-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
Goodyear EfficientGrip Performance 2 195/65 R15 91H? skoda oktávia 15000 km évi használathoz?
Vredestein Sportrac 5 195/65 R15 91H
Bridgestone Turanza T005 195/65 R15 91H
max 68 eu per db
melyik lenne a legjobb opció? -
rgeorge
addikt
Sors közbeszólt: Nexen lesz Sumitomo helyett azonos árban, mert utóbbit nem tudott beszerezni a gumis (a szállítója ma kihozott neki 4 sumitomo télit, majd miután ezt visszaküldték, közölte, hogy nyári nincs...). Téli van már az autóhoz, nem is túl régi (Hankook), így a négy évszakos most nem lenne optimális.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
MC Pite
#56293
üzenetére
Hátul torziós rugózás van, úgy tudom nem állítható. Elöl is csak összetartást szoktak állítani amennyire én tudom. Hátul a camber szög az a futómű jellegéből adódóan változik menet közben. Toe szög az elvileg fix. Elöl mcpherson van, nem? Azon is csak toe szög állítható a kormányrudakkal.
Ezekre milyen hatással van a nyomtáv? Toe szögre nem feltételezném, camber az meg fix. Hátul kb mindegy is, mert a kvázi-független kialakítás miatt a camber a másik oldali kerékhez igazodik. Elöl meg laikusként azt hinném csupán a futómű munkapontjától függően változik kicsit: éppen mennyire van összenyomva. 1.08-1.095% nyomtáv eltérés észrevehetően kisebb erőkart eredményezne és magasabban lenne a kocsi eleje?

Van erről vmi mérés esetleg a neten, ahol vki más ET kereket felrakott és az hazavágta a(z addig jó) futómű beállítást? Annyit tudok, hogy ott szögpercekben dolgoznak, szóval ha valahol, akkor ott ki tudják mérni ha nem stimmel.Az a kép durva!

De az 15", én meg 16"-ost nézegetek. Az majd 12 mm sugárban (feltételezem). Ott el kell férjen a keréksúly.
Bontós kérdéskört már lefutottam. Ők is pénzből élnek, nem kapok jó ajánlatot. Illetve felni kérdésben tök hülyék, ahol számítógépes adatbázisból dolgoznak: autó típusra szűrnek, nem felni méretre.
-
MC Pite
veterán
válasz
Teasüti
#56292
üzenetére
Ugyanaz a fék. ET 18 ami főként 15"-os volt, pl Vesuve felni, azzal ballonos lenne.
A könnyebb kerék (kisebb átmérő és hogy acélfelni) pozitív tuning.
Nem ksnyarvadásuazról beszéltem, hanem hogy szarul állhat a kerék, félrekophat a gumi, nem biztos hogy utána lehet (hátul) állítani a futőművet.Vagy elfér, vagy nem. Nejem mk1-es C3-jára minden paraméterben jó felnit vettem (csak ezeknek az autóknak van ilyen paramétere C3/206), de a normál felni súlyoktól nem forgott el a kerék, kellett találnom spéci lapost. Szóval nincs ott túl sok tarcsi.
Volt azért ott is acél, kizárt hogy megtaláltad a rendes használt autóalkatrészes oldalakat. Ha írsz országot, talán van aki tud konkrétat javasolni
. Pár hét alatt minimum tuti lesz, vagy bontósoknál, és nem hiszem hogy drágán. -
Teasüti
nagyúr
válasz
MC Pite
#56290
üzenetére
Az a gond nekem határozottan csak acél kellene. Az meg ritka. Nem tudom C3-ból mennyit adtak el acélfelnivel gyárilag, de felteszem nem sokat. Már ha van 16"-ból acél és nem mind 15-ös, ahogy írtad.
Féknyereg az nem a kerék belsejében szokott helyet foglalni? Átmérőben nem kisebb, mint a kerék belseje? Elvileg 15-ös keréknek is rá kell mennie a Cactus-ra.

Vagy még van az az út, hogy alátét. Bár nem tudom 8 mm-s létezik-e vagy csak nagyobb.
De ahogy nézegettem az alátét felárával is jóval beljebb lennék, mint új utángyártott felnivel.
Nyomtáv ez tényleg ekkora probléma lenne? Nekem olyan hihetetlen, h bármi különbség lenne akár egy 195 vs 205 széles gumi között is. Szerintem elhanyagolható mondjuk az oldalfal magasság változáshoz képest. Ha vmi negatív tuning, akkor az az 55-65 magas gumi lesz a gyári 45-öshez képest. De nekem a maximális komfort a cél, szóval tényleg csak az érdekel fizikailag kompatibilis-e. Ez egy Cactus, gyári kerékkel sem igazán való kanyarvadászatra.
-
Richard!
addikt
válasz
tboldi
#56288
üzenetére
Igen és hamarosan nekem is le kéne cserélni a CC+-t. Évjáratilag decemberben lesz 5 éves, de csak nyáron lesz 4 éve az autón. ~50 ezer km van bennük.
Most már csak maximum 5 ezret megyek a Korzikával évente, szóval még ezt az évet kihúzzuk együtt.
Egyelőre figyelem a piacot, de a GY és a Vredi a nyerő eddig
-
Teasüti
nagyúr
válasz
MC Pite
#56280
üzenetére
Mi az az 1.6 centi? 1% esetleg kevesebb?

Az a gond ezt az egyet találtam Marketen, gumival együtt 100 fontért. Csak az acélfelni 260 font újonnan. Valamint volna egy szett újszerű Michelin CC2 rá ingyen bontva (felcserélve a vásárlandó kerekeken lévővel és akkor az a donor kocsi megy a bontóba), szóval a 15-ōs méret előtt előbb ezt elkoptatnám. ET28 van csak. Menettulajdonság kétlem, h érezhető csorbát szenvedne, csak rámegy-e?
-
BaLee
addikt
Köszi akkor elnézek majd egy futóműbeállításra.
-
BaLee
addikt
Voltam gumisnál pénteken, felkerült az új 4 évszakos garnitúra (Hankook Kinergy 4S2, 185/65R14) Made in Korea és 2822-es DOT volt a Bhpgumi-ról. Viszont a gumis azt mondta, hogy laposak a kerekeim, amit azért furcsálltam mert pont előző héten ellenőriztem és az ajánlott 2.1 helyett 2.2bar-ra fújtam.
Az első kerekeken kicsit jobban kopott az abroncs futófelület beleseje, de azt mondta ez nem futóműbeállítás, hanem legalább 2.5 bar-ra fújjam a gumikat és akkor jó lesz. Más is szokta ennyivel nagyobb nyomásra fújni az abroncsokat?
-
MC Pite
veterán
válasz
focvis
#56278
üzenetére
Köszi és köszi

Akkor berakom a topikba pontosabban is:
Edenred Ezüst kártyán (Mol, Shell, OMV, Lukoil, Auchan (kivéve automata üzemanyagtöltő állomások)),
vagy OMV elektronikus utalványon (azaz eltankolható).joshua7: Nexen, ennyi elfér.
Teasüti: Az már 1,6cm, nem tenném fel, nem biztos ennyit utána lehet állítani a futóműnek. Ha régebbi Citroen felnit akartok, akkor ET18as van még bőven, bár főként 15"osban, vagy aftermarket feliként.
Nem szórakoznak, új platform (ami előnyére változott) - C3-asoknak (mk3) is ez a mérete, stb, vegyetek rávalót. -
Teasüti
nagyúr
Hali!
Gyári 6.5Jx17 ET20 helyett felmehet a 6.5Jx16 ET28? Fontos az a 8 mm? Nekem laikusként nem tűnik lényeges különbségnek. Remélhetőleg hely is van neki bőven, vagy hát remélem nem centizte ki a gyártó a futóművet.
Citroen C4 Cactus az alany. A csere felni is vmi régebbi Citroen-ről jött le, csak hát gondolom az ET28 az újabban uncsi lehetett a márkának... -
MC Pite
veterán
Lehet tudni hogy a jóév akciója meddig tart, és milyen kupont adnak? (GY gumira, vagy emag, stb)

-
joshua7
veterán
2003-as Ignis-re keresek egy új négy évszakos szettet. Ősöknél megy a kocsi, évente keveset, pár ezer km-t csak. 165/70 R14 vagy 175/65 R14-es méretben.
A két méret közt érdemi árdiffit nem látok, így akkor már a 175 szélest választanám.
Márkára melyiket ajánlanátok?
Köszönöm. -
fant0mi
őstag
válasz
focvis
#56264
üzenetére
Igen, nem akarok így járni.
Nem mosogatom a felniket télen külön egy túra után. Tényleg lehet elég lenne egy felsőbb polcos 4S. Most néztem, idén lesznek 5 évesek a nyári Semperitek, és a téli Hankook is betöltötte már az 5-öt. Nem kemény egyik sem, van ápolózva.
Ma tettem fel a nyáriakat. Reggel még a télinek volt egy satuzós próbája, átment.
(Erzsébet híd felől mentem a Hegyaljára, előttem egy Astra. Ahogy az ember teljesíti a visszafordítót, az utolsó jobbos kanyarban, valaki érkezett balkézről a Döbrentei tér felől. Az Astrás meg besatuzott, hogy elengedje... Minden résztvevő csak lesett, hogy ezt most miért kellett. Le is fulladt. Aztán a Hegyalján is random fékezgetett. Alig vártam hogy leérjünk a Budaörsi útra, és a Speedmarathon veszélyeit figyelmen kívül hagyva, jó messze kerüljek az Astrástól. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
[CS]Blade2
#56268
üzenetére
Igen, ujkent a Lauffen is jo aztan...
-
[CS]Blade2
addikt
Nexen nfera primus nyári eddig nekem jónak tűnik így pár 100km után. Erre is számítottam, úgy néz ki ez is hasonló, mint a Hankook Ventus, hogy újonnan nagyon puha, nagyon jól tapad, gyakorlatilag kategóriáját meghazudtolja, és később fog csak kijönni, hogy ez nem a top-top cucc, gyorsabb kopáson, gyorsabb romláson, öregedésen, stb.
-
csaba1203
addikt
Nekem is Nexen 4 évszakost ajánlott a gumiszerelőm és meg is rendelte őket....
Remélem beválnak és a következő 5 évre letudva a gumi téma nálam.
Ezeket a Dunlop gumikat viszont szívem szerint visszaküldeném a gyárba.
Rossz belegondolni ha valaki durrdefektet kap velük mi történik olyankor és kire megy a mutogatás? -
válasz
fant0mi
#56262
üzenetére
Lehet, rémisztő volt a fotóm, így vettem azt az autót.
Ha sózás (NaCl vagy CaCl2) után lemosod a felnit, vélhetően nem lesz semmi baja.Nem vagyok a 4S gumik barátja, bár télre el tudom képzelni. Illetve apámnak (78) azt tervezek venni ha elkopik a jelenlegi nyári vagy téli szettje, abból viszont csak a legjobbat (jelenleg CC2).
-
BaLee
addikt
válasz
rgeorge
#56255
üzenetére
Vegyél rá egy 4 évszakos Nexen-t vagy Hankook-ot azzal nem lősz melllé.
Én most vettem ugyanebben a méretben egy Hankook 4 évszakost a 25 éves kocsimra, ami szintén évi pár 1000km-t fut de tök mind1 milyen idős a kocsi ha meg kell állni...
Csak a kiváncsiság miatt Hankook-ot, mert a Nexen maximálisan bevált 5 évig. Most már észrevettem, hogy nem olyan mint új korában.
Nexen kb. 4k/db az általad írt gumihoz képest de a téli gumi kérdés is letudva.
-
nuke7
veterán
Csak szeretném írni, hogy nekünk a nexen 195/55R16 nagyon bejött, felraktuk és nagyon elégedettek vagyunk vele esőben és szárazon is. Köszi!

(szereléssel együtt, régi gumi leadással megvolt az egész 140körül)
Viszonyítás alap matador sibir snow és firestone nyári (asszem roadhawk)... szerintem mindkettőnél jobb, bár hóban még nem próbáltuk...
-
rgeorge
addikt
Üdvözlet! 19 éves, évi pár ezer km-t futó autóra nagyon gáz a sumitomo gumi (185/65R14)?
-
Morris
veterán
185/60 R14-ben mi a legjobb nyári (vagy legoptimálisabb) választás.
Sógornak kéne egy szett nyári gumma. -
MaddeNNNN
addikt
válasz
MC Pite
#56243
üzenetére
Váltanék szívesen egy másik akár prémium 4 évszakosra mert évi max 15ezer km megy bele itt a dél-alföldön ami kb 40% város 60% főút néha autópályával. Nem látom értelmét téli-nyári szettnek.
De ez a 215/50 R17 gyári méret legalább 10ezer Ft-tal drágább guminként mint más méretek. -
MC Pite
veterán
válasz
MaddeNNNN
#56234
üzenetére
Ennyi előfordul, majd figyeld meg nyáron, egy intenzív fékezésnél. Két ilyennel szerelt autóban utaztam/vezetzem, azt mondtam volna mindkettőre hogy téli (asszem 2 és 3 évesek voltak).
Bár a Hankook 4S² is relatív gyorsan kezdett romlani, 2 év után csere lett, a harmadik telet nem mertem vele elkezdeni, még nejem is jelezte, hogy nem az igazi (hozzá van szokva hogy jó gumik vannak az autóinkon).
-
MaddeNNNN
addikt
Na megvolt a Kleber Quadraxer 2 XL-el az első megcsusszanás. 9-10 fok, nedves út középen púpos körforgalomból kifelé. Nem mondom, hogy rácse módban de nem is nyugdíjas tempóban. Nem kilinccsel előre jöttem ki, de a hátulja elengedte. Azért nem értem mert nem egyszer jöttem már ki itt ugyan így, minden nap erre járok dolgozni és volt már hidegebb is nedvesebb úttal.
Lehet most kezdett el kopni a gumi?
2021 11. heti román munka.
Nekem nem tűnnek viseltesnek.
De egyre jobban kezdem nem szeretni őket, főleg az embertelen süvítésük miatt.
-
chopin42
őstag
Üdv! (elnézést, ha hülyeség). Ha egy felni nem kimondottan téliesített, pl csiszolt mondjuk, akkor az azt jelenti, hogy télen nem is ajánlott használni, mert akármit teszek a só tönkreteheti? Négyévszakost használok, szóval télen is fent lenne. Vagy van rá wax/sealant, ami védi? Erről lenne szó pl (nem feltétlen ez, csak ilyen) (ez vehető amúgy?)
-
kenguru99
senior tag
válasz
MC Pite
#56227
üzenetére
Úgy gondolom hogy ezek fékutak akkor fordulhatnak elő ha nem csak, hogy vizes az útburkolat, hanem egybefüggő vastag vízréteg borítja. Gyakorlatilag aquaplanig esete forog fenn (3 és az 1.6mm-es mérésnél). Mert ha van tapadás akkor nem lesz 2-3 szoros fékút, kopott gumival sem. Ha meg nincs akkor értelmetlen ez a mérés mert ez így aquaplaning teszt és nem fékút mérés.
-
MC Pite
veterán
válasz
kenguru99
#56225
üzenetére
Ez nincs rajta a diagrammon, de 99% hogy (erősen) vizes útburkolaton értendő.
Szárazon a fiatal(!!!) gumi még rövidebb fékutat ad kopottan - persze a valóságban nincs fiatal kopott gumi, de ez más kérdés.És de, kb ilyesmi arányok vannak pl a remek, nyomvályús, tré vízelvezetésű magyar utakon nem is nehéz ilyen körülményeket találni.
-
kenguru99
senior tag
Ez a tábla honnan van? Mert igen nagy baromságnak tűnik. Ez óriási tapadáskülonbséget feltételez. Ennyi biztosan nincs, a michelin saját mérései szerint sem. Pedig nekik aztán biztosan nem áll érdekükben az hogy sokáig fusson egy gumi.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
T0mBd1gg3R
#56216
üzenetére
-
MC Pite
veterán
Soha nem cserélek kettőt, eladom adni van, és egy szettet veszek. Kell a francnak hogy különböző kvalitásúak legyenek.
-
válasz
focvis
#56217
üzenetére
Hát, igen, határeset, lehet ehelyett kellene más, de a 2018-asok még bőven jók.
Amiket amúgy 2020 októberben adtak el újonnan, tehát még ez volt a harmadik szezonja.
Nem akarok abba esni, hogy mindig csak kettőt cserélgetek, aztán így mindig tök ugyan olyan gumim van, előző kocsimnál ez volt. -
válasz
T0mBd1gg3R
#56216
üzenetére
A DOT 3715 téli gumi jó indulattal határeset, 8 éves lesz a következő szezonra. Ahelyett vennék 2 db újat, vagy menjen előre és amíg bírja, bírja, hátha meleg tél jön ismét.
Most adok el egy szett felnit 2014. év végi téli Michelinekkel (nem árképző), utoljára 2020. decemberben volt autón és már közel sem volt az igazi.
A következő télnek 4717-tel indulok neki optimistán,
ennek viszont tutira ez lesz az utolsó szezonja. -
Azt hittem utolsó szezonos a téli gumim és van még egy szezon a nyáriban, de most megnéztem jobban, végigmértem a profilmélységeket, úgy látszik mindkettőben van még legalább 2 szezon:
Téli, a 830-akkal vettem a kocsit, a 850-eseket használtan vettem:
2db WinterContact TS830P DOT 3118 6mm 93 H
2db WinterContact TS850P DOT 3715 5,5mm 93 V XLNyári, egyet cserélnem kellett defekt miatt, vajpuhák:
3db PremiumContact6 DOT 0821 5mm 93 Y XL
1db PremiumContact6 DOT 4820 5mm 93 Y XL
A nyárik szerintem még 8 milliméteresek sem voltak újonnan, inkább 7,5.
Tehát 2 szezon alatt csak 2,5-et kopott. Ez alapján van vele kb 2,75 szezonom 1,6mm-ig. -
Megkérdeztem a gumist - akihez még február végén/március elején vittem a kereket szerelni és jól elbeszélgettünk az autókról (Subaru STi, Lancia Integrale megvolt neki) - hogy mekkora biznisz neki a TPMS szerelés. Azt válaszolta, hogy inkább nyűg, de muszáj vele foglalkoznia.
-
MC Pite
veterán
válasz
szőröscica
#56198
üzenetére
Vagy rendesen megírták az autó szoftverét, és lekezeli rinya nélkül a tpms szenzorokat.
Megane nekem a gyári szenzorokat tanítás nélkül is tudta, ahova felrakod, párszáz méter után ki is jelzi a nyomást.
A márkaszerviz ezt nem (így) tudta, meg a gumisok sem

-
MC Pite
veterán
válasz
bod101
#56189
üzenetére
Inkább GY EGP2-őt vennék EC6 helyett. Inkább touring mint eco gumi, azaz inkább a PremiuContact ellenfele (PC kicsit sportosabb, EGP inkább komfortosabb).
Kumho nem rossz, de nem lesz sokáig ilyen (mai átlag szerint gyirsan öregszik).Ahol friss dot garanciával vásárolhatsz (nem emlékszem már mrkyik webshopok) felárért.
-
brumi1024
veterán
válasz
szőröscica
#56200
üzenetére
Nem is feltetlen az ujabbakban, extralistatol fuggott talan, E60-nal is volt mar.
Új hozzászólás Aktív témák
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Projektor topic
- Milyen videókártyát?
- Az igazi Nokia örökébe lép egy legendás európai okostelefon
- TCL LCD és LED TV-k
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- SSD kibeszélő
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4013
- Samsung Galaxy S23 Ultra Green 120 Hz Dynamic AMOLED 2X, 200 MP kamera, beépített S Pen - 512GB
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- Hordozható napelem 10 Watt / 12 hó jótállás
- Playstation 4 Pro 1 TB + kontroller 6 hó garancia, számlával!
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





):


