-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mate317
tag
Sziasztok,
laikusként kérdezem, hogy szerintetek is csereérett ez a gumi?
https://share.icloud.com/photos/0e0Xmxp1tEm0wN7Y3twckxMCA
Profilmélység bő kb 4 mm, én 40e km-t mentem vele három és fél év alatt, mivel használtan vettem ez csak a minimum ami benne lehet. -
mycso
veterán
válasz
FerNandor
#59683
üzenetére
Szia, sava eskimoról írtam visszább, nekem 245/45 R18 méretben van, eddig 4,5 szezont futott, baromi jó minden körülmény között (száraz, nedves, havas), nem is kopik, még simán lenne benne 2 szezon. (1 szezon = 10.000km).
Viszont borzasztó hangja van: zúgó-morgó, kis sebességnél, nagy sebességnél, fékezésnél ez fokozottan igaz, de annyira, hogy már zavaró.
Illetve most felraktam kényszerből az 5. szezonjára (hétvégén csere), és azt látom, hogy főleg a gumi szélső barázdái elkezdtek szétmenni --> kis darabkák esnek le belőle.
Egy szónak is száz a vége, részmről nem ajánlott.
Amit fentebb írtak "budget" kategóriában, Kléber Krisalp HP3, viszont minden szempontból jó, előtte a lagunán azt használtam, 225/45 R18 méretben, 3 szezont mentem vele, nagyon jól viselkedik az is minden körülmény között, szintén nem kopós és csendes.
Illetve, bár írtad, hogy a Laufennt nem, azt ne is az is volt, ugyan ebben a méretben, első szezonjában jó volt, utána gyors teljesítménybeli hanyatlás, mintha a 3. szezonja után kukáztam volna, mert használhatatlan volt, főleg vizen, pedig minta alapján még bőven lett volna benne.
Budgetből a Kléber a best nálam, ha mos télit vettem volna, akkor azt választottam volna valószínűleg.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
szabonagyur
#59694
üzenetére
Az a baj annyira komplex dolog egy gumi vizsgálata, hogy "érzésre" összehasonlítani egy konkrét teszt alanyt időben ilyen távol eső helyzetekben, hogy kb nulla következtetést lehet levonni ebből. Még szakembereknek sem egyszerű egy 10-20 szereplős gumi tesztet készíteni, ami reálisan több napos munka és a tesztpályán ez idő alatt változik a hőmérséklet és az időjárás. A reggeli futam már irreleváns a délutáni futamhoz képest, hacsak nem beltéri pálya kontrollált aszfalt és levegő hőmérséklettel. Aztán említve volt a nyirkos út. Na most ez is annyira szubjektív dolog, hogy ki tudja azt kinyilatkoztatni teljes bizonyossággal, hogy ez egy olyan környezeti változó, ahol elvárható egyáltalán a tapadás egy bármilyen gumitól és nem egy potenciális veszély zónával van dolgunk? Mint mondjuk a reggeli dér lecsapódása.
Szóval hacsak nincs objektív összehasonlítási alapod (ugyanazon az útszakaszon ugyanazzal a kocsival, ugyanolyan műszaki állapotban, ugyanolyan időjárási körülmények és hőmérséklet között, ugyanolyan út felülettel végzett precízen mérhető fékteszt; majd a feljegyzés szerinti eredmények és körülmények adottak három évvel később is és látványosan rosszabbul teljesít a gumi), illetve nem feszegetted a határokat ahol csúszáshatáron autózol, hanem ne adj Isten civil közlekedés során csak van egy benyomásod, hogy nem fasza, az szvsz nem biztos, hogy értékelhető megállapítás. Persze ha ettől jobban érzed magad, akkor nyugodtan lecserélheted újra.
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
185/60 R14 méretben keresünk új téligumit orszàgúti/városi használtra, éves szinten kevesebb, mint 10e km alatti futásra. Árban max. 17e Ft/db. a keret.
Mit ajánlanátok?
-
szabonagyur
félisten
válasz
Teasüti
#59686
üzenetére
Nem igazán, mivel új korában volt mindenre is használva, tavaly március óta csak városban megy, illetve ment kb 2X500 km pályát, meg 4-6 alkalommal 100-150 km-t főúton.
Sőt amennyi útépítés van erre, kb menni sem lehet.
Már tavaly ilyenkor is bizonytalanabbnak éreztem az autót vele.
-
Morris
veterán
Nézegetem a kínálatot és sajnos 205/55R16 méretben szinte sehol nincs peremvédős téli gumi
Pedig nekem ilyen kellene.
Hankook-ot én sem szeretnék mert akkor is öregszik ha szakszerűen van tárolva. -
Teasüti
nagyúr
válasz
szabonagyur
#59679
üzenetére
Bármilyen autóval lehet élesen kanyarodni. Egy gokarttal is.
Nem lehet, hogy új korában volt összehasonlítási alapod a régivel, majd hozzászoktál a "jóhoz" és most csak a bátrabban mész vele, mint eleinte?
-
FerNandor
őstag
válasz
Dorien
#59680
üzenetére
Egyszer vettem egy ventus prime 2-t újonnan. Folyamat keresztbe akart állni esőben, de szárazon is sz@r volt. Driving campen a legsz@rabb volt. Mindenkinél tovább csúsztam, stb. Azóta nekem nem kell hankook. Anyukámnak a Cliojara vettünk anno még egyszer egy téli, kb a második télen vagy a harmadikon kezdett szétjönni a minta.
-
kenguru99
senior tag
válasz
szabonagyur
#59679
üzenetére
Minimális repedezés már van rajta, de ez a korának megfelelő. Háromévesen meg már egyik gumi sem tudja az újkori teljesítményét. Ezt el kell fogadni.
-
FerNandor
őstag
válasz
Dorien
#59681
üzenetére
Igen, a nyári szettem Sava Intensa UHP 2. Meg vagyok amúgy elégedve vele. Kleber volt az előző autómon, azt is újonnan vettem 205/55R16 volt az. Jó volt az is amúgy. Megnézem mekkora a különbség, mert guminként kb 7-8 ezer rémlik. Ami barátok között sem olyan kevés most.
-
t.kristof
senior tag
Sziasztok!
195/65 R15 méretben milyen téli gumit ajánlotok ár/érték arányban Audi A4 B6 avantra? Sajnos a hátsó tengelyen rossz futómű beállítás miatt félre kopott a télim, így cserélnem kell
-
FerNandor
őstag
Sziasztok,
Espace IV 2.0dCi-re keresek téli gumit. 40.000Ft/db alatt. 225/55R17 101V XL
Ami talán normálisnak tűnik:
Matador MP93 Nordicca
Sava Eskimo HP2
Debica Frigo HP2, ami elvileg ugyanaz a minta, mint a Sava, de elvileg mégis más..
Ki mit ajánlana ezek közül, vagy mást?
Lauffe I fit plus is jó áron van, de inkább kihagyom, mert Hankook termék és Hankookot nem veszek.
Vagy esetleg valami tuti oldal, ahol jó árak vannak és nem listázza az árukereső? -
Teasüti
nagyúr
válasz
szabonagyur
#59676
üzenetére
Hogyan alapítottad meg, hogy csökkent a teljesítménye?
Nem látom mi a probléma a képen látható gumival. A vállán lévő enyhén megtépázott felület a durva kanyarodás eredménye, ha az a fókuszpont. Minden gumin meglátszik a sportos vezetés.
Az enyémen pl nincs ilyen kopás 3 év után se, mert nálam nem borul ki a kávé a kereszteződésekben.
-
szabonagyur
félisten
válasz
szabonagyur
#59662
üzenetére
Megnéztem pontosabban, 24e km van benne 3 év 2 hónapos (utóbbi években keveset fut).
Continental AS 185/15/55, egy relatív könnyű autót (1020 kg körül)
Szerintem rosszabb állapotban van, mint a km indokolná, és a vizes/téli teljesítménye is érezhetően csökkent szerintem.
-
mycso
veterán
Köszi mindenkinek, Allseason Contact 2, akkor megrendelem a contit.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Grande Ale
#59671
üzenetére
Jo az nem egy draga meret.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter
#59668
üzenetére
Volt de sajnos mar nem vt elerheto a kep ezert toroltem. De ha talalsz vmi jot akkor szolj.
-
molnarpeter
nagyúr
Volt az összefoglalóban egy felni szélesség, ideális gumiméret táblázat, amit nem találok. Vagy rosszul emlékszem?
-
tibbike01
addikt
-
mycso
veterán
Sziasztok, hosszas gondolkodás, örlődés után, eldöntöttem, hogy a téli szett helyett négyévszakosat veszek. Síelni nem járok, sőt külföldi nagyonvad havas-hegyi utakra, mostanában szintén nem.
245/45 r18, egy 225lovas talisman kombira menne.Ami ésszerűen felvetődött, hankook/vredestein, viszont jelenleg continentalból, az előbbiekhez képest 17.000ft-al többért (a teljes szett) tudnék venni. Így elcsábultam arrafelé.
Jó az irány, vagy felesleges a conti?
Téligumis futásom szezononként 7-8.000km. -
t1
veterán
Becsületesnepper - Hankook téli tesztközpont[link]
Érdemes megnézni. -
saen
veterán
Tudom, hogy ez a hivatalos.
Wintercontact-on az a tapasztalatom, hogy a 6. évben már észrevehetően romlik a tapadás a keményedés miatt, így én max 5 évre számolok most egy gumi szettel. Volt ott is olyan gumim amit két évvel a gyártás után kaptam, el kellett koptatni gyorsan
Nyári gumi az más, ott az öregedés jóval kevésbé probléma, de mivel ez lesz fennt télen is, nem akarok azért sokat kockáztatni.Ha egy 3-4 évet kibírok egy szettel az nekem már rendben van, annyi idő alatt talán nem keményedik még ki. Így, hogy nem lesz évi kétszer váltás, egyébként is arra számítok, hogy hamarabb elkopik a nagyobb használat miatt.
-
saen
veterán
Én arra, hogy mennyire régit kapok
Biztos vagyok benne, hogy nem idei gyártás lesz, ezért valamennyire limitált lesz az élettartama, reméljük azért legalább 22-es gyártás.
Km most szerintem pörögni fog bele ha végre felkerül, meglátjuk hogy bírja. Családban most van rá igény, hogy menjünk minden felé. -
saen
veterán
válasz
Grande Ale
#59655
üzenetére
Én most bevállaltam egy szettet a Jazzre. Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen, azt tudni kell, hogy világéletemben Conti gumival jártam és még sose volt csalódás, ezért ez volt az első amit megnéztem. Az én méretemben sincs az új, ez bizonytalanított el, de aztán végülis maradtam az eredeti elképzelésnél.
Egyelőre tapasztalat még nincs, mert ugyan gumishoz már odaért, de 20-án volt csak időpont felrakni... Tesztek szerint egy jól kiegyensúlyozott gumi, nincs gyenge pontja, de emiatt semmiben sem a legjobb. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Grande Ale
#59655
üzenetére
A sima is eleg jo de milyen meretben keresel gumit?
-
Grande Ale
őstag
Sziasztok!
Continental AllSeasonContact negyevszakost ajánlott a gumis, 195/65/15 méretben. Ha jól látom ebből a meretbol nincs az új, Continental AllSeasonContact 2?
Gondolom a "régi" verzióval sem lövök mellé? -
Pixibaby
csendes tag
Szép estét mindenkinek !
Vajon használt márkás vagy új , de kevésbé neves gyártótól származó gumi a jobb választás ? 98% városi használat
köszönöm -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur
#59648
üzenetére
Semmilyen, cehes vas.
-
czanga
őstag
válasz
czanga
#59631
üzenetére
Szerintem Nexen N'Blue 4Season lesz ebből. Két helyet néztem ki, ahonnan rendelném, és helyi bevált szakival rakatnám majd fel.
Gumi.hu-nál pedig 16.290 Ft / db
Viszont utóbbinál van egy olyan jelölése a guminak, hogy WH17, ez nem tudom mit jelent.Mindkét helyen ingyenes a kiszállítás, olcsóbban látja valaki szóljon, vagy ha a gumi.hu nem ajánlott akkor is.
Felhasználást nem írtam:
Ugye régi Swift, ami most újra előtérbe került. Évi kb Tizen-pár ezer km megy az autóba. Legtöbbször rövid távra jár vele párom dolgozni a szomszédos kerületbe, bevásárlás, stb. Városi felhasználás. Ez a használat 70-80%-a. A maradék az vidéki család látogatás autópályán (Budapest - Répcelak), illetve kirándulások, belföldi pihenések. Mivel a Subaru most egy picit kiesett, így lehet, hogy felkecmeregnénk vele Mátrába vagy valahova látni egy kis havat idén.
A nyári gumikat külön acél felnin meg fogjuk tartani (eleve így is van), mert meleg, száraz időben olvastam, hogy nyalódnak, és kopnak ezek rendesen, így ha vállalható még a 2016-os Barum, akkor az marad kis segítségnek. A minta még jó, inkább az évek száma ami érdekes. -
Khaosz55
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur
#59636
üzenetére
Nexen bővel elég. Olcsó és jó.
-
szabonagyur
félisten
Sziasztok
4 évszakost keresnék Swiftre, 176/65/15-s méret ha jól néztem a gumin (2014-es jármű)
Mi az ajánlat? Nem sok futásra, éves 3-4e körül, de semmiképpen nem az alja érdekelne.
Nexen (24e)? Kleber (27e)? Hankook (29e)?
Ha tud annyival többet lehet Hankook is, de ha nem akkor marad fagyira.
-
Qru
MODERÁTOR
Hankkok W462 bőven elég lesz rá.
Méretben meg szabályosan csak azt rakhatod fel ami engedélyezett (tanksapka ajtóban vagy a B oszlopon ott a matrica a méreteket illetően).
Annyi engedmény van a télinél, hogy lehet 1 sebességindex-el alacsonyabb, mint a gyárilag előírt (csak télinél (és 4S-nél) és csak sebességben, súlyindexben nem mehetsz a gyári érték alá).
-
czanga
őstag
Köszi. Persze a fene se tudja 13"-ban "milyen" lesz a kettő közti difi. Párom főleg síkos, esős időben való megcsúszásokat akarná valamelyest orvosolni. Én pedig örülnék, ha halkabb is lenne valamelyest, de ez nem annyira szempont, csak jó ha vele járó hozadék.
Megnéztem közben az ADAC pontszámokat, és érdekes módon a Nexen jobbnak tűnik ez alapján, pedig jóval olcsóbb:
-
Sziasztok!
Elérkezett a téli gumi vásárlásnak az ideje. Már régebben kérdeztem itt, de egy kis megerősítésre lenne szükségem.
Jelenleg egy gyári VW felni van az autón amin 215/55 R17 nyári gumi van.
Váltóméret szerint ugyan ilyet kellene vennem rá? Nem szeretném a legdrágábbat, de azért a legolcsóbbat sem, mert elég sokat megyek télen is... Esetleges ajánlások?
-
polonic
félisten
-
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Valamivel érdemes ápolni a gumikat? Ha igen, mivel, hogyan?
-
czanga
őstag
Sziasztok.
Egy jó öreg, ősmagyar' MK2-es Esztergomi Swiftre szeretnék venni valamilyen értelmes gumit.
1,3 8V az öreglány, a szerethető kagylós üléses GS kivitel. Nem egy erőmű.Az autó értéke miatt az sem baj ha 4 évszakos, ha tényleg értelmes választás lehet.
Délbudán lakunk, "hegyvidékes részen", a Savoya Park felett, így nem baj ha fel is tudunk majd jutni vele, és le is.
Úgy tudom a Vredestein Quatrac jó, aminek jelenleg az 5-ös szériája rendelhető online, de bármit meghallgatok. Eddig külön téli és nyári szett volt, de mindkettő csereérett a gyártási idők miatt. Nyári Barum szett és a Téli pedig Matador Sibir Snow.A méret amiben kellene a gyári érték:
155/70 R13
(gondolkodtunk 14"-os felniben is, hiszen éljen a jobb tapadás, de nem biztos, hogy megérné a plusz költség ami a plusz felnik beszerzése okozna) -
Teasüti
nagyúr
válasz
tibbike01
#59615
üzenetére
Ami az abszolút mérésekből nekünk igazán számít, az a fékteszt.
Azért ott mondjuk egy autóhossz különbség már jelentős szerintem.
A többi tesztnél kb együtt fut a mezőny, nincs igazi különbség amíg két-három százalékon belül van mindegyik. Kivéve a sereghajtókat. Azok azért objektíven is gyengén muzsikálnak. Mikor viszont látványosan lemarad egyik-másik és hozzávesszük a szubjektív értékelést, na az még számottevő érv lehet a hétköznapi autósnak.
Illetve ami még érdekes az a nyári és téli referencia gumik eredményei ugyanott.
Ebből látszik tisztán, hogy a 4S gumik szépen felsorakoznak a kettő között úgy, hogy semmilyen területen nem katasztrofálisak, ami nagy szó mondjuk 20 évvel ezelőtthöz képest.Kopásállóság benne van a tesztben. A zaj és komfort mellett.
Az UV állóság és öregedés az, amit nem lehet mérni. De az 5 év az 5 év. Utána csere. Ha felső polcos, akkor is. -
tibbike01
addikt
válasz
Teasüti
#59599
üzenetére
Jók ezek a tesztek, el lehet velük tölteni néhány órát, de igazából azok a cm-rek, 1-2km/h-órák, annyira nem izgatnak. Akkor talán csikolna a dolog, ha az én méretemben, az én autómra szerelve az én vezetési stílusommal lennenének ezek a tesztek elvégezve, arról nem is beszélve, hogy a talán a legfontosabb (amiről senki nem beszél) a kopás állóság, mert hiába a briliáns eredmények, ha a második szerozban úgy öregszik és kopik a gumi, hogy az utolsó helyen végezné...ettől függetlenül persze, valmailyeik premium márka termékével nem lehet mellé lőni.

-
Zsombe
senior tag
-
Teasüti
nagyúr
Ami esetleg a Michelin mellett szólhat, hogy vannak teszteredmények a kopott teljesítményről is. Tudjuk, hogy 3 mm és alatta se veszít igazán az eredményeiből. Vagyis biztonsággal autózható egészen kopáshatárig. (Persze törvényileg egyes országokban 3-4 mm alatt már nem fogadják el téli gumiként.)
Meg azt is tudjuk, hogy a lamellák és a mintázat teljes mélységben vannak kivágva. Nem félig, mint az olcsóbb gumikon, ahol már 3-4 mm-en eltűnnek a lamellák.
A többi guminál ez nem tudom hogy alakul. Ha mondjuk a Goodyear-ről vagy a többiről (Vredestain, Hankook, stb.) kiderülne, hogy nem teljes mélységben vannak bevágva, akkor nem venném meg. Elvégre a teljes gumit kifizettem, nem csak a felső 3-4 millimétert.
-
Teasüti
nagyúr
Goodyear kicsivel gyorsabban megáll vizes úton. Michelin kicsit hamarabb száraz úton.
Ez a kettő a legjobb a kérdésedre válaszolva. Nyári és téli között helyezkednek el teljesítményben. Épp úgy viselkednek a modern négy évszakosok, mint a motorsportban az intermediate keverékek (mert hogy konkrétan azok): félúton a két véglet között. Szóval nem fognak ráverni se a nyári, se a téli gumikra hazai pályán, viszont 0-10 fok közötti átmeneti időben vannak elemükben igazán, ahol se a nyári, se a téli gumi nem teljesít túl jól. E fölött és ez alatt közepes teljesítményt nyújtanak a téli és nyári keverékekhez képest. Mai viszonylatban bőven vállalható valódi 4 évszakos gumiként bármilyen nem teljesítmény orientált hétköznapi felhasználásra.
Nekem a Michelin volt az első 4 évszakos gumim, meg ismeretségi körben már egy-két ember ezen gurul pár éve. Nagyon elégedettek vagyunk vele (azt leszámítva, hogy a V-minta hangosabb a nyári gumimnál). Civil autósként semmilyen körülmények között nem jött még zavarba és pikk-pakk megállt vészhelyzetben is. Havas tapasztalatom nincs vele igazán, havat nem láttam csak egyetlen napra az elmúlt két évben. Aznap viszont kimentem játszadozni vele. Természetesen csúszkáltam jobbra-balra, meg forgattam a kereket szándékosan. De ha komolyan veszem és civil módon megyek, akkor nem jön zavarba a havon sem. El mernék vele indulni hóesésben is bármikor. Persze ha olyan lejtőre téved az ember, ahol álló kerék mellett megindul a kocsi, ott nem történik csoda. De olyan lejtőn én téli gumival is becsuktam a szemem és imádkoztam, hogy ne fájjon nagyon.
-
Lite
őstag
válasz
Zsombe
#59600
üzenetére
Főként városi, az országút max 15 km-es szakasz, ritkán autópálya (az max 1000km/év).
4 évszakosom sosem volt, normálban mind a Michelin, mind a Vredstein-el csak jó tapasztalatom volt.
Illetve a Yokohama, eddig az volt a kocsin a téli (V903 vagy V905, most fejből nem tudom), azzal nagyon-nagyon jó tapasztalataim voltak, így titkos tippként feljött.Havas úttal nem számolok, mert itt csoda lenne, ha lenne hó, külföldre ez a kocsi nem megy, szóval a szárasz és a vizes út a szempont. Jégben sem kell elővennem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Építő/felújító topik
- Starlink
- Bittorrent topik
- urandom0: Száműztem az AI-t az életemből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Napelem
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Friss infók a kategória legjobb ár/érték arányú táblagépével kapcsolatban
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Koenig One Touch Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Nissan Leaf 1 Tekna 24kWh / 9 pálcás
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- LG mosógép és hőszivattyús szárító összeszerelő konzollal
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- Apple iPhone 12 Pro 128 GB Pacific Blue 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Apple iPhone 8 64GB Fekete 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Dell Latitude 7410 Intel I7-10810U Refurbished - Garancia - Akció!
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- HIBÁTLAN iPhone XS Max 64GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2898
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


Nyári gumi az más, ott az öregedés jóval kevésbé probléma, de mivel ez lesz fennt télen is, nem akarok azért sokat kockáztatni.
Biztos vagyok benne, hogy nem idei gyártás lesz, ezért valamennyire limitált lesz az élettartama, reméljük azért legalább 22-es gyártás.


