszek 205/45 helyett a 7,5 széles felnire.
Ahogy írod, megvenném én a legjobb sportgumit rá, egyszer élünk... de akkor korlátozott lesz a bolondozás. Persze nagyon sz@rt se akarok, valami közepes, kicsit sport, kicsit túra, + jó nagy peremvédő. -
válasz
MC Pite
#60317
üzenetére
A részletes autobild tesztekre már csak olyan gumik kerülnek be, amelyek a "selejtezőn" nem 100% ipari hulladékok voltak. A selejtező a nedves/száraz fékteszt. Azért van csak 15 a listában, mert a 35-ből 20 már mögöttük volt, azok be sem kerültek a teljes tesztre. Másképp közelítjük meg. Ha valakinek ultimate gumi kell, akkor az szezongumikat vesz, vagy én is talán azt gondolom a legjobb választásnak, ha télies 4 évszakos mellé jó nyári. Szóval ez az AS2 nem top, de közel sem a legalja volt a mezőnyben, korrekt áron. Ahogy nézem, idén az ára már nem az igazi.
-
MC Pite
veterán
forceberg: Mindenütt is szoktam nézni, de 98%ban fent vannak TR-on a tesztek, ott én nem nagyon láttam érdemi eredményt.
Vagy ha tudod melyik tesztekben volt jó, azt is meglesném
.
Az elmúlt két évben R17ben 14/16, R15 9/10 és 11/15, suv méretben 7/10 ill 9/11.Szezon guminál is szeretek szemezgetni, viszont 4 évszakos csak akkor 4 évszakos, ha tényleg jó! A mezőny hátsó fele 2-3 évszakos valójában a nagyobb tesztekben.
Félre ne értsetek, nem kötözködni akarok, ezer ember ezer féle gumit vesz, de ti nem vasárnapi sofőrök vagytok akikra a gumis azt melegíti rá, amiután kabátot/BT hangfalat/sörcsapot kap, hanem keresgéltek, és ebben a topikban is jelen vagytok.
De akkor vagy nagyon más a súlyozás, vagy más forrásokat találtunk, ezz sem zárom ki.
focvis: Szokatlan kombó, nyárinak azt hittem játszósabb karaktert tennél inkább; max ha két szett (
) akkor lehet a ősztől tavaszig húznék olyat ami mindenre is (CC2, TAS6), aztán nyárra meg jót. Vagy azzal könnyebb körzőre rakni? Bár gondolom már óvatosabb leszel valamivel ezzel
.rasotamas: Az első 3 ami tartós és bevállt. H750 gyorsabban kopik, de gyorsabban is revül. Dobogóra TAS6 még odamehetne, de annyira nem bízok benne azért mint a Michelin vagy Goodyearben, amik sokszor bizonyították hogy nem revülnek gyorsan. ASC2 is, de nekem sose adja ki hogy ezt válasszam, esetleg téli szettnek. Szerk: nem, arra maradna a GY. Hiába lett 2, nekem nem kéne.
-
válasz
T0mBd1gg3R
#60315
üzenetére
Találtam GY-t is 95T-ben 31,7-ért náluk.
De nem gáz a T? Azért H-nál megúznám a határt, mégha nem is fogunk 210-zel menni soha. -
válasz
MC Pite
#60310
üzenetére
Köszi, tehát akkor:
Michelin CrossClimate 2 -> 91H és 95V egyaránt 35k autoguminet ingyen szállítás
GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 -> 95V 32+szállítástól
Vredestein Quatrac -> 91H 25k autoguminet ingyen szállítás
Hankook Kinergy 4S2 H750 -> 91H 24k autoguminet ingyen szállítás
Nexen N'blue 4 Season 2 -> ilyet nem látok 195/65R15 méretbenÉs ezek minőségben hogyan viszonyulnak egymáshoz?
A végösszeg ezek szerint 96 és 140 közt alakul
Jó lenne ha sok évet kibírna, nem keményedne-öregedne el 3 év alatt, hamár nem kopik el.
Most régebbi típusú Nexen blue van, ez eléggé szétrepedezett már. Évi 6-10k fog belemenni, inkább kopjon is el
lehetne rá 5-7 éve esetleg.
Akkor ez az autoguminet.hu az ingyenes szállítással ajánlott?
Felszereltetni hol érdemes? Itt a faluban sztem 2000/db áron csinálják. -
válasz
focvis
#60311
üzenetére
Nem múlt héten kellett volna próbálnod?

(#60310) MC Pite : Egyenesen kreténségnek veszem, mivel így inverz kiemelted.
A szükséges méretben a tavalyi tesztek és árak(és elérhetőség) alapján. 32-ért vettem, idén simán 40+-50, de alig látok pár helyen, a többinek meg ahogy nézem nem ment feljebb az ára. A tavalyi év végére sok guminál megugrottak az árak, ha jól emlékszem... -
0. Van gyárilag pótkerék hozzá? -> az jó lesz.
Ha nincs:
1. Quatrac Pro nem forgásirányos, így mehet mindenhová.
2. CC2 forgásirányos, viszont egy végzetes gumisérülés esetére van azonos korú tartalékod. Bár a kopottsága eltérő lesz. Rövid útra szvsz mehet fordítva is, de sosem próbáltam.
3. Vegyél egy olcsó kínait pótkeréknek, nem forgásirányost. -
#60297Qru
#60303focvis
Köszönöm mindenkinek a tanácsot. Valószínű, hogy erkély lesz mert elég büdi az biztos.
Már egyszer kérdeztem, de biztos ami biztos. Ezek Michelin CC 2 gumik és pótkeréknek vennék lemezfelnit és rá egy Vredestein Quatrac Pro gumit. Akkor defekt esetén tudnám mind a két oldalra használni? Vagy inkább vegyek még egy Michelin CC2-őt és csak egyoldalas csere? Ha csak ilyen pótkerék van akkor vész esetén sem szabad ellenkező forgásiránnyal feltenni? -
válasz
forceberg
#60309
üzenetére
A hétvégére előveszem a B járgányt, télire Goodride
Elite z-401-eken pihen. Be fogok számolni. 
Nyárra nem zárom ki, hogy tavasztól őszig Toyo Proxes R30-at kap. Előző autón olyan volt, nem egy kimagasló valami, viszont kb. 3 évszakos mintázatú.
Ugyanakkor nem olcsó, kb. Hankook S1 Evo3 árban van. -
MC Pite
veterán
válasz
T0mBd1gg3R
#60305
üzenetére
Nem alternatívája a CC2-nek, sokkal gyengébb.
GY, Vredi, esetleg Hankook H750, Nexen 4S 2.rasotamas: [https://www.tyrereviews.com/Article/2023-All-Season-Tyre-35-Set-Shootout.htm]
Zsombe: Akkor meg főleg nem értem.
Winterhawk4et nem, de 3at használtam, 2-3évesen csúszkált rendesen, rühelltük. Nem tudom mennyivel lett jobb, de pénzt nem adnék érte
.
User reviewok szerintem nem hasznosak, főleg itthon. Csak istenítés és csak fikázás van, közzes vagy objektív vélemény nincs. Sőt, sokszor amíg megvan istenítik, mikor eladták, fikázzák. Plusz sokéves gumi helyett bármi jónak tűnik - de hogy 2-3 évesen radikálisan csökken egyes abroncsok teljesítménye, az sajna ritkán derül ki ezekből!
És inkább adok olyanok véleményére akik évente 1-2* tucatnyi gumit mérnek(!) össze. Kivéve autonavigator téligumi tesztjei, amik kicsit sem kolerálnak más tesztekkel.
Plusz a teszteket sem csont nélkül kell nézni, pl az értékelés nem szokott érdekelni (kisautó méretben kopásnak 20% súlyozás?) - hanem mi mire van hangolva, mi hol teljesít jól.Meg ugye egy teszt, nem teszt!
Erre remek a TyreReviews összehasonlítója (ahol a részeredményeket is érdemes megnézni!) adott gumik alatt: [CC2 vs V4Sg3]
Kiindulásnak(!) remek, meg lehet aztán nézni a szükséges méretek környékén részletesen!
Az genyaság lenne, ha megkérdezném hogy Yokohama és Toyo 4S gumikat mi alapján vettetek, amikor itt is járatosak vagytok? Aki annak veszi, annak nem szóltam.
-
válasz
Zsombe
#60306
üzenetére
Én meg 1 éve Toyo Celsius AS2-t vettem, eddig elégedett vagyok vele.
A keményedés ellen jó a folyamatos használat(4évszakos), mert nincs eltéve fél évekre a futófelület.
Az 5 éves Nexen sem volt érezhetően kikeményedve, de nem tetszett. 4-4,5mm-es mintázat volt még rajta, de már láthatóak voltak azok a szokásos repedések. Vagy 75k km kíméletes használat után.
[link]A tesztekről ez a véleményem:
[link] -
-
Zsombe
senior tag
válasz
T0mBd1gg3R
#60305
üzenetére
Goodyear Vector 4S Gen3
-
Zsombe
senior tag
válasz
MC Pite
#60304
üzenetére
Én már ezekkel a tesztekkel lassan úgy vagyok, mint az antivírus vagy vpn tesztekkel: amelyik gyártónak vastagabb a pénztárcája/nem sajnálja a pénzt, az jobb helyre kerül.
Saját tapasztalás és más userek véleményei sokkal mérvadóbbak.
Arra pedig, hogy
nem használtam jobbat
csak annyit tudok mondani, hogy volt Michelin Pilot Sport 2-m (3. szezonra elkopott), elhasználtam 3 garnitúra Bridgestone Potenza S001-et, elkoptattam pár Bridgestone Blizzak LM32 és LM005 szettet is. Legutóbb Bridgestone Potenza Sport volt a nyári gumim, ami nagy csalódás volt: tapadásban sem volt olyan jó mint az S001 és 2 szezon után keresztben hajszálrepedések jelentek meg a futófelületen a minták tövében.
Ha ez nem lett volna, akkor biztos Turanza 6 négyévszakos lett volna a választásom, de így Yokohama lett.Emlékszem 3 évvel ezelőtt is páran leszóltak itt a topikban, amikor Firestone Winterhawk 4-et vettem, de az is teljesen jó gumi volt.
-
Sziasztok!
Asszonynak keresnénk mostmár a Prius3-ra 195/65 R15 mértetben négyévszakos gumit.
A nyilvánvaló Michelin CrossClimate2-n kívül milyen alternatívák vannak mostanában?
Próbáltam kicsit visszaolvasgatni, még az Apollo Alnac 4G Allseasont találtam talán.
Kb évi 6-8e km, és ha olyan idő van ő aztán tuti nem ülne volán mögé. -
MC Pite
veterán
válasz
Zsombe
#60296
üzenetére
Én nem harapom le a fejed, csak unom hogy linkelgetem a tesztekben sereghajtó, te meg folymatosan ajánlgatod.

Miért ajánlod, amikor az árában van több jobb gumi is?
Elhiszem hogy nem használtál jobbat és elégedett vagy vele.
De a tények makacs dolgok.
Pár Yokohama és Toyo gumit preferáló mindig akad aki reklámozza a közép/felső árkategóriában a... nem az ársávnak megfelelő teljesítményű gumit. Csak úgy, tesztek nélkül, mert a tesztekben elért eredményekkel már nem nagyon kellene senkinek. Ugyanezt eljátszák a másod és harmadvonalas márkákkal, mert az Michelin/Conti/egyéb leszármazott! Ja, csak a végeredmény néhanjó, sokszor meg olyan gyenge egyes részeken, hogy kerülendő. (Sava, Kormoran, Barum egyes termékei is).2023 Tyre Tests
21st: 2023 All Season Tyre 35 Set Shootout (225/45 R17)
2020 Tyre Tests
23rd: 2020 All Season Tyre Market Overview - 32 Tyre Braking Test (205/55 R16)
2019 Tyre Tests
15th: 2019 All Season Tyre Performance Overview (225/45 R17)A Vitarára CC2, GY V4S gen3, Turanza AllSeason6-ot javasolnám elsősorban.
Mivel az AW21 sose jut be a döntőbe, csak a selejtező eredményeit rakhatom be:

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kabalala
#60300
üzenetére
A tömegvesztéshez kéne ismerni az adott gumik kiindulósúlyát is. Hiába több a tömegvesztés, ha eleve nehezebb a gumi van miből veszítenie. A tömegvesztés inkább környezetterhelési kérdés, egy jobban poroló fékbetét is szennyezőbb pl mint egy kevésbé poroló.
Felkeményedik és pont azért kopik lassabban. De tapadni nem fog, szóval hirtelen iránytváltani, megállni, gyorsítani ne akarjon vele az ember.
7 évet még a top 4S gumik sem nagyon bírnak, egy középkategóriással meg pláne. Még egy garázsos autónál sem ami kevés UV-t kap.
Nekem 175/65R14 méretben van 2021 óta Quatrac 5, azzal elégedett vagyok de hosszútávú tapasztalat nincs még vele. Egyelőre ebben a havas/latyakos időben is jól teljesít.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen routert?
- Filmvilág
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen alaplapot vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- TGA2025 - Lara Croft felbukkanása már szinte borítékolt
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Természetből eredő gyökerekhez tér vissza a Keychron
- További aktív témák...
- Saeco Talea Giro Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Nissan Leaf 1 Tekna 24kWh / 9 pálcás
- LG mosógép és hőszivattyús szárító összeszerelő konzollal
- Mazzer Mestre/Super Jolly K30 késekkel!
- !!AKCIÓ!! Vadonatúj, bontatlan iScooter iX6 elektromos roller, 1 év gari 45 km/h, 1000 watt
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
És már nincs meg az évi 10.000km sem azt hiszem, mióta nem kocsival járok melóba. Pont ezért gondolkodtam egy 4 évszakos gumiban, mert itt a városban szerintem 70-80-as tempónál bőven elég egy jó 4 évszakos. Csak nyáron a nagy melegben nem tudom hogy viselkedik. Mármint videókat persze néztem, meg teszteket olvastam de az mégsem olyan mintha alattam lenne. Autópályázni is egyre kevesebbet szoktam. Szóval igen érdemes lenne elgondolkodni, csak mindig megvolt a klasszik téli-nyári szettem.




Valamennyit azért számít ha egy gumi ápolva van hosszabb távon.
A valamivel fiatalabb (2021-es) CC2 szarabbul nez ki, abszolut ertelemben az se rossz, de latszik, hogy az egesz evben kint all, a PS4 meg garazsos es keveset is fut.
Ha ez nem lett volna, akkor biztos Turanza 6 négyévszakos lett volna a választásom, de így Yokohama lett.


