-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rick4
félisten
Most jött velem szembe, hátha érdekes valakinek ..
-
Köszi. Nexen lett. Kicsivel olcsóbb volt. Majd kiderül milyen.
-
Khaosz55
addikt
A nyári tulajdonságaiból is veszít ? Fékezés vizes vagy száraz úton ?
Találtam egy jó tesztet. [link]
Itt a tesztelik nyári, téli és 4 évszakos gumikat 0-2-6-10-15 fokban. Száraz és nedves úton illetve hóban. Az látszik ha száraz az út még hidegben is a nyári guminak van a legjobb fék útja. Persze nem ez a mérvadó mert télen inkább ritkább a száraz körülmény. Ebben a tesztben a continental allseason 1 van, én az allseason 2-t néztem ki, gondolom jobb mint Lehet télen jobb egy prémium 4 évszakos mint egy közép kategóriás téli gumi.
Már csak egy 4 évszakos vs nyári gumi tesztet kéne találnom ami nyáron történik. -
Khaosz55
addikt
Még nem rendeltem meg a téli gumit ami Semperit lenne. Viszont ismét elgondolkodtam, sosem próbáltam még, de mi lenne ha 4 évszakost dobnék fel. Persze ebből kizárólag prémiumot tennék fel. 245/40 R19
Nézem a 4 évszakos teszteket, de nem látok olyat amiben nyáron tesztelik, téli tesztek vannak, illetve téli gumi összehasonlítás sincs nagyon, de még keresem.
Ebbe a méretben a Continetal Allseasoncontact, Goodyear Vector gen-3, Bridgestone Weather control találtam.
Attól nem kell tartani, hogy +35-40 fokban kikeményedik a gumi és télen nem nyeri vissza a rugalmasságát ? -
Dare2Live
félisten
válasz
krypton
#58782
üzenetére
"az gyakorlatilag, száraz és nedves úton még valamennyire jobb is lesz mint a téli, havas körülmények között meg nagyjából ugyan azt fogja tudni, jól látom?"
havas/jeges körülmények közt egy CC2 olyan mint egy közepes jobb féle téli. Szárazon, nedvesen egyértelműen jobb a CC2 mint a téliek sokszor sokkal jobb.
Vki leírta korábban, hogy MOon az ideális kombó nyárra: nyári prémium, télre meg egy CC2. Aki sokat havazik mert ausztria annak meg kell a téli.
-
válasz
Dare2Live
#58783
üzenetére
Nekem az Európában nem létező 3 évszakos* UHP kategória kellene a Mazdára, télen nem lesz használva.
* Ez lenne az "all season", míg az itt ismert 4S az "all weather", előbbiből kéne egy UHP.
Sokat agyalok: legyen (közel) All Season; legyen távol-keleti gyártmány a kevésbé környezetkímélő gyártástechnológia miatt; kell a peremvédő; ne legyen teljesen hurka, de atom-tapadás sem kell... és eljutok a Toyo Proxes R30-hoz [link] amit egyszer már használtam 1,5 hónapig, akkor nem igazán tetszett, de így utólag elég jó kompromisszumnak tűnik, kb. hozza az elvártakat.
(Aztán lehet, hogy holnap másként gondolom. 🤗) -
saen
veterán
válasz
krypton
#58782
üzenetére
Jégen minden gumi csúszik, a legjobb téligumi is. Lehet menni hóban is 4 évszakossal, nem kell letenni. Persze óvatosság nem árt durva körülmények esetén, de ez szerintem a télire is igaz. Ott a kiszámíthatatlanság a veszélyes, pl egyszer csak jég van a hó alatt, akkor meg kb mindegy mi van fennt.
Az a Michelin gumi meg megnyert pár tesztet, biztosan nem rossz választás. Biztonság meg akkor is fontos ha csak Te vezetsz, nem kell ehhez utas. Viszont egy normális állapotban lévő 4 évszakos gumival ha normálisan vezetsz, nem lesz gondod egész évben. -
Dare2Live
félisten
válasz
focvis
#58776
üzenetére
Nálam egy 2015ös Michelin Energysaver van az utobbi években csak városi 4.000kmet futó yarison és most kezd keményedni. Még egy nyarat bőven el lehetne vele menni de idén télen többet lesz használva így jön a csere egy 4évszakosra.
kleber quadraxeret rendeltem helyette a top3ból ez volt a legolcsobb kiváncsi vagyok az is kibírja e 8 évig. Az évi 4.000km nem hinném elkoptatja.
-
krypton
senior tag
Köszönöm hogy segítetek, válaszoltok!
Nekem az jött le hogy ha kicsit a tervezett keret fölé lövök, és pld egy CrossClimate 2 mellett döntök (205/55 R16) az gyakorlatilag, száraz és nedves úton még valamennyire jobb is lesz mint a téli, havas körülmények között meg nagyjából ugyan azt fogja tudni, jól látom? (Csak így mellékese, a jéggel mi a helyzet?) Igazából őszinte leszek nem akarom az autó használatot az időjárás normál körülményeihez igazítani, tehát akkor akarok menni amikor dolgom van, és gyerek miatt nem mindegy a biztonság.
-
saen
veterán
válasz
krypton
#58778
üzenetére
Alapvetően egy felsőkategóriás 4 évszakos gumi téli körülmények között kb egy átlagos téliguminak felel meg. A felsőkategóriás télik meg fogják verni a tényleges téli körülményekben, de a különbség nem túl nagy. Teljes értékű téliguminak számítanak, nem kell félni tőle. Emellett hazánk időjárása már nem igazán télies, így a téli gumi nagyon ritkán előnyös a 4 évszakossal szemben, max néhány nap egy évben. Hányszor van itthon kemény hideg, mondjuk -10 fok környéke? Hányszor van itthon érdemi hó? A tél nagy része nálunk ez a 0-8 fok között pörög, ilyen időben jobb lesz a négy évszakos, ha meg bejön a meleg, mert ilyen is van, akár 15 fok vagy felette, akkor meg főleg.
Ha hátrányt keresel mindenáron akkor a nyári 35-40 fokos, tényleg kemény nyarak nagyobb kihívás elé állítják ezeket a gumikat jellemzően, mint a tél.
Összefoglalóban vannak most friss tesztek, négy évszakos mellett is van téli/nyári referenciának és a téli tesztben is van 4 évszakos, szintén referenciának. Konkrét mérések, adatok, nézegesd meg őket.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
krypton
#58778
üzenetére
Az atmeneti idoben (nincs kemeny minusz) sokkal jobban tapad a 4S. Hoban es jegen nyilvan a teli jobb. Azt vedd szamitasba, hogy mennyit autozol igazi telies korulmenyek kozott es ha nem sokat 4S, akkor ha esetleg leesik 1.5 meter ho akkor nem gond ha nem indulsz utnak vele.
-
krypton
senior tag
válasz
krypton
#58674
üzenetére
Sziasztok,
Mióta felmerült nálam a téma követem egy kicsit a topikot és látom, hogy kicsit elavult lehetek gondolkodásban (télen téli, nyáron nyári gumit kell használni). Azt hiszem kapizsgálom a dolgot, de segítenétek és leírnátok hogy mik az előnyei és hátrányai annak ha négyévszakos gumit használok télen?
-
válasz
Zsombe
#58769
üzenetére
Ez eredeti japó gyártmányú Potenza S001, 7 éves létére még nincs sz@rrá repedezve*, inkább csak úgy közepesen fáradt. Nyáron, 25 fok környékén már egész jól tapad, 20 C alatt viszont csúszkál (15 C környékén, vizes felületen ijesztő módon).
*A Golfról eladtam a hazai gyártású Turanza T005-t
, 2 évesen már megjelentek a finom repedések.
Korábban olvastam itt, hogy a kínai gyártású Hankook abroncsok talán később öregszenek, mint a magyarok. Valami EU-sösszeesküvésreszabályozásra gyanakszom az adalékanyagokat illetően. -
Sziasztok!
Ősök réggi autójára kellene 4 évszakos gumi. 175/70/R13. Best buy kategória kellene. Inkább jó gumi legyen mint olcsó.
Quatrac vagy Nexen? Vagy van ami más inkább ajánlott?Méret miatt a tesztek is mások ebben méretben. Nem tudom melyiket vegyem.
Eddig falken volt és az bevált. Nem tudom van-e jobb. -
kenguru99
senior tag
-
svedmalac
tag
Nem tisztem védeni a Vredit, előtte sose volt ilyenem.
Ami volt az a Misi, Conti, BS (gyorsan kopott a téli), Fulda egyszer (nem volt rossz), Nokian (nem tetszett).
A Quatrac egy tényleg jól eltalált cucc, 41ezer van most benne és azt kell mondanom, hogy hibátlan. Pedig nem mindig vagyok nagypapás kedvemben annak ellenére, hogy három éves múlt a kisfiam.
Vele persze nagypapás vagyok.
Szóval aki azon gondolkodik, hogy a Misi, Conti, BS drága önmagának, de mégsem az alsó polcon keresgél, bátran vegyen Quatrac-ot, mert tényleg megbízható.
Kb. a jövő télig atom stabil lesz, akkor lesz három éves, kb. 55ezer km-rel. -
-
kozek1723
csendes tag
Lanccal kapcsolatban van konkret tapasztalatotok? Konig CB-12-t neztem, de meglehetosen borsos az ara. Veriga Pro nem tunik meg rossznak, de nem ismerem ezt a markat.
Emagon jo aron fut: https://www.emag.hu/veriga-pro-compact-holanc-2-darab-9mm-050-hordtaska-pc9-050-9v/pd/D3TXK7BBM/?cmpid=86739&gbraid=0AAAAADKsiyE88d719j75WaL0NYAc07x0F&gclid=Cj0KCQjw7JOpBhCfARIsAL3bobchSmX3x5E_GQh9NdG7WHCFITTYd68Z6sS6hsyRzjV94kxqjh9kPAwaArwlEALw_wcB
A 6-8ezer ftos disznek valo lancokat hanyagolnam. -
m0ski
aktív tag
Sziasztok!
Hyundai i30 kombira (1.6 CRDi, 110LE) kellene téligumi szettet vásárolnom 205/55 R16 méretben.
Téli használat aránylag kevés, 4-5e km, város/országút, minimál autópálya.
Max. 30e/db árig szeretnék ajánlást kérni, beszerzési forrás tippel együtt.Köszönöm szépen!
-
Ez az új jazz? Rémlik valami hogy amikor néztem nagyon szűk volt a 4 évszakos gumi kínálat hozzá. Crosstar verzió még rosszabb, valamennyire ismert Falken aztán semmi. Csak azért figyeltem fel rá hogy milyen drága amit írsz, feleségem jazzén jóval olcsóbb volt (de abban a méretben könnyű, az egy 2018as jazz)
-
saen
veterán
válasz
MC Pite
#58744
üzenetére
185/55 R16. Én egyébként Continental irányában elfogult vagyok, nem szoktam mást venni. Csak ott az új 4 évszakosból még nincs ez a méret. Bridgestone tetszik még négy évszakosban, az új. Még az is lehet, hogy veszek ilyet aztán felrakom a gyári felnire és kész. Nyári meg megy tartaléknak vagy eladásra. Minden nap máson jár az agyam
-
saen
veterán
válasz
MC Pite
#58741
üzenetére
Én is elkezdtem nézni a konkrét árakat/méreteket a Jazzre és kicsit meglepődtem. Ebben a méretben a CC2 80k felett van, messze a legdrágább gumi. Bridgestone is 60k felett van, Contiból csak a régi van, az meg nem kell.
Lehet most maradok egy sima téli guminál, a Wintercontact 54k, ez a legolcsóbb a szóbajöhető gumi közül... Amikor meg kimegy a nyárival együtt ez a szett akkor meg váltok 4 évszakosra. Most ezen gondolkozom, kicsit megleptek ezek az árak. Corollára jóval olcsóbbak voltak a gumik...Szerk: azóta láttam máshol CC2-t jóval olcsóbban, de így is 60k környéke.
-
MC Pite
veterán
válasz
Tohi86
#58736
üzenetére
Én végül a CC2őt választottam, de papíron a TAS6 a legoptimálisabb. Gy szárazbfékezésben közepes, ASC semmiben sem jó (sem rossz) de már itt az utódja a kettes. Az is inkább téliesnek tűnik, az is jó lehet simán.
Én a komfort, zaj és a reltív sportosabb kvalitások miatt vettem a Michelint (a csak nedves, ill főként száraz körülmények között nem szeretek lendületet veszíteni).Ja, direkt nem XL-es CC2-őt vettem, az rigidebb, nehezebb. Nyáriban XL után 92est vettem, érezhetőn komfortosabb (P3>P4)
Közérdekű: ahogy pakolgatom a 18as gyártású WRD4-et, meglepően puha, jónak tűnik. Tudnak azért északon téli gumit gyártani
.CC2 felnivel 16,9kg lett 205/60R16.
-
Zsombe
senior tag
Végre eldöntöttem melyik 4s legyen, be is rendeltem, szombaton remélhetőleg fel is rakják.
Végül nem BS lett, nem mertem bevállalni átfogó teszt hiányában (és a Potenza Sport a harmadik szezon végére elkezdett repedezni, csalódás
). -
Khaosz55
addikt
Még egy kérdés felnivel kapcsolatban.
A gyári 18"-os méret a következő.
245/45R18 8Jx18 ET40 Offset 38 - 42
A következő felnit vehetem [link] ET45? Téli gumi lenne rajta, tudom polírozott, de idáig nem volt gondom a polírozott felülettel.
-
Tohi86
újonc
Sziasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni.
A fórumot is olvasva meggyözőtt a nyári + 4S kombináció.
2023as Skoda Octáviára szeretnék 205/55 r17 méretben 4S gumit, éves futás 8-9 ezer lesz.
Fontos lenne a jó télies tulajdonoságok és a kopàsállóság.
A következő 3+1 gumi közül választanék
michelin crossclimate 2 xl
goodyear vector 4seasons gen-3
Continental allseasoncontact
+1
Bridgestone turanza all season 6
Előre is köszönöm a segítséget
Üdv -
-
jagofett
tag
Sziasztok!
Nemrég vettem egy Honda Jazz-t (2008 GE, 1.4), nyári gumikkal volt szerelve, de szeretnék négyévszakost venni rá. Mérete 175/65 R15 84S.
Alapvetően főleg városi felhasználás lesz, évi 1-2 autópálya, külföld nincs tervben, főleg hegymászás nem. Évi 10.000 alatti futással számolok.
Néztem a teszteket, és ezek amik árban is bejöttek, és jó eredményt értek el:
Hankook Kinergy 4S2
Vredestein QuaTrac
KLEBER Quadraxer 3
Árban mind 25.000 körül van, e felé nem is nagyon szeretnék menni (a többi a tesztben már 30+ kategória volt).
Melyiket ajánlanátok ezek közül? Esetleg van olcsóbban is ajánlott erre a felhasználásra?Budapest, 14 kerülethez közel tudtok gumis szervízt ajánlani, ahol vállalható áron cserélik le a gumikat? Gondolom ha ugyan ott venném is, az lenne a legoptimálisabb..
Köszi ha tudtok segíteni!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Skynet258
#58719
üzenetére
Nézd meg, hogy van-e téli minősítése (M+S és a 3 hegycsúcs hőpehely embléma). Vagy fotózd le és megmondjuk a nyáir vagy 4S van rajta.
Amúgy külföldön is elfogadják télinek, sőt a biztosítók is a 4S-t. Ha Maxxis-nál jobbat szeretnél akkor a Hankook vagy a Vredestein is jó választás.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
yodamester10
#58723
üzenetére
Nem túl szerencsés de a 4S-nek is az a neve: [link]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Khaosz55
#58715
üzenetére
Elfogadják, mert külön nincs 4S minősítés csak téli. Azt meg magkapják a 4S gumik is (nem mind de kb alig van olyan ma már ami nem). Egyedül arra kell figyelni, hogy a télinél előírt profilmélység meglegyen. Ennek hiányában hiába van téli minősítése nem minősül télinek.
-
Skynet258
veterán
Sziasztok,
a napokban vettünk egy MG ZS-t és ehhez keresnék (télire) gumit (215/55 R17). Télit, vagy négyévszakost, ez a nagy kérdés...
Ha jól sikerült utánanéznem akkor a négyévszakost is elfogadják a környező országokban tehát ha gondolnék egyet télen, hogy kimennék a közeli országok valamelyikébe akkor sem büntetnek meg (jól gondolom?).
Nem versenyautó szóval nincs kínozva a gumi sem. Totál vegyes használat városban, autópályán, utóbbi nyáron lenne számottevő, mondjuk horvátországi út, Olaszország, ilyesmi.
Néztem például a Hankook Kinergy 4S2-t, ár érték arányban jónak tűnik. Vagy vegyek inkább télit (ha igen akkor milyet ajánlotok)?Megmondom őszintén kicsit jobban húzok a 4 évszakos felé ha nincs különösebb hátránya ennek a Hankook-nak - a rajta lévő (nyári) MAXXIS BRAVO HP-M3 nem tűnik valami acélosnak, de arra nincs keret, hogy vegyek fasza nyárit és télit is, így talán kompromisszum lehet egy jófajta 4 évszakos.
Mit tanácsoltok?
-
kozek1723
csendes tag
válasz
Khaosz55
#58715
üzenetére
https://autotire.hu/hirek/negyevszakos-gumi-ausztriaban
Itt megtalálsz minden részletet.
-
Khaosz55
addikt
Ausztriába megyek néha, nem gond a 4 évszakos ? Casco az elfogadja a 4 évszakos gumit ? Meg előfordulhat évente 1 alkalom Németország télen.
Új a kocsi így sajnálnám a vata új gumikat. Viszont ha 4 évszakos akkor nem kell venni felnit.
Bár ha jól bele gondolok inkább maradnék a téli-nyári szettnél. -
kozek1723
csendes tag
válasz
Dalion
#58703
üzenetére
Innen veszem:
https://akciosgumik.com/gumi/ean/3286342390116 -
MM
őstag
válasz
Khaosz55
#58707
üzenetére
Renault Kadjaron használtunk Barum Polaris 5-öt 4S-re váltás előtt.
215/60R17, de peremvédős volt az is.
4 szezont volt fent, ezalatt rosszat nem tudok róla elmondani, talán a fogyasztása, ami 0,5 literrel volt több, mint a nyárival.Nem tudom, hány évre tervezel, de ezzel a futással 3 évre négyévszakos gumit is felrakhatnál normális közlekedéshez, abból akár prémiumot is vehetsz, 3 év alatt bőven visszahozza az árát, hogy nem kell cserélgetni, és alacsonyabb a fogyasztásuk, mint egy télinek.
-
Bl@tty
tag
Sziasztok!
Láttam itt nem régen hasonló kérdést, de mégis kicsit más az enyém.
Szóval Ford C-Max II (2011), 205/55 R16, évi 10-15e Km futás, többnyire közép és dél-délkelet M.o.). 4S egyelőre talán nem opció. Jelenleg 2 szett van:
- A nyári 2020-as GoodYear EG Perf2, ez volt a 4. szezonja, ez marad még.
- A téli csizmáját viszont mindenképp cserélnem kellene, mert 2017-es gyártású GoodYear UG9 van a téli felnin és már tavaly is elforgott néha induláskor hidegebb nedves aszfalton, pedig lenne még bőven a profilban...
(2020 elején ezzel vettem az autót)Szóval 205/55 R16 méretben keresnék, lehetőleg max 30-40 közötti darabáron, de nem tudok dönteni.
Ársorrendben ezeket láttam (amikről hallottam is ezt-azt):
Hankook W462 (30-32eFT)
BridgeStone LM005 (36-38eFt)
GoodYear UG 9+ (36-39eFt)
GoodYear UGP3 (38-40eFt)A GY UGP3, eléggé a teteje a rászánt összegnek, szóval azt akár zárójelbe is tehetjük.
- UG9+ vagy LM005? Vagy esetleg van jobb/hasonló ajánlat?
- BS esetén pl. "baj", ha nem friss DOT? (teszteket látva 2019 óta gyártják
)
- A középső kettő mindenképp megéri a felárat a W462-höz képest?
- Melyik öregszik kevésbé?
Előre is köszönöm a válaszokat! -
Khaosz55
addikt
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni téli gumi vásárlás ügyében.
Gumi méret: 245/45 R18 peremvédős
Évente viszonylag keveset megyek. KB 15-18 ezer Km-t. Ebben a téli és nyári használat is bent van. Tehát sok évig tudok egy gumit használni. Nagyrészt város, de természetesen előfordulnak utazások.
A következőket néztem ki a közép kategóriából:
SEMPERIT SPEED-GRIP 5
HANKOOK WINTER ICEPT EVO3 (ez nem peremvédős)
BARUM Polaris 5 - A gumisom azt mondta ezt vegyem közép kategóriában a hankook-ot felejtsem el, rosszak a tapasztalatok 2 év és kuka. Volt Hankook gumim igaz nagyon régen, én nem tapasztaltam ilyet.Illetve a prémium kategóriából:
BRIDGESTONEBLIZZAK LM005
DUNLOPWINTER SPORT 5A Magyar körülményeket ismerjük, nincs túl sok hó és nagy hideg ezért a száraz illetve a nedves úton való közlekedést néztem tesztekben.
Nem tudom érdemes-e a prémiumot venni. Nem megyek vadállat módban, de nem is lassan, inkább normálisa. -
troll81
addikt
195/65/15r téligumira kellene ajánlás 50 -55 eu ig Skoda Octavia I kombi az alany
max 2 évet marad az autó a családban de van hó is télen
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- 159 - Lenovo LOQ (15APH8) - AMD Ryzen 7 7840HS, RTX 4060
- iKing.Hu - Honor 400 Pro Black Stílusos csúcsteló, nagy tárhely 12/512 GB,3 hónap gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3172
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Subarun is BS vt a gyari szereles. Hondan meg Yokohama. Egyiktol sem estem hasra am.
Bár a mazdamon BS van, eredeti japán gyártású, és a márkát meghazudtolóan jól tartja magát.)

).
Ha jól sikerült utánanéznem akkor a négyévszakost is elfogadják a környező országokban tehát ha gondolnék egyet télen, hogy kimennék a közeli országok valamelyikébe akkor sem büntetnek meg (jól gondolom?).

