-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
válasz
Fishor
#60794
üzenetére
A kis ignis elsőkerekes, magas, könnyű, a gumik pedig még ehhez a kasztnihoz képest is vékonyak, azaz minden adott, hogy könnyen előjöjjön a tapadási hiányosság.
Ha szitál 1-2-ben gyorsításkor, és 3-4-ben már nem jelentkezik semennyire sem, vagyis minden bizonnyal nem féltengely probléma, akkor tényleg gumi lesz, most még meg is tudod oldani, érdemes nézni egy reggeli 5 fokos, meg egy délutáni 14 fokos időben, van-e különbség a szitálás mértékében, mert a féltengelyt a hőmérséklet nem érdekli, a gumit viszont igen.De a legegyszerűbben úgy lehetne ezt eldönteni, hogy egy másik ignises guival szerelt első felnijeit átszerelni egy körre, hogy azzal mi változik. Lehet van itt a ph-n ignis, vagy megegyező gumiméretű másik suzukis topic, és tudsz valakitől ennyi segítséget kérni. A meló max fél óra, két első gumi felnivel le, két csere gumi- felni fel, mész egy kört, és pontot is tettél a dologra. De ha 14 fokban nem csinálja, ezt októberig elengedheted, mert nyáron a melegben nem lesz gond, majd ősszel meg vegyél rendes télieket rá. Én nem vagyok négyévszakos párti, megbánni sose kellett, hogy mindig két szettem volt, azt szoktam mondani, gumiból törekedni kell az árban- minőségben elérhető legjobbra, de amúgyis, a gyárinál szélesebbet kell feltenni, mert a gyári méret az abszolút minimum, a gyártónak sokezer guminál is egy méretel kisebb sokkal olcsóbb, a fogyi tesztek jobban mutatnak, ezért van ezzel a gumimérettel kihozva, de az ideálistól, és határon lévő szituációknál a nagyobb- erősebb gumi mindig jobban teljesít, és lehet ép csa annyi kellett a baleset elkerüléséhez.
-
Fishor
senior tag
-
saen
veterán
-
Fishor
senior tag
Szia!
Igen kb. annyit megyek. Én is ezért vettem négyévszakost, hogy így se koptatom le és kevésbé fáj hamarabb cserélni az öregedés miatt. Első évben tetszett a Nexen, főleg a 9 éves gumik után felrakva. Csak ez a 3 év után szitálás elvette tőle s kedvem, főleg a múltkori kanyarban majdnem keresztbe állás. Meg 2 esben is egy intenzív gyorsulásnál szitál az Ignis. De ha ez csak a kor miatt volt akkor nem nézek másik után, bár 4-5 évre terveztem a gumit. Hankookkal nincs jó tapasztalat a családban. Téli olyan van másik autón, de az is folyton kapar. Ha már megspórolok a téli nyári garnitúrát, mondjuk nem sajnálom annyira a jobb gumi sem a pénzt, ha megéri. Szóval nem vagyok biztos a Nexen ben, de nem tudom melyik lenne jobb ár értékben.
-
kenguru99
senior tag
válasz
Fishor
#60753
üzenetére
2003-mas Wagon R+-on (ami technikailag szinte 1-1-ben ignis) használom az említett nexent (2020-2021-es dot), semmi ilyesmit nem tapasztalok. Utcán áll az autó, kap uv-t rendesen. Vannak már rajta bőven hajszálrepedések.
"a múltkor neg egy éppen nedves de szerintem nem jeges úton"
Itt lesz a gond és úgy gondolom. Egyrészt lehetett az jeges simán, másrészt egy rossz minőségű, érdességét vesztett hideg nedves útburkolat az bizony csúszik. Bármilyen gumival.
"De folyton kipörög, még 2 be is egy gyorsításnál szinte gépészkedni kell, hogy egyenesben maradjon az autó, "
Ezt még vizes úton is elképzelhetetlennek tartom. Ilyen alacsony tapadás csak havas jeges úton fordulhat elő. Vagy nagyon agresszíven vezetsz. -
chopin42
őstag
Ezzel kapcsolatban adódik számomra egy kérdés:
Hankook Kinergy 4s2 h750 van fent, 195/65/r15, 2022 augusztusi. Idén lesz 2 éves, borda rendben, nincs repedés, nem kemény, érzetre olyna, mint volt. Szóval idén nem cserélném szívem szerint.
Kell-e ettől függetlenül?
De főleg azért kérdezem,. mert a cc2 volt betervezve a jövőben, de akkor inkább maradjak az olcsónál? -
Fishor
senior tag
válasz
rbalint88
#60785
üzenetére
Akkor végülis jobb ha veszek új olcsóbb 4 évszakost 3 évre? Mintha télit nyárit mondjuk 5-6 évre? És ebből most akkor elég ez a Nexen kategória? Anno még az Apolló négyévszakost ajánlották itt. Most tud valaki ajánlani valami jó ár érték arányút, ahol azért a biztonság a lényegesebb?
-
Fishor
senior tag
Hát de az én Nexenem 3 eves! Azért vagyok dilemmában, mert 4-5 évig azt hittem, hogy elmegy az olcsóbb is. Direkt azért vettem, mert régen a téli nyári 9 evet volt fent, utána úgy voltam vele, hogy inkább veszek 4 évszakost és majd fele idejében lecserélem, és így 2 szer lesz új az idő alatt, és így nagyobb részben lest jó. De így hogy 3 garnitúra kell arra az időre, igy már elég deficites. Pedig fogásra nem is tűnik keménynek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Fishor
#60780
üzenetére
Meg a dragak is erezhetoen gyengulnek 4-5 szezon utan. Nekem Michelin CC van, ott a 4. telen mar erezheto volt, hogy nem olyan mint ujkent. Pedig az a high-end kategoria a 4evszakosok kozott.
Ezert inkabb a kozepmezonybe terek vissza, azt kevesbe faj 4-5 ev utan kidobni.
-
Fishor
senior tag
Megnézem, de nem rég még rendben volt. Ha a gumi kuka, akkor ennyit bírnak a négyévszakosak és el kell felejteni, vagy ez normális és újat kell venni, vagy az a baj hogy a Nexen gagyi és jobbat érdemes venni, akkor mi ami jobb? Téli / nyári azért em vonz, mert 2x annyi költség és sosem koptatom le őket. Meg hat ami tél mostanában van az 0. Bár így meg lehet egy jobb fajta nyári lenne az igazi és telre meg egy olcsóbb fajta. Vagy egy olcsóbb nyári téli gumi jobb választás vagy egy prémium négyévszakos? Van valami ami bevált?
Üdv: Fishor
-
realist
őstag
Reggel a kocsihoz közeledve ez a látvány fogadott:

Kell ezzel foglalkozni még a nyári felrakása előtt vagy ráérek a nyáron rendbe rakatni?
Guminyomás egyenlőre nem változott.A másik kérdésem, hogy 56mm-es - szabvány VAG - felni kupakot szeretnék rakni 60mm-es helyre. A felni gyártó oldalán - is - Z1000 adaptert javasolnak. Ilyet viszont nem igazán találok. Hol lenne érdemes keresni?
kösz!
-
szabonagyur
félisten
-
tboldi
nagyúr
Eléggé off, de izzótémában én ezt a videót szeretem.

-
Rick4
félisten
válasz
szabonagyur
#60770
üzenetére
a user inkább kényszerhelyzetben van, mert hogy a piacon csak olyan gumikat kapni, amik pár év alatt kirepedeznek, elveszik a fontos tulajdonságaikat, de erre alapozva érdemes megnézni a villanykörte összeesküvés c- filmet, tanulságos, pontosan arról szól, hogy a gyártók a profitért mindenre hajlandóak voltak, pedig tudtak jobbat gyártani... És elvileg van már egy eu-s törekvés, hogy ne 2-3 évre gyártsanak haszálati cikkeket, hanem kevesebb szemetet termelve tartósabb eszközök legyenek, mert ugyan a körforgás nagy üzlet, de ha töredéke mennyiséget kell legyártani, meg újra feldolgozni, azzal rendkívül sok erőforrás felszabadulna..
-
Rick4
félisten
Nem ismerem a valódi okát, biztos a költséghatákonyság- környezetvédelem is bejátszik, de ha nem 4 évente kellene ledobni a gumit, hanem 12 évente, és nem 60 ezret tudna, hanem 160 ezret, mert egészen bztosan meg lehet oldani ezt is, hiszen a -30 +45- nál vannak cudarabb körülmények, ahol ember gyártotta dolgok megállják a helyüket, akkor nem csak a kopott gumiből lenne kevesebb, hanem a szálló gumiporból is. Lehet nem a valódi kaucsukon keresztül vezet az út ide, de talán édemes lenne ezzel is küzdeni egy keveset.
-
tboldi
nagyúr
És az alufelnivel mi lesz?

Mi az előző Ypsilon után maradt kvázi hibátlan Lybra felnikre tervezzük rakni az új gummancsot, az összepadkázott gyáriját meg majd őrizgetjük.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur
#60762
üzenetére
Hát akkor még nem gondoltam rá, hogy egyszer apum fogja használni az autót. De tök jó, hogy családtagról családtagra száll, örülök neki, hogy megmarad.

Qru:
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur
#60758
üzenetére
Erre a 14-esre gondolsz? Igen, eladtam 6 éve.


-
tboldi
nagyúr
Ti is úgy látjátok, hogy Goodyear Vector 4S Gen-3 nincs 195/55R15-ben, csak a Gen-2? Mert akkor marad a Quatrac a Lanciára.
Aztán a Hondára is kell majd valami ősszel, de apum még nem döntötte el, hogy téli-nyári szettet szeretne, ami drágább (ebben az esetben kell egy garnitúra felni is), vagy 4S-t, ami viszont hamarabb elkopna évi 20-22k km-rel.
-
Rick4
félisten
válasz
Fishor
#60753
üzenetére
El van már keményedve, nyárra még jó lesz...
Volt még 16-17 körül egy szett hibátlan, 7mm-es profilos, de 2002-es gyártású, azaz 15 éves gumim, nem adta ki a projekt, így csak garázsban tárolós lett, végül kidobáshatáron volt, odaadtam egy ismerősnek, fel is rakta, de télen teljesen használhatatlan volt, végül kora tavasztól a tél beálltáig használta, de annyira jó se volt, mint egy nyári.
Sajnos a gyártástól eltelt idő eléggé beleszól a használhatóságba, a futófelület anyagából vagy kipárolog valami, vagy az uv süti szét, de kivétel nélkül mind használhatatlan lesz profiltól, futott km-től függetlenül az évek során, és ez a folyamat 2010 után mintha felgyorsult volna. -
Fishor
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2003-as Ignisem. 185/60R15 Nexen 2020 decemberi négyévszakos gumi van rajta. Kb 20000km-t futottam vele, de most kicsit instabilnak érzem. Létezhet, hogy már csere érett lett? Borda megvan, nem repedezett. De folyton kipörög, még 2 be is egy gyorsításnál szinte gépészkedni kell, hogy egyenesben maradjon az autó, a múltkor neg egy éppen nedves de szerintem nem jeges úton lámpánál balra kanyarodásnál elkezdett keresztbe állni az autó, úgy kellett ellenkormányozni, pedig nem sportosan indultam vele. Szóval létezik, hogy ez ennyit bírt, vagy lehet hogy a futóművel van gond? Habár most volt vizsgán év végén a kocsi, akkor átnézték. Nem volt még négyévszakos gumim azelőtt, de korábban nem volt ezzel sem ilyen gondom, csak most ezen a télen. Vagy más típus jobban bírja? Ezt leszámítva eddig nem volt bajom vele.
Üdv: Fishor
-
Yodafon
őstag
Mi az osszefugges az autogumik merete es a zajszint kozott?
Keresnek valami halk teligumit de semmi rendszert nem latok a meret es a zajszint kozott. Van hogy ugyanannak a guminak a kisebb merete zajosabb mint a nagyobb, vagy a nagyobb zajosabb mint a kisebb.
Hogy van ez? Plusz ahany gumis oldalt nezek, mindenki mas zajszintet ir ugyanahhoz a gumihoz. Most akkor mi az niggazsag?Pl. Dunlop WINTER RESPONSE 2 195/65 R15
Gyarto szerint 69 decibeles
Gumipark szerint 67
Marso gumiszerviz szerint 70 decibel
ADAC teszt szerint a cimken 67 decibel van irvaMost akkor melyik az igaz?
-
Rick4
félisten
Közben javítanék annyit, hogy ez így nem jó:
a 80mm lesz a vízválasztó, felfelé minél több, annál jobb.
Szóval a 80mm alatiak alacsony profilosak, azokat jobb megvenni, mert minenképp alá tudsz emelni, bármilyen lapos is az autó. Tehát a 80mm a minimum magasság, annak vagy ennyinek, vagy KEVESEBBnek kell lennie, nem többnek.
-
Land
veterán
Üdv!
Citroen C5 2011-re keresnék szép felnit az aftermarket piacról 19"-os méretben.
A gyári mérete: 5x108 8.0J x19" ET 33 65.1 mm agyméret
Pl : Citroen AdriatiqueEz a Keskin KT17 jó lehet hozzá bármilyen plusz kiegészítő segítségével?
5x108 8.5x19" ET45 72.6 mm agyméret VAGY
5x108 8,5x19 ET30 72.6 mm agyméretAnnyira nem értek hozzá, de ezeket a K17-eket nem dobja fel a kocsimhoz egyik kalkulátor sem. Jó minőségűek a Keskin felnik? Köszi!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor
#60742
üzenetére
Szakszerűen tárolva semmi baja nem szabad, hogy legyen egy guminak ennyi idősen (0-3 évig frissen gyártott, 3-5-ig újnak számít).
Ezért nem vettem Hankook-ot. Csúnyán tud öregedni, na meg persze a céges vasakon próbálgattam őket és finoman szólva sem győztek meg.
-
Igen, nem volt felszerelve és a gyártó szerint újnak számít, még is 5 évesen szét mál.
Ott a VP3, amit a vásárlás előtt egy évvel gyártottak(1617 dot szám), tavaly tavasszal közölték, hogy utolsó szezonos, oldalfal és a futófelület között apró repedések, mikor került le a kocsiról, hasadások láthatóak. Pedig minden csere kibányásztam belőle a kavicsokat, lemostam és leápoltam az oldalfalát a guminak és fagymentes helyen aludta a téli álmát.
-
Rick4
félisten
Én azt mondom, mindenképp korokodilemelőben gondolkodj.
Sok éve vettem metróban 6 ezerért bakokkal együtt ilyet: [link] a mai napig jó, igaz évente 2-3x használom, de mivel előző nyáron nem találtam meg garázsban, így vettem újat az intercarstól, mostmár ezek 15-30 ezer forintos tételek.
Három dologra kell figyelned, mekkora a terhelhetősége, itt egy 2 tonnással már nem nyúlsz mellé, illetve mennyire alacsosnyról mennyire magasra tud emelni, mindkét értéket meg tudod mérni, az emelési pontnak a földtől való távolsága az adat, de egy 80-380-ig az már elég jó, 200-as emelésűt ne vegyél, kevés lesz, a 80mm lesz a vízválasztó, felfelé minél több, annál jobb.
Amire szükség van, az egy sima sima mérőszalag, megméred alaphelyzetben, és a saját emelőjével felemelve úgy, hogy a kerék már a levegőben legyen, mennyire van az emelési pont a földtől. Ez alapján 99%-os biztonsággal jót választhatsz.
Ha nem ík betonon, hanem füves fövön, kavicson, vagy bármelyik másik besüppedős felületen szeretnéd használni, és van kompresszorod a garázsban, vehetsz levegős emelőket is, én a kis krokit kavicson használom, de van egy jó kis alátét falemez valami régi szekrényoldal, ami bírja a megpróbáltatásokat, szóval még mindig a kroki a tuti.
Ha nincs ilyesmi felszerelésed, minimum 2 db bakkal együtt vedd meg, mivel az emelő hidraulikus, nincs biztosítva a visszaeresztés ellen, elvben eldurranhat bármelyik szimmering, vagyis szerelés közben, levett keréknél is azonnal leeresztené a kocsit a féktárcsára, kell a bak mindenképp, pláne ha alá is akarsz feküdni. Alapesetben úgy használjuk a bakokat, hogy az emelővel felemeled a kocsit, egy bakkal fixre alátámasztod, (én pl a motor mögötti bölcső saroknál szoktam odatenni a bakot) és az emelőt egy kicsit visszaereszted.Ezek a 400mm alatti kis bakok nem igazán jók alul szerelgetni, csak egy kerékcsere, plusz a dobok környékén matatás fér bele, meg pár apróság, nagyobb feadatokhoz vettem még két fémrámpát is, amivel olajcsere, önindító csere, sok minden más is megoldható, szóval 25-35 ezer körül szánj rá, egy kroki + 2 db bak szettre, és a nagyja feladatot megoldottad.
Egyik tutinak ezt mondanám: [link]
ez meg pl jó a hzzá tartozó baknak: [link] -
user2
csendes tag
Sziasztok!
(Autós topicban is kérdeztem, de talán itt relevánsabb.)
Krokodil emelőt szeretnék vásárolni, de fogalmatlan vagyok, ezért kérdeznék. A téli-nyári kerékcserék megkönnyítéséhez lenne rá szükségem. Az elmúlt sok évben mindig megoldottam az autók mellé adott gyári emelővel, de már nagyon meguntam a vacakolást ezekkel (egyik-másik kritikán aluli).
Szóval mire érdemes figyelni, melyik gyártót/típust érdemes keresni (vagy éppen kerülni)? A keretet a "sok év használat reményében szükséges minimum"-ra lőném be, tehát nem kell semmi extra, de legyen tartós.Köszi!
-
Dadpool
aktív tag
Hálás köszönet mindenkinek a tanácsért. Megrendeltem 3-4 évet ha kihuz városban akkor már megérte.
Dot szam
Ezt a videót találtam az öregedésre
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
grizlisandor
#60733
üzenetére
Új gumi a 22-es is, így semmivel nem öregszik el előbb mint a 23-as.
-
-
válasz
Dadpool
#60731
üzenetére
Gondolom hamarabb fog elöregedni a gumi az anyataxin, mint elkopni.
Így elgondolkoznék az új gumin, ha valahonnan sikerülne friss gyártást venni.
Persze 30k többletköltség(+20%), de cserébe 2023 év végi vagy idei gumi, amit legalább 1 évvel fiatalabb, így annyival később fog elöregedni, a 2022 dot számúnál.De szóljatok, ha baj van a gondolatmenetemmel.

-
Dadpool
aktív tag
Sziasztok !
Anyataxira szerintetek melyik a jobb választás?205/45R16 87V, Maxxis, PREMITRA ALLSEASON AP3
vagy
205/45 R16 KUMHO SOLUS 4S HA32 XL 87V -
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#60725
üzenetére
Patent.
-
válasz
T0mBd1gg3R
#60721
üzenetére
Na ez igen ropogós, 4923 szóval kb másfél hónapos.
-
-
Nem tudom van- létjogosultsága, eredményes lehet-e itt bekérdezni, de megteszem
Van valakinek esetleg 225/50 R17 gumiszettje (akár 5x112 felnivel együtt, az lenne a legjobb) amit rápróbálhatnék valamikor (talán ideálisan a nyárigumi felszerelés környékén) a kocsimra? Vagy akár kuka-közeli állapotú amit közel ingyen el lehetne hozni, pl most kerül le a szezon végén utoljára?
Felnivel azért lenne jobb mert akkor nem kell átszerelési díjat fizetni.
Hogy most egy körre, egy napra, vagy hogy azt megbeszéljük. -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#60719
üzenetére
Igen, a belső oldalon nézd meg.
-
-
Rick4
félisten
válasz
szabonagyur
#60716
üzenetére
Ez csak egy második kép volt fél évvel később, nem találtam elsőre, de megvan ami még a gumisnál készült a gyári felniszett leszerelésekor, már akkor szemet szúrt, hogy itt nem 10mm-ről van szó.
-
F_Zolee
nagyúr
válasz
szabonagyur
#60716
üzenetére
Na meg ha középpontban állna mindkettő.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#60712
üzenetére
A másik oldalán nézd meg a guminak, ott kell lennie.
-
Rick4
félisten
válasz
Brumi˘
#60711
üzenetére
Elírtam a hozzászólásban, jó a táblázatos adat, több autóm van, így mindnél tudni kell, melyikhez mit mikor vettem, mikor tettem fel, milyen km óra állásnál volt, stb stb, jellemzően mindről csinálok fotót is, szóval nagyjából tisztában vagyok, csak már a sok gumiméretnél máshol járt az agyam, és máshol a kezem, de a táblázat jól van kitöltve.
Gyári méretű gumi- felni:

fent lévő téli szett:
19-es nyári szett:

Viszont a két kerék egymás mellé állítva kb 2.5 centi eltérést mutat. Ez az, amit nem értek. -
Megvan a Quatrac. Made in Hungary.
A gyártás idejét viszont ez alapján nem sikerült megállapítani:
-
MM
őstag
Ha jól számolok:
205/55 R17 átmérő: 17*2,51+20,5*0,55*2= 65,22 cm
225/45 R18 átmérő: 18*2,51+22,5*0,45*2= 65,43 cm (váltóméret)
225/40 R19 átmérő: 19*2,51+22,5*0,4*2= 65,69 cm (váltóméret)
225/45 R19 átmérő: 19*2,51+22,5*0,45*2= 67,94 cmSzóval a 225/40 R19, vagy 225/45 R18 a te váltóméreted, ami ha nem is 6, de 5 mm.
225/45 R19 viszont 2,7 cm eltérés...
-
Rick4
félisten
Én ezt használom sok sok éve. [link] Viszont van egy kis furcsaság, a 205/55R17-ről cseréltem 225/45R19-re, ami az oldal (meg sok másik alapján is) összesen 6mm átmérőkülönbség kellene legyen, ami itt simán elmegy:
Viszont a valóságban ez valami botrányosan eltér, nem tudom, miért lehet. Befér, frankó minden, de szermre ez tuti nem 6mm. Igaz a 19-es 8mm-es gumi, a másik meg 6, azaz átmérőben a 6mm mellé jön még 4, de ez akkor se 1 centi átmérőkülönbség.
-
Qru
MODERÁTOR
Ismertek olyan oldalt ami egy adott gumiméretre kilistázza az összes egyező váltóméretet?
Konkrétan a 255/50R16 méret váltóméreteit szeretném megtudni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Hisense LCD és LED TV-k
- Autós topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- AliExpress tapasztalatok
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- További aktív témák...
- LG 39GX90SA-W - 39" Ívelt Smart OLED/ WQHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / G-Sync & FreeSync
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3858
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27UL500P-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB RAMPAGE Shiva ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Ismerosnek a kettes Golf GTD-jen 20 evesen es 300+ezer km-rel meg mindig az volt rajta, vagy a gyari vagy egyszer cserelt, de meg 3 digites dottal, tehat minimum 12eves volt a gumi akkor.
). Néztem párat ami vasárnap is nyitva van. Reggel telefonálok egy párat, hogy javít-e vmelyik helyben felnit.

Guminyomás egyenlőre nem változott.










